SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Zo zo, dat zou een behoorlijke escalatie zijn. Als andere landen, bijvoorbeeld aan de Oostzee, dat ook gaan doen.....quote:https://bsky.app/profile/rnssc.bsky.social/post/3ldm3wmfhm22x
Russia has issued a notice to mariners demanding that all shipping seeks permission from ita Border Guard before entering Russian territorial seas. This is in contravention of UNCLOS, which affords the right of innocent passage.
#Lawfare
Misdadig gaat me iets te ver. Maar in Iran, Syrië en Oekraïne komt het volk wel op tegen een misdadig regime itt de Russische bevolking.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Niet alleen uit het "mooie" Rusland. Maar hoe is het ene volk misdadig noemen precies anders dan het andere volk misdadig noemen?
Dat is vergelijkbaar met wat Russen ook doen. Als het regime om is, is er weer iets om in te geloven en weten ze zich weer heel goed hun geschiedenis te herinneren.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Misdadig gaat me iets te ver. Maar in Iran, Syrië en Oekraïne komt het volk wel op tegen een misdadig regime itt de Russische bevolking.
Ze lijken de oorlog in Oekraïne net zo apathisch te accepteren als de de Duitse bevolking in WOII..
Genoeg documentaires etc te vinden waarin de Duitsers ruim toegeven dat ze de holocaust zo'n beetje door de vingers zagen.
En de Duitsers zijn ook geen misdadig volk. Ze hebben wel hele ernstige misdaden begaan ja.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Misdadig gaat me iets te ver. Maar in Iran, Syrië en Oekraïne komt het volk wel op tegen een misdadig regime itt de Russische bevolking.
Ze lijken de oorlog in Oekraïne net zo apathisch te accepteren als de de Duitse bevolking in WOII..
Genoeg documentaires etc te vinden waarin de Duitsers ruim toegeven dat ze de holocaust zo'n beetje door de vingers zagen.
Nee? De Russen rennen op machinegeweernesten af. Het boeit ze niet wat ze verliezen. Dan gaat het hard.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:08 schreef BEFEM het volgende:
5 op 1 wat die vent noemt is wel gunstig. Kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat klopt.
Dit is zo een dood argument. Ik zie ook graag dat het regime in Rusland valt, maar om te denken dat het zo makkelijk gaat als in Syrië is naïef. De rebellen in Syrië hadden bezit van een redelijk groot grondgebied, een georganiseerde militaire eenheid en steun van Turkije.quote:Op woensdag 18 december 2024 22:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Je hebt teveel essays op YouTube gekeken. Het Russisch leger beschikt wel degelijk over capabele mensen, precies waarom we ze niet moeten onderschatten. Zolang je blijft beweren dat het allemaal hersenloze idioten zijn ondersteun je enkel de ontmenselijking van het Russische volk dat zich wél verzet tegen het regime.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee? De Russen rennen op machinegeweernesten af. Het boeit ze niet wat ze verliezen. Dan gaat het hard.
Ik zie ze vooral meatwaves doen en voor elke vierkante kilometer terreinwinst enorme verliezen aan mankracht incasseren.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:31 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Je hebt teveel essays op YouTube gekeken. Het Russisch leger beschikt wel degelijk over capabele mensen, precies waarom we ze niet moeten onderschatten. Zolang je blijft beweren dat het allemaal hersenloze idioten zijn ondersteun je enkel de ontmenselijking van het Russische volk dat zich wél verzet tegen het regime.
Meatwaves? Kijk je video's op internet met een coole techno beat er onder waarin Russen in grote aantallen worden uitgeschakeld? Ik geef het niet graag toe, maar dit is Oekraïense propaganda. De muziek zit er onder zodat je minder wordt geschokt door wat je ziet. Niemand weet wat de échte situatie is op de grond. Je ziet nauwelijks videos in westerse media waarin Oekraïners worden uitgeschakeld. Denk wat je wilt, maar Oekraïne is op dit moment helaas niet aan de winnende hand en dit is voornamelijk de schuld van de matige steun van hun geallieerden. Een deel van van die geallieerden waarschuwen en opperen voor dialoog. Dit is niet iets wat ik ondersteun, maar met Trump in aankomst is het niet heel toevallig dat ze op deze manier de schade voor hunzelf willen beperken.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie ze vooral meatwaves doen en voor elke vierkante kilometer terreinwinst enorme verliezen aan mankracht incasseren.
En welk verzet? Tieners die zich laten omkopen?
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldme3je7k224quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldmfkyqg7s2e
🦅👀 In Primorsko-Akhtarsk, where the Shaheds are launched from, the local residents just heard explosions and the work of Russian air defense.
💥 Multiple BAVOVNA in Rostov and Taganrog!
Als ze geen enorme verliezen zouden lijden zouden er geen Norks nodig zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:44 schreef FreezePop het volgende:
Meatwaves? Kijk je video's op internet met een coole techno beat er onder waarin Russen in grote aantallen worden uitgeschakeld? Ik geef het niet graag toe, maar dit is Oekraïense propaganda.
Rusland heeft maar ongeveer 100 miljoen meer inwoners, dus dit is niets anders dan tactiek. Lijden ze enorme verliezen? Ja. Kunnen ze dit toelaten? Ja, en ze hebben ook nog Noord-Koreanen gevonden om dit voor hun te doen.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze geen enorme verliezen zouden lijden zouden er geen Norks nodig zijn.
Rusland heeft geen 140 miljoen inwoners. Die cijfers zijn door districten vervalst om zo meer geld uit Moskou te krijgen. ~10-120 miljoen is een betere schatting. Dat zou ook de problemen op de arbeidsmarkt verklaren. Er is gewoon geen onbeperkte hoeveelheid soldaten die Rusland kan sturen. Dat is een mythe. Dat is kletskoek.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:56 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Rusland heeft maar ongeveer 110 miljoen meer inwoners, dus dit is niets anders dan tactiek. Lijden ze enorme verliezen? Ja. Kunnen ze dit toelaten? Ja, en ze hebben ook nog Noord-Koreanen gevonden om dit voor hun te doen.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldmhaukcv222quote:
Ik hoop dat je met betrokken enkel de Russen bedoelt die zich vrijwillig aanmelden en de oorlog ondersteunen of onderdeel zijn van het regime. Rusland is een immens divers land waar nu ook de minderheden worden uitgebuit om oorlog te voeren voor de Russische meerderheid. De Boerjaten, Tuvans en de Kalmukken zijn sterk vertegenwoordigd in de oorlogsverliezen. De Rus zelf lijdt veel minder onder deze oorlog.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Er wordt hier nu een semantische discussie gevoerd alsof er hier in deze topicreeksen met 'Russen' alle etnische Russen worden bedoelt. Dat is ietwat vals, volgens mij spreken de meest hier als het gaat over Russen in de oorlog daadwerkelijk over de mensen die betrokken zijn. Als we roepen dat we door Canadezen bevrijd zijn bedoel we ook niet elke etnische Canadees.
De Verenigde Naties is het niet met je eens. Je hebt geen idee waar je het over hebt,quote:Op donderdag 19 december 2024 00:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft geen 140 miljoen inwoners. Die cijfers zijn door districten vervalst om zo meer geld uit Moskou te krijgen. ~10-120 miljoen is een betere schatting. Dat zou ook de problemen op de arbeidsmarkt verklaren. Er is gewoon geen onbeperkte hoeveelheid soldaten die Rusland kan sturen. Dat is een mythe. Dat is kletskoek.
De VN doet geen volkstellingen.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:10 schreef FreezePop het volgende:
De Verenigde Naties is het niet met je eens. Je hebt geen idee waar je het over hebt,
Als de Oekies met een beetje steun die capabele mensen nou eens weet te bereiken met een "offer they just can't resist". Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Even wachten op bevestiging.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:31 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Je hebt teveel essays op YouTube gekeken. Het Russisch leger beschikt wel degelijk over capabele mensen, precies waarom we ze niet moeten onderschatten. Zolang je blijft beweren dat het allemaal hersenloze idioten zijn ondersteun je enkel de ontmenselijking van het Russische volk dat zich wél verzet tegen het regime.
Dat is het betere werk ja. Geen ziekenhuis of school. Echt de machinerie beschadigen en vertragen.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:04 schreef Ulx het volgende:
Oekraïne heeft ook maar gelijk een olieraffinaderij in de fik gezet. Want waarom ook niet? Ze waren toch al lekker bezig vandaag.
[..]
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldmhaukcv222
De meeste russen aan het front zullen ook opgelucht zijn als dit over is.quote:Op woensdag 18 december 2024 23:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee? De Russen rennen op machinegeweernesten af. Het boeit ze niet wat ze verliezen. Dan gaat het hard.
Ik weet niet of dit de oplossing is, maar zolang Oekraïne de oorlog wint en het Russische regime valt ben ik tevreden.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:23 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Als de Oekies met een beetje steun die capabele mensen nou eens weet te bereiken met een "offer they just can't resist". Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Even wachten op bevestiging.
DIU heeft laten zien echt wel iets te kunnen. Als het maar heet genoeg onder de voetjes wordt in dat militair apparaat van het Kremlin.quote:Op donderdag 19 december 2024 00:37 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit de oplossing is, maar zolang Oekraïne de oorlog wint en het Russische regime valt ben ik tevreden.
https://www.rferl.org/a/r(...)ounted/32256506.htmlquote:
quote:In interviews with RFE/RL, census workers confirmed that much of the data provided was fictional.
"We are being forced to falsify data, and as I understand it, this is happening on a large scale across St. Petersburg because the participation rate is very low," one census worker who asked that her name be withheld for fear of repercussions told RFE/RL's North.Realities in November 2021. "This bothers me a lot because we are being forced to do illegal things at the orders of the regional administration. As a sociologist, I know that the value of such data is zero."
Another census worker, in the southern region of Astrakhan, told a similar story. "The lists I was given had real answers for about 50 percent of the entries, while the rest had been filled in using residency-registration lists rather than actual interviews," he said on condition of anonymity. "There was no information on ethnicity, and we had to figure this out ourselves. I left it blank, so the ethnicity question was unanswered for more than half of my list. I saw another worker using a different tactic -- she guessed at the ethnicities by looking at the surnames."
Such anecdotal evidence and the census results themselves have prompted many experts to caution against using the 2021 census at all.
"I wouldn't rely much on the results of this census," sociologist and visiting professor at Canada's Carleton University Guzel Yusupova said. "Not only do members of the Tatar intelligentsia and activists in other ethnic republics have questions about it, but so also do members of the academic community."
Yakovenko stressed that polling is impossible "in totalitarian and fascist regimes."
"People take any interviewer -- a person violating their personal space and asking personal questions -- as a representative of the government or the security forces," he said. "Sociologists say up to 90 percent of people refuse to answer questions. As for the census, many don't want to answer, while others provide answers that distort reality."
Poetin wilde tot nu toe geen algehele mobilisatie afkondigen. Want dan breekt wel de pleuris uit.quote:Op donderdag 19 december 2024 01:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://www.rferl.org/a/r(...)ounted/32256506.html
Genoeg rode vlaggen om die cijfers niet te vertrouwen. Het klopt gewoon niet met wat je ziet. Ook het argument dat men geen soldaten uit de grote steden durft te sturen lijkt me onzin. Poetin heeft genoeg mogelijkheden om eventuele protesten keihard neer te slaan. Gewoon de arrestanten linea recta naar het front sturen en duidelijk maken dat de burgers achter het Kremlin moeten blijven staan want anders....
[..]
Zegt men. Ik denk dat dat niet klopt. Het lijkt me niet dat de burgers dan ineens in opstand gaan komen. Dat doen ze nu ook niet. Ik denk eerder dat het probleem is dat er dan geen mensen meer overblijven voor in de civiele sector en de wapenfabrieken. En dat dat veel sneller problemen gaat opleveren die tot onrust zullen leiden. Poetin zal in 2022 die beslissing hebben genomen met de aanname dat Kyiv binnen no time zou vallen. Maar ja, dat gebeurde dus niet en nu is hij fucked. Want nu is het te laat voor een algehele mobilisatie, de economie trekt dat nu helemaal niet meer. Dus moeten er ergens anders soldaten worden gehaald.quote:Op donderdag 19 december 2024 02:01 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Poetin wilde tot nu toe geen algehele mobilisatie afkondigen. Want dan breekt wel de pleuris uit.
Meeste zijn toch alweer teruggestuurd/teruggegaan?quote:Op donderdag 19 december 2024 02:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waren er niet iets van 300.000 Russen die hun dienstplicht ontvlucht waren? Zoiets staat me bij maar kan het nergens even vinden snel
Ja Ulx, andere berekeningen en inschattingen kunnen hierbij een rol hebben gespeeld, maar in de bijna drie jaar oorlog kan het Kremlin van gedachten veranderd zijn, of tot ander inzicht gekomen zijn.quote:Op donderdag 19 december 2024 02:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zegt men. Ik denk dat dat niet klopt. Het lijkt me niet dat de burgers dan ineens in opstand gaan komen. Dat doen ze nu ook niet. Ik denk eerder dat het probleem is dat er dan geen mensen meer overblijven voor in de civiele sector en de wapenfabrieken. En dat dat veel sneller problemen gaat opleveren die tot onrust zullen leiden. Poetin zal in 2022 die beslissing hebben genomen met de aanname dat Kyiv binnen no time zou vallen. Maar ja, dat gebeurde dus niet en nu is hij fucked. Want nu is het te laat voor een algehele mobilisatie, de economie trekt dat nu helemaal niet meer. Dus moeten er ergens anders soldaten worden gehaald.
Natuurlijk, de boel mobiliseren geeft ook nogal een signaal af naar het buitenland. Dat signaal zal Poetin liever niet hebben afgegeven. Maar ja, lieverkoekjes bakken we niet, dus was het een verkeerde beslissing. Anyway, Rusland lijkt een groter mankrachtprobleem te hebben dan Oekraïne.quote:Op donderdag 19 december 2024 02:52 schreef yessie234 het volgende:
Ja Ulx, andere berekeningen en inschattingen kunnen hierbij een rol hebben gespeeld, maar in de bijna drie jaar oorlog kan het Kremlin van gedachten veranderd zijn, of tot ander inzicht gekomen zijn.
Met deze manier van oorlog voeren wel. Een officier uit de Eerste Wereldoorlog zou zich er helemaal thuis gevoeld hebben, in die loopgraven met een lading van die ondergeschikten.quote:Op donderdag 19 december 2024 03:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Natuurlijk, de boel mobiliseren geeft ook nogal een signaal af naar het buitenland. Dat signaal zal Poetin liever niet hebben afgegeven. Maar ja, lieverkoekjes bakken we niet, dus was het een verkeerde beslissing. Anyway, Rusland lijkt een groter mankrachtprobleem te hebben dan Oekraïne.
quote:Op donderdag 19 december 2024 08:03 schreef Parafernalia het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)hij-is-onbetrouwbaar
En precies daarom heeft dat onderhandelen dus helemaal geen zin.quote:Onderhandelen met Poetin is niet makkelijk, zegt Berlijn. "Het is heel moeilijk om te gaan onderhandelen met een partij die eigenlijk heel principieel jouw bestaansrecht ontkent”.
Dus gewoon doorvechten. Net zo lang tot de Noord Koreanen aan de grens staan bij Polen.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
En precies daarom heeft dat onderhandelen dus helemaal geen zin.
Dan heeft Polen een excuus om eens lekker huis te houden in de regio. Ben benieuwd hoe veel hulp ze dan krijgen en hoe snel ze in Moskou staan.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dus gewoon doorvechten. Net zo lang tot de Noord Koreanen aan de grens staan bij Polen.
Dat hebben de Polen dan niet.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan heeft Polen een excuus om eens lekker huis te houden in de regio. Ben benieuwd hoe veel hulp ze dan krijgen en hoe snel ze in Moskou staan.
Dan maar zonder excuus, had Putin ook niet nodig.quote:
Gewoon de Orks en Norks onderpissen haha!quote:Maar in hun broek poep in alle kleuren van de regenboogvlag zullen ze zéker. Samen met de Hollanders.
Jij denkt dat het Poolse leger gaat vechten zodat jij ongegeneerd in je progressieve psychose kunt blijven leven?quote:Op donderdag 19 december 2024 08:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan maar zonder excuus, had Putin ook niet nodig.
[..]
Gewoon de Orks en Norks onderpissen haha!
Ze hebben met moeite en enorme verliezen 20% van Oekraïne bezetquote:Op donderdag 19 december 2024 08:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dus gewoon doorvechten. Net zo lang tot de Noord Koreanen aan de grens staan bij Polen.
Polen gaat gewoon voor zichzelf vechten, net als Ukraine. Maar jij denkt dat je belangrijk bent of zo?quote:Op donderdag 19 december 2024 08:45 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jij denkt dat het Poolse leger gaat vechten zodat jij ongegeneerd in je progressieve psychose kunt blijven leven?
Haha. Keep dreaming.
Dat komen ze bij onderhandelingen ook wel. Kun je er beter een partij dood maken.quote:Op donderdag 19 december 2024 08:26 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
quote:“There’s no point pushing Zelensky to talk when Putin doesn’t want to talk,” Kallas told the @henryjfoy.bsky.social. “We can’t talk about peacekeepers when there’s no peace. And why is there no peace? Because Russia does not want peace.” https://on.ft.com/4gdAWR3
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ldndccxvus2j
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Goed plan. Ik denk dat ze dan hun eigen luchtverdediging moeten meenemen en zo enkele tientallen kilometers rondom de training locatie beveiligen. Je wil tenslotte niet dat een Russische afzwaaier per ongeluk tussen de Britten ontploft.quote:“Defence sources say that one option under consideration is sending British troops to Ukraine to help train their forces. Speaking to the BBC, Healey declined to give specifics.” https://www.bbc.co.uk/news/articles/c878ypxgl3qo
https://bsky.app/profile/shashj.bsky.social/post/3ldncsd5gkc2n
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |