abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216265848
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Aan alle grote issues kun je ook niks doen op korte termijn.

Dit zijn enorm stroperige processen met de vraag of je er überhaupt invloed op hebt.
Zoals het intrekken van alle gelden voor de al gereedzijnde provinciale plannen, waar bij uitvoering de komende maanden de eerste PAS melders hun vergunning hadden gekregen? Zulke stroperige processen met weinig invloed bedoel je?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216266032
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals het intrekken van alle gelden voor de al gereedzijnde provinciale plannen, waar bij uitvoering de komende maanden de eerste PAS melders hun vergunning hadden gekregen? Zulke stroperige processen met weinig invloed bedoel je?
Niet handig nee, maar miljarden uitgeven zonder garantie was het ook niet.

En het geld was schijnbaar ergens anders meer nodig.
  zondag 12 januari 2025 @ 14:36:23 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216266378
quote:

Dit zijn enorm stroperige processen met de vraag of je er überhaupt invloed op hebt.
Op korte termijn grote problemen oplossen kan inderdaad niet. Maar dat de overheid geen invloed heeft op hoe dingen verlopen, dat geloof ik niet.
  zondag 12 januari 2025 @ 14:41:41 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216266450
De huidige politieke situatie in een notendop.
twitter

https://threadreaderapp.com/thread/1878107673721197001.html
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 14:42:32 #230
5428 crew  miss_sly
pi_216266464
quote:

Een groot probleem is dan ook dat zeker het huidige kabinet en coalitie alleen maar naar de korte termijn kijken. Er wordt geen langetermijnbeleid gezocht, maar gemakkelijke soundbites om de eigen kiezer tevreden te krijgen en houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 12 januari 2025 @ 14:45:43 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216266518
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een groot probleem is dan ook dat zeker het huidige kabinet en coalitie alleen maar naar de korte termijn kijken. Er wordt geen langetermijnbeleid gezocht, maar gemakkelijke soundbites om de eigen kiezer tevreden te krijgen en houden.
Precies. Kop-in-het-zand politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216266522
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Niet handig nee, maar miljarden uitgeven zonder garantie was het ook niet.

En het geld was schijnbaar ergens anders meer nodig.
Dat geld is gebruikt om de staatsschuld te drukken, want het was eenmalig geld en geen structureel geld en dat kun je dus niet een andere bestemming geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216267329
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:05 schreef quo_ het volgende:

[..]
Lijkt mij een clickbait voor de deugende "zie-je-wel" roepers.
Onderaan de streep zijn de pvv kiezers prima tevredenen lopen zeker nog niet weg.
Is de Telegraaf tegenwoordig ook al een deugende zie-je-wel krant ja? Gaat hard zo.
pi_216267656
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:30 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Is de Telegraaf tegenwoordig ook al een deugende zie-je-wel krant ja? Gaat hard zo.
Het gaat hierbij om een x/twitter bericht. Of is de eigen bubbel al zo potdicht dat daar niet buiten geklikt kan worden.
-
pi_216267665
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ze nu vallen: Yeşilgöz. Er is namelijk geen enkele directe aanleiding haar er uit te schoppen en zelf zal ze niet weg willen. Zelfs al wil de top van haar af, zonder echte aanleiding kunnen ze dat niet zo maar doen. En daarnaast: potentiële vervangers als Karremans hebben nog niet genoeg bekendheid.

Sterker nog, als er nu verkiezingen komen dan is de kans denk ik vrij groot dat deze voormalige asielzoeker de eerste vrouwelijke premier van Nederland gaat worden. Dat klinkt wel heel woke :7

Voorspellen wat Omtzigt doet kan niemand, dat weet deze twijfelaar zelf nog niet eens een paar weken nadat het kabinet is gevallen, denk ik.
Green enkele aanleiding? Natuurlijk wel :{

Het probleem is echter dat de rest van de VVD ook full-populist is gegaan. Als het nog een normale partij was geweest was die hele Yesilgoz er bij de start van de campagne al uitgefilterd vanwege dat gelul over die nareizigers.

Dus nee, dat gaat niet gebeuren. Maar dat zegt meer over de VVD als partij dan over Yesilgoz.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 12 januari 2025 @ 15:50:02 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216267703
De VVD is meer gewoon opportunistisch. Niemand in de partijtop zal asielzoekers werkelijk wat schelen. Niet of ze er zijn of dat ze er niet zijn. Het is vooral uit electoraal oogpunt.
pi_216267721
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Green enkele aanleiding? Natuurlijk wel :{

Het probleem is echter dat de rest van de VVD ook full-populist is gegaan. Als het nog een normale partij was geweest was die hele Yesilgoz er bij de start van de campagne al uitgefilterd vanwege dat gelul over die nareizigers.

Dus nee, dat gaat niet gebeuren. Maar dat zegt meer over de VVD met zijn wonderlijke populistisch neoliberaal conservatieve houding dan over Yesilgoz.
Yeşilgöz heeft geen echte fouten gemaakt volgens de VVD top en leden (de deur openzetten voor de PVV was natuurlijk een fout, maar als de top dat ook vond hadden ze haar toen terug moeten fluiten) en staat goed in de peilingen. Dan kun je haar dus niet al na 1 rondje dumpen.

Je moet onderscheid maken in wat jij zou doen (de VVD opheffen?) en wat logisch zou zijn voor de VVD top. Niet vanuit jezelf denken. Voor de top is er geen enkele aanleiding haar te vervangen.
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 15:52:34 #238
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216267732
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:05 schreef quo_ het volgende:

[..]
Lijkt mij een clickbait voor de deugende "zie-je-wel" roepers.
Onderaan de streep zijn de pvv kiezers prima tevredenen lopen zeker nog niet weg.
Wat versta je precies onder "deugen" eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 12 januari 2025 @ 15:53:34 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216267758
quote:
5s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat versta je precies onder "deugen" eigenlijk?
Het is tegenwoordig vooral politiek correct om je als hufter te gedragen.
pi_216267948
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Yeşilgöz heeft geen echte fouten gemaakt volgens de VVD top en leden (de deur openzetten voor de PVV was natuurlijk een fout, maar als de top dat ook vond hadden ze haar toen terug moeten fluiten) en staat goed in de peilingen. Dan kun je haar dus niet al na 1 rondje dumpen.

Je moet onderscheid maken in wat jij zou doen (de VVD opheffen?) en wat logisch zou zijn voor de VVD top. Niet vanuit jezelf denken. Voor de top is er geen enkele aanleiding haar te vervangen.
Ik bekijk het niet vanuit mezelf maar vanuit de geschiedenis van de VVD. En hoezeer ik het ook oneens ben met het beleid dat ze gevoerd hebben, het is een redelijk verantwoordelijke besturende partij geweest. Vanuit dat historisch kader bekeken is Yesilgoz echt onacceptabel. Maar goed, die VVD bestaat niet meer.

Ook los van de ideologische wijziging richting conservatief nationalisme wordt er politiek gevoerd op een manier die niet door de beugel kan. Yesilgoz is daar verantwoordelijk voor.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216267953
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is tegenwoordig vooral politiek correct om je als hufter te gedragen.
Inderdaad. Het doorgaans zo politiek correcte deel van de samenleving gedraagt zich ronduit hufterig om iedereen buiten de eigen bubbel voor "dom rechts" uit te maken.
-
pi_216268283
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:01 schreef quo_ het volgende:

[..]
Inderdaad. Het doorgaans zo politiek correcte deel van de samenleving gedraagt zich ronduit hufterig om iedereen buiten de eigen bubbel voor "dom rechts" uit te maken.
Maar wat versta jij onder deugen?
pi_216268336
quote:

[..]
Daar werkt rechts en hun aanhang ook zelf aan mee met hun uitspraken
  zondag 12 januari 2025 @ 16:32:39 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216268624
quote:

[..]
Je lijkt zelf ook aardig in een bubbel te zitten en een politieke correctheid met een ander smaakje aan te hangen. Bijvoorbeeld iedereen buiten je bubbel deuger te noemen.
pi_216268742
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je lijkt zelf ook aardig in een bubbel te zitten en een politieke correctheid met een ander smaakje aan te hangen.
Zwakjes qua argumentatie.
quote:
Bijvoorbeeld iedereen buiten je bubbel deuger te noemen.
Ik zit niet in een bubbel
-
pi_216268755
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:39 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Ja natuurlijk, bye bye
pi_216268821
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, bye bye
Je hoeft van mij niet weg te gaan hoor. Blijf gerust.
-
  zondag 12 januari 2025 @ 16:47:56 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216268837
quote:

[..]
[..]
Iedereen zit in een bubbel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 17:45:04 #249
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216269692
quote:

[..]
[..]

Je zit in een deugbubbel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216270198
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar werkt rechts en hun aanhang ook zelf aan mee met hun uitspraken
In de rechtse bubbel is het altijd de schuld van links. Dus nu moet je blijkbaar van de rechtse bubbel zeggen dat het komt doordat linkse mensen hufters zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')