SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt het tegen een figuur waarvoor FvD en PVV te links en woke zijn. Dat wereldbeeld is op allerlei manieren verkniptquote:
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 5 januari 2025 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is retoriek om het zoveel mogelijk mensen mee te krijgen in de group think, ik neem dat niet serieus. Beetje hetzelfde idee dat Rusland Zoetermeer of Madrid wil veroveren. Is puur een hondenfluitje voor het simpele volk.
quote:⚡️Syrskyi orders to reinforce French-trained brigade with drones after reports of mismanagement.
Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi ordered to boost Ukraine's 155th "Anne of Kyiv" Mechanized Brigade with drones after reports of desertion and mismanagement, he said on Jan. 5.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3leyym57kys2f
Good riddance.quote:The Russian Navy has withdrawn its last submarine from the Mediterranean Sea
novorossiysk submarine (B-61) departure was made under the cover of night through the Strait of Gibraltar - the Portuguese Navy confirmed the movement.
https://mil.in.ua/en/news(...)e-mediterranean-sea/
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3leywojujrk2n
In 1 aanval is het wel heel veelquote:Op zondag 5 januari 2025 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
"40(!) AFV"
Dat zijn er minder dan in een gemiddeld Painfbat...
Wat meer info over kursk en het russische/oekraiense offnesiefquote:The decision of the Podars to launch a mechanized assault was made in response to our offensive.
Due to the loss of a number of positions, panic began among the enemy command, the rear of the first line was at the zero line.
The equipment was to be used to storm the flanks, because after the rotation the enemy actively explored them with Korean "pedestrians", trying to identify weak points and renew the pressure, but it was sent towards our border, where it was destroyed.
There are also losses in our ranks, the enemy is actively working with aviation and all available firepower on our equipment and infantry, trying to prevent further advancement.
Niet echt. Als je het over een brigade onder een divisie in het zwaartepunt hebt dan heb je het over ongeveer 10 teams a 3 t/m 5 pelotons (X Tkpels, X Mechinfpels en X ATpels) afhankelijk van de omstandigheden. Stel dat je 221 teams formeert dan heb je 2 tank, 2 inf en 1 anti tank peloton(s) in je team. 2 Mechinf pels zijn door de bank genomen 8 IFV/AFV's, dan zit je op brigade niveau alleen al vwb de inf op een kleine 80 voertuigen (afhankelijk van de organisatie van de bats).quote:
Ja maarj e ziet nooit een hele brigade tegelijk aanvallen ergens, ik bedoel dat voor 1 aanval in een directie op 1 moment, 40 gepantserde voertuigen tegelijk heel veel is. Zoveel zie je amper in een video.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet echt. Als je het over een brigade onder een divisie in het zwaartepunt hebt dan heb je het over ongeveer 10 teams a 3 t/m 5 pelotons (X Tkpels, X Mechinfpels en X ATpels) afhankelijk van de omstandigheden. Stel dat je 221 teams formeert dan heb je 2 tank, 2 inf en 1 anti tank peloton(s) in je team. 2 Mechinf pels zijn door de bank genomen 8 IFV/AFV's, dan zit je op brigade niveau alleen al vwb de inf op een kleine 80 voertuigen (afhankelijk van de organisatie van de bats).
Lang verhaal kort, dit is vwb voertuigen dus ongeveer een halve brigade (ik ga er vanuit dat er ook nog tank en anti tank ehdn meedoen). En in het grotere (bv NATO) verband is een brigade de laagste gevechstgroepering.
Kijk eens op de kaart van Rusland, hoe klein Koersk eigenlijk is.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet echt. Als je het over een brigade onder een divisie in het zwaartepunt hebt dan heb je het over ongeveer 10 teams a 3 t/m 5 pelotons (X Tkpels, X Mechinfpels en X ATpels) afhankelijk van de omstandigheden. Stel dat je 221 teams formeert dan heb je 2 tank, 2 inf en 1 anti tank peloton(s) in je team. 2 Mechinf pels zijn door de bank genomen 8 IFV/AFV's, dan zit je op brigade niveau alleen al vwb de inf op een kleine 80 voertuigen (afhankelijk van de organisatie van de bats).
Lang verhaal kort, dit is vwb voertuigen dus ongeveer een halve brigade (ik ga er vanuit dat er ook nog tank en anti tank ehdn meedoen). En in het grotere (bv NATO) verband is een brigade de laagste gevechstgroepering.
Dat past ook niet zo goed aangezien je het dan over een 10-15km breed stuk hebt als je het over een compleet brigadevak hebt.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:18 schreef skysherrif het volgende:
Ja maarj e ziet nooit een hele brigade tegelijk aanvallen ergens, ik bedoel dat voor 1 aanval in een directie op 1 moment, 40 gepantserde voertuigen tegelijk heel veel is. Zoveel zie je amper in een video.
Ben in ieder geval benieuwd wanneer we de beelden zien.
Ondertussen, aan de andere kant van de kaart.....quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lez3cyhqz22q
According to Russian sources, Ukrainian forces are actively bombing the Kinburn Spit.
"On the evening of January 3-4, on the spit, the positions of our volunteers were fired upon by artillery, and then massively attacked by Baba Yaga-type copters. Unfortunately, there are losses among our guys."
Op zijn breedst een kleine 170 kilometer. Daar zou je dus al een brigade of 10 tegenaan moeten gooien als het terrein over de volle breedte mee zit voor de verdedigende partij.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:22 schreef luxerobots het volgende:
Kijk eens op de kaart van Rusland, hoe klein Koersk eigenlijk is.
Het is uiteraard ook perceptie, ik zie het iig niet als "groot". Het zou me iig niks verbazen als het een afleiding blijkt te zijn.quote:En eigenlijk hadden de Oekraïners hun handen vooral vol aan de verdediging, als er dan een aanval komt met 40 voertuigen is dat best wel groot. (Als het tenminste kwalitatief goede voertuigen zijn en er geïntegreerd aangevallen wordt).
Waarom neem je niet gewoon aan wat iemand die daadwerkelijke defensieervaring heeft zegt? Moet je zo graag gelijk krijgen?quote:Op zondag 5 januari 2025 18:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kijk eens op de kaart van Rusland, hoe klein Koersk eigenlijk is.
En eigenlijk hadden de Oekraïners hun handen vol aan de verdediging, als er dan een aanval komt met 40 voertuigen is dat best wel groot. (Als het tenminste kwalitatief goede voertuigen zijn en er geïntegreerd aangevallen wordt).
Het is niet zo dat iemand met defensie-ervaring altijd gelijk heeft.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom neem je niet gewoon aan wat iemand die daadwerkelijke defensieervaring heeft zegt?
En dat moet jij zeggen.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moet je zo graag gelijk krijgen?
Maar we zien toch dat er heel anders gevochten wordt? In bijna alle filmpjes zie je gewoon colonnes over 1 pad rijden ivm mijnen en maar heel weinig over een breder stuk. Het terrein helpt daar meestal ook niet echt mee.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat past ook niet zo goed aangezien je het dan over een 10-15km breed stuk hebt als je het over een compleet brigadevak hebt.
Hoeveel aanvallen met 40 voertuigen hebben we gezien? Niet heel veel toch, behalve in het begin.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op zijn breedst een kleine 170 kilometer. Daar zou je dus al een brigade of 10 tegenaan moeten gooien als het terrein over de volle breedte mee zit voor de verdedigende partij.
[..]
Het is uiteraard ook perceptie, ik zie het iig niet als "groot". Het zou me iig niks verbazen als het een afleiding blijkt te zijn.
Er wordt in Koersk helemaal niet 170 kilometer breed aangevallen.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar we zien toch dat er heel anders gevochten wordt? In bijna alle filmpjes zie je gewoon colonnes over 1 pad rijden ivm mijnen en maar heel weinig over een breder stuk. Het terrein helpt daar meestal ook niet echt mee.
Op die eerdere paar filmpjes waarbij je de drone contact zag verliezen vond ik niet heel indrukwekkend. Die verloren contact op een meter afstand ofzo, kunnen nog best het doel hebben geraakt.quote:
Het leken mij geen pure EW voertuigen waarbij dat gebeurde. Dus dat kan de close calls verklaren.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Op die eerdere paar filmpjes waarbij je de drone contact zag verliezen vond ik niet heel indrukwekkend. Die verloren contact op een meter afstand ofzo, kunnen nog best het doel hebben geraakt.
Maar misschien is het een bias dat dat de enige filmpjes zijn die zijn vrijgegeven door de Russen omdat de rest echt gefaald heeft.
Wie het weet mag het zeggen
Pretendeer ik ook nergens.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:48 schreef luxerobots het volgende:
Het is niet zo dat iemand met defensie-ervaring altijd gelijk heeft.
Ja, als het over capaciteiten gaat post ik idd vooral uit eigen ervaring. Capaciteiten van wapensystemen (voorop gesteld dat ik altijd de publiek bekende gegevens gebruik) zijn ook gewoon feitelijk en is er weinig ruimte voor discussie.quote:Het valt me sowieso op dat AchJa interessante dingen te zeggen heeft als het over specifieke wapensystemen gaat. Dan weet hij hoe snel dingen afgevuurd kunnen worden, wat het bereik is en misschien nog wat voor- en nadelen. Hij heeft er waarschijnlijk mee gewerkt, of iemand gesproken die ermee gewerkt heeft. Complimenten daarvoor hoor.
Klopt. En dat geldt dan ook voor iedereen t/m de hoogste bevelhebbers aan toe. Na de oorlog is iedereen een groot strateeg en de beste generaal ter wereld maar in de lopende oorlog moet je vaak beslissingen nemen op misschien 70% van de informatie. En of de Koersk invasie nou wel of geen strategisch voordeel oplevert kan niemand van tevoren voor 100% voorspellen. Zelfs nu is dat nog steeds niet duidelijk. Ik heb daar persoonlijk wel een mening over.quote:Als het echter over het grotere geheel gaat, tactisch of strategisch, of het bijvoorbeeld slim was om Koerst aan te vallen, dan is AchJa een user die niet veel boeienders te zeggen heeft dan een menig ander user hier.
Dat zeg ik ook helemaal nergens.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er wordt in Koersk helemaal niet 170 kilometer breed aangevallen.
Het is meer dat er aangevallen wordt op zwakke plekken of strategische doelen..
Je zit er dicht bij:quote:Op zondag 5 januari 2025 18:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb van horen zeggen dat Rusland van die 40 voertuigen er al 300 heeft vernietigd.
Gaat om een russische aanval, dus russiche voertuigen.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb van horen zeggen dat Rusland van die 40 voertuigen er al 300 heeft vernietigd.
Waar gaat dit nou over? 20 Russen dood door Russische aanval?quote:
Mooi toch, dan voeg je hier iets doe met de ervaring die je hebt.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:01 schreef AchJa het volgende:
Ja, als het over capaciteiten gaat post ik idd vooral uit eigen ervaring. Capaciteiten van wapensystemen (voorop gesteld dat ik altijd de publiek bekende gegevens gebruik) zijn ook gewoon feitelijk en is er weinig ruimte voor discussie.
En die mening weet ik ook.quote:Klopt. En dat geldt dan ook voor iedereen t/m de hoogste bevelhebbers aan toe. Na de oorlog is iedereen een groot strateeg en de beste generaal ter wereld maar in de lopende oorlog moet je vaak beslissingen nemen op misschien 70% van de informatie. En of de Koersk invasie nou wel of geen strategisch voordeel oplevert kan niemand van tevoren voor 100% voorspellen. Zelfs nu is dat nog steeds niet duidelijk. Ik heb daar persoonlijk wel een mening over.
quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben lang geleden al gestopt met al die youtube kanalen serieus te nemen, ze verzinnen dingen waar je bij staat.
Maar goed, we kunnen hier over blijven wellussen en nietussen het Oekraiense plan is gewoin mislukt.
Vandaag op dezelfde dag hebben zowel Oekraine als Rusland een offensief begonnen in kursk.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar gaat dit nou over? 20 Russen dood door Russische aanval?
Op verschillende plekken, de Oekraïnse aanval was richting Soldatskoje, de Russen proberen Sudzja vanuit het zuiden te bereiken.quote:
Op Kilburn Sptt in het zuiden krijgen de Russen op het moment ook klappen.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op verschillende plekken, de Oekraïnse aanval was richting Soldatskoje, de Russen proberen Sudzja vanuit het zuiden te bereiken.
Er wordt ook bij Elizabetovka gevochten, in de Donbas. Daar zijn beelden van vernietigde Russische voertuigen.
Op dat gebied nabij Kherson vinden al maanden schermutselingen plaats, echt relevant voor het grotere geheel is dat echter niet.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op Kilburn Sptt in het zuiden krijgen de Russen op het moment ook klappen.
Die 40 ging ook om rusland, nee maar nogmaals 40 voertuigen in 1 beweging richting 1 dorpje/axis hoe je het ook wil noemen is wel heel veel.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
Het is toch tekenend dat we het bij 40 (UAF) en 30 (RUF) IFV's al over massale en enorme aanvallen hebben.
In mijn hoofd is massaal toch meer een compleet korps dat in beweging komt. Maar goed, arm chair general hier.
De burgers hebben morgen wat te bespreken bij het kerstdiner.quote:
Het is ook niet massaal. Maar goed dat krijg je een beetje als je eea afmeet aan wat je daadwerkelijk kunt zien op wat tactische drone footage.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
Het is toch tekenend dat we het bij 40 (UAF) en 30 (RUF) IFV's al over massale en enorme aanvallen hebben.
In mijn hoofd is massaal toch meer een compleet korps dat in beweging komt. Maar goed, arm chair general hier.
quote:Op zondag 5 januari 2025 18:51 schreef BEFEM het volgende:
Hoeveel aanvallen met 40 voertuigen hebben we gezien? Niet heel veel toch, behalve in het begin.
We hebben de hele oorlog nog geen korps aanvallen gezien volgens mij.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
Jawel hoor. Ben je de aanval op Kyiv vergeten?quote:Op zondag 5 januari 2025 19:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
We hebben de hele oorlog nog geen korps aanvallen gezien volgens mij.
Toch wel apart voor 2 van zulke grote landen met grote legers ja.
Maar voor deze oorlog is 40 stuks wel veel. Je meot het uiteraard in context zien.
quote:Op zondag 5 januari 2025 19:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
We hebben de hele oorlog nog geen korps aanvallen gezien volgens mij.
Toch wel apart voor 2 van zulke grote landen met grote legers ja.
Maar voor deze oorlog is 40 stuks wel veel. Je meot het uiteraard in context zien.
Ik heb geen idee hoe groot dat dorp is natuurlijk en wat er zit van de UAF. Maar op basis van het aantal voertuigen praten we hier over twee compagnieën, en dus zeg 2x 150 man. Lijkt mij nou niet overdreven veel, tenzij er vier boerderijen en twee schuren staan.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die 40 ging ook om rusland, nee maar nogmaals 40 voertuigen in 1 beweging richting 1 dorpje/axis hoe je het ook wil noemen is wel heel veel.
Er is dan ook een reden waarom ze normaliter daarna niet meer met zulke enorme aantallen tegelijk aanvallenquote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ben je de aanval op Kyiv vergeten?
Ik weet ook niet wat voor voertuigen het zijn natuurlijk, maar Rusland heeft ook helemaal niet meer de luxe om 40 tanks/mtlbs/bmps te verliezen in 1 enkele aanval.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[..]
Ik heb geen idee hoe groot dat dorp is natuurlijk en wat er zit van de UAF. Maar op basis van het aantal voertuigen praten we hier over twee compagnieën, en dus zeg 2x 150 man. Lijkt mij nou niet overdreven veel, tenzij er vier boerderijen en twee schuren staan.
Dat is waarschijnlijk de enige en eigenlijk telt die ook niet mee, het over grote deel van die colonne zal niet gevochten hebbenquote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Grootste plaats die Oekraïne in Kursk heeft had 5000 mensen voor de inval.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[..]
Ik heb geen idee hoe groot dat dorp is natuurlijk en wat er zit van de UAF. Maar op basis van het aantal voertuigen praten we hier over twee compagnieën, en dus zeg 2x 150 man. Lijkt mij nou niet overdreven veel, tenzij er vier boerderijen en twee schuren staan.
Het lijkt er op dat ik gelijk krijg: Het word druk in Kursk oblast.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op verschillende plekken, de Oekraïnse aanval was richting Soldatskoje, de Russen proberen Sudzja vanuit het zuiden te bereiken.
Er wordt ook bij Elizabetovka gevochten, in de Donbas. Daar zijn beelden van vernietigde Russische voertuigen.
Oude tijden herleven.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
... Het word druk in Kursk oblast.
Ik heb ook het gevoel dat de Oekraïners weer een kleine uitbraak hebben op een stuk niet bewoond niemandsland in de Koerskregio.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[..]
Dat was een divisie en dat werkte al voor geen meter.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Al is het daar niemandsland, Rusland moet nog steeds ingrijpen. Want anders zit de AFU ineens op de weg naar Koersk.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat de Oekraïners weer een kleine uitbraak hebben op een stuk niet bewoond niemandsland in de Koerskregio.
Ja, voordat Trump geïnaugureerd wordt zullen beide partijen proberen de posities te verbeteren.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat ik gelijk krijg: Het word druk in Kursk oblast.
Rusland moet Oekraïne uit Koersk krijgen. Anders heeft het geen zin voor ze om Trump Kyiv te dwingen tot het accepteren van een wapenstilstand.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, voordat Trump geïnaugureerd wordt zullen beide partijen proberen de posities te verbeteren.
Dat weet je helemaal niet. Misschien geldt de deal dan niet voor Koersk en heeft Oekraïne het maar te accepteren.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland moet Oekraïne uit Koersk krijgen. Anders heeft het geen zin voor ze om Trump Kyiv te dwingen tot het accepteren van een wapenstilstand.
Op 20 januari is de inauguratie van Trump. Trump heeft gezegd dat een akkoord mogelijk is binnen 24 uur. Dus enige haast zal hij wel hebben.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland moet Oekraïne uit Koersk krijgen. Anders heeft het geen zin voor ze om Trump Kyiv te dwingen tot het accepteren van een wapenstilstand.
Ah, dat lijkt me de enige manier om het zaakje binnen 24 uur op te lossen.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Misschien geldt de deal dan niet voor Koersk en heeft Oekraïne het maar te accepteren.
Binnen 24 uur een wapenstilstand èn vrede.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op 20 januari is de inauguratie van Trump. Trump heeft gezegd dat een akkoord mogelijk is binnen 24 uur. Dus enige haast zal hij wel hebben.
En de eerste stap naar een akkoord, is een wapenstilstand. Praten over vrede kun je moeilijk serieus nemen als er nog gevochten wordt.
Net alsof hij serieus een deal wil gaan maken in 24 uur. Hij gaat sowieso eerst 200 dingen ondertekenen met de pers erbij.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, dat lijkt me de enige manier om het zaakje binnen 24 uur op te lossen.
Trump: Poetin, wat wil je allemaal hebben?
Poetin: Alles.
Trump: Deal.
Originele beschrijving bekijkenquote:Vertaald uit het Engels-Nadiia is een dorp in het oosten van Oekraïne, gelegen in de landelijke hromada van Kolomyichykha, Svatove Raion, Oblast Loehansk.
Het heeft 25 inwoners.
Tijdens de Russische invasie van Oekraïne werd het dorp op een gegeven moment veroverd door Russische troepen. Wikipedia (Engels)
Oh ja, en hoe gaat de VS dat dan afdwingen? Troepen sturen om de AFU uit Koersk te schoppen?quote:Op zondag 5 januari 2025 20:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Misschien geldt de deal dan niet voor Koersk en heeft Oekraïne het maar te accepteren.
Dan kan, maar dat is een onwaarschijnlijk scenario. Het is waarschijnlijker dat een wapenstilstand gewoon voor het hele front gaat gelden. Het probleem is dan dat Rusland, indien het zijn grondgebied terugwil, dit zal moeten uitruilen voor gebieden in de Donbas.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom zeg ik misschien.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh ja, en hoe gaat de VS dat dan afdwingen? Troepen sturen om de AFU uit Koersk te schoppen?
Of Rusland gaat gewoon verder vechten ondanks dat bestand zoals ze in 2015 ook al deden. Dan heeft Trump misschien al geen zin meer om er tijd aan te besteden want 'er is toch een bestand, boeien'. Niemand die het weet, het is zo onvoorspelbaar als de pest.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan kan, maar dat is een onwaarschijnlijk scenario. Het is waarschijnlijker dat een wapenstilstand gewoon voor het hele front gaat gelden. Het probleem is dan dat Rusland, indien het zijn grondgebied terugwil, dit zal moeten uitruilen voor gebieden in de Donbas.
Gedurende 2025 kan Trump niets flikken. De leveringen die nu zijn toegezegd kan hij niet stoppen. De VS levert veel minder dan Europa. Dus heeft de VS ook minder invloed. Oekraïne ook wapens gaan kopen met het geld dat we afromen van de Russische tegoeden.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom zeg ik misschien.
Misschien gaat Trump wel gewoon alles stopzetten en alle Europese partners ook onder druk zetten te stoppen met steunen. Zoveel opties, je weet het nooit met Trump.
Waar het op neer komt, het is heel dom om heel stellig te gaan zeggen wat er gaat gebeuren want dat weet je helemaal niet.
Nou, dan denk ik niet dat Rusland op dat moment open staat voor een wapenstilstand.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan kan, maar dat is een onwaarschijnlijk scenario. Het is waarschijnlijker dat een wapenstilstand gewoon voor het hele front gaat gelden. Het probleem is dan dat Rusland, indien het zijn grondgebied terugwil, dit zal moeten uitruilen voor gebieden in de Donbas.
quote:Op zondag 5 januari 2025 20:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gedurende 2025 kan Trump niets flikken. De leveringen die nu zijn toegezegd kan hij niet stoppen. De VS levert veel minder dan Europa. Dus heeft de VS ook minder invloed. Oekraïne ook wapens gaan kopen met het geld dat we afromen van de Russische tegoeden.
Trump zal echt de kant van Rusland moeten kiezen. En zelfs dan is hij alleen maar lastig.
Leuk dat je zo positief altijd bent maar ik acht dit niet heel realistisch allemaal. Genoeg manieren om Europa te dwingen, importtarieven bijvoorbeeld. En Europa staat er politiek en economisch gewoon slecht voor.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gedurende 2025 kan Trump niets flikken. De leveringen die nu zijn toegezegd kan hij niet stoppen. De VS levert veel minder dan Europa. Dus heeft de VS ook minder invloed. Oekraïne ook wapens gaan kopen met het geld dat we afromen van de Russische tegoeden.
Trump zal echt de kant van Rusland moeten kiezen. En zelfs dan is hij alleen maar lastig.
Het duurt echt wel tot 2026 voor hij wat kan. (Hoewel hij natuurlijk een campagne via zijn hielenlikkers als Bezos en Musk kan opstarten. Maar of dat werkt betwijfel ik)quote:
Ben soms nog steeds verbaasd wat een drone allemaal kan doen.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:16 schreef skysherrif het volgende:
Voor wie zin heeft:
https://t.me/robert_magyar/1006
15 minuten aan vernieting van russen
[ afbeelding ]
Volgens mij was het plan van Trump al afgewezen door het Kremlin, is gezegd volgens mij. Of dat niet gewoon tactiek is weet ik niet.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, dan denk ik niet dat Rusland op dat moment open staat voor een wapenstilstand.
Ik mag hopen dat alle partijen op de achtergrond al aan het praten zijn.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij was het plan van Trump al afgewezen door het Kremlin, is gezegd volgens mij. Of dat niet gewoon tactiek is weet ik niet.
Hoe dan ook, ik verwacht eerlijk gezegd wel dat het rustiger gaat worden met de komst van Trump. Helaas is Rusland wel echt in het voordeel straks.
Importtarieven wegens wat? En denk je niet dat de EU al lang en breed heeft uitgezocht hoe die te counteren zijn? Denk je echt dat ze in Brussel nog niet hebben gekeken welke Trumpist in het Huis of de Senaat het hardst geraakt kan worden met EU tarieven op producten uit zijn/haar staat?quote:Op zondag 5 januari 2025 20:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Leuk dat je zo positief altijd bent maar ik acht dit niet heel realistisch allemaal. Genoeg manieren om Europa te dwingen, importtarieven bijvoorbeeld. En Europa staat er politiek en economisch gewoon slecht voor.
Of die eerste drone die een huis door kon vliegen zonder signaal te verliezen en wachte tot die soldaat die deur openede als een soort val, die was helemaal bizar.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben soms nog steeds verbaasd wat een drone allemaal kan doen.
Vooral heftig van die ene soldaat die zich verstopt had onder die viaduct, en toch werd gesnapt door de drone.
In veel gevallen zullen ze niet op slag dood zijn, ligt er zoals metalles aan wat de lading is en hoe ze geraakt zijn. Veel worden net als een granaat met een scherf geraakt en overleven het of zullen doodbloeden.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop altijd maar dat die soldaten opslag dood zijn, dat het niet uren of dagen duurt....![]()
Een drone van een paar k, kan gewoon mensenleven ontnemen.
Ik blijf erbij dat het een enorme miskleun van Poetin was Trump weer in het WH te willen. En mocht Trump toch doen wat Poetin wil, nou, dan gaat het geld toch gewoon naar onze industrie? We bouwen al CV90's en Boxers in Nederland. En nog buiten de woke Randstad ook. Dat moet de aanhang van onze regeringspartijen toch deugd doen, of niet soms?quote:🇺🇸🇺🇦 "I told Trump. Give us $300 billion from Russian assets and we will buy weapons from you, invest in your industry," — Zelensky
❗️"Today Putin is afraid of Trump. Putin is like Voldemort. He who cannot be named," he added.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lezft2zk2c25
Daar was ik al bang voor, en dat zie je soms ook. Er wordt een granaat gedropt, de soldaat lijkt dood. En na het afwerpen van de tweede granaat beweegt hij weer. Het is eigenlijk een verschrikkelijk manier van doden. Maar goed, dat gebeurt natuurlijk aan beide zijden.quote:
Zelfs al heeft Poetin kompromat van Trump dan heeft hij daar toch niets meer aan. Het is Trump zijn laatste termijn, zijn sekteleden boeit het allemaal toch niets en Trump kan zichzelf een pardon geven voor alles.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het een enorme miskleun van Poetin was Trump weer in het WH te willen. En mocht Trump toch doen wat Poetin wil, nou, dan gaat het geld toch gewoon naar onze industrie? We bouwen al CV90's en Boxers in Nederland. En nog buiten de woke Randstad ook. Dat moet de aanhang van onze regeringspartijen toch deugd doen, of niet soms?
Daarom. Wat kan hem het nu nog schelen? Wie doet hem nu nog wat?quote:Op zondag 5 januari 2025 21:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zelfs al heeft Poetin kompromat van Trump dan heeft hij daar toch niets meer aan. Het is Trump zijn laatste termijn, zijn sekteleden boeit het allemaal toch niets en Trump kan zichzelf een pardon geven voor alles.
Ja die gedropte kleine projectielen zijn te overleven, maar ook vaak anti personeel en werpen zoveel shrapnel af als mogelijk. Als het een anti personeel drone is die op je knalt en explodeert is het wel meestal gelijk einde verhaal. Enige wat echt goed helpt zijn shotguns daar tegen.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor, en dat zie je soms ook. Er wordt een granaat gedropt, de soldaat lijkt dood. En na het afwerpen van de tweede granaat beweegt hij weer. Het is eigenlijk een verschrikkelijk manier van doden. Maar goed, dat gebeurt natuurlijk aan beide zijden.
Het zullen ook vrij kleine projectielen zijn, dus de hoeveelheid schrap metal zal beperkt zijn.
Ze lijken soms ook niet door te hebben dat er een drone boven hun hangt..
Ze hebben er niets te zoeken, maar gaan vrijwillig naar Oekraïne.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor, en dat zie je soms ook. Er wordt een granaat gedropt, de soldaat lijkt dood. En na het afwerpen van de tweede granaat beweegt hij weer. Het is eigenlijk een verschrikkelijk manier van doden. Maar goed, dat gebeurt natuurlijk aan beide zijden.
Het zullen ook vrij kleine projectielen zijn, dus de hoeveelheid schrap metal zal beperkt zijn.
Ze lijken soms ook niet door te hebben dat er een drone boven hun hangt..
Het is nog mar de vraag hoe groot het allemaal is, rusland lijkt het groter te maken dan het daadwerkelijk is/wasquote:Op zondag 5 januari 2025 21:27 schreef Mortaxx het volgende:
bijzondere zet wel van Ukraine om weer een offensief in Kursk te beginnen. Tot nu toe heeft het weinig opgeleverd
Inderdaad, de troika Trump, Poetin, Netanyahu ligt op ramkoers.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom. Wat kan hem het nu nog schelen? Wie doet hem nu nog wat?
De oorlog brengen naar een stad (mooie oude gebouwen overigens) met 1,2 miljoen mensen, gaat Putin en de bevolking toch niet fijn vinden, al blijft het maar bij wat schermutselingen, lijkt mij.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Het is nog mar de vraag hoe groot het allemaal is, rusland lijkt het groter te maken dan het daadwerkelijk is/was
Amerika kan Europa niet dwingen om steun te stoppen. Het is de grootste oorlog in Europa sinds WOII.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daarom zeg ik misschien.
Misschien gaat Trump wel gewoon alles stopzetten en alle Europese partners ook onder druk zetten te stoppen met steunen. Zoveel opties, je weet het nooit met Trump.
Waar het op neer komt, het is heel dom om heel stellig te gaan zeggen wat er gaat gebeuren want dat weet je helemaal niet.
Natuurlijk heeft Zelenskyy dat aan Trump gezegd. Dat is de manier om bij meneer Dealmaker-in-chief iets gedaan te krijgen.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:36 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat heeft hij Trump niet gezegd, dat heeft hij Biden gevraagd.
Niet raar dat Zelensky zijn huid probeert te redden.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft Zelenskyy dat aan Trump gezegd. Dat is de manier om bij meneer Dealmaker-in-chief iets gedaan te krijgen.
300 miljard, zo de economie in....Trump de redder van Oekraïne...Trump geilt daar echt wel op. Die denkt nu gewoon na over het leveren van F-35's en THAAD systemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |