Tegen kleine landjes als Zimbabwe of Georgie kunnen die Oeigoeren nog wel op, maar tegen China worden ze er finaal uitgeroeid.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Misschien wordt het alsnog een tikkeltje inclusief met onderdelen als Oeigoerenroeien.
Sjonge, jonge, wat een slechte grap.
En ja hoor Aileen Cannon heeft idd de publicatie van het eindrapport van Jack Smith geblokkerd terwijl die zaak van Trump's medeverdachten in de documentenzaak helemaal niet door haar behandeld wordt:quote:Op dinsdag 7 januari 2025 04:06 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's advocaten hebben een manier gevonden om de publicatie van het eindrapport van Jack Smith te blokkeren:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf4leqq2ue2a
[ afbeelding ]
En ze gaat het nog doen ook vrees ik ...
1900 all over againquote:Op dinsdag 7 januari 2025 22:35 schreef Perrin het volgende:
Yup. Hij wil een dictatoriale kleptocratie. Lekker zelfverrijken en de baas spelen en verder geen lastige vragen.
[ x ]
Ik hoop meer richting een verenigd EU, want richting Poetin is van de regen in de drup.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Trump die dreigt Groenland desnoods met militaire middelen over te nemen laat een duidelijke kentering zien in de relatie tussen Amerika en Europa. Amerika was naar mijn mening al lange tijd niet meer onze bondgenoot en nu is het letterlijk onze vijand.
Ik denk ook dat de Denen dit niet gaan pikken, die zijn nog wel wat chauvinistischer dan wij Nederlanders. Waarschijnlijk zal dit de Denen veel meer richting Poetin duwen. Die gaan zeggen 'ach Vladimir, bouw maar een basis op de Faeroer eilanden. En met die scheepjes van je mag je heus wel gewoon door het Kattegat varen hoor geen probleem. Mogen we ook nog wat goedkope olie en gas kopen?' En alle Oekraners sturen ze gewoon terug naar Oekrane.
Denen maken in tegenstelling tot Nederlanders geen grappen. Dat is een ongelooflijk koppig volk.
Ik weet niet of Denemarken zit te wachten op een schurkenland als Rusland.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik denk ook dat de Denen dit niet gaan pikken, die zijn nog wel wat chauvinistischer dan wij Nederlanders. Waarschijnlijk zal dit de Denen veel meer richting Poetin duwen. Die gaan zeggen 'ach Vladimir, bouw maar een basis op de Faeroer eilanden. En met die scheepjes van je mag je heus wel gewoon door het Kattegat varen hoor geen probleem. Mogen we ook nog wat goedkope olie en gas kopen?' En alle Oekraners sturen ze gewoon terug naar Oekrane.
Een verenigd EU gaat er niet zomaar komen doordat Trump groenland gaat inpikken. Deze hypothetische verenigde EU kan ook geen tweefrontenoorlog uitvechten met poetin aan de ene kant en Amerika, het machtigste land ter wereld, aan de andere kant van de landkaart.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoop meer richting een verenigd EU, want richting Poetin is van de regen in de drup.
Wel op een schurk als Trump die 'hun' land inpikt? Voor een Deen is het heel simpel: zij hebben Groenland ooit als eerste gekoloniseerd (de oorspronkelijke bevolking interesseert hen ook niks), dus het is gewoon van hun en daarmee basta.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weet niet of Denemarken zit te wachten op een schurkenland als Rusland.
Dat valt natuurlijk nogal in het niet bij een letterlijke invasie van je grondgebied.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:02 schreef Sabata het volgende:
Poetin zie ik niet gebeuren, zeker niet na al die kleine steekjes van de Russische luchtmacht waar iedere keer straaljagers heen moeten, of de grote acties met die schaduwvloot die kabels kapottrekt en hun kustwacht bezighoudt
?? ik volg je redenering niet ?? Waarom zou Denemarken bij Rusland aankloppen als NAVO lid? Ik denk eerder Poetin hartelijk lacht en een beker Попкорн pakt om de chaos te volgen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat valt natuurlijk nogal in het niet bij een letterlijke invasie van je grondgebied.
The enemy of my enemy is my friend is toch vaak het motto. Dat zal voor Denen niet anders zijn.
Mwah... bediscussieerbaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
zij hebben Groenland ooit als eerste gekoloniseerd
Denen zijn gewoon zo racistisch als maar zijn kan, de oorspronkelijke bevolking (de Inuit) interesseert een Deen geen ene reet.quote:
Omdat Amerika 'hun' land inpikt, gaan ze natuurlijk op zoek naar een nieuwe bondgenoot. Dan is Poetin aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:11 schreef Sabata het volgende:
[..]
?? ik volg je redenering niet ?? Waarom zou Denemarken bij Rusland aankloppen als NAVO lid? Ik denk eerder Poetin hartelijk lacht en een beker Попкорн pakt om de chaos te volgen.
Groenland was eigenlijk van origine een Noorse kolonie, maar bij het scheiden van het Deens-Noorse Koninkrijk waren de Noren effe vergeten de kleine lettertjes van de scheidingsakte te lezen en zijn zo door de Deentjes in het pak gestoken mbt tot Groenland.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Denen zijn gewoon zo racistisch als maar zijn kan, de oorspronkelijke bevolking (de Inuit) interesseert een Deen geen ene reet.
Trump heeft daarover 'onderhandeld'quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:25 schreef TLC het volgende:
Dat Facebook en Instagram geen fact checkers meer willen en the Washington Post weigert een spotprent te plaatsen (want oh jee dadelijk kwetsen we meneertje bezos) zijn toch ook erg zorgelijke ontwikkelingen
Noorwegen was zelf ook ooit een Deense kolonie...quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Groenland was eigenlijk van origine een Noorse kolonie, maar bij het scheiden van het Deens-Noorse Koninkrijk waren de Noren effe vergeten de kleine lettertjes van de scheidingsakte te lezen en zijn zo door de Deentjes in het pak gestoken mbt tot Groenland.
Niks van dit alles is ook maar enigszins vergelijkbaar met een daadwerkelijke verovering van 'Deens' grondgebied door Amerika. Vl minder ernstig.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:18 schreef Sabata het volgende:
Zonder berhaupt even in Brussel aan de bel te trekken zeker? Daarbij heeft Rusland zich begin dit jaar uit een aantal verdragen van landen rond de poolcirkel teruggetrokken en Denemarken aan hun zwarte lijst toegevoegd. Denk dat de Denen Rusland helemaal NIET aantrekkelijk vinden eigenlijk
Welke ruggengraat gaat de EU bieden tegen het machtigste land ter wereld? Ze kunnen ons heus wel bellen hoor, maar wat gaan wij doen? Pang pang roepen en dan doodvriezen in Groenland zonder winterjas?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:37 schreef Sabata het volgende:
En dan ren je meteen naar Rusland? Zonder ruggespraak met je buurlanden en de EU? ja vast, slaap lekker, bedankt voor het lachmoment
Daarom zou men Trump preventief moeten stoppen.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Welke ruggengraat gaat de EU bieden tegen het machtigste land ter wereld? Ze kunnen ons heus wel bellen hoor, maar wat gaan wij doen? Pang pang roepen en dan doodvriezen in Groenland zonder winterjas?
Ze hebben al geprobeerd om Donnie af te knallen en dat is falikant mislukt.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom zou men Trump preventief moeten stoppen.
Misschien na de midterms?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:46 schreef KoosVogels het volgende:
Die volstrekt onrealistische eis van Trump om een 5-procentsnorm op te leggen aan NAVO-lidstaten klinkt als een excuus om zich terug te trekken uit het bondgenootschap.
Trump zal het Congres mee moet krijgen - en dat wordt waarschijnlijk lastig - maar de kans is groot dat hij het gaat proberen.
quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Omdat Amerika 'hun' land inpikt, gaan ze natuurlijk op zoek naar een nieuwe bondgenoot. Dan is Poetin aantrekkelijk.
Nou, nou, wat een beweringen! Putin is voor een land met een democratie op geen enkele manier interessant.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Denen zijn gewoon zo racistisch als maar zijn kan, de oorspronkelijke bevolking (de Inuit) interesseert een Deen geen ene reet.
Dat kan een geheime dienst beter.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ze hebben al geprobeerd om Donnie af te knallen en dat is falikant mislukt.
Wie is 'ze'?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 23:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ze hebben al geprobeerd om Donnie af te knallen en dat is falikant mislukt.
Peter Thiel en consorten hadden geloof ik in Nieuw-Zeeland iets opgekocht.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:10 schreef Beathoven het volgende:
Aha, dus Groenland...
En verderop de oorlog mogelijk gaan verklaren aan Denemarken als excuusdeur naar problemen met heel Europa in samenwerking met Rusland.
Dus dat wordt de MAGA-brug naar Europa.
Ik kan me van misschien tien jaar geleden nog iets herinneren dat men in een item een grottenbunker liet zien waar multimiljardairs heen zouden kunnen als er oorlog zou uitbreken. Mooi dat ze er straks warmpjes bijzitten als Trump en Musk voor hun kapitaal vechten als twee verslaafde gokkers.
Trump, die al een coup heeft geprobeerd te plegen en die nu een bondgenoot wil aanvallen en een groot stuk land wil inpikken, wel dan?quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:01 schreef Vis1980 het volgende:
Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nou, nou, wat een beweringen! Putin is voor een land met een democratie op geen en
Iets met Europa.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Trump, die al een coup heeft geprobeerd te plegen en die nu een bondgenoot wil aanvallen en een groot stuk land wil inpikken, wel dan?
Mensen? Of heb je het over een politieke stroming?quote:
Artikel 42, lid 7 EU verdragquote:Op woensdag 8 januari 2025 00:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk niet dat de EU Denemarken gaat beschermen tegen een invasie in Groenland, maar de diplomatieke zaken met de VS komen dan wel op een heel laag pitje. Canada en het Verenigd Koninkrijk gaan dit ook niet leuk vinden.
Ik denk alleen dat Groenland geen lidstaat is, net als de Caribische staten van ons koninkrijk geen lidstaten zijn. Wel een schimmig gebied natuurlijk, want wel in het koninkrijk van een lidstaat.quote:
Tenzij we de Fransen zo ver krijgen om een kernwapen op de VS te gooien kunnen we militair gezien helemaal niets beginnen tegen de VS. Zelfs als dat zou kunnen, zou dat resulteren in een tweefrontenoorlog met Rusland aan de ene kant en de VS aan de andere kant. Klassieke oorlogsles nummero uno is dat je geen tweefrontenoorlog moet willen.quote:
Ja,.. dat is geheim he.quote:
Daar zit wat in.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Tenzij we de Fransen zo ver krijgen om een kernwapen op de VS te gooien kunnen we militair gezien helemaal niets beginnen tegen de VS. Zelfs als dat zou kunnen, zou dat resulteren in een tweefrontenoorlog met Rusland aan de ene kant en de VS aan de andere kant. Klassieke oorlogsles nummero uno is dat je geen tweefrontenoorlog moet willen.
Ik meen dat Jesse Ventura ze liet zien in een soort mini docu. Toen leek het me vrij onwaarschijnlijk dat ze ooit nodig zouden zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Peter Thiel en consorten hadden geloof ik in Nieuw-Zeeland iets opgekocht.
Dan is het dus ook logisch dat er een andere bondgenoot gezocht gaat worden, als je oude bondgenoot je niet alleen in de steek laat maar zelfs je land inpikt.quote:
Precies het idee van nazi-VSquote:Op woensdag 8 januari 2025 00:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan is het dus ook logisch dat er een andere bondgenoot gezocht gaat worden, als je oude bondgenoot je niet alleen in de steek laat maar zelfs je land inpikt.
Sowieso moeten we dan de LNG ergens anders vandaan halen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan is het dus ook logisch dat er een andere bondgenoot gezocht gaat worden, als je oude bondgenoot je niet alleen in de steek laat maar zelfs je land inpikt.
De put in groningen gaat gewoon weer open als er stront aan de knikker zit hoor. Ik zou geen huis kopen in Slochteren.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso moeten we dan de LNG ergens anders vandaan halen.
Als ik China of India was, dan zou ik zeker kansen zien.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Als Xi een beetje slim is springt hij ook in.
Want je hebt Trump, die je verraadt en je land inpikt. Dan heb je Poetin die een mede europees land aanvalt.
En dan heb je Xi die lekker zijn eigen ding doet aan de andere kant van de wereld en gezellig treintjes bouwt. Dan wordt die een stuk aantrekkelijker natuurlijk.
India heeft geen expansieve aspiraties.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ik China of India was, dan zou ik zeker kansen zien.
Nog niet.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
India heeft geen expansieve aspiraties.
China ook niet behalve Taiwan.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zuckerberg doet er momenteel alles aan om zijn platforms mee te bewegen met de sterk politiek geforceerde trends in de tijd en zo niet teveel de valse illusie te geven dat hij een politieke tegenbeweging op Musk / X (die nu synoniem voor 'de VS' gaat staan) vertegenwoordigd. Alles ook in een wanhoopspoging geen leegloop te creeeren op zijn platformen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 06:02 schreef Kijkertje het volgende:
Leugens, leugens, leugens ....
https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3lf6mn5ekgc2l
[ afbeelding ]
Maar factcheckers zijn BIASED! aldus nu ook Zuckerberg en dus is het de waarheid heb ik begrepen uit een ander topic.
Vraag me af wat voor fact checkers hij in dienst had
Dat het puur opportunisme is lijkt me duidelijk. Hij heeft zijn lesje geleerd uit Trump’s vorige termijn.quote:Op woensdag 8 januari 2025 07:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zuckerberg doet er momenteel alles aan om zijn platforms mee te bewegen met de sterk politiek geforceerde trends in de tijd en zo niet teveel de valse illusie te geven dat hij een politieke tegenbeweging op Musk / X (die nu synoniem voor 'de VS' gaat staan) vertegenwoordigd. Alles ook in een wanhoopspoging geen leegloop te creeeren op zijn platformen.
Krampachtige adaptatie.
Nou ja, gebukt staan met de reet open is ook weer zo wat. Ergens daar tussenin, no pun intended.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En wij gaan pang pang roepen tegen het Amerikaanse leger?
Ze zouden Pakistan waarschijnlijk wel willen hebben, maar dat gaat niet lukken want kernmacht.quote:
Hoe vaak heeft Trump de afgelopen tijd eigenlijk al spierballentaal uitgeslagen naar China en Rusland? 0x?quote:
Nooit. Poetin en Xi zijn zijn grote voorbeelden.quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Trump de afgelopen tijd eigenlijk al spierballentaal uitgeslagen naar China en Rusland? 0x?
Vind dat aanvallen van je bondgenoten maar bizar.
We hebben zelf geen wapens dus dan moeten we ome Xi bellen die deze wel heeft.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou ja, gebukt staan met de reet open is ook weer zo wat. Ergens daar tussenin, no pun intended.
Stoer doen zonder consequenties.quote:Op woensdag 8 januari 2025 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Trump de afgelopen tijd eigenlijk al spierballentaal uitgeslagen naar China en Rusland? 0x?
Vind dat aanvallen van je bondgenoten maar bizar.
Nee, maar wel een dikke border clash met Pakistan. En ik schat zo in dat Putin de kant van India zou kiezen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 00:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar dan kiest China weer de kant van Pakistan.quote:Op woensdag 8 januari 2025 10:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, maar wel een dikke border clash met Pakistan. En ik schat zo in dat Putin de kant van India zou kiezen.
Beide nuclear bewapend overigens.
Polen zat er in '39 ook niet zo op te wachten.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:43 schreef Chivaz het volgende:
Alles leuk en aardig hoor dat idee van Groenland maar weet iemand hier of de mensen in Groenland daar zin in hebben? Als dat niet het geval is dan houd het natuurlijk gewoon op.
Op Groenland?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Polen zat er in '39 ook niet zo op te wachten.
Ik weet niet of het echt een kwestie is van de andere kant opkijken.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
Iedereen heeft het over Groenland, Panama en Canada. Imho alleen maar afleiding van:
1.) Er dreigt een rapport van Jack Smith uit te komen dat erg schadelijk kan zijn voor Donold. Ja, Cannon heeft een barrire opgeworpen maar de 20e is nog ver weg en Biden zou het met nieuwe immuniteit als president persoonlijk kunnen vrijgeven.
2.) Donold zijn veroordeling komt eraan. Slecht nieuws voor het gekozen ei.
3.) Ze zijn druk bezig om slechtvallende plannen uit te schrijven zoals afschaffing van Medicare, Social Security, Project 2025 etc.
4.) alle grote CEO's komen dezer dagen in MaL op bezoek om met grote zakken geld uitzonderingen te kopen op de tarriffs. Vandaag is Netflix aanwezig...
Maar goed...iedereen praat over Groenland dus iedereen kijkt de andere kant op.
India heeft geen enkele behoefte om Pakistan te 'hebben'.quote:Op woensdag 8 januari 2025 08:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze zouden Pakistan waarschijnlijk wel willen hebben, maar dat gaat niet lukken want kernmacht.
Canadezen hebben ook geen zin om een staat te worden van de VS, maar toch blijft Trump hierover doorgaan.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:43 schreef Chivaz het volgende:
Alles leuk en aardig hoor dat idee van Groenland maar weet iemand hier of de mensen in Groenland daar zin in hebben? Als dat niet het geval is dan houd het natuurlijk gewoon op.
En de lokale bevolking zal de sjaak zijn. Maar goed, in plaats van vissen en jagen op zeehonden kunnen ze zich vol gaan vreten in de lokale McDo. En ander gemporteerd voer.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:04 schreef Bluesdude het volgende:
Het smoesje van Trump is dat Groenland onder Amerikaans gezag moet staan vanwege de nationale veiligheid en de veiligheid van de hele wereld.
In werkelijkheid gaat het om de grondstoffen, het land voor toerisme en bedrijven.. etc
Zodat hij zijn vriendjes kan bevoordelen of deals kan maken om zelf rijker te worden.
Groenland opkopen betaalt de Amerikaanse belastingbetaler
Die heeft de VS al:quote:Amerikaanse militaire basissen op Groenland is minder geruststellend voor China en Rusland. Dus eerder een ondermijning van de nationale en mondiale veiligheid.
Trump dreigt al met militair ingrijpen, dus ik vermoed dat de Groenlandse bevolking niks te willen heeft in de ogen van de dementerende broekpoeper.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:43 schreef Chivaz het volgende:
Die zijn verdacht stil.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:18 schreef Fok-it het volgende:
Militair ingrijpen? Erg bijzonder
Trump was toch juist altijd de geschikte keus omdat hij geen buitenlandse inmenging wilde.
Kunnen de Trump adepten hier wellicht wat meer over uitbreiden? Dat moet toch haast wel verkeerd genterpreteerd worden door de media
Gohquote:
Het is ook niet zo dat de misbruikende vader ineens stopt omdat het slachtoffer geen zin heeftquote:Op woensdag 8 januari 2025 13:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Canadezen hebben ook geen zin om een staat te worden van de VS, maar toch blijft Trump hierover doorgaan.
Denk dat die twee elkaar niet helemaal uitsluiten. Het wordt in de toekomst hooguit de vraag of de juridische definitie die we hanteren toegepast kan worden of dat we moeten afzwakken naar etnische zuivering.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 21:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Misschien moet je wat meer feitelijke dingen gaan bekijken ipv het genocide kamp lezen.
En wij mogen ons ondertussen druk maken om asielzoekers want die zouden, volgens de mensen die de wereld onderling aan het verdelen zijn, het ekte gevaar zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2025 15:24 schreef byah het volgende:
Het moment dat Putin en Trump Europa gaan verdelen zal een prachtige dejavu worden
Ik begrijp dat je grote held veel liever zichzelf als leider van Canada ziet, hij staat te popelen om zijn buurland in te lijven.quote:Op woensdag 8 januari 2025 15:38 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Einde tijdperk Trudeau, niet bepaald een vriend van Trump en sowieso een gevaarlijke ideologisch gedreven autocraat die een broertje dood heeft aan het vrije woord en recht op demonstratie.
Ik hoop voor de Canadezen en de wereld in het algemeen dat er een fatsoenlijke PM gekozen word die Canada uit het slop kan trekken.
Ik denk niet dat die signalen alleen maar een afleiding zijn omdat je in deze tijden overal mee weg kan komen en niet meer echt iets verborgen hoeft te houden. Het is niet dat iemand ook maar van 1 van die "verborgen punten" kan zeggen dat ie het nu wel echt te bont maakt. Het had allemaal gewoon met de camera erop kunnen gebeuren. De democratie in de VS ligt toch lam, MAGA supporters steunen dit team in dik en dun; andere landen volgen en de wereld kijkt toe.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
Iedereen heeft het over Groenland, Panama en Canada. Imho alleen maar afleiding van:
1.) Er dreigt een rapport van Jack Smith uit te komen dat erg schadelijk kan zijn voor Donold. Ja, Cannon heeft een barrire opgeworpen maar de 20e is nog ver weg en Biden zou het met nieuwe immuniteit als president persoonlijk kunnen vrijgeven.
2.) Donold zijn veroordeling komt eraan. Slecht nieuws voor het gekozen ei.
3.) Ze zijn druk bezig om slechtvallende plannen uit te schrijven zoals afschaffing van Medicare, Social Security, Project 2025 etc.
4.) alle grote CEO's komen dezer dagen in MaL op bezoek om met grote zakken geld uitzonderingen te kopen op de tarriffs. Vandaag is Netflix aanwezig...
Maar goed...iedereen praat over Groenland dus iedereen kijkt de andere kant op.
De meerderheid van de Groenlanders wil onafhankelijkheid, maar die kan alleen de regering uitroepen en dat moet dan bekrachtigd worden door het Groenlands parlement. Ze kunnen zichzelf echter economisch niet bedruipen en elk jaar moet Denemarken zo'n beetje een half miljard dollar bijschieten.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:43 schreef Chivaz het volgende:
Dat is mij ook onbekend. Maar er zal vast steun gevonden worden of steun worden opgetuigd.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:43 schreef Chivaz het volgende:
Alternatieve vrede, zeg maar.quote:Op woensdag 8 januari 2025 14:32 schreef Breekfast het volgende:
Het presidentschap is nog niet begonnen en hij heeft al gedreigd Groenland, Canada, en het Panama-kanaal in te nemen. Maar Trump zou juist voor 'vrede' zorgen hoor![]()
De Trump adepten die dit prachtig vinden zijn dezelfde mensen die het westen oorlogszuchtig vinden m.b.t. de oorlog in Oekrane.
Die staat met z'n mond vol tanden, die ziet zijn kans schoon om even op vakantie te gaan denk ik zo.quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:30 schreef -XOR- het volgende:
Waar is Rutte eigenlijk om te zeggen dat Trump zijn muil moet houden?
Dit blijkt nergens uit.quote:Op woensdag 8 januari 2025 16:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die staat met z'n mond vol tanden, die ziet zijn kans schoon om even op vakantie te gaan denk ik zo.
Als een loophondje zal hij achter Uncle Sam aanlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |