abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215972452
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
In Duitsland zouden ze zo'n test zeer ter harte nemen. In Nederland moet je er niet mee aankomen. Wij laten het hier liever gebeuren en de grootste schreeuwers spinnen er wel een mooi complot op. Al heb je met een stroomstoring van formaat wel dat het complot niet supersnel de wereld in kan.
Het Nederlandse stroomstelsel is niet alleen behoorlijk robuust, ook nog eens zo in compartimenten gedeeld dat je er nooit landelijk last van kunt hebben.

Als de overheid voor zo'n onzinnige test ongeveer de kosten van de complete begroting van defensie over heeft zijn ze echt volslagen gek geworden.
pi_215972469
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 17:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee want de rol die had toen had was compleet anders, dus dat hij dit niet kan zegt niets over de geldigheid van die opmerkingen. Rutte vond het vervelend dat er zo kritisch gedaan werd op zijn ministersploeg door een coalitiegenoot, daarom wilde hij een andere rol voor Omtzigt; puur uit eigen belang dus.
Ik vind dit echt te kort door de bocht.
Als ik, op mijn niveau, met een partij ga samenwerken en ik weet dat één van de mensen binnen deze partij op ramkoers ligt met de rest, dan wil ik ook graag dat ze dat oplossen voor we gaan samenwerken, of eerder zoek ik een andere partij.

Ik denk dat we Rutte van nalatigheid konden betichten wanneer hij geen kritische vragen over de factor Omtzigt binnen het CDA gesteld had.
pi_215972478
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het Nederlandse stroomstelsel is niet alleen behoorlijk robuust, ook nog eens zo in compartimenten gedeeld dat je er nooit landelijk last van kunt hebben.

Als de overheid voor zo'n onzinnige test ongeveer de kosten van de complete begroting van defensie over heeft zijn ze echt volslagen gek geworden.
Today, the effects of a Carrington-level event would be disasterious. In worst case scenarios, the Global Positioning System (GPS) could break down as satellites are pushed out of place or their delicate electronics damaged, while multiple power grids on Earth and even the internet could fail.16 Aug 2024

https://www.bbc.com/futur(...)hat-could-rock-earth

Ik vertrouw blind op Stedin en Liander en anders vertrouw ik wel op een dansleraar die hier, als er wat mocht gebeuren,een mooi complot van brouwt. Laten we vooral niet teveel aan risicomanagement gaan doen.
pi_215972556
quote:
6s.gif Op maandag 23 december 2024 17:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Today, the effects of a Carrington-level event would be disasterious. In worst case scenarios, the Global Positioning System (GPS) could break down as satellites are pushed out of place or their delicate electronics damaged, while multiple power grids on Earth and even the internet could fail.16 Aug 2024

https://www.bbc.com/futur(...)hat-could-rock-earth

Ik vertrouw blind op Stedin en Liander en anders vertrouw ik wel op een dansleraar die hier, als er wat mocht gebeuren,een mooi complot van brouwt. Laten we vooral niet teveel aan risicomanagement gaan doen.
Zo'n aanval staat China niet toe omdat ze zelf het hardste geraakt zullen worden en alle schurkenstaten, incl Rusland, liggen aan de leiband van Xi Jinping. Iemand als Poetin doet momenteel niks zonder overleg met Beijing. En gewone terroristen hebben de capaciteiten niet. Dat zijn gewoon de feiten.

Het is niet uit liefdadigheid dat ze zoiets niet doen, maar gewoon omdat de feitelijk wereldbaas van het moment het niet accepteert uit puur eigenbelang.

En daarom zou zo'n 20 miljard door de wc spoelen met zo'n test nogal weggegooid geld zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2024 17:12:51 ]
  maandag 23 december 2024 @ 17:22:26 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215972726
Misschien moeten we ook een zombie attack test doen. Als we toch bezig zijn.
pi_215972728
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 11:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je zag met interview van Tubantia met Henk Vermeer (BBB) dat het wel kan. Paar jaar terug had Nieuwsuur ook prima reeks met kritische vragen naar de partijleiders maar daar is het ook mak geworden tegenwoordig. De rechtse politici komen graag naar WNL want in hun ochtendprogramma's krijg je alle ruimte om je retoriek te bezigen. Of dat nou Yesilgoz is of Omtzigt of Chris Jansen met zn steun voor 'minder, minder, minder'. Totaal geen respons van de 'journalisten'.
Tubantia is voor mij wel een onverwachte hoek, net als toen met Edith Schippers op nu.nl
pi_215972868
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 17:22 schreef Hexagon het volgende:
Misschien de eerste maandag van de maand wat echt bommen af laten gaan of giftige rook verspreiden. Net als bij het uitschakelen van de stroom voor 48 uur zou het een heel aantal doden, veel criminaliteit en vele miljarden economische schade opleveren, maar dan hebben we tenminste wel echte testen.

Waarom zou je nog vijanden nodig hebben als je regering zelf de rampen gaat veroorzaken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2024 17:39:38 ]
pi_215973600
Jarenlang is de kritiek op de nos/npo geweest dat ze een linkse inslag hadden, het lijkt me nogal logisch dat je als rechtse politicus nu bij WNL gaat zitten.

En als conservatieve kijker is het toch ook leuker om naar een programma/omroep te kijken welke het met je eens is.
  maandag 23 december 2024 @ 18:46:30 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215973780
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
In Duitsland zouden ze zo'n test zeer ter harte nemen. In Nederland moet je er niet mee aankomen. Wij laten het hier liever gebeuren en de grootste schreeuwers spinnen er wel een mooi complot op. Al heb je met een stroomstoring van formaat wel dat het complot niet supersnel de wereld in kan. En die koekwaus van viruswaanzin zit ergens in de Zuid Amerikaanse jungle, dus die zien we niet snel op een zeepkist in de stad. Ieder nadeel...
Waarom doen ze het dan niet in Duitsland?
pi_215974000
quote:
Een Carrington Event is geen aanval en ligt ook niet in het rijk der fabelen.

Bekijk deze YouTube-video

We hadden eentje in 1859

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrington_Event

Because of the geomagnetically induced current from the electromagnetic field, telegraph systems all over Europe and North America failed, in some cases giving their operators electric shocks.[22] Telegraph pylons threw sparks.[23] Some operators were able to continue to send and receive messages despite having disconnected their power supplies.[24][25] The following conversation occurred between two operators of the American telegraph line between Boston, Massachusetts, and Portland, Maine, on the night of 2 September 1859 and reported in the Boston Evening Traveler:

quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 18:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom doen ze het dan niet in Duitsland?
het elektranet is heilig voor de economie, dat gaan we echt niet een paar dagen plat leggen voor een simulatie. Zowel bij een test als een werkelijke situatie zou je massale schadeclaims krijgen bij Netbeheerders en energieleveranciers.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 23-12-2024 19:20:49 ]
pi_215974008
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 18:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Jarenlang is de kritiek op de nos/npo geweest dat ze een linkse inslag hadden...
Wat nooit ergens op sloeg.
pi_215974019
En rechter verbiedt het afschaffen van bed-bad-brood:
https://nos.nl/artikel/25(...)bed-bad-brood-bieden
pi_215974039
En VNG neemt het werk van Faber over: https://aedes.nl/aandacht(...)0naar%20een%20woning.

VNG en Aedes vragen concreet aan hun leden om in gemeenten met een gemiddelde grootte de komende periode 4 statushouders versneld te huisvesten. Dat gaat om gemiddeld 2 woningen per gemeente.
  maandag 23 december 2024 @ 19:19:20 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215974063
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:13 schreef Hanca het volgende:
Fijn voor de mensen die het betreft, maar politiek gezien was dit hoe dan ook een win-win voor Wilders. Houdt het verbod stand, dan scoort hij een punt in het spelletje 'asielzoekers pesten'. Houdt het geen stand, dan kan hij (of Faber in opdracht) weer eens wild om zich heen slaan en er alles wat links is de schuld van geven, en dan scoort hij een punt in het spelletje 'opjutten van zijn achterban'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215974065
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat nooit ergens op sloeg.
Mwah, zo eind jaren 90 was het best stevig links / progressief. Barend & Witteman, Het Lagerhuis, ik kan me nog een show herinneren waar Janmaat te gast was die volledig afgezaagd werd.

Maar die tijden zijn idd allang voorbij.
pi_215974087
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Fijn voor de mensen die het betreft, maar politiek gezien was dit hoe dan ook een win-win voor Wilders. Houdt het verbod stand, dan scoort hij een punt in het spelletje 'asielzoekers pesten'. Houdt het geen stand, dan kan hij (of Faber in opdracht) weer eens wild om zich heen slaan en er alles wat links is de schuld van geven, en dan scoort hij een punt in het spelletje 'opjutten van zijn achterban'.
Ja het is soms om moedeloos van te worden. De populisten blijven winnen, ongeacht of ze slagen of falen.
pi_215974108
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 19:19 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Mwah, zo eind jaren 90 was het best stevig links / progressief. Barend & Witteman, Het Lagerhuis, ik kan me nog een show herinneren waar Janmaat te gast was die volledig afgezaagd werd.

De VARA was idd links, maar dat is niet de hele NPO
  maandag 23 december 2024 @ 19:25:26 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215974113
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 19:22 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ja het is soms om moedeloos van te worden. De populisten blijven winnen, ongeacht of ze slagen of falen.
Het volk krijgt wat het wil. Hard en grondig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 december 2024 @ 19:28:19 #119
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215974127
quote:
Of een stel moordende tomaten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 23 december 2024 @ 19:30:50 #120
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215974158
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 19:19 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Gast, Janmaat is een slecht voorbeeld, die verdiende het om overal ter wereld te worden afgezeken.
pi_215974172
quote:

[..]
Klopt, maar het is gewoon mooi dat deze basisvoorziening blijft staan, dat NSC ook weer eens kan bedenken dat ze het eens waren met iets onrechtstatelijks. En vooral de overlast die rondzwervende asielzoekers die nu bed-bad-brood hebben zouden veroorzaken (wat het doel was van deze maatregel), zou natuurlijk ook goed zijn voor de PVV.
  maandag 23 december 2024 @ 20:06:58 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215974713
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:10 schreef Beathoven het volgende:

ktranet is heilig voor de economie, dat gaan we echt niet een paar dagen plat leggen voor een simulatie. Zowel bij een test als een werkelijke situatie zou je massale schadeclaims krijgen bij Netbeheerders en energieleveranciers.
En net zei je nog dat ze dat in Duitsland zouden doen.
pi_215975186
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En net zei je nog dat ze dat in Duitsland zouden doen.
in hypothese zou men dat in Duitsland eerder doen dan in Nederland als de noodzaak wordt ingezien. Tijdens de Corona pandemie waren ze daar ook veel stricter en volgzamer. Dat was de context.

Gegeven dat de impact van een nieuw Carrington event enorm zou kunnen zijn met het stroomnet en de hele internet-infra is het misschien wel goed om met de wetenschap van wat er zich heeft afgespeeld met de telegraafsystemen in 1859 en waar we nu staan, minstens een risico analyse te doen en een draaiboek klaar te hebben over wat een exact dezelf impact zich nu zou vertalen. Want nu laten we het maar gebeuren en gaan dan achteraf weer van alles en nog wat de schuld geven.

Het was notabene de EO die iets uitzond hierin in een 'wat als.. ', maar uiteraard ietwat knullig bracht. We hoeven geen paniekreacties, maar dat er helemaal niets plaatsvindt en we zoiets met duidelijke vooraankondiging zouden gaan lopen 'wingen' is ook wel weer typisch Nederlands.
  maandag 23 december 2024 @ 20:30:27 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215975350
quote:

[..]
Kun je vrij makkelijk counteren met "Faber faalt met uitzetten en wil ze in onze binnensteden dumpen waardoor ze daar voor overlast zorgen"

Het is zo lastig niet.
pi_215976467
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Gast, Janmaat is een slecht voorbeeld, die verdiende het om overal ter wereld te worden afgezeken.
Wilde Janmaat ook het bezit van de Koran met 3-5 jaar cel strafbaar stellen? Want WNL's Rick vroeg daar amper op door, en vond het interessanter om het over de gemoedstoestand van Pieter te hebben.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 23 december 2024 @ 21:19:57 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215976708
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 21:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Wilde Janmaat ook het bezit van de Koran met 3-5 jaar cel strafbaar stellen? Want WNL's Rick vroeg daar amper op door, en vond het interessanter om het over de gemoedstoestand van Pieter te hebben.
Je zou inderdaad kunnen zeggen dat de lessen van bepaalde periodes verwaterd zijn na een aantal generaties.
  maandag 23 december 2024 @ 21:26:20 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215976884
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:14 schreef Hexagon het volgende:
Sowiewo waren er vroeger ook al talkshows.
Straks bij Renze Klamer:
Frans Bauer en zijn Mariska blikken terug op hun meest spraakmakende belevenissen van het afgelopen jaar.
Dick Schoof en Jair Ferwerda kijken terug op het onrustige eerste half jaar Dick Schoof
We kijken vooruit naar de start van de Top2000 met DJ Bart Arens en natuurlijk Robert ten Brink die ook dit jaar weer de Kerstspecial All you need is love presenteert.

Dick Schoof en de 7 debielen. Zal je zien dat ie zelfs hier nog lastig mee heeft.
Antifa
pi_215977265
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je zou inderdaad kunnen zeggen dat de lessen van bepaalde periodes verwaterd zijn na een aantal generaties.
Een degelijke interviewer en kritische journalist zijn? Dat zie je inderdaad niet vaak meer in het huidige medialandschap. Sensatiezucht overheerst.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215977756
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 21:26 schreef VoMy het volgende:

[..]
Straks bij Renze Klamer:
Frans Bauer en zijn Mariska blikken terug op hun meest spraakmakende belevenissen van het afgelopen jaar.
Dick Schoof en Jair Ferwerda kijken terug op het onrustige eerste half jaar Dick Schoof
We kijken vooruit naar de start van de Top2000 met DJ Bart Arens en natuurlijk Robert ten Brink die ook dit jaar weer de Kerstspecial All you need is love presenteert.

Dick Schoof en de 7 debielen. Zal je zien dat ie zelfs hier nog lastig mee heeft.
Als ze ooit de publieke omroepen terugbrengen tot 1 net waarop WNL domineert dan zijn Renze en John de Mol Junior degenen die de politiek controleren voor de commercielen.

#goudentijdeninhetvooruitzicht
pi_215978533
quote:

[..]

Hij heeft het afgelopen jaar anders behoorlijk geoefend :P
  maandag 23 december 2024 @ 23:21:30 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215978940
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 22:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als ze ooit de publieke omroepen terugbrengen tot 1 net waarop WNL domineert dan zijn Renze en John de Mol Junior degenen die de politiek controleren voor de commercielen.

#goudentijdeninhetvooruitzicht
Kun je net zo goed door Bulletje laten doen.
  maandag 23 december 2024 @ 23:37:17 #132
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215979428
Wel echt hardop gelachen om Mona Keijzer die zuur deed dat haar plannen geblokt werden, terwijl de schuldigen daarvoor in de eigen coalitie zaten.

Altijd lachen met die PVVers die vergeten te stemmen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_215980910
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar het is gewoon mooi dat deze basisvoorziening blijft staan, dat NSC ook weer eens kan bedenken dat ze het eens waren met iets onrechtstatelijks. En vooral de overlast die rondzwervende asielzoekers die nu bed-bad-brood hebben zouden veroorzaken (wat het doel was van deze maatregel), zou natuurlijk ook goed zijn voor de PVV.
Toekomstig beleid: die rondzwervende asielzoekers moeten worden opgepakt en naar een eng land worden gevlogen waar Nederland afspraken mee heeft gemaakt. Dat is zo afschrikwekkend dat al die criminele gelukszoekers het uit hun hoofd halen op hier heen te komen.
pi_215980942
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 17:03 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind dit echt te kort door de bocht.
Als ik, op mijn niveau, met een partij ga samenwerken en ik weet dat één van de mensen binnen deze partij op ramkoers ligt met de rest, dan wil ik ook graag dat ze dat oplossen voor we gaan samenwerken, of eerder zoek ik een andere partij.

Ik denk dat we Rutte van nalatigheid konden betichten wanneer hij geen kritische vragen over de factor Omtzigt binnen het CDA gesteld had.
Welnee, Rutte had groot gelijk om destijds Omtzigt kalt te stellen. Omtzigt is een psychologisch wrak, dat is nu wel duidelijk. Met hem valt niet mee samen te werken. Zelfs 'sensibiliseren' heeft geen zin. Dat had Rutte , de beste MP die Nederland heeft gehad, goed gezien.
pi_215980943
quote:

[..]
Straks bij Renze Klamer:

Ik kijk daar liever naar dan naar Frans Timmermans met zijn antisemitische woke kletspraat.
pi_215980990
quote:
Als ik ooit premier word dan is JaIr Ferwerda de eerste die we uit dit land gaan verwijderen
pi_215981247
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 19:13 schreef Hanca het volgende:
Bij de vorige sluiting was duidelijk te zien dat 70/80% terugging naar het land van herkomst.

Nu blijven we schijnbaar maar weer verantwoordelijk voor iedereen en kunnen we dit tot het einde der dagen blijven financieren.
pi_215981289
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 05:13 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Toekomstig beleid: die rondzwervende asielzoekers moeten worden opgepakt en naar een eng land worden gevlogen waar Nederland afspraken mee heeft gemaakt. Dat is zo afschrikwekkend dat al die criminele gelukszoekers het uit hun hoofd halen op hier heen te komen.
En dat doen we in samenwerking met de zeven dwergen en een draak, of geloof je niet in andere sprookjes?

In Griekenland worden asielzoekers letterlijk in zee gedumpt, worden ze in verschrikkelijke kampen zonder voorzieningen opgesloten, worden hulpverleners gecriminaliseerd (je kunt 25 jaar cel krijgen voor het helpen van asielzoekers) en nog gaat de instroom helemaal niks omlaag. https://www.vluchtelingen(...)ngen-af-te-schrikken
De Britten wilden asielzoekers dumpen in Rwanda, de instroom daar was nog nooit hoger dan juist op dat moment.
Het zogenaamde afschrikken van vluchtelingen helpt niet, het bestaat niet. Dat is een door rechtse partijen verzonnen sprookje. Net zo min als dat goede opvang de instroom verhoogt.

Het enige wat je doet door de opvang slecht te organiseren, is zorgen dat mensen slecht integreren: https://www.leiden-delft-(...)nder-goed-integreren

Dat is ook het doel van de PVV, die willen niet minder asielzoekers, die willen juist meer opvallende buitenlanders wat dat levert electoraal gewin op. Als de integratie perfect verloopt, is de PVV weg. En Wilders is puur over buitenlanders en de islam begonnen uit electoraal oogpunt, toen hij er over begon vond hij het zelf niet echt een probleem (daar zijn boeken over verschenen van mensen die toen heel dicht bij hem stonden). Nu lijkt hij het nog niet zo'n probleem te vinden, gezien het feit dat Faber nog helemaal niks heeft gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2024 08:23:37 ]
pi_215981430
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 08:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat doen we in samenwerking met de zeven dwergen en een draak, of geloof je niet in andere sprookjes?

In Griekenland worden asielzoekers letterlijk in zee gedumpt, worden ze in verschrikkelijke kampen zonder voorzieningen opgesloten, worden hulpverleners gecriminaliseerd (je kunt 25 jaar cel krijgen voor het helpen van asielzoekers) en nog gaat de instroom helemaal niks omlaag. https://www.vluchtelingen(...)ngen-af-te-schrikken
De Britten wilden asielzoekers dumpen in Rwanda, de instroom daar was nog nooit hoger dan juist op dat moment.
Het zogenaamde afschrikken van vluchtelingen helpt niet, het bestaat niet. Dat is een door rechtse partijen verzonnen sprookje. Net zo min als dat goede opvang de instroom verhoogt.

Het enige wat je doet door de opvang slecht te organiseren, is zorgen dat mensen slecht integreren: https://www.leiden-delft-(...)nder-goed-integreren

Dat is ook het doel van de PVV, die willen niet minder asielzoekers, die willen juist meer opvallende buitenlanders wat dat levert electoraal gewin op. Als de integratie perfect verloopt, is de PVV weg. En Wilders is puur over buitenlanders en de islam begonnen uit electoraal oogpunt, toen hij er over begon vond hij het zelf niet echt een probleem (daar zijn boeken over verschenen van mensen die toen heel dicht bij hem stonden). Nu lijkt hij het nog niet zo'n probleem te vinden, gezien het feit dat Faber nog helemaal niks heeft gedaan.
Onzin. De enige reden dat we dit probleem hebben is doordat we het zo ver hebben laten komen. Afgelopen weken ook weer genoeg ellende rondom de kerstdagen uit dergelijke hoeken ervaren.

En inderdaad: nu zijn we op een punt gekomen waarop er geen kruid meer tegen gewassen is. Misschien een nare vergelijking; maar als je je hele tuin laat overwoekeren met onkruid is er ook geen beginnen meer aan. Dit brengt ons niks dan ellende in de toekomst en daar plukken we nu de eerste zure vruchten al van.

Maar uit de geschiedenis is ook gebleken dat mensen ook moeten voelen en dan pas luisteren, dus we wachten af denk ik :) Ik vind het prima; ik woon op een plek waar ik er gelukkig geen last meer van heb.
pi_215981637
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 08:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wanneer relgroepen met het citaat 'ik heb niets met politiek' ineens sterk in nieuwe politieke stromingen gaan geloven en de groepen die een toekomst voor zich zien waar politiek bijhoort de hoop opgeven, weten we dat we de verkeerde weg in zijn geslagen. Dan zitten we puur te sturen voor de aandeelhouders en de grootkapitalisten.
pi_215981843
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 05:13 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Dat zijn mensen die bereid zijn hun leven te riskeren om hierheen te komen. Dat doe je natuurlijk niet zomaar. Dat doe je alleen als zelfs onderweg sterven of doodgeschoten worden beter is dan in het land van herkomst te blijven.

Lijkt me sterk dat die protofascistische maatregelen van jou dan voldoende afschrikwekkend zijn ;)

De realiteit is dat wij hier in één van de meest welvarende, vrije, goed georganiseerde landen ter wereld leven. Dat trekt mensen aan, en daar doe je helemaal niks tegen. Dat hoeft ook niet overigens, 75% van de mensen heeft niet op de PVV gestemd. Zo'n groot probleem is het nou allemaal ook weer niet.

En zelfs uit de EU stappen heeft geen zin :+ hebben de Britten ook gedaan. Hele economie ingestort, maar nog precies evenveel asielzoekers. Mooi toch.

't Is onvermijdelijk (en niet zo erg). Beste wat je kunt doen is fatsoenlijke integratie faciliteren en huizen bouwen als een bezetene.

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 24-12-2024 10:36:29 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215983587
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2024 09:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

De realiteit is dat wij hier in één van de meest welvarende, vrije, goed georganiseerde landen ter wereld leven. Dat trekt mensen aan, en daar doe je helemaal niks tegen. Dat hoeft ook niet overigens, 75% van de mensen heeft niet op de PVV gestemd. Zo'n groot probleem is het nou allemaal ook weer niet.
Inderdaad. Zweden wordt veel genoemd als 'zie je wel dat de instroom omlaag kan?' Ja, een werkloosheid van 8%, dat helpt. Dan gaan mensen liever naar een ander land.
pi_215984184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad. Zweden wordt veel genoemd als 'zie je wel dat de instroom omlaag kan?' Ja, een werkloosheid van 8%, dat helpt. Dan gaan mensen liever naar een ander land.
Links land leidt tot hogere werkloosheid, doordat de beroepsbevolking niet hoeft te werken; in Zweden bijvoorbeeld doordat studenten een rijksbijdrage krijgen waardoor de jeugdwerkloosheid enorm is (c.q. lijkt). Werknemersbescherming leidt ook tot een wat hoger equilibrium in werkloosheid. All in all valt het best mee: https://www.google.com/ur(...)i-gBtedtEVLVwha7Kffg
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_215984346
En laten we ook niet doen alsof Nederland zo disproportioneel veel vluchtelingen opvangt. Sowieso blijft het een hardnekkige mythe dat bijvoorbeeld het gros van de Syrische vluchtelingen naar Europa zou komen. Het gros wordt opgevangen in de regio.

De meest effectieve maatregelen blijken ook gewoon deals met landen aan de rand van het Schengengebied, wat je daar ook van vindt. En instroom correleert natuurlijk heel sterk met de mate van ellende in andere landen zoals Syrië en Oekraïne
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215984432
Omtzigt zijn verhaal over dat Koranverbod blijkt uit zijn grote duim te komen: https://www.ad.nl/politie(...)zo-zit-het~aaa800a2/

Dat Omtzigt onbetrouwbaar is wist elke politiek volger al meer dan 10 jaar, maar waarom hij nu weer stookt in de coalitie snap ik van hem uit echt niet.
pi_215984456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 11:59 schreef Monolith het volgende:
En laten we ook niet doen alsof Nederland zo disproportioneel veel vluchtelingen opvangt. Sowieso blijft het een hardnekkige mythe dat bijvoorbeeld het gros van de Syrische vluchtelingen naar Europa zou komen. Het gros wordt opgevangen in de regio.

De meest effectieve maatregelen blijken ook gewoon deals met landen aan de rand van het Schengengebied, wat je daar ook van vindt. En instroom correleert natuurlijk heel sterk met de mate van ellende in andere landen zoals Syrië en Oekraïne
En daar kun je nog aan toevoegen dat het vaak de wat hoger opgeleide vluchteling is die de stap naar Europa kan maken.

Fijn voor ons. Wel problematisch voor het land van herkomst maar da's weer een andere discussie.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:15:22 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215984547
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 05:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik kijk daar liever naar dan naar Frans Timmermans met zijn antisemitische woke kletspraat.
Koekoek!
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:16:10 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215984557
quote:
Over zijn eigen rol als partijloos premier van een kabinet waarvan de partijleiders in de Tweede Kamer zitten, zegt hij tegen de krant: "Voor mij is steeds de vraag: wanneer doe ik een stap naar voren?bron
Dilan Schoof
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:17:57 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215984576
Maar ik zie dat ze deze week weer proberen vooral te polariseren, wat een fijne kerstgedachte.
  dinsdag 24 december 2024 @ 12:18:16 #150
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215984581
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 12:04 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt zijn verhaal over dat Koranverbod blijkt uit zijn grote duim te komen: https://www.ad.nl/politie(...)zo-zit-het~aaa800a2/

Dat Omtzigt onbetrouwbaar is wist elke politiek volger al meer dan 10 jaar, maar waarom hij nu weer stookt in de coalitie snap ik van hem uit echt niet.
Sorry hoor maar ik geloof liever Omtzigt dan Caroline, Dilan en de grote Geert.

Dat de voorstellen pas anderhalve maand na onderhandelingen werden ingetrokken zegt genoeg. En dat Geert zijn verkiezingsbelofte minder over de Islam en meer zorg niet nakomt zegt ook genoeg.

P.s: De helft van Geert zijn tweets gaat over de Islam sinds hij de verkiezingen won, dit is dezelfde man die in 2010 zijn AOW op 65 belofte een dag na de verkiezingen introk.

quote:
,,Ik weet bij onderhandelingen wat voor de PVV-kiezer belangrijk is. Dat er meer geld in de portemonnee komt, dat er weer fatsoenlijke zorg is, en dat we die asieltsunami en andere vormen van migratie moeten keren", zei Wilders al in november.
Dit is gwn propaganda _O-

quote:
Een andere betrokkene zegt zelfs: ,,We waren dus eigenlijk in januari, Geert zelfs misschien ook, vergeten dat die voorstellen nog ergens in een kast lagen."
Ja want een partij dat bestaat uit deze voorstellen vergeet dat effe zomaar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')