abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215968745
Omtzigt wordt kapot gebasht en weg gewenst terwijl zonder hem deze coalitie de toeslagenaffaire laat verbleken met hun voorstellen voor toekomstige wetgeving.
  maandag 23 december 2024 @ 13:22:18 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215969002
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 11:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vroeger hadden de politici en de journalisten elkaar nodig en dus konden de journalisten kritisch zijn, nu hebben de politici de journalisten niet meer nodig en dus is dat evenwicht verstoord. Een kritische journalist krijgt geen gasten meer, dus kan kritische journalistiek niet meer.
Kan zeker wel. Ze kunnen ook gewoon schrijven/vertellen waar het op staat en de politicus vragen om commentaar te geven. En anders maar niet hun kant van het verhaal.
  maandag 23 december 2024 @ 13:24:04 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215969020
quote:
88s.gif Op maandag 23 december 2024 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is zo lastig dat er nog geen goed tegenantwoord is voor het gegeven dat de meerderheid, "geen gezeik iedereen rijk" gewoon voor zoete koek neemt. daar kun je bijna niet tegenop, elke andere boodschap is minder in de ogen van zo'n groep.
Jawel men moet met een eigen "geen gezeik iedereen rijk"-outlet komen als mensen zo graag gemanipuleerd willen worden. Daar moet men wat minder de moraalridder in zijn.
pi_215969037
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:02 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Niet geschikt terwijl Wilders samen met schoothondjes Dilan en Caroline moslims en demonstranten de cel in willen gooien? Terwijl NSC heeft onderhandeld dat ze alle vier in de TK blijven en de rechtstaat en noodwet ongeschonden blijft.

Zelfde discussie gisteren als met @:scorpie

Wat zou een fitte omtzigt dan wel voor elkaar moeten kunnen krijgen? En een beetje emotioneel mens als je "collega's" drie fascisten zijn is begrijpelijk. Wat is er met de VVD in hemelsnaam aan de hand als deze voorstellen daar nooit zijn afgewezen door bijv een Van der Burg?
Van der Burg was allang getackeld door Yesilgoz, notabene als startschot van de campagne. Ik kan me niet voorstellen dat die man nog iets te melden heeft binnen de VVD.

Waarom ie dan niet gewoon overstapt naar bijvoorbeeld D66 begrijp ik niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215969041
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kan zeker wel. Ze kunnen ook gewoon schrijven/vertellen waar het op staat en de politicus vragen om commentaar te geven. En anders maar niet hun kant van het verhaal.
Dat werkt voor schrijvende pers nog wel, maar een journalistiek tv programma wil gewoon de grote namen uit de politiek af en toe aan tafel. Terwijl de politici dat niet meer echt nodig hebben, die bereiken hun publiek zonder journalisten ook wel. Daar is de balans dus verstoord.
  maandag 23 december 2024 @ 13:31:48 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215969096
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat werkt voor schrijvende pers nog wel, maar een journalistiek tv programma wil gewoon de grote namen uit de politiek af en toe aan tafel. Terwijl de politici dat niet meer echt nodig hebben, die bereiken hun publiek zonder journalisten ook wel. Daar is de balans dus verstoord.
Maar ook dan kun je het gewoon over politici hebben in plaats van met ze het over iets hebben.

Niets is zo vervelend voor een politicus als het over je gaat zonder dat je er zelf wat op kan zeggen.
pi_215969135
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar ook dan kun je het gewoon over politici hebben in plaats van met ze het over iets hebben.

Niets is zo vervelend voor een politicus als het over je gaat zonder dat je er zelf wat op kan zeggen.
Dat is zeker een van de mogelijkheden om experts te laten discussieren over hoe en wat. Helaas nodigen ze liever Maurice de Hond uit.
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 13:43:29 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215969256
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel men moet met een eigen "geen gezeik iedereen rijk"-outlet komen als mensen zo graag gemanipuleerd willen worden. Daar moet men wat minder de moraalridder in zijn.
Het tolerant worden door intolerant te zijn idee.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 december 2024 @ 13:44:10 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215969265
quote:
88s.gif Op maandag 23 december 2024 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het tollerant worden door intollerant te zijn idee.
*tolerant/intolerant ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 13:44:41 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215969273
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 13:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
*tolerant/intolerant ;)
Dankjewel ik heb het aangepast.
  maandag 23 december 2024 @ 14:21:13 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215970332
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:05 schreef Origami94 het volgende:
Omtzigt wordt kapot gebasht en weg gewenst terwijl zonder hem deze coalitie de toeslagenaffaire laat verbleken met hun voorstellen voor toekomstige wetgeving.
Welke voorstellen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 23 december 2024 @ 14:26:23 #88
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215970408
quote:

[..]
Niet geschikt terwijl Wilders samen met schoothondjes Dilan en Caroline moslims en demonstranten de cel in willen gooien? Terwijl NSC heeft onderhandeld dat ze alle vier in de TK blijven en de rechtstaat en noodwet ongeschonden blijft.

Wat zou een fitte omtzigt dan wel voor elkaar moeten kunnen krijgen? En een beetje emotioneel mens als je "collega's" drie fascisten zijn is begrijpelijk. Wat is er met de VVD in hemelsnaam aan de hand als deze voorstellen daar nooit zijn afgewezen door bijv een Van der Burg?
Triest dat die man daar zo erg voor is afgestraft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215971071
quote:

[..]

Ik kan me ook wel wat inbeelden dat Omtzigt met de verantwoordelijkheid op zijn schouders loopt van een achteraf verkeerde beslissing zich hieraan te verbinden, wat eigenlijk uit alles blijkt, maar dit niet kunnen uitspreken.
pi_215971213
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 13:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een alternatief zou zijn om te stoppen met die achterlijke talkshows. Gewoon terug naar de actualiteitenrubriek van vroeger, een stukje verdieping na het journaal.
pi_215971314
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Een alternatief zou zijn om te stoppen met die achterlijke talkshows. Gewoon terug naar de actualiteitenrubriek van vroeger, een stukje verdieping na het journaal.
Eens, liever een programma met kwaliteits achtergrondjournalitiek, in dossiers duiken. Dat geklets met vaak nog dezelfde personen voegt weinig toe. Vroeger keek ik altijd het achtuurjournaal en daarna eenvandaag, dat laatste bracht verdieping bij de eerste. Was altijd alleen een presentator in beeld, dus ook geen zogenaamde journalisten als talkshowhost die er vooral voor zichzelf zitten.
pi_215971464
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik kan me ook wel wat inbeelden dat Omtzigt met de verantwoordelijkheid op zijn schouders loopt van een achteraf verkeerde beslissing zich hieraan te verbinden, wat eigenlijk uit alles blijkt, maar dit niet kunnen uitspreken.
Omtzigt komt natuurlijk van het CDA, die staand bekend om hun regeringsgetrouw.

Niet formeren met Wilders zou het land in een crisis duwen en dat zou op zijn conto komen.

Hij probeerde het nog voor de verkiezingen. Maar helaas.
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 16:00:21 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215971533
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Teruggaan naar vroeger is eigenlijk nog nooit gelukt met iets. Lijkt me dus geen alternatief.
  maandag 23 december 2024 @ 16:14:02 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215971756
Sowiewo waren er vroeger ook al talkshows.
pi_215971894
quote:
88s.gif Op maandag 23 december 2024 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ook daar heeft Wilders de perfecte oplossing voor gevonden, "dan kom ik niet meer", en tegenwoordig is er veel meer ongefilterde ruimte dan alleen "de zendtijd voor politieke partijen" die ook nog eens veel meer publiek trekt.
Social media en met name hoe het gekaapt en ingezet kan worden door landen met belangen, lijkt de nagel aan de doodskist te zijn geworden voor democratie in het algemeen. Het enige wat de rij dominosteentjes had kunnen laten vallen was 'alles behalve trump', maar hier zijn we.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 23-12-2024 16:31:43 ]
pi_215972149
quote:
88s.gif Op maandag 23 december 2024 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Teruggaan naar vroeger is eigenlijk nog nooit gelukt met iets. Lijkt me dus geen alternatief.
Toch is dat tegenwoordig wel de trend. Beetje zo'n vals comfort als in 'alles gaat kut en vooruitzichten zijn kut; dan maar wat symboliek, zodat de illusie is dat alles weer als vanouds gaat'

Je ziet het met een Ajax, dat een oud logo zonder aanpassing letterlijk weer uit de archieven trekt. Iets wat bijna niet te verkleinen valt zonder dat er een 'blob' overblijft', maar 'het volk krijgt wat het wil'. Bij ons in de provincie rijden bussen weer in het geel en er zijn vast talloze andere voorbeelden of voorbeelden die nu nog een wens zijn bij uitstervende generaties.

Conservatisme is ook gewoon bang zijn voor de toekomst. Al die rechtse partijen weten dondersgoed wel dat er gestaafde uitdagingen liggen, maar fietsen er het liefst omheen omdat ze eigen populariteit verkiezen boven de werkelijkheid. Conservatisme is niet altijd slecht, een voorbeeld als gele opvallende bussen vind ik een dikke plus in zichtbaarheid, maar in deze tijden is een heleboel gewoon het totaal opgeven van hoop en durf en lekker omarmen van die comfortzone van de oudere generaties.
  Moderator maandag 23 december 2024 @ 16:34:21 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215972181
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 16:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Toch is dat tegenwoordig wel de trend. Beetje zo'n vals comfort als in 'alles gaat kut en vooruitzichten zijn kut; dan maar wat symboliek, zodat de illusie is dat alles weer als vanouds gaat'

Je ziet het met een Ajax, dat een oud logo zonder aanpassing letterlijk weer uit de archieven trekt. Iets wat bijna niet te verkleinen valt zonder dat er een 'blob' overblijft', maar 'het volk krijgt wat het wil'. Bij ons in de provincie rijden bussen weer in het geel en er zijn vast talloze andere voorbeelden of voorbeelden die nu nog een wens zijn.

Conservatisme is ook gewoon bang zijn voor de toekomst. Al die rechtse partijen weten dondersgoed wel dat er gestaafde uitdagingen liggen, maar fietsen er het liefst omheen omdat ze eigen populariteit verkiezen boven de werkelijkheid. Conservatisme is niet altijd slecht, maar in deze tijden is het gewoon het totaal opgeven van hoop en durf en lekker omarmen van die comfortzone die er nooit geweest is.
Ook gewoon natuurlijk golfbewegingen die we altijd zien, maar wezelijke zaken draai je niet terug. De enige manier om bijvoorbeeld van social media af te komen is een nieuwere vorm van media, niet door terug gaan naar tv of krant. Echt terug kunnen we niet, en willen we ook niet.

Ik zat laatst te denken eigenlijk zou je een landelijke "noodstroomtest" moeten doen, twee dagen de stroom eraf in nederland om te testen of iedereen voorbereid is :D Dan zou de pleuris uitbreken, zelfs als het aangekondigd is.
pi_215972201
quote:
88s.gif Op maandag 23 december 2024 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ook gewoon natuurlijk golfbewegingen die we altijd zien, maar wezelijke zaken draai je niet terug. De enige manier om bijvoorbeeld van social media af te komen is een nieuwere vorm van media, niet door terug gaan naar tv of krant. Echt terug kunnen we niet, en willen we ook niet.

Ik zat laatst te denken eigenlijk zou je een landelijke "noodstroomtest" moeten doen, twee dagen de stroom eraf in nederland om te testen of iedereen voorbereid is :D Dan zou de pleuris uitbreken, zelfs als het aangekondigd is.
Dat vind ik een goed plan. Een Carrington (zonnestorm impuls) event staat wel wetenschappelijk hoog in de 'mogelijkheden' op termijn en testen wat er gebeurd als de stroom uitvalt is dan wel een goed plan. Maar ook onze netbeheerders zijn regionaal aan het verzwakken qua capaciteit. Ze zullen het praktisch wel niet doen om schadeclaims te voorkomen. Dat zal ook wel een mooie shitshow worden in de praktijk.

P.s. zo'n Carrington event leek me bij uitstek een BNW topic (15 jaar geleden zou het 't zeer goed hebben gedaan) . Als in dat het wereldveranderend event zou kunnen zijn waar je alvast over kunt speculeren; maar ja; deeltjes van het BNW van toen zijn de current affairs van nu. En niemand die er er echt iets om lijkt te geven. Radicaal rechts is blijkbaar utopia. Beetje hetzelfde idee met die WTC aanslag van 1993 en de aanloop naar 9/11. Signalen genoeg, maar nee... 'het gebeurde ineens' en het is alles behalve wat het is dat het is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 23-12-2024 16:53:34 ]
pi_215972393
quote:
88s.gif Op maandag 23 december 2024 16:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Terecht dat dan de pleuris zou uitbreken, waarom zou je levens zeer oncomfortabel maken en vele miljarden weggooien (want daar heb je het dan over, bij 2 dagen geen stroom) om je voor te bereiden op iets wat zeer waarschijnlijk nooit gaat gebeuren?

Als een regering zoiets voor stelt lijkt me de enige redelijke reactie een motie van wantrouwen. Ondanks dat een stel oorlogshavikken het een goed idee vinden. En als je mij niet gelooft, geloof dan een generaal-buiten-dienst: https://www.volkskrant.nl(...)niet-komen~ba485c58/

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2024 17:00:17 ]
pi_215972436
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Terecht dat dan de pleuris zou uitbreken, waarom zou je levens zeer oncomfortabel maken en miljarden weggooien (want daar heb je het dan over, bij 2 dagen geen stroom) om je voor te bereiden op iets wat zeer waarschijnlijk nooit gaat gebeuren?

Als een regering zoiets voor stelt lijkt me de enige redelijke reactie een motie van wantrouwen. Ondanks dat een stel oorlogshavikken het een goed idee vinden.
In Duitsland zouden ze zo'n test zeer ter harte nemen. In Nederland moet je er niet mee aankomen. Wij laten het hier liever gebeuren en de grootste schreeuwers spinnen er wel een mooi complot op. Al heb je met een stroomstoring van formaat wel dat het complot niet supersnel de wereld in kan. En die koekwaus van viruswaanzin zit ergens in de Zuid Amerikaanse jungle, dus die zien we niet snel op een zeepkist in de stad. Ieder nadeel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')