Ik had ook jouw tweet wel hier neer willen zetten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom nou weer een tweet van een nobody?
Alsof ik zielig genoeg ben om op twitter te zittenquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had ook jouw tweet wel hier neer willen zetten.
Er stonden al 2 wetsvoorstellen van Faber op de planning van de ministerraad voor vrijdag. Blijkbaar dreigen die het niet te halen? Of wil Wilders daar aandacht voor trekken?quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is gewoon een dreigement. Ik zou daar als kabinet mijn besluitvorming niet door laten benvloeden.
De regering regeert. En niet Geert.
Van de NOS. Zo heet als de tweet wordt de soep dus niet opgediend.quote:Wilders dreigt: niks wijzigen aan asielplannen, anders 'geen zin meer' in kabinet
PVV-leider Wilders zal geen aanpassingen accepteren van de asielplannen van minister Faber van Migratie en Asiel. Als dit wel gebeurt, wil Wilders nieuwe Tweede Kamerverkiezingen. "Als mensen ook maar een millimeter willen veranderen, moeten ze het maar zonder ons doen", aldus de PVV-leider.
Hij reageert op persvragen over het aankomende pakket nieuwe asielmaatregelen, dat het kabinet vrijdag in de ministerraad bespreekt. Dan moeten ook VVD, NSC en BBB goedkeuring geven aan het strengere asielpakket van minister Faber.
Wilders vindt dat zijn partij de afgelopen maanden genoeg compromissen heeft gesloten. Afgelopen weken heeft Wilders bijvoorbeeld met enkele oppositiepartijen onderhandeld over minder bezuinigingen op onderwijs.
Genoeg is genoeg
Eind oktober was de PVV uiteindelijk bereid om het omstreden staatsnoodrecht van tafel te halen, omdat coalitiepartij NSC onoverkomelijke bezwaren had. Er kwam een ander plan met strenge asielmaatregelen, vastgelegd in de zogenoemde 'Asielnoodmaatregelenwet'. "Maar op een gegeven moment is het wel klaar, waar ik niet meer ga bewegen. Dat is waar de PVV zegt: genoeg is genoeg."
Vooral regeringspartij PVV heeft de kiezers beloofd met het "strengste asielregime ooit" te komen, maar maatregelen van PVV-minister Faber zijn de afgelopen maanden nog niet gemakkelijk van de grond gekomen.
Kiezer
Wilders vindt dat hij zijn verkiezingsbelofte moet nakomen. "Als als we dat om een of andere reden niet kunnen leveren, moeten we terug naar de kiezer. En de kiezer vragen, geef ons nog meer mandaat om dat nog beter af te dwingen."
In de 'Asielnoodmaatregelenwet' van Faber staat bijvoorbeeld om asielvergunningen nog maar af te geven voor drie jaar, in plaats van vijf jaar. Ook wordt gedacht aan het terugsturen van Syrirs naar veilige gebieden en het opvangen van asielzoekers in sobere 'doorstroomlocaties'.
Geen tegenwicht
Wilders zegt dat de coalitie in elk geval niets moet veranderen aan de plannen voor korte termijn. Maar er staat nog meer op stapel. "Mijn boodschap is dat mijn geduld wel op is. Ik duld geen tegenwicht, omdat ik dan geen zin meer heb in het kabinet."
Wilders voegt er wel aan toe dat hij niet hoopt uit het kabinet te stappen. "Maar op een gegeven moment zal er wel geleverd moeten worden."
Recht van amendement
NSC-leider Omtzigt noemt de uitspraken over het "geen millimeter veranderen" van Wilders "vreemd". Hij benadrukt dat de Tweede Kamer het recht heeft van amendement, dat wil zeggen dat Kamerleden de wetten mogen aanpassen. "Het gaat tenslotte om het beter maken van wetten, zodat ze niet sneuvelen bij de rechter."
Dit worden gezellige feestdagen.quote:
Die ene lasbril van ja21 zal waarschijnlijk ook niet kunnen wachten om aan te kunnen schuiven.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:22 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
BBB en NSC met gezamenlijk 2 zetels zeker
Daar was na de wijzigingen waarschijnlijk sowieso wel een meerderheid voor. Ik vind het nog steeds dom dat ze die terugleverkosten niet gelijk verboden hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:32 schreef borisz het volgende:
Wel slim om nu te blaten nu de afschaffing Salderingsregeling rond is.
Jammer dat hij dat bij “65 blijft 65” blijkbaar niet vond.quote:Wilders vindt dat hij zijn verkiezingsbelofte moet nakomen. "Als als we dat om een of andere reden niet kunnen leveren, moeten we terug naar de kiezer. En de kiezer vragen, geef ons nog meer mandaat om dat nog beter af te dwingen."
Nog recenter, het eigen risico in de zorg gaat direct verdwijnenquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jammer dat hij dat bij “65 blijft 65” blijkbaar niet vond.
De VVD in huidige staat zie ik daar helaas wel voor inquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Bluesdude het volgende:
Nieuwe verkiezingen ?
Dan wat ? Kan PVV nog wel een coalitie steunend op een kamermeerderheid vormen .
Heeft de VVD nog wel zin in de Geert ?
Volgens de laatste peilingen kan ik me ook geen werkbaar kabinet bedenken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Bluesdude het volgende:
Nieuwe verkiezingen ?
Dan wat ? Kan PVV nog wel een coalitie steunend op een kamermeerderheid vormen .
Heeft de VVD nog wel zin in de Geert ?
Bontenbal is wel vrij duidelijk > geen kabinet met PVV, en dat wordt een grote speler volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD in huidige staat zie ik daar helaas wel voor in
Eerlijk gezegd vertrouw ik het CDA niet erg in dit verhaalquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bontenbal is wel vrij duidelijk > geen kabinet met PVV, en dat wordt een grote speler volgende verkiezingen.
Dat doet een slim persoon nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vertrouw ik het CDA niet erg in dit verhaal
quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat doet een slim persoon nooit natuurlijk.
Als Bontenbal het verneukt, dan is het CDA denk ik wel voorgoed klaar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het CDA heeft op dit moment geen last van ratten zoals Eurlings, Verhagen en Bleker.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sowieso is Habtamu eigenlijk best lekker bezig. Een van de weinigen van GL/PvdA die zich positief weet te profileren.quote:
Het kabinet stemt in. In theorie weten we niet wat de NSC-fractie in de Tweede Kamer gaat doen, en al helemaal niet wat er in de EK gebeurt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:03 schreef Szura het volgende:
Zoals gezegd: act
https://nos.nl/artikel/25(...)net-stemt-vrijdag-in
Na het reces, het heeft allemaal geen haast immers.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:16 schreef JAM het volgende:
Wanneer is dan het debat over de 'Faberwetten', bij gebrek aan een beter woord?
...en een gebrek aan beter beleid.
Dit was een lekker een bommetje laten vallen op de vrijdagmiddag de luxe.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:16 schreef JAM het volgende:
Wanneer is dan het debat over de 'Faberwetten', bij gebrek aan een beter woord?
...en een gebrek aan beter beleid.
Waarom toch altijd bezig met die peilingen, ten tijde van de val van Rutte 4 bestond NSC niet en stond de PVV op 14 zetels…quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Volgens de laatste peilingen kan ik me ook geen werkbaar kabinet bedenken.
Wellicht nog een minderheidskabinet VVD-PvdA/GL-CDA-D66...
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na het reces, het heeft allemaal geen haast immers.
Haha, nice!quote:
Wordt dit kabinet echt niet eens moe van zichzelf?quote:Het voornemen om de gevangenis te heropenen is sowieso nog niet bepaald een uitgewerkt plan. ‘Voor de structurele kosten zijn vooralsnog geen middelen beschikbaar’, schrijft de staatssecretaris. Het gebouw heeft bovendien nog het veel onderhoud nodig, een heropening zou pas over een paar jaar plaatsvinden.
Ze stellen toch alleen maar vragen?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:
Nog een onuitvoerbare proefballon: openen van de gevangenis van Almere zonder personeel.
https://www.volkskrant.nl(...)-personeel~bb3e49f7/
[..]
Wordt dit kabinet echt niet eens moe van zichzelf?
Wat is er gebeurd met het idee om onze gevangenen in het buitenland hun detentie uit te laten zitten?quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:
Nog een onuitvoerbare proefballon: openen van de gevangenis van Almere zonder personeel.
https://www.volkskrant.nl(...)-personeel~bb3e49f7/
[..]
Wordt dit kabinet echt niet eens moe van zichzelf?
Het buitenland wilde geen buitenlanders.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met het idee om onze gevangenen in het buitenland hun detentie uit te laten zitten?
Dat was toch ook een of ander plan?
Xenofobe bende, dat buitenland.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het buitenland wilde geen buitenlanders.
Die proefballon bleek helium in te zitten en is weggevlogen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met het idee om onze gevangenen in het buitenland hun detentie uit te laten zitten?
Een Nederlandse variant van het Duivelseiland.quote:Op dinsdag 17 december 2024 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
De middenhuur mag Hugo op de blote knien bedanken dat er net voor velen een huurverlaging van honderden euro's is vastgelegd want van deze regering voor de hardwerkende Nederlander wordt dat gat zo snel mogelijk weer opgevuld. OMTZIGTED.quote:Maximale huurverhoging vanaf 1 januari 2025 4,1 procent voor vrije sector en 7,7 procent voor middenhuur en in de sociale huur vanaf 1 juli 2025 op 5,0 procent.
Haha, dit is dan wel weer aardig, hoewel Mona Keijzer met haar garnalenhersens dit waarschijnlijk gewoon gaat negeren. Laat haar lekker met dr destructieve achterlijkheid procederen tegen bejaardenhospices in Volendam maar steek in godsnaam de dijk langs de weg Eda?-Den Haag tijdens het kerstreces lek zodat ze niet meer naar dr werk kan gaan.quote:De Tweede Kamer vindt dat de verplichting om bij nieuwbouwprojecten nestgelegenheid voor vogels te realiseren, niet uit het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl) moet worden geschrapt. Met een nipte meerderheid van n stem werd dat voorstel van GroenLinks-PvdA-Kamerlid De Hoop vanmiddag aangenomen.
"Symboolpolitiek", oordeelde Kamerlid De Hoop. Zijn motie kreeg steun van D66, CDA, SP, ChristenUnie, Partij voor de Dieren en regeringspartij NSC. Vorige week staakten de stemmen nog bij een hoofdelijke stemming en daarom werd er vandaag opnieuw gestemd. Van de aanwezige Kamerleden bleken er nu 71 voor, en 70 tegen.
Welke linkse nivellering?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:17 schreef VoMy het volgende:
https://www.volkshuisvest(...)cent-voor-middenhuur
[..]
De middenhuur mag Hugo op de blote knien bedanken dat er net voor velen een huurverlaging van honderden euro's is vastgelegd want van deze regering voor de hardwerkende Nederlander wordt dat gat zo snel mogelijk weer opgevuld. OMTZIGTED.
En onze mokerdomme parlementaire pers die bij elke volgende gelegenheid weer gaat suggereren dat de BBB, PVV, VVD, NSC van die partijen zijn die opkomen voor de middenklasse die door de linkse nivellering zo hard geraakt zou zijn.
Wie ook heeft bedacht dat de huur mag stijgen met cao+1% is dan ook achterlijk. Hallo loon-prijs spiraal. Echt, vanaf Blok doet echt elk kabinet er alles aan om de woningmarkt naar de knoppen te helpen en ze weten het nog steeds een tandje erger te maken. NSC staat er bij en kijkt er naar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:17 schreef VoMy het volgende:
https://www.volkshuisvest(...)cent-voor-middenhuur
[..]
De middenhuur mag Hugo op de blote knien bedanken dat er net voor velen een huurverlaging van honderden euro's is vastgelegd want van deze regering voor de hardwerkende Nederlander wordt dat gat zo snel mogelijk weer opgevuld. OMTZIGTED.
En onze mokerdomme parlementaire pers die bij elke volgende gelegenheid weer gaat suggereren dat de BBB, PVV, VVD, NSC van die partijen zijn die opkomen voor de middenklasse die door de linkse nivellering zo hard geraakt zou zijn.
Je bedoelt De Mediahuis?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:17 schreef VoMy het volgende:
Dus als ik het goed lees heeft geen enkele ministerie een begroting volgend jaar?quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:57 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erste-kamer-a4877023
De Eerste Kamer behandelt de begrotingen pas volgend jaar om ze goed te kunnen beoordelen. Echt soepel gaat het voornemens omzetten in concreet beleid nog niet voor het kabinet.
Hugo de Jonge weer in de bocht. Ondernemers die hun woning huren moeten hun prijzen weer flink omhoog gooien dus die heel loonsverhoging wordt weer weggevaagd voor velen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wie ook heeft bedacht dat de huur mag stijgen met cao+1% is dan ook achterlijk. Hallo loon-prijs spiraal. Echt, vanaf Blok doet echt elk kabinet er alles aan om de woningmarkt naar de knoppen te helpen en ze weten het nog steeds een tandje erger te maken. NSC staat er bij en kijkt er naar.
Hugo de Jonge is in zijn geheel verantwoordelijk daarvoor.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hugo de Jonge weer in de bocht. Ondernemers die hun woning huren moeten hun prijzen weer flink omhoog gooien dus die heel loonsverhoging wordt weer weggevaagd voor velen.
Alleen ondernemers?quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hugo de Jonge weer in de bocht. Ondernemers die hun woning huren moeten hun prijzen weer flink omhoog gooien dus die heel loonsverhoging wordt weer weggevaagd voor velen.
Correct, ze beginnen het jaar zonder vastgestelde begrotingen. De effecten zijn echter vrij beperkt blijkbaar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed lees heeft geen enkele ministerie een begroting volgend jaar?
Of is het meer zoals in de VS? Als het geld op = het op.
Als huidig Kamer dit zo verschrikkelijk vond hadden ze wel een restrictie erop kunnen leggen maar kennelijk vinden ze het allemaal ook wel prima.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hugo de Jonge is in zijn geheel verantwoordelijk daarvoor.
Leg deze logica eens uit, en dan zonder je gebruikelijke op niets gebaseerde geroep.quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Hugo de Jonge bij een heleboel huren heeft voorkomen dat ze absurd hoog zijn, maar dat eigenlijk voor alle huren had moeten doen? Zijn wet had eigenlijk voor alle huren moeten gelden?quote:Op dinsdag 17 december 2024 23:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
quote:Vanaf 2026 wordt de maximale jaarlijkse huurstijging gekoppeld aan een driejaarsgemiddelde van de inflatie. Dit zal ook wettelijk worden vastgelegd. Hierdoor varieert de huurstijging minder sterk per jaar.
quote:Werkenden met lage inkomens gaan er op achteruit. Iemand die maandelijks tussen de 1.000 en 2.000 euro bruto verdient, is iedere maand zo'n 30 euro meer aan belasting kwijt.
Dat komt onder meer doordat de maximale algemene heffingskorting, wat iemand belastingvrij mag verdienen, omlaag gaat. Daardoor zullen meer parttimers en anderen met lage inkomsten meer belasting moeten gaan betalen, zegt ADP.
De sociale huur mag anders wel vl stijgen 2025...quote:Op woensdag 18 december 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Hugo de Jonge bij een heleboel huren heeft voorkomen dat ze absurd hoog zijn, maar dat eigenlijk voor alle huren had moeten doen? Zijn wet had eigenlijk voor alle huren moeten gelden?
Deze berekening voor huurverhogingen is al van voor De Jonge (2021, Rutte III, initiatiefwet Nijboer), wilde hij ook wat aan doen maar daar was de VVD tegen. Zijn wet maximering huren ging dan ook niet over huurverhogingen, maar over de complete huurprijs. Er is nu wel een stukje van De Jonge zijn voorstel overgenomen:
[..]
Omdat de huurders dat wilden toen de inflatie nog hoog was en de lonen nog achterbleven. Leverde toen pluspunten op. Nu moet de andere kant van de medaille geslikt worden en ligt dat aan "de regering voor de hardwerkende Nederlander".quote:Op dinsdag 17 december 2024 22:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wie ook heeft bedacht dat de huur mag stijgen met cao+1% is dan ook achterlijk.
4-5% is nog wel uit te leggen met de huidige inflatie en cao-stijgingen. Vergeet ook niet dat voor de sociale hur veel mensen huurtoeslag krijgen en die stijgt eveneens gekoppeld aan die indicatoren.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De sociale huur mag anders wel vl stijgen 2025...
Tja, dan moet je die regering als regering zijnde maar niet willen zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat de huurders dat wilden toen de inflatie nog hoog was en de lonen nog achterbleven. Leverde toen pluspunten op. Nu moet de andere kant van de medaille geslikt worden en ligt dat aan "de regering voor de hardwerkende Nederlander".
Klopt, maar dat ligt dus niet aan de wet van De Jonge. En dat de sociale huur en de inflatie enigszins hand in hand gaan is ook wel goed, aangezien anders de woningbouwverenigingen er steeds op achteruit zouden gaan. Die hebben namelijk ook gewoon stijgende kosten.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De sociale huur mag anders wel vl stijgen 2025...
In de vrije huur is het de laagste van CAO of inflatie +1%, in de middenhuur is het alleen CAO+1%. Ik weet nog dat daar bij invoering al vraagtekens bij werden gezet. Positief voor de huurders pakt het in elk geval nooit uit, verplicht de laagste van de 2 is voor huurders natuurlijk altijd gunstiger.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat de huurders dat wilden toen de inflatie nog hoog was en de lonen nog achterbleven. Leverde toen pluspunten op. Nu moet de andere kant van de medaille geslikt worden en ligt dat aan "de regering voor de hardwerkende Nederlander".
Voor sociale huur geldt de beperkende factor dat een corporatie de huren overall met inflatie -0,5% mag laten stijgen.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de vrije huur is het de laagste van CAO of inflatie +1%, in de middenhuur is het alleen CAO+1%. Ik weet nog dat daar bij invoering al vraagtekens bij werden gezet. Positief voor de huurders pakt het in elk geval nooit uit, verplicht de laagste van de 2 is voor huurders natuurlijk altijd gunstiger.
Ik vraag me oprecht weleens af hoe iemand rondkomt met dergelijke huurstijgingen of als je nu 2k aan hypotheek moet aftikken als je een tussenwoning koopt.quote:Op woensdag 18 december 2024 07:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als huidig Kamer dit zo verschrikkelijk vond hadden ze wel een restrictie erop kunnen leggen maar kennelijk vinden ze het allemaal ook wel prima.
Jesse kletst hier wel een beetje uit zijn nek.quote:
Ik zit met hetzelfde Kickinalfa. Recent werd hier nog gezegd dat armoede geen thema is omdat ook rechtse partijen hetzelfde willen.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht weleens af hoe iemand rondkomt met dergelijke huurstijgingen of als je nu 2k aan hypotheek moet aftikken als je een tussenwoning koopt.
wat jij enorm fel noemt ! Wilders is de kampioen daarin.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jesse kletst hier wel een beetje uit zijn nek.
Asielmigratie is/was een enorm thema en in meerdere debat momenten was hij enorm fel op de vvd/pvv hierover.
Hij heeft genoeg ruimte genomen hierover dat GL het allemaal anders ziet, inclusief dat iedereen hier welkom is in de ogen van Jesse.
Nou nee, in 1993 was een modaal inkomen 48.725 gulden, een gemiddeld huis kostte meer dan 150.000 gulden.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde Kickinalfa. Recent werd hier nog gezegd dat armoede geen thema is omdat ook rechtse partijen hetzelfde willen.
Ik heb het idee dat we ons best wel veel zand in de ogen laten strooien door de armoede cijfers. Een gemiddelde woning koste in 1993 3x modaal, inmiddels is dit 10x modaal. Zonder dat ik een doemdenker wil zijn, heb ik het idee dat de gevolgen voor Generatie Z veel groter is dan we doorzien.
Excuses Leandra het was 4x modaal in plaats van meer dan 10x modaal nu. Mooi dat dit relatief goedgemaakt is door het tweede inkomen. Maar:quote:Op woensdag 18 december 2024 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, in 1993 was een modaal inkomen 48.725 gulden, een gemiddeld huis kostte meer dan 150.000 gulden.
En je vergeet gemakshalve even dat het gemiddelde gezin ook maar 1 inkomen had, en als er al een tweede inkomen was telde dat niet tot nauwelijks mee voor de hypotheek.
De grote verandering ten opzichte van 30, 40, 50 jaar geleden is imho dat luxe goederen nu toegankelijker zijn dan toen, maar essentile zaken juist duurder.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde Kickinalfa. Recent werd hier nog gezegd dat armoede geen thema is omdat ook rechtse partijen hetzelfde willen.
Ik heb het idee dat we ons best wel veel zand in de ogen laten strooien door de armoede cijfers. Een gemiddelde woning koste in 1993 3x modaal, inmiddels is dit 10x modaal. Zonder dat ik een doemdenker wil zijn, heb ik het idee dat de gevolgen voor Generatie Z veel groter is dan we doorzien.
Wilders: Zegt bij elke kans racistische dingen, strooit met leugens over migratie, beschuldigd 'links'.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jesse kletst hier wel een beetje uit zijn nek.
Asielmigratie is/was een enorm thema en in meerdere debat momenten was hij enorm fel op de vvd/pvv hierover.
Hij heeft genoeg ruimte genomen hierover dat GL het allemaal anders ziet, inclusief dat iedereen hier welkom is in de ogen van Jesse.
Ik heb het nergens over Wilders, ik geef alleen aan dat Jesse ook zelf genoeg over asielmigratie heeft gezegd.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wilders: Zegt bij elke kans racistische dingen, strooit met leugens over migratie, beschuldigd 'links'.
Wilders: Zegt bij elke kans racistische dingen, strooit met leugens over migratie, beschuldigd 'links'.
Klaver: Hee, zo zit het helemaal niet, en dat racisme van je is ook fout.
Kickinalfa: Jesse Klaver heeft het ook de hele tijd over asielmigratie en is ook erg fel daarover tegen de pvv/vvd.
Die demonisering van hele bevolkingsgroepen door Jesse Klaver mag wel eens stoppen inderdaad…quote:Op woensdag 18 december 2024 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kickinalfa: Jesse Klaver heeft het ook de hele tijd over asielmigratie en is ook erg fel daarover tegen de pvv/vvd.
In 1993 was de rente ook 7,5 procent. Dat is ook wat QE doet: asset bubbles creren, die vervolgens niemand wil of kan doorprikken, omdat het spelletje ondertussen gewoon doorgespeeld wordt en iedereen alleen maar naar maandlasten kijkt en niet naar absolute schuld (want de huizenprijzen "stijgen toch altijd").quote:Op woensdag 18 december 2024 13:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Excuses Leandra het was 4x modaal in plaats van meer dan 10x modaal nu. Mooi dat dit relatief goedgemaakt is door het tweede inkomen. Maar:
a. dan is het nog duurder geworden.
b. houdt het hier bij op?
c. daar heb je wat aan als vrijgezel.
[ link | afbeelding ]
Gemiddeld koophuis is volgend jaar geraamd op 520.000 euro!!!quote:Op woensdag 18 december 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht weleens af hoe iemand rondkomt met dergelijke huurstijgingen of als je nu 2k aan hypotheek moet aftikken als je een tussenwoning koopt.
* Tijn kijkt naar z'n spaarrekeningquote:Op woensdag 18 december 2024 14:12 schreef nostra het volgende:
[..]
In 1993 was de rente ook 7,5 procent.
Denk je dat Funda failliet gaat?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gemiddeld koophuis is volgend jaar geraamd op 520.000 euro!!!
Hoe gaat iemand dat betalen... Hebben de Nederlanders zoveel geld?
Hypotheekrente weliswaar. Maar ik weet nog wel dat ik ook op mijn betaalrekening rente kreeg. Weliswaar 0,25% ofzo, maar toch. Uiteindelijk komt er wel weer een equilibrium waarin risico en rendement beter in evenwicht zijn (zie de VS), alleen heeft de ECB zich in drijfzand opgesloten.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
* Tijn kijkt naar z'n spaarrekening
Ik wil dat nu ook *stampvoet*
??????????????????quote:Op woensdag 18 december 2024 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je dat Funda failliet gaat?
Gemiddeld genomen he. Zoveel verdient Jan Modaal niet om zulk hoge hypotheek te krijgen. Je moet je dan ook voorstellen dat de prijzen van de kleinere woningen meestijgen. Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...quote:Denk je serieus dat er geen mensen zijn die een huis van 520.000 kunnen kopen?
Vind je? Dit jaar was het ook al 5,8 procent voor sociale huur... in 2023 3,1 procent.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
4-5% is nog wel uit te leggen met de huidige inflatie en cao-stijgingen.
Straks?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...
Iemand die al een koopwoning heeft met wat overwaarde. Starters hebben een probleem.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gemiddeld koophuis is volgend jaar geraamd op 520.000 euro!!!
Hoe gaat iemand dat betalen... Hebben de Nederlanders zoveel geld?
60m3 hier voor 3 ton (gelukkig marktwaarde)quote:Op woensdag 18 december 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gemiddeld genomen he. Zoveel verdient Jan Modaal niet om zulk hoge hypotheek te krijgen. Je moet je dan ook voorstellen dat de prijzen van de kleinere woningen meestijgen. Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...
Welkom in 2025, waar je voor een nieuwbouw appartement van 50m idd al bijna 3 ton betaalt, aan de grens van de randstad.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
??????????????????
[..]
Gemiddeld genomen he. Zoveel verdient Jan Modaal niet om zulk hoge hypotheek te krijgen. Je moet je dan ook voorstellen dat de prijzen van de kleinere woningen meestijgen. Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...
M3 of m2?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
60m3 hier voor 3 ton (gelukkig marktwaarde)
Nee.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Hugo de Jonge bij een heleboel huren heeft voorkomen dat ze absurd hoog zijn, maar dat eigenlijk voor alle huren had moeten doen? Zijn wet had eigenlijk voor alle huren moeten gelden?
Dan is je post wartaal.quote:
Dit is een wet van voor Hugo de Jonge, die hij wilde aanpassen, maar de rechtse meerderheid in de Kamer blokkeerde dat. Dat zijn de feiten.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Hugo de Jonge heeft keihard gefaald en dit is slechts een voorbeeld hiervan.
Waar heeft De Jonge voorgesteld om die koppeling aan te passen?quote:Op woensdag 18 december 2024 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is een wet van voor Hugo de Jonge, die hij wilde aanpassen, maar de rechtse meerderheid in de Kamer blokkeerde dat. Dat zijn de feiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |