Ik had ook jouw tweet wel hier neer willen zetten.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom nou weer een tweet van een nobody?
Alsof ik zielig genoeg ben om op twitter te zittenquote:Op dinsdag 17 december 2024 17:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had ook jouw tweet wel hier neer willen zetten.
Er stonden al 2 wetsvoorstellen van Faber op de planning van de ministerraad voor vrijdag. Blijkbaar dreigen die het niet te halen? Of wil Wilders daar aandacht voor trekken?quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is gewoon een dreigement. Ik zou daar als kabinet mijn besluitvorming niet door laten beïnvloeden.
De regering regeert. En niet Geert.
Van de NOS. Zo heet als de tweet wordt de soep dus niet opgediend.quote:Wilders dreigt: niks wijzigen aan asielplannen, anders 'geen zin meer' in kabinet
PVV-leider Wilders zal geen aanpassingen accepteren van de asielplannen van minister Faber van Migratie en Asiel. Als dit wel gebeurt, wil Wilders nieuwe Tweede Kamerverkiezingen. "Als mensen ook maar een millimeter willen veranderen, moeten ze het maar zonder ons doen", aldus de PVV-leider.
Hij reageert op persvragen over het aankomende pakket nieuwe asielmaatregelen, dat het kabinet vrijdag in de ministerraad bespreekt. Dan moeten ook VVD, NSC en BBB goedkeuring geven aan het strengere asielpakket van minister Faber.
Wilders vindt dat zijn partij de afgelopen maanden genoeg compromissen heeft gesloten. Afgelopen weken heeft Wilders bijvoorbeeld met enkele oppositiepartijen onderhandeld over minder bezuinigingen op onderwijs.
Genoeg is genoeg
Eind oktober was de PVV uiteindelijk bereid om het omstreden staatsnoodrecht van tafel te halen, omdat coalitiepartij NSC onoverkomelijke bezwaren had. Er kwam een ander plan met strenge asielmaatregelen, vastgelegd in de zogenoemde 'Asielnoodmaatregelenwet'. "Maar op een gegeven moment is het wel klaar, waar ik niet meer ga bewegen. Dat is waar de PVV zegt: genoeg is genoeg."
Vooral regeringspartij PVV heeft de kiezers beloofd met het "strengste asielregime ooit" te komen, maar maatregelen van PVV-minister Faber zijn de afgelopen maanden nog niet gemakkelijk van de grond gekomen.
Kiezer
Wilders vindt dat hij zijn verkiezingsbelofte moet nakomen. "Als als we dat om een of andere reden niet kunnen leveren, moeten we terug naar de kiezer. En de kiezer vragen, geef ons nog meer mandaat om dat nog beter af te dwingen."
In de 'Asielnoodmaatregelenwet' van Faber staat bijvoorbeeld om asielvergunningen nog maar af te geven voor drie jaar, in plaats van vijf jaar. Ook wordt gedacht aan het terugsturen van Syriërs naar veilige gebieden en het opvangen van asielzoekers in sobere 'doorstroomlocaties'.
Geen tegenwicht
Wilders zegt dat de coalitie in elk geval niets moet veranderen aan de plannen voor korte termijn. Maar er staat nog meer op stapel. "Mijn boodschap is dat mijn geduld wel op is. Ik duld geen tegenwicht, omdat ik dan geen zin meer heb in het kabinet."
Wilders voegt er wel aan toe dat hij niet hoopt uit het kabinet te stappen. "Maar op een gegeven moment zal er wel geleverd moeten worden."
Recht van amendement
NSC-leider Omtzigt noemt de uitspraken over het "geen millimeter veranderen" van Wilders "vreemd". Hij benadrukt dat de Tweede Kamer het recht heeft van amendement, dat wil zeggen dat Kamerleden de wetten mogen aanpassen. "Het gaat tenslotte om het beter maken van wetten, zodat ze niet sneuvelen bij de rechter."
Dit worden gezellige feestdagen.quote:
Die ene lasbril van ja21 zal waarschijnlijk ook niet kunnen wachten om aan te kunnen schuiven.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:22 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
BBB en NSC met gezamenlijk 2 zetels zeker
Daar was na de wijzigingen waarschijnlijk sowieso wel een meerderheid voor. Ik vind het nog steeds dom dat ze die terugleverkosten niet gelijk verboden hebben.quote:Op dinsdag 17 december 2024 17:32 schreef borisz het volgende:
Wel slim om nu te blaten nu de afschaffing Salderingsregeling rond is.
Jammer dat hij dat bij “65 blijft 65” blijkbaar niet vond.quote:Wilders vindt dat hij zijn verkiezingsbelofte moet nakomen. "Als als we dat om een of andere reden niet kunnen leveren, moeten we terug naar de kiezer. En de kiezer vragen, geef ons nog meer mandaat om dat nog beter af te dwingen."
Nog recenter, het eigen risico in de zorg gaat direct verdwijnenquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jammer dat hij dat bij “65 blijft 65” blijkbaar niet vond.
De VVD in huidige staat zie ik daar helaas wel voor inquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Bluesdude het volgende:
Nieuwe verkiezingen ?
Dan wat ? Kan PVV nog wel een coalitie steunend op een kamermeerderheid vormen .
Heeft de VVD nog wel zin in de Geert ?
Volgens de laatste peilingen kan ik me ook geen werkbaar kabinet bedenken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:18 schreef Bluesdude het volgende:
Nieuwe verkiezingen ?
Dan wat ? Kan PVV nog wel een coalitie steunend op een kamermeerderheid vormen .
Heeft de VVD nog wel zin in de Geert ?
Bontenbal is wel vrij duidelijk > geen kabinet met PVV, en dat wordt een grote speler volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD in huidige staat zie ik daar helaas wel voor in
Eerlijk gezegd vertrouw ik het CDA niet erg in dit verhaalquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bontenbal is wel vrij duidelijk > geen kabinet met PVV, en dat wordt een grote speler volgende verkiezingen.
Dat doet een slim persoon nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vertrouw ik het CDA niet erg in dit verhaal
quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat doet een slim persoon nooit natuurlijk.
Als Bontenbal het verneukt, dan is het CDA denk ik wel voorgoed klaar.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het CDA heeft op dit moment geen last van ratten zoals Eurlings, Verhagen en Bleker.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |