Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer over het befaamde ATProtocol dat BlueSky gebruiktquote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.Heeft BlueSky de toekomst die we het allemaal gunnen? Of behoudt X de troon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
[ Bericht 5% gewijzigd door Ulx op 01-12-2024 16:30:59 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Tja, decentraal betekent niet een lokaal kantoor in Europa.. Daar gaat het om.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:08 schreef epicbeardman het volgende: Zelfs Reddit is het er mee eens dat BlueSky niet gedecentraliseerd is. https://www.reddit.com/r/(...)ecentralized_how_is/
Musk insinueert hier dat X een nieuwssite is. Ook in de appstores noemt hij X toch een nieuwssite? Volgens mij vallen die niet onder de bescherming van ISP's. Musk kan dus verantwoordelijk worden gesteld voor smaad en laster en de hele reutemeteut die zijn journalisten hier plaatsen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De enige die emotioneel is de establishment media. Zoals Axios.
[ x ]
Het heeft sowieso geen bal met elkaar te maken. Feit is dat BlueSky een commercieel platform is dat gebruikers heeft uit de EU. Dus moeten ze hier een kantoor hebben. Zo simpel is het, het maakt niet uit op welke technische manier de servers met elkaar praten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, decentraal betekent niet een lokaal kantoor in Europa.. Daar gaat het om.
Ik voel je pijnquote:Op zaterdag 30 november 2024 21:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Lachwekkend ben je Wantie, en ja. Die cijfers posten is vrij emotioneel.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk insinueert hier dat X een nieuwssite is. Ook in de appstores noemt hij X toch een nieuwssite? Volgens mij vallen die niet onder de bescherming van ISP's. Musk kan dus verantwoordelijk worden gesteld voor smaad en laster en de hele reutemeteut die zijn journalisten hier plaatsen.
Natuurlijk, de kans dat er een brief richting Brussel is met een update over de planning voor Europa acht ik hoog. Het is pas een issue als ze Brussel gaan negeren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft sowieso geen bal met elkaar te maken. Feit is dat BlueSky een commercieel platform is dat gebruikers heeft uit de EU. Dus moeten ze hier een kantoor hebben. Zo simpel is het, het maakt geen bal uit op welke technische manier de servers met elkaar praten.
En dat kantoor zal er ook wel komen trouwens, zo'n punt lijkt me dat niet. Ze hebben geld zat.
Totaal niet neutraal ook.quote:Heeft BlueSky de toekomst die we het allemaal gunnen? Of behoudt X de troon.
Met zijn doge ministerie?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Dit is nieuws ja. Iets wat je nooit zal lezen van armleuning journalisten in USA/NL die maar alles blijven copy pasten om een agenda te pushen.
Het is nog maar het begin, als Elon straks in de Amerikaanse overheid een rol vervult zal alles massief veranderen.
Het is nog geen 20 januari en nu is iedereen al in paniek. De mooiste timeline die er ooit is geweest. Nog mooier dan in 2016.
Oh wacht, ik ging ElonGod's netflix docu kijken. Tot morgen allemaal.
Maar Twitter is van MuskGOD he?quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik weet nog goed toen de EU wat zei over de verplichtingen van Twitter, wat een trammelant leverde dat op.
quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:20 schreef Wantie het volgende:
Maar statistieken zijn hard en zonder emotie.
Yup, Bluesky groeit nog steeds.quote:
https://topgear.nl/autonieuws/tesla-vervuilende-fabriek/quote:Tesla-fabriek op één na meest vervuilende in Californië
Zo is de fabriek in Fremont nogal slecht voor de luchtkwaliteit: geen enkel bedrijf in Californië heeft zoveel waarschuwingen van overheidsinstellingen gehad als Tesla. En er is maar één bedrijf dat de lucht meer vervuild dan Tesla en dat is een olieraffinaderij van Chevron. De afgelopen vijf jaar heeft Tesla 112 keer vergunningen voor luchtverontreiniging overtreden. Alle maatregelen die Tesla genomen zou hebben, hebben geen effect. Tesla ontkent dit, terwijl er nu 75 nieuwe overtredingen zijn geregistreerd.
Dit kan naar het Tesla topic.quote:Op zondag 1 december 2024 09:15 schreef Wantie het volgende:
Musk, onze held die de wereld gaat redden![]()
Te beginnen met Californië.
[..]
https://topgear.nl/autonieuws/tesla-vervuilende-fabriek/
Ja, dat verbaast me ook het meest aan X. Het is nu meer dan twee jaar in handen van Musk. Wat is er sindsdien nou echt toegevoegd qua features? Bar weinig. Waar blijft de everything app?quote:Op zondag 1 december 2024 10:07 schreef Basp1 het volgende:
De nieuwste technische x ontwikkeling je kunt parodie accounts straks beter zien..
Ik had na alle enthousiaste verhalen over hoe gedreven de overgebleven x ontwikkelaars 80 uur per week buffelen ondertussen toch wel meer ontwikkeling verwacht.
The everything app is wat dat betreft nog ver weg, maar er is behoorlijk wat geupdate door de jaren. Hier een lijstje met updates enkel uit 2024.quote:Op zondag 1 december 2024 10:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast me ook het meest aan X. Het is nu meer dan twee jaar in handen van Musk. Wat is er sindsdien nou echt toegevoegd qua features? Bar weinig. Waar blijft de everything app?
Dat zijn echt allemaal kleine tweakjes, ik zie daar daadwerkelijk geen enkele major update tussen.quote:Op zondag 1 december 2024 11:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
The everything app is wat dat betreft nog ver weg, maar er is behoorlijk wat geupdate door de jaren. Hier een lijstje met updates enkel uit 2024.
https://www.heyorca.com/blog/x-twitter-social-news
Kan niet zo snel een ander lijstje vinden, maar de ontwikkeling wat betreft Grok (xAI), video, TV, jobsearch en livestreaming mogelijkheden zijn prio 1 voor X.quote:Op zondag 1 december 2024 11:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn echt allemaal kleine tweakjes, ik zie daar daadwerkelijk geen enkele major update tussen.
Ik ben zelf een soort van Developer op grote platformen, en mijn voorspelling is dat er een vooral: Everything Nothing systeem zal ontstaan waarbij je zelf clients gebruikt naar keuze die met alles communiceren, vrijwel elk serieus platform of project maakt gebruikt van API's, die kun je vrij makkelijk ontsluiten en ook nog eens op een veilige manier.quote:Op zondag 1 december 2024 11:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Kan niet zo snel een ander lijstje vinden, maar de ontwikkeling wat betreft Grok (xAI), video, TV, jobsearch en livestreaming mogelijkheden zijn prio 1 voor X.
Ik geloof totaal niet in het "everything" gebeuren omtrent X. Never ever dat X zaken als Whatsapp kan vervangen (vooral voor mijn omgeving niet) en mij ervan kan overtuigen om al mijn bankzaken via X te gaan regelen.
Nee, Musk maakt geen reclame voor X op Bluesky.quote:Op zondag 1 december 2024 10:12 schreef stinkielinkie het volgende:
https://x.com/elonmusk/status/1863122664455614909
Staat dit ook op Bluesky 🤡
Een handjevol accounts van de 23,686,746 zijn natuurlijk niet representatief voor heel Bluesky.quote:Op zondag 1 december 2024 12:29 schreef epicbeardman het volgende:
https://bsky.app/profile/safety.bsky.app/post/3lc4h7p676225
Echte pareltjes daar, en de aap komt daar uit de mouw.
[ afbeelding ]
Dacht dat het een platform was om kattenplaatjes te delen, continue gaat het daar nog over Elon Muskgod en Trump.
Lijken mij ook gewoon bots trouwens dit soort accounts en ook extreem veel spam/scams over fundraisers voor eigen gewin.
Het een sluit het andere niet uit.quote:Op zondag 1 december 2024 12:30 schreef Rnie het volgende:
Voor een so-called decentraal platform wilt bluesky wel heel erg de touwtjes in handen hebben.
Netjes toch?quote:Op zondag 1 december 2024 12:24 schreef epicbeardman het volgende:
Kwam deze tegen op Tweakers DPG media()
Bluesky scherpt beleid rond nepprofielen verder aan
Parodie accounts zijn niet bedacht door Musk.quote:Goh, ze kopiëren naast de userinterface zelfs het nieuws van "X"
Elon gaat bezig met parodie accounts, BlueSky volgt. Weinig innovatief, zelfs een eigen interface kunnen ze niet maken.
Het raakt je allemaal nogalquote:Het grappigste is dat ik via die post daar op een BlueSky post uitkwam, waar serieus volk zit.. dat denkt dat Elon Musk hen op BlueSky volgt.
Ook daar gaat het maar in de comments over dat ze MAGA's willen blokkeren en ga zo maar door, de gewenste censuur en safespace.
Dit is de gemiddelde user op BlueSky volgens mij, ze geloven alles en kunnen niet rationeel nadenken.
[ afbeelding ]
De generatie die nog in nieuws gelooft en niet kritisch kunnen denken is gevlucht richting BlueSky hoor.
elonmuskptrfficialen dan oprecht denken dat Elon Musk in Julie Breslin geïnteresseerd is.
Beetje als mijn moeder, die boomer kan je ook alles wijsmaken en is ook gevoelig voor propaganda.
Staat er sinds het vorige deel. Ga maar klagen bij baardmans.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:13 schreef Rnie het volgende:
Dit staat trouwens in de OP:
[..]
Totaal niet neutraal ook.Verkapte bluesky propaganda hoort enkel en alleen maar verwerkt te worden in posts, niet in een neutrale OP. Daarnaast, sinds wanneer is het ATProtocol befaamd?
![]()
Die kan de OP niet wijzigen, maar jij wel.quote:Op zondag 1 december 2024 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat er sinds het vorige deel. Ga maar klagen bij baardmans.
Zit je nu echt mijn posts/tekst aan te passen in de quotes? gast.. je begint door te draaien volgens mij, ik gebruikte een kotssmiley bij DPG en jij maakt er een hartje van?quote:Op zondag 1 december 2024 13:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Netjes toch?
Nepprofielen moeten worden aangepakt.
[..]
Parodie accounts zijn niet bedacht door Musk.
Dat is al zo oud als social media.
[..]
Het raakt je allemaal nogal![]()
23,687,425
quote:Op zondag 1 december 2024 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat er sinds het vorige deel. Ga maar klagen bij baardmans.
Ik wil ook gewoon de BlueSky users hen steun en liefde geven, daarom die tekst over BlueSky.quote:Op zondag 1 december 2024 14:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Die kan de OP niet wijzigen, maar jij wel.
Ik ga zijn teksten niet censureren. Vrijheid van meningsuiting. Je weet toch.quote:Op zondag 1 december 2024 14:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Die kan de OP niet wijzigen, maar jij wel.
quote:Op zondag 1 december 2024 14:27 schreef ReplaR het volgende:
Bluesky voor links progressieven is als het Isis kalifaat voor radicale moslims was. Allemaal blij dat ze hun eigen plekje hebben en allemaal erheen gaan maar na veel haat en geweld komen ze terug met de smoes dat ze er alleen maar koekjes voor kinderen bakte.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbxcsvqy222i
Grab your favorite shortbread cookie recipe and use it for the crust for pumpkin pie bars. Here's my pie recipe.
Misschien moet je onder die posts dan even een waarschuwing plaatsen.quote:https://bsky.app/profile/shadow118.bsky.social/post/3lbxmcisov22i
https://eattravellife.com/pumpkin-pie-recipe/ #recipe #food #baking #holiday #whats4dessert #dessert #foodsky #letscook #cooksky 🍜🍽️ 🥧
Also the #Cookie #recipe i used
#Homecooking #food 🍽️
Pfff, geef ik wat positiviteit aan je quote, sla je daarvan op tilt...quote:Op zondag 1 december 2024 14:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zit je nu echt mijn posts/tekst aan te passen in de quotes? gast.. je begint door te draaien volgens mij, ik gebruikte een kotssmiley bij DPG en jij maakt er een hartje van?
En dan mij betichten van dat het mij raakt.. je valt hard door de mand. Holy shit. Allemaal projectie.
Ook nog niet te spreken over die fake cijfers die je continue post. Deze posts van jou gaan echt beter verjaren dan wijn.
Als je zelfs teksten van andere forum users moet veranderen in hen quotes, ben je bij voorbaat al af Wantie.quote:Op zondag 1 december 2024 18:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pfff, geef ik wat positiviteit aan je quote, sla je daarvan op tilt...
BSky heeft trouwens een iets andere status dan normale bedrijven. Het is een benefit corporation. Dus "winst voor aandeelhouders" is expliciet niet het enige doel. Aandeelhouders kunnen de directie ook niet aanpakken als die een sociaal doel voor de winst stellen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 21:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft sowieso geen bal met elkaar te maken. Feit is dat BlueSky een commercieel platform is dat gebruikers heeft uit de EU. Dus moeten ze hier een kantoor hebben. Zo simpel is het, het maakt niet uit op welke technische manier de servers met elkaar praten.
En dat kantoor zal er ook wel komen trouwens, zo'n punt lijkt me dat niet. Ze hebben geld zat.
Groeit nog gestaag door. ~250k per dag. Morgen of dinsdag zal het wel worden aangetikt.quote:Op zondag 1 december 2024 18:37 schreef epicbeardman het volgende:
PS. is die 24 miljoen nog niet gehaald? zie weinig cijfertjes. Is de hype over?
Wat is er? Mag ik niet op zo'n simpele vraag antwoorden?quote:Op zondag 1 december 2024 18:47 schreef epicbeardman het volgende:
Je zit trouwens op je verkeerde account Wantie.
Ik ben goed in patronen herkennen en derhalve zie ik veel overeenkomsten met jou en Wantie. Excuses als ik het verkeerd heb. Af en toe lijkt het alsof jullie naast elkaar zitten, dan wel dezelfde user zijn.quote:Op zondag 1 december 2024 18:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is er? Mag ik niet op zo'n simpele vraag antwoorden?
Geen wonder dat er op de meeste berichten op X geen normale antwoorden komen. Als een vraag beantwoorden al verboden is.....
Je bent niet goed in patronen herkennen.quote:Op zondag 1 december 2024 18:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik ben goed in patronen herkennen en derhalve zie ik veel overeenkomsten met jou en Wantie. Excuses als ik het verkeerd heb. Af en toe lijkt het alsof jullie naast elkaar zitten, dan wel dezelfde user zijn.
Nehhh, ~ 160Kquote:Op zondag 1 december 2024 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Groeit nog gestaag door. ~250k per dag. Morgen of dinsdag zal het wel worden aangetikt.
23.726.824
Als een ware datadetective graaf ik diep in de digitale onderwereld, op zoek naar de kleinste aanwijzingen. Met mijn loep onderzoek ik elke byte, elke pixel, tot ik de verborgen patronen ontdek. Ik ben de Sherlock Holmes van de digitale wereld, onthullend wat anderen over het hoofd zien. Met mijn scherpe observatievermogen en mijn onfeilbare logica los ik de meest complexe data-mysteries op.quote:Op zondag 1 december 2024 18:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bent niet goed in patronen herkennen.
23,728,588quote:Op zondag 1 december 2024 18:37 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Als je zelfs teksten van andere forum users moet veranderen in hen quotes, ben je bij voorbaat al af Wantie.
Ik snap dat het allemaal teleurstellend voor je is op je oude dag. Maar Trump en Elon zijn gewoon de leiders van de wereld. Indien je er over wil praten hoor ik het graag.
De komende vier tot veertig jaar met onder Trump/Vance/Vivek/Tulsi's/TrumpJR/Alex Jones aan de macht vormen een reis vol ups en downs. Behoeften veranderen, perspectieven verschuiven en uitdagingen komen en gaan.
In deze dynamische context wil ik jouw constante zijn. Of het nu gaat om de kleine overwinningen van elke dag, de grote mijlpalen die we samen vieren of de momenten waarop je even een luisterend oor nodig hebt, ik ben er voor je. Of het nu gaat om het verkennen van nieuwe interesses, het overwinnen van angsten of het creëren van een betekenisvol leven, ik sta aan je zijde. Samen kunnen we een toekomst bouwen waar je trots op kunt zijn, ongeacht hoe weinig populariteit BlueSky ook krijgt.
Ik zie ons samen groeien, leren en evolueren. Of het leven ons nu voor verrassingen stelt of we samen nieuwe avonturen aangaan, ik ben ervan overtuigd dat onze vriendschap de tand des tijds zal doorstaan. Samen kunnen we een toekomst creëren die we ons nu nog niet eens kunnen voorstellen.![]()
Wens jou veel warmte in deze donkere jaren voor jou.
PS. is die 24 miljoen nog niet gehaald? zie weinig cijfertjes. Is de hype over?
190K net, maar: So what?quote:Op zondag 1 december 2024 18:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nehhh, ~ 160K
Met de dag wordt het minder, over een weekje zit het onder 100K.
Je krijgt geen overbelaste servers bij enkel aanmeldingen en geen activiteit op het platform. Er gebeurd zo verschrikkelijk weinig op bluesky dat dat wel meevalt.quote:Op zondag 1 december 2024 19:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
190K net, maar: So what?
Het duurste is de hosting, dus rustig aan doorgroeien met af en toe een spurt zoals die van vorige winter en die van twee weken terug is de verstandige strategie. Als je BSky kapot wil krijgen moet je er ineens 100 miljoen gebruikers bij astroturfen. Dan heb je het risico op overbelaste servers met alle gevolgen van dien. Dan krijg je gezeik van teleurgestelde gebruikers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |