Het leken mij geen pure EW voertuigen waarbij dat gebeurde. Dus dat kan de close calls verklaren.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:58 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Op die eerdere paar filmpjes waarbij je de drone contact zag verliezen vond ik niet heel indrukwekkend. Die verloren contact op een meter afstand ofzo, kunnen nog best het doel hebben geraakt.
Maar misschien is het een bias dat dat de enige filmpjes zijn die zijn vrijgegeven door de Russen omdat de rest echt gefaald heeft.
Wie het weet mag het zeggen
Pretendeer ik ook nergens.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:48 schreef luxerobots het volgende:
Het is niet zo dat iemand met defensie-ervaring altijd gelijk heeft.
Ja, als het over capaciteiten gaat post ik idd vooral uit eigen ervaring. Capaciteiten van wapensystemen (voorop gesteld dat ik altijd de publiek bekende gegevens gebruik) zijn ook gewoon feitelijk en is er weinig ruimte voor discussie.quote:Het valt me sowieso op dat AchJa interessante dingen te zeggen heeft als het over specifieke wapensystemen gaat. Dan weet hij hoe snel dingen afgevuurd kunnen worden, wat het bereik is en misschien nog wat voor- en nadelen. Hij heeft er waarschijnlijk mee gewerkt, of iemand gesproken die ermee gewerkt heeft. Complimenten daarvoor hoor.
Klopt. En dat geldt dan ook voor iedereen t/m de hoogste bevelhebbers aan toe. Na de oorlog is iedereen een groot strateeg en de beste generaal ter wereld maar in de lopende oorlog moet je vaak beslissingen nemen op misschien 70% van de informatie. En of de Koersk invasie nou wel of geen strategisch voordeel oplevert kan niemand van tevoren voor 100% voorspellen. Zelfs nu is dat nog steeds niet duidelijk. Ik heb daar persoonlijk wel een mening over.quote:Als het echter over het grotere geheel gaat, tactisch of strategisch, of het bijvoorbeeld slim was om Koerst aan te vallen, dan is AchJa een user die niet veel boeienders te zeggen heeft dan een menig ander user hier.
Dat zeg ik ook helemaal nergens.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er wordt in Koersk helemaal niet 170 kilometer breed aangevallen.
Het is meer dat er aangevallen wordt op zwakke plekken of strategische doelen..
Je zit er dicht bij:quote:Op zondag 5 januari 2025 18:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb van horen zeggen dat Rusland van die 40 voertuigen er al 300 heeft vernietigd.
Gaat om een russische aanval, dus russiche voertuigen.quote:Op zondag 5 januari 2025 18:21 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb van horen zeggen dat Rusland van die 40 voertuigen er al 300 heeft vernietigd.
Mooi toch, dan voeg je hier iets doe met de ervaring die je hebt.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:01 schreef AchJa het volgende:
Ja, als het over capaciteiten gaat post ik idd vooral uit eigen ervaring. Capaciteiten van wapensystemen (voorop gesteld dat ik altijd de publiek bekende gegevens gebruik) zijn ook gewoon feitelijk en is er weinig ruimte voor discussie.
En die mening weet ik ook.quote:Klopt. En dat geldt dan ook voor iedereen t/m de hoogste bevelhebbers aan toe. Na de oorlog is iedereen een groot strateeg en de beste generaal ter wereld maar in de lopende oorlog moet je vaak beslissingen nemen op misschien 70% van de informatie. En of de Koersk invasie nou wel of geen strategisch voordeel oplevert kan niemand van tevoren voor 100% voorspellen. Zelfs nu is dat nog steeds niet duidelijk. Ik heb daar persoonlijk wel een mening over.
quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben lang geleden al gestopt met al die youtube kanalen serieus te nemen, ze verzinnen dingen waar je bij staat.
Maar goed, we kunnen hier over blijven wellussen en nietussen het Oekraiense plan is gewoin mislukt.
Vandaag op dezelfde dag hebben zowel Oekraine als Rusland een offensief begonnen in kursk.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waar gaat dit nou over? 20 Russen dood door Russische aanval?
Op verschillende plekken, de Oekraïnse aanval was richting Soldatskoje, de Russen proberen Sudzja vanuit het zuiden te bereiken.quote:
Op Kilburn Sptt in het zuiden krijgen de Russen op het moment ook klappen.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Op verschillende plekken, de Oekraïnse aanval was richting Soldatskoje, de Russen proberen Sudzja vanuit het zuiden te bereiken.
Er wordt ook bij Elizabetovka gevochten, in de Donbas. Daar zijn beelden van vernietigde Russische voertuigen.
Op dat gebied nabij Kherson vinden al maanden schermutselingen plaats, echt relevant voor het grotere geheel is dat echter niet.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op Kilburn Sptt in het zuiden krijgen de Russen op het moment ook klappen.
Die 40 ging ook om rusland, nee maar nogmaals 40 voertuigen in 1 beweging richting 1 dorpje/axis hoe je het ook wil noemen is wel heel veel.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
Het is toch tekenend dat we het bij 40 (UAF) en 30 (RUF) IFV's al over massale en enorme aanvallen hebben.
In mijn hoofd is massaal toch meer een compleet korps dat in beweging komt. Maar goed, arm chair general hier.
Het is ook niet massaal. Maar goed dat krijg je een beetje als je eea afmeet aan wat je daadwerkelijk kunt zien op wat tactische drone footage.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
Het is toch tekenend dat we het bij 40 (UAF) en 30 (RUF) IFV's al over massale en enorme aanvallen hebben.
In mijn hoofd is massaal toch meer een compleet korps dat in beweging komt. Maar goed, arm chair general hier.
quote:Op zondag 5 januari 2025 18:51 schreef BEFEM het volgende:
Hoeveel aanvallen met 40 voertuigen hebben we gezien? Niet heel veel toch, behalve in het begin.
We hebben de hele oorlog nog geen korps aanvallen gezien volgens mij.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
Jawel hoor. Ben je de aanval op Kyiv vergeten?quote:Op zondag 5 januari 2025 19:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
We hebben de hele oorlog nog geen korps aanvallen gezien volgens mij.
Toch wel apart voor 2 van zulke grote landen met grote legers ja.
Maar voor deze oorlog is 40 stuks wel veel. Je meot het uiteraard in context zien.
quote:Op zondag 5 januari 2025 19:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
We hebben de hele oorlog nog geen korps aanvallen gezien volgens mij.
Toch wel apart voor 2 van zulke grote landen met grote legers ja.
Maar voor deze oorlog is 40 stuks wel veel. Je meot het uiteraard in context zien.
Ik heb geen idee hoe groot dat dorp is natuurlijk en wat er zit van de UAF. Maar op basis van het aantal voertuigen praten we hier over twee compagnieën, en dus zeg 2x 150 man. Lijkt mij nou niet overdreven veel, tenzij er vier boerderijen en twee schuren staan.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Die 40 ging ook om rusland, nee maar nogmaals 40 voertuigen in 1 beweging richting 1 dorpje/axis hoe je het ook wil noemen is wel heel veel.
Er is dan ook een reden waarom ze normaliter daarna niet meer met zulke enorme aantallen tegelijk aanvallenquote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ben je de aanval op Kyiv vergeten?
Ik weet ook niet wat voor voertuigen het zijn natuurlijk, maar Rusland heeft ook helemaal niet meer de luxe om 40 tanks/mtlbs/bmps te verliezen in 1 enkele aanval.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[..]
Ik heb geen idee hoe groot dat dorp is natuurlijk en wat er zit van de UAF. Maar op basis van het aantal voertuigen praten we hier over twee compagnieën, en dus zeg 2x 150 man. Lijkt mij nou niet overdreven veel, tenzij er vier boerderijen en twee schuren staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |