SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Zo zo, dat zou een behoorlijke escalatie zijn. Als andere landen, bijvoorbeeld aan de Oostzee, dat ook gaan doen.....quote:https://bsky.app/profile/rnssc.bsky.social/post/3ldm3wmfhm22x
Russia has issued a notice to mariners demanding that all shipping seeks permission from ita Border Guard before entering Russian territorial seas. This is in contravention of UNCLOS, which affords the right of innocent passage.
#Lawfare
Misdadig gaat me iets te ver. Maar in Iran, Syri en Oekrane komt het volk wel op tegen een misdadig regime itt de Russische bevolking.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Niet alleen uit het "mooie" Rusland. Maar hoe is het ene volk misdadig noemen precies anders dan het andere volk misdadig noemen?
Dat is vergelijkbaar met wat Russen ook doen. Als het regime om is, is er weer iets om in te geloven en weten ze zich weer heel goed hun geschiedenis te herinneren.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Misdadig gaat me iets te ver. Maar in Iran, Syri en Oekrane komt het volk wel op tegen een misdadig regime itt de Russische bevolking.
Ze lijken de oorlog in Oekrane net zo apathisch te accepteren als de de Duitse bevolking in WOII..
Genoeg documentaires etc te vinden waarin de Duitsers ruim toegeven dat ze de holocaust zo'n beetje door de vingers zagen.
En de Duitsers zijn ook geen misdadig volk. Ze hebben wel hele ernstige misdaden begaan ja.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Misdadig gaat me iets te ver. Maar in Iran, Syri en Oekrane komt het volk wel op tegen een misdadig regime itt de Russische bevolking.
Ze lijken de oorlog in Oekrane net zo apathisch te accepteren als de de Duitse bevolking in WOII..
Genoeg documentaires etc te vinden waarin de Duitsers ruim toegeven dat ze de holocaust zo'n beetje door de vingers zagen.
Nee? De Russen rennen op machinegeweernesten af. Het boeit ze niet wat ze verliezen. Dan gaat het hard.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:08 schreef BEFEM het volgende:
5 op 1 wat die vent noemt is wel gunstig. Kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat klopt.
Dit is zo een dood argument. Ik zie ook graag dat het regime in Rusland valt, maar om te denken dat het zo makkelijk gaat als in Syri is naef. De rebellen in Syri hadden bezit van een redelijk groot grondgebied, een georganiseerde militaire eenheid en steun van Turkije.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je hebt teveel essays op YouTube gekeken. Het Russisch leger beschikt wel degelijk over capabele mensen, precies waarom we ze niet moeten onderschatten. Zolang je blijft beweren dat het allemaal hersenloze idioten zijn ondersteun je enkel de ontmenselijking van het Russische volk dat zich wl verzet tegen het regime.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee? De Russen rennen op machinegeweernesten af. Het boeit ze niet wat ze verliezen. Dan gaat het hard.
Ik zie ze vooral meatwaves doen en voor elke vierkante kilometer terreinwinst enorme verliezen aan mankracht incasseren.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:31 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Je hebt teveel essays op YouTube gekeken. Het Russisch leger beschikt wel degelijk over capabele mensen, precies waarom we ze niet moeten onderschatten. Zolang je blijft beweren dat het allemaal hersenloze idioten zijn ondersteun je enkel de ontmenselijking van het Russische volk dat zich wl verzet tegen het regime.
Meatwaves? Kijk je video's op internet met een coole techno beat er onder waarin Russen in grote aantallen worden uitgeschakeld? Ik geef het niet graag toe, maar dit is Oekraense propaganda. De muziek zit er onder zodat je minder wordt geschokt door wat je ziet. Niemand weet wat de chte situatie is op de grond. Je ziet nauwelijks videos in westerse media waarin Oekraners worden uitgeschakeld. Denk wat je wilt, maar Oekrane is op dit moment helaas niet aan de winnende hand en dit is voornamelijk de schuld van de matige steun van hun geallieerden. Een deel van van die geallieerden waarschuwen en opperen voor dialoog. Dit is niet iets wat ik ondersteun, maar met Trump in aankomst is het niet heel toevallig dat ze op deze manier de schade voor hunzelf willen beperken.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie ze vooral meatwaves doen en voor elke vierkante kilometer terreinwinst enorme verliezen aan mankracht incasseren.
En welk verzet? Tieners die zich laten omkopen?
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldme3je7k224quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldmfkyqg7s2e
🦅👀 In Primorsko-Akhtarsk, where the Shaheds are launched from, the local residents just heard explosions and the work of Russian air defense.
💥 Multiple BAVOVNA in Rostov and Taganrog!
Als ze geen enorme verliezen zouden lijden zouden er geen Norks nodig zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:44 schreef FreezePop het volgende:
Meatwaves? Kijk je video's op internet met een coole techno beat er onder waarin Russen in grote aantallen worden uitgeschakeld? Ik geef het niet graag toe, maar dit is Oekraense propaganda.
Rusland heeft maar ongeveer 100 miljoen meer inwoners, dus dit is niets anders dan tactiek. Lijden ze enorme verliezen? Ja. Kunnen ze dit toelaten? Ja, en ze hebben ook nog Noord-Koreanen gevonden om dit voor hun te doen.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze geen enorme verliezen zouden lijden zouden er geen Norks nodig zijn.
Rusland heeft geen 140 miljoen inwoners. Die cijfers zijn door districten vervalst om zo meer geld uit Moskou te krijgen. ~10-120 miljoen is een betere schatting. Dat zou ook de problemen op de arbeidsmarkt verklaren. Er is gewoon geen onbeperkte hoeveelheid soldaten die Rusland kan sturen. Dat is een mythe. Dat is kletskoek.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:56 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Rusland heeft maar ongeveer 110 miljoen meer inwoners, dus dit is niets anders dan tactiek. Lijden ze enorme verliezen? Ja. Kunnen ze dit toelaten? Ja, en ze hebben ook nog Noord-Koreanen gevonden om dit voor hun te doen.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldmhaukcv222quote:
Ik hoop dat je met betrokken enkel de Russen bedoelt die zich vrijwillig aanmelden en de oorlog ondersteunen of onderdeel zijn van het regime. Rusland is een immens divers land waar nu ook de minderheden worden uitgebuit om oorlog te voeren voor de Russische meerderheid. De Boerjaten, Tuvans en de Kalmukken zijn sterk vertegenwoordigd in de oorlogsverliezen. De Rus zelf lijdt veel minder onder deze oorlog.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Er wordt hier nu een semantische discussie gevoerd alsof er hier in deze topicreeksen met 'Russen' alle etnische Russen worden bedoelt. Dat is ietwat vals, volgens mij spreken de meest hier als het gaat over Russen in de oorlog daadwerkelijk over de mensen die betrokken zijn. Als we roepen dat we door Canadezen bevrijd zijn bedoel we ook niet elke etnische Canadees.
De Verenigde Naties is het niet met je eens. Je hebt geen idee waar je het over hebt,quote:Op donderdag 19 december 2024 00:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft geen 140 miljoen inwoners. Die cijfers zijn door districten vervalst om zo meer geld uit Moskou te krijgen. ~10-120 miljoen is een betere schatting. Dat zou ook de problemen op de arbeidsmarkt verklaren. Er is gewoon geen onbeperkte hoeveelheid soldaten die Rusland kan sturen. Dat is een mythe. Dat is kletskoek.
De VN doet geen volkstellingen.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:10 schreef FreezePop het volgende:
De Verenigde Naties is het niet met je eens. Je hebt geen idee waar je het over hebt,
Als de Oekies met een beetje steun die capabele mensen nou eens weet te bereiken met een "offer they just can't resist". Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Even wachten op bevestiging.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:31 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Je hebt teveel essays op YouTube gekeken. Het Russisch leger beschikt wel degelijk over capabele mensen, precies waarom we ze niet moeten onderschatten. Zolang je blijft beweren dat het allemaal hersenloze idioten zijn ondersteun je enkel de ontmenselijking van het Russische volk dat zich wl verzet tegen het regime.
Dat is het betere werk ja. Geen ziekenhuis of school. Echt de machinerie beschadigen en vertragen.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:04 schreef Ulx het volgende:
Oekrane heeft ook maar gelijk een olieraffinaderij in de fik gezet. Want waarom ook niet? Ze waren toch al lekker bezig vandaag.
[..]
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldmhaukcv222
De meeste russen aan het front zullen ook opgelucht zijn als dit over is.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee? De Russen rennen op machinegeweernesten af. Het boeit ze niet wat ze verliezen. Dan gaat het hard.
Ik weet niet of dit de oplossing is, maar zolang Oekrane de oorlog wint en het Russische regime valt ben ik tevreden.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:23 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als de Oekies met een beetje steun die capabele mensen nou eens weet te bereiken met een "offer they just can't resist". Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Even wachten op bevestiging.
DIU heeft laten zien echt wel iets te kunnen. Als het maar heet genoeg onder de voetjes wordt in dat militair apparaat van het Kremlin.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:37 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit de oplossing is, maar zolang Oekrane de oorlog wint en het Russische regime valt ben ik tevreden.
https://www.rferl.org/a/r(...)ounted/32256506.htmlquote:
quote:In interviews with RFE/RL, census workers confirmed that much of the data provided was fictional.
"We are being forced to falsify data, and as I understand it, this is happening on a large scale across St. Petersburg because the participation rate is very low," one census worker who asked that her name be withheld for fear of repercussions told RFE/RL's North.Realities in November 2021. "This bothers me a lot because we are being forced to do illegal things at the orders of the regional administration. As a sociologist, I know that the value of such data is zero."
Another census worker, in the southern region of Astrakhan, told a similar story. "The lists I was given had real answers for about 50 percent of the entries, while the rest had been filled in using residency-registration lists rather than actual interviews," he said on condition of anonymity. "There was no information on ethnicity, and we had to figure this out ourselves. I left it blank, so the ethnicity question was unanswered for more than half of my list. I saw another worker using a different tactic -- she guessed at the ethnicities by looking at the surnames."
Such anecdotal evidence and the census results themselves have prompted many experts to caution against using the 2021 census at all.
"I wouldn't rely much on the results of this census," sociologist and visiting professor at Canada's Carleton University Guzel Yusupova said. "Not only do members of the Tatar intelligentsia and activists in other ethnic republics have questions about it, but so also do members of the academic community."
Yakovenko stressed that polling is impossible "in totalitarian and fascist regimes."
"People take any interviewer -- a person violating their personal space and asking personal questions -- as a representative of the government or the security forces," he said. "Sociologists say up to 90 percent of people refuse to answer questions. As for the census, many don't want to answer, while others provide answers that distort reality."
Poetin wilde tot nu toe geen algehele mobilisatie afkondigen. Want dan breekt wel de pleuris uit.quote:Op donderdag 19 december 2024 01:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://www.rferl.org/a/r(...)ounted/32256506.html
Genoeg rode vlaggen om die cijfers niet te vertrouwen. Het klopt gewoon niet met wat je ziet. Ook het argument dat men geen soldaten uit de grote steden durft te sturen lijkt me onzin. Poetin heeft genoeg mogelijkheden om eventuele protesten keihard neer te slaan. Gewoon de arrestanten linea recta naar het front sturen en duidelijk maken dat de burgers achter het Kremlin moeten blijven staan want anders....
[..]
Zegt men. Ik denk dat dat niet klopt. Het lijkt me niet dat de burgers dan ineens in opstand gaan komen. Dat doen ze nu ook niet. Ik denk eerder dat het probleem is dat er dan geen mensen meer overblijven voor in de civiele sector en de wapenfabrieken. En dat dat veel sneller problemen gaat opleveren die tot onrust zullen leiden. Poetin zal in 2022 die beslissing hebben genomen met de aanname dat Kyiv binnen no time zou vallen. Maar ja, dat gebeurde dus niet en nu is hij fucked. Want nu is het te laat voor een algehele mobilisatie, de economie trekt dat nu helemaal niet meer. Dus moeten er ergens anders soldaten worden gehaald.quote:Op donderdag 19 december 2024 02:01 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Poetin wilde tot nu toe geen algehele mobilisatie afkondigen. Want dan breekt wel de pleuris uit.
Meeste zijn toch alweer teruggestuurd/teruggegaan?quote:Op donderdag 19 december 2024 02:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waren er niet iets van 300.000 Russen die hun dienstplicht ontvlucht waren? Zoiets staat me bij maar kan het nergens even vinden snel
Ja Ulx, andere berekeningen en inschattingen kunnen hierbij een rol hebben gespeeld, maar in de bijna drie jaar oorlog kan het Kremlin van gedachten veranderd zijn, of tot ander inzicht gekomen zijn.quote:Op donderdag 19 december 2024 02:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zegt men. Ik denk dat dat niet klopt. Het lijkt me niet dat de burgers dan ineens in opstand gaan komen. Dat doen ze nu ook niet. Ik denk eerder dat het probleem is dat er dan geen mensen meer overblijven voor in de civiele sector en de wapenfabrieken. En dat dat veel sneller problemen gaat opleveren die tot onrust zullen leiden. Poetin zal in 2022 die beslissing hebben genomen met de aanname dat Kyiv binnen no time zou vallen. Maar ja, dat gebeurde dus niet en nu is hij fucked. Want nu is het te laat voor een algehele mobilisatie, de economie trekt dat nu helemaal niet meer. Dus moeten er ergens anders soldaten worden gehaald.
Natuurlijk, de boel mobiliseren geeft ook nogal een signaal af naar het buitenland. Dat signaal zal Poetin liever niet hebben afgegeven. Maar ja, lieverkoekjes bakken we niet, dus was het een verkeerde beslissing. Anyway, Rusland lijkt een groter mankrachtprobleem te hebben dan Oekrane.quote:Op donderdag 19 december 2024 02:52 schreef yessie234 het volgende:
Ja Ulx, andere berekeningen en inschattingen kunnen hierbij een rol hebben gespeeld, maar in de bijna drie jaar oorlog kan het Kremlin van gedachten veranderd zijn, of tot ander inzicht gekomen zijn.
Met deze manier van oorlog voeren wel. Een officier uit de Eerste Wereldoorlog zou zich er helemaal thuis gevoeld hebben, in die loopgraven met een lading van die ondergeschikten.quote:Op donderdag 19 december 2024 03:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk, de boel mobiliseren geeft ook nogal een signaal af naar het buitenland. Dat signaal zal Poetin liever niet hebben afgegeven. Maar ja, lieverkoekjes bakken we niet, dus was het een verkeerde beslissing. Anyway, Rusland lijkt een groter mankrachtprobleem te hebben dan Oekrane.
quote:Op donderdag 19 december 2024 08:03 schreef Parafernalia het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)hij-is-onbetrouwbaar
En precies daarom heeft dat onderhandelen dus helemaal geen zin.quote:Onderhandelen met Poetin is niet makkelijk, zegt Berlijn. "Het is heel moeilijk om te gaan onderhandelen met een partij die eigenlijk heel principieel jouw bestaansrecht ontkent”.
Dus gewoon doorvechten. Net zo lang tot de Noord Koreanen aan de grens staan bij Polen.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
En precies daarom heeft dat onderhandelen dus helemaal geen zin.
Dan heeft Polen een excuus om eens lekker huis te houden in de regio. Ben benieuwd hoe veel hulp ze dan krijgen en hoe snel ze in Moskou staan.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dus gewoon doorvechten. Net zo lang tot de Noord Koreanen aan de grens staan bij Polen.
Dat hebben de Polen dan niet.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan heeft Polen een excuus om eens lekker huis te houden in de regio. Ben benieuwd hoe veel hulp ze dan krijgen en hoe snel ze in Moskou staan.
Dan maar zonder excuus, had Putin ook niet nodig.quote:
Gewoon de Orks en Norks onderpissen haha!quote:Maar in hun broek poep in alle kleuren van de regenboogvlag zullen ze zker. Samen met de Hollanders.
Jij denkt dat het Poolse leger gaat vechten zodat jij ongegeneerd in je progressieve psychose kunt blijven leven?quote:Op donderdag 19 december 2024 08:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan maar zonder excuus, had Putin ook niet nodig.
[..]
Gewoon de Orks en Norks onderpissen haha!
Ze hebben met moeite en enorme verliezen 20% van Oekrane bezetquote:Op donderdag 19 december 2024 08:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dus gewoon doorvechten. Net zo lang tot de Noord Koreanen aan de grens staan bij Polen.
Polen gaat gewoon voor zichzelf vechten, net als Ukraine. Maar jij denkt dat je belangrijk bent of zo?quote:Op donderdag 19 december 2024 08:45 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij denkt dat het Poolse leger gaat vechten zodat jij ongegeneerd in je progressieve psychose kunt blijven leven?
Haha. Keep dreaming.
Dat komen ze bij onderhandelingen ook wel. Kun je er beter een partij dood maken.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
quote:“There’s no point pushing Zelensky to talk when Putin doesn’t want to talk,” Kallas told the @henryjfoy.bsky.social. “We can’t talk about peacekeepers when there’s no peace. And why is there no peace? Because Russia does not want peace.” https://on.ft.com/4gdAWR3
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldndccxvus2j
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Goed plan. Ik denk dat ze dan hun eigen luchtverdediging moeten meenemen en zo enkele tientallen kilometers rondom de training locatie beveiligen. Je wil tenslotte niet dat een Russische afzwaaier per ongeluk tussen de Britten ontploft.quote:“Defence sources say that one option under consideration is sending British troops to Ukraine to help train their forces. Speaking to the BBC, Healey declined to give specifics.” https://www.bbc.co.uk/news/articles/c878ypxgl3qo
https://bsky.app/profile/shashj.bsky.social/post/3ldncsd5gkc2n
Wat moet je dan dan?quote:Op donderdag 19 december 2024 08:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
De oorlog winnen.quote:
quote:Russian troops have intensified attacks in several areas along the front line over the past few days, but failed to break through Ukraine's defense lines, Commander-in-Chief Oleksandr Syrskyi said on Dec. 19.
Syrskyi described the battlefield situation as "extremely difficult."
His statement comes as Russia keeps on advancing in Donetsk Oblast in an attempt to occupy the key towns of Pokrovsk and Kurakhove. Ukraine's General Staff has recorded a total of 250 front-line clashes over the past day.
"In the heavy battles, Ukrainian defense forces did not allow Russian forces to breach the defense and achieve operational success in any direction," Syrskyi said following a phone call with Admiral Tony Radakin, the head of the U.K.'s Armed Forces.
Nee, je hebt het tegen een third worlder.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Polen gaat gewoon voor zichzelf vechten, net als Ukraine. Maar jij denkt dat je belangrijk bent of zo?
Rusland kapot sanctioneren en Ukraine volpompen met wapens.quote:
Die bepaalde schilder vondt andere volkeren minderwaardig, niet zo zeer misdadig.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de Duitsers zijn ook geen misdadig volk. Ze hebben wel hele ernstige misdaden begaan ja.
Een bepaalde schilder vond andere volkeren ook misdadig.
De voorraad van 26 27 miljoen uitgehongerde Noord-Koreanen zal op zijn ver voor dat het hele zooitje aan de Poolse grens staat.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De wens om te onderhandelen is er ook alleen maar vanuit het westen.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
Uit welk diarreeland specifiek?quote:Op donderdag 19 december 2024 10:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je hebt het tegen een third worlder.
Goede vraag.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat gaat Trump doen dan als Poetin weigert?
Precies. Rusland is niet genteresseerd in vrede en blijft ad nauseam zijn eisenpakket herhalen, wat neerkomt op de totale overgave van Oekrane en het einde van dat land als soevereine staat.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De wens om te onderhandelen is er ook alleen maar vanuit het westen.
Rusland heeft het nooit over onderhandelen (maar haar doelen bereiken). Of onderhandelen wat min of meer op capituleren neerkomt.
Het is een grote teken van zwakte en Rusland voelt zich er alleen gesterkt door.
Wat als Rusland elke concessie weigert? Waar het tot nu toe wel op lijkt zeg maar.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede vraag.
Hopelijk blijft die vraag onbeantwoord. Escalatie moet tegen alle kosten voorkomen worden.
Maar op de achtergrond moeten er gesprekken zijn, dat kan niet anders.
....zegt ie, terwijl Rusland Ukraine plat bombardeertquote:Op donderdag 19 december 2024 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
Escalatie moet tegen alle kosten voorkomen worden.
Poetin weet dat, dus die gaat gewoon door.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede vraag.
Hopelijk blijft die vraag onbeantwoord. Escalatie moet tegen alle kosten voorkomen worden.
Er zal vast stille diplomatie plaatsvinden.quote:Maar op de achtergrond moeten er gesprekken zijn, dat kan niet anders.
Ja, want oekraine volstouwen met wapentuig zodat ze de orcs ongenadig hard het land uit kunnen trappen zal je vast geen wenselijk scenario vinden.quote:Op donderdag 19 december 2024 11:52 schreef phpmystyle het volgende:
Goede vraag.
Hopelijk blijft die vraag onbeantwoord.
quote:
quote:Op donderdag 19 december 2024 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oekrane volpompen met wapens.
Gaat niet gebeuren en is niet realistisch.quote:Op donderdag 19 december 2024 10:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland kapot sanctioneren en Ukraine volpompen met wapens.
Ik weet het niet, ik weet het echt niet,quote:Op donderdag 19 december 2024 12:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat als Rusland elke concessie weigert? Waar het tot nu toe wel op lijkt zeg maar.
Wat stel je dan voor?
Klopt.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want oekraine volstouwen met wapentuig zodat ze de orcs ongenadig hard het land uit kunnen trappen zal je vast geen wenselijk scenario vinden.
Ja, volpompen met wapen is realistisch genoeg. Zeker als iemand er voor wil betalen.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gaat niet gebeuren en is niet realistisch.
Hehe, was dat nou zo moeilijk, gewoon ruiterlijk erkennen dat je pro-rus bent?quote:
Leg uit.quote:Maar is technisch gzien ook niet realistisch.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 19 december 2024 12:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hehe, was dat nou zo moeilijk, gewoon ruiterlijk erkennen dat je pro-rus bent?
[..]
Leg uit.
Je laten aftuigen door de bully in de hoop dat hij je daarna met rust laat.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
appeasementpolitiek heeft een negatieve klank gekregen door Chaimberlaine (hij had ook geen keus) maar het zou niet verkeerd zijn om deze benadering in te zetten gezien de geopolitieke situatie.
Ik denk dat het een gouden greep zal zijn.
Laat maar. Hij is opgehouden met z'n gehuichel als ware hij echt wel pro-oekraine.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je laten aftuigen door de bully in de hoop dat hij je daarna met rust laat.
Geweldig idee. Echt een gouden greep, dat ze daar nog niet op gekomen zijn zeg.
Nee, dat hele afspraken nakomen slaat al nergens op.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik weet het echt niet,
Poetin proberen tot bedaren te brengen en cht de belofte doen niet verder op te schuiven naar het Oosten. Laten zien dat we nu wel onze afspraken nakomen. Hopelijk stemt hem dat positief.
En welke afspraken zijn we dan niet nagekomen?quote:Op donderdag 19 december 2024 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
Laten zien dat we nu wel onze afspraken nakomen.
Wel fijn dat dat nu gewoon duidelijk is, inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat maar. Hij is opgehouden met z'n gehuichel als ware hij echt wel pro-oekraine.
rus moet gewoon winnen, klaar.
Er is nooit een akkoord geweest in Istanbul.quote:
Mocht je ooit naar Indonesi komen doe me maar een DM. Ik kan je laten verdwalen in mijn investering.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hoe was het nou met je investeringen?
Nooit antwoord op gehad.
Nee dank je, 3de wereld is niet mijn dingquote:Op donderdag 19 december 2024 13:04 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Mocht je ooit naar Indonesi komen doe me maar een DM. Ik kan je laten verdwalen in mijn investering.
Geen inch opschuiven naar het Oosten.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
En welke afspraken zijn we dan niet nagekomen?
Niet weer beginnen joh.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen inch opschuiven naar het Oosten.
Het westen heeft niet beseft tot welke chaos en zorgen dit kon leiden aan de andere kant.
En gelukkig maar. Stel je voor dat we mijn investeringen in de regio nog eens moeten saneren van ongewenste Europeanen.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee dank je, 3de wereld is niet mijn ding
quote:Poetin ziet doel 'speciale militaire operatie' dichterbij komen
President Vladimir Poetin heeft op zijn jaarlijkse persbijeenkomst gezegd dat het doel van de inval in Oekrane wordt bereikt. Hij zei dat de militaire situatie ingrijpend verandert en de Russische troepen langs de hele frontlinie oprukken in wat Poetin "de speciale militaire operatie" noemt.
Poetin speculeerde ook over een 'raketduel' met de Verenigde Staten, met de hypersonische Oreshnik die volgens de Russische president niet te stoppen is. Hij vuurde zo'n projectiel al eens af op Dnipro en stelde gekscherend voor om met de VS een doel uit te kiezen dat vervolgens onder vuur wordt genomen. De Amerikanen mogen dat dan proberen te beschermen met hun verdedigingssystemen, zei hij. "Wij zijn klaar voor zo'n experiment."
Rusland viel Oekrane in februari 2022 binnen naar aanleiding van de gevechten in de Oekraense regio Donbas die in 2014 waren uitgebroken. De regio is volgens analisten ook rijk aan waardevolle grondstoffen, zoals gas.
Poetin wil voorkomen dat Oekrane lid van de NAVO wordt en aast op grote stukken van het zuiden en oosten van Oekrane. Hij heeft al vier provincies geannexeerd zonder deze helemaal veroverd te hebben. In 2014 werd het schiereiland de Krim bij Rusland gevoegd.
Poetin zei ook dat de Russische economie stabiel is en "tegen alle verwachtingen" vooruit blijft gaan, ondanks "externe bedreigingen". Hij gaf wel toe dat de inflatie die 9 procent bedraagt, verontrustend is. De inflatie in Rusland bedroeg in 2023 bijna 7,5 procent en 12 procent in 2022.
Waar staan die afspraken?quote:Op donderdag 19 december 2024 13:07 schreef phpmystyle het volgende:
Geen inch opschuiven naar het Oosten.
Ja, want mensen met harde valuta moet je niet willen natuurlijk.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:16 schreef Nyamuk het volgende:
Stel je voor dat we mijn investeringen in de regio nog eens moeten saneren van ongewenste Europeanen.
Beetje losgezongen van de werkelijkheid.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:25 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oekraine-te-bereiken
v
Als dit een echt interview is dan gaat Putin full retard. Lukt hem nauwelijks in Oekrane en dan nadenken over raketten richting USA. En ik geloof dat weinig mensen onder de indruk zijn van deze raket.
[..]
De filmpjes waarin hij dat zegt zijn gewoon te zien op twitter.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:25 schreef LethalNinja het volgende:
Als dit een echt interview is dan gaat Putin full retard.
Beetje macho gedrag.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:25 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oekraine-te-bereiken
v
Als dit een echt interview is dan gaat Putin full retard. Lukt hem nauwelijks in Oekrane en dan nadenken over raketten richting USA. En ik geloof dat weinig mensen onder de indruk zijn van deze raket.
[..]
Wat is jouw stijl?quote:Op donderdag 19 december 2024 13:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje macho gedrag.
Ook niet mijn stijl. Vind het onnodig.
We weten dat ze het kunnen.
Fatsoen, moed, ethiek, en gedreven vanuit waarden.quote:
Ik vrees dat ze alle drie handelen vanuit hun eigen visie op fatsoen, moed en ethiek.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fatsoen, moed, ethiek, en gedreven vanuit waarden.
Wat een Poetin doet, of Verhofstadt, of onlangs Rutte. Is fout. Gewoon hartstikke fout.
Anyway, we zullen allemaal water bij de wijn moeten doen als we vrede willen.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:58 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze alle drie handelen vanuit hun eigen visie op fatsoen, moed en ethiek.
Loos gelul dus.
Vooral in het glas van Poetin ja, met z'n bezopen gedoe.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway, we zullen allemaal water bij de wijn moeten doen als we vrede willen.
Je bent tuinman kerel.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want mensen met harde valuta moet je niet willen natuurlijk.
Ik merk het al, we hebben met een reguliere warren buffet te maken hierzo.
Waarom? Gewoon de Russische economie nog veel verder om zeep helpen dan nu het geval is, en dan zakt het grote, machtige Rusland vanzelf door z’n hoeven.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al vroeg begonnen met de kerstborrel zo te lezen.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon de Russische economie nog veel verder om zeep helpen dan nu het geval is, en dan zakt het grote, machtige Rusland vanzelf door z’n hoeven.
Sterk spul dat php.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Zijn stijl is continue fantaseren over niet-bestaande verdragen.
Nee hoor. Gewoon nuchter. Onderhandelen met Rusland heeft geen enkele zin. Rusland moet kapot. Een andere uitkomst is er niet, aangezien Rusland in alle andere gevallen altijd een bedreiging voor onze vrede en veiligheid zal vormen.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al vroeg begonnen met de kerstborrel zo te lezen.
Ghehehehahahquote:Op donderdag 19 december 2024 14:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon nuchter. Onderhandelen met Rusland heeft geen enkele zin. Rusland moet kapot. Een andere uitkomst is er niet, aangezien Rusland in alle andere gevallen altijd een bedreiging voor onze vrede en veiligheid zal vormen.
Russen oprotten naar Rusland. Agressie en landjepik nooit belonen.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gouden greep.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:54 schreef oheng het volgende:
Hey ik heb een goed idee, laten we het land dat nonstop annexatie oorlogen start, en continue fantaseert over de vernietiging van de mensheid, hun zin geven.
Werkt immers ook bij kleuters.
Lang niet zo grappig als jouw onvermogen om met bewijs te komen dat er rechtsgeldige (!!!) afspraken zijn tussen het westen (???) en rusland om nooit de NAVO uit te breiden richting het oosten.quote:
Het zijn ook landen als Polen, Tsjechi etc zelf die zich bij de NAVO wilden aansluiten. Ze hebben zichzelf gemeld, het was niet dat de NAVO-militairen door Praag en Warschau marcheerden. Wat hadden we dan moeten zeggen? Mag niet van moedertje Rusland?quote:Op donderdag 19 december 2024 14:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Lang niet zo grappig als jouw onvermogen om met bewijs te komen dat er rechtsgeldige (!!!) afspraken zijn tussen het westen (???) en rusland om nooit de NAVO uit te breiden richting het oosten.
Zie ook russische aanvallen richting Moldavie, Georgie, Tsetjenie, en Oekraine.
Ja, dat hoort ook bij het rechtsgeldige gedeelte. Je mag en kan geen afspraken voor een ander maken.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zijn ook landen als Polen, Tsjechi etc zelf die zich bij de NAVO wilden aansluiten. Ze hebben zichzelf gemeld, het was niet dat de NAVO-militairen door Praag en Warschau marcheerden. Wat hadden we dan moeten zeggen? Mag niet van moedertje Rusland?
Budapest memorandum en Minsk akkoorden geschonden.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Lang niet zo grappig als jouw onvermogen om met bewijs te komen dat er rechtsgeldige (!!!) afspraken zijn tussen het westen (???) en rusland om nooit de NAVO uit te breiden richting het oosten.
Zie ook russische aanvallen richting Moldavie, Georgie, Tsetjenie, en Oekraine.
Nee, je liegt.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Budapest memorandum en Minsk akkoorden geschonden.
Ja, door Rusland geschonden. Dat klopt inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Budapest memorandum en Minsk akkoorden geschonden.
En we hadden de kans in Istanbul om te kiezen voor vrede. Maar dat mocht niet van Johnsen en Rutte en Verhofstadt. En nu zal er meer gebloed moeten worden.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, door Rusland geschonden. Dat klopt inderdaad.
Dit is gelul. Rusland eiste al het bezette gebied op, eiste volledige ontwapening van Oekrane en een puppetregime.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En we hadden de kans in Istanbul om te kiezen voor vrede. Maar dat mocht niet van Johnsen en Rutte en Verhofstadt. En nu zal er meer gebloed moeten worden.
Nee, de eis was iig geen lidmaatschap navo en EU.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is gelul. Rusland eiste al het bezette gebied op, eiste volledige ontwapening van Oekrane en een puppetregime.
En toen kwamen de slachtingen in Bucha en Irpin naar buiten en is Oekrane - zeer terecht - afgehaakt.
Dat is nog niet te zeggen want het conflict is nog bezig.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, de eis was iig geen lidmaatschap navo en EU.
Over die Busha en Irpin kan ik alleen maar zeggen: ja ze zijn doorgevochten tegen vele honderdduizenden meer doden. Dat heeft toch geen zin gehad?
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is gelul. Rusland eiste al het bezette gebied op, eiste volledige ontwapening van Oekrane en een puppetregime.
En toen kwamen de slachtingen in Bucha en Irpin naar buiten en is Oekrane - zeer terecht - afgehaakt.
Poetin denkt kennelijk van wel.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, de eis was iig geen lidmaatschap navo en EU.
Over die Busha en Irpin kan ik alleen maar zeggen: ja ze zijn doorgevochten tegen vele honderdduizenden meer doden. Dat heeft toch geen zin gehad?
Dat zal best. Heel veel clustermunitie en landmijnen leveren dus.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:09 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk wil Rusland op alle vier de bezette oblasten over een tijdje nog een groot offensief uitvoeren, dus zijn zeker nog lang niet klaar hier mee.
Als Zelensky herkozen wordt. Ben niet zo op de hoogte wat andere kansvolle kandidaat kan zijn. Iemand?quote:
Poetin gaat die verkiezing winnenquote:Op donderdag 19 december 2024 18:19 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als Zelensky herkozen wordt. Ben niet zo op de hoogte wat andere kansvolle kandidaat kan zijn. Iemand?
Tuinman is toch een mooi vak?quote:
Ik vroeg me al af hoe je sliep 's nachts.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tuinman is toch een mooi vak?
Veel buiten, met de natuur in de weer....
Da's pas na de oorlog.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:19 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als Zelensky herkozen wordt. Ben niet zo op de hoogte wat andere kansvolle kandidaat kan zijn. Iemand?
Ik krijg van speeches van Poetin gericht aan Trump vaak de indruk dat Poetin zijn woorden zorgvuldig kiest, om Trump stevig te raken. Trump is iemand in de ogen van Poetin en v.v.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:25 schreef LethalNinja het volgende:
Poetin speculeerde ook over een 'raketduel' met de Verenigde Staten, met de hypersonische Oreshnik die volgens de Russische president niet te stoppen is. Hij vuurde zo'n projectiel al eens af op Dnipro en stelde gekscherend voor om met de VS een doel uit te kiezen dat vervolgens onder vuur wordt genomen. De Amerikanen mogen dat dan proberen te beschermen met hun verdedigingssystemen, zei hij. "Wij zijn klaar voor zo'n experiment.
De Russen kennende stelt de raket weinig voor.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:46 schreef Nyamuk het volgende:
Wantie, wie zou de grootse hebben denk je?
[ x ]
Denk je?quote:Op donderdag 19 december 2024 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Russen kennende stelt de raket weinig voor.
Ja.quote:
Inwoners van Kiev e.o. denken daar anders over.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Russen kennende stelt de raket weinig voor.
Wat later op de avond zijn de beste uren hier, ik heb net nog een inhoudelijke bijdrage geleverd over Poetin en zijn informatievaccuum. Die al gelezen?quote:Op donderdag 19 december 2024 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik lees hier niks anders dan chagrijnige discussies met elkaar. Met de strekking: ik heb gelijk, jij niet.
En andere hardliners.
Onderbouw anders even je kritiek op dit filmpje met iets anders dan jouw onderbuik. Maakt het voor het topic weer wat interessanter.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja.
En dat jij er weer een tweet uit je pro-rus trollen collectie tegenaan gooit boeit niet zo veel.
quote:Putin says ready to negotiate with any legitimate Ukrainian leader
MOSCOW, Dec. 19 (Xinhua) -- Russia is ready to negotiate with any legitimate leader in Ukraine, Russian President Vladimir Putin said Thursday.
"If someone takes part in the election and gains legitimacy, we are ready to talk to him, including Volodymyr Zelensky," Putin said during his annual news conference.
He added that Russia has no preconditions for starting negotiations with Ukraine, emphasizing that Russia is ready to engage in talks based on the Istanbul agreements while considering the current situation on the ground.
Doen we niets mee.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)ad75c8850b2bb/c.html
[..]
Zul je zien dat Zelenski uiteindelijk toch vakantie gaat vieren op een onderduik adres ergens in Polen of Litouwen.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:05 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Inwoners van Kiev e.o. denken daar anders over.
Zelensky woest over voorstel kerstbestand door Orban:
Ook uit de Telegraaf, over het eigengereide optreden van Orban binnen de EU. EU was tevens not amused.
Zelensky: wij zitten niet in vakantie-modus, er vallen doden.
Symboliseert wel de huidige staat van de Oekrane-vlag brigade. Onderhandelingen zijn niet gewild. Ze willen alleen dat de oorlog doorgaatquote:
Ach, de Wijk.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:09 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk wil Rusland op alle vier de bezette oblasten over een tijdje nog een groot offensief uitvoeren, dus zijn zeker nog lang niet klaar hier mee.
Ik stap nog liever met blote voeten op een LEGO blokjequote:Op donderdag 19 december 2024 19:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wat later op de avond zijn de beste uren hier, ik heb net nog een inhoudelijke bijdrage geleverd over Poetin en zijn informatievaccuum. Die al gelezen?
Er valt niets te onderhandelen, er valt alleen terug te trekken. En dan heb ik het niet over je voorhuid als je staat te douchen, maar Rusland uit Oekrane.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Symboliseert wel de huidige staat van de Oekrane-vlag brigade. Onderhandelingen zijn niet gewild. Ze willen alleen dat de oorlog doorgaat
Wat een onzin tweet. Al vele decennia zijn we verdedigingsloos tegen ICBMs. Daar brengt een nieuw model geen verandering in. Misschien dat systemen als Thaad er een paar uit de lucht weten te knallen maar als poep de ventilator raakt vliegen er honderden. Daar doet geen enkel verdedigingssysteem iets tegen. Daarom hebben de Amerikanen ook hun eigen ballistische raketten. Als Rusland er honderden hun kant op sturen krijgen ze een gelijke hoeveelheid terug.quote:
Ach ja, alweer zo'n trol in zijn informatievaccuum zal wel zo'n echte hoger opgeleide zijn waar we allemaal tegen op moeten kijken. Weet u wie ook in informatievaccuum leeft?quote:Op donderdag 19 december 2024 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik stap nog liever met blote voeten op een LEGO blokje
Precies wat ik zeg. Je wil dat de oorlog doorgaat tot Rusland weer verdreven is, wat nooit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:36 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Er valt niets te onderhandelen, er valt alleen terug te trekken. En dan heb ik het niet over je voorhuid als je staat te douchen, maar Rusland uit Oekrane.
Ga ik wel doen als jij daar mee begint.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:15 schreef Nyamuk het volgende:
Onderbouw anders even je kritiek op dit filmpje met iets anders dan jouw onderbuik.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gebruikt.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Je wil dat de oorlog doorgaat tot Rusland weer verdreven is, wat nooit gaat gebeuren.
Dit is geen oorlog die uiteindelijk met bommen kan worden gewonnen. De ideologie blijft bestaan. Putin moet serieus genomen worden bij onderhandelingen, anders is dit nooit klaar.
Ik leg je geen woorden in de mond. Ik zeg enkel wat jouw woorden in de praktijk betekenen.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:49 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik niet heb gebruikt.
Ik wil dat de oorlog stopt, en als Rusland vandaag nog aftaait dan is het morgen ten einde.
Ook aan deze excursie zou ik mij niet meer wagen, want het slaat nergens op.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik leg je geen woorden in de mond. Ik zeg enkel wat jouw woorden in de praktijk betekenen.
Hoe lang nog tot Rusland zich terugtrekt? Hoeveel jaren aan burgerdoden is het het waard om maar niet te willen onderhandelen? 1 mensenleven? 10.000? 20.000 kinderlevens? 30.000 babylevens?
oh? Behoud je deze mening sinds vandaag pas?quote:Op donderdag 19 december 2024 19:54 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ook aan deze excursie zou ik mij niet meer wagen, want het slaat nergens op.
Als Oekrane het dat waard vindt, so be it. Rusland vindt het ook waard honderdduizenden jonge mannen op te offeren maar daar wind je je toch ook niet over op?quote:Op donderdag 19 december 2024 19:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik leg je geen woorden in de mond. Ik zeg enkel wat jouw woorden in de praktijk betekenen.
Hoe lang nog tot Rusland zich terugtrekt? Hoeveel jaren aan burgerdoden is het het waard om maar niet te willen onderhandelen? 1 mensenleven? 10.000? 20.000 kinderlevens? 30.000 babylevens?
Deze raketten hoeven niet per se een nucleaire lading te dragen om effectief te kunnen zijn. Stiekem denk ik dat het misschien wel tijd is om weer eens nucleaire wapens te testen. De meeste mensen kennen de explosies alleen van ouderwetse filmpjes. Denk dat het met de huidige technologie wel wat indrukwekkender is om te aanschouwen.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:40 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Wat een onzin tweet. Al vele decennia zijn we verdedigingsloos tegen ICBMs. Daar brengt een nieuw model geen verandering in. Misschien dat systemen als Thaad er een paar uit de lucht weten te knallen maar als poep de ventilator raakt vliegen er honderden. Daar doet geen enkel verdedigingssysteem iets tegen. Daarom hebben de Amerikanen ook hun eigen ballistische raketten. Als Rusland er honderden hun kant op sturen krijgen ze een gelijke hoeveelheid terug.
De mogelijkheid om even hard of harder terug te slaan is de enige reeele verdediging.
Nee, de imperialistische ideologie moet kapot.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. Je wil dat de oorlog doorgaat tot Rusland weer verdreven is, wat nooit gaat gebeuren.
Dit is geen oorlog die uiteindelijk met bommen kan worden gewonnen. De ideologie blijft bestaan. Putin moet serieus genomen worden bij onderhandelingen, anders is dit nooit klaar.
Alleen om die laatste reden, of...?quote:Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Deze raketten hoeven niet per se een nucleaire lading te dragen om effectief te kunnen zijn. Stiekem denk ik dat het misschien wel tijd is om weer eens nucleaire wapens te testen. De meeste mensen kennen de explosies alleen van ouderwetse filmpjes. Denk dat het met de huidige technologie wel wat indrukwekkender is om te aanschouwen.
quote:Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Deze raketten hoeven niet per se een nucleaire lading te dragen om effectief te kunnen zijn. Stiekem denk ik dat het misschien wel tijd is om weer eens nucleaire wapens te testen. De meeste mensen kennen de explosies alleen van ouderwetse filmpjes. Denk dat het met de huidige technologie wel wat indrukwekkender is om te aanschouwen.
Wie zegt dat ik me daar niet over opwindt?quote:Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als Oekrane het dat waard vindt, so be it. Rusland vindt het ook waard honderdduizenden jonge mannen op te offeren maar daar wind je je toch ook niet over op?
En deze jarenlange afslachting van burgers helpt met het vernietigen van deze ideologie?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, de imperialistische ideologie moet kapot.
Nou ja het zet het een en ander weer in perspectief denk ik. Goed om op zijn minst te mogen aanschouwen waar we het over hebben voordat we de wereld er aan onderwerpen, denk je niet?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:03 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Alleen om die laatste reden, of...?
De wereld gaat er niet aan onderworpen worden, dus dan zijn dat soort tests ook onzinnig.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nou ja het zet het een en ander weer in perspectief denk ik. Goed om op zijn minst te mogen aanschouwen waar we het over hebben voordat we de wereld er aan onderwerpen, denk je niet?
Nergens voor nodig.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:07 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nou ja het zet het een en ander weer in perspectief denk ik. Goed om op zijn minst te mogen aanschouwen waar we het over hebben voordat we de wereld er aan onderwerpen, denk je niet?
Vervolgens kom je met iets heel andersquote:Op donderdag 19 december 2024 19:05 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Inwoners van Kiev e.o. denken daar anders over.
Zelensky woest over voorstel kerstbestand door Orban:
Ook uit de Telegraaf, over het eigengereide optreden van Orban binnen de EU. EU was tevens not amused.
Zelensky: wij zitten niet in vakantie-modus, er vallen doden.
We zetten jou dan op de eerste rij.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hoezo, wat heb ik gemist wat jou blijkbaar is opgevallen?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vervolgens kom je met iets heel anders
Het verbaasd me wel dat er nog geen nucleaire test is gedaan door Poetin.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Deze nog meegekregen?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het verbaasd me wel dat er nog geen nucleaire test is gedaan door Poetin.
Ook met een conventionele lading kun je 8 x een grote boem verwachten. Ik dus weet niet waar je dit nou weer vandaan hebt geharkt, maar ik heb zo mijn vermoedens.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar laat die explosie nou komen, vanwege de nucleaire lading, en niet van de raket die de boel vervoert.
Erg slim ben je niet he?
quote:Op donderdag 19 december 2024 20:15 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ook met een conventionele lading kun je 8 x een grote boem verwachten. Ik dus weet niet waar je dit nou weer vandaan hebt geharkt, maar ik heb zo mijn vermoedens.
quote:Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef Nyamuk het volgende:
Stiekem denk ik dat het misschien wel tijd is om weer eens nucleaire wapens te testen. .......... Denk dat het met de huidige technologie wel wat indrukwekkender is om te aanschouwen.
Hoe laat is het daar nu in Indonesi?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:15 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ook met een conventionele lading kun je 8 x een grote boem verwachten. Ik dus weet niet waar je dit nou weer vandaan hebt geharkt, maar ik heb zo mijn vermoedens.
Die is er wel, door de Russische legerleiding. En ook van de nieuwe hypersonische draagraketten.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Blijkbaar vertrouwen ze daar de kernkoppen wel, maar het afschietarsenaal is aan modernisering toe, vind men blijkbaar aldaar:quote:Op donderdag 19 december 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Testen niet hoor, wel die IRBM waar potentieel een kernkop op kan, maar dat een echte test nog een stapje verder op de escalatieladder is.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die is er wel, door de Russische legerleiding. En ook van de nieuwe hypersonische draagraketten.
Beetje opletten, hangjongere.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:20 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Blijkbaar vertrouwen ze daar de kernkoppen wel, maar het afschietarsenaal is aan modernisering toe, vind men blijkbaar aldaar:
Maandje terug, CNN en andere bronnen, de Sarmat, weet je nog?
Maar de Hazelaar kan ook met kernlading uitgerust worden, vernam ik.
https://edition.cnn.com/2(...)lure-intl/index.html
Echte nucleaire ontploffingen, 1990 voor de SU en 1992 voor de VS.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Testen niet hoor, wel die IRBM waar potentieel een kernkop op kan, maar dat een echte test nog een stapje verder op de escalatieladder is.
Defaitisme of toch iets anders?quote:Op donderdag 19 december 2024 19:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Het ging over een Russische raket die de NAVO zal doen verdwijnen.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:11 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Hoezo, wat heb ik gemist wat jou blijkbaar is opgevallen?
Had FR er nog niet eentje gedaan?quote:Op donderdag 19 december 2024 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Echte nucleaire ontploffingen, 1990 voor de SU en 1992 voor de VS.
Daarna zijn ze ermee gestopt om duidelijke redenen.
Internationale Verdragen stelden ooit echt iets voor.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Had FR er nog niet eentje gedaan?
Onder Chirac.
Ja 1996 wou die mafkees nog even laten zien dat Fr meer heeft dan stinkkaas.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Had FR er nog niet eentje gedaan?
Onder Chirac.
Natuurlijk, maar als je nog stapje verder op de escalatieladder wil moet je zoiets doen. Ze komen er ook nog wel mee weg. Na die IRBM is dit een logische stap als het Westen weer een stap verder gaat.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Echte nucleaire ontploffingen, 1990 voor de SU en 1992 voor de VS.
Daarna zijn ze ermee gestopt om duidelijke redenen.
Allemaal onder de atoomparaplu van Frankrijk schuilen...quote:Op donderdag 19 december 2024 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja 1996 wou die mafkees nog even laten zien dat Fr meer heeft dan stinkkaas
Ik zie geen bezwaren in nucleaire testen.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als je nog stapje verder op de escalatieladder wil moet je zoiets doen. Ze komen er ook nog wel mee weg. Na die IRBM is dit een logische stap als het Westen weer een stap verder gaat.
Hoe dan ook, bijna Trump dus ik zie het wel naar een einde gaan eerlijk gezegd.
Vrij zinloos allemaal.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja 1996 wou die mafkees nog even laten zien dat Fr meer heeft dan stinkkaas.
Maar nu zou je hopen dat ze de ballen hebben er nogeen te laten ploffen.
Is ook nooit zinvol geweest.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vrij zinloos allemaal.
Fijn dat rus haar al behoorlijk vervuilde grondgebied nog giftiger zou maken, met nog een test, who gives a fuck about that shithole,
Natuurlijk zeer leuk voor de vredesbrigade hier die weer dagen lang kunnen gaan fearmongeren, maar de rest van de wereld haalt z'n schouders op.
Bulgarije is weer voor ander taakjes handig inzetbaar. Bulgarenfraude waar het ligt aan brengen enzo.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:02 schreef polderturk het volgende:
Ahahaha.
Thermiet brand makkelijk door die gammele schuilplaatsen heen.
De Oekraners zijn zeer inventief. Ze hebben een hoog IQ en goede werklust. Een serieuze aanwinst voor de EU. Veel beter dan een land als Bulgarije.
[ x ]
Nou ja, eh, eerste zoveel keer, zeg maar.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is ook nooit zinvol geweest.
Mwa, ik zie dat echt niet gebeuren. Poetin en z'n inner circle zijn zo gigantisch goed beveiligd. En zo'n generaal stelt niet veel voor. Poetin is Wilders x 1000 met z'n beveiliging.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:41 schreef TLC het volgende:
De Oekraense geheime dienst komt wel steeds dichter in de buurt van putler
Je hebt er maar eentje nodig die in zijn buurt kan komen....quote:Op donderdag 19 december 2024 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, ik zie dat echt niet gebeuren. Poetin en z'n inner circle zijn zo gigantisch goed beveiligd. En zo'n generaal stelt niet veel voor. Poetin is Wilders x 1000 met z'n beveiliging.
DIU heeft van mij alle zege, maar intern verraad ligt altijd op de loer.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:41 schreef TLC het volgende:
De Oekraense geheime dienst komt wel steeds dichter in de buurt van putler
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldojd2gqw22k
? Russia: Two large explosions at a military facility near the main naval base of the Northern Fleet in Murmansk. The blast waves were felt kilometers away according to locals.
Enig idee van de reden van de afsluiting?quote:Op donderdag 19 december 2024 21:22 schreef Ulx het volgende:
De Kerchbrug is weer eens afgesloten. Gaat geen leuke kerst worden.
Luchtalarm.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:27 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Enig idee van de reden van de afsluiting?
Leuk dat je die bsky-threads actief bijhoudt. Nog even wachten op andere bronnen. Dit is nog maar luchtalarm. Weet jij ook hoe dat in die regio aangestuurd wordt? Meestal door de telecomprovider, ik weet alleen niet welke, en wie daar de eigenaar van is. Bij mij is dat een Belg. En tap ik oude Belgenmoppen van, want we verstaan elkaar zo goed.quote:Op donderdag 19 december 2024 21:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Luchtalarm.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldooesvxu22s
Teken van zwakte dit. Eerst wilde hij niet met Zelensky spreken. Een russische implosie is misschien wel dichterbij dan we denken.quote:Op donderdag 19 december 2024 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)ad75c8850b2bb/c.html
[..]
Lees goed wat hij zegt: hij wil enkel praten met de volgende leider die de verkiezingen wint.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Teken van zwakte dit. Eerst wilde hij niet met Zelensky spreken. Een russische implosie is misschien wel dichterbij dan we denken.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldoom6eu2s2k
Osechkin: Kremlin is testing complete Internet shutdown in Russia for fear of another military rebellion against the regime in the coming year, which could be precipitated by freezing the invasion of Ukraine which was falsely sold to Russians as existential.
https://www.yahoo.com/new(...)g-off-153950769.html
quote:"Germany to buy 4 more subs from ThyssenKrupp Marine Systems to increase the number of boats to six, part of a joint purchase with Norway that may also see the Nordic country increase its order, according to the German defense ministry."
@defensenews.bsky.social
https://www.defensenews.c(...)int-buy-with-norway/
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldorhf2erc2x
quote:Germany announced the submarine contract extension as part of 21 billion in defense spending approved by the Bundestag, the country's parliament, on Wednesday. Other approvals including the go-ahead for the F127 anti-air warfare frigate, Elbit Systems' PULS rocket artillery, missiles for the Patriot air-defense system, reactive armor for the Puma infantry fighting vehicle and the development of sea-to-air missiles.
"The cooperation with our Norwegian partner will provide our two armed forces with new opportunities for deployment in the context of national and alliance defense, particularly on NATO's northern flank," Annette Lehnigk-Emden, the head of the Bundeswehr procurement office, said in the statement.
The 212CD submarines for Germany and Norway are on schedule, ThyssenKrupp said in a separate statement. The yard started production in September 2023, and the six vessels for the German Navy will be delivered starting in 2032, with one boat every year through 2037. The Norwegian Navy is scheduled to receive its first submarine in the new class as early as 2029.
Daar klopt gewoon niets van. Als Rusland NATO aanvalt, op welke manier dan ook, kunnen we de Russische Federatie gewoon naar God nuken.quote:
Nee? Je roept het anders al maanden.quote:Op donderdag 19 december 2024 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Het zit er op de lange-termijn wel echt heel veel slechter uit voor Oekrane dan voor Rusland met betrekking tot manschappen. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Het betekend niets. Putin kan claimen dat Zelensky geen legitieme president is omdat er (wegens zijn eigen oorlog) geen verkiezingen gehouden zijn. En dan hoeft ie dus niet te onderhandelen.quote:Op donderdag 19 december 2024 22:07 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Teken van zwakte dit. Eerst wilde hij niet met Zelensky spreken. Een russische implosie is misschien wel dichterbij dan we denken.
Hoezo zou zelenski geen legitieme president zijn?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het betekend niets. Putin kan claimen dat Zelensky geen legitieme president is omdat er (wegens zijn eigen oorlog) geen verkiezingen gehouden zijn. En dan hoeft ie dus niet te onderhandelen.
Omdat er geen verkiezingen zijn geweest en ook niet gaan komen zolang de oorlog duurt. De oorlog die Putin zelf begonnen is. Slim, niet?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo zou zelenski geen legitieme president zijn?
Dat pro-Poetin volk gaat steeds verder hier.
Daar noem je iets, en dat is het probleem met Wilders en zijn Europese geestverwanten. Verdere Amerikanisering op komst, tenzij. Schoof is geen PVV. Hij is de Pim Fortuyn van een kabinet dat de plebs zich wenste in 2004. Alleen zijn we 20 jaar verder, en heeft Schoof een heel andere achtergrond dan Pim.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo zou zelenski geen legitieme president zijn?
Dat pro-Poetin volk gaat steeds verder hier.
Ik zou zeggen doen: Patriot VS Oreznik. Dat lijkt me ook wel iets dat experiment van Poetin.quote:
Naja dat Oekrane er op een gegeven moment doorheen is is gewoon een feit, maar Binkov's analyse is wel een stuk negatiever.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee? Je roept het anders al maanden.
quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3ldoxfqsbyc2j
🚀 On 18.12.2024, a Storm Shadow missile strike critically damaged two buildings at the Kamensky Chemical Plant. Their function remains unclear. Other buildings were "protected" with nets, likely against drone strikes.
Satellite image from Cyberboroshno.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ldougr34as24quote:⚡️G7 discusses slashing Russian oil price cap, complete ban, Bloomberg reports.
Discussions reportedly include lowering the current $60-per-barrel cap to approximately $40 or even implementing a complete ban on Russian oil supplies.
Nou goedzo, ik heb het idee dat je er bijna bent.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
a ze zijn doorgevochten tegen vele honderdduizenden meer doden. Dat heeft toch geen zin gehad?
None of the rest of the group even thought about trying to help them in any way.quote:
Hadden ze met een noodwet geregeld, dus wel legitiemquote:Op donderdag 19 december 2024 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het betekend niets. Putin kan claimen dat Zelensky geen legitieme president is omdat er (wegens zijn eigen oorlog) geen verkiezingen gehouden zijn. En dan hoeft ie dus niet te onderhandelen.
Dit geloof je toch zelf niet manquote:Op vrijdag 20 december 2024 09:54 schreef speknek het volgende:
Waarschijnlijk de Norks erbij opgeteld.
+2200(!!) men
+8 tanks
+24 APVs
+42 artillery systems
+1 AD system
+79 UAVs
https://bsky.app/profile/(...)k2lk2v?ref_src=embed
De Poetinpropaganda die jij op dit forum kwakt gelooft op anderhalve FvD-nazi niemand.quote:Op vrijdag 20 december 2024 10:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zelf niet man
Dood en gewond? Jawel hoor. Met hun meat waves.quote:Op vrijdag 20 december 2024 10:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zelf niet man
Die kans is groot. De Norks zijn er nog niet zo lang, dus die hebben nog wat te leren. Die maken gegarandeerd fouten.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:54 schreef speknek het volgende:
+2200(!!) men
+8 tanks
+24 APVs
+42 artillery systems
+1 AD system
+79 UAVs
Perpetua zag 184 dode russen gisteren. Het tempo ligt hoog. Vandaag is het 20 december, basisrente dag. Gaat ie met 2% omhoog of niet.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:54 schreef speknek het volgende:
+2200(!!) men
+8 tanks
+24 APVs
+42 artillery systems
+1 AD system
+79 UAVs
Jamaar ze kijken niet eensquote:Op vrijdag 20 december 2024 09:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
None of the rest of the group even thought about trying to help them in any way.
Denk dat er weinig te helpen valt als er net een bmp over je heen ging
Daar is geen enkel bewijs voor.quote:Op vrijdag 20 december 2024 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dood en gewond? Jawel hoor. Met hun meat waves.
Waarom kruipen de Russen dan zo langzaam naar voren? Als ze veel sterker zouden zijn zou dat sneller moeten gaan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar is geen enkel bewijs voor.
Misschien is de waarheid wel dat de Russen sterker zijn dan de Oekrainers ondanks hun "Westerse" wapens. Het Westen is in zichzelf gaan geloven en overmoedig geraakt.
Je weet dat heel youtube volstaat met die aanvallen die mislukken? Of zijn die videos allemaal nepquote:Op vrijdag 20 december 2024 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien is de waarheid wel dat de Russen sterker zijn dan de Oekrainers ondanks hun "Westerse" wapens. Het Westen is in zichzelf gaan geloven en overmoedig geraakt.
Dat zijn ze ook. Vanwege de meatwaves. Ow, maar dat is niet waar volgens jou.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien is de waarheid wel dat de Russen sterker zijn dan de Oekrainers ondanks hun "Westerse" wapens.
Werkelijk het enige wat de Russen voor hebben is kwantiteit in mankracht, wapens en munitie. Des te lachwekkender dat Poetin een high-tech duel zegt te willen aangaanquote:Op vrijdag 20 december 2024 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als verdediger is het niet erg om wat zwakker te zijn. Je hebt een tactisch voordeel. Vooral als de aanvaller niet genoeg ondersteuning heeft en maar wat "aankloot"quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 20 december 2024 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Werkelijk het enige wat de Russen voor hebben is kwantiteit in mankracht, wapens en munitie. Des te lachwekkender dat Poetin een high-tech duel zegt te willen aangaan
De toon is behoorlijk omgeslagen de afgelopen 10 jaar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:52 schreef speknek het volgende:
Mooie kerstgedachte
Bekijk deze YouTube-video
Een front klapt vaak binnen enkele dagen tot weken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom kruipen de Russen dan zo langzaam naar voren? Als ze veel sterker zouden zijn zou dat sneller moeten gaan.
Dat valt ook wel weer mee, niemand praat meer over de leo's en f16's. Dat heeft een reden.quote:Op vrijdag 20 december 2024 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Werkelijk het enige wat de Russen voor hebben is kwantiteit in mankracht, wapens en munitie. Des te lachwekkender dat Poetin een high-tech duel zegt te willen aangaan
En dat horen we al 3 jaar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een front klapt vaak binnen enkele dagen tot weken.
Zie syrie.
We horen al 3 jaar dat Poetin ziek is, Russiche soldaten altijd dronken zijn, en hun tanks gemaakt zijn van koek en piepschuim.quote:
Ik hoop dat deze het wel doen. De vorige tanks zijn teruggestuurd.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:36 schreef ExTec het volgende:
Iemand had het over leopards? U vraagt wij draaien.
[ x ]
Dank voor me punt onderstrepenquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We horen al 3 jaar dat Poetin ziek is, Russiche soldaten altijd dronken zijn, en hun tanks gemaakt zijn van koek en piepschuim.
Waarom zeg je dat je dat hoopt?quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat deze het wel doen. De vorige tanks zijn teruggestuurd.
quote:Op donderdag 19 december 2024 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want oekraine volstouwen met wapentuig zodat ze de orcs ongenadig hard het land uit kunnen trappen zal je vast geen wenselijk scenario vinden.
Je liegt.quote:
Door syrie als voorbeeld te noemen zegt genoeg over hoe veel je er van snaptquote:Op vrijdag 20 december 2024 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie syrie.
Sommige experts beweren dat dat zelfs in drie dagen kan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie syrie.
Een Rus zij na zijn vrijlating "Rusland heeft een geschiedenis van plotse omwentelingen". Dus het kan nog.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sommige experts beweren dat dat zelfs in drie dagen kan.
Ik vraag mij af hoeveel nucleaire machten bereid zijn om hun complete bevolking op te offeren voor een andere niet nucleaire macht. Zeker als er geen nucleaire wapens worden gebruikt.quote:Op donderdag 19 december 2024 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar klopt gewoon niets van. Als Rusland NATO aanvalt, op welke manier dan ook, kunnen we de Russische Federatie gewoon naar God nuken.
Denk je dat Rusland daartoe bereid is? Die zullen daar tenslotte mee moeten starten.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:40 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoeveel nucleaire machten bereid zijn om hun complete bevolking op te offeren voor een andere niet nucleaire macht. Zeker als er geen nucleaire wapens worden gebruikt.
Gaat nog tegenvallen als puntje bij paaltje komt. You'll see.
Poetin zit alweer grapjes te maken richting Trump over zijn 'rocket battle".quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je dat Rusland daartoe bereid is? Die zullen daar tenslotte mee moeten starten.
Ja, de reacties van Zelensky en de EU zijn ook al binnen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 14:00 schreef Perrin het volgende:
Serious conflict, jaja. Had ie maar even eerder moeten bedenken, die flapdrol.
Dit moet wel gespeeld zijn. Wat hadden ze dan verwacht?quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:55 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
HAHAHAHAHAHAHAHA.![]()
Die gasten gaan na 1-1 gewoon compleet nat. Het wordt er s'winters niet zo bizar koud, net ietjes kouder dan hier, dus doodvriezen in je commieblock zal ze bespaard blijven.
CoNSeSsiEs!quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:10 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit moet wel gespeeld zijn. Wat hadden ze dan verwacht?
Klopt toch ook allemaal? Poetin is ziek in zijn hoofd, Russische soldaten zijn op zijn minst gedrogeerd en als je nu in deze dagen je oliebollen iets te hard bakt gooi je die ouwe Sovjettroep van ze zo in gruzelementen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We horen al 3 jaar dat Poetin ziek is, Russiche soldaten altijd dronken zijn, en hun tanks gemaakt zijn van koek en piepschuim.
Raar dat Oekraiene niet kan winnen ondanks dat zowat heel Europa zich ontwapend heeft en haar spullen aan Oekraiene heeft geschonken.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:03 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Klopt toch ook allemaal? Poetin is ziek in zijn hoofd, Russische soldaten zijn op zijn minst gedrogeerd en als je nu in deze dagen je oliebollen iets te hard bakt gooi je die ouwe Sovjettroep van ze zo in gruzelementen.
De Russen hebben simpelweg meer manschappen en materiaal. En zijn bereid om exorbitante verliezen te accepteren. Dat is verder ook geen geheim ofzo.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Raar dat Oekraiene niet kan winnen ondanks dat zowat heel Europa zich ontwapend heeft en haar spullen aan Oekraiene heeft geschonken.
Europe hasn't even started.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Raar dat Oekraiene niet kan winnen ondanks dat zowat heel Europa zich ontwapend heeft en haar spullen aan Oekraiene heeft geschonken.
Denk je dat Nederland sinds het weggeven van de F16's geen luchtmacht meer heeft?quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gaan nadenken over "retaliatory measures" tot de oorlog voorbij is.quote:Op vrijdag 20 december 2024 13:55 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
HAHAHAHAHAHAHAHA.![]()
Die gasten gaan na 1-1 gewoon compleet nat. Het wordt er s'winters niet zo bizar koud, net ietjes kouder dan hier, dus doodvriezen in je commieblock zal ze bespaard blijven.
Wij zijn ook bereid gebleken zware verliezen te lijden. Hoge inflatie, Duitsland dendustrialiseert, veiligheid burgers minder goed te waarborgen, we worden vazalstaat van usa.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Russen hebben simpelweg meer manschappen en materiaal. En zijn bereid om exorbitante verliezen te accepteren. Dat is verder ook geen geheim ofzo.
Eens.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:25 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Europe hasn't even started.
Maar dat heeft dus weinig tot niets te maken met wat wij al aan Oekrane hebben gegeven, en dat weet je zelf ook.quote:
Hard gelachen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn ook bereid gebleken zware verliezen te lijden. Hoge inflatie, Duitsland dendustrialiseert, veiligheid burgers minder goed te waarborgen, we worden vazalstaat van usa.
doorhalingquote:Op vrijdag 20 december 2024 17:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn ook bereid gebleken zware verliezen te lijden. Hoge inflatie, Duitsland dendustrialiseert, veiligheid burgers minder goed te waarborgen, we worden vazalstaat van usa Rusland.
in 1 dag?quote:Op vrijdag 20 december 2024 09:54 schreef speknek het volgende:
+2200(!!) men
+8 tanks
+24 APVs
+42 artillery systems
+1 AD system
+79 UAVs
Haha wacht maar tot er vliegtuigen vol met kisten huiswaarts keren naar westerse landen omdat ze zo nodig oorlogje willen spelen waar ze niet thuis horen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij zijn ook bereid gebleken zware verliezen te lijden. Hoge inflatie, Duitsland dendustrialiseert, veiligheid burgers minder goed te waarborgen, we worden vazalstaat van usa.
[..]
Eens.
We hebben ook precies 0
Klopt, dat is het verschil met Rusland.quote:Op vrijdag 20 december 2024 18:59 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Haha wacht maar tot er vliegtuigen vol met kisten huiswaarts keren naar westerse landen omdat ze zo nodig oorlogje willen spelen waar ze niet thuis horen.
Ik geef het een week en het is afgelopen met de west europese regering die dat veroorzaakt. Dat gaat helemaal nooit geslikt worden.
Oef.quote:
5%, dat halen ze zelf niet eensquote:
Hoog inzetten he. Een gedeeld vliegdekschip met de Belgische marine zou geen gek idee zijn.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
5%, dat halen ze zelf niet eens
Ik zeg vliegdekschepen!
Nee man fuck de Belgenquote:Op vrijdag 20 december 2024 19:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoog inzetten he. Een gedeeld vliegdekschip met de Belgische marine zou geen gek idee zijn.
Aan de andere kant een eigen vliegdekschip is ook wel badass. Venezuela krijgt het misschien ook een keer op de heupen met de ABC'tjes.quote:
Het moet die mensen duidelijk zijn, dit is onderdeel van het onderhandelingsplan.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oef.
Bepaalde mensen hebben nu hersenkortsluiting, moet ik nu ook oekraine steunen,
Of moet ik hier nu gaan verkondigen dat God Op Aarde Trump het verkeerd ziet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |