abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216271108
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar werkt rechts en hun aanhang ook zelf aan mee met hun uitspraken
Waarom? Dat woke-denken is toch achterlijk? Of vind je het normaal om van mening te zijn dat heteroseksualiteit helemaal niet de norm is?
pi_216271234
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:32 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Waarom? Dat woke-denken is toch achterlijk? Of vind je het normaal om van mening te zijn dat heteroseksualiteit helemaal niet de norm is?
Ja dat vind ik normaal, waarom moet dat de norm zijn, wie bepaalt dat, ik niet en jij ook niet, het is in 2025 zeer gewoon om met hetzelfde geslacht te gaan of zelfs in transitie te gaan, tijden veranderen nu eenmaal
pi_216271342
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar wat versta jij onder deugen?
Ik rijd tegenwoordig voor de zekerheid maar gewoon wat bejaarde vrouwtjes van hun sokken. Voor je het weet beweren ze dat je wilt deugen. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 19:52:15 #254
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216271352
quote:

[..]
Je zal hier maar wakker van liggen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216271458
quote:

[..]
Wat bedoel je met 'de norm'?

Bedoel je dat normatief, als in een opgelegde ongeschreven richtlijn of gedragsregel waar mensen zich aan dienen te houden?

Of bedoel je eigenlijk gewoon 'het meest voorkomend'? Dan is 'norm' namelijk niet het juiste woord om in deze context te gebruiken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216271564
Een verhaal van een politicoloog in Trouw. Ik ben het niet volkomen met hem eens, maar wel lezenswaardig: https://www.trouw.nl/tijd(...)hand-werkt~bc366589/

Waar hij wat mij betreft aan voorbij gaat is dat ook lager opgeleiden een tv en een auto hebben en op vakantie kunnen, dat is wat mij betreft de grootste reden dat de echt linkse economische standpunten werden verlaten: doel was bereikt, bijna iedereen heeft een prettig leven in Nederland. De schrijver doet alsof alleen bij hoogopgeleiden aan hun materiële behoefte is voldaan. Maar juist de laagopgeleiden zijn tegen hun financiële belang in gaan stemmen, omdat voor hen nog meer economische verheffing niet zo belangrijk meer is. Hij bagatelliseert de vooruitgang van de arme helft, terwijl daar juist de vooruitgang enorm is geweest tov ouders en grootouders. Ze zijn mobieler en hebben meer toegang tot en tijd voor luxe.

Waar hij wel een punt heeft is dat de hoogopgeleide, kosmopolitische mens de laagopgeleide uit het oog is verloren en zelfs bekrompen is gaan noemen en daardoor echt wel een oorzaak van de kloof.

Dit stukje is wel tekenend:
quote:
Hogeropgeleiden ervaren deze identiteit sterk en hechten er veel waarde aan. Onderzoekers van de Universiteit van Zürich vroegen hogeropgeleiden om ‘mensen als zijzelf’ te beschrijven. Men gebruikte woorden als open-minded, kosmopolitisch, milieubewust, sociaal inclusief. ‘Mensen die helemaal niet op jou lijken’ werden beschreven als conservatief, intolerant, xenofoob en bekrompen.
Geen idee hoe betrouwbaar dat onderzoek is, zo diep ben ik er niet in gedoken: https://www.cambridge.org(...)C34B969B0094B2B1FAEF
Maar als je mensen intolerant, xenofoob en bekrompen noemt, moet je niet gek opkijken als ze van je vervreemden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 12 januari 2025 @ 20:14:07 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216271653
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zal hier maar wakker van liggen. :')
Ik hou me persoonlijk niet zo bezig met wat de buurman precies uitspookt in zijn slaapkamer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216271823
quote:

[..]
Ik denk dat alleen mensen die nog in de kast zitten daar wakker van liggen eerlijk gezegd.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 20:27:01 #259
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216271860
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hou me persoonlijk niet zo bezig met wat de buurman precies uitspookt in zijn slaapkamer.
Precies dit ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216271914
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik denk dat alleen mensen die nog in de kast zitten daar wakker van liggen eerlijk gezegd.
Dan spreek je weinig mensen buiten je bubbel, denk ik.

Ik ken best (voor de duidelijkheid: niet christelijke) mensen die zich er aan ergeren dat een reclameblok tegenwoordig soms meer LHBTIQ gezinnen laat zien dan de gezinnen die nog altijd het meest voorkomend zijn in Nederland.

Ik erger me er allemaal niet zo snel aan (ook omdat ik nauwelijks tv kijk), maar dat betekent niet dat je moet ontkennen dat zulke mensen er zijn en dat je er ook nog wel enig begrip voor kunt opbrengen: dat wat altijd de standaard was, wordt op tv steeds meer weggestopt. En dus herkennen mensen zich steeds minder in wat ze te zien krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216272305
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan spreek je weinig mensen buiten je bubbel, denk ik.

Ik ken best (voor de duidelijkheid: niet christelijke) mensen die zich er aan ergeren dat een reclameblok tegenwoordig soms meer LHBTIQ gezinnen laat zien dan de gezinnen die nog altijd het meest voorkomend zijn in Nederland.

Ik erger me er allemaal niet zo snel aan (ook omdat ik nauwelijks tv kijk), maar dat betekent niet dat je moet ontkennen dat zulke mensen er zijn en dat je er ook nog wel enig begrip voor kunt opbrengen: dat wat altijd de standaard was, wordt op tv steeds meer weggestopt. En dus herkennen mensen zich steeds minder in wat ze te zien krijgen.
Dat kan allemaal wel zijn, maar dat weegt niet op tegen het leed van de grote groep mensen die graag zichzelf wil kunnen zijn en dat ook gereflecteerd wil zien in de samenleving.

"Nee hoor, dat soort mensen liever niet in beeld. Daar houden wij niet van in Urk".

Lekker bezig. Nee hoor, onzin :W

Deze maatschappelijke beweging krijg je niet meer terug in de fles. Je daartegen verzetten is een nodeloos frustrerende exercitie die de maatschappij veel schade doet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216272340
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sinds hij gordijnen heeft, ik ook niet meer :'(
  zondag 12 januari 2025 @ 21:06:33 #263
38496 Perrin
pi_216272429
Lijkt me wel ruimte voor een conservatieve blanke heterozender waar al die lui dan lekker homovrije, negervrije TV kunnen kijken. Iedereen blij.
pi_216272479
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:06 schreef Perrin het volgende:
Lijkt me wel ruimte voor een conservatieve blanke heterozender waar al die lui dan lekker homovrije, negervrije TV kunnen kijken. Iedereen blij.
Is ON dat niet al?
pi_216272786
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dat kan allemaal wel zijn, maar dat weegt niet op tegen het leed van de grote groep mensen die graag zichzelf wil kunnen zijn en dat ook gereflecteerd wil zien in de samenleving.

"Nee hoor, dat soort mensen liever niet in beeld. Daar houden wij niet van in Urk".

Lekker bezig. Nee hoor, onzin :W

Deze maatschappelijke beweging krijg je niet meer terug in de fles. Je daartegen verzetten is een nodeloos frustrerende exercitie die de maatschappij veel schade doet.
Ik zeg ook niet dat ik het met ze eens ben, alleen 'als je het niet met ze eens bent zit je nog in de kast en ben je zelf LHBTI' is gewoon zwaar kort door de bocht.

Ik heb ook geen idee hoeveel LHBTI er zijn, maar dat je ze in de media meer tegen komt dan op straat (nogmaals: feitelijke constatering, geen waardeoordeel) is wel duidelijk. En zeer conservatieve mensen kan dat gewoon ergeren.
pi_216272795
Dan wordt het tijd dat die zeer conservatieve mensen een beetje met hun tijd mee gaan.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:33:47 #267
38496 Perrin
pi_216272849
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat ik het met ze eens ben, alleen 'als je het niet met ze eens bent zit je nog in de kast en ben je zelf LHBTI' is gewoon zwaar kort door de bocht.

Ik heb ook geen idee hoeveel LHBTI er zijn, maar dat je ze in de media meer tegen komt dan op straat (nogmaals: feitelijke constatering, geen waardeoordeel) is wel duidelijk. En zeer conservatieve mensen kan dat gewoon ergeren.
In totaal zo'n 1 op de 6 in NL is niet (puur) hetero.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)erland-?onepage=true
  zondag 12 januari 2025 @ 21:37:01 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216272896
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van mij mag iedereen zich ergeren wat hij wil, maar waarom zou je je ergeren aan iemands seksuele voorkeur? Waarom zou je Winfried Baijens het journaal zien presenteren, je bedenken: "Die is homo" en dan schuim rond je mondhoeken ontwikkelen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216272898
Gezien de cijfers en statistieken hierboven in een staatje, moeten er toch best veel ongelukkige mensen geweest zijn in het verleden. En zelfs ook nu nog!
Toen er niet zo’n openheid was.

RIP mijn tante Nancy.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:38:22 #270
38496 Perrin
pi_216272910
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef AnneX het volgende:
Gezien de cijfers en statistieken hierboven in een staatje, moeten er toch best veel ongelukkige mensen geweest zijn in het verleden.
Toen er niet zo’n openheid was.

RIP mijn tante Nancy.
Ja is toch lullig als die overige 83% willen doen alsof je niet bestaat. Gelukkig zijn we tegenwoordig wat menselijker.

Iets van 12% in NL heeft een donkere huidskleur meen ik. Is ook wel fijn als die een beetje mee mogen doen.
  zondag 12 januari 2025 @ 21:40:39 #271
38496 Perrin
pi_216272945
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Van mij mag iedereen zich ergeren wat hij wil, maar waarom zou je je ergeren aan iemands seksuele voorkeur? Waarom zou je Winfried Baijens het journaal zien presenteren, je bedenken: "Die is homo" en dan schuim rond je mondhoeken ontwikkelen?
Ik erger me ook graag, maar dan liever aan iemands karaktertrekken of gebrek aan intelligentie.
  Forum Admin zondag 12 januari 2025 @ 22:02:36 #272
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216273237
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja is toch lullig als die overige 83% willen doen alsof je niet bestaat. Gelukkig zijn we tegenwoordig wat menselijker.

Iets van 12% in NL heeft een donkere huidskleur meen ik. Is ook wel fijn als die een beetje mee mogen doen.
Het nucleaire gezin om het zo te noemen zie je helemaal niet meer. Dat je inclusief wil zijn is heel begrijpelijk als adverteerder. Je wil immers alles en iedereen aanspreken en dat vind ik ook een goed streven omdat we nou eenmaal zo'n samenleving hebben.

Alleen is het wel een beetje gek dat je de norm, want dat is het nog wel, helemaal niet meer ziet. Het ene vervangen voor het ander heeft nog nooit gewerkt en komt (voor mij zeker) nogal geforceerd over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216273265
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 21:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarschijnlijk om dat artikel wat ik net postte: omdat die LHBTI rechten zijn geregeld door de mensen die de conservatieve mensen xenofoob en bekrompen noemen.

En daar heb ik wel een gelijkenis: christenen, hoe progressief ook, worden ook vaak zo genoemd. En dat helpt niet echt kan ik zeggen: hoezeer ik qua natuur, klimaat en soms zelfs economisch (Kaag) dicht bij D66 sta en hoe goed CU en D66 ook hebben samengewerkt de laatste jaren, dergelijke opmerkingen (herinner je je de roestige geparkeerde auto?) zorgen er voor dat D66 bij mij echt in de categorie PVV, FvD en 50plus zit: partijen waar ik het liefst niks mee te maken heb en die ik liever naar 0 zie zakken.

Dat is wel het effect van een dergelijke uitstraling. Mensen krijgen dan niet alleen een hekel aan jou, maar ook aan de rechten waar je voor op komt.
  zondag 12 januari 2025 @ 22:05:43 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216273280
Misschien handig om onderscheid te maken tussen de begrippen 'meerderheid' en 'norm'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin zondag 12 januari 2025 @ 22:07:17 #275
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216273298
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien handig om onderscheid te maken tussen de begrippen 'meerderheid' en 'norm'.
Goed punt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')