Je weet wel dat meegaan met de inflatie. Van de zotten natuurlijk. Dat geld kan veel beter in de zakken van aandeelhouders natuurlijk!quote:
Owja, dat jaar waarin we allemaal +14% pakten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je weet wel dat meegaan met de inflatie. Van de zotten natuurlijk. Dat geld kan veel beter in de zakken van aandeelhouders natuurlijk!
Een ex-medewerker van Roos..quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Opperwappie Roos kwam niet door de screening, hahaha.
Een onderknuppel van Roos. Maar wel uit hetzelfde incestueuze kringetje uiteraard.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Opperwappie Roos kwam niet door de screening, hahaha.
Wat is nieuw, echt wat een schijtkabinet is dit zegquote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:06 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen doet minister Agema zelf waar ze kort geleden in de kamer over stond te krijsen.
[ x ]
Yup. Dieptepunt in de naoorlogse geschiedenis. Flutbeleid uitgevoerd door oelewappers.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat is nieuw, echt wat een schijtkabinet is dit zeg
Hadden ze hem niet kunnen houdenquote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:55 schreef Perrin het volgende:
Aantal 'werkbezoeken' van Geert en zijn minions voor triviale zaken als betaalbare woningen, betaalbare zorg, prijs van boodschappen, oplossen vergrijzing, betaalbare energievoorziening?
Nul.
[ afbeelding ]
Is wel een erfenis van Rutte-4.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:14 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat is nieuw, echt wat een schijtkabinet is dit zeg
Lijkt mij een clickbait voor de deugende "zie-je-wel" roepers.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
Nieuws dat echt helemaal niemand zag aankomen:
[ x ]
Ja dat is wel waar, de kabinetten Rutte hebben veel laten liggen , maar dit beleid maakt het alleen maar ergerquote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Is wel een erfenis van Rutte-4.
Maar ik heb er inderdaad ook weinig vertrouwen in dat Agema gaat doen waar ze eerder de mond zo vol van had; de ouderenzorg redden.
een kinderhand is op dit moment inderdaad snel gevuld, alleen maar stoere taal uit slaan is blijkbaar voldoende.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
Lijkt mij een clickbait voor de deugende "zie-je-wel" roepers.
Onderaan de streep zijn de pvv kiezers prima tevredenen lopen zeker nog niet weg.
quote:‘Ik herken me niet in het beeld dat wij nu dingen vooruitschuiven’
+ Leeslijst
INTERVIEW
Sociale Zaken en Werkgelegenheid Minister Eddy van Hijum is verantwoordelijk voor het dossier arbeidsmigratie. In veel gemeenten spelen misstanden, maar concreet aangepakt worden ze nog niet.
Net als op overige vlakken dus.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:59 schreef KareldeStoute het volgende:
Erg veel hoeven we van dit kabinet zo te lezen niet te verwachten rond het uitbuiten van arbeidsmigranten…
https://www.nrc.nl/nieuws(...)uitschuiven-a4879186
[..]
Ach, het kabinet.quote:Hij erkent dat zijn eigen partij [NSC] vorig jaar de handtekening zette onder het hoofdlijnenakkoord. Daarin is veel hoop gevestigd op de pogingen om in Brussel nieuwe verzachtingen van de mest- en stikstofregels af te dwingen. Maar Holman gelooft daar inmiddels niet meer in, en zeker niet op de korte termijn. ‘Over het hoofdlijnenakkoord moeten we ook constateren dat alles toch anders loopt dan we vorig jaar hadden ingeschat. De kans dat we dit jaar uit Brussel een versoepeling van de mestregels terugkrijgen is nihil, en volgend jaar heel klein, denk ik.’ Holman, voorheen zelf veertig jaar melkveehouder, toont zich zeer bezorgd over het gebrek aan voortgang in Wiersma's eerste zes maanden als landbouwminister. 'Ze werkt hard. Maar de vraag is: hoe creëren we een doorbraak? En is de minister in staat om een doorbraak te creëren? Er is geen duidelijk toekomstbeeld, geen visie. Geen structuurbeleid hoe de landbouw er over vijftien jaar uit moet zien.'
Omdat volgens deze engnekken immigratie het enige is wat ‘het volk’ bezighoudt en zorgen baart. Dat datzelfde ‘volk’ de huur niet kan betalen of de zorgverzekering, om van eten nog maar te zwijgen, is een Linkse leugen van Gutmenschen die ons land willen omvolken voor eigen gewin.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Immigratie is het enige dossier dat dit kabinet lijkt te boeien, en zelfs op dat terrein wordt amper resultaat geboekt.
De aanpak van andere onderwerpen wordt gekenmerkt door besluiteloosheid en is het vooral pappen en nathouden.
Waar we eigenlijk heel gelukkig mee moeten zijn, want de richting die dit kabinet zou willen is natuurlijk over het algemeen beroerd. Niks doen is niet alles, maar het is in elk geval niet de verkeerde kant op bewegen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Immigratie is het enige dossier dat dit kabinet lijkt te boeien, en zelfs op dat terrein wordt amper resultaat geboekt.
De aanpak van andere onderwerpen wordt gekenmerkt door besluiteloosheid en is het vooral pappen en nathouden.
Ja, conspiracy aanhangers houden niet zo van “stille verborgen krachten”, zelfs niet als ze er zelf beter van worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 14:30 schreef Origami94 het volgende:
Op zich lukte het Trump in zijn eerste termijn ook om niks voor elkaar te krijgen behalve de rijken nog rijker te maken. En toch stemden 75 miljoen Amerikanen op hem en pleegden een paar voor hem een amateuristische coup.
Zoals het intrekken van alle gelden voor de al gereedzijnde provinciale plannen, waar bij uitvoering de komende maanden de eerste PAS melders hun vergunning hadden gekregen? Zulke stroperige processen met weinig invloed bedoel je?quote:Op zondag 12 januari 2025 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Aan alle grote issues kun je ook niks doen op korte termijn.
Dit zijn enorm stroperige processen met de vraag of je er überhaupt invloed op hebt.
Niet handig nee, maar miljarden uitgeven zonder garantie was het ook niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zoals het intrekken van alle gelden voor de al gereedzijnde provinciale plannen, waar bij uitvoering de komende maanden de eerste PAS melders hun vergunning hadden gekregen? Zulke stroperige processen met weinig invloed bedoel je?
Op korte termijn grote problemen oplossen kan inderdaad niet. Maar dat de overheid geen invloed heeft op hoe dingen verlopen, dat geloof ik niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit zijn enorm stroperige processen met de vraag of je er überhaupt invloed op hebt.
Een groot probleem is dan ook dat zeker het huidige kabinet en coalitie alleen maar naar de korte termijn kijken. Er wordt geen langetermijnbeleid gezocht, maar gemakkelijke soundbites om de eigen kiezer tevreden te krijgen en houden.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Precies. Kop-in-het-zand politiek.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een groot probleem is dan ook dat zeker het huidige kabinet en coalitie alleen maar naar de korte termijn kijken. Er wordt geen langetermijnbeleid gezocht, maar gemakkelijke soundbites om de eigen kiezer tevreden te krijgen en houden.
Dat geld is gebruikt om de staatsschuld te drukken, want het was eenmalig geld en geen structureel geld en dat kun je dus niet een andere bestemming geven.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet handig nee, maar miljarden uitgeven zonder garantie was het ook niet.
En het geld was schijnbaar ergens anders meer nodig.
Is de Telegraaf tegenwoordig ook al een deugende zie-je-wel krant ja? Gaat hard zo.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
Onderaan de streep zijn de pvv kiezers prima tevredenen lopen zeker nog niet weg.
Het gaat hierbij om een x/twitter bericht. Of is de eigen bubbel al zo potdicht dat daar niet buiten geklikt kan worden.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:30 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Is de Telegraaf tegenwoordig ook al een deugende zie-je-wel krant ja? Gaat hard zo.
Green enkele aanleiding? Natuurlijk welquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze nu vallen: Yeşilgöz. Er is namelijk geen enkele directe aanleiding haar er uit te schoppen en zelf zal ze niet weg willen. Zelfs al wil de top van haar af, zonder echte aanleiding kunnen ze dat niet zo maar doen. En daarnaast: potentiële vervangers als Karremans hebben nog niet genoeg bekendheid.
Sterker nog, als er nu verkiezingen komen dan is de kans denk ik vrij groot dat deze voormalige asielzoeker de eerste vrouwelijke premier van Nederland gaat worden. Dat klinkt wel heel woke
Voorspellen wat Omtzigt doet kan niemand, dat weet deze twijfelaar zelf nog niet eens een paar weken nadat het kabinet is gevallen, denk ik.
Yeşilgöz heeft geen echte fouten gemaakt volgens de VVD top en leden (de deur openzetten voor de PVV was natuurlijk een fout, maar als de top dat ook vond hadden ze haar toen terug moeten fluiten) en staat goed in de peilingen. Dan kun je haar dus niet al na 1 rondje dumpen.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Green enkele aanleiding? Natuurlijk wel
Het probleem is echter dat de rest van de VVD ook full-populist is gegaan. Als het nog een normale partij was geweest was die hele Yesilgoz er bij de start van de campagne al uitgefilterd vanwege dat gelul over die nareizigers.
Dus nee, dat gaat niet gebeuren. Maar dat zegt meer over de VVD met zijn wonderlijke populistisch neoliberaal conservatieve houding dan over Yesilgoz.
Wat versta je precies onder "deugen" eigenlijk?quote:Op zondag 12 januari 2025 10:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig vooral politiek correct om je als hufter te gedragen.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder "deugen" eigenlijk?
Ik bekijk het niet vanuit mezelf maar vanuit de geschiedenis van de VVD. En hoezeer ik het ook oneens ben met het beleid dat ze gevoerd hebben, het is een redelijk verantwoordelijke besturende partij geweest. Vanuit dat historisch kader bekeken is Yesilgoz echt onacceptabel. Maar goed, die VVD bestaat niet meer.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Yeşilgöz heeft geen echte fouten gemaakt volgens de VVD top en leden (de deur openzetten voor de PVV was natuurlijk een fout, maar als de top dat ook vond hadden ze haar toen terug moeten fluiten) en staat goed in de peilingen. Dan kun je haar dus niet al na 1 rondje dumpen.
Je moet onderscheid maken in wat jij zou doen (de VVD opheffen?) en wat logisch zou zijn voor de VVD top. Niet vanuit jezelf denken. Voor de top is er geen enkele aanleiding haar te vervangen.
Inderdaad. Het doorgaans zo politiek correcte deel van de samenleving gedraagt zich ronduit hufterig om iedereen buiten de eigen bubbel voor "dom rechts" uit te maken.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig vooral politiek correct om je als hufter te gedragen.
Maar wat versta jij onder deugen?quote:Op zondag 12 januari 2025 16:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Het doorgaans zo politiek correcte deel van de samenleving gedraagt zich ronduit hufterig om iedereen buiten de eigen bubbel voor "dom rechts" uit te maken.
Daar werkt rechts en hun aanhang ook zelf aan mee met hun uitsprakenquote:Op zondag 12 januari 2025 16:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Het doorgaans zo politiek correcte deel van de samenleving gedraagt zich ronduit hufterig om iedereen buiten de eigen bubbel voor "dom rechts" uit te maken.
Je lijkt zelf ook aardig in een bubbel te zitten en een politieke correctheid met een ander smaakje aan te hangen. Bijvoorbeeld iedereen buiten je bubbel deuger te noemen.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zwakjes qua argumentatie.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je lijkt zelf ook aardig in een bubbel te zitten en een politieke correctheid met een ander smaakje aan te hangen.
Ik zit niet in een bubbelquote:Bijvoorbeeld iedereen buiten je bubbel deuger te noemen.
Ja natuurlijk, bye byequote:Op zondag 12 januari 2025 16:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Zwakjes qua argumentatie.
[..]
Ik zit niet in een bubbel
Iedereen zit in een bubbel.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
Je zit in een deugbubbel.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
In de rechtse bubbel is het altijd de schuld van links. Dus nu moet je blijkbaar van de rechtse bubbel zeggen dat het komt doordat linkse mensen hufters zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daar werkt rechts en hun aanhang ook zelf aan mee met hun uitspraken
Waarom? Dat woke-denken is toch achterlijk? Of vind je het normaal om van mening te zijn dat heteroseksualiteit helemaal niet de norm is?quote:Op zondag 12 januari 2025 16:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daar werkt rechts en hun aanhang ook zelf aan mee met hun uitspraken
Ja dat vind ik normaal, waarom moet dat de norm zijn, wie bepaalt dat, ik niet en jij ook niet, het is in 2025 zeer gewoon om met hetzelfde geslacht te gaan of zelfs in transitie te gaan, tijden veranderen nu eenmaalquote:Op zondag 12 januari 2025 19:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waarom? Dat woke-denken is toch achterlijk? Of vind je het normaal om van mening te zijn dat heteroseksualiteit helemaal niet de norm is?
Ik rijd tegenwoordig voor de zekerheid maar gewoon wat bejaarde vrouwtjes van hun sokken. Voor je het weet beweren ze dat je wilt deugen. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.quote:Op zondag 12 januari 2025 16:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar wat versta jij onder deugen?
Je zal hier maar wakker van liggen.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Waarom? Dat woke-denken is toch achterlijk? Of vind je het normaal om van mening te zijn dat heteroseksualiteit helemaal niet de norm is?
Wat bedoel je met 'de norm'?quote:Op zondag 12 januari 2025 19:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Geen idee hoe betrouwbaar dat onderzoek is, zo diep ben ik er niet in gedoken: https://www.cambridge.org(...)C34B969B0094B2B1FAEFquote:Hogeropgeleiden ervaren deze identiteit sterk en hechten er veel waarde aan. Onderzoekers van de Universiteit van Zürich vroegen hogeropgeleiden om ‘mensen als zijzelf’ te beschrijven. Men gebruikte woorden als open-minded, kosmopolitisch, milieubewust, sociaal inclusief. ‘Mensen die helemaal niet op jou lijken’ werden beschreven als conservatief, intolerant, xenofoob en bekrompen.
Ik hou me persoonlijk niet zo bezig met wat de buurman precies uitspookt in zijn slaapkamer.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zal hier maar wakker van liggen.
Ik denk dat alleen mensen die nog in de kast zitten daar wakker van liggen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Precies dit ja.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hou me persoonlijk niet zo bezig met wat de buurman precies uitspookt in zijn slaapkamer.
Dan spreek je weinig mensen buiten je bubbel, denk ik.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen mensen die nog in de kast zitten daar wakker van liggen eerlijk gezegd.
Dat kan allemaal wel zijn, maar dat weegt niet op tegen het leed van de grote groep mensen die graag zichzelf wil kunnen zijn en dat ook gereflecteerd wil zien in de samenleving.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan spreek je weinig mensen buiten je bubbel, denk ik.
Ik ken best (voor de duidelijkheid: niet christelijke) mensen die zich er aan ergeren dat een reclameblok tegenwoordig soms meer LHBTIQ gezinnen laat zien dan de gezinnen die nog altijd het meest voorkomend zijn in Nederland.
Ik erger me er allemaal niet zo snel aan (ook omdat ik nauwelijks tv kijk), maar dat betekent niet dat je moet ontkennen dat zulke mensen er zijn en dat je er ook nog wel enig begrip voor kunt opbrengen: dat wat altijd de standaard was, wordt op tv steeds meer weggestopt. En dus herkennen mensen zich steeds minder in wat ze te zien krijgen.
Sinds hij gordijnen heeft, ik ook niet meerquote:Op zondag 12 januari 2025 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hou me persoonlijk niet zo bezig met wat de buurman precies uitspookt in zijn slaapkamer.
Is ON dat niet al?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:06 schreef Perrin het volgende:
Lijkt me wel ruimte voor een conservatieve blanke heterozender waar al die lui dan lekker homovrije, negervrije TV kunnen kijken. Iedereen blij.
Ik zeg ook niet dat ik het met ze eens ben, alleen 'als je het niet met ze eens bent zit je nog in de kast en ben je zelf LHBTI' is gewoon zwaar kort door de bocht.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel zijn, maar dat weegt niet op tegen het leed van de grote groep mensen die graag zichzelf wil kunnen zijn en dat ook gereflecteerd wil zien in de samenleving.
"Nee hoor, dat soort mensen liever niet in beeld. Daar houden wij niet van in Urk".
Lekker bezig. Nee hoor, onzin
Deze maatschappelijke beweging krijg je niet meer terug in de fles. Je daartegen verzetten is een nodeloos frustrerende exercitie die de maatschappij veel schade doet.
In totaal zo'n 1 op de 6 in NL is niet (puur) hetero.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het met ze eens ben, alleen 'als je het niet met ze eens bent zit je nog in de kast en ben je zelf LHBTI' is gewoon zwaar kort door de bocht.
Ik heb ook geen idee hoeveel LHBTI er zijn, maar dat je ze in de media meer tegen komt dan op straat (nogmaals: feitelijke constatering, geen waardeoordeel) is wel duidelijk. En zeer conservatieve mensen kan dat gewoon ergeren.
Van mij mag iedereen zich ergeren wat hij wil, maar waarom zou je je ergeren aan iemands seksuele voorkeur? Waarom zou je Winfried Baijens het journaal zien presenteren, je bedenken: "Die is homo" en dan schuim rond je mondhoeken ontwikkelen?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het met ze eens ben, alleen 'als je het niet met ze eens bent zit je nog in de kast en ben je zelf LHBTI' is gewoon zwaar kort door de bocht.
Ik heb ook geen idee hoeveel LHBTI er zijn, maar dat je ze in de media meer tegen komt dan op straat (nogmaals: feitelijke constatering, geen waardeoordeel) is wel duidelijk. En zeer conservatieve mensen kan dat gewoon ergeren.
Ja is toch lullig als die overige 83% willen doen alsof je niet bestaat. Gelukkig zijn we tegenwoordig wat menselijker.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef AnneX het volgende:
Gezien de cijfers en statistieken hierboven in een staatje, moeten er toch best veel ongelukkige mensen geweest zijn in het verleden.
Toen er niet zo’n openheid was.
RIP mijn tante Nancy.
Ik erger me ook graag, maar dan liever aan iemands karaktertrekken of gebrek aan intelligentie.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen zich ergeren wat hij wil, maar waarom zou je je ergeren aan iemands seksuele voorkeur? Waarom zou je Winfried Baijens het journaal zien presenteren, je bedenken: "Die is homo" en dan schuim rond je mondhoeken ontwikkelen?
Het nucleaire gezin om het zo te noemen zie je helemaal niet meer. Dat je inclusief wil zijn is heel begrijpelijk als adverteerder. Je wil immers alles en iedereen aanspreken en dat vind ik ook een goed streven omdat we nou eenmaal zo'n samenleving hebben.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja is toch lullig als die overige 83% willen doen alsof je niet bestaat. Gelukkig zijn we tegenwoordig wat menselijker.
Iets van 12% in NL heeft een donkere huidskleur meen ik. Is ook wel fijn als die een beetje mee mogen doen.
Waarschijnlijk om dat artikel wat ik net postte: omdat die LHBTI rechten zijn geregeld door de mensen die de conservatieve mensen xenofoob en bekrompen noemen.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen zich ergeren wat hij wil, maar waarom zou je je ergeren aan iemands seksuele voorkeur? Waarom zou je Winfried Baijens het journaal zien presenteren, je bedenken: "Die is homo" en dan schuim rond je mondhoeken ontwikkelen?
Goed punt.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien handig om onderscheid te maken tussen de begrippen 'meerderheid' en 'norm'.
Ja, norm is inderdaad een verkeerd woord. Helemaal eens. Een norm moet je meestal aan voldoen, dat is in deze discussie echt onzin.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien handig om onderscheid te maken tussen de begrippen 'meerderheid' en 'norm'.
Ik zie nog overal 'normale' gezinnetjes, voor zover ik TV kijk. Ook wel wat niet-blanke of niet-hetero stelletjes her en der maar zeker niet alleen maar. Waar of wat kijk jij dan?quote:Op zondag 12 januari 2025 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het nucleaire gezin om het zo te noemen zie je helemaal niet meer. Dat je inclusief wil zijn is heel begrijpelijk als adverteerder. Je wil immers alles en iedereen aanspreken en dat vind ik ook een goed streven omdat we nou eenmaal zo'n samenleving hebben.
Alleen is het wel een beetje gek dat je de norm, want dat is het nog wel, helemaal niet meer ziet. Het ene vervangen voor het ander heeft nog nooit gewerkt en komt (voor mij zeker) nogal geforceerd over.
Ik kijk zelden televisie. De keren dat ik het kijk heb ik vooral het gevoel dat ik degene ben die niet meer aansluit ipv andersomquote:Op zondag 12 januari 2025 22:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie nog overal 'normale' gezinnetjes, voor zover ik TV kijk. Ook wel wat niet-blanke of niet-hetero stelletjes her en der maar zeker niet alleen maar.
Daarvan is dus verreweg het grootste deel bi+. Tja, als die dan grotendeels alsnog een relatie hebben met iemand van een ander geslacht valt dat op straat, bij het sportveld of zelfs in je kennissenkring natuurlijk niet echt op. Moet zeggen dat het er wel meer zijn dan ik dacht, op basis van mijn waarnemingen bij sportveld en winkels ed.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
In totaal zo'n 1 op de 6 in NL is niet (puur) hetero.
[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)erland-?onepage=true
Ja, er ligt nu na 9 jaar steggelen en gedoe eindelijk een rapport met het advies dat LHBTI ook dominee, ouderling, diaken kunnen worden en ook kunnen trouwen in de kerk en aan het avondmaal mogen, houdt een kleine minderheid (schatting: tussen de 5 en de 10%) het besluit al een jaar tegen. Frustrerend. Ja, homofilie wordt een zonde genoemd in de bijbel, maar oordelen over mensen wordt nog vaker een zonde genoemd en helaas was dat toch lang de norm.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:32 schreef Perrin het volgende:
Ja dat gaat ook niet van de ene op de andere dag. Moeten een paar generaties overheengaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
Wat mij betreft meer omdat ik dat bredere gevoel bij toch wel een redelijk deel van de bevolking wil begrijpen (of misschien is begrijpen een verkeerd woord, aanvoelen?), zo uitzonderlijk is die ene user niet meer.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:51 schreef probeer het volgende:
Maar eh... we lopen het nu al tig posts te hebben over de normativiteit van niet-heteroseksuelen omdat één user één korte post maakte die hij toch niet toe gaat lichten?
quote:Op zondag 12 januari 2025 22:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, er ligt nu na 9 jaar steggelen en gedoe eindelijk een rapport met het advies dat LHBTI ook dominee, ouderling, diaken kunnen worden en ook kunnen trouwen in de kerk en aan het avondmaal mogen, houdt een kleine minderheid (schatting: tussen de 5 en de 10%) het besluit al een jaar tegen. Frustrerend. Ja, homofilie wordt een zonde genoemd in de bijbel, maar oordelen over mensen wordt nog vaker een zonde genoemd en helaas was dat toch lang de norm.Is dat er ook niet in gelegen dat een felle 10% zich verzet omdat zij de puurheid van het kerkelijk instituut hoog wil houden en de publicitaire schade voor "lief" neemt. LHTBI+ als maatschappelijke norm is natuurlijk van voorbijgaande aard. De kerk als instituut niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
https://www.studioalphen.(...)-negatieve-reacties/quote:Op zondag 12 januari 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft meer omdat ik dat bredere gevoel bij toch wel een redelijk deel van de bevolking wil begrijpen (of misschien is begrijpen een verkeerd woord, aanvoelen?), zo uitzonderlijk is die ene user niet meer.
Zowel Jumbo als AH hebben een heel gewoon wit Nederlands gezin met pa, ma en kinderen. Om er maar even twee grote uit te pakken.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het nucleaire gezin om het zo te noemen zie je helemaal niet meer. Dat je inclusief wil zijn is heel begrijpelijk als adverteerder. Je wil immers alles en iedereen aanspreken en dat vind ik ook een goed streven omdat we nou eenmaal zo'n samenleving hebben.
Alleen is het wel een beetje gek dat je de norm, want dat is het nog wel, helemaal niet meer ziet. Het ene vervangen voor het ander heeft nog nooit gewerkt en komt (voor mij zeker) nogal geforceerd over.
Zal er wellicht mee te maken hebben dat voor laagopgeleiden een eigen huis steeds meer uit zicht begint te raken en openbaar vervoer en de wijken achteruit gaan. In die zin ervaart die groep wel degelijk economische achteruitgang.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:08 schreef Hanca het volgende:
Een verhaal van een politicoloog in Trouw. Ik ben het niet volkomen met hem eens, maar wel lezenswaardig: https://www.trouw.nl/tijd(...)hand-werkt~bc366589/
Waar hij wat mij betreft aan voorbij gaat is dat ook lager opgeleiden een tv en een auto hebben en op vakantie kunnen, dat is wat mij betreft de grootste reden dat de echt linkse economische standpunten werden verlaten: doel was bereikt, bijna iedereen heeft een prettig leven in Nederland. De schrijver doet alsof alleen bij hoogopgeleiden aan hun materiële behoefte is voldaan. Maar juist de laagopgeleiden zijn tegen hun financiële belang in gaan stemmen, omdat voor hen nog meer economische verheffing niet zo belangrijk meer is. Hij bagatelliseert de vooruitgang van de arme helft, terwijl daar juist de vooruitgang enorm is geweest tov ouders en grootouders. Ze zijn mobieler en hebben meer toegang tot en tijd voor luxe.
Waar hij wel een punt heeft is dat de hoogopgeleide, kosmopolitische mens de laagopgeleide uit het oog is verloren en zelfs bekrompen is gaan noemen en daardoor echt wel een oorzaak van de kloof.
Dit stukje is wel tekenend:
[..]
Geen idee hoe betrouwbaar dat onderzoek is, zo diep ben ik er niet in gedoken: https://www.cambridge.org(...)C34B969B0094B2B1FAEF
Maar als je mensen intolerant, xenofoob en bekrompen noemt, moet je niet gek opkijken als ze van je vervreemden.
Niet helemaal vergelijkbaar, maar je ziet dit wel met dingen als datingwebsites, havo-vwo-scholen en verzekeringen voor hoogopgeleiden.quote:Anders dan vroeger zijn er nu geen grote maatschappelijke organisaties die hoogopgeleiden willen isoleren om hun identiteit te versterken.
Die groep heeft dan ook een aandeel in het veroorzaken van hun situatie.quote:Op zondag 12 januari 2025 23:50 schreef Perrin het volgende:
Vroeger wisten lageropgeleiden het ook niet allemaal beter omdat ze iets op feesboek hadden gelezen en luisterden ze nog netjes naar ons hogeropgeleiden.
Ja maar het zijn toch ook diezelfde lager opgeleiden die stemmen op partijen die het OV slechter willen maken, geen investeringen willen doen in wijken, een eigen huis verder uit zicht brengen. Zodat voornamelijk het bedrijfsleven er op vooruitgaat maar toch ook al die elites waar ze zon hekel aan hebben geen centje pijn voelen van het conservatieve beleid.quote:Op zondag 12 januari 2025 23:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zal er wellicht mee te maken hebben dat voor laagopgeleiden een eigen huis steeds meer uit zicht begint te raken en openbaar vervoer en de wijken achteruit gaan. In die zin ervaart die groep wel degelijk economische achteruitgang.
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar, maar je ziet dit wel met dingen als datingwebsites, havo-vwo-scholen en verzekeringen voor hoogopgeleiden.
Een twitter bericht rechtstreeks van de Telegraaf zelf ja, niet van een derde. Dus blijkbaar presenteren zij zich in jouw beleving als een deugende zie-je-wel krant. Dat schreef je tenminste.quote:Op zondag 12 januari 2025 15:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het gaat hierbij om een x/twitter bericht. Of is de eigen bubbel al zo potdicht dat daar niet buiten geklikt kan worden.
Er is tegenwoordig natuurlijk ook een significante groep kiezers voor wie kwaliteitsmedia een vies woord is. Dat is zogenaamd 'mainstream media' en die term is genoeg om ze volledig te diskwalificeren. Maakt je wereldbeeld overzichtelijk als je niet meer inhoudelijk hoeft te oordelen over de kwaliteit van een stuk en elk stukje random bagger op internet evenveel waarde heeft als een goed stukje onderzoeksjournalistiek.quote:Op maandag 13 januari 2025 06:10 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Een twitter bericht rechtstreeks van de Telegraaf zelf ja, niet van een derde. Dus blijkbaar presenteren zij zich in jouw beleving als een deugende zie-je-wel krant. Dat schreef je tenminste.
Wat mijn bubbels betreft: geen x/twitter, geen facebook, sowieso geen socials voor informatie. Enkel verschillende kwaliteitskranten en andere bronnen waarvan ik weet dat ze doorgaans journalistiek hun werk doen, ik luister bijvoorbeeld ook de politieke podcast van bijvoorbeeld de Telegraaf.
De 'publicitaire schade' heeft er helemaal niks mee te maken, het erkennen dat een homo niet zondiger is dan anderen wel. En ook het erkennen dat je zo geboren bent, het is geen ziekte oid. En het bestaan van LHBTI mensen, ook in de kerk, is niet van voorbijgaande aard.quote:Op zondag 12 januari 2025 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat er ook niet in gelegen dat een felle 10% zich verzet omdat zij de puurheid van het kerkelijk instituut hoog wil houden en de publicitaire schade voor "lief" neemt. LHTBI+ als maatschappelijke norm is natuurlijk van voorbijgaande aard. De kerk als instituut niet.
Dat vind ik heel raar. Een man die als man geboren wordt maar later toch een vrouw wil zijn en zich laat transformeren is niet de norm. Het is een foutje van de natuur. Heel zielig voor die persoon maar hij is niet normaal, hij is ziek. Althans dat vind ik.quote:Op zondag 12 januari 2025 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat vind ik normaal, waarom moet dat de norm zijn, wie bepaalt dat, ik niet en jij ook niet, het is in 2025 zeer gewoon om met hetzelfde geslacht te gaan of zelfs in transitie te gaan, tijden veranderen nu eenmaal
Ik vind eerlijk gezegd dat deze kwestie weinig met links of rechts te maken heeft maar meer met conservatief en progressief.quote:Op maandag 13 januari 2025 08:52 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat vind ik heel raar. Een man die als man geboren wordt maar later toch een vrouw wil zijn en zich laat transformeren is niet de norm. Het is een foutje van de natuur. Heel zielig voor die persoon maar hij is niet normaal, hij is ziek. Althans dat vind ik.
Onder andere om deze reden vind ik dat het linkse denken ver van mij af staat.
Rechtse mensen vinden woke en gender-identiteit flauwekul. Linkse mensen vinden dit ontzettend belangrijk. Het is dus een links-rechts dingetje.quote:Op maandag 13 januari 2025 08:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd dat deze kwestie weinig met links of rechts te maken heeft maar meer met conservatief en progressief.
Ik vind het goed dat de mogelijkheid er is om van geslacht te veranderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |