abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2025 @ 22:48:49 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216209574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Misschien wordt het alsnog een tikkeltje inclusief met onderdelen als Oeigoerenroeien.

Sjonge, jonge, wat een slechte grap.
Tegen kleine landjes als Zimbabwe of Georgie kunnen die Oeigoeren nog wel op, maar tegen China worden ze er finaal uitgeroeid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216209578
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 04:06 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's advocaten hebben een manier gevonden om de publicatie van het eindrapport van Jack Smith te blokkeren:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf4leqq2ue2a

[ afbeelding ]

En ze gaat het nog doen ook vrees ik ...
En ja hoor Aileen Cannon heeft idd de publicatie van het eindrapport van Jack Smith geblokkerd terwijl die zaak van Trump's medeverdachten in de documentenzaak helemaal niet door haar behandeld wordt:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lf6533ym3424

Trump mag er daarentegen van haar wel uit gaan cherrypicken |:(

Weer een stukje dichter bij die Supreme Court-zetel! :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216209709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 22:35 schreef Perrin het volgende:
Yup. Hij wil een dictatoriale kleptocratie. Lekker zelfverrijken en de baas spelen en verder geen lastige vragen.

[ x ]
1900 all over again
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_216209712
Trump die dreigt Groenland desnoods met militaire middelen over te nemen laat een duidelijke kentering zien in de relatie tussen Amerika en Europa. Amerika was naar mijn mening al lange tijd niet meer onze bondgenoot en nu is het letterlijk onze vijand.

Ik denk ook dat de Denen dit niet gaan pikken, die zijn nog wel wat chauvinistischer dan wij Nederlanders. Waarschijnlijk zal dit de Denen veel meer richting Poetin duwen. Die gaan zeggen 'ach Vladimir, bouw maar een basis op de Faeroer eilanden. En met die scheepjes van je mag je heus wel gewoon door het Kattegat varen hoor geen probleem. Mogen we ook nog wat goedkope olie en gas kopen?' En alle Oekraïners sturen ze gewoon terug naar Oekraïne.

Denen maken in tegenstelling tot Nederlanders geen grappen. Dat is een ongelooflijk koppig volk.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:01:20 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216209717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Trump die dreigt Groenland desnoods met militaire middelen over te nemen laat een duidelijke kentering zien in de relatie tussen Amerika en Europa. Amerika was naar mijn mening al lange tijd niet meer onze bondgenoot en nu is het letterlijk onze vijand.

Ik denk ook dat de Denen dit niet gaan pikken, die zijn nog wel wat chauvinistischer dan wij Nederlanders. Waarschijnlijk zal dit de Denen veel meer richting Poetin duwen. Die gaan zeggen 'ach Vladimir, bouw maar een basis op de Faeroer eilanden. En met die scheepjes van je mag je heus wel gewoon door het Kattegat varen hoor geen probleem. Mogen we ook nog wat goedkope olie en gas kopen?' En alle Oekraïners sturen ze gewoon terug naar Oekraïne.

Denen maken in tegenstelling tot Nederlanders geen grappen. Dat is een ongelooflijk koppig volk.
Ik hoop meer richting een verenigd EU, want richting Poetin is van de regen in de drup.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:01:49 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216209720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik weet niet of Denemarken zit te wachten op een schurkenland als Rusland.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216209724
Poetin zie ik niet gebeuren, zeker niet na al die kleine steekjes van de Russische luchtmacht waar iedere keer straaljagers heen moeten, of de grote acties met die schaduwvloot die kabels kapottrekt en hun kustwacht bezighoudt
pi_216209780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop meer richting een verenigd EU, want richting Poetin is van de regen in de drup.
Een verenigd EU gaat er niet zomaar komen doordat Trump groenland gaat inpikken. Deze hypothetische verenigde EU kan ook geen tweefrontenoorlog uitvechten met poetin aan de ene kant en Amerika, het machtigste land ter wereld, aan de andere kant van de landkaart.
pi_216209797
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:01 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik weet niet of Denemarken zit te wachten op een schurkenland als Rusland.
Wel op een schurk als Trump die 'hun' land inpikt? Voor een Deen is het heel simpel: zij hebben Groenland ooit als eerste gekoloniseerd (de oorspronkelijke bevolking interesseert hen ook niks), dus het is gewoon van hun en daarmee basta.
pi_216209807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:02 schreef Sabata het volgende:
Poetin zie ik niet gebeuren, zeker niet na al die kleine steekjes van de Russische luchtmacht waar iedere keer straaljagers heen moeten, of de grote acties met die schaduwvloot die kabels kapottrekt en hun kustwacht bezighoudt
Dat valt natuurlijk nogal in het niet bij een letterlijke invasie van je grondgebied.

The enemy of my enemy is my friend is toch vaak het motto. Dat zal voor Denen niet anders zijn.
pi_216209832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:09 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat valt natuurlijk nogal in het niet bij een letterlijke invasie van je grondgebied.

The enemy of my enemy is my friend is toch vaak het motto. Dat zal voor Denen niet anders zijn.
?? ik volg je redenering niet ?? Waarom zou Denemarken bij Rusland aankloppen als NAVO lid? Ik denk eerder Poetin hartelijk lacht en een beker Попкорн pakt om de chaos te volgen.
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:15:20 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216209861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
zij hebben Groenland ooit als eerste gekoloniseerd
Mwah... bediscussieerbaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216209891
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah... bediscussieerbaar.
Denen zijn gewoon zo racistisch als maar zijn kan, de oorspronkelijke bevolking (de Inuit) interesseert een Deen geen ene reet.
pi_216209899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:11 schreef Sabata het volgende:

[..]
?? ik volg je redenering niet ?? Waarom zou Denemarken bij Rusland aankloppen als NAVO lid? Ik denk eerder Poetin hartelijk lacht en een beker Попкорн pakt om de chaos te volgen.
Omdat Amerika 'hun' land inpikt, gaan ze natuurlijk op zoek naar een nieuwe bondgenoot. Dan is Poetin aantrekkelijk.
pi_216209903
Zonder überhaupt even in Brussel aan de bel te trekken zeker? Daarbij heeft Rusland zich begin dit jaar uit een aantal verdragen van landen rond de poolcirkel teruggetrokken en Denemarken aan hun zwarte lijst toegevoegd. Denk dat de Denen Rusland helemaal NIET aantrekkelijk vinden eigenlijk
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:23:19 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216209931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Denen zijn gewoon zo racistisch als maar zijn kan, de oorspronkelijke bevolking (de Inuit) interesseert een Deen geen ene reet.
Groenland was eigenlijk van origine een Noorse kolonie, maar bij het scheiden van het Deens-Noorse Koninkrijk waren de Noren effe vergeten de kleine lettertjes van de scheidingsakte te lezen en zijn zo door de Deentjes in het pak gestoken mbt tot Groenland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216209949
Dat Facebook en Instagram geen fact checkers meer willen en the Washington Post weigert een spotprent te plaatsen (want oh jee dadelijk kwetsen we meneertje bezos) zijn toch ook erg zorgelijke ontwikkelingen :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216209991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:25 schreef TLC het volgende:
Dat Facebook en Instagram geen fact checkers meer willen en the Washington Post weigert een spotprent te plaatsen (want oh jee dadelijk kwetsen we meneertje bezos) zijn toch ook erg zorgelijke ontwikkelingen :{
Trump heeft daarover 'onderhandeld'

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3lf66vvoweg2x

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216210021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Groenland was eigenlijk van origine een Noorse kolonie, maar bij het scheiden van het Deens-Noorse Koninkrijk waren de Noren effe vergeten de kleine lettertjes van de scheidingsakte te lezen en zijn zo door de Deentjes in het pak gestoken mbt tot Groenland.
Noorwegen was zelf ook ooit een Deense kolonie...
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:18 schreef Sabata het volgende:
Zonder überhaupt even in Brussel aan de bel te trekken zeker? Daarbij heeft Rusland zich begin dit jaar uit een aantal verdragen van landen rond de poolcirkel teruggetrokken en Denemarken aan hun zwarte lijst toegevoegd. Denk dat de Denen Rusland helemaal NIET aantrekkelijk vinden eigenlijk
Niks van dit alles is ook maar enigszins vergelijkbaar met een daadwerkelijke verovering van 'Deens' grondgebied door Amerika. Véél minder ernstig.
pi_216210050
En dan ren je meteen naar Rusland? Zonder ruggespraak met je buurlanden en de EU? ja vast, slaap lekker, bedankt voor het lachmoment
pi_216210059
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:37 schreef Sabata het volgende:
En dan ren je meteen naar Rusland? Zonder ruggespraak met je buurlanden en de EU? ja vast, slaap lekker, bedankt voor het lachmoment
Welke ruggengraat gaat de EU bieden tegen het machtigste land ter wereld? Ze kunnen ons heus wel bellen hoor, maar wat gaan wij doen? Pang pang roepen en dan doodvriezen in Groenland zonder winterjas? :')
  dinsdag 7 januari 2025 @ 23:43:51 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216210097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Welke ruggengraat gaat de EU bieden tegen het machtigste land ter wereld? Ze kunnen ons heus wel bellen hoor, maar wat gaan wij doen? Pang pang roepen en dan doodvriezen in Groenland zonder winterjas? :')
Daarom zou men Trump preventief moeten stoppen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216210113
Die volstrekt onrealistische eis van Trump om een 5-procentsnorm op te leggen aan NAVO-lidstaten klinkt als een excuus om zich terug te trekken uit het bondgenootschap.

Trump zal het Congres mee moet krijgen - en dat wordt waarschijnlijk lastig - maar de kans is groot dat hij het gaat proberen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216210188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daarom zou men Trump preventief moeten stoppen.
Ze hebben al geprobeerd om Donnie af te knallen en dat is falikant mislukt.
pi_216210200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:46 schreef KoosVogels het volgende:
Die volstrekt onrealistische eis van Trump om een 5-procentsnorm op te leggen aan NAVO-lidstaten klinkt als een excuus om zich terug te trekken uit het bondgenootschap.

Trump zal het Congres mee moet krijgen - en dat wordt waarschijnlijk lastig - maar de kans is groot dat hij het gaat proberen.
Misschien na de midterms?
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:01:09 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216210211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Omdat Amerika 'hun' land inpikt, gaan ze natuurlijk op zoek naar een nieuwe bondgenoot. Dan is Poetin aantrekkelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou, nou, wat een beweringen! Putin is voor een land met een democratie op geen enkele manier interessant.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:01:47 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216210216
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat kan een geheime dienst beter.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:02:40 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216210222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 23:57 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wie is 'ze'?
pi_216210254
Aha, dus Groenland...

En verderop de oorlog mogelijk gaan verklaren aan Denemarken als excuusdeur naar problemen met heel Europa in samenwerking met Rusland.

Dus dat wordt de MAGA-brug naar Europa.

Ik kan me van misschien tien jaar geleden nog iets herinneren dat men in een item een grottenbunker liet zien waar multimiljardairs heen zouden kunnen als er oorlog zou uitbreken. Mooi dat ze er straks warmpjes bijzitten als Trump en Musk voor hun kapitaal vechten als twee verslaafde gokkers.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:12:49 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216210266
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:10 schreef Beathoven het volgende:
Aha, dus Groenland...

En verderop de oorlog mogelijk gaan verklaren aan Denemarken als excuusdeur naar problemen met heel Europa in samenwerking met Rusland.

Dus dat wordt de MAGA-brug naar Europa.

Ik kan me van misschien tien jaar geleden nog iets herinneren dat men in een item een grottenbunker liet zien waar multimiljardairs heen zouden kunnen als er oorlog zou uitbreken. Mooi dat ze er straks warmpjes bijzitten als Trump en Musk voor hun kapitaal vechten als twee verslaafde gokkers.
Peter Thiel en consorten hadden geloof ik in Nieuw-Zeeland iets opgekocht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216210267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:01 schreef Vis1980 het volgende:

Op dinsdag 7 januari 2025 23:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou, nou, wat een beweringen! Putin is voor een land met een democratie op geen en
Trump, die al een coup heeft geprobeerd te plegen en die nu een bondgenoot wil aanvallen en een groot stuk land wil inpikken, wel dan?
pi_216210272
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie is 'ze'?
Wat denk je zelf?
pi_216210273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat kan een geheime dienst beter.
Welke geheime dienst?
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:19:33 #134
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216210299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Trump, die al een coup heeft geprobeerd te plegen en die nu een bondgenoot wil aanvallen en een groot stuk land wil inpikken, wel dan?
Iets met Europa.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:19:52 #135
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216210301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Wat denk je zelf?
Mensen? Of heb je het over een politieke stroming?
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:20:17 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216210304
quote:

[..]
Welke geheime dienst?
Die van Denemarken bv.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216210306
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Iets met Europa.
En wij gaan pang pang roepen tegen het Amerikaanse leger? :')
pi_216210307
Ik denk niet dat de EU Denemarken gaat beschermen tegen een invasie in Groenland, maar de diplomatieke zaken met de VS komen dan wel op een heel laag pitje. Canada en het Verenigd Koninkrijk gaan dit ook niet leuk vinden.
pi_216210308
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die van Denemarken bv.
De POTUS vermoord je niet zomaar.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:25:45 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216210322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:21 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk niet dat de EU Denemarken gaat beschermen tegen een invasie in Groenland, maar de diplomatieke zaken met de VS komen dan wel op een heel laag pitje. Canada en het Verenigd Koninkrijk gaan dit ook niet leuk vinden.
Artikel 42, lid 7 EU verdrag
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216210327
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:25 schreef -XOR- het volgende:
Ik denk alleen dat Groenland geen lidstaat is, net als de Caribische staten van ons koninkrijk geen lidstaten zijn. Wel een schimmig gebied natuurlijk, want wel in het koninkrijk van een lidstaat.
pi_216210328
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tenzij we de Fransen zo ver krijgen om een kernwapen op de VS te gooien kunnen we militair gezien helemaal niets beginnen tegen de VS. Zelfs als dat zou kunnen, zou dat resulteren in een tweefrontenoorlog met Rusland aan de ene kant en de VS aan de andere kant. Klassieke oorlogsles nummero uno is dat je geen tweefrontenoorlog moet willen.
pi_216210329
quote:

[..]
Welke geheime dienst?
Ja,.. dat is geheim he.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:30:40 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216210331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Tenzij we de Fransen zo ver krijgen om een kernwapen op de VS te gooien kunnen we militair gezien helemaal niets beginnen tegen de VS. Zelfs als dat zou kunnen, zou dat resulteren in een tweefrontenoorlog met Rusland aan de ene kant en de VS aan de andere kant. Klassieke oorlogsles nummero uno is dat je geen tweefrontenoorlog moet willen.
Daar zit wat in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216210334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Peter Thiel en consorten hadden geloof ik in Nieuw-Zeeland iets opgekocht.
Ik meen dat Jesse Ventura ze liet zien in een soort mini docu. Toen leek het me vrij onwaarschijnlijk dat ze ooit nodig zouden zijn.

Maar het is 2025 en de miljardairs hebben net de voor hun wilde storm van Harris overleefd, die enigszins een begin wilde maken met eerlijkere belastingen zoals door Biden al op de agenda gezet.

Complete gekte en dreigementen zullen vermoedelijk wel even de aandacht van de winstmaximalisatie afleiden.
pi_216210340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar zit wat in.
Dan is het dus ook logisch dat er een andere bondgenoot gezocht gaat worden, als je oude bondgenoot je niet alleen in de steek laat maar zelfs je land inpikt.
pi_216210342
Nog even ingelezen.

Nederland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hadden uitzonderingen voor hun lidmaatschap.

Nederland ¹ betreft in praktijk vooral het Europese deel van Nederland, de Caribische delen van het Koninkrijk hebben een andere status
Denemarken ² uitsluitend (Europees) Denemarken, niet het eveneens bij het Koninkrijk Denemarken behorende Groenland of Faeröer
Verenigd Koninkrijk ³ tot 1 februari 2020; dit was inclusief Gibraltar, maar exclusief het Brits Kroonbezit (dat niet tot het Verenigd Koninkrijk behoort); het referendum van 23 juni 2016 heeft ertoe geleid dat het VK per 31 januari 2020 de Europese Unie verliet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Unie
pi_216210346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dan is het dus ook logisch dat er een andere bondgenoot gezocht gaat worden, als je oude bondgenoot je niet alleen in de steek laat maar zelfs je land inpikt.
Precies het idee van nazi-VS
  woensdag 8 januari 2025 @ 00:37:15 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216210351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:34 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Sowieso moeten we dan de LNG ergens anders vandaan halen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216210356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 00:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sowieso moeten we dan de LNG ergens anders vandaan halen.
De put in groningen gaat gewoon weer open als er stront aan de knikker zit hoor. Ik zou geen huis kopen in Slochteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')