abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216364224
Ik gisteren helaas behoorlijk uit de bocht gevlogen. High tea was nog prima maar daarna heeft thuis heel wat meer ongezonds eraan moeten geloven (ik denk oprecht dat die dag wel zon 5000 kcal waren). Niet het plan, wel gebeurd. Maar nu niks meer aan te doen. Nu geen gekke dingen doen qua minder eten maar gewoon de draad weer oppakken en verder.

O: kwark
L: 2 pistolets met rauwe ham, proteine toetje
D: lasagne
S: krachttraining
T: proteinemousse, 2 mandarijnen
  maandag 20 januari 2025 @ 11:51:45 #152
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_216364948
Afgelopen weekend een beetje een yolo-weekend en vanmorgen vergeten te wegen, dus het zal allemaal wel. _O-

Vandaag weer normaal, compenseren bevalt me niet, dus daar begin ik niet aan.

En, even ter beeldvorming, met m'n 1.75 en 90ish kg mik ik op 1800-1900 qua inname voorlopig. Lager kan altijd nog en zo kan ik ook weer even wennen aan m'n eetwissels. Als ik me er braaf aan houd, val ik ook gewoon af, dus eh. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator / Colorchick maandag 20 januari 2025 @ 11:54:31 #153
382129 crew  Donna
pi_216364975
Ik kan mijn weegschaal niet vinden.
pi_216367417
Lijst:
S: uur personal training (krachttraining)
O: twee boterhammen met cottage cheese light, tomatentapenade en spinazie
L: pokebowl vd sushi daily v AH (sushirijst, zalm, mango, edamame bonen, wortel, vast meer wat ik vergeet)
T: rode bietjes en geitenkaas
D: woknoedels met broccoli
T: skyr, banaan, tarwezemelen, lijnzaad, 15g amandelen / walnoten / cashewnoten

1601 kcal, 33.7g vezels, 91g eiwit, 48g vet waarvan 13g verzadigd, 3.3g zout
pi_216367907
Mooi en lekker lijstje @vlindertje89

Ik moet even gaan bedenken wanneer ik mijn 2 sportmomenten per week het beste kan inplannen. De laatste maanden komt het er te weinig van dus iets van een planning maken is wel slim.

Verder wandel ik wel sowieso dagelijks.
pi_216368647
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:52 schreef Sarabi het volgende:
Mooi en lekker lijstje @:vlindertje89

Ik moet even gaan bedenken wanneer ik mijn 2 sportmomenten per week het beste kan inplannen. De laatste maanden komt het er te weinig van dus iets van een planning maken is wel slim.

Verder wandel ik wel sowieso dagelijks.
Thanks!
Ik wil nog wel wat meer variatie in groentes proberen aan te brengen. Vandaag ging dat wel goed, maar ik merk dat ik makkelijk steeds naar hetzelfde grijp - broccoli heb ik bv altijd in de vriezer, en ik heb nu bij de Lidl zakjes gesneden bietjes gevonden dus die staan nu ook bijna dagelijks op het schema :+ . Maar eerst even structureel die andere dingen op orde (genoeg vezels, genoeg onverzadigd vet en niet teveel verzadigd vet, genoeg groente en fruit). Als ik dat goed op de rit heb, ga ik denk ik mezelf uitdagen met minstens x verschillende groentes in een week, ofzo.

En slim van sporten plannen! Ik vind dat ook nog wel moeilijk nu. Normaal heb ik op dinsdag teamsport en op zondag, en dan op donderdag personal training of zelf sporten. Maar nu is het winterstop dus teamsport ligt stil. Ik plan personal training nu zoveel mogelijk op maandag, met als bedoeling dan woensdag en vrijdag zelf ook te gaan, maar dat lukt nog niet echt. Deze week weer een nieuwe poging, vandaag geweest, woensdag vrij sporten ingepland en vrijdagochtend ga ik met mijn nicht in het bos wandelen.
Ik wandel inderdaad ook wel regelmatig, is ook hartstikke goed ^O^ en heerlijk vind ik zelf. En als het echt heel koud is, dan wandel ik in de woonkamer :')
pi_216376293
Ik wandel soms ook door de woonkamer :D dacht dat ik de enige was. Ookal heb ik juist meer moeite om in de zomer buiten te gaan wandelen.

Lijstje voor vandaag is een beetje lastig want geen idee hoe laat we vanavond eten

L: 2 spiegeleieren met 2 volkoren boterhammen
T: snackgroente
D: vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: proteīne toetje
pi_216376396
Oh dan woonkamer doe ik dan weer niet maar ik wandelen wel soms in sportschool als ik geen zin heb om buiten in de kou te wandelen. Bijv vanmorgen uur op de loopband met wie is de mol.

Lijstje van vandaag:
L: 2 pistolets met rauwe ham, proteine pudding
T: dunne maiswafels en 2 mandarijnen
D: spinazie orzo
T: proteine chocolademousse
(1600 kcal en 142 gram eiwitten)
pi_216380946
40 min workout gedaan *O* eerste van het jaar.
Nu wou ik zeggen dat ik donderdagochtend de 2e wil gaan doen maar bedenk me net dat ik dan niet thuis ben. Dan maar vrijdagochtend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sarabi op 21-01-2025 17:27:59 ]
pi_216381836
Ik wandel met een enkele uitzondering elke dag ruim een half uur (ivm chronische rug kan het niet langer) en vaak met een doel onderweg. Boodschapje in dorp of ik fiets/autoritje naar een natuurgebied om daar te wandelen, zo blijft t leuk.
3x in de week sowieso lunchwandelen in het park achter t zkh waar ik werk.
Soms als het heel slecht weer is roei ik ruim een kwartier op ons apparaat beneden.

Eigenlijk moet ik dat vaker doen, roeien, naast het wandelen om t ouwe bovenlichaam wat te trainen.
Zo! Bam! Nu staat t op FOK! *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 22-01-2025 07:46:59 ]
pi_216386508
Vandaag voelde ik me echt een obsessie-gekkie want het enige tijdstip dat ik naar de sportschool kon was 5.30 uur. Dus dat heb ik maar gedaan. Was wel heerlijk, maar dacht ook als je me dit een jaar geleden had verteld had ik je uitgelachen

T: clear whey
L: pistolet met 30+ kaas, boterham met ei, soepje
D: Tonijnsteak, rijst, wokgroente
S: volleybaltraining
T: maiswafels
(1623 kcal met 145 gram eiwitten)
pi_216387192
Is roeien ook niet erg belastend voor de rug @Blues?

Knap hoor @Pinuts!

Hier gaf de weegschaal vanmorgen een kilo minder aan dan 2 weken geleden. Mijn lijstje voor vandaag is nog niet helemaal duidelijk want eet niet thuis.
pi_216387243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:15 schreef Sarabi het volgende:
Is roeien ook niet erg belastend voor de rug @:Blues?

15 min in de houding die ik met mijn mensendieck-therapeut hebt besproken kan/mag gelukkig :)
pi_216387620
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:23 schreef Blues het volgende:

[..]
15 min in de houding die ik met mijn mensendieck-therapeut hebt besproken kan/mag gelukkig :)
Als je houding goed is, is er ook weinig aan de hand :Y
Maar veel mensen letten daar totaal niet op.
pi_216387675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 10:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Als je houding goed is, is er ook weinig aan de hand :Y
Maar veel mensen letten daar totaal niet op.
En dan ook vooral het gaan zitten en weer opstaan, want dat apparaat staat natuurlijk op de grond.
Overigens heb ik nooit de illusie gehad dat het afvallen wordt ondersteund door de minimale beweging die ik doe hoor :D Tis alleen wel goed natuurlijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216393665
Sowieso is bewegen goed voor je :Y

Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met quote gekookte eieren, paprika, sla, pesto en geraspte kaas
T: mueslireep
S: step workout
T: snackgroente en warme chocolademelk met slagroom
pi_216396051
Ik had een honger-dag. En weinig zelfbeheersing vandaag. Geen handige combinatie.

O: 2 volkoren boterhammen met cottage cheese light, tomatentapenade en spinazie, 1 volkoren boterham met oude kaas pestodip
T: klein stukje 95% pure chocolade, 5 mini lidl-oreo's
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met cottage cheese en tijm, 1 met eiersalade
T: 5 mini lidl-oreo's
T: bakje bietjes met geitenkaas
D: andijviestamppot met mosterd
T: banaan, bakje ijs met chocola en caramel erin
Niet afgewogen enz vandaag, dus geen idee. Meer dan 1500 kcal, teveel verzadigd vet en veel suiker ongetwijfeld ;). Morgen weer in het normale ritme.

Oh ja, wel een uur en een half uur gewandeld.
pi_216396140
Oreodag :9
pi_216396163
Ik hou nu een dag of 5 (naast ons PG boek) de eetmeter weer eens bij en dat geeft ook veel inzicht in eiwit/zout/khd/vet/eiwit
^O^
pi_216396413
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:43 schreef Sarabi het volgende:
Sowieso is bewegen goed voor je :Y

Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps met quote gekookte eieren, paprika, sla, pesto en geraspte kaas
S: step workout
T: snackgroente en warme chocolademelk met slagroom
Er komt nog 1 cracker met appelstroop bij dit lijstje
pi_216398393
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had een honger-dag. En weinig zelfbeheersing vandaag. Geen handige combinatie.
Voor een honger en geen zelfbeheersing-dag vind ik dit een keurig lijstje. Die van mij zien er wel eens slechter uit op dit soort dagen!
pi_216399415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 05:47 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Voor een honger en geen zelfbeheersing-dag vind ik dit een keurig lijstje. Die van mij zien er wel eens slechter uit op dit soort dagen!
Dit :D

Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps (de vriezer ligt er nogal vol mee :') ) met roomkaas, edamame en avocado
D: 2x tiktok wrap
T: paar speciaal biertjes en vast ook iets te knabbelen er bij
pi_216400021
Het was ook wel redelijk begrensd door wat er in huis was - de mini lidl-oreo's zijn nu op :+
Maar eens, hoor, het had zeker slechter gekund. Ik had meer ijs kunnen eten want dat is er wel nog, en ik had tijdens het wandelen langs een winkel kunnen lopen om chips oid te halen en dat heb ik ook niet gedaan. En bewust wel ook bietjes en andijviestamppot zodat ik ķķk groente enz binnen zou krijgen. Dus ik ben idd ook best tevreden nog wat dat betreft :)
pi_216400594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 09:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dit :D

Lijstje:
L: 2x no fairytale wraps (de vriezer ligt er nogal vol mee :') ) met roomkaas, edamame en avocado
D: 2x tiktok wrap
T: paar speciaal biertjes en vast ook iets te knabbelen er bij
TikTok wrap?
pi_216402690
Het eten gaat doordeweeks meer dan prima, maar sporten, echt, het leven is steeds niet te plannen blijkbaar. Ik zou vanochtend gaan maar de oudste is ziek thuis en zodanig dat ik hem niet alleen thuis kan laten.

Hopelijk lukt het morgenmiddag wel, al vrees ik dat ik gewoonweg te moe ben. Morgenochtend kan ik sowieso niet en zaterdag ook niet. Zondag weiger ik te gaan, dat is echt mijn chill dag. Maandag ga ik wel, zoals elke maandag (fingers crossed)

Lijstje vandaag:
O: Kwark met blauwe bessen en honing
T: Trek reep, mijn notenrepen en al het fruit was op }:|
L: pompoen, kikkererwten, huttenkase, 2 plakjes kipfilet en gepofte quinoa. En 1 gekookt ei.
T: Beef jerky reep
D: dat ligt eraan....het is haasten want ik moet de jongste lopend van de BSO halen en de oudste ligt dus ziek op de bank. Verloofde is rond half 6 thuis. Dus of het wordt laat eten (ja na 6 uur is laat aangezien de jongste om 7 uur naar bed gaat) of ik zwengel Thuisbezorgd aan (pokebowl! :9 )
pi_216403988
Is thuis sporten en optie @exode?
pi_216404277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2025 17:34 schreef Sarabi het volgende:
Is thuis sporten en optie @:exode?
Zou kunnen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Vandaag kon dat niet bijvoorbeeld. Het is het totale gebrek aan tijd (of energie).

Mijn schema bestaat vooral uit apparatuur nu. Dumbbels en een kettlebel hebben we in huis en daarmee oefen ik ook een paar keer per week net zoals squats etc maar die halen het niet bij de sportschool merk ik.

Ik ga sowieso 2x per week overigens, die 3e keer blijkt steeds lastiger haalbaar.
pi_216404905
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 17:41 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
dan wandel ik in de woonkamer :')
Deze post deed me denken aan de tijd waarin ik een paar keer per week wandelde met de filmpjes van Leslie Sansone (zie YouTube). Dat is op hoog tempo wandelen met af en toe een knieheffing of zijstep er bij. Aerobic walking heet het ook wel. Het is tamelijk :') maar het werkt wel voor mij.

Vanmiddag heb ik dus lekker 20 minuten gewandeld. Was eigenlijk best weer lekker. Ik moest wel weer even wennen aan het gekwaak van Leslie :X

Buiten wandelen is hier echt onaangenaam. Naar de sportschool doe ik wel een aantal keer per week maar alleen de deur uit gaan en autorijden is al onprettig voor mijn overbelaste handen. Yoga is daardoor ook lastig. Ik ga maar weer een tijdje kwaken met Leslie dus 8-)
Spoilers!
pi_216405957
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Deze post deed me denken aan de tijd waarin ik een paar keer per week wandelde met de filmpjes van Leslie Sansone (zie YouTube). Dat is op hoog tempo wandelen met af en toe een knieheffing of zijstep er bij. Aerobic walking heet het ook wel. Het is tamelijk :') maar het werkt wel voor mij.

Vanmiddag heb ik dus lekker 20 minuten gewandeld. Was eigenlijk best weer lekker. Ik moest wel weer even wennen aan het gekwaak van Leslie :X

Buiten wandelen is hier echt onaangenaam. Naar de sportschool doe ik wel een aantal keer per week maar alleen de deur uit gaan en autorijden is al onprettig voor mijn overbelaste handen. Yoga is daardoor ook lastig. Ik ga maar weer een tijdje kwaken met Leslie dus 8-)
Ha, mooi dat het je daar aan herinnerde en het weer beviel ^O^ ik doe kansloos heen en weer lopen van keukenraam naar achterdeur (28-30 stappen per heen-en-weer) met de tv aan op B&B/winter vol liefde of zoiets haha. Maar ach, het is voor een goed doel. Wel balen dat je zoveel last van je vingers hebt weer!

Ik probeer nu ook niet te lang achter elkaar te zitten/op bank te liggen (werkend dan wel tv kijkend), dus zet nu steeds een timer op 50 min en dan ga ik even 5-10 minuten lopen of vaatwasser uitruimen of een ander klusje waarbij ik beweeg. Lukt niet elke keer hoor, soms pak ik alleen een kop thee en zet ik dan de timer weer aan, maar in ieder geval niet meer >3u zitten/liggen achter elkaar is toch wel fijn. En dan liefst elke dag ook nog minstens 30min achter elkaar wandelen. Vandaag weer buiten gewandeld, inclusief boodschappen halverwege, in totaal iets meer dan 'n uurtje weg geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 23-01-2025 20:11:55 ]
pi_216411648
Wandelen doet echt zo veel ja. Denk oprecht dat veel mensen door niks te veranderen maar gewoon meer te wandelen al redelijk kunnen afvallen.
Mijn doel is iedere dat minimaal 7000 stappen. Zeker gezien ik een kantoorbaan heb is dat doordeweeks soms wel een uitdaging, maar in het weekend zit ik vaak wel rond de 10.000 stappen

Vandaag bewust gekozen om gym en boksen even op 1 dag te doen zodat ik morgen een echte rustdag heb ipv dan mijn krachttraining doe.

L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: Appel
D: boerenkool stampot met magere spekjes en magere rookworst
S: bokstraining
T: 2 mandarijnen, Bros reepje
(1630 kcal met 126 gram eiwitten)
pi_216437568
Vandaag, zeker voor een zondag een behoorlijk actieve dag. Compenseert weer een beetje het (vele) eten wat ik gisteren bij mijn ouders allemaal toegestopt heb gekregen. Gisteren volledige rustdag gehad, vandaag weer 2 trainingen zodat ik morgen weer een volledige rustdag heb. Merk dat ik dan vaak toch beter herstel dan (bijna) iedere dag sporten.

S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
S: full body krachttraining
T: proteine chocolademousse + 2 mandarijnen
+ 12.000 stappen
(1709 kcal met 129 gram eiwitten)
pi_216447303
Afgelopen week nog steeds gemiddeld netjes uitgekomen volgens de apps. Ben benieuwd of ze het niet iets te positief berekenen maar dat zie ik dan wel aan mijn gewicht. Iets strenger kan zeker nog, mocht het nodig zijn.

Lijstje:
L: 2 kaastostis met pesto
D: 2 burritos uit een verspakket
T: mango en proteīne toetje
pi_216448429
Hoi :W Als t mag ga ik meeposten. In 2019 ben ik flink afgevallen, een 18 kilo. En daarna ben ik aan het jojo-en gegaan. Elke keer ben ik in de lente en zomer kei goed bezig en vreet ik t er in de herfst en winter grotendeels weer aan. Ik hou gewoon niet zo van buiten in de regen en de kou bezig zijn, dus kies voor netflix met chips. Minder handig, maar wel lekker O-)

Afgelopen jaar besloten om dit patroon te gaan doorbreken door in de zomer al een sport te zoeken die ik leuk vond. Dat mislukte, want er was weinig begeleiding en uitdaging te vinden. Uiteindelijk besloten om mezelf eind september aan te melden voor personal training, want dan heb ik een flinke financiële stok achter de deur. Dit bleek een waanzinnig goede zet te zijn. Ik had als doel om 2x in de week te gaan sporten, 1x begeleid en 1x zelf.
Maar ik kreeg tot mijn eigen en iets verbazing de smaak te pakken. Inmiddels doe ik 4 a 5 keer per week aan krachttraining. Wandel ik elke dag 10.000 stappen. En ben ik lekker bezig en happy-er met mezelf dan ik jaren ben geweest O+

Ten opzichte van het begin, mei vorig jaar ben ik 7 kg kwijt. Waarvan de eerste 5kg op eigen kracht in de periode mei-sept. En de laatste 2 kg sinds ik begonnen ben met PT. Maar... ik ben eigenlijk sinds ik begonnen ben met PT 6kg vetmassa kwijt. Ik heb de rest omgezet in spiermassa. Dus ik ben wel strakker, maar niet lichter geworden.

Op dit moment zit ik in een kcal tekort, omdat ik in vetpercentage nog verder omlaag wil. Doel is om daar nog 4kg vet kwijt te raken en daarna ga ik beginnen met nog iets meer spiermassa kweken. Daarna over op onderhoud via kleine groepslessen ipv 1:1 begeleiding in combinatie met zelf sporten er naast.

Vandaag al gegeten;
Ontbijt; skyr + flavour powder + creatine
Lunch; Beschuitbol met carpaccio + proteine toetje

en plan verder
Tussendoor; skip ik, want te dicht op t sporten vandaag
Avondeten; bloemkool, pasta, kip, iets van saus maar nog kijken wat
Tussendoor; proteine shake en iets wat ik nog bedenken moet
pi_216452005
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:22 schreef Puala het volgende:
Ontbijt; skyr + flavour powder + creatine
Hebben hier meer mensen ervaring met het gebruik van creatine? Denk er al een tijdje over na maar nog niet de stap genomen om het ook echt te bestellen. Welke voordelen ervaren jullie?
pi_216457858
Lijstje:
L: geroosterde tomatensoep en een volkoren pistolet
D: 2 burritos
T: mango en proteīne toetje
pi_216472839
Sporten wordt lastig deze week -O- vandaag beleven andere mensen steeds de planning aanpassen dus vandaag gaat ook niet meer lukken.
Misschien vrijdag nog.

Lijstje:
L: 4 volkoren boterhammen met gegrilde kip, pesto, sla en gekookt ei
D: prei kerrie schotel
T: peer en proteīne toetje
pi_216503422
Mijn eerste meting sinds 1 januari weer gehad: -2,15 kg dus helemaal niks om me zorgen over te maken. Ik had de afgelopen maand wel eens 'stress' of ik niet te veel had, omdat mijn gewicht inmiddels een stuk lager is dan in het begin en ik mijn kcal nooit naar beneden heb aangepast. Maar goed, aan het resultaat te zien is dat dus nog nergens voor nodig dus we gaan nog lekker even door op dit aantal kcal.

Waar ik wil mee struggle, en dat klinkt misschien raar voor sommige, is het lage getal op de weegschaal. Ik ben begonnen rond de 80 kg. Inmiddels is daar bijna 20 kg af en begint de 5 als begin getal in zicht te komen. En in mijn hoofd klopt dit totaal niet en is dat veeeeel te licht voor een volwassenen (ik ben 1,72m). Ik ben ik ook zeker niet meer dik of stevig, maar heb nog een klein vetrandje bij mijn buik die ik er graag af wil. Niet omdat het moet, maar omdat ik er nog steeds lekker in zit en toch graag 1x in mijn leven in echte strak/plat/sixpackshape zou willen zijn (bovenste 2 buikspieren zijn inmiddels zichtbaar, onderste zit dus nog een vetlaagje overheen).
Over 4 weken ga ik op vakantie dus tot die tijd ga ik sowieso door met afvallen/vetverlies. Daarna ga ik even evalueren wat de volgende stap wordt. Graag zou ik me gaan focussen om meer spiermassa opbouw (en dus zwaarder worden) gezien ik krachttraining erg leuk vind, maar het liefst zou ik dan wel vanuit een 'droog' beginlichaam doen...

Lijstje vandaag:
L: 2 pistolets met beenham en een beetje cocktailsaus
S: volleybalwedstrijd
D: orzo met spinazie a la creme, kalkoenspekjes en zongedroogde tomaatjes
T: 2 mandarijnen, appel en proteine chocolademousse
(1722 kcal, 134 gram eiwitten)
pi_216509942
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hopelijk blijf je straks ook hier posten als je er mee stopt. Klinkt wel heel leerzaam voor ons, hoe je het dan gaat aanpakken.
Even een update hoewel ik niet heel veel te melden heb.
Een week na mijn introductiepost ben ik geveld door het rondgaande griep/verkoudheidsvirus. In verband met verband met verminderde weerstand en conditie heb ik er flink last van gehad en nog lang ook.
De verminderde calorie-inname heb ik goed kunnen volhouden maar het dagelijks "weg bewegen" van een paar honderd kcal zat er even niet gedurende ongeveer 2 weken. Ben inmiddels weer aan het opbouwen.
Ben nog wel afgevallen maar minder dan eerste 7 weken. Maar dat biedt meteen ook weer extra inzicht in mijn caloriebalans; het dagelijkse uurtje beweging is toch goed voor een paar honderd gram per week.
-
pi_216526544
Vandaag actieve dag gehad. Vrienden kwamen borrelen dus bewust een lekkere borrelplank gemaakt met gezonde snacks zoals snacktomaten, komkommer (met dip), paprika, parmaham, olijven. Heerlijk! En het ging er beter in dan wanneer ik chips op tafel zet.

O: kwark + 2 mandarijnen
S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: borrelplank van hierboven
D: 'pizza' op libanees brood + proteinemousse
(Ongeveer 1750 kcal)
pi_216532251
Klinkt als een lekkere borrelplank ^O^

Vorige week ging niet zo goed als gehoopt maar we gaan gewoon verder.

Lijstje:
L: courgettewafels
D: bobotie met rijst
T: proteīne toetje en iets van fruit
pi_216534355
Ook hier even een update, zal proberen wat vaker mee te schrijven.
Afgelopen week was het dan zover, 99.4 op de weegschaal! Eindelijk onder de 100. Afgelopen weekend wel beetje schandalig gegeten met bier en borrelplanken, maar na een paar dagen weer normaal is die schade wel weer weg. Ben me nu van plan 1x in de maand te wegen, op dezelfde tijd in m’n cyclus. Elke dag wegen maakt bij mij toch obsessief gedrag los. Ik track wel elke dag m’n voeding om ervoor te zorgen dat ik niet los ga. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
pi_216543075
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:21 schreef S_E het volgende:
Ook hier even een update, zal proberen wat vaker mee te schrijven.
Afgelopen week was het dan zover, 99.4 op de weegschaal! Eindelijk onder de 100. Afgelopen weekend wel beetje schandalig gegeten met bier en borrelplanken, maar na een paar dagen weer normaal is die schade wel weer weg. Ben me nu van plan 1x in de maand te wegen, op dezelfde tijd in m’n cyclus. Elke dag wegen maakt bij mij toch obsessief gedrag los. Ik track wel elke dag m’n voeding om ervoor te zorgen dat ik niet los ga. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal. (Die van mij ligt op <90kg, ik kijk er naar uit om die te halen.)

Ik vind wel dat je een nogal grote stap zet om van dagelijks naar maandelijks wegen te gaan.
Dagelijks heb ik ooit ook wel eens gedaan maar tegenwoordig weeg ik me elke zaterdagochtend voor het ontbijt.
Ik heb zelf het gevoel dat je met wekelijks wegen beter grip hebt op de ontwikkelingen en dat je zo nodig nog wat kunt bijsturen.
-
pi_216543463
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:52 schreef quo_ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met deze mijlpaal. (Die van mij ligt op <90kg, ik kijk er naar uit om die te halen.)

Ik vind wel dat je een nogal grote stap zet om van dagelijks naar maandelijks wegen te gaan.
Dagelijks heb ik ooit ook wel eens gedaan maar tegenwoordig weeg ik me elke zaterdagochtend voor het ontbijt.
Ik heb zelf het gevoel dat je met wekelijks wegen beter grip hebt op de ontwikkelingen en dat je zo nodig nog wat kunt bijsturen.
Meer grip klopt. Maar ik ben ook een tijd geleden van dagelijks naar maandelijks gegaan om me minder te laten leiden door emoties en het gaf oprecht een beetje stress iedere weel.
Op een gegeven moment weet je wat je moet doen dus de hele tijd bijsturen zou niet meer nodig moeten zijn. En je haalt dan het stukje emotie van 'ben ik wel afgevallen' er tussenuit. Want in 1 maand ben je zeker afgevallen als je gewoon je dingen goed doet.
Moet je natuurlijk wel beetje weten wat je doet want anders kan je zo maar een maand 'voor niks' hebben gedaan.
pi_216546174
Lijstje:
L: courgettewafels
D: butter 'chicken' met rijst
T: proteīne toetje en mango
pi_216546401
Mijn lijstje:
L: 1 boterham met ei, 1 pistolet met 30+ kaas
T: beef jerkey
D: 'home made' turkse pizza (lahmacun van de turkse slager, kipfilet met shoarma kruiden, sla en knoflooksaus
T: 2 mandarijnen + blokje chocolade
(totaal 1678 kcal met 133 gram eiwit)
pi_216546767
Het afvallen wil nog totaal niet lukken, dus nu maar eens echt wat aan mijn eten veranderen. Vandaag voor de lunch dit gemaakt https://miljuschka.nl/eiwitrijk-aziatisch-omelet/ om eens meer eiwitten binnen te krijgen. Qua groente had ik een restje boerensoepgroente, dat werkte prima. Erg lekker, nu hopen dat dit genoeg vult, normaal eet ik 4 boterhammen of 3 boterhammen en een gekookt ei ernaast.
pi_216546917
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Het afvallen wil nog totaal niet lukken, dus nu maar eens echt wat aan mijn eten veranderen. Vandaag voor de lunch dit gemaakt https://miljuschka.nl/eiwitrijk-aziatisch-omelet/ om eens meer eiwitten binnen te krijgen. Qua groente had ik een restje boerensoepgroente, dat werkte prima. Erg lekker, nu hopen dat dit genoeg vult, normaal eet ik 4 boterhammen of 3 boterhammen en een gekookt ei ernaast.
Waar loopt het mis? Maaltijden, snacks, beweging, snaaien, etc?
pi_216547015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:47 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Waar loopt het mis? Maaltijden, snacks, beweging, snaaien, etc?
Beweging en chocola voornamelijk. Meer eiwitten helpt om minder chocola te eten, maar ja, het dan ook doen he? Dus nu maar wat tweaken qua lunch en tussendoor ook nog eens een schaaltje yoghurt nemen.
Paar jaar lukte wat meer wandelen wel, nu niet want mijn energie is nul en iets te lang wandelen betekent dat ik compleet instort. Babysteps…
pi_216547532
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Beweging en chocola voornamelijk. Meer eiwitten helpt om minder chocola te eten, maar ja, het dan ook doen he? Dus nu maar wat tweaken qua lunch en tussendoor ook nog eens een schaaltje yoghurt nemen.
Paar jaar lukte wat meer wandelen wel, nu niet want mijn energie is nul en iets te lang wandelen betekent dat ik compleet instort. Babysteps…
Is het misschien en optie om geen chocolade in huis te halen?

En gewoon korte stukjes blijven wandelen :) het hoeft ook niet lang te zijn in het begin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')