Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer over het befaamde ATProtocol dat BlueSky gebruiktquote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.Heeft BlueSky de toekomst die we het allemaal gunnen? Of behoudt X de troon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
[ Bericht 5% gewijzigd door Ulx op 01-12-2024 16:30:59 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Tja, decentraal betekent niet een lokaal kantoor in Europa.. Daar gaat het om.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:08 schreef epicbeardman het volgende: Zelfs Reddit is het er mee eens dat BlueSky niet gedecentraliseerd is. https://www.reddit.com/r/(...)ecentralized_how_is/
Musk insinueert hier dat X een nieuwssite is. Ook in de appstores noemt hij X toch een nieuwssite? Volgens mij vallen die niet onder de bescherming van ISP's. Musk kan dus verantwoordelijk worden gesteld voor smaad en laster en de hele reutemeteut die zijn journalisten hier plaatsen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige die emotioneel is de establishment media. Zoals Axios.
[ x ]
Het heeft sowieso geen bal met elkaar te maken. Feit is dat BlueSky een commercieel platform is dat gebruikers heeft uit de EU. Dus moeten ze hier een kantoor hebben. Zo simpel is het, het maakt niet uit op welke technische manier de servers met elkaar praten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, decentraal betekent niet een lokaal kantoor in Europa.. Daar gaat het om.
Ik voel je pijnquote:Op zaterdag 30 november 2024 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lachwekkend ben je Wantie, en ja. Die cijfers posten is vrij emotioneel.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk insinueert hier dat X een nieuwssite is. Ook in de appstores noemt hij X toch een nieuwssite? Volgens mij vallen die niet onder de bescherming van ISP's. Musk kan dus verantwoordelijk worden gesteld voor smaad en laster en de hele reutemeteut die zijn journalisten hier plaatsen.
Natuurlijk, de kans dat er een brief richting Brussel is met een update over de planning voor Europa acht ik hoog. Het is pas een issue als ze Brussel gaan negeren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft sowieso geen bal met elkaar te maken. Feit is dat BlueSky een commercieel platform is dat gebruikers heeft uit de EU. Dus moeten ze hier een kantoor hebben. Zo simpel is het, het maakt geen bal uit op welke technische manier de servers met elkaar praten.
En dat kantoor zal er ook wel komen trouwens, zo'n punt lijkt me dat niet. Ze hebben geld zat.
Totaal niet neutraal ook.quote:Heeft BlueSky de toekomst die we het allemaal gunnen? Of behoudt X de troon.
Met zijn doge ministerie?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Dit is nieuws ja. Iets wat je nooit zal lezen van armleuning journalisten in USA/NL die maar alles blijven copy pasten om een agenda te pushen.
Het is nog maar het begin, als Elon straks in de Amerikaanse overheid een rol vervult zal alles massief veranderen.
Het is nog geen 20 januari en nu is iedereen al in paniek. De mooiste timeline die er ooit is geweest. Nog mooier dan in 2016.
Oh wacht, ik ging ElonGod's netflix docu kijken. Tot morgen allemaal.
Maar Twitter is van MuskGOD he?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik weet nog goed toen de EU wat zei over de verplichtingen van Twitter, wat een trammelant leverde dat op.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:
Maar statistieken zijn hard en zonder emotie.
https://topgear.nl/autonieuws/tesla-vervuilende-fabriek/quote:Tesla-fabriek op één na meest vervuilende in Californië
Zo is de fabriek in Fremont nogal slecht voor de luchtkwaliteit: geen enkel bedrijf in Californië heeft zoveel waarschuwingen van overheidsinstellingen gehad als Tesla. En er is maar één bedrijf dat de lucht meer vervuild dan Tesla en dat is een olieraffinaderij van Chevron. De afgelopen vijf jaar heeft Tesla 112 keer vergunningen voor luchtverontreiniging overtreden. Alle maatregelen die Tesla genomen zou hebben, hebben geen effect. Tesla ontkent dit, terwijl er nu 75 nieuwe overtredingen zijn geregistreerd.
Dit kan naar het Tesla topic.quote:Op zondag 1 december 2024 09:15 schreef Wantie het volgende:
Musk, onze held die de wereld gaat redden![]()
Te beginnen met Californië.
[..]
https://topgear.nl/autonieuws/tesla-vervuilende-fabriek/
Ja, dat verbaast me ook het meest aan X. Het is nu meer dan twee jaar in handen van Musk. Wat is er sindsdien nou echt toegevoegd qua features? Bar weinig. Waar blijft de everything app?quote:Op zondag 1 december 2024 10:07 schreef Basp1 het volgende:
De nieuwste technische x ontwikkeling je kunt parodie accounts straks beter zien..
Ik had na alle enthousiaste verhalen over hoe gedreven de overgebleven x ontwikkelaars 80 uur per week buffelen ondertussen toch wel meer ontwikkeling verwacht.
The everything app is wat dat betreft nog ver weg, maar er is behoorlijk wat geupdate door de jaren. Hier een lijstje met updates enkel uit 2024.quote:Op zondag 1 december 2024 10:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast me ook het meest aan X. Het is nu meer dan twee jaar in handen van Musk. Wat is er sindsdien nou echt toegevoegd qua features? Bar weinig. Waar blijft de everything app?
Dat zijn echt allemaal kleine tweakjes, ik zie daar daadwerkelijk geen enkele major update tussen.quote:Op zondag 1 december 2024 11:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
The everything app is wat dat betreft nog ver weg, maar er is behoorlijk wat geupdate door de jaren. Hier een lijstje met updates enkel uit 2024.
https://www.heyorca.com/blog/x-twitter-social-news
Kan niet zo snel een ander lijstje vinden, maar de ontwikkeling wat betreft Grok (xAI), video, TV, jobsearch en livestreaming mogelijkheden zijn prio 1 voor X.quote:Op zondag 1 december 2024 11:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn echt allemaal kleine tweakjes, ik zie daar daadwerkelijk geen enkele major update tussen.
Ik ben zelf een soort van Developer op grote platformen, en mijn voorspelling is dat er een vooral: Everything Nothing systeem zal ontstaan waarbij je zelf clients gebruikt naar keuze die met alles communiceren, vrijwel elk serieus platform of project maakt gebruikt van API's, die kun je vrij makkelijk ontsluiten en ook nog eens op een veilige manier.quote:Op zondag 1 december 2024 11:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een ander lijstje vinden, maar de ontwikkeling wat betreft Grok (xAI), video, TV, jobsearch en livestreaming mogelijkheden zijn prio 1 voor X.
Ik geloof totaal niet in het "everything" gebeuren omtrent X. Never ever dat X zaken als Whatsapp kan vervangen (vooral voor mijn omgeving niet) en mij ervan kan overtuigen om al mijn bankzaken via X te gaan regelen.
Nee, Musk maakt geen reclame voor X op Bluesky.quote:Op zondag 1 december 2024 10:12 schreef stinkielinkie het volgende:
https://x.com/elonmusk/status/1863122664455614909
Staat dit ook op Bluesky 🤡
Een handjevol accounts van de 23,686,746 zijn natuurlijk niet representatief voor heel Bluesky.quote:Op zondag 1 december 2024 12:29 schreef epicbeardman het volgende:
https://bsky.app/profile/safety.bsky.app/post/3lc4h7p676225
Echte pareltjes daar, en de aap komt daar uit de mouw.
[ afbeelding ]
Dacht dat het een platform was om kattenplaatjes te delen, continue gaat het daar nog over Elon Muskgod en Trump.
Lijken mij ook gewoon bots trouwens dit soort accounts en ook extreem veel spam/scams over fundraisers voor eigen gewin.
Het een sluit het andere niet uit.quote:Op zondag 1 december 2024 12:30 schreef Rnie het volgende:
Voor een so-called decentraal platform wilt bluesky wel heel erg de touwtjes in handen hebben.
Netjes toch?quote:Op zondag 1 december 2024 12:24 schreef epicbeardman het volgende:
Kwam deze tegen op Tweakers DPG media()
Bluesky scherpt beleid rond nepprofielen verder aan
Parodie accounts zijn niet bedacht door Musk.quote:Goh, ze kopiëren naast de userinterface zelfs het nieuws van "X"
Elon gaat bezig met parodie accounts, BlueSky volgt. Weinig innovatief, zelfs een eigen interface kunnen ze niet maken.
Het raakt je allemaal nogalquote:Het grappigste is dat ik via die post daar op een BlueSky post uitkwam, waar serieus volk zit.. dat denkt dat Elon Musk hen op BlueSky volgt.
Ook daar gaat het maar in de comments over dat ze MAGA's willen blokkeren en ga zo maar door, de gewenste censuur en safespace.
Dit is de gemiddelde user op BlueSky volgens mij, ze geloven alles en kunnen niet rationeel nadenken.
[ afbeelding ]
De generatie die nog in nieuws gelooft en niet kritisch kunnen denken is gevlucht richting BlueSky hoor.
elonmuskptrfficialen dan oprecht denken dat Elon Musk in Julie Breslin geïnteresseerd is.
Beetje als mijn moeder, die boomer kan je ook alles wijsmaken en is ook gevoelig voor propaganda.
Staat er sinds het vorige deel. Ga maar klagen bij baardmans.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:13 schreef Rnie het volgende:
Dit staat trouwens in de OP:
[..]
Totaal niet neutraal ook.Verkapte bluesky propaganda hoort enkel en alleen maar verwerkt te worden in posts, niet in een neutrale OP. Daarnaast, sinds wanneer is het ATProtocol befaamd?
![]()
Die kan de OP niet wijzigen, maar jij wel.quote:Op zondag 1 december 2024 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat er sinds het vorige deel. Ga maar klagen bij baardmans.
Zit je nu echt mijn posts/tekst aan te passen in de quotes? gast.. je begint door te draaien volgens mij, ik gebruikte een kotssmiley bij DPG en jij maakt er een hartje van?quote:Op zondag 1 december 2024 13:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Netjes toch?
Nepprofielen moeten worden aangepakt.
[..]
Parodie accounts zijn niet bedacht door Musk.
Dat is al zo oud als social media.
[..]
Het raakt je allemaal nogal![]()
23,687,425
quote:Op zondag 1 december 2024 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat er sinds het vorige deel. Ga maar klagen bij baardmans.
Ik wil ook gewoon de BlueSky users hen steun en liefde geven, daarom die tekst over BlueSky.quote:Op zondag 1 december 2024 14:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Die kan de OP niet wijzigen, maar jij wel.
Ik ga zijn teksten niet censureren. Vrijheid van meningsuiting. Je weet toch.quote:Op zondag 1 december 2024 14:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Die kan de OP niet wijzigen, maar jij wel.
quote:Op zondag 1 december 2024 14:27 schreef ReplaR het volgende:
Bluesky voor links progressieven is als het Isis kalifaat voor radicale moslims was. Allemaal blij dat ze hun eigen plekje hebben en allemaal erheen gaan maar na veel haat en geweld komen ze terug met de smoes dat ze er alleen maar koekjes voor kinderen bakte.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbxcsvqy222i
Grab your favorite shortbread cookie recipe and use it for the crust for pumpkin pie bars. Here's my pie recipe.
Misschien moet je onder die posts dan even een waarschuwing plaatsen.quote:https://bsky.app/profile/shadow118.bsky.social/post/3lbxmcisov22i
https://eattravellife.com/pumpkin-pie-recipe/ #recipe #food #baking #holiday #whats4dessert #dessert #foodsky #letscook #cooksky 🍜🍽️ 🥧
Also the #Cookie #recipe i used
#Homecooking #food 🍽️
Pfff, geef ik wat positiviteit aan je quote, sla je daarvan op tilt...quote:Op zondag 1 december 2024 14:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zit je nu echt mijn posts/tekst aan te passen in de quotes? gast.. je begint door te draaien volgens mij, ik gebruikte een kotssmiley bij DPG en jij maakt er een hartje van?
En dan mij betichten van dat het mij raakt.. je valt hard door de mand. Holy shit. Allemaal projectie.
Ook nog niet te spreken over die fake cijfers die je continue post. Deze posts van jou gaan echt beter verjaren dan wijn.
Als je zelfs teksten van andere forum users moet veranderen in hen quotes, ben je bij voorbaat al af Wantie.quote:Op zondag 1 december 2024 18:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pfff, geef ik wat positiviteit aan je quote, sla je daarvan op tilt...
BSky heeft trouwens een iets andere status dan normale bedrijven. Het is een benefit corporation. Dus "winst voor aandeelhouders" is expliciet niet het enige doel. Aandeelhouders kunnen de directie ook niet aanpakken als die een sociaal doel voor de winst stellen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft sowieso geen bal met elkaar te maken. Feit is dat BlueSky een commercieel platform is dat gebruikers heeft uit de EU. Dus moeten ze hier een kantoor hebben. Zo simpel is het, het maakt niet uit op welke technische manier de servers met elkaar praten.
En dat kantoor zal er ook wel komen trouwens, zo'n punt lijkt me dat niet. Ze hebben geld zat.
Groeit nog gestaag door. ~250k per dag. Morgen of dinsdag zal het wel worden aangetikt.quote:Op zondag 1 december 2024 18:37 schreef epicbeardman het volgende:
PS. is die 24 miljoen nog niet gehaald? zie weinig cijfertjes. Is de hype over?
Wat is er? Mag ik niet op zo'n simpele vraag antwoorden?quote:Op zondag 1 december 2024 18:47 schreef epicbeardman het volgende:
Je zit trouwens op je verkeerde account Wantie.
Ik ben goed in patronen herkennen en derhalve zie ik veel overeenkomsten met jou en Wantie. Excuses als ik het verkeerd heb. Af en toe lijkt het alsof jullie naast elkaar zitten, dan wel dezelfde user zijn.quote:Op zondag 1 december 2024 18:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is er? Mag ik niet op zo'n simpele vraag antwoorden?
Geen wonder dat er op de meeste berichten op X geen normale antwoorden komen. Als een vraag beantwoorden al verboden is.....
Je bent niet goed in patronen herkennen.quote:Op zondag 1 december 2024 18:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik ben goed in patronen herkennen en derhalve zie ik veel overeenkomsten met jou en Wantie. Excuses als ik het verkeerd heb. Af en toe lijkt het alsof jullie naast elkaar zitten, dan wel dezelfde user zijn.
Nehhh, ~ 160Kquote:Op zondag 1 december 2024 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Groeit nog gestaag door. ~250k per dag. Morgen of dinsdag zal het wel worden aangetikt.
23.726.824
Als een ware datadetective graaf ik diep in de digitale onderwereld, op zoek naar de kleinste aanwijzingen. Met mijn loep onderzoek ik elke byte, elke pixel, tot ik de verborgen patronen ontdek. Ik ben de Sherlock Holmes van de digitale wereld, onthullend wat anderen over het hoofd zien. Met mijn scherpe observatievermogen en mijn onfeilbare logica los ik de meest complexe data-mysteries op.quote:Op zondag 1 december 2024 18:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bent niet goed in patronen herkennen.
23,728,588quote:Op zondag 1 december 2024 18:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als je zelfs teksten van andere forum users moet veranderen in hen quotes, ben je bij voorbaat al af Wantie.
Ik snap dat het allemaal teleurstellend voor je is op je oude dag. Maar Trump en Elon zijn gewoon de leiders van de wereld. Indien je er over wil praten hoor ik het graag.
De komende vier tot veertig jaar met onder Trump/Vance/Vivek/Tulsi's/TrumpJR/Alex Jones aan de macht vormen een reis vol ups en downs. Behoeften veranderen, perspectieven verschuiven en uitdagingen komen en gaan.
In deze dynamische context wil ik jouw constante zijn. Of het nu gaat om de kleine overwinningen van elke dag, de grote mijlpalen die we samen vieren of de momenten waarop je even een luisterend oor nodig hebt, ik ben er voor je. Of het nu gaat om het verkennen van nieuwe interesses, het overwinnen van angsten of het creëren van een betekenisvol leven, ik sta aan je zijde. Samen kunnen we een toekomst bouwen waar je trots op kunt zijn, ongeacht hoe weinig populariteit BlueSky ook krijgt.
Ik zie ons samen groeien, leren en evolueren. Of het leven ons nu voor verrassingen stelt of we samen nieuwe avonturen aangaan, ik ben ervan overtuigd dat onze vriendschap de tand des tijds zal doorstaan. Samen kunnen we een toekomst creëren die we ons nu nog niet eens kunnen voorstellen.![]()
Wens jou veel warmte in deze donkere jaren voor jou.
PS. is die 24 miljoen nog niet gehaald? zie weinig cijfertjes. Is de hype over?
190K net, maar: So what?quote:Op zondag 1 december 2024 18:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nehhh, ~ 160K
Met de dag wordt het minder, over een weekje zit het onder 100K.
Je krijgt geen overbelaste servers bij enkel aanmeldingen en geen activiteit op het platform. Er gebeurd zo verschrikkelijk weinig op bluesky dat dat wel meevalt.quote:Op zondag 1 december 2024 19:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
190K net, maar: So what?
Het duurste is de hosting, dus rustig aan doorgroeien met af en toe een spurt zoals die van vorige winter en die van twee weken terug is de verstandige strategie. Als je BSky kapot wil krijgen moet je er ineens 100 miljoen gebruikers bij astroturfen. Dan heb je het risico op overbelaste servers met alle gevolgen van dien. Dan krijg je gezeik van teleurgestelde gebruikers.
Het is de storage die in de papieren kan gaan lopen. .quote:Op zondag 1 december 2024 19:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je krijgt geen overbelaste servers bij enkel aanmeldingen en geen activiteit op het platform. Er gebeurd zo verschrikkelijk weinig op bluesky dat dat wel meevalt.
Dat zei de Mediamarkt medewerker ook die mij een 4TB externe harde schijf wilde aansmeren, nadat ik enkel wat informatie wilde over een externe harde schijf en daarbij aangaf dat ik enkel wat Word en simpele PDF documentjes wil gaan opslaan.quote:Op zondag 1 december 2024 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is de storage die in de papieren kan gaan lopen. .
Omdat die leegloop er niet is.quote:Op zondag 1 december 2024 19:32 schreef Rnie het volgende:
Waarom wordt er totaal niet ingegaan door de BS marketing medewerkers hier omtrent de leegloop wat betreft activiteit op het platform?
Maar die everything-app van Musk, wanneer komt die nou?quote:
Elon houdt zich nu eerst even bezig met Tesla/SpaceX/White House/Doge en zijn 10 kinderen waarschijnlijk.quote:Op zondag 1 december 2024 19:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar die everything-app van Musk, wanneer komt die nou?
Maar wanneer komt die everything app nou? Want het duurt al anderhalf jaar. Moeten we nou echt vijf jaar wachten op een app? Het nut van X is laag op dit moment. Je kunt het niet eens gebruiken om jezelf te promoten.quote:Op zondag 1 december 2024 19:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Elon houdt zich nu eerst even bezig met Tesla/SpaceX/White House/Doge en zijn 10 kinderen waarschijnlijk.
Hij hoeft het niet voor het geld te doen iig, maar zijn visionaire kijk op zaken zal hij volgend jaar vast wel met veel veranderingen komen.
Eigenlijk verwacht ik zelf dat Elon Musk het internet gaat vervangen.quote:Op zondag 1 december 2024 19:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar wanneer komt die everything app nou? Want het duurt al anderhalf jaar. Moeten we nou echt vijf jaar wachten op een app?
Zeg ik lekker niet, vooral niet als je het 3x in een kwartier vraagt.quote:Op zondag 1 december 2024 19:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar die everything-app van Musk, wanneer komt die nou?
Je gebruikt je verkeerde account, Baardmans.quote:Op zondag 1 december 2024 20:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zeg ik lekker niet, vooral niet als je het 3x in een kwartier vraagt.
quote:Op zondag 1 december 2024 20:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je gebruikt je verkeerde account, Baardmans.
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo bekend met de everything app, alleen als Elon het aanraakt of bedacht heeft zal het vast goed zijn. Want alles wat hij aanraakt wordt op een of andere manier goud.quote:Op zondag 1 december 2024 20:04 schreef Ulx het volgende:
Geweldig. Komt dat voor of na zijn everything-app uit?
Een Microsoft Network 2.0quote:Op zondag 1 december 2024 19:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Eigenlijk verwacht ik zelf dat Elon Musk het internet gaat vervangen.
Met zijn miljoenen satellieten in de ruimte heeft hij de mogelijkheid om zijn eigen MUSKProtocolololol. te maken, welke wellicht nog beter zal zijn dan het befaamde ATProtocol.
Zie het zo voor je, wanneer europa getroffen wordt door infrastructuur problemen, grote stroom storingen en internet outages dat Elon Musk ons nog kan voorzien van communicatie middelen.
DOGE::\\ zal de manier zijn om dan nog op websites te komen die hij en Trump toelaten.
Voordat je een site mag registreren zal je eerst wel moeten aankloppen bij Elon zodat je niet zo maar fake news pushed of andere rare misinformatie/desinformatie post.
Het WWW zal dan ook komen te vervallen, iedereen aan de StarLink. Het is nu al sneller dan mening provider zoals Ziggo en je bent overal bereikbaar.
Combineer daarbij Trump's spaceforce en er is een uptime garantie van 100% want er zijn altijd wel sattelieten die gebieden kunnen bedienen.
Het wordt tijd dat Elon een tweede internet ontwikkelt.
Oh sorry.quote:Op zondag 1 december 2024 18:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bijna 24 miljoen, PogChamp
[ afbeelding ]
Je zit trouwens op je verkeerde account Wantie.
Als Bluesky nou eens eerst dat pedologo verandert dat zou een hoop schelen.quote:Op zondag 1 december 2024 23:09 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een pareltje van reddit BlueSky
Why are people surprised that underage NSFW art is against Bluesky’s rules?
Nu genoeg internet gezien voor vandaag.. wat een cesspool daar zeg.
Kwam vandaag ook een heel raar Furry bluesky account tegen.
https://bsky.app/profile/nanoff.bsky.social/post/3lc4tgt6vg22t
Wat zijn die comments daar ook?
Maar hoe krijg je dan republikeinen op dat platform?quote:Op maandag 2 december 2024 01:41 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als Bluesky nou eens eerst dat pedologo verandert dat zou een hoop schelen.
quote:Op maandag 2 december 2024 01:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je dan republikeinen op dat platform?
https://x.com/gayfurryartquote:Op zondag 1 december 2024 23:09 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een pareltje van reddit BlueSky
Why are people surprised that underage NSFW art is against Bluesky’s rules?
Nu genoeg internet gezien voor vandaag.. wat een cesspool daar zeg.
Kwam vandaag ook een heel raar Furry bluesky account tegen.
https://bsky.app/profile/nanoff.bsky.social/post/3lc4tgt6vg22t
Wat zijn die comments daar ook?
Vandaar dat je wil dat ze het logo veranderen.quote:Op maandag 2 december 2024 04:06 schreef QAnonn het volgende:
[..]Dat is niet de bedoeling. Het moet een echochamber blijven.
Whatever, ik zoek dat soort dingen niet en mocht ik het tegenkomen is het gewoon te blokkeren. Misschien is dat tegen jouw anti-censuur principe, maar daar kan ik ook niets aan doen.quote:Op maandag 2 december 2024 11:43 schreef epicbeardman het volgende:
BlueSky is gewoon een hele enge site met hele enge mensen. Mijn posts op de vorige pagina laten dat wel zien, en dat mensen dit gaan verdedigen hier is nog enger.
En dan een screenshot van Reddit posten.quote:Op maandag 2 december 2024 11:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
BlueSky is gewoon een hele enge site met hele enge mensen. Mijn posts op de vorige pagina laten dat wel zien, en dat mensen dit gaan verdedigen hier is nog enger.
Het is nu al het afvoerputje van het internet. Op reddit zijn deze discussies gaande op BlueSkySocial.
epicbeardman in NWS / Microblog Wars! #68 Umsteigen nicht erlaubtquote:Op maandag 2 december 2024 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan een screenshot van Reddit posten.
quote:Op maandag 2 december 2024 11:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
epicbeardman in NWS / Microblog Wars! #68 Umsteigen nicht erlaubt
Dat komt omdat de discussie voortvloeit van BlueSky naar Reddit. Maar verdedig het vooral xpompompomx. Zegt genoeg over jou dan.
quote:Op maandag 2 december 2024 00:32 schreef Ulx het volgende:
Screenshots van posts van Reddit plaatsen om te laten zien dat lui op BSky te veel met X bezig zouden zijn is niet het debat winnende statement dat je denkt dat het is.
Post eerst maar links naar de echte posts op BSky in plaats van screenshots.quote:Op maandag 2 december 2024 11:50 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Komt toch echt van BlueSky users af. Maar ga vooral dit topic verdedigen.
quote:Op maandag 2 december 2024 11:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Post eerst maar links naar de echte posts op BSky in plaats van screenshots.
Ik ga geen pedo's bezoeken/zoeken op BlueSky. Die site verdient geen aandacht. Op vorige pagina staat de link naar de Reddit discussie, wat ook al een hele slippery slope is. Waar mensen het toch proberen goed te praten.quote:
Nou ja, dat dus. Op elke site kun je troep vinden. We kunnen hier de hele dag screenshots plaatsen van gare shit die her en der gepost wordt, maar wat iemand daarmee opschiet?quote:Op maandag 2 december 2024 11:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Whatever, ik zoek dat soort dingen niet en mocht ik het tegenkomen is het gewoon te blokkeren. Misschien is dat tegen jouw anti-censuur principe, maar daar kan ik ook niets aan doen.
Dus je post wat screenshots van posts terwijl je niet eens weet of ze bestaan of überhaupt bestaan hebben.quote:Op maandag 2 december 2024 11:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik ga geen pedo's bezoeken/zoeken op BlueSky. Die site verdient geen aandacht. Op vorige pagina staat de link naar de Reddit discussie, wat ook al een hele slippery slope is. Waar mensen het toch proberen goed te praten.
Als het niet waar was had het niet duizenden upvotes en comments op Reddit. Bewijs jij eens dat het niet echt is dan. Eng.. heel eng..quote:Op maandag 2 december 2024 11:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus je post wat screenshots van posts terwijl je niet eens weet of ze bestaan of überhaupt bestaan hebben.
Simpele ragebait dus.
Doe maar niet, die man is megalomaan.quote:Op zondag 1 december 2024 19:50 schreef epicbeardman het volgende:
Het wordt tijd dat Elon een tweede internet ontwikkelt.
Ik juich het juist toe. Ga maar naar het "2e internet", Elon. Veel plezier daar, he. Succes!quote:Op maandag 2 december 2024 11:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Doe maar niet, die man is megalomaan.
Ik zou het promoten van die site ook opgeven ja.. top dat je tot die conslusie bent gekomen.quote:
"X" is 320 miljard waard, net zo veel als Elon Musk. Hij is namelijk "X" en het is niet meer beursgenoteerd. Maarja praat er maar snel over heen. Hij kan de site voor 100+ jaar laten lopen zonder sponsorship of advertisers.quote:
Dat zou veel schelen.quote:Op maandag 2 december 2024 12:04 schreef epicbeardman het volgende:
Hij kan de site voor 100+ jaar laten lopen zonder sponsorship of advertisers.
Wat zijn ze allemaal aan het verdedigen? Ik vind het tot nu toe een warrig betoog, kun je in drie zinnen uitleggen wat het probleem is?quote:Op maandag 2 december 2024 11:43 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
"Kinda illegal" lmfao. Zieke geesten.
Het is nu al het afvoerputje van het internet. Op reddit zijn deze discussies gaande op BlueSkySocial.
Het is niet beursgenoteerd, maar hij is niet de enige eigenaar.quote:Op maandag 2 december 2024 12:04 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
"X" is 320 miljard waard, net zo veel als Elon Musk. Hij is namelijk "X" en het is niet meer beursgenoteerd. Maarja praat er maar snel over heen. Hij kan de site voor 100+ jaar laten lopen zonder sponsorship of advertisers.
Het kan in één zin:quote:Op maandag 2 december 2024 12:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat zijn ze allemaal aan het verdedigen? Ik vind het tot nu toe een warrig betoog, kun je in drie zinnen uitleggen wat het probleem is?
Gewoon dat mensen BlueSky willen gebruiken voor enge plaatjes van minderjarigen, woorden die ik niet eens in mijn mond wil nemen dan wel hier uittypen omdat anders AIVD/CIA/FBI binnen kortste keren kijken op dit forum. Heb nu al 2x de reddit link gepost, lees het anders zelf even.quote:Op maandag 2 december 2024 12:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat zijn ze allemaal aan het verdedigen? Ik vind het tot nu toe een warrig betoog, kun je in drie zinnen uitleggen wat het probleem is?
Is het dan nog meer waard.quote:Op maandag 2 december 2024 12:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is niet beursgenoteerd, maar hij is niet de enige eigenaar.
Jokes on you, ik doe niets op "X" behalve beetje lezen. Ik heb helemaal niets met die site verder. Heb nog nooit hier statistieken gedumpt of weet ik het wat allemaal.quote:
Dit betekent niet wat je denkt dat het betekent.quote:Op maandag 2 december 2024 12:34 schreef epicbeardman het volgende:
want ik hoorde dat je nu ook met Tweets inkomsten kan derven
Het kan aan mij liggen, maar in die screenshots zie ik vooral mensen die het prima vinden als BlueSky dit gaat verbieden?quote:Op maandag 2 december 2024 12:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Gewoon dat mensen BlueSky willen gebruiken voor enge plaatjes van minderjarigen, woorden die ik niet eens in mijn mond wil nemen dan wel hier uittypen omdat anders AIVD/CIA/FBI binnen kortste keren kijken op dit forum. Heb nu al 2x de reddit link gepost, lees het anders zelf even.
Ik zie hetquote:Op maandag 2 december 2024 12:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit betekent niet wat je denkt dat het betekent.
Gaat mij niet om de screenshots, dat er uberhaupt discussie over moet plaatsvinden en dat mensen zeggen dat het "kinda legal" is voor mij gewoon iets wat een glijdende schaal is.quote:Op maandag 2 december 2024 12:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar in die screenshots zie ik vooral mensen die het prima vinden als BlueSky dit gaat verbieden?
Mensen zeggen dat het 'kinda illegal' is, en omdat het niet duidelijk legaal of illegaal is heb je er dus discussie over. Die discussie neigt naar 'dat moeten we dus niet doen'. Lijkt mij prima.quote:Op maandag 2 december 2024 12:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Gaat mij niet om de screenshots, dat er uberhaupt discussie over moet plaatsvinden en dat mensen zeggen dat het "kinda legal" is voor mij gewoon iets wat een glijdende schaal is.
Je snapt toch zelf ook wel dat deze discussies BlueSky een laughing stock maken als hierover uberhaupt al discussies plaatsvinden als er minderjarige content wel of niet gepost mag worden?
Bijzonder dat jij dit weer aan het verdedigen bent.quote:Op maandag 2 december 2024 11:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan een screenshot van Reddit posten.
Ik verdedig wat precies?quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij dit weer aan het verdedigen bent.
Tja, zijn medefinanciers waren Russen en het wemelt daar van de goedkope dropship advertenties, dus waarom doet-ie dat dan niet?quote:Op maandag 2 december 2024 12:04 schreef epicbeardman het volgende:
Hij kan de site voor 100+ jaar laten lopen zonder sponsorship of advertisers.
Ik kom ze er niet tegen, trap je niet iets te makkelijk in nepnieuws?quote:Op maandag 2 december 2024 12:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Gewoon dat mensen BlueSky willen gebruiken voor enge plaatjes van minderjarigen, woorden die ik niet eens in mijn mond wil nemen dan wel hier uittypen omdat anders AIVD/CIA/FBI binnen kortste keren kijken op dit forum. Heb nu al 2x de reddit link gepost, lees het anders zelf even.
Snap dat je het niet leuk vindt dat je beoogde paradepaardje vol zit met vage shit, maar ik kwam dit gewoon tegen gisteren tijdens het browsen van de net zo groote cesspool genaamd https://www.reddit.com/r/BlueskySocial/quote:Op maandag 2 december 2024 13:16 schreef Ulx het volgende:
Of ben je er actief naar op zoek in het kader van "eigen onderzoek"?
Getriggerd? nee verbaasd over dat er uberhaupt een discussie plaatsvindt of er minderjarige content dan wel niet getekend op BlueSky geplaatst mag worden. Maar ga vooral zo door met het verdedigen.quote:Op maandag 2 december 2024 13:30 schreef Ulx het volgende:
Als je snel getriggerd raakt moet je er misschien ook niet kijken.
Blijf je veilig op X.
Zijn ze niet in de war met X? Op Bluesky nog geen enkele pornbot gezien. Jij leeft echt in een alternatieve werkelijkheid geloof ikquote:Op maandag 2 december 2024 13:39 schreef epicbeardman het volgende:
The porn bots are getting out of hand
[ afbeelding ]
Zo kom je wel aan de 24 miljoen ja, naast die 8 miljoen inactieve Brazilianen die er even voor een weekje op hebben gezeten toen "X" verbannen werd omdat Elon mean tweets stuurde naar de Braziliaanse overheid.
Vind Reddit wel echt een goede pagina om te zien wat er allemaal plaatsvindt op het nieuwe top platform.
Ik gebruik om uit te vinden wat er allemaal gebeurt de site zelf. Maar als je een rage-junkie bent kan het wel handig zijn zo'n overzicht te laten maken.quote:Op maandag 2 december 2024 13:39 schreef epicbeardman het volgende:
[url=https://www.reddit.com/r/BlueskySocial/comments/1h4qmyh/the_porn_bots_are_getting_out_of_hand/]
Vind Reddit wel echt een goede pagina om te zien wat er allemaal plaatsvindt op het nieuwe top platform.
Hallo. Ik ben niet diegene die de Reddit posts maakt? Waarom moet je mij hierover aanvallen? Iets met don't shoot the messenger. Er zijn in dat topic meerdere users die wel aangeven dat dit klopt.quote:Op maandag 2 december 2024 13:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zijn ze niet in de war met X? Op Bluesky nog geen enkele pornbot gezien. Jij leeft echt in een alternatieve werkelijkheid geloof ik
Misschien moet je niet alles geloven wat je leest. Je lijkt me ook iemand die heel gevoelig is voor propaganda.quote:Op maandag 2 december 2024 13:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hallo. Ik ben niet diegene die de Reddit posts maakt? Waarom moet je mij hierover aanvallen? Iets met don't shoot the messenger. Er zijn in dat topic meerdere users die wel aangeven dat dit klopt.
quote:Op maandag 2 december 2024 13:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Misschien moet je niet alles geloven wat je leest. Je lijkt me ook iemand die heel gevoelig is voor propaganda.
je 'bewijzen' zijn statements/meningen van personen. En die personen hebben er niet altijd belang bij om de waarheid te vertellen.quote:Op maandag 2 december 2024 14:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Gutgutgut, eerst moet ik niet alles geloven wat ik lees, daarna moet ik het zelf aantonen dat het bestaat. En als ik het dan aantoon dat het bestaat is het in eens "goed" dat het gebeurd.
Waar ken ik dat van? oh wacht de tweet hierboven. Ga vooral door met die cesspool te verdedigen.
Is dat de everything-app?quote:
Die van Donald Trump was leuk toenquote:Op maandag 2 december 2024 23:48 schreef Ulx het volgende:
Oh well, ik vond die parodie accounts een stuk leuker toen je nog echt moest kijken of je niet in de zeik werd genomen. Als het er al bij staat dat het een parodie is, tja...Het is toch alsof je begint met de clou en daarna pas met de grap zelf. Een beetje jammer.
Maar sommigen zullen dat een verbetering vinden.
Dat deed hij met Russisch geld, dus tel uit je drugswinsten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 07:31 schreef Ulx het volgende:
Het was jammer dat die humorloze plurk van een Musk ze ineens ging verbieden.
Darth Putin is de beste. Maar goed, ik zit niet meer op X.quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:29 schreef yessie234 het volgende:
D
[..]
Die van Donald Trump was leuk toen
Speelt Sace Space Southpark.mp3quote:A profile under the handle ‘Libs of TikTok’ was suspended from rising social media platform Bluesky Social on Monday after users began reporting the account for alleged community standards violations.
Prior to the suspension, the account was reposting the same politically inflammatory content posted by an account with a similar handle on X. It’s unclear if the account on Bluesky Social was ran by the same person managing the X account.
Within 9 days of the account actively posting on Bluesky, the profile became the second most blocked user on the platform according to numbers from a website called Clearsky.
The account was suspended from the platform on December 2.
Oh well, het is niet alsof er geen plek is op het internet voor dat soort accounts. Elon Musk bijvoorbeeld, die heeft een platform, X heet dat, waar die LibsOfPornhub probleemloos kan posten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:57 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Bluesky Social suspends far-right ‘Libs of TikTok’ account
[..]
Speelt Sace Space Southpark.mp3
Bully proof windows, troll safe doors, in mah safespaaaaaaace.
Report report report ban ban ban.![]()
![]()
Hoe is dit relevant voor het vraagstuk omtrent moderatie op bluesky?quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh well, het is niet alsof er geen plek is op het internet voor dat soort accounts. Elon Musk bijvoorbeeld, die heeft een platform, X heet dat, waar die LibsOfPornhub probleemloos kan posten.
Welk vraagstuk?quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:27 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant voor het vraagstuk omtrent moderatie op bluesky?
En wat postte dit account precies? Wat is de reden van de ban? Zo veel ontbrekende nuances...quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:57 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Bluesky Social suspends far-right ‘Libs of TikTok’ account
[..]
Speelt Sace Space Southpark.mp3
Bully proof windows, troll safe doors, in mah safespaaaaaaace.
Report report report ban ban ban.![]()
![]()
https://bsky.app/profile/altmetric.com/post/3lcfsenzf552iquote:BLUESKY MEGA-THREAD
Altmetric is thrilled and also LITERALLY RELIEVED to officially announce:
We are now tracking research attention as it happens on Bluesky!
We have been picking up posts on the site since late Oct.
Our team is on Bluesky all day answering questions.
Let's get into it!
Eerder een sm meester die wanneer mensen geen 16 urige werkdagen draaien zoals God Elon ook doet, deze de klappen van de zweep laat voelen..quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:29 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
X HeadQuarters - Austin TX in the makingZal er zometeen een saladebar en "me-time sleeping capsules" beschikbaar zijn?
Als dit het nieuwste installatiebedrijf van Harrie de Vries in Oldenzaal was geweest, had ik je ook geloofd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:29 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
X HeadQuarters - Austin TX in the makingZal er zometeen een saladebar en "me-time sleeping capsules" beschikbaar zijn?
Zal dat nog steeds zo zijn denk je? Hoor er eigenlijk niks meer over.quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eerder een sm meester die wanneer mensen geen 16 urige werkdagen draaien zoals God Elon ook doet, deze de klappen van de zweep laat voelen..
quote:John Collins @logicallyjc.bsky.social
·
2h
Bluesky: “Hey John! Great to see you! Have a wonderful day!”
Twitter: “Burn in Hell, soyboy.”
Choices, choices.
Over die woke dingen die jij benoemde horen we ook niets meer over.quote:Op dinsdag 3 december 2024 15:36 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zal dat nog steeds zo zijn denk je? Hoor er eigenlijk niks meer over.
Dus je vind een saladebar en een "me-time sleeping capsules" woke?quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over die woke dingen die jij benoemde horen we ook niets meer over.![]()
quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:29 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik waai soms met alle winden mee en benoem het hier in dit topic zoals de conservatieven dat hier ook constant doen. Als ik dat niet doe zou jij of een andere conservatieve anders reageren dat ik een linkse progressieve utopist zou zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:37 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dus je vind een saladebar en een "me-time sleeping capsules" woke?
Ik heb zo veel secundaire arbeidsvoorwaarden en mijn bedrijf is heel actief in wokeness/diversity months/roetpieten/reintegratietrajecten/volledige pensioen uitbetaling/fulltime thuiswerken (lees fokken).quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik waai soms met alle winden mee en benoem het hier in dit topic zoals de conservatieven dat hier ook constant doen. Als ik dat niet doe zou jij of een andere conservatieve anders reageren dat ik een linkse progressieve utopist zou zijn.
Waarom ga jij eigenlijk niet in op de serieuze kant van secundaire arbeidsvoorwaarden en productievere werknemers?
En SpaceX wil ook iedereen werken met goed salaris of extreem goed.quote:Tesla's average salary varies depending on the location, department, and specific role. However, based on various sources like Glassdoor, Payscale, and Comparably, here's a general overview:
* United States:
* The average annual total compensation, including base salary, bonuses, and stock options, is around $194,000.
* Salaries can range from $144,000 to $545,000, depending on the position and experience level.
* Netherlands:
* The average annual salary for Tesla employees in the Netherlands is approximately ¤50,097.
Foxconn fabrieken in Californië?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik heb zo veel secundaire arbeidsvoorwaarden en mijn bedrijf is heel actief in wokeness/diversity months/roetpieten/reintegratietrajecten/volledige pensioen uitbetaling/fulltime thuiswerken (lees fokken).
En ik wordt er echt niet productiever van hoor, die 6500 bruto per maand wel ja, of kans op hogere schaling of bonusverhogingen. En laat Elon's bedrijven nu eens allemaal top verdienen om daar te werken.
[..]
En SpaceX wil ook iedereen werken met goed salaris of extreem goed.
Maarja je kan ook fanboy zijn van Apple waar ze slavenhandelaren zijn en rondom Foxconn netten plaatsen zodat slaven geen zelfmoord kunnen plegen indien ze dat willen.
Maarja dat is geen ElonManBad bedrijf, dus boeie of nie?
Nee in China. Outsourced slavendrijvenij van Apple.quote:
Dat is minder dan minimum loon, dat kan niet eens. Hoe verzin je dit soort drek. De haat jegens ElonGod zit blijkbaar diep.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:25 schreef Basp1 het volgende:
En Tesla en goed betalen volgens sommige sites valt dat toch erg tegen.
Als we kijken naar de Tesla salarisstatistieken in Nederland op 27 november 2024, dan maakt de vertegenwoordigde werknemer ¤ 30.024; om preciezer te zijn is het salaris ¤ 2.502 per maand,
Dat is toch stukken minder als de eerdere cijfers die hier gepresenteerd werden..
Van CoPilotquote:Het gemiddelde salaris bij Tesla in Nederland varieert afhankelijk van de functie. Hier zijn enkele voorbeelden:
Verkoper Binnendienst: ongeveer ¤ 45.012 per jaar.
Operations Manager: ongeveer ¤ 77.871 per jaar.
Projectmanager: ongeveer ¤ 52.252 tot ¤ 52.776 per jaar.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:35 schreef Basp1 het volgende:
Het minimumloon in Nederland zit op 2371 per maand. Als erg boze baardmans kun je beter eerst de traantjes uit je ogen vegen voordat je nog meer verfierbare leugens neer plempt.
Ja?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:23 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee in China. Outsourced slavendrijvenij van Apple.
Elon houdt alles in eigen hand.
Elon houdt alles in eigen handquote:Op dinsdag 3 december 2024 17:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je echt denkt dat dit realz is. Dat je dit gelooft maakt het gewoon nog grappiger. Die hele site is zo onmogelijk slecht waar je mee komt.
Minimum loon is schoonmaak werk of iets, is gewoon incorrect. Ik klikte op die site van je en zag "schoonmaker bij Tesla 14e per uur" terwijl er helemaal geen functies zijn voor schoonmaker bij Tesla. En dit een extern bedrijf is die wellicht net doet alsof ze bij Tesla schoonmaken, maar dat is dan niet de schuld van Tesla. Dan moet je bij het schoonmaak bedrijf gaan aankloppen. Kijk anders eens naar de "X" salarys zonder AI.
[ afbeelding ]
Zal eens zo'n sitetje voor "X" gebruiken dan.
Is de median salaris voor "X" werknemers;
https://www.teamblind.com/company/x/salaries/united-states
254,000$ per jaar median.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Elon houdt alles in eigen hand
Maar toch ook weer niet.
Ik heb nooit geweten dat werknemers bij Musk 24/7 aan het werk zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt, schoonmaak is niet iets wat je 24/7 nodig hebt in de clean rooms van Elon. Dat kan je beter uitbesteden dan schoonmakers 24/7 hebben stilzitten.
Maar zelfs in Nederland zorgt Elon er voor dat schoonmakers werk hebben en zo meedragen aan iedereens bijstand/wa-jong hier.
You've got me Wantie! Bijna alles in eigen hand dan.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten dat werknemers bij Musk 24/7 aan het werk zijn.
.
Lijkt me niet gezond.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Als je voor een god werkt ben je gewoon eenmaal gemotiveerd.
Vanaf de zijlijn is het makkelijk pratenquote:Althans zou ik wel zijn.
Shifts van 8 uur...quote:Maar zijn robots bouwen 24/7 auto's ja, dus ook operationeel managers in shifts van 8uur,
Je doet wel heel laagdunkend over schoonmaakwerk.quote:die in de fabrieken zorgen dat alle pronkwagens van de band aflopen zodat de enorme vraag kan worden behaald.
Je denkt toch niet dat die robots het opgeven na 8uur? Af en toe een bezempje er door heen en klaar is de schoonmaak.
Ja, en het blijkt dat Musk toch niet zo goed betaalt.quote:Maar we hadden over de goedbetaalde loon, je begint aardig offtopic te geraken nu. Dit mooie bedrijf kunnen we in het Tesla topic bespreken.
Ik constateer allerlei hiaten in je redenatiequote:Op dinsdag 3 december 2024 18:42 schreef epicbeardman het volgende:
> Tesla topic Wantie. Ik ga dit mooie succesvolle BlueSky/X niet volspammen met jouw persoonlijke vetes jegens ElonGod.
Leuk voor hem.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:44 schreef epicbeardman het volgende:
Wisten jullie dat Elon Musk in de laatste 30 dagen gewoon 6.7 miljoen nieuwe volgers heeft gekregen op X?
Gemiddeld kijken er meer mensen naar zijn tweets dan heel BlueSky aan users heeft.. Wowsies.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Leuk voor hem.
De berichten van die man boeien mij totaal niet. Een beetje afgezaagde memes en ragebait retweeten, meer doet hij eigenlijk niet. Zijn account is nou niet echt interessant te noemen.
Ik waardeer je humor.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor jou misschien, maar de normaal rationeel denkende mensen kunnen nu gewoon erkennen wat Elon Musk is.
De grootste visionair die de wereld ooit heeft gekend, niemand heeft meer impact gehad dan Elon.![]()
Mensen zoals Steve Jobs of Einstein mogen niet eens zijn veters strikken als ze nog leefde.
quote:Let's talk numbers: To date, since Oct 25th, we have found 395,000 Bluesky posts that link to a research paper or other research object that has a scholarly identifier like a DOI, PubMed ID, URN etc
This is enormously high for a platform that has only been open since Feb to general sign-ups.
quote:There are already many articles for which there is more attention on Bluesky than on other comparable micro-blogging sites, meaning the academic community and the general public have clearly adopted Bluesky as one of its core places to disseminate and discuss new research.
A Place of Joy.
quote:If we go back to when we first monitored Twitter in 2011, when we all had bright eyes, clear skin and could still process time, the nascent #AcademicTwitter audience tweeted research 18k times in June 2011. Twitter was already 6 yrs old at the time and had 100m users.
Bluesky JUST arrived.
Dat Musk berichten met links omlaagdrukt wegens redenen heeft wel wat gevolgen. Naast journalisten vertrekken dus ook wetenschappers en masse. Ik kan me dat ook wel voorstellen als je merkt dat je werk veel minder gezien wordt.quote:One of the reasons Bluesky is seeing more engagement: other platforms have adopted the behaviour of de-prioritising external links (like, say, to research papers) due to Ad models.
See this: https://bsky.app/profile/altmetric.com/post/3lbqtkvhfgc2y
Here links can be freely shared without being drowned out or de-emphasized
Als het de klimaatexperts, virologen of verkiezingen experts zijn heb ik daar niet zo veel moeite mee om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:55 schreef Ulx het volgende:
Ja whatever.
Altmetric rapporteert dat wetenschappelijke meldingen op Bluesky skyrocketen. De link naar de oorspronkelijke staat hierboven ergens. Dit komt uit hetzelfde draadje.
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat Musk berichten met links omlaagdrukt wegens redenen heeft wel wat gevolgen. Naast journalisten vertrekken dus ook wetenschappers en masse. Ik kan me dat ook wel voorstellen als je merkt dat je werk veel minder gezien wordt.
Het gaat over wetenschappers en jij begint weer over journalisten en Kamalaquote:Op dinsdag 3 december 2024 20:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als het de klimaatexperts, virologen of verkiezingen experts zijn heb ik daar niet zo veel moeite mee om eerlijk te zijn.
Elke "gestudeerde" journalist/Amerikanoloog in Nederland dacht ook dat Kamala zou winnen.
Kijk bijvoorbeeld naar Michiel Vos een "Amerikakenner" volgens MSM en wokipedia.
[ afbeelding ]
Amerikakenners wegen de kansen van Kamala Harris: "Ze is een moeilijkere tegenstander voor Trump dan Biden"
Michiel Vos over Kamala Harris: 'Ze is memeable'
Kijk dat Filmpje gewoon lmfao bij Humerto Tan. Hij noemt daar dat ze leuk "memeable" is.
Ze danst, ze lacht, ze is sassy, ze is brat, ze heeft swag. Hahaha..
Nee ze was memable omdat ze zo dramatisch was.
Totaal ongeloofwaardig allemaal gebleken.
Lol, ik lees nu dat hij getrouwd is met de dochter van Pelosi.. wow.. verklaart genoeg. Biased loser.
Ze draaien allemaal een agenda die wetenschappers die "X" zijn verlaten, wetenschappers die aantonen dat MNRA vaccin's toch schadelijk worden beoogd zijn weer niet welkom op BlueSky..quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat over wetenschappers en jij begint weer over journalisten en Kamala
quote:Dat Musk berichten met links omlaagdrukt wegens redenen heeft wel wat gevolgen. Naast journalisten vertrekken dus ook wetenschappers en masse. Ik kan me dat ook wel voorstellen als je merkt dat je werk veel minder gezien wordt.
mRNA schadelijk?quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:42 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ze draaien allemaal een agenda die wetenschappers die "X" zijn verlaten, wetenschappers die aantonen dat MNRA vaccin's toch schadelijk worden beoogd zijn weer niet welkom op BlueSky..
Je weet dus niet wat wetenschap precies inhoudt.quote:Journalisten zijn net zo goed niet te vertrouwen als "experts/virologen/wetenschappers"
"Trust the science" haha. Nee dat doen we na corona grapjes niet meer.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Daarnaast zeg je dit:
[..]
Ik denk dat Alex Jones, JFK JR zo verbannen zouden worden van BlueSky, zoals LibsofTikTok wordt verbannen zal ook Alex, Jensen of Willem Engel verbannen worden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
mRNA schadelijk?
En net prees je Trump nog dat hij de ontwikkeling ervan heeft versneld.
En hoezo zijn die niet welkom op Bluesky?
En wat hebben andere wetenschappers daarmee te maken?
En wat voor agenda verzin je bij wetenschappers die op Bluesky zitten?
[..]
Je weet dus niet wat wetenschap precies inhoudt.
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ik denk ook wel eens wat.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik denk dat Alex Jones zo verbannen zou worden van BlueSky, zoals LibsofTikTok wordt verbannen zal ook Alex, Jensen of Willem Engel verbannen worden.
Ik heb nooit gezegd dat ik dat belangrijk vindt.quote:Er is maar 1 geluid dat mag omtrent vaccins en science, waarom is het anders zo belangrijk voor jou dat de "wetenschappers" meer traction krijgen via links die ze posten op BlueSky dan op Twitter.
Wetenschap is geen geloof.quote:Het enige wat de "wetenschappers" die allemaal gekrenkt zijn omdat ze niet meer geloofd worden op Twitter
Een hoop bladiebla.quote:, door het verlaten van het grootste platform ter wereld te verlaten is dat ze geen reach meer krijgen.
Dus nog minder mensen die uiteindelijk in hen wetenschap gaat geloven, behalve het selecte groepje boomers op BlueSky.
Die wetenschappers horen de strijd aan te gaan, als ze echte feiten hadden en studies dan bleven ze op Twitter maar blijkbaar zijn ze zo zwak dat ze niets kunnen aantonen en daarom maar van Twitter afgaan.
Het is een zwaktebod, als je een echte wetenschapper bent dan blijf je onderzoeken/studies/conclusies ook op Twitter delen. Met de bijbehorende community notes.
Nu ze allemaal huilend het platform verlaten, komt waarschijnlijk omdat hen onderzoeken/studies/conclusies worden aangepakt door het community notes systeem van Elon Musk.
Ik heb geen vertrouwen in wetenschappers of journalisten met een politieke agenda, net zoals ik hierboven een welbekende Amerikanoloog/MSM talkshow bekende tafelgast aantoonde dat hij politiek biased is.
Ook Michiel Vos is een onderdeel van het probleem, het overpopulariseren van dingen die niet populair zijn zoals Kamala. De haat en desinformatie verspreiden tegen goddelijke Presidenten zoals Trump.
Eerst janken dat we niet meer over je verfierbare leugens van goedbetaalde tesla banen mogen praten omdat dit het x topic is en daarna vol in je bnwmodus en vele typische recalcitrante postings over wetenschappers maken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:31 schreef epicbeardman het volgende:
Wetenschap is sinds corona een politieke agenda, dat heeft ElonGod mooi aangetoond de laatste tijd en zal in de aankomende 4 jaar alleen maar meer bekend worden. Daarom zijn de "wetenschappers" in paniek.
Mijn huisarts zou maar zeggen, buhuu, ben het niet eens met Elon Musk dus ik ga van Twitter af. Dan ben je gewoon emotioneel kinderachtig en politiek gemotiveerd.
Welke politieke agenda hebben ze binnen de Astrofysica tegenwoordig?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:31 schreef epicbeardman het volgende:
Wetenschap is sinds corona een politieke agenda, dat heeft ElonGod mooi aangetoond de laatste tijd en zal in de aankomende 4 jaar alleen maar meer bekend worden. Daarom zijn de "wetenschappers" in paniek.
Mijn huisarts zou maar zeggen, buhuu, ben het niet eens met Elon Musk dus ik ga van Twitter af. Dan ben je gewoon emotioneel kinderachtig en politiek gemotiveerd.
Ben je een domme trol ofzo? Elon heeft nog nooit iets zelf uitgevonden of bedacht, oja de CyberTruck jaquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voor jou misschien, maar de normaal rationeel denkende mensen kunnen nu gewoon erkennen wat Elon Musk is.
De grootste visionair die de wereld ooit heeft gekend, niemand heeft meer impact gehad dan Elon.![]()
Mensen zoals Steve Jobs of Einstein mogen niet eens zijn veters strikken als ze nog leefde.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:31 schreef epicbeardman het volgende:
Het is wel opvallend dat er nogal wat mensen zijn die denken dat wel zo is.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben je een domme trol ofzo? Elon heeft nog nooit iets zelf uitgevonden of bedacht, oja de CyberTruck ja![]()
![]()
![]()
Ik moest ook hard lachen toen hij code reviews ging doen om te kijken of developers mochten blijven bij Twitter, die gast heeft ergens in 1998 zijn laatste stukje code geschreven in PHPquote:Op woensdag 4 december 2024 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel opvallend dat er nogal wat mensen zijn die denken dat wel zo is.
hehequote:Op woensdag 4 december 2024 08:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik moest ook hard lachen toen hij code reviews ging doen om te kijken of developers mochten blijven bij Twitter, die gast heeft ergens in 1998 zijn laatste stukje code geschreven in PHP![]()
![]()
![]()
![]()
Vooral Indieers vinden dit soort gasten prachtig, die zouden ze schijt nog opvreten als die roept dat het lekker is.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
hehe
Wat het is, de man is vooral goed in PR en dus ook in PR als het om hemzelf gaat en daardoor zijn er dus hordes mensen zoals die hierboven die denken dat de man van alles uitvindt.
Niet alleen Indiërs als ik hier zie hoe sommigen in dit topic deze man adoreren.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vooral Indieers vinden dit soort gasten prachtig, die zouden ze schijt nog opvreten als die roept dat het lekker is.
Wired doet een interviewtje.quote:NEW: Bluesky has seen massive growth in the weeks following the US election. There are 24 million users on the social media platform.
With great engagement comes great responsibility, which means Bluesky CEO @jay.bsky.team has a lot to do. She sat down with WIRED to talk about it.
https://bsky.app/profile/wired.com/post/3lcgvesajbs2v
Deze feed zag ik vrij snel verschijnen: https://bsky.app/profile/(...)feed/southkoreancoupquote:https://bsky.app/profile/pkrugman.bsky.social/post/3lcg2sddlr22w
Having a modern morning — ie both on phones. Me: "Martial law in Korea!" Robin: "I don't see that anywhere" Me: "It's on Bluesky"
This site has arrived
Tuurlijk, wanneer je wilt, zoveel je wilt.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:13 schreef Rnie het volgende:
Het enige wat bluesky imo goed doet in het onboardproces zijn de starter packs. Ik hoop dat X in de toekomst ook zoiets implementeert voor nieuwe users.
Kan je als user op bluesky ook starter packs volgen als je al een tijdje een user bent? Of is het echt enkel bij het onboarden?
Neil deGrasse Tyson is an American astrophysicist, author, and science communicator.quote:Op woensdag 4 december 2024 07:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke politieke agenda hebben ze binnen de Astrofysica tegenwoordig?
Ja dat zou ik ook zeggen als ik uitgeluld ben.quote:
Ik zie hier alleen, zoals verwacht, vrij sneu gescheld en geen antwoord. Probeer het nog eens. Dus, wat is de politieke agenda van astrofysicaquote:Op woensdag 4 december 2024 10:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Neil deGrasse Tyson is an American astrophysicist, author, and science communicator.
Jokes on you xpompompomx.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Zelfs "wetenschapper/scientist" Neil DeGrasse Tyson heeft een Elon Derangement Syndrome.
Politieke wetenschappers die boos zijn dat Elon wel goddelijke spacemissies heeft en NASA nog niet eens astronauten veilig terug naar de aarde kan brengen.
Allemaal viesmad op Elon omdat hij zich lieert met Trump.
Ze hebben liever geen innovatie dan Elon Musk bezig blijft met innoveren. Walgelijke lui!
Je praat veel maar zegt niks.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook zeggen als ik uitgeluld ben.
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:31 schreef epicbeardman het volgende:
Wat is de politieke agenda van jullie lab?quote:Op woensdag 4 december 2024 10:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Ben vandaag op kantoor maar ik heb hier nog geen wetenschappers in paniek gezien. Misschien zitten ze thuis? Morgen in het lab, misschien is het daar anders? Ik zal verslag uitbrengen. Mocht ik ze niet tegenkomen, heb je misschien tips waar ik die wetenschappers in paniek kan vinden?
Zuid Afrikanen of hun trustfund baby's die rijk geworden onder de apartheid zou ik altijd wantrouwen.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:24 schreef epicbeardman het volgende:
Het haten op Elon Musk is gewoon succesvolle afrikanen het licht niet in de ogen gunnen, het is racistisch en alleen bigots doen dat. Had meer verwacht van Neil Degrasse Tyson.
Haten op succes en innovatie omdat hij geen democraat/liberaal is, en dat allemaal door de extremisme die hier ook naar boven komt.
Leesvoer voor jullie onwetende op bv wokipedia:
Politicization of science
Studie > Science Is Political, and We Must Deal with It
‘Stick to the science’: when science gets political
Enzovoorts enzovoorts.
Het systematisch en objectief vergaren van kennis met het doel om aardse processen beter te begrijpen de linkse kar te duwen natuurlijk.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is de politieke agenda van jullie lab?
Doet 'ie ook want epicboosman is ANTI-ESTABLISHMENT!!!!quote:Op woensdag 4 december 2024 10:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zuid Afrikanen of hun trustfund baby's die rijk geworden onder de apartheid zou ik altijd wantrouwen.
en ANTI-MSM, behalve als je goedgekeurde MSM wil verlaten, dan baggert 'ie het topic vol met boze onzin.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doet 'ie ook want epicboosman is ANTI-ESTABLISHMENT!!!!
Ach, de user epicbeardman generaliseert hier natuurlijk iets te veel, maar het is overduidelijk dat verscheidene takken van de wetenschap zijn gepolitiseerd en ideologisch vooringenomen. Of dit ook voor jouw tak van wetenschap geldt zou ik niet weten, al zou het mij ook niet verbazen als je dit misschien zelf niet eens door zou hebben.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Ben vandaag op kantoor maar ik heb hier nog geen wetenschappers in paniek gezien. Misschien zitten ze thuis? Morgen in het lab, misschien is het daar anders? Ik zal verslag uitbrengen. Mocht ik ze niet tegenkomen, heb je tips waar ik die wetenschappers in paniek kan vinden?
En dat is een probleem omdat ...?quote:Op woensdag 4 december 2024 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, de user epicbeardman generaliseert hier natuurlijk iets te veel, maar het is overduidelijk dat verscheidene takken van de wetenschap zijn gepolitiseerd en ideologisch vooringenomen. Of dit ook voor jouw tak van wetenschap geldt zou ik niet weten, al zou het mij ook niet verbazen als je dit misschien zelf niet eens door zou hebben.
Ik vind het bijvoorbeeld toch wel opvallend dat iemand zoals jij, die afgaande op je bijdrages hier op FOK! toch uitgesproken progressief en links is, in de wetenschap belandt. Daar wordt een stereotype toch wel mee bevestigd zullen we maar zeggen.
Misschien moet je een aantal collega's eens vragen wat men van Trump, Wilders, migratie en "gender" vindt. Ik durf te wedden dat er dan uitgesproken uniforme antwoorden zullen komen.
Het creëert een echokamer die wetenschappelijk onderzoek op den duur gaat beïnvloeden. De wetenschap zou een diversiteit aan gedachtegoed moeten hebben, niet alleen academici met progressief linkse tot extreemlinkse standpunten.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is een probleem omdat ...?
Een rechts-conservatieve loodgieter moet ook zijn zegje kunnen doen over astrofysica en wetenschappers dienen daar serieus op te reageren?quote:Op woensdag 4 december 2024 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het creëert een echokamer die wetenschappelijk onderzoek op den duur gaat beïnvloeden. De wetenschap zou een diversiteit aan gedachtegoed moeten hebben, niet alleen academici met progressief linkse tot extreemlinkse standpunten.
De enige mensen die boos zijn jullie natuurlijk zelf, maar ik weet al langer dat het enige wat jullie kunnen is projecteren en op de man spelen, want jullie kunnen nooit met goede argumenten komen zoals HowardRoark.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Doet 'ie ook want epicboosman is ANTI-ESTABLISHMENT!!!!
Dus alle academici zijn volgens deze logica links. Jij bent dan nog nooit bij corps clubs in studentensteden binnen geweest.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
De wetenschap zou een diversiteit aan gedachtegoed moeten hebben, niet alleen academici met progressief linkse tot extreemlinkse standpunten.
Dat wetenschappers collectief weinig moeten hebben van de retoriek van schreeuwende populisten zoals Trump en Wilders betekent niet dat er een probleem is. Integendeel, ik zou me ernstig zorgen maken over het functioneren van mijn collega's wanneer ze niet in staat zijn om daar doorheen te prikken. Het vermogen om gesprekken te voeren op basis van argumenten, ratio, en logica is immers een essentiële vaardigheid in deze tak van sport.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het creëert een echokamer die wetenschappelijk onderzoek op den duur gaat beïnvloeden. De wetenschap zou een diversiteit aan gedachtegoed moeten hebben, niet alleen academici met progressief linkse tot extreemlinkse standpunten.
Waarom vertrekken ze anders van X naar BSky?quote:Op woensdag 4 december 2024 11:35 schreef Tijn het volgende:
Wetenschap is links, wat lees ik nou toch allemaal weer voor waanzin hier joh.
In de kringen waarin aanhangers van Trump en Wilders zich begeven is onwelgevallige informatie wel vaker per definitie links, dus dat is op zich niet heel verrassend.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:35 schreef Tijn het volgende:
Is dat wetenschappelijk bewezen?quote:Op woensdag 4 december 2024 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de kringen waarin aanhangers van Trump en Wilders zich begeven is onwelgevallige informatie vaak per definitie links, dus dat is op zich niet heel verrassend.
Vooralsnog ben jij de enige die ik hier vandaag geëmotioneerd zie reageren. Dus het lijkt erop alsof die projectie waarover je het hebt vooral eh.... projectie? is.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige mensen die boos zijn jullie natuurlijk zelf, maar ik weet al langer dat het enige wat jullie kunnen is projecteren en op de man spelen, want jullie kunnen nooit met goede argumenten komen zoals HowardRoark.
Waarom zou ik boos zijn? verdien rete goed, heb tijdens de Trump era mijn huis kunnen kopen met een hypotheekje van 400 euro per maand. Lukte niemand in de afgelopen 4 jaar. Rij een dikke BMW. De mooiste vrouwtjes gedaan en klap op de vuurpijl bijna PoE 2 release!
Daarnaast zal er een Trump dynastie ontstaan tot aan 2040, waar Vance/Vivek/Tulsi/Baron Trump/Elon Musk de wereld nog mooier maken dan hij al is? nee. Het is allemaal projectie, daarkom komen jullie ook als aasgieren op mijn posts af vol met emoties.![]()
Als een dikke BMW je definitie van geslaagd is...quote:Op woensdag 4 december 2024 11:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige mensen die boos zijn jullie natuurlijk zelf, maar ik weet al langer dat het enige wat jullie kunnen is projecteren en op de man spelen, want jullie kunnen nooit met goede argumenten komen zoals HowardRoark.
Waarom zou ik boos zijn? verdien rete goed, heb tijdens de Trump era mijn huis kunnen kopen met een hypotheekje van 400 euro per maand. Lukte niemand in de afgelopen 4 jaar. Rij een dikke BMW. De mooiste vrouwtjes gedaan en klap op de vuurpijl bijna PoE 2 release!
Daarnaast zal er een Trump dynastie ontstaan tot aan 2040, waar Vance/Vivek/Tulsi/Baron Trump/Elon Musk de wereld nog mooier maken dan hij al is? nee. Het is allemaal projectie, daarkom komen jullie ook als aasgieren op mijn posts af vol met emoties.![]()
Ja stond op facebook heb op facebook gestaan pik heb ik zelf gelezen doe je eigen onderzoek als je het niet gelooftquote:
Blijkbaar komt er nog voor het eind van het jaar een abonnementsmodel op BlueSky. Mogen ze wel mee opschieten dan, het is al decemberquote:Bluesky COO Rejects Idea Upstart Social App Is ‘Left-Leaning’
(Bloomberg) -- Bluesky, the upstart social network that has emerged as a rival to Elon Musk’s X, has seen a flood of new users since Donald Trump’s US election victory last month, leading some users to view it as politically left-leaning or anti-Musk.
Chief Operating Officer Rose Wang said that’s not the goal or motivation behind the network, which has added more than 10 million new US users since Nov. 5. “To say that it’s a US-centric, left-leaning app is not correct,” Wang said in an interview with Bloomberg Television on Tuesday. “We’re also not building an app for one voice or one political viewpoint.”
Bluesky has a global audience, Wang said, adding that the narrative about the social network as a political alternative to X “will change over time” as more people join.
Many of the platform’s new users have pointed to X’s owner and that network’s pivot toward the political right as a motivation for leaving the site formerly known as Twitter. Musk, the world’s richest person, has been a prominent advocate for Trump and his campaign, serving as a key adviser leading up to the presidential inauguration in January.
Wang also said Bluesky plans to launch a subscription service by “the end of this year.” The company previously raised $15 million from investors in October, and Wang says the current focus is on providing users with new features.
She previously disclosed plans for a subscription, saying that Bluesky would charge for services like “higher-quality video uploads and profile customizations.” Still, “we would never put speech behind a paywall,” she said on Tuesday. “Nothing that is a core functionality you would have to pay for.”
Nee maar wel populistisch bij elkaar geschreeuwd.quote:
Nah, Twitter is dood.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:50 schreef Tijn het volgende:
Dramatische naam trouwens, "Bluesky". Wat mij betreft het slechtste aspect van heel dat platform.
Beter kopen ze de naam "Twitter" van Elon en hernoemen ze zich. Het logo lijkt er al op
Nouja, toen jij al liep te posten op fok in 2001 en aan het thuiswerken, was ik 9 jaar oud. Ik vermoed dat we hier een generatiekloofje te pakken hebben. En mag ik niet trots zijn op mijn auto waar ik voor gespaard heb? Niets mis met dromen, zoals Elon doet over de interplanetaire mensheid en dit waarschijnlijk ook gaat realiseren.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als een dikke BMW je definitie van geslaagd is...ik zal maar niks zeggen over 'de vrouwtjes'.
[ afbeelding ]
Ik ben totaal niet geëmotioneerd, zoals aangegeven, waarom zou ik dat zijn? Het leven lacht mij toe.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vooralsnog ben jij de enige die ik hier vandaag geëmotioneerd zie reageren. Dus het lijkt erop alsof die projectie waarover je het hebt vooral eh.... projectie? is.
....quote:Op woensdag 4 december 2024 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
Ik ben totaal niet geëmotioneerd,
Thuiswerken bestond niet in 2001 of was nog niet gangbaar.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nouja, toen jij al liep te posten op fok in 2001 en aan het thuiswerken, was ik 9 jaar oud. Ik vermoed dat we hier een generatiekloofje te pakken hebben. En mag ik niet trots zijn op mijn auto waar ik voor gespaard heb? Niets mis met dromen, zoals Elon doet over de interplanetaire mensheid en dit waarschijnlijk ook gaat realiseren.
Heb je ook de 2pac/biggie wars op hier op forum meegemaakt zoals @:Ulx ?
[..]
Ik ben totaal niet geëmotioneerd, zoals aangegeven, waarom zou ik dat zijn? Het leven lacht mij toe.
Je snapt goed dat ik hier plezier heb,en des te meer als jullie mij continue persoonlijk aanvallen, wie is dan geemotioneerd?
Ik drop alleen met wat feitjes over armleuning journalistiek, politiek biased wetenschappers en de hele buhne hier is alweer mentaal aan het crashen. Het is bijna een maand na de verkiezingen en de meltdown is still strong.
Hij heeft vooral plannen om zichzelf excessief te verrijken en zich te bemoeien met Amerikaanse politiek met forse bijbedoelingen.quote:Niets mis met dromen, zoals Elon doet over de interplanetaire mensheid en dit waarschijnlijk ook gaat realiseren.
Neem anders eens mijn populaire coronatijdperk Twitter account door, dan begrijp je misschien hoeveel plezier ik hier op FOK heb. Feed me feed me!quote:
Post eens iets met dat account dan? Je bent namelijk niet de eerste op fok die zegt dat dat account van hem/haar is.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Neem anders eens mijn populaire coronatijdperk Twitter account door, dan begrijp je misschien hoeveel plezier ik hier op FOK heb. Feed me feed me!
Hier ben ik het niet mee eens. Wetenschap staat toch compleet los op het spectrum waar je je als wetenschapper politiek bevind? Ik zou ook niet zo snel een aantal voorbeelden kunnen bedenken waarom dat dus relevant is inzake onderzoek oid.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
De wetenschap zou een diversiteit aan gedachtegoed moeten hebben, niet alleen academici met progressief linkse tot extreemlinkse standpunten.
quote:Op woensdag 4 december 2024 11:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Thuiswerken bestond niet in 2001 of was nog niet gangbaar.
[..]
Hij heeft vooral plannen om zichzelf excessief te verrijken en zich te bemoeien met Amerikaanse politiek met forse bijbedoelingen.
quote:Op woensdag 4 december 2024 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Post eens iets met dat account dan? Je bent namelijk niet de eerste op fok die zegt dat dat account van hem/haar is.
Die foto ken ik sws. Die is van een fokker.
Vond haar wel cutie op de usericon, maar uiteindelijk kan dat niet kloppen. Die foto is niet iemand die al in 2001 liep thuis te werken (minimaal 18+ in 2001) betekent nu al dat ze al 40+ moet zijn.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:03 schreef Basp1 het volgende:
Hoe emotioneel getriggerd moet je wel niet zijn om zover in iemands post geschiedenis te gaan graven.![]()
Keep the show going baardmans.
Nou.....quote:Op woensdag 4 december 2024 12:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vond haar wel cutie op de usericon, maar uiteindelijk kan dat niet kloppen. Die foto is niet iemand die al in 2001 liep thuis te werken (minimaal 18+ in 2001) betekent nu al dat ze al 40+ moet zijn.
Moet dan net zo nep zijn als Femenientje.
Neuh, die naam is besmet door Musk.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Twitter een sterkere merknaam is dan Threads, X of BlueSky.
Alsof daar geen internet is.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:09 schreef ReplaR het volgende:
Kunnen jullie niet met z'n allen een hotelkamer huren?
Loodgieters? Daar gaat het hier niet over.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een rechts-conservatieve loodgieter moet ook zijn zegje kunnen doen over astrofysica en wetenschappers dienen daar serieus op te reageren?
Dan heb je iets gemist. Ik zou alle posts nog eens goed doorlezen, wellicht valt het kwartje dan.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:35 schreef Tijn het volgende:
Hmm. Je bedoelt dat een aanzienlijk deel van de mensen die in de wetenschap werken, progressief links tot extreemlinks is en zich daarom niet kan vinden in rechts en conservatieve standpunten? Dat is zeker een steeds groter wordend probleem. Maar dat heeft niets te maken met het dit gedachtegoed zelf.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat wetenschappers collectief weinig moeten hebben van de retoriek van schreeuwende populisten zoals Trump en Wilders betekent niet dat er een probleem is. Integendeel, ik zou me ernstig zorgen maken over het functioneren van mijn collega's wanneer ze niet in staat zijn om daar doorheen te prikken. Het vermogen om gesprekken te voeren op basis van argumenten, ratio, en logica is immers een essentiële vaardigheid in deze tak van sport.
Dat betreft natuurlijk projectie. De emotionele progressief linkse medemens, projecteert de eigen frustratie en woede op de rationeel denkende rechts en conservatieve medemens. Zodra men begint met 'jij bent geëmotioneerd!' kun je er eigen van wel vanuit gaan dat men zelf getriggerd is.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:53 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet geëmotioneerd, zoals aangegeven, waarom zou ik dat zijn? Het leven lacht mij toe.
Je snapt goed dat ik hier plezier heb, en des te meer als jullie mij continue persoonlijk aanvallen, wie is dan geemotioneerd?
Waarom zouden die niet mee mogen praten?quote:Op woensdag 4 december 2024 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Loodgieters? Daar gaat het hier niet over.
[..]
Daar gaat het hier simpelweg niet over. Het onderwerp betreft de academische wereld.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet mee mogen praten?
Zeg ik niet.quote:
Bepaal jij dat?quote:Op woensdag 4 december 2024 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het hier simpelweg niet over.
Top!quote:Op woensdag 4 december 2024 12:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit genoeg? ik haal mijn femenientje niet uit hiatus, of ja.. heel misschien om FOK forum te promoten ipv BlueSky..
https://imgur.com/qGnEMdXquote:
Doe niet zo elitair.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het hier simpelweg niet over. Het onderwerp betreft de academische wereld.
Nou dan heb je vast wel een wetenschappelijk onderzoek die je hypothese dat alle academici links of extreem links zijn kan bevestigen.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het hier simpelweg niet over. Het onderwerp betreft de academische wereld.
Niemand zegt alle toch? maar gisteren heb ik ook Michiel Vos een journalist en Amerika kenner met best wel referenties en veel talkshow bezoeken aan HumbertoTan/Eva/EenVandaag en andere tafels gezeten.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou dan heb je vast wel een wetenschappelijk onderzoek die je hypothese dat alle academici links of extreem links zijn kan bevestigen.
Wetenschap is extreem linksquote:Op woensdag 4 december 2024 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Loodgieters? Daar gaat het hier niet over.
[..]
Dan heb je iets gemist. Ik zou alle posts nog eens goed doorlezen, wellicht valt het kwartje dan.
[..]
Hmm. Je bedoelt dat een aanzienlijk deel van de mensen die in de wetenschap werken, progressief links tot extreemlinks is en zich daarom niet kan vinden in rechts en conservatieve standpunten? Dat is zeker een steeds groter wordend probleem. Maar dat heeft niets te maken met het dit gedachtegoed zelf.
Immers vallen veel te veel academici wél als een blok voor het nieuwe raciaal essentialisme dat in progressief linkse kringen heerst, het demoniseren van het Westen en de Westerse cultuur (zie het 'dekoloniseren' op de universiteiten), het omarmen van radicaal Islamitisch terrorisme (zie situatie Palestijnen), waanideeen over de menselijk biologie (zie de genderideologie), het kapotmaken van de natiestaat ten gunste van Europeanisme of globalisme (zie de populariteit van Volt of alle radicale pro-migratie standpunten).
Kortom, dit heeft te maken met een ideologisch wereldbeeld, wat helaas grip heeft gekregen op de academische wereld. En nog erger, tegenspraak wordt ook niet meer geduld.
[..]
Dat betreft natuurlijk projectie. De emotionele progressief linkse medemens, projecteert de eigen frustratie en woede op de rationeel denkende rechts en conservatieve medemens. Zodra men begint met 'jij bent geëmotioneerd!' kun je er eigen van wel vanuit gaan dat men zelf getriggerd is.
Een mening is nooit objectiefquote:Op woensdag 4 december 2024 12:30 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Niemand zegt alle toch? maar gisteren heb ik ook Michiel Vos een journalist en Amerika kenner met best wel referenties en veel talkshow bezoeken aan HumbertoTan/Eva/EenVandaag en andere tafels gezeten.
Die is getrouwd met de dochter van Pelosi kwam ik achter, hoe kan die journalist nog objectief een mening geven?
Hij zat alleen maar Kamala te hypen en Trump te bashen de afgelopen jaren, goh.. en dat zit dan op onze mainstreammedia..
Daarom kijken er ook steeds minder mensen of geloven steeds minder mensen in de media, veel hebben een agenda of biased. Ik zou mij oprecht schamen als journalist als ik politieke voorkeur zou uitspreken, maar blijkbaar is er geen schaamte meer.
Die mensen worden nu wellicht uitgelachen op Twitter, en ja als je dan op je teentjes bent getrapt dan moet je maar een "politieke" vlucht maken naar een platform waar je wel gewaardeerd wordt.
Tja, als de wetenschap extreem links is, kan conservatief rechts natuurlijk geen wetenschappelijke onderbouwing geven.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:37 schreef Basp1 het volgende:
Dus de hypothese dat er alleen linkse en extreem linkse academici zijn kan door de conservatief rechtsen weer eens niet wetenschappelijk onderbouwd worden daarom moet er maar weer een ander bullshitverhaal over media neergezet worden. Erg doorzichtig.
Van een journalist die bekend is van "De Wild in de Middag, VRT, EénVandaag, Goedemorgen Nederland, Pauw, Jinek, Beau, RTL Boulevard, Renze" en een zelfbenoemd Amerika kenner, daar verwacht je toch een meer genuanceerdere berichtgeving? anders maak je jezelf toch ongeloofwaardig als je een grote winst voor Kamala hebt voorspeld?quote:
Dan geven onze conservatieve rechtsen objectief gezien dus een erg subjectieve niet onderbouwde mening.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, als de wetenschap extreem links is, kan conservatief rechts natuurlijk geen wetenschappelijke onderbouwing geven.
Stropop.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:37 schreef Basp1 het volgende:
Dus de hypothese dat er alleen linkse en extreem linkse academici zijn kan door de conservatief rechtsen weer eens niet wetenschappelijk onderbouwd worden daarom moet er maar weer een ander bullshitverhaal over media neergezet worden. Erg doorzichtig.
En ook hier een stropop.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wetenschap is extreem links![]()
Het is niet meer bij te benen.
Nog even en de globe is extreem links.
Nee, ik kijk daar niet raar van op. Helemaal niet juist, maar wellicht is het niet handig om een journalistieke rol te vervullen als je niet tegen andere meningen kan als je uiteindelijk toch niet aan het langste eind trekt.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:52 schreef Ulx het volgende:
En dan raar opkijken als mensen zeggen dat ze geen zin hebben met dat soort figuren in discussie te gaan.
Nou, kennelijk begrijp je niet wat de term 'voorspelling' precies inhoudt.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:46 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Van een journalist die bekend is van "De Wild in de Middag, VRT, EénVandaag, Goedemorgen Nederland, Pauw, Jinek, Beau, RTL Boulevard, Renze" en een zelfbenoemd Amerika kenner, daar verwacht je toch een meer genuanceerdere berichtgeving? anders maak je jezelf toch ongeloofwaardig als je een grote winst voor Kamala hebt voorspeld?
Nee, iemand uitlachen is onfatsoenlijk.quote:Dan kan je toch ook verwachten dat je uitgelachen wordt?
We zijn ook blij dat je niet op tv bentquote:Ik zou mijzelf niet meer op TV durven te tonen als ik zulke statements maak.
Je ziet zaken extreem zwartwit.quote:Het is duidelijk dat Michiel Vos een pesthekel heeft aan Trump als je met Pelosi getrouwd bent. Dat is echt geen pro-Trumper.
Hoezo moet hij daarvoor de wind van voren krijgen?quote:Dus het is gewoon niet objectief, natuurlijk mag hij roepen wat hij wil op TV van mij. Maar ga niet achteraf huilen dat als je mis zit je de wind van voren krijgt. Het heeft geen journalistieke basis maar een persoonlijke basis.
Dat vind jij.quote:Terwijl de mensen die wel die progamma's hierboven kijken nu een beeld krijgen van Trump die totaal losstaat van het beeld hoe de Amerikanen naar Kamala en Trump keken.
Tja, wetenschap is geen geloof.quote:Daarom was de NOS verkiezingen 2024 nachtuitzending ook zo'n tranentrekker waar Marieke de Vries nog net niet in tranen uitbarstte.
Dit stukje van (trouwens hele interview) van Jan Roos bij de journalistieke universiteit is echt een kijktip, ondanks dat jullie hem wellicht niet mogen. Is het zeker een kijktip en gaat het ook over deze vermeende nacht.
En journalisten/wetenschappers vinden het steeds vreemder dat ze niet geloofd worden.. tja.. hebben ze aan henzelf te danken helaas.
Oh en Jensen wordt niet uitlachen door jullie? of Alex Jones? Of OngehoordNederland.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, kennelijk begrijp je niet wat de term 'voorspelling' precies inhoudt.
[..]
Nee, iemand uitlachen is onfatsoenlijk.
[..]
We zijn ook blij dat je niet op tv bent
[..]
Je ziet zaken extreem zwartwit.
Dat viel me eerder ook al op
[..]
Hoezo moet hij daarvoor de wind van voren krijgen?
Waarom kan men niet op een volwassen wijze met elkaar om gaan?
Het is een voorspelling.
Ja, dat kan de plank mis slaan.
En als je een journalist volgt op Twitter vanwege diens voorspellingen, en die persoon heeft het te vaak mis, dan stop je toch gewoon met volgen?
Waarom dan de wind van voren geven?
Waarom uitlachen?
Dat is toch kinderlijk gedrag?
[..]
Dat vind jij.
[..]
Tja, wetenschap is geen geloof.
Dus waarom zou je een wetenschapper geloven.
En een voorspelling is het realiteit.
Dus waarom dat wel zo opvatten.
Wat is concerning?quote:
Hmm. Wetenschap heeft binnen bepaalde, veelal sterk geseculariseerde kringen, zeker wel de rol van religie overgenomen. Daar ziet men wetenschap als een methode om de het eigen wereldbeeld te rechtvaardigen en normaliseren. Want, als een vermeende 'expert' het zegt, dan is het zo. Natuurlijk tot het moment dat zulke mensen dingen concluderen waar men het zelf niet mee eens is, dan is het meteen een kwakzalver, een charlatan en iemand die academische titels moet worden ontnomen.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, wetenschap is geen geloof.
Dus waarom zou je een wetenschapper geloven.
En een voorspelling is het realiteit.
Dus waarom dat wel zo opvatten.
Nee, dat zeg ik niet en dat bedoel ik ook niet. Misschien moet je eens reageren op wat ik zeg en niet op wat je denkt dat ik zeg.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Je bedoelt dat een aanzienlijk deel van de mensen die in de wetenschap werken, progressief links tot extreemlinks is en zich daarom niet kan vinden in rechts en conservatieve standpunten? Dat is zeker een steeds groter wordend probleem. Maar dat heeft niets te maken met het dit gedachtegoed zelf.
Allemaal compleet irrelevant in mijn (natuurwetenschappelijk) vakgebied.quote:Immers vallen veel te veel academici wél als een blok voor het nieuwe raciaal essentialisme dat in progressief linkse kringen heerst, het demoniseren van het Westen en de Westerse cultuur (zie het 'dekoloniseren' op de universiteiten), het omarmen van radicaal Islamitisch terrorisme (zie situatie Palestijnen), waanideeen over de menselijk biologie (zie de genderideologie), het kapotmaken van de natiestaat ten gunste van Europeanisme of globalisme (zie de populariteit van Volt of alle radicale pro-migratie standpunten).
Kortom, dit heeft te maken met een ideologisch wereldbeeld, wat helaas grip heeft gekregen op de academische wereld. En nog erger, tegenspraak wordt ook niet meer geduld.
Maar dat is geen wetenschap.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Wetenschap heeft binnen bepaalde, veelal sterk geseculariseerde kringen, zeker wel de rol van religie overgenomen. Daar ziet men wetenschap als een methode om de het eigen wereldbeeld te rechtvaardigen en normaliseren. Want, als een vermeende 'expert' het zegt, dan is het zo. Natuurlijk tot het moment dat zulke mensen dingen concluderen waar men het zelf niet mee eens is, dan is het meteen een kwakzalver, een charlatan en iemand die academische titels moet worden ontnomen.
Dat de microblog wars praktisch ten einde komt.quote:
Er is geen microblogoorlog. En je gunt het ze helemaal niet.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat de microblog wars praktisch ten einde komt.Ik had het blueblabla zo gegund eigenlijk.
Nou ja, er is wel enigszins iets gebeurd in het landschap naar aanleiding van de overname van Twitter door Musk toch?quote:
Hij heeft er iets van gemaakt waar veel gebruikers niets mee kunnen. Dus gaan gebruikers ergens anders posten en lezen. Maar is dat een oorlog?quote:Op woensdag 4 december 2024 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, er is wel enigszins iets gebeurd in het landschap naar aanleiding van de overname van Twitter door Musk toch?
beste Howard dan moet jij jezelf toch beter gaan uitdrukken.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stropop.
[..]
En ook hier een stropop.
De echokamer hier komt vooral van conservatief elkaar napratende mensen af die van alles stellen maar niets kunnen onderbouwen..quote:Op woensdag 4 december 2024 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat ik enkel aangeef dat er na 2 dagen van momentum haast niks gebeurd op het platform en het ogenschijnlijk een niche platform is voor veelal (extreem) linkse types, gun ik bluesky geen toekomst? Wat is dat voor aparte retoriek?quote:
Ik denk dat ik inderdaad loog, ik had geen thuiswerk opties in 2001quote:Op woensdag 4 december 2024 12:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meid, ik keek even in je post historie en ik refereerde na dit topic dat jij had aangemaakt in 2001.
SC / thuiswerkrs meldt u hier!
Niet liegen nou he.
Ik ben 44quote:Op woensdag 4 december 2024 12:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Vond haar wel cutie op de usericon, maar uiteindelijk kan dat niet kloppen. Die foto is niet iemand die al in 2001 liep thuis te werken (minimaal 18+ in 2001) betekent nu al dat ze al 40+ moet zijn.
Moet dan net zo nep zijn als Femenientje.
Dit en dat Twitter account vind je een gezonde actie? Ok.....quote:Op woensdag 4 december 2024 12:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lijkt mij ook vreemd, want ik heb Femenientjes foto aangemaakt met een AI website.
[ afbeelding ]
Staat nog op mijn bureaublad.
Ik zou zeggen dat er op z'n minst een strijd gaande is, sinds Twitter niet meer *het* platform bij uitstek is. Wat wordt het dan wel? Dat is de vraag.quote:Op woensdag 4 december 2024 13:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij heeft er iets van gemaakt waar veel gebruikers niets mee kunnen. Dus gaan gebruikers ergens anders posten en lezen. Maar is dat een oorlog?
Ik ben blij dat je afstand neemt.quote:Op woensdag 4 december 2024 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stropop.
[..]
En ook hier een stropop.
Kun je dan niet beter in je BMW gaan rondrijden en mooie vrouwtjes neuken ipv anoniem op een forum mensen overtuigen van je gelijk?quote:Op woensdag 4 december 2024 11:32 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Naja als dat een recente foto is zie je er iig goed uit voor 44, en soms ben ik wel geïnteresseerd naar hoe lang iemand op fok zit als ik er nog nooit mee gepraat heb. Toen ik zag dat je in 2001 geregistreerd was klikte ik op de laatste pagina om te kijken hoe je toen tegen de wereld aankeek.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat ik inderdaad loog, ik had geen thuiswerk opties in 2001Bizar dat jij die posthistorie helemaal hebt doorgeakkerd.
Ik kwam op het idee n.a.v. het zien van een ander parodie account ja en zag hoeveel reactie er op kwam. Ik had natuurlijk niet kunnen weten dat het zo goed aansloeg en dat er destijds mijn tweet op dumpert kwam. En voor meedere dagen een kudotopper was.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit en dat Twitter account vind je een gezonde actie? Ok.....
Kan, maar op dit moment ben ik gewoon aan het "werk"quote:Op woensdag 4 december 2024 14:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter in je BMW gaan rondrijden en mooie vrouwtjes neuken ipv anoniem op een forum mensen overtuigen van je gelijk?
Het meest bruikbare.quote:Op woensdag 4 december 2024 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat er op z'n minst een strijd gaande is, sinds Twitter niet meer *het* platform bij uitstek is. Wat wordt het dan wel? Dat is de vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |