De grote verandering ten opzichte van 30, 40, 50 jaar geleden is imho dat luxe goederen nu toegankelijker zijn dan toen, maar essentiële zaken juist duurder.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde Kickinalfa. Recent werd hier nog gezegd dat armoede geen thema is omdat ook rechtse partijen hetzelfde willen.
Ik heb het idee dat we ons best wel veel zand in de ogen laten strooien door de armoede cijfers. Een gemiddelde woning koste in 1993 3x modaal, inmiddels is dit 10x modaal. Zonder dat ik een doemdenker wil zijn, heb ik het idee dat de gevolgen voor Generatie Z veel groter is dan we doorzien.
Wilders: Zegt bij elke kans racistische dingen, strooit met leugens over migratie, beschuldigd 'links'.quote:Op woensdag 18 december 2024 12:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jesse kletst hier wel een beetje uit zijn nek.
Asielmigratie is/was een enorm thema en in meerdere debat momenten was hij enorm fel op de vvd/pvv hierover.
Hij heeft genoeg ruimte genomen hierover dat GL het allemaal anders ziet, inclusief dat iedereen hier welkom is in de ogen van Jesse.
Ik heb het nergens over Wilders, ik geef alleen aan dat Jesse ook zelf genoeg over asielmigratie heeft gezegd.quote:Op woensdag 18 december 2024 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wilders: Zegt bij elke kans racistische dingen, strooit met leugens over migratie, beschuldigd 'links'.
Wilders: Zegt bij elke kans racistische dingen, strooit met leugens over migratie, beschuldigd 'links'.
Klaver: Hee, zo zit het helemaal niet, en dat racisme van je is ook fout.
Kickinalfa: Jesse Klaver heeft het ook de hele tijd over asielmigratie en is ook erg fel daarover tegen de pvv/vvd.
Die demonisering van hele bevolkingsgroepen door Jesse Klaver mag wel eens stoppen inderdaad…quote:Op woensdag 18 december 2024 13:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kickinalfa: Jesse Klaver heeft het ook de hele tijd over asielmigratie en is ook erg fel daarover tegen de pvv/vvd.
In 1993 was de rente ook 7,5 procent. Dat is ook wat QE doet: asset bubbles creëren, die vervolgens niemand wil of kan doorprikken, omdat het spelletje ondertussen gewoon doorgespeeld wordt en iedereen alleen maar naar maandlasten kijkt en niet naar absolute schuld (want de huizenprijzen "stijgen toch altijd").quote:Op woensdag 18 december 2024 13:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Excuses Leandra het was 4x modaal in plaats van meer dan 10x modaal nu. Mooi dat dit relatief goedgemaakt is door het tweede inkomen. Maar:
a. dan is het nog duurder geworden.
b. houdt het hier bij op?
c. daar heb je wat aan als vrijgezel.
[ link | afbeelding ]
Gemiddeld koophuis is volgend jaar geraamd op 520.000 euro!!!quote:Op woensdag 18 december 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht weleens af hoe iemand rondkomt met dergelijke huurstijgingen of als je nu 2k aan hypotheek moet aftikken als je een tussenwoning koopt.
* Tijn kijkt naar z'n spaarrekeningquote:Op woensdag 18 december 2024 14:12 schreef nostra het volgende:
[..]
In 1993 was de rente ook 7,5 procent.
Denk je dat Funda failliet gaat?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gemiddeld koophuis is volgend jaar geraamd op 520.000 euro!!!
Hoe gaat iemand dat betalen... Hebben de Nederlanders zoveel geld?
Hypotheekrente weliswaar. Maar ik weet nog wel dat ik ook op mijn betaalrekening rente kreeg. Weliswaar 0,25% ofzo, maar toch. Uiteindelijk komt er wel weer een equilibrium waarin risico en rendement beter in evenwicht zijn (zie de VS), alleen heeft de ECB zich in drijfzand opgesloten.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
* Tijn kijkt naar z'n spaarrekening
Ik wil dat nu ook *stampvoet*
??????????????????quote:Op woensdag 18 december 2024 14:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk je dat Funda failliet gaat?
Gemiddeld genomen he. Zoveel verdient Jan Modaal niet om zulk hoge hypotheek te krijgen. Je moet je dan ook voorstellen dat de prijzen van de kleinere woningen meestijgen. Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...quote:Denk je serieus dat er geen mensen zijn die een huis van ¤ 520.000 kunnen kopen?
Vind je? Dit jaar was het ook al 5,8 procent voor sociale huur... in 2023 3,1 procent.quote:Op woensdag 18 december 2024 10:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
4-5% is nog wel uit te leggen met de huidige inflatie en cao-stijgingen.
Straks?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...
Iemand die al een koopwoning heeft met wat overwaarde. Starters hebben een probleem.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gemiddeld koophuis is volgend jaar geraamd op 520.000 euro!!!
Hoe gaat iemand dat betalen... Hebben de Nederlanders zoveel geld?
60m3 hier voor 3 ton (gelukkig marktwaarde)quote:Op woensdag 18 december 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gemiddeld genomen he. Zoveel verdient Jan Modaal niet om zulk hoge hypotheek te krijgen. Je moet je dan ook voorstellen dat de prijzen van de kleinere woningen meestijgen. Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...
Welkom in 2025, waar je voor een nieuwbouw appartement van 50m² idd al bijna 3 ton betaalt, aan de grens van de randstad.quote:Op woensdag 18 december 2024 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
??????????????????
[..]
Gemiddeld genomen he. Zoveel verdient Jan Modaal niet om zulk hoge hypotheek te krijgen. Je moet je dan ook voorstellen dat de prijzen van de kleinere woningen meestijgen. Dan zit je straks voor 3 ton in een woning van 50 vierkante meter...
M3 of m2?quote:Op woensdag 18 december 2024 14:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
60m3 hier voor 3 ton (gelukkig marktwaarde)
Nee.quote:Op woensdag 18 december 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Hugo de Jonge bij een heleboel huren heeft voorkomen dat ze absurd hoog zijn, maar dat eigenlijk voor alle huren had moeten doen? Zijn wet had eigenlijk voor alle huren moeten gelden?
Dan is je post wartaal.quote:
Dit is een wet van voor Hugo de Jonge, die hij wilde aanpassen, maar de rechtse meerderheid in de Kamer blokkeerde dat. Dat zijn de feiten.quote:Op woensdag 18 december 2024 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee. Hugo de Jonge heeft keihard gefaald en dit is slechts een voorbeeld hiervan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |