Proteïne toetje werd warme chocolademelk met slagroom, qua kcal ging dat prima.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Sarabi het volgende:
Afgelopen week gemiddeld per dag 150 kcal minder binnen gekregen dat ik had verbrand. Dus dikke prima.
Lijstje:
L: omelet op 1 volkoren pistolet 2 spiegeleieren op 2 volkoren boterhammen
D: kikkererwten-bloemkoolstoof met naan
T: proteïne toetje en mango
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga de komende tijd meer wandelen en beter op eiwitten en proteine letten. Tips voor tussendoortjes zijn welkom.
Proteine is toch gewoon het engelse woord voor eiwitten?quote:
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Proteine is toch gewoon het engelse woord voor eiwitten?
Is het ook als je het mij vraagt.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:47 schreef Sarabi het volgende:
Maar met roken maak je de keuze om het helemaal niet meer te doen.
Je kan niet stoppen met eten....
Van wat ik om mij heen zie is het stoppen met roken ook een stuk makkelijker dan een gezonde relatie met eten te krijgen.
Klopt, maar ik moet dan dus elke dag -1000 kcal hebben. Dat lukt mij een aantal maanden maar daarna viel ik terug op 200 tot 400 kcal in de min. En stopte het afvallen volledig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:12 schreef Questular het volgende:
Meer dan 750 gram per weet is toch ook niet nodig? Ik wil wat kilo’s kwijt met zoveel mogelijk behoudt van spiermassa. Dus ik probeer elke week 500 gram af te vallen.
Ik ook inderdaad. 500 gram hou ik als max/ideaal aan. Wil zo veel mogelijk spiermassa behouden en het liefst zelfs wat opbouwen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:12 schreef Questular het volgende:
Ik wil wat kilo’s kwijt met zoveel mogelijk behoudt van spiermassa. Dus ik probeer elke week 500 gram af te vallen.
Succes, gaat je vast lukkenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:23 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, maar ik moet dan dus elke dag -1000 kcal hebben. Dat lukt mij een aantal maanden maar daarna viel ik terug op 200 tot 400 kcal in de min. En stopte het afvallen volledig.
Nog steeds is mijn energie inname op 6 van de 7 dagen negatief en ik kom juist weer aan.
En goed om te weten is dat ik echt nog wel 25 kilo af 'moet' cq 'wil' vallen. Het gaat dus niet om een paar kilo.
Wat lastig. Heb je een keer laten onderzoeken hoe dat kan? Want theoretisch is het natuurlijk gewoon 3500 kcal tekort is -0,5 kg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:23 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, maar ik moet dan dus elke dag -1000 kcal hebben. Dat lukt mij een aantal maanden maar daarna viel ik terug op 200 tot 400 kcal in de min. En stopte het afvallen volledig.
Nog steeds is mijn energie inname op 6 van de 7 dagen negatief en ik kom juist weer aan.
En goed om te weten is dat ik echt nog wel 25 kilo af 'moet' cq 'wil' vallen. Het gaat dus niet om een paar kilo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En on the bright side: ik ben nog steeds 17 kilo lichter dan toen ik 2 jaar geleden startte. Ik kan weer stoeien en voetballen met mijn kinderen. Ik kan de trap op zonder buiten adem te zijn. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen etc etc. Dus echt, ik loop hier nu enorm te klagen, maar ik weet en zie en voel dat het zoveel beter gaat.
Als we als gezin iets actiefs gaan doen, kan ik meedoen ipv op de zijlijn meekijken. Dat is me ontzettend veel waard.
Heh, interessante inzichten. Toevallig zijn beide van de observeringen ook op mij van toepassing (normale temp is een lage 36C en stoelgang heeft zich nooit "normaal" gedragen), dus N=+1 zou ik zeggen?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:01 schreef sigme het volgende:
De berekening van hoeveel calorieën je verbrandt is zéér theoretisch; mensen wijken (allemaal) nogal af van het gemiddelde gemiddelde.
Daarnaast is óók de berekening van de calorische waarde van voedingsmiddelen een punt van aandacht. Die is *niet* theoretisch, die is heel precies te meten: een calorie is de hoeveelheid warmte die opgewekt wordt als je het betreffende voedingsmiddel verbrandt (in de fik steken dus, letterlijk. en dan meten hoeveel warmer een pan water daarboven wordt). Dat is heel precies.
Maar als je dan dat voedingsmiddel in een mens stopt, wordt het opeens weer een individuele zaak. Hormonen, darmwerking, microbiooom - die maken hoeveel calorieën je daadwerkelijk weet los te peuteren uit die maximaal mogelijke verbrandingswaarde.
Mij valt vaak op dat mensen die makkelijk dik worden (en blijven) vaak een relatief lage lichaamstemperatuur hebben. Want ook daarin is de standaard een gemiddelde, waar individuen makkelijk een graadje van afwijken. Moet je dat eens naast de betekenis van het woord ' verbrandingswaarde' van voeding leggen.
Wat me ook vaak opvalt van mensen die makkelijk dik worden/blijven, is hun opmerkingen over de stoelgang. Dat klinkt voor mij alsof zij veel vaker een stoelgang hebben die mij buitengewoon ongezond klinkt.
De energie die in een mens gaat kan volgens mij op 4 manieren verbruikt worden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:01 schreef sigme het volgende:
De berekening van hoeveel calorieën je verbrandt is zéér theoretisch; mensen wijken (allemaal) nogal af van het gemiddelde gemiddelde.
Daarnaast is óók de berekening van de calorische waarde van voedingsmiddelen een punt van aandacht. Die is *niet* theoretisch, die is heel precies te meten: een calorie is de hoeveelheid warmte die opgewekt wordt als je het betreffende voedingsmiddel verbrandt (in de fik steken dus, letterlijk. en dan meten hoeveel warmer een pan water daarboven wordt). Dat is heel precies.
Maar als je dan dat voedingsmiddel in een mens stopt, wordt het opeens weer een individuele zaak. Hormonen, darmwerking, microbiooom - die maken hoeveel calorieën je daadwerkelijk weet los te peuteren uit die maximaal mogelijke verbrandingswaarde.
Mij valt vaak op dat mensen die makkelijk dik worden (en blijven) vaak een relatief lage lichaamstemperatuur hebben. Want ook daarin is de standaard een gemiddelde, waar individuen makkelijk een graadje van afwijken. Moet je dat eens naast de betekenis van het woord ' verbrandingswaarde' van voeding leggen.
Wat me ook vaak opvalt van mensen die makkelijk dik worden/blijven, is hun opmerkingen over de stoelgang. Dat klinkt voor mij alsof zij veel vaker een stoelgang hebben die mij buitengewoon ongezond klinkt.
Ziet er als een normale lijst uitquote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
O. 2 boterhammen met Kips Vega smeerworst
L. 2 boterhammen sandwichspread
T. Soja yoghurt met een klein handje muesli (nog niet zeker, als ik trek krijg)
D. Champignons, paprika, vegan kipstukjes en mie. Beetje saus (misschien de saus dan. Even kijken in de eetmeter hoeveel kcal het is).
Dit voelt als heel erg veel... maar ik moet wel weer normaal koken van mezelf... Anders verval ik in slechte gewoontes... Dus even een paar dagen "gewoon" eten en eens zien wat er gebeurt met de weegschaal
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:11 schreef exode het volgende:
Als kind ben ik onderzocht omdat ik niet bepaald slank was maar wel een nogal energiek leven had en niet snoepte. Dit verhaal is natuurlijk nog veel langer en genuanceerder maar het komt erop neer dat het vreemd was dat ik een stuk meer woog dan bij mijn levenswijze paste.
Daar kwam toen niets uit.
Het afgelopen jaar heb ik om en nabij de 15 onderzoeken gehad, vooral in het ziekenhuis. Ben wel een tijdje klaar met ziekenhuizen.
Qua stress, tjaIk bedoelde ook niet zozeer meer onderzoeken etc, want weet dat je er daar inderdaad al een hoop van gehad hebt. Meer dat het zou kunnen dat het overgewicht (afhankelijk van hoeveel het is, dat weet ik natuurlijk niet) wat processen in je lijf heeft aangepast waardoor het moeilijker voor je is om af te vallen. En dat er dus medicatie is die daar bij kan ondersteunen, wat het afvallen makkelijker maakt. En hopelijk dan dus ook ervoor zorgt dat die processen weer beter gaan werken zodat ook na stoppen het makkelijker is om op gewicht te blijven. Dat is iets waarvoor je volgens mij gewoon bij de huisarts moet zijn en niet per se extra onderzoeken nodig voor zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En on the bright side: ik ben nog steeds 17 kilo lichter dan toen ik 2 jaar geleden startte. Ik kan weer stoeien en voetballen met mijn kinderen. Ik kan de trap op zonder buiten adem te zijn. Ik heb weer energie om dingen te ondernemen etc etc. Dus echt, ik loop hier nu enorm te klagen, maar ik weet en zie en voel dat het zoveel beter gaat.
Als we als gezin iets actiefs gaan doen, kan ik meedoen ipv op de zijlijn meekijken. Dat is me ontzettend veel waard.
Maar ik kan me voorstellen dat ook dat (nu) teveel is, hoor, dus zie het vooral als suggestie en als je er niks mee kunt, dan ook helemaal prima.
En wat fijn om te horen hoeveel verschil het resultaat van je harde werk al voor je maakt![]()
Drukke dagen zijn voor mij werkdagen, ik maak/zet alle 4 de maaltijden klaar de avond tevoren.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:34 schreef Rozenbloem het volgende:
Ik ga mij hier ook voegen, vind het wel fijn om wat inspiratie op te doen en ervaringen uit te wisselen! Ik wil zo’n 5 kilo afvallen. Ik jojo altijd, mijn band met voeding is niet echt geweldig. Mijn probleem is (denk ik) dat ik niet goed voor mezelf zorg; ik vind het vervelend om voor mezelf te koken bijvoorbeeld, dus dan eet ik niks of een zak chips of een chocoladereepBizar, weet ik.
Maar goed, ik wil het wel echt anders want ik zit niet zo goed in mijn vel. Alleen ik stel het steeds uit. Ben wel benieuwd hoe jullie gemotiveerd blijven en hoe jullie het doen op drukke dagen, verjaardagen, maar ook traktaties op werk bijvoorbeeld? Had vanochtend een soort van koffiemoment op m’n werk en dan eet ik toch (zonder bij na te denken) weer 1 koekje mee bijvoorbeeld.
Uit ons boek komen een aantal baksels die ik invries en meeneem als tussendoortje. Op die manier weet ik precies hoeveel kcal ik naar binnen schuifquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij een gezond eetpatroon hoort ook gewoon dat (incidentele) koekje bij het koffiemoment op je werk. Er wel bewust voor kiezen en niet gedachteloos naar binnen werken.
Als dat moment elke dag voorkomt, dan ga je voor jezelf afwegen of je het die kcal/suiker waard vindt of dat je denkt ‘nah, vandaag niet, want het past niet binnen mijn kcal’.
Dit doe ik inderdaad ook. Op mijn werk is er iedere week wel taart. Dus heb al een regel dat ik het sowieso niet eet als het gewoon gekocht is. Als het zelf gemaakt is overweeg ik of ik er echt zin in heb of dat het bijzonder is of dat het de kcal niet waard is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij een gezond eetpatroon hoort ook gewoon dat (incidentele) koekje bij het koffiemoment op je werk. Er wel bewust voor kiezen en niet gedachteloos naar binnen werken.
Als dat moment elke dag voorkomt, dan ga je voor jezelf afwegen of je het die kcal/suiker waard vindt of dat je denkt ‘nah, vandaag niet, want het past niet binnen mijn kcal’.
Lekker bezig. En hoe lang moest je nu dus hieronder zitten om te winnen? Hoe gaat het bij je vrouw?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 17-01-2025: 90,1 kg.
Duurde iets langer dan verwacht, maar ik ben weer op mijn doelgewicht. Nu op naar de < 90 kg.
Een half jaar.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:50 schreef Pinuts het volgende:
Lekker bezig. En hoe lang moest je nu dus hieronder zitten om te winnen? Hoe gaat het bij je vrouw?
Ik ga nu juist weer beginnen bij de sportschool. Of beginnen, ik had een feestdagenbreak in mijn regime.quote:Hier nog lekker in het ritme. Sportschool wordt langzaam al wat minder druk. Fijn voor mij (al gun ik iedereen een betere levensstijl uiteraard).
Lijstje vandaag:
O: kwark
S: krachttraining full body
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: 2 mandarijnen + stukje chocolade
D: stoofpotje van rund en champignons en gebakken aardappeltjes
S: 75 min boksen
T: mango
(Totaal 1686 kcal met 131 gram eiwit)
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:25 schreef UIO_AMS het volgende:
Gewicht start weddenschap (06-07-2024): 94,9 kg.
Doelgewicht weddenschap (5% afvallen): 90,1 kg.
Gewicht vanmorgen 17-01-2025: 90,1 kg.
Duurde iets langer dan verwacht, maar ik ben weer op mijn doelgewicht. Nu op naar de < 90 kg.
Niks om je voor te schamen. Ik vind het juist echt bewonderingswaardig dat je er dus al +30 kg af hebt. Lekker bezig!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:56 schreef S_E het volgende:
Lekker bezig allemaal! Ik kom van 132 () en nu hangt de weegschaal al de hele week op 100.2…
Het is slechts een getal, en een dezer dagen zal hij ook 99.xx aanwijzen. Volgens mij ga ik keihard janken als het zover is. Nooit gedacht dat dat mij op eigen kracht nog zou lukken.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Niks om je voor te schamen. Ik vind het juist echt bewonderingswaardig dat je er dus al +30 kg af hebt. Lekker bezig!
Wat goeoeoeoeoedquote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:56 schreef S_E het volgende:
Lekker bezig allemaal! Ik kom van 132 () en nu hangt de weegschaal al de hele week op 100.2…
Het is slechts een getal, en een dezer dagen zal hij ook 99.xx aanwijzen. Volgens mij ga ik keihard janken als het zover is. Nooit gedacht dat dat mij op eigen kracht nog zou lukken.
Super goed toch!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 11:56 schreef S_E het volgende:
Ik het een tijd fitchef gehad. Kost wel een bedrag per maand maar is wel echt heel fijn om ervoor te zorgen dat je weet hoeveel en wat je moet eten. Zeker het proberen waard.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje; meeste dagen zat ik rond de 800 kcals. Dat is niet genoeg. Dat begrijp ik zelfs
Dus ik eet nu in de middag een halve beker soja yoghurt met een klein beetje muesli en in de avond ook
Dat is toch een gezonde keuze? Op dagen dat ik meer kcal-vol eten eet laat ik het uiteraard staan. Of skip ik 1 yoghurtmoment. Alleen in het doe ik dit
Maak nu ook weekmenu's zodat ik goed avondeten eet. Meer afwisseling en zo. Anders eet ik zo twee weken prei bijvoorbeeld.
Plus plan ik meer kcals in. Eet tussen de middag avondeten. Dus dan laat ik de middag yoghurt schieten en in de avond wel (dan heb ik vaak wat (lekkere) trek. In de middag niet
Menu voor komende week staat in de agenda. Ook afgesproken met begeleiding dat ik dat doe. (Stress -> slecht eten)
Eten is altijd zo'n ingewikkeld gedoe...
Dank je wel voor de tipquote:Op zaterdag 18 januari 2025 15:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik het een tijd fitchef gehad. Kost wel een bedrag per maand maar is wel echt heel fijn om ervoor te zorgen dat je weet hoeveel en wat je moet eten. Zeker het proberen waard.
Krijg je hier iets van begeleiding bij? Want ik meen me te herinneren dat dit soort ‘triggers’ hier vaker voorbij zijn gekomen. Maar wat mij betreft zou ieder volwassene nooit onder de 1500 kcal moeten eten (tenzij je misschien 1.50m en 45kg weegt).quote:Op zaterdag 18 januari 2025 14:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vraagje; meeste dagen zat ik rond de 800 kcals. Dat is niet genoeg. Dat begrijp ik zelfs
Thanks!quote:Op maandag 20 januari 2025 16:52 schreef Sarabi het volgende:
Mooi en lekker lijstje @:vlindertje89
Ik moet even gaan bedenken wanneer ik mijn 2 sportmomenten per week het beste kan inplannen. De laatste maanden komt het er te weinig van dus iets van een planning maken is wel slim.
Verder wandel ik wel sowieso dagelijks.
15 min in de houding die ik met mijn mensendieck-therapeut hebt besproken kan/mag gelukkigquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:15 schreef Sarabi het volgende:
Is roeien ook niet erg belastend voor de rug @:Blues?
Als je houding goed is, is er ook weinig aan de handquote:Op woensdag 22 januari 2025 09:23 schreef Blues het volgende:
[..]
15 min in de houding die ik met mijn mensendieck-therapeut hebt besproken kan/mag gelukkig
En dan ook vooral het gaan zitten en weer opstaan, want dat apparaat staat natuurlijk op de grond.quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je houding goed is, is er ook weinig aan de hand
Maar veel mensen letten daar totaal niet op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komt nog 1 cracker met appelstroop bij dit lijstjequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:43 schreef Sarabi het volgende:
Sowieso is bewegen goed voor je
Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met quote gekookte eieren, paprika, sla, pesto en geraspte kaas
T: mueslireep
D: lasagne
S: step workout
T: snackgroente en warme chocolademelk met slagroom
Voor een honger en geen zelfbeheersing-dag vind ik dit een keurig lijstje. Die van mij zien er wel eens slechter uit op dit soort dagen!quote:Op woensdag 22 januari 2025 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had een honger-dag. En weinig zelfbeheersing vandaag. Geen handige combinatie.
Ditquote:Op donderdag 23 januari 2025 05:47 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Voor een honger en geen zelfbeheersing-dag vind ik dit een keurig lijstje. Die van mij zien er wel eens slechter uit op dit soort dagen!
TikTok wrap?quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps (de vriezer ligt er nogal vol mee) met roomkaas, edamame en avocado
D: 2x tiktok wrap
T: paar speciaal biertjes en vast ook iets te knabbelen er bij
Zou kunnen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Vandaag kon dat niet bijvoorbeeld. Het is het totale gebrek aan tijd (of energie).quote:
Deze post deed me denken aan de tijd waarin ik een paar keer per week wandelde met de filmpjes van Leslie Sansone (zie YouTube). Dat is op hoog tempo wandelen met af en toe een knieheffing of zijstep er bij. Aerobic walking heet het ook wel. Het is tamelijkquote:Op maandag 20 januari 2025 17:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
dan wandel ik in de woonkamer
Ha, mooi dat het je daar aan herinnerde en het weer bevielquote:Op donderdag 23 januari 2025 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Deze post deed me denken aan de tijd waarin ik een paar keer per week wandelde met de filmpjes van Leslie Sansone (zie YouTube). Dat is op hoog tempo wandelen met af en toe een knieheffing of zijstep er bij. Aerobic walking heet het ook wel. Het is tamelijkmaar het werkt wel voor mij.
Vanmiddag heb ik dus lekker 20 minuten gewandeld. Was eigenlijk best weer lekker. Ik moest wel weer even wennen aan het gekwaak van Leslie![]()
Buiten wandelen is hier echt onaangenaam. Naar de sportschool doe ik wel een aantal keer per week maar alleen de deur uit gaan en autorijden is al onprettig voor mijn overbelaste handen. Yoga is daardoor ook lastig. Ik ga maar weer een tijdje kwaken met Leslie dus
Hebben hier meer mensen ervaring met het gebruik van creatine? Denk er al een tijdje over na maar nog niet de stap genomen om het ook echt te bestellen. Welke voordelen ervaren jullie?quote:Op maandag 27 januari 2025 12:22 schreef Puala het volgende:
Ontbijt; skyr + flavour powder + creatine
Even een update hoewel ik niet heel veel te melden heb.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hopelijk blijf je straks ook hier posten als je er mee stopt. Klinkt wel heel leerzaam voor ons, hoe je het dan gaat aanpakken.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal. (Die van mij ligt op <90kg, ik kijk er naar uit om die te halen.)quote:Op maandag 3 februari 2025 13:21 schreef S_E het volgende:
Ook hier even een update, zal proberen wat vaker mee te schrijven.
Afgelopen week was het dan zover, 99.4 op de weegschaal! Eindelijk onder de 100. Afgelopen weekend wel beetje schandalig gegeten met bier en borrelplanken, maar na een paar dagen weer normaal is die schade wel weer weg. Ben me nu van plan 1x in de maand te wegen, op dezelfde tijd in m’n cyclus. Elke dag wegen maakt bij mij toch obsessief gedrag los. Ik track wel elke dag m’n voeding om ervoor te zorgen dat ik niet los ga. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Meer grip klopt. Maar ik ben ook een tijd geleden van dagelijks naar maandelijks gegaan om me minder te laten leiden door emoties en het gaf oprecht een beetje stress iedere weel.quote:Op maandag 3 februari 2025 23:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met deze mijlpaal. (Die van mij ligt op <90kg, ik kijk er naar uit om die te halen.)
Ik vind wel dat je een nogal grote stap zet om van dagelijks naar maandelijks wegen te gaan.
Dagelijks heb ik ooit ook wel eens gedaan maar tegenwoordig weeg ik me elke zaterdagochtend voor het ontbijt.
Ik heb zelf het gevoel dat je met wekelijks wegen beter grip hebt op de ontwikkelingen en dat je zo nodig nog wat kunt bijsturen.
Waar loopt het mis? Maaltijden, snacks, beweging, snaaien, etc?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Het afvallen wil nog totaal niet lukken, dus nu maar eens echt wat aan mijn eten veranderen. Vandaag voor de lunch dit gemaakt https://miljuschka.nl/eiwitrijk-aziatisch-omelet/ om eens meer eiwitten binnen te krijgen. Qua groente had ik een restje boerensoepgroente, dat werkte prima. Erg lekker, nu hopen dat dit genoeg vult, normaal eet ik 4 boterhammen of 3 boterhammen en een gekookt ei ernaast.
Beweging en chocola voornamelijk. Meer eiwitten helpt om minder chocola te eten, maar ja, het dan ook doen he? Dus nu maar wat tweaken qua lunch en tussendoor ook nog eens een schaaltje yoghurt nemen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:47 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Waar loopt het mis? Maaltijden, snacks, beweging, snaaien, etc?
Is het misschien en optie om geen chocolade in huis te halen?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Beweging en chocola voornamelijk. Meer eiwitten helpt om minder chocola te eten, maar ja, het dan ook doen he? Dus nu maar wat tweaken qua lunch en tussendoor ook nog eens een schaaltje yoghurt nemen.
Paar jaar lukte wat meer wandelen wel, nu niet want mijn energie is nul en iets te lang wandelen betekent dat ik compleet instort. Babysteps…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |