https://forum.fok.nl/forum/128quote:Op zondag 5 januari 2025 21:47 schreef yessie234 het volgende:
Doodstraf heringevoerd, de natte kutjes en stijve pikjes komen spontaan klaar. Vooral die vieze vingers en natte lippen.
mwa grote klus, beetje orndjes varen en doen alsofquote:Op zondag 5 januari 2025 21:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Na RIMPAC 24 al snel een volgende grote klus voor Zr.Ms. Tromp.
Zal later dit voorjaar afgelost worden door Zr.Ms. De Ruyter.
Art 1 grondwet? Jij mag niet discrimineren!quote:Op zondag 5 januari 2025 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
https://forum.fok.nl/forum/128
Sure.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:59 schreef Ferdii het volgende:
[..]
mwa grote klus, beetje orndjes varen en doen alsof
quote:Op zondag 5 januari 2025 21:50 schreef Digi2 het volgende:
Volodymyr Zelenskyy: Ukraine, War, Peace, Putin, Trump, NATO, and Freedom
Ja precies. Om in te haken op de Himars vraag van laatst.. zo snel kan het gaan.quote:Op zondag 5 januari 2025 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bedoelt met een shotgun schieten op een drone? Dat kan niet met hun normale wapen?
Hier ook zo'n vies fragmentje:
https://t.me/war_Ukrainian_russian/1117
Vreselijk wat jongens elkaar aandoen zo rond de 20-30, en dat omdat volwassenen er niet uitkomen..
quote:Op zondag 5 januari 2025 21:50 schreef Digi2 het volgende:
Volodymyr Zelenskyy: Ukraine, War, Peace, Putin, Trump, NATO, and Freedom
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lezj4jxkl22oquote:🚨 Kremlin asset Lex Fridman weaponized fake English dubbing of Zelensky interview conducted in Russian. The asshole dubbed Zelensky saying Ukraine punishes corruption with a "slap on the wrist." The idiom doesn't even exist in Russian, whereas in English it means an inconsequential reprimand.
Dat geldt voor beide partijen. Alleen denk ik dat het aan de kant van UA veel vaker voorkomt.quote:Op zondag 5 januari 2025 23:40 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja precies. Om in te haken op de Himars vraag van laatst.. zo snel kan het gaan.
Sta je het ene moment je nog te verheugen om een stukje Oekraïne te bezetten, is het 't andere moment al weer voorbij.
Doet putin deze gekte maar snel stopt en voor vrede kiest.
https://t.me/combat_ftg/8722
Nog veel erger inderdaad, en de russische agressie stopt desondanks niet. Totaal geen menselijkheid zit er in het putin regime. Niet voor anderen, maar ook helemaal niet voor het eigen volk.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat geldt voor beide partijen. Alleen denk ik dat het aan de kant van UA veel vaker voorkomt.
Pff.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:06 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nog veel erger inderdaad, en de russische agressie stopt desondanks niet. Totaal geen menselijkheid zit er in het putin regime. Niet voor anderen, maar ook helemaal niet voor het eigen volk.
Hoezo? Ik herhaal de gruwelijke werkelijkheid direct veroorzaakt door het putin regime. Wat je zegt het is erg triest.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Pff.
Heb jij mijn posts gelezen?
Ik vind de wapens verschrikkelijk.
wat komt vaker voor?quote:Op maandag 6 januari 2025 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat geldt voor beide partijen. Alleen denk ik dat het aan de kant van UA veel vaker voorkomt.
Het aantal doden. Die zullen waarschijnlijker hoger zijn aan oekrainse kant.quote:
Vlaggenschip van een Navo eskader?quote:Op zondag 5 januari 2025 21:59 schreef Ferdii het volgende:
[..]
mwa grote klus, beetje orndjes varen en doen alsof
De doden zijn wel hoger aan Russische kant. Dat is logisch ook, aangezien zij voor 90% van de oorlog de aanvallende partij zijn. Maar die hebben simpelweg veel meer soldaten beschikbaar, aangezien ze sowieso meer mensen hebben, plus seperatisten, plus mensen die ze mobilseren uit bezet gebied, plus noord korea, plus tsetsjenie etc, plus huurlingen uit afrika.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het aantal doden. Die zullen waarschijnlijker hoger zijn aan oekrainse kant.
Als de oorlog doorgaat, zullen straks 18 jarige kinderen naar het front gaan.
Dat is niet iets dat ik hoop.
Russen doen heel veel met artillerie, kun je veel mee doden zonder dat je zelf gelijk risico loopt.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De doden zijn wel hoger aan Russische kant. Dat is logisch ook, aangezien zij voor 90% van de oorlog de aanvallende partij zijn. Maar die hebben simpelweg veel meer soldaten beschikbaar, aangezien ze sowieso meer mensen hebben, plus seperatisten, plus mensen die ze mobilseren uit bezet gebied, plus noord korea, plus tsetsjenie etc, plus huurlingen uit afrika.
Jij denkt een hoop, but mostly rubbish it is.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja precies, klopt. Is algemene kennis dat de aanvallende partij veel minder verliezen heeft over het algemeen.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Behalve dan natuurlijk satelettieten, recondrones en radars die de locatie bepalen en terugschieten. En drones zijn een stuk effectiever. En artillerie is minder geschikt om grote aantallen infanterie te doden als ze goed zijn ingegraven, wel natuurlijk om die linies kapot te maken. En aangezien het vooral rusland is die aanvalt zijn alsnog de meeste doden echt wel aan Russische zijde wat dat betreft.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Russen doen heel veel met artillerie, kun je veel mee doden zonder dat je zelf gelijk risico loopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yea, she's on crack.
Ja inderdaad helemaal gelijk. Als het anders zou zijn dan zou je regelmatig wel filmpjes zien van russen of koreanen in open velden of volgepakte trucks die specifieke routes volgen omdat alles vol landmijnen ligt. Maar dat is helemaal niet aan de orde, russen zijn heel slim. Voor elke dode rus nemen ze 100 Oekraïners mee.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Russen doen heel veel met artillerie, kun je veel mee doden zonder dat je zelf gelijk risico loopt.
En oekraine natuurlijk nietquote:Op maandag 6 januari 2025 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat voordeel is weg. In december was de verhouding gezakt naar ~1,5:1. De fabrieken in Europa zijn op stoom en produceren gewoon door.quote:Op maandag 6 januari 2025 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland is bezig met een invasie, en Oekraïne met een strijd om overleven. Met je insinuaties/getrol de hele tijdquote:Op zondag 5 januari 2025 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bedoelt met een shotgun schieten op een drone? Dat kan niet met hun normale wapen?
Hier ook zo'n vies fragmentje:
https://t.me/war_Ukrainian_russian/1117
Vreselijk wat jongens elkaar aandoen zo rond de 20-30, en dat omdat volwassenen er niet uitkomen..
Negeren, dan houdt ie vanzelf wel opquote:Op maandag 6 januari 2025 03:38 schreef havanagila het volgende:
[..]
Rusland is bezig met een invasie, en Oekraïne met een strijd om overleven. Met je insinuaties/getrol de hele tijd
Danke merkelquote:
Het is algemeen bekend dat de aanvallende partij bijna altijd veel meer slachtoffers heeft dan de verdedigende partij. Vooral wanneer de aanvallende partij suïcidale aanvalstactieken hanteert. Dus je zit er weer eens flink naastquote:Op maandag 6 januari 2025 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bush en zijn warmongers volgen is goed voor de wereldvrede, wil je zeggen?quote:Op maandag 6 januari 2025 09:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Danke merkel
In hindsight dus nog een niet zo beste beslissing.
zolang de russen net als vroeger de wet van de grote getallen bij een aanval gebruiken, worden ze massaal neergemaaidquote:Op maandag 6 januari 2025 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het aantal doden.
Die zullen waarschijnlijker hoger zijn aan oekrainse kant.
quote:In Nederland bestaat nog steeds een dienstplicht.
Deze is niet afgeschaft.
Als 17-jarige man of vrouw of (op)nieuw ingeschreven Nederlander jonger dan 35 jaar krijgt u daarom wel een dienstplichtbrief.
In Rusland vechten de kinderen van 18 altijd alquote:Welke leeftijd heeft dienstplicht?
Veel mensen denken dat die niet meer bestaat, maar dat is wel het geval.
De militaire dienstplicht geldt voor iedereen tussen de 17 en 45 jaar.
Sinds 1 mei 1997 is wel de opkomstplicht opgeschort.
Dat betekent dat dienstplichtigen niet meer worden opgeroepen.2 apr 2024
quote:Op dit moment kunnen Russen van 18 tot 27 jaar worden opgeroepen, maar vanaf komend jaar is dat 18 tot 30 jaar.
Mannen in die leeftijdscategorie zijn verplicht om een jaar in het leger te dienen.
De nieuwe wet moet ook voorkomen dat dienstplichtige Russen naar het buitenland vluchten, iets wat veelvuldig is gebeurd sinds de inval van Oekraïne in februari vorig jaar. Zodra iemand een digitale oproep voor zijn dienstplicht heeft gekregen, geldt per direct een verbod op het verlaten van Rusland.
Noord Korea heeft ook nog wel wat jaren 50 tanks die ze nog steeds gebruiken, maar vast willen vernieuwen. Mijn voorspelling is dat we wat treinen uit Korea zien komen dit jaar.quote:Op maandag 6 januari 2025 10:53 schreef Ulx het volgende:
Het ISW schat dat Rusland er jaarlijks 250 nieuwe en 250 opgelapte tanks bij krijgt. Da's flink minder dan de verliezen.
Als NK met eigen tanks komt misschien wel, maar ik betwijfel of ze ze gaan leveren. En trouwens ook of ze ze willen testen tegen Abrams & Leopards.quote:Op maandag 6 januari 2025 10:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Noord Korea heeft ook nog wel wat jaren 50 tanks die ze nog steeds gebruiken, maar vast willen vernieuwen. Mijn voorspelling is dat we wat treinen uit Korea zien komen dit jaar.
Maar als je nou gewoon heel hard denkt dat het andersom is, dan wordt het misschien ook wel zo. Of zoiets.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:12 schreef Parafernalia het volgende:
Over het algemeen heeft de aanvallende partij meer slachtoffers dan de verdedigende partij, meen ik
3:1, aldus von Clausewitz. Ik geloof niet dat daar anno nu veel in veranderd is.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:12 schreef Parafernalia het volgende:
Over het algemeen heeft de aanvallende partij meer slachtoffers dan de verdedigende partij, meen ik
quote:Op maandag 6 januari 2025 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
In Rusland vechten de kinderen van 18 altijd al
https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)rlog-oekraine-poetin
quote:🇰🇵❄️ North Korean soldiers are evicting Russian pensioners from their homes in the village of Makhnovka in the Kursk region to take shelter from the cold and drones, — InformNapalm
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lf2twpt3pc2m
ik begrijp niet waarom je dit steeds neerkalkt, in nederland is de dienstplichtige leeftijd 17 jaarquote:Op maandag 6 januari 2025 00:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is zeker een punt. Oekraïne heeft er geen probleem mee om Russen waar ter wereld ook aan te pakken. Dus een Russisch wapentransport in internationale wateren zullen aanpakken is niet onwaarschijnlijk.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lf2tp5l2bk2m
A really interesting & potentially important development. "A number of recent developments have combined to suggest that the risk to Russian military cargoes at sea has risen markedly in recent weeks" https://maritime-executiv(...)itary-cargoes-at-sea
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |