Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Ik hoop het niet. Maar na dat uurtje betaalde reclame 1.5 maand terug: vast wel.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:47 schreef Momo het volgende:
Wie het ook gaat worden, ben benieuwd of Boulevard op de "Ze hadden Anouk moeten sturen" toon gaat
quote:“This year, as a selection committee, we have chosen a meaningful, connecting and hit-sensitive song with international appeal, that can effortlessly conquer the hearts of young and old Eurovision viewers.”
Gaat Aran vuurspuwen vanavond?quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 19 december 2024 16:03 schreef Ama het volgende:
Ik ken het niet dus ik laat me wel verrassen.
Stromae van d’n Aldiquote:Op donderdag 19 december 2024 16:03 schreef Strani het volgende:
Claude!!!![]()
![]()
![]()
Nu even opzoeken wie Claude is.
DIT KAN NIET MEER MISGAANquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:Op donderdag 19 december 2024 10:37 schreef Greys het volgende:
Dat lijkt me dus Claude.
Deels in het Frans.
LEKKER WEER DIE BEKENDMAKINGEN OP DE ALLERDRUKSTE DOORDEWEEKSE WERKDAGEN VOOR KERST.
Topdetectives julliequote:Op donderdag 19 december 2024 10:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
In Zwitserland spreken ze Frans. Het wordt Claude.
Daar heb ik dan niet zoveel twijfels over. Lijkt me aardig met twee benen op de grond te staan.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:02 schreef NailQueen het volgende:
Toffe gast maar ik hoop dat hij de druk aan kan.
Op zich blij met Claude, maar 'betekenisvol' is alweer gevallen zie ik. Benieuwd naar het nummer!quote:
Hij heeft pas mee gedaan met beste zangers. Juist in de editie waar ik persoonlijks niets bij vond zitten.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:03 schreef Ama het volgende:
Ik ken het niet dus ik laat me wel verrassen.
Meh, als het liedje goed is dan maakt dat allemaal vrij weinig uit.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:05 schreef molloot200 het volgende:
Ik voel het niet mensen
Waarschijnlijk wel uptempo, dat wel!
Maar dat Frans-Nederlands gaat echt niet werken bij de internationale mensen is m’n eerste gevoel.
U las het hier als eerstequote:Op donderdag 19 december 2024 10:36 schreef NailQueen het volgende:
[..]
In Zwitserland spreken ze Frans. Het wordt Claude.
Je hebt nog even om in de stemming te komenquote:Op donderdag 19 december 2024 16:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
Claude. Ach ja, lieve jongen met lieve liedjes. Erg veilig. Even zijn inzending afwachten, maar ik krijg hier vooralsnog niet opeens terug heel veel zin in Eurovision van.
Probleem blijft dat iedere commentator in ieder land hem zal aankondigen als een soort van Stromae en ik vraag me ten zeerste af of mensen op een prima maar zeker mindere versie van Stromae gaan stemmen.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Meh, als het liedje goed is dan maakt dat allemaal vrij weinig uit.
Ik denk dat het te vroeg is om er een sterk gevoel bij te hebben, positief of negatief.
Het had ook een poepsaaie ballad kunnen zijn. Dan is Je voudrais deux baguettes / mademoiselle s’il vous plaît of waar hij mee aankomt nog een soort van meevaller.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:05 schreef molloot200 het volgende:
Ik voel het niet mensen
Maar dat Frans-Nederlands gaat echt niet werken bij de internationale mensen is m’n eerste gevoel.
Nee hoor, dat men in Zwitserland onder andere Frans spreekt was onder de kenners allang bekend.quote:
Nou dan zijn hardere middelen nodig. Trek je broek maar eens naar benedenquote:Op donderdag 19 december 2024 16:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
Claude. Ach ja, lieve jongen met lieve liedjes. Erg veilig. Even zijn inzending afwachten, maar ik krijg hier vooralsnog niet opeens terug heel veel zin in Eurovision van.
De wond is nog diep.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hebt nog even om in de stemming te komen
Dat is wel een risico, inderdaad. Maar goed, toch eerst maar het liedje afwachten.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem blijft dat iedere commentator in ieder land hem zal aankondigen als een soort van Stromae en ik vraag me ten zeerste af of mensen op een prima maar zeker mindere versie van Stromae gaan stemmen.
La Pression is wel betekenisvol, dus misschien iets in die richting.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:05 schreef d_elise het volgende:
[..]
Op zich blij met Claude, maar 'betekenisvol' is alweer gevallen zie ik. Benieuwd naar het nummer!
Laat me raden, jij beschouwt jezelf als zo’n kenner?quote:Op donderdag 19 december 2024 16:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee hoor, dat men in Zwitserland onder andere Frans spreekt was onder de kenners allang bekend.
Toevallig kwam ik laatst een fanaccount van Claude tegen, Claudekmbfan of zoiets, en dat is dus een Duits meisje die alle (!) shows van Claude bezoekt. Ik weet het, n=1, maar het kan dus over de grens wel aanspreken.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:05 schreef molloot200 het volgende:
Ik voel het niet mensen
Naturellement. Hoewel ik er nooit geweest ben.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Laat me raden, jij beschouwt jezelf als zo’n kenner?
quote:Op donderdag 19 december 2024 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het had ook een poepsaaie ballad kunnen zijn. Dan is Je voudrais deux baguettes / mademoiselle s’il vous plaît of waar hij mee aankomt nog een soort van meevaller.
quote:Op vrijdag 11 november 2022 23:24 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Heerlijk joch he
Jaa dit was idd tof voor ESF geweest
Die vergelijking wordt vooral hier gemaakt, omdat wij weinig Frans horen van zangers hier. Maar in het buitenland zal die vergelijking veel minder vaak voorkomen denk ik. Want behalve het Frans is er ook niet heel veel overeenkomst.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Probleem blijft dat iedere commentator in ieder land hem zal aankondigen als een soort van Stromae en ik vraag me ten zeerste af of mensen op een prima maar zeker mindere versie van Stromae gaan stemmen.
Ja, dat lijkt me wel. Al zijn nummers zijn gemaakt door Arno Krabman.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nummer uit de pen van Krabman neem ik aan?
We hoeven alleen een deel van de Belgen om de tuin te leiden!quote:Op donderdag 19 december 2024 16:11 schreef Em31 het volgende:
[..]Scheelt dat bijna geen hond Frans én Nederlands spreekt.
Ja ik vind 90% van zijn werken echt vreselijk. Al was De Diepte niet slecht.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel. Al zijn nummers zijn gemaakt door Arno Krabman.
Dat wordt dus de tweede songfestival-inzending van de man, na De Diepte.
* H_T schrijft vast een 11e plek opquote:Op donderdag 19 december 2024 16:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat wordt dus de tweede songfestival-inzending van de man, na De Diepte.
Tweetalige inzendingen falen vrijwel altijd, dus hopelijk laat hij het Nederlands weg.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:11 schreef Em31 het volgende:
[..]Scheelt dat bijna geen hond Frans én Nederlands spreekt.
Grote kans dat het in mijn oren doodsaai en stukgeproduceerd wordt, maar wel hitgevoelig.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk want dat doet hij nooit toch?quote:Op donderdag 19 december 2024 16:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tweetalige inzendingen falen vrijwel altijd, dus hopelijk laat hij het Nederlands weg.
Het is inderdaad een ontzettend sympathieke jongen, je kunt geen hekel aan hem hebben. En hij heeft de back story als asielzoeker, ook een tijd in een AZC gewoond. Qua verhaal is het zo ongeveer de perfecte songfestivalinzending.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:14 schreef Greys het volgende:
Qua persoonlijkheid is hij wel een beetje een Sam Ryder. Vreselijk lief, innemend, charmant, oprecht, stralend, blij, beleefd, alles. Dus hij als mens zou weleens een fan favourite kunnen worden.
Hup Claude.
Ik gun het je.
Tweetalig wordt het waarschijnlijk wel, maar ik hoop juist wel Nederlands/Frans, en niet Engels/Frans. Hij maakt ook "internationale" versies van zijn liedjes, en die zijn allemaal best wel slecht.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tweetalige inzendingen falen vrijwel altijd, dus hopelijk laat hij het Nederlands weg.
+ Joren van der Voort waarschijnlijk jaquote:Op donderdag 19 december 2024 16:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nummer uit de pen van Krabman neem ik aan?
Nederlanders op het ESF doen meestal wat ze nooit doenquote:Op donderdag 19 december 2024 16:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk want dat doet hij nooit toch?
Stel je voor dat ze Rolf Sanchez hadden gestuurdquote:Op donderdag 19 december 2024 16:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Drie van mijn collega's waren onlangs naar een concert van Claude en ze vonden het fantastisch qua energie en zang. Hij schijnt live echt goed over te komen. En m'n collega's zijn van de kritische soort haha. Dus in de zaal daar zal hij zeker zorgen dat hij goed voelt voor de mensen daar, nu nog hopen dat het via de tv schermen net zo goed overkomt.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:17 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is inderdaad een ontzettend sympathieke jongen, je kunt geen hekel aan hem hebben. En hij heeft de back story als asielzoeker, ook een tijd in een AZC gewoond. Qua verhaal is het zo ongeveer de perfecte songfestivalinzending.
Als zanger vind ik hem niet zo bijzonder, maar dat is bv. Mans Zelmerlöw ook niet.
Het heeft 34 minuten geduurd, dat moet een positief record voor dit forum zijn.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:34 schreef spapaars het volgende:
Nu al kansloos met de Oost-Europese landen.
Die stemmen nooit op een deelnemer met een ander kleurtje.
Ja, die racistische Oosteuropeanen toch. Nee, neem Nederland, daar komen tenminste geen racistische reacties zodra er een donkere jongen naar Eurovisie wordt gestuurdquote:Op donderdag 19 december 2024 16:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het heeft 34 minuten geduurd, dat moet een positief record voor dit forum zijn.
Verklapt dat Claude een lied had ingezonden en hij het hem enorm gunde. Niet dat hij het echt ging worden.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:36 schreef NailQueen het volgende:
Maar had Douwe Bob het laatst nou verklapt?
quote:Op donderdag 19 december 2024 16:34 schreef spapaars het volgende:
Gewoon een slecht verlicht optreden doen, net zoals Loreen, dan valt t niet opquote:Op donderdag 19 december 2024 16:34 schreef spapaars het volgende:
De woke reacties is 3,2,1..quote:Op donderdag 19 december 2024 16:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het heeft 34 minuten geduurd, dat moet een positief record voor dit forum zijn.
quote:Op donderdag 19 december 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
Hij heeft in elk geval voor elkaar dat ik van HET INTERESSEERT ME GEEN ENE KUT MEER WIE ER DIT JAAR GAAT FUCK DE EBU naar IK GUN DEZE SCHAT ALLE GOEDS HUP CLAUDE (en fuck de EBU) ben gegaan qua gevoel dus dat is in elk geval iets.
Dat doet hij elk jaar... nou is Claude wel echt een vrij "saai" persoon, in de zin dat je daar volgens mij geen hele spannende uitspattingen van hoeft te verwachten, dus misschien is dat meer naar de zin van Aran.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:58 schreef AgnesGru het volgende:
Ik ben vooral bang dat Aran ineens gaat omslaan en dan lelijk over/tegen Claude gaat doen.
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Dat gaat wel gebeuren want hij waait met alle winden mee.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:58 schreef AgnesGru het volgende:
Ik ben vooral bang dat Aran ineens gaat omslaan en dan lelijk over/tegen Claude gaat doen.
Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, het is eerder een zekerheidje dat dat vroeg of laat toch wel een keer zo zal zijn.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:58 schreef AgnesGru het volgende:
Wie de t is Céline nou weer? Dion?quote:Op donderdag 19 december 2024 16:33 schreef Em31 het volgende:
Even terugblikkend op vanmiddag.
Behoorlijk lullig dat Celine geen bericht heeft gehad.
Alles wat ik Avrotros gun, zou ik sneu vinden voor Claude inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
Hij heeft in elk geval voor elkaar dat ik van HET INTERESSEERT ME GEEN ENE KUT MEER WIE ER DIT JAAR GAAT FUCK DE EBU naar IK GUN DEZE SCHAT ALLE GOEDS HUP CLAUDE (en fuck de EBU) ben gegaan qua gevoel dus dat is in elk geval iets.
Natuurlijk zijn er hier ook een aantal haat idioten, maar die zijn zo druk met hun onzinberichten dat ze geen tijd hebben om te kijken, laat staan te stemmen.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, die racistische Oosteuropeanen toch. Nee, neem Nederland, daar komen tenminste geen racistische reacties zodra er een donkere jongen naar Eurovisie wordt gestuurd
Gaan ze echt niet doen. Dat doen we vooral hier in Nederland. Omdat we qua Franstaligheid niet zo veel meemaken hier. Voor de rest van de wereld is het een jongen die (een paar woorden) Frans spreekt, zoals er in Franstalige landen wel meer rondlopen en rondzingen.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:26 schreef NailQueen het volgende:
Ik hoop alleen niet dat de rest van Europa hem teveel met Stromae gaan vergelijken.
Dat zou je eigenlijk eens moeten terugkijken. Wat een enorm lief mens. En hij is écht, er is niks fake aan. Erg prettig lief persoon.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:10 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ah, hij zat ook echt in laatste seizoen Beste Zangers
Oh ik verwacht ook geen winst.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alles wat ik Avrotros gun, zou ik sneu vinden voor Claude inderdaad.![]()
Al moet je wel reëel zijn. Het idee van een ESF in Nederland en al bij voorbaat weten dat het in een vijandige setting wordt afgewerkt, zorgt er uiteraard wel voor dat Nederland netjes uit de top van de uitslag gehouden zal worden.
Ja natuurlijk. Wie anders.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wie de t is Céline nou weer? Dion?
PROCENTENPOLONAISE!!!quote:
Het zou wel het toppunt van ironie zijn als Frankrijk nu al een aantal jaar echt fanatiek z'n best doet om Eurovisie te winnen, en Nederland dan totaal random een Frans liedje instuurt en wintquote:Op donderdag 19 december 2024 17:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alles wat ik Avrotros gun, zou ik sneu vinden voor Claude inderdaad.![]()
Al moet je wel reëel zijn. Het idee van een ESF in Nederland en al bij voorbaat weten dat het in een vijandige setting wordt afgewerkt, zorgt er uiteraard wel voor dat Nederland netjes uit de top van de uitslag gehouden zal worden.
Nouja Douwe Bob heeft wel zijn mond voorbij gepraatquote:Op donderdag 19 december 2024 17:37 schreef NailQueen het volgende:
Maar het is alweer even geleden dat de artiest niet van te voren gelekt is. Niet door de media en niet door wie iedereen volgt op instagram
Jaquote:Op donderdag 19 december 2024 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja Douwe Bob heeft wel zijn mond voorbij gepraat
Als Claude inderdaad een leuk nummer heeft en goed overkomt, is iedereen dat straks allang vergeten.quote:Op donderdag 19 december 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
ik ga bonk inschakelen om je te kalmerenquote:Op donderdag 19 december 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
Iedereen minus ik, dan.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als Claude inderdaad een leuk nummer heeft en goed overkomt, is iedereen dat straks allang vergeten.
Hij zingt niet vals ofzo. Het is gewoon geen echte zanger (vind ik), meer iemand die toon kan houden. Maar als je een sterk nummer hebt kan dat genoeg zijn. Ik noemde al eerder Mans Zelmerlöw, daar geldt hetzelfde voor.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:24 schreef TheVulture het volgende:
Leuke keuze wel, al hoop ik dat ie vocaal stabiel genoeg blijft
FOK ! Knokploeg on a missionquote:Op donderdag 19 december 2024 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen minus ik, dan.
Ik gun Claude het allerfijnste maar als iemand van de EBU (of Aran) ook maar lelijk naar hem kijkt bijt ik hun kop eraf.
WE RIDE AT DAWN
Het genre van Claude (in elk geval Ladada) is wel iets wat Frankrijk zelf ook niet zo heel vaak stuurt.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het zou wel het toppunt van ironie zijn als Frankrijk nu al een aantal jaar echt fanatiek z'n best doet om Eurovisie te winnen, en Nederland dan totaal random een Frans liedje instuurt en wint
En veel mensen zeggen ook Klauwtquote:Op donderdag 19 december 2024 18:39 schreef linebear het volgende:
Zei Trijntje nou echt Clone bij RTL boulevard
Dat doet hij zelf ook. Hij wil Cloud genoemd worden. Misschien omdat als je z'n naam op z'n Frans uitspreekt het voor Nederlanders klinkt als "kloot".quote:
Nou, dit niveau zie ik Claude ook nog wel halenquote:Op donderdag 19 december 2024 18:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het genre van Claude (in elk geval Ladada) is wel iets wat Frankrijk zelf ook niet zo heel vaak stuurt.
In 2010 deed dit het best prima:
Bekijk deze YouTube-video
Ik hoop dat we al die negativiteit eens achter ons kunnen laten komend jaar.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:52 schreef N.icka het volgende:
Tja , lief netjes braaf . Dat dan weer wel. Hoop dat hij in het blauwe pak van Joost gaat optreden .
Van mij mag Joost in zijn blauwe pak de 12 punten geven.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:52 schreef N.icka het volgende:
Tja , lief netjes braaf . Dat dan weer wel. Hoop dat hij in het blauwe pak van Joost gaat optreden .
't Is geen miss verkiezing he.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik hoop dat we al die negativiteit eens achter ons kunnen laten komend jaar.
Dit slaat als een tang op een varken.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
't Is geen miss verkiezing he.
Ja zou ik ook zeggen, maar het klonk welgemeend van Lantinga dat ze het nogal eens waren.quote:
Eerst de belangrijke zaken, dan het verstrooiingshoekje.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:07 schreef NailQueen het volgende:
Komt Claude nu helemaal op het eind?
Ik zie het morgen wel bij even tot hierquote:Op donderdag 19 december 2024 19:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Eerst de belangrijke zaken, dan het verstrooiingshoekje.
Laat Bonk over Sywiert schijtenquote:Op donderdag 19 december 2024 19:09 schreef Greys het volgende:
Opschieten Eva, m'n hond moet zo naar buiten.
Jaap heeft bij mij wel aardig wat credits opgebouwd door Europapa erdoor te "duwen", dus als hij enthousiast is, geloof ik er wel in.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja zou ik ook zeggen, maar het klonk welgemeend van Lantinga dat ze het nogal eens waren.
En ons Jaap zat ook te knikken.
Ik denk dat Claude pas om 19.45 komt hoor, de gast uit het shot in de coulissen is volgens mij altijd als laatst.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:09 schreef Greys het volgende:
Opschieten Eva, m'n hond moet zo naar buiten.
Overmorgen.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zie het morgen wel bij even tot hier
Als er meer mensen mee kijken kijk ik wel even meequote:Op donderdag 19 december 2024 19:17 schreef Momo het volgende:
Gaan mensen nog naar Albanië kijken vanavond?
Claude wist het maandag, dus meteen daarna laten weten waarschijnlijk?quote:Op donderdag 19 december 2024 19:35 schreef NailQueen het volgende:
Eerder deze week waren de live optredens
In Jaap we trustquote:Op donderdag 19 december 2024 19:37 schreef Greys het volgende:
Kippenvel van lied bij zowel het eerste keer horen als bij live.
Jaap vindt het een "waanzinnige song".
Vooral hij zelf wil de boodschap zijn begreep ik. Love shine a liiiight Claudje.quote:
HEMA en IKEA. Als t maar sexloos is.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:44 schreef Fred_B het volgende:
Dat huis van Suzan en Freek is wel heel erg Suzan en Freek hè
Denk ik ook haha.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:49 schreef Momo het volgende:
Tweetalig, Frans en Engels denk ik zo?
Dat leek me ook. Alles beter dan Frans en Nederlands in elk geval.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:49 schreef Momo het volgende:
Tweetalig, Frans en Engels denk ik zo?
Ik denk dat we zo iemand ook wel nodig hebben na dit jaarquote:
Volgens mij niet. Veel verder dan het woordje troubadour zijn we niet gekomen.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:04 schreef NailQueen het volgende:
Hebben wij ooit een inzending in (deels) Frans gehad?
Ja. Dat. Alles.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:02 schreef blackswangreen het volgende:
Nou, die commissie lijkt oprecht heel enthousiast. En Claude is echt een ontzettend innemende jongen, dat moet internationaal ook gaan opvallen.
Als ik ze zo hoor over internationale doorbraak, en gezien het feit dat het blijkbaar pas vorige maand is geschreven (dus specifiek voor Eurovisie), denk ik dat het lied in het Engels en Frans is.
Joost kwam nog iets verder.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:07 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Veel verder dan het woordje troubadour zijn we niet gekomen.
Het zou wat zijn als de Nederlandse inzending twee jaar op rij de grootste hit is.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Dat. Alles.
Het was geen toneelstukje van die commissieleden waarvan je normaal heus aanvoelt dat het misschien niet de favoriet van allemaal was. Ze buitelden nog net niet over elkaar van blijheid en hyperheid.
En Engels Frans lijkt me heel geschikt voor die aankomende wereldhit.
Hup Claude.
Maak jij dan maar je droom waar.
Ja die had merci, Stromae, Paris en escargots. Ook meertalig. Onze voorlopert.quote:
In 1969 al, Lenny Kuhr, met De Troubadour.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:04 schreef NailQueen het volgende:
Laat de potten zure augurken dan alvast maar aanrukken daar in EBU headquarters.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als de Nederlandse inzending twee jaar op rij de grootste hit is.
Dat had ik een jaar of 10 geleden echt nooit kunnen bedenken. En ook nog veroorzaakt door jonge authentieke artiesten, echt mooi.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als de Nederlandse inzending twee jaar op rij de grootste hit is.
Geen Joost Klein, wel “Hollandse Stromae” Claude zingt voor Nederland op Eurovisiesongfestivalquote:Op donderdag 19 december 2024 16:26 schreef NailQueen het volgende:
Ik hoop alleen niet dat de rest van Europa hem teveel met Stromae gaan vergelijken.
Vorig jaar zong Joost nog "papa waar ben je?" in het Fransquote:Op donderdag 19 december 2024 20:04 schreef NailQueen het volgende:
En escargots.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vorig jaar zong Joost nog "papa waar ben je?" in het Frans
(en hij zei "France" en "merci")
Het oordeel van Jaap Reesema vertrouw ik het meest. Al is het wel een beetje een inteelt-gebeuren. Joren van der Voort en Arno Krabman prijst hij als "de beste songwriters van Nederland", misschien omdat ze ook de hits van Jaap Reesema zelf hebben geschrevenquote:Op donderdag 19 december 2024 20:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Dat. Alles.
Het was geen toneelstukje van die commissieleden waarvan je normaal heus aanvoelt dat het misschien niet de favoriet van allemaal was. Ze buitelden nog net niet over elkaar van blijheid en hyperheid.
En Engels Frans lijkt me heel geschikt voor die aankomende wereldhit.
Hup Claude.
Maak jij dan maar je droom waar.
Wel serieus knap in elkaar gedraaid dat video'tje, en best snel. Avrotros doet de laatste jaren alles goed in de presentatie, behalve waar het daadwerkelijk om gaat: de staging op Eurovisie zelf.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:29 schreef Greys het volgende:
Het zal Rob Holley wel pijn hebben gedaan dat hij naar die aankondigingsvideo van Claude moest kijken waar Joost ook te zien was in zijn oog.
(En die peace emoji)
[ afbeelding ]
Ja ik vind die video met dat oog ook echt schitterend. Emotioneel zelfs.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wel serieus knap in elkaar gedraaid dat video'tje, en best snel. Avrotros doet de laatste jaren alles goed in de presentatie, behalve waar het daadwerkelijk om gaat: de staging op Eurovisie zelf.
Zurige Tina als vervangend orakel van Angela begint me wel de neus uit te komenquote:Op donderdag 19 december 2024 21:45 schreef Fred_B het volgende:
Tina Nijkamp zit straks bij Renze om te vertellen over de kansen van Claude op het ESF.
Ik begrijp de vraag die op ieders lippen ligt, maar nee, dat weet ik ook niet.
Bij welke coach zat hij eigenlijk?quote:Op donderdag 19 december 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
Zijn The Voice auditie is van YouTube gehaald na VoiceGate, maar staat nog wel op TikTok
[ tiktok ]
Manhattan in the distance…quote:Op donderdag 19 december 2024 18:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen minus ik, dan.
Ik gun Claude het allerfijnste maar als iemand van de EBU (of Aran) ook maar lelijk naar hem kijkt bijt ik hun kop eraf.
WE RIDE AT DAWN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht Ilse de Lange.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Bij welke coach zat hij eigenlijk?
Ik was uit eten met werk van meneer Sjors en wilde het net vragenquote:
nopequote:Op donderdag 19 december 2024 23:15 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik was uit eten met werk van meneer Sjors en wilde het net vragen
quote:Op donderdag 19 december 2024 22:38 schreef Thrts het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)-songfestival-nummer
Nou, Douwe wist het anders wel.quote:Maandag kreeg de 21-jarige zanger te horen dat hij was uitgekozen. Tot die tijd had hij niemand over zijn kandidatuur verteld, zelfs zijn moeder niet.
HOOOOIIII!!!quote:
Klinkt allemaal heel goed!quote:Op donderdag 19 december 2024 23:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
HOOOOIIII!!!
Ja, wat kan ik zeggen? Na afloop Claude even gezien op de korte persbegroeting en de selectie commissie en delegatie gesproken. Die energie en oprechte overtuiging voel je ook zonder camera’s. Iedereen gelooft hier in en Claude pakt iedereen in met z’n aanstekelijke energie. Dit gaat me een jaartje worden. 70 jaar Songfestival vieren in Rotterdam? Ik ben voor 💕🥰
Het zou wat zijnquote:Op donderdag 19 december 2024 23:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
HOOOOIIII!!!
Ja, wat kan ik zeggen? Na afloop Claude even gezien op de korte persbegroeting en de selectie commissie en delegatie gesproken. Die energie en oprechte overtuiging voel je ook zonder camera’s. Iedereen gelooft hier in en Claude pakt iedereen in met z’n aanstekelijke energie. Dit gaat me een jaartje worden. 70 jaar Songfestival vieren in Rotterdam? Ik ben voor 💕🥰
Zo kwam het ook over op tv, fijn dat het ook echt zo lijkt te zijn achter de schermen. En we hebben natuurlijk nog een ESF in eigen land te goed zonder covid restricties, dus wie weetquote:Op donderdag 19 december 2024 23:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
HOOOOIIII!!!
Ik denk dat de gemiddelde user hier meer over het songfestival weet dan onze Tina. Die zit tegenwoordig ook maar overal een beetje te bazelen. Die moet het lekker bij de kijkcijfers houdenquote:Op donderdag 19 december 2024 21:45 schreef Fred_B het volgende:
Tina Nijkamp zit straks bij Renze om te vertellen over de kansen van Claude op het ESF.
Ik begrijp de vraag die op ieders lippen ligt, maar nee, dat weet ik ook niet.
Het was ook zo’n energiek gesprek! Ik maak zelf af en toe TV en de hele sfeer op de vloer bij Eva is heel fijn en relaxed. Claude was na afloop ook met alle fans op de foto aan het gaan in de studio terwijl de pers ah wachten was. Laat zien hoe enthousiast hij is!quote:Op vrijdag 20 december 2024 00:13 schreef d_elise het volgende:
[..]
Zo kwam het ook over op tv, fijn dat het ook echt zo lijkt te zijn achter de schermen. En we hebben natuurlijk nog een ESF in eigen land te goed zonder covid restricties, dus wie weet
Precies, en dan vooral dat zurige ondertoontje dat ze continue heeft.quote:Op vrijdag 20 december 2024 00:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde user hier meer over het songfestival weet dan onze Tina. Die zit tegenwoordig ook maar overal een beetje te bazelen. Die moet het lekker bij de kijkcijfers houden
Zeker, al hoeft dat nog niet alles te betekenen... Claude en de mensen om hem heen zijn ook wel heel erg onderdeel van de Radio 2-kliek waar de commissieleden zelf ook in zitten. Zoals ik al zei, Jaap Reesema heeft zelfs dezelfde songwriters. En gisteren trad hij bij 538 nog op met de gitarist van Claude. Dat krijg je natuurlijk wel snel in het kleine Nederlandse muziekwereldje, maar op deze manier wordt het wel een beetje "Wij van WC-eend".quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:16 schreef Em31 het volgende:
Best wel bizar hoe enthousiast ze zijn, dan moet je wel zeker van je zaak zijn. Geloof dat ze zelfs bij Duncan zich nog meer inhielden.
Ja ik houd ook nog wel een slag om de arm hoor. Inderdaad omdat het van dat kliekje komt, al was dat bij S10 ook zo en waren ze niet zó enthousiast. Maar een matig flutnummer zoals Burning Daylight zal het in ieder geval vast niet worden, dat scheelt weer. En Claude kan wel met iets extra's komen wat nodig is voor een goed resultaat, dat geloof ik wel.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zeker, al hoeft dat nog niet alles te betekenen... Claude en de mensen om hem heen zijn ook wel heel erg onderdeel van de Radio 2-kliek waar de commissieleden zelf ook in zitten. Zoals ik al zei, Jaap Reesema heeft zelfs dezelfde songwriters. En gisteren trad hij bij 538 nog op met de gitarist van Claude. Dat krijg je natuurlijk wel snel in het kleine Nederlandse muziekwereldje, maar op deze manier wordt het wel een beetje "Wij van WC-eend".
Dus ik heb er wel vertrouwen in, maar als het straks blijkt toch een beetje een slap Radio 2-liedje te zijn zou dat ook niet heel erg verrassend zijn. Sterker nog, dat zou redelijk logisch zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |