franklop | dinsdag 26 november 2024 @ 06:50 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? › Countdowns naar alles F1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sjoerd102 | dinsdag 26 november 2024 @ 07:04 |
goede vraag. Vroeg me ook al af waarom het nu wel plots mogelijk is dat een nieuw team mag toetreden. | |
Mano_ | dinsdag 26 november 2024 @ 07:23 |
Ik dacht dat alle andere teams ook toestemming moeten geven voor het toetreden van een nieuw team en dat ze dat in het verleden steeds tegen hebben gehouden. | |
Tijn | dinsdag 26 november 2024 @ 07:36 |
Leuk nieuws voor Sauber Audi vooral, dit betekent dat ze niet per se achteraan rijden elke race ![]() | |
Sabata | dinsdag 26 november 2024 @ 08:01 |
eerst was andretti alleen aan het lobbyen als prive entry, daarna kreeg hij GM gek genoeg om mee te willen doen, maar in de tussentijd hadden de teams al besloten dat een 11e team betekende dat hun koek aan prijzengeld kleiner zou worden en stonden daar dus zeer afwijzend tegenover. daarnaast lijkt andretti met zijn abrasieve manier van optreden veel mensen bij FOM en Fia boos te hebben gekregen, in ieder geval Mr Maffay die nu weg gaat. nu Andretti naar de achtergrond verdwijnt en Cadillac inderdaad blijkt mee te willen, betekent dat dat ze ook die vernieuwde financiële eisen accepteren (die ik eigenlijk belachelijk vind) die bedoeld waren om prive teams te ontmoedigen. en dat betekent toch meer prijzengeld. all about the money | |
Red_85 | dinsdag 26 november 2024 @ 09:56 |
Andretti had al backing van GM. Ik denk dat hij ook een beetje naar voren is geschoven als het bekende gezicht (als WDC) in die wereld voor dat concern. We zien het wel. Ik vind het iig top dat er een team en motorbouwer bij komt. 20 zitjes is net ff te weinig voor de koningsklasse. | |
WheeledWarrior | dinsdag 26 november 2024 @ 10:42 |
Gelukkig ook weer F2 de komende 2 weekenden @Nattekat | |
Adames | dinsdag 26 november 2024 @ 11:02 |
Ben benieuwd wat ze met de puntentelling gaan doen, top 12 punten lijkt me toch wel het minimum. | |
Netsplitter | dinsdag 26 november 2024 @ 11:14 |
https://www.motorsport.co(...)ti-did-not/10676550/ Stukje achtergrond informatie. | |
Sjoerd102 | dinsdag 26 november 2024 @ 11:27 |
Nee juist niet. 'vroeger' had je startvelden van 26 auto's en kreeg de top 6 punten. Nu hoef je race maar uit te rijden om al punten te krijgen (ok iets te overdreven, maar snapt het punt) | |
Dauthi | dinsdag 26 november 2024 @ 11:35 |
Gewoon kinnesinne. Andretti had al een GM deal voor works motoren in 2028. En dat is simpelweg hetzelfde als wat er nu ligt hoeveel slecht geschreven alinea's motorsport.com daar ook aan vuil maakt. De grote veranderingen geen Michael Andretti en geen Maffei meer. | |
quo_ | dinsdag 26 november 2024 @ 11:48 |
Ik snap het punt maar het is niet juist. In de tijd van 26 auto's in het veld (en soms nog een aantal niet gekwalificeerd) ging er zoveel kapot dat ook het achterveld nog kans op punten maakte. | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 12:10 |
Gezien de verbeterde technische betrouwbaarheid zou je het tegenovergestelde kunnen stellen. Maar goed je had meer auto’s, meer uitvallers, en minder puntenpositie. Nu heb je minder auto’s, minder uitvallers en meer puntenposities. | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 12:12 |
Het huidige puntensysteem is er sinds 2010, terwijl je in 2012 12 teams had. Dus hoeft niet te zeggen dat die punten op de schop gaan. Maar het kan wel. | |
Starflyer | dinsdag 26 november 2024 @ 12:32 |
Dat hebben ze niet zo lang geleden al afgeschoten. Huidige puntentelling is prima. | |
Starflyer | dinsdag 26 november 2024 @ 12:37 |
En geen Renault als leverancier meer. Dus een nieuwe leverancier is een welkome toevoeging. | |
Adames | dinsdag 26 november 2024 @ 12:53 |
Betrouwbaarheid is flink omhoog gegaan wat er voor zorgt er nu veel meer auto’s finishen | |
Netsplitter | dinsdag 26 november 2024 @ 12:54 |
Mjah. Die betrouwbaarheid heeft ook een keerzijde vind ik. | |
Adames | dinsdag 26 november 2024 @ 12:54 |
Oh dat zeg je zelf erboven al | |
ChevyCaprice | dinsdag 26 november 2024 @ 13:23 |
Idd 😄 Zou kunnen dat die betrouwbaarheid in die PU zit die inmiddels 10 jaar wordt gebruikt en daarmee nagenoeg is uitontwikkeld. Wellicht wordt het vanaf 2026 weer een ploffestijn | |
Red_85 | dinsdag 26 november 2024 @ 14:08 |
Omdat? Top 10 is prima. Met 26 auto's had de top 6 lange tijd alleen punten he. | |
Red_85 | dinsdag 26 november 2024 @ 14:11 |
Gasly in Vegas: ![]() | |
Adames | dinsdag 26 november 2024 @ 15:19 |
![]() | |
Red_85 | dinsdag 26 november 2024 @ 17:17 |
I know. I know. Maar wilde m gewoon even maken ![]() | |
Tijn | woensdag 27 november 2024 @ 12:05 |
Ik zat vanochtend het lange interview van F1TV met Max na Vegas nog eens te kijken en dit stukje viel me op: Bekijk deze YouTube-video (de zin die begint rond 6:50 dus) Max lijkt te willen gaan zeggen dat de competitie in F1 het hoogste niveau is dat er is, maar komt halverwege z'n zin op die gedachte terug en maakt er dan van dat er veel geweldige coureurs in F1 aanwezig zijn. Ik denk dat Max eigenlijk een beetje teleurgesteld is over het niveau dat-ie in F1 aantreft. Natuurlijk zijn er wel een paar goede coureurs, maar ik denk dat er in de ogen van Max ook een hoop pannenkoeken rondrijden die zo'n zitje eigenlijk niet verdienen. Ik denk ook dat-ie daarom simracen zo leuk vindt, want daar is de competitie veel meer op merit dan in de echte racerij. Uiteindelijk is dat misschien ook wel waarom-ie er niet al te lang in wil blijven hangen, want uiteindelijk is F1 naast de snelle auto's toch ook een hoop opsmuk. | |
Nieuwschierig | woensdag 27 november 2024 @ 12:42 |
Als hij dat al denkt moet hij misschien zelf eens een seizoen in een Haas gaan rijden. Want het laatste half jaar kan ik zo een stuk of 6 mannen opnoemen die redelijk met 'm mee kunnen komen. . | |
shiz | woensdag 27 november 2024 @ 12:44 |
Hoeft 'ie niet. In de 2e seizoenshelft rijdt die RB sowieso ook als een Haas. ![]() ![]() | |
Tijn | woensdag 27 november 2024 @ 12:50 |
Ja, maar 6 uit een veld van 20 is gewoon heel weinig. Het zou de absolute top van de top moeten zijn, terwijl de realiteit is dat afkomst, privilege, bekendheid en geld soms een grotere rol spelen dan talent en kunde. Dit is trouwens geen nieuw inzicht, Ayrton Senna had het hier ook al over. Hij heeft o.a. gezegd dat-ie er niet van overtuigd is dat F1 daadwerkelijk uit de beste coureurs van de wereld bestaat an en dat-ie in z'n kartdagen meer pure strijd op de baan heeft ervaren dan ooit in F1. | |
ChevyCaprice | woensdag 27 november 2024 @ 13:03 |
Was überhaupt geen nieuw inzicht nee. Is inherent aan F1. Maar goed er blijft goede concurrentie, zolang die auto's ook een beetje dicht bij elkaar zitten. | |
Starflyer | woensdag 27 november 2024 @ 13:14 |
Ligt natuurlijk niet alleen aan de coureurs, maar ook aan de verschillende auto's. Wil je meer strijd zul je waarschijnlijk in een spec-klasse moeten gaan rijden. | |
Tijn | woensdag 27 november 2024 @ 13:30 |
Maar bij een spec-klasse is het weer moeilijk om interesse vanuit de autobouwers te creëren om er daadwerkelijk in te investeren. Dan krijg je zoiets als IndyCar waarbij ze al 15 jaar (?) met min of meer hetzelfde spul rondrijden. Maar daarom is simracen juist zo'n uitkomst. Daar speelt dit soort ellende allemaal niet en is de competitie heel puur en het niveau serieus hoog tegenwoordig. Ik kan me goed voorstellen dat iemand die puur voor het racen gaat daar meer plezier aan beleeft dan de "echte" racerij. | |
ChevyCaprice | woensdag 27 november 2024 @ 13:34 |
Geinig. Wist ik niet. Dat is ook waarom Verstappen het leuk vindt misschien. Altijd met racing bezig zijn. Net zoals ik, het simracen is gewoon echt mokergaaf. En het is toch heel vergelijkbaar hoe racing daadwerkelijk werkt. Maar goed voor het publiek is dat veel minder aantrekkelijk. Omdat het nog altijd gewoon gaming is. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 27 november 2024 @ 14:41 |
Ja, daar houdt de vergelijking dan ook wel echt op hė. ![]() | |
Sabata | woensdag 27 november 2024 @ 14:48 |
ik herinner me dat toen Rinus Veekay aan zijn Amerikaanse avonturen in the Road to Indy begon (toen de drie opstapklassen usf2000, mazda Pro en Indy lite) de Amerikanen helemaal verrast waren dat een buitenlandse rijder zo makkelijk hun stratencircuits onder de knie kreeg. hij bleek in een simopstelling te hebben getraind om de flow van de baan te leren kennen | |
Questular | woensdag 27 november 2024 @ 14:54 |
Zouden het er niet ongeveer pak em beet bijna 19 moeten zijn? F1 is de meest prestigieuze racecategorie die er is, maar kom me niet vertellen dan Maldonado, Latifi of Stroll het beste van het beste zijn/waren. | |
Starflyer | woensdag 27 november 2024 @ 15:50 |
12 jaar. De DW12 werd in 2012 geïntroduceerd. Maar verder klopt het wel. Hopelijk komt er in 2027 een nieuw chassis. | |
Red_85 | woensdag 27 november 2024 @ 15:56 |
Giovanni Lavaggi, iemand? | |
ChevyCaprice | woensdag 27 november 2024 @ 16:02 |
Dat is toch algemeen bekend. Stel het uitgangspunt is dat het de top 20 rijders moet zijn wordt het een heel ander concept. | |
Questular | woensdag 27 november 2024 @ 16:09 |
Zou het wel een stuk leuker maken toch? | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 27 november 2024 @ 16:53 |
Maar onmogelijk te realiseren natuurlijk. Er zijn veel te veel raceklassen om een objectieve top 20 te maken. Neemt niet weg dat vrijwel iedereen die zich in de F1 meldt waarschijnlijk wel bij de top 1% competitieve racers hoort. Ook Latifi en Stroll. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 27 november 2024 @ 17:01 |
En Andretti/GM is al die tijd gewoon doorgegaan met de voorbereiding van toetreding tot de F1. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 27 november 2024 @ 17:12 |
Bekijk deze YouTube-video | |
ESF1Gamer | woensdag 27 november 2024 @ 17:20 |
![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 27 november 2024 @ 17:29 |
In theorie zou het natuurlijk mooi zijn, dat zouden de meesten wel willen. Maar hoe haalbaar is het in de praktijk, en hoe meetbaar is het überhaupt? Als je echt die top 20 van de planeet zou kunnen vinden zouden die ook eigenlijk dezelfde auto verdienen. En dat staat al haaks op het concept van F1. | |
Red_85 | woensdag 27 november 2024 @ 17:47 |
Meh, veel te veel pay drivers joh. En talent wat er in hoort en niet genoeg geld heeft, zoekt zijn heil ergens anders. Uiteindelijk zijn er best wat coureurs in de F1 terecht gekomen die daar gewoon niet horen. Een latifi en een stroll rijden in andere klasses ook niet voor de overwinningen. | |
Donderkonijn | woensdag 27 november 2024 @ 18:00 |
Ven het aantal klunzen tellen: 1:Stroll, en voor de rest? Sinds Latifi/Sargeant/Maxepin weg zijn zijn er niet zo heel veel brokkenpiloten meer. Of je moet Yuki tellen maar die is serieus verbeterd sinds het begin. | |
Tarado | woensdag 27 november 2024 @ 18:01 |
Niet horen, ze vinden zelf dat ze er wel horen en ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook. Autosport is duur, dus alle coureurs zijn in meer of mindere mate paydrivers, zonder sponsors kan je al amper karten. | |
Donderkonijn | woensdag 27 november 2024 @ 18:02 |
Als ze allemaal in die Haas zouden rijden rijd Max ze allemaal de moeder. Hij is gewoon de beste van het huidige veld, en dat liet hij in Brazilie even heel duidelijk zien. | |
Donderkonijn | woensdag 27 november 2024 @ 18:05 |
I raise you Luca Badoer. | |
Starflyer | woensdag 27 november 2024 @ 18:05 |
Stroll was F3 kampioen ![]() | |
Red_85 | woensdag 27 november 2024 @ 18:17 |
'Community service got worse. Its now a half a day as a Williams mechanic, you wont make it' ![]() ![]() | |
Red_85 | woensdag 27 november 2024 @ 18:17 |
Oew, waar ook ja. | |
Tijn | woensdag 27 november 2024 @ 18:22 |
Nou ja, dat dus. Dat is ook waarom ik denk dat Max een beetje teleurgesteld is in het niveau van F1 en liever aan het simracen is. Want daar ervaart-ie wel echte competitie. Natuurlijk zijn ze niet allemaal mokerslecht. Maar wie had er in de auto van RBR in 2024 ook kampioen kunnen worden? Ik denk niemand. | |
Sabata | woensdag 27 november 2024 @ 18:23 |
was dat niet het jaar dat een aantal coureurs bewust de Formule 3 over sloeg om niet met hem in dezelfde Klasse te hoeven rijden. ging toen het gerucht dat je als je teamgenoot werd van stroll je een soort niet aanvalscontract moest ondertekenen | |
Nieuwschierig | woensdag 27 november 2024 @ 18:51 |
Tja dan heeft hij gewoon pech dat Senna en Schumacher van een andere generatie waren. Dan had hij misschien meer concurrentie en F1-plezier gehad. Maar toen hij in 2021 nipt van Lewis won was hij toch wel heel blij. En anders is wellicht dat de 100 miljoen die hij dit jaar belastingvrij binnen harkt een kleine pleister op de wond. ![]() (als hij al zou denken dat de F1 een kneuzenkermis is, het is maar een veronderstelling) | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 27 november 2024 @ 19:04 |
Behalve Hamilton dan. Die heeft zijn hele leven beschimmeld brood en bonen gegeten in the hood zodat zijn pa een kart kon kopen! Self made driver all the way! | |
Tijn | woensdag 27 november 2024 @ 19:06 |
Hij stopt er ook niet volgend jaar al mee. Hij is vrij duidelijk in dat interview: hij heeft een contract tot 2028 en daarna moet-ie het nog maar zien. Tegen die tijd heeft-ie honderden miljoenen verdiend en kan-ie tot z'n dood leven als een koning, dus nog meer geld heeft dan ook maar een beperkte motiverende werking. Het komt op mij over alsof-ie ernaar uitkijkt om niet meer elk weekend in dit circus te hoeven optreden. | |
ChevyCaprice | woensdag 27 november 2024 @ 19:06 |
Door heel veel geld in Prema stoppen. | |
ZaZoe | woensdag 27 november 2024 @ 19:24 |
Bonobo11 | woensdag 27 november 2024 @ 20:17 |
Zn teamgenoot moest in race 1 van het seizoen in ronde 2 voor hem aan de kant, veel envelopjes uitgedeeld dat seizoen en een eigen prive F1 Williams simulator met unieke F3 software. Totally legit, die titel. | |
Tarado | woensdag 27 november 2024 @ 20:17 |
Het racegedeelte van F1 vindt hij echt nog wel leuk hoor, het is meer het gebeuren er omheen dat hem wat tegenstaat. | |
Peterselieman | woensdag 27 november 2024 @ 20:31 |
Ach ja, Lord heeft ook de Formule 2 gehaald | |
ESF1Gamer | woensdag 27 november 2024 @ 20:39 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Bonobo11 | woensdag 27 november 2024 @ 20:42 |
Vanaf 12:20 | |
Starflyer | woensdag 27 november 2024 @ 21:02 |
En extra testsessies en zo. | |
Starflyer | woensdag 27 november 2024 @ 21:07 |
Halen is wat anders dan kampioen worden. | |
bedachtzaam | donderdag 28 november 2024 @ 01:42 |
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij was Las Vegas ook vast gelegd voor 10 jaar. | |
Knut | donderdag 28 november 2024 @ 08:54 |
Las vegas zit nu op 2 van de 3 jaar ![]() | |
opgebaarde | donderdag 28 november 2024 @ 09:12 |
Ah. Ik zar ook verkeerd, Knut heeft gelijk. Het is Miami die 10 jaar afgesloten had. Austin t/m 2026 Las Vegas t/m 2025 Miami t/m 2031 | |
Evenstar | donderdag 28 november 2024 @ 09:20 |
Hij wil vooral lol hebben, denk eigenlijk dat het niet heel erg afhankelijk is van hoe de andere coureurs het doen of wie het zijn. Hij wil gewoon racen, maximale eruit halen, een goede auto en een team die goed naar hem luistert hebben. Alles daar omheen kan hem gestolen worden. Men doet altijd alsof Max daar uniek in is, maar eigenlijk denken de meeste coureurs er zo over. Zelfde geldt voor het feit dat de FIA, wedstrijdleiding en de stewards de lol uit het racen aan het halen zijn. Ook hierin is Max niet alleen, kijk maar naar GPDA en wat zij allemaal proberen te doen. Verschil is vooral dat Max gewoon zegt wat hij denkt en voelt en niet politiek correct probeert te zijn om maar niemand op zijn of haar tenen te gaan staan. Denk niet dat Max al uitkijkt om te gaan stoppen, maar gewoon uitkijkt naar lol hebben en dat zou ook prima in de F1 kunnen als er een paar dingen veranderen en/of meevallen. Dat weet hij gewoon nog niet. | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 10:36 |
Bron?
| |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 10:46 |
Dit. Het merendeel geeft geen moer om de rijkdom en glamour die met de F1 te maken heeft. Dat is meer de sfeer in en rond het paddock. Mooi als tijdverdrijf tussen het racen door en tof dat het ook uitgaansleven en vrouwen met zich mee brengt. Voor de rest: racen. Adrenaline. Racing is life. Anything before or after is just waiting. Mooi man. Heerlijk om zo te kunnen leven. Is het leuk hier? Dan blijf ik. Is dat het 't niet, prima, ga ik wat anders zoeken. En het maakt geen moer uit wat hij wil. WEC, GT3, of al wil hij Supercars gaan rijden in Australie, iedere klasse maakt gewoon ruimte voor hem. Want wie wil nu geen 4x WDC in zijn klasse hebben? Wereld aan je voeten. Als het maar tof is. En wat dat betreft is WEC ideaal. Paar weken in het jaar een echte race, niet zo intensief als F1 maar toch hard gaan, met afstellingen, race strategieën en hoogwaardige techniek bezig kunnen zijn. | |
Evenstar | donderdag 28 november 2024 @ 11:12 |
Precies. Denk echt serieus dat het hem vooral om de lol gaat, dit zegt hij eigenlijk zelf ook vaak genoeg. Dat is de uitdaging, dat is waar hij voldoening uit haalt. De rest is bijzaak. Ik hoop voor ons dat hij nog heel lang in de F1 blijft en ook alle records naar de klote rijdt. Ik heb echter heel weinig vertrouwen in de RB. Het is gewoon de vierde auto op dit moment en met alle kennis en kunde die ze zijn kwijtgeraakt bent ik bang dat 2025 echt niks gaat worden. Gecombineerd met de nieuwe motoren in 2026 zie ik het ook niet meer goedkomen na volgend jaar, maar ik hoop dat ik er flink naast zit. Denk dat Max eigenlijk ook helemaal niet wil wisselen. Hij weet wat hij aan RB heeft, en een Mercedes is toch een hele andere omgeving. AM net zo goed, Ferrari is helemaal een circus, McLaren gaat denk ik niet Norris of Piastri voor de bus gooien voor Max en andere goede opties zijn er op dit moment niet eens. Zie Max ook geen Kimi of Bottasje doen om in middenveld te gaan rijden. | |
Starflyer | donderdag 28 november 2024 @ 11:32 |
Las Vegas heeft een optie tot 2031 als de eerste drie jaar een succes zijn, dacht ik. Edit: Las Vegas heeft een plan om de race tot en met 2032 te houden goedgekeurd. Dus een contractverlenging lijkt een formaliteit (zeker aangezien de F1 zelf de promotor is van deze race). https://www.autosport.com(...)until-2032/10429305/ [ Bericht 24% gewijzigd door Starflyer op 28-11-2024 11:43:02 ] | |
Starflyer | donderdag 28 november 2024 @ 11:36 |
Alleen WEC lijkt me een beetje karig, maar in combinatie met wat (endurance) IMSA en GT3 races lijkt me dan ideaal voor hem. | |
Evenstar | donderdag 28 november 2024 @ 11:37 |
LV blijft wel denk ik, nu al 2x een prima race, goed in te halen, ziet er goed uit op TV, niks mis mee. Beter dan Miami bijvoorbeeld, maar daar zitten wij helaas wel aan vast. | |
Netsplitter | donderdag 28 november 2024 @ 11:37 |
Is goed te combineren met een of mogelijk meerdere kinderen met Kelly. ![]() | |
opgebaarde | donderdag 28 november 2024 @ 12:05 |
Ik hoop vooral dat onze huiskat niet alles leest anders is hij straks MIA(auw) ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 28 november 2024 @ 12:15 |
Miami vind ik ook wel aardig spannend eigenlijk. 3 mooie straights waarbij je op het eind goed kan verdedigen. Dat vind ik eigenlijk beter dan Qatar, waarbij het vaak in bocht 1 er net onder zit of er net boven en daardoor de spanning al weg is van de inhaalactie. F1 zit verder op dit moment prima en route. | |
Nieuwschierig | donderdag 28 november 2024 @ 12:55 |
Bron waarvan bedoel je? | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 13:16 |
Die 100mln per jaar. | |
Managarm | donderdag 28 november 2024 @ 13:24 |
Moet je daar een bron voor hebben, zijn salaris inclusief bonussen ligt al op 60 miljoen euro, daar komt dan nog het sponsorgeld bij. | |
Starflyer | donderdag 28 november 2024 @ 13:51 |
Las het maandag al in mijn mail, maar de FIA heeft, naast Wittich, ook de nieuwe F2 race director Janette Tan en steward Tim Mayer ontslagen. https://www.autosport.com(...)-dismissed/10677150/ | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 14:36 |
Nou ja, je zegt het zo cynisch en vol afgunst dat ik denk dat je het wel weet... | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 14:38 |
Zooitje binnen de fia. | |
Managarm | donderdag 28 november 2024 @ 14:56 |
Dat was ik niet. | |
Starflyer | donderdag 28 november 2024 @ 15:28 |
Hier wat meer achtergrond waarom Mayer ontslagen is. Blijkbaar viel MBS over een passage in de Right of Review van COTA. https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c4gzn7gvjzzo | |
Managarm | donderdag 28 november 2024 @ 15:50 |
Kan je gelijk lezen wat voor management daar nu zit, iemand door je assistent via een tekstbericht laten ontslaan, dat zegt toch eigenlijk genoeg? | |
King_Merc | donderdag 28 november 2024 @ 15:59 |
![]() ![]() | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 16:55 |
Nope, zie het nu. We wachten nog steeds op antwoord van nieuwsgierig dus. | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 17:06 |
Terecht gezeur bij de stewards om mbs, terecht gezeur bij de coureurs om mbs. Hoe lang zit die gast er nog zou je zeggen. | |
Nieuwschierig | donderdag 28 november 2024 @ 17:13 |
Altijd weer die Verstappenfans die denken dat iemand hun Belgische belastingontduiker wil aanvallen. ![]() Maar ik hoorde het van Allard Kalf en die zal vast een heel eind in de goede richting zitten. Oh en niks te nadele van de wereldtitel, hij is veruit de beste en helemaal wanneer het er echt op aankomt. Maar laat 'm niet te veel gaan klagen over alle show en circus om de F1 van nu. Vroeger was alles anders. Toen was de kans on levend in je auto te verbranden een miljoen maal hoger en desondanks moesten de coureurs het meer van het neuken dan van het geld hebben. Nu gaan ze met 53g de muur in of gaan dwars door de vangrail en stappen nog steeds zonder schade in hun prive-jet naar moeder de vrouw. Zo is het altijd wat. | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 18:13 |
Nu klopt ie feitelijk. En jij zou ook naar Monaco verhuizen met dat vermogen en inkomsten, geef toe. | |
Droopie | donderdag 28 november 2024 @ 19:57 |
| |
Armani XL | donderdag 28 november 2024 @ 20:20 |
Zijn maar twee coureurs met een privé jet. Ff mierenneuken ![]() | |
Red_85 | donderdag 28 november 2024 @ 21:03 |
Heerlijk! Hij ook nog ![]() | |
SiGNe | vrijdag 29 november 2024 @ 03:02 |
Verstappen en Alonso? (Hamilton heeft de zijne al een tijdje terug verkocht) Maar Lance Stroll heeft ook een eigen jet, z'n vader was het zat dat hij en z'n zus constant ruzie aan het maken waren over wie de familliejet mocht lenen en dus heeft hij ze beiden maar een vliegtuig kado gedaan ;') | |
Evenstar | vrijdag 29 november 2024 @ 10:53 |
Wel mooi dat iedereen er bij de FIA eruit wordt gegooid, maar Herbert die het echt fout doet mag blijven zitten. Dat zal wel echt zo'n persoon zijn die bij de baas in de kont kruipt, iedereen eraan naait en ja blijft knikken om er zelf beter van te worden. | |
THEFXR | vrijdag 29 november 2024 @ 11:06 |
ALO destroyed herbert years ago | |
Nattekat | vrijdag 29 november 2024 @ 11:16 |
Herbert zal wel een jaknikker zijn. Dat is iedereen die meer om macht geeft. | |
Red_85 | vrijdag 29 november 2024 @ 11:16 |
In een normaal gezin gaat dat gezeur over 1.500 euro auto's.... | |
SiGNe | vrijdag 29 november 2024 @ 13:18 |
Lance leeft al z'n hele leven buiten de realiteit. En iedereen heeft het wel over z'n rijke pappa maar z'n moeder heeft nog meer geld ![]() | |
Starflyer | vrijdag 29 november 2024 @ 16:36 |
Zoals ik hier het gerucht al meldde, is nu bevestigd dat Qatar een minderheidsbelang in het Audi F1 team heeft genomen. | |
Peterselieman | vrijdag 29 november 2024 @ 17:50 |
Volgend jaar is er een verkiezing voor de FIA president. Ben benieuwd wie de tegenkandidaten van MBS worden | |
Netsplitter | vrijdag 29 november 2024 @ 18:01 |
Riccardio naar GM? Is dat een ding? | |
Netsplitter | vrijdag 29 november 2024 @ 18:02 |
Den dat ik mijzelf maar ga aanmelden. Slechter dan nu kan niet. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 29 november 2024 @ 18:02 |
Ben ik jouw assistent! | |
Peterselieman | vrijdag 29 november 2024 @ 18:49 |
Ik ben voor | |
Starflyer | vrijdag 29 november 2024 @ 19:06 |
Moet je wel zorgen genoeg nationale auto(sport) bonden achter je te krijgen. | |
Peterselieman | zondag 1 december 2024 @ 16:35 |
De RB20 is vanaf 1 maart in Lego verkrijgbaar https://www.lego.com/nl-n(...)ng-rb20-f1-car-42206 | |
Netsplitter | zondag 1 december 2024 @ 19:23 |
'OCON EN ALPINE MAKEN F1-SEIZOEN NIET SAMEN AF' De samenwerking tussen Esteban Ocon en Alpine lijkt eerder te stoppen dan gepland. De kans is groot dat de Fransman in Abu Dhabi al niet meer bij het team rijdt. https://nl.motorsport.com(...)t-samen-af/10678404/ | |
Netsplitter | zondag 1 december 2024 @ 20:11 |
EXCLUSIEF: DOORNBOS OVER ZIJN AFSCHEID ALS F1-ANALIST BIJ ZIGGO SPORT Tijdens de nabeschouwing op de Grand Prix van Qatar maakte Robert Doornbos bekend te stoppen als F1-analist bij Ziggo Sport. Motorsport.com sprak exclusief met hem. https://nl.motorsport.com(...)iggo-sport/10678290/ | |
TheStigsDutchCousin | zondag 1 december 2024 @ 20:13 |
Sow ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 december 2024 @ 00:20 |
Raceweek ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 2 december 2024 @ 07:14 |
![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 08:33 |
Weekrace! | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 08:50 |
Weekcake. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 2 december 2024 @ 08:57 |
Laatste cake van het jaar. ![]() | |
DjVero | maandag 2 december 2024 @ 09:02 |
Wat laat Max zich weer kennen. Klagen over het genaai van Russel, maar zelf Norris ook een oor aannaaien ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 09:06 |
WEER CAKE! Laatste race wel ![]() | |
schommelstoel | maandag 2 december 2024 @ 09:10 |
Weten we de tijden al? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 2 december 2024 @ 09:25 |
Ja ![]() | |
Nizno | maandag 2 december 2024 @ 10:04 |
Ik vind iemand die de dubbel gele vlaggen niet aanhoud toch wel terecht een straf verdienen. Jij niet? En het geklaag over Russell ging meer over het feit hoe joviaal en downplayend hij was voor de camera's en er na bij de stewards hele andere dingen vemeld. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 10:09 |
*tikt op topicpointer* | |
DjVero | maandag 2 december 2024 @ 10:57 |
Zeker, maar dat is mijn punt dan ook niet. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 10:57 |
Ach jongen toch, wat een domme post. ![]() | |
DjVero | maandag 2 december 2024 @ 10:58 |
Klagen over Max = automatisch uitgemaakt worden voor dom ![]() ![]() | |
Nizno | maandag 2 december 2024 @ 10:59 |
Hij vraagt dus terecht aan het team of Norris zich aan de regels heeft gehouden. En vraagt later dus ook terecht aan het team of er al duidelijkheid is. | |
DjVero | maandag 2 december 2024 @ 11:00 |
Hmhm. | |
Nizno | maandag 2 december 2024 @ 11:00 |
Ik zie niet dat jij dom genoemd wordt. Ik zie dat de inhoud van je post wordt beoordeeld. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 11:09 |
Wat dan? Je ziet ineens je concurrent een stuk dichterbij in je spiegels, dan ga je informeren, want VER liftte wel. Maar jij noemt dat klikken? Bijzonder. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 11:09 |
Ik onderbreek jullie domme conversatie met brekend nieuws: Ocon rijdt niet in Abu Dhabi en wordt vervangen door Doohan. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 11:10 |
Het is wel een beetje klikken. Maar goed, context is dat wat Russell heeft gedaan totaal onvergelijkbaar is. | |
Netsplitter | maandag 2 december 2024 @ 11:11 |
Bekend en behandeld. ![]() | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 11:12 |
Selectief quoten? Die tweede alinea lijkt me relevanter. | |
DjVero | maandag 2 december 2024 @ 11:13 |
Hmmm....en hoe weet jij zo zeker dat Russel niet aan het "informeren" was? ![]() Dan wordt het een welles-nietes-verhaal. Mijn punt daarover had ik al gemaakt. ![]() | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 11:18 |
Dan zou ik het interview met Verstappen nog eens terugluisteren over het gedrag van Russell bij de stewards dus niet over het gedrag in de auto. Daarnaast, Norris zegt ook terecht dat Hamilton was speeding in the pitlane en dat hij gebraketested ( ja dit is geen Nederlands) werd, hoort er allemaal bij, zeker als de verschillen zo klein zijn. | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 11:20 |
Het is breektest in het Nederlands ![]() | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 11:21 |
Akkoord. | |
Adrie072 | maandag 2 december 2024 @ 12:23 |
Als je nog een leuk kerstcadeautje zoekt..... https://www.thesun.co.uk/(...)-michael-schumacher/ | |
THEFXR | maandag 2 december 2024 @ 12:31 |
nu op netflix https://www.netflix.com/nl-en/title/81068725 . [img] https://occ-0-6143-769.1.nflxso.net/dnm/api/v6/9pS1daC2n6UGc3dUogvWIPMR_OU/AAAABZhk9znfU7Ssk6AWFHlacohdPkU_vjnv7-MIM5U5ahqp9Cz3IJNJnA10cWLE1vL7DCrydkaek30Ug3E_NfQE-sPrj48EQg2ZAxnKIvW4t8OnN5OzKzabXxDl.jpg[/img] | |
WheeledWarrior | maandag 2 december 2024 @ 12:40 |
Heeft Bernie geld nodig? | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 13:12 |
Die alinea haalt jouw punt onderuit ![]() | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 14:18 |
Harsh. Voor wie zit hij er eigenlijk nog? De coureurs zijn klaar met hem en zijn daar heel openlijk over. De media mag hem niks vragen, dus schuiven alle interviews ook door (oa viaplay) Binnen het scheidsrechterskorps veroorzaakt hij heibel. Yeah, right. | |
Starflyer | maandag 2 december 2024 @ 14:40 |
En dan laat hij zich ook nog voor het karretje spannen in ruil voor stemmen. Wittichs vertrek zou geen verband houden met de F1, maar met een opmerking richting een clublid die vervolgens gelobbyd heeft bij MBS om hem te verwijderen. Ook het vertrek van Tan zou te maken hebben met politiek gekonkel op clubniveau. Bron: JSBM | |
Red_85 | maandag 2 december 2024 @ 15:37 |
En dat noemen we een vorm van corruptie. | |
TweedeKlum | maandag 2 december 2024 @ 17:41 |
Als iemand nog een paar centjes overheeft..... https://www.nu.nl/formule(...)-lauda-verkopen.html | |
Tarado | maandag 2 december 2024 @ 17:46 |
Niet buiten z'n eigen realiteit, wel buiten de onze, maar als het geld er is waarom er geen gebruik van maken, ook rijke mensen hebben maar 1 leven. | |
-XOR- | maandag 2 december 2024 @ 19:43 |
![]() Ja, dit lijkt me wel een reele afspiegeling van het seizoen. ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 2 december 2024 @ 20:52 |
Toch knap dat de wereldkampioen in de derde auto van het veld Bearman achter zich weet te houden. | |
Netsplitter | maandag 2 december 2024 @ 22:25 |
https://gp33.nl/f1-nieuws(...)abu-dhabi-uit-elkaar? Max Verstappen krijgt een nieuwe teamgenoot vanaf 2025. Dat heeft ESPN vernomen uit meerdere bronnen rondom Sergio Pérez. Het Amerikaanse medium, dat normaliter zéér accuraat is als het gaat om nieuws rondom de 34-jarige coureur uit Guadalajara, weet te melden dat de samenwerking tussen Pérez en Red Bull na de GP van Abu Dhabi ten einde komt. Nu is GP33 niet een van de meest betrouwbare zo ver ik weet. Maar waar rook is, ... | |
Nattekat | maandag 2 december 2024 @ 22:31 |
Die baseren het vast op de geruchten die we al kennen. | |
Peterselieman | maandag 2 december 2024 @ 22:40 |
Bekijk deze YouTube-video Vanaf 4.50 minuten | |
Sally | dinsdag 3 december 2024 @ 00:49 |
"He's old enough... and wise enough... to make his [Checko Pérez] own decisions." ~ C. Horner ![]() .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... | |
SiGNe | dinsdag 3 december 2024 @ 01:35 |
Maar ze laten de beslissing aan Checo zelf, slim want dan hoef je ook geen ontslagvergoeding te betalen. Max heeft overigens nog maar 10,5 punten nodig om in 4 jaar tijd 2 keer meer punten te hebben behaald dan Perez. Dit seizoen heeft Max 2,8 binnen gesleept voor elk punt dat Perez heeft behaald. En vorig jaar ook al 2 keer meer punten. | |
Bonobo11 | dinsdag 3 december 2024 @ 12:50 |
Dan hebben ze Doohan's contract waargemaakt en kunnen ze hem vanwege niet winnen uit de auto gooien en voor de coureur gaan die ze echt willen. ![]() | |
Starflyer | dinsdag 3 december 2024 @ 12:57 |
Wat niet meer Colapinto lijk te gaan zijn. https://www.auto-motor-un(...)-bull-alpine-ersatz/ | |
Starflyer | dinsdag 3 december 2024 @ 12:59 |
En hij wil daar niet op aangesproken kunnen worden. https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cy89xevxp1jo | |
Red_85 | dinsdag 3 december 2024 @ 14:23 |
Zoals normaal in het soort landen van zijn herkomst. Bah. | |
Red_85 | dinsdag 3 december 2024 @ 14:25 |
Riiiiiight. | |
Red_85 | dinsdag 3 december 2024 @ 14:28 |
Vanaf dit interview is het mij helemaal duidelijk. Geen Checo in de auto volgend jaar naast Max. Ze hebben het nog geprobeerd te rekken de laatste races, maar nee. Het gaat gewoon niet meer. Het besluit is al gemaakt, hoe het wordt aangekondigd is aan Checo. Doet hij het zelf niet, dan komt RBR naar buiten. Verdere invulling komt in de winter. | |
KinKiJan | dinsdag 3 december 2024 @ 16:08 |
Bottas' nieuwe roeping? Influencer boksen ![]() ![]() Las er iets over en wilde een zien of ik überhaupt iemand van die lui die meedoen zou kennen. Kom ik ineens dit hoofd tegen. Schijnt ene Keith Burke te zijn. Nooit van die gast gehoord maar hij is eigenlijk een van de weinigen die me 'bekend' voor kwam.. ![]() | |
Sally | dinsdag 3 december 2024 @ 16:09 |
Zoiets ![]() Maar in het andere topic had men het over de sponsor van Perez, waar je dan wel 20 miljoen op zou verliezen... Die sponsor zou ook de gederfde inkomsten door het verlies aan punten dichtgooien. | |
Weltschmerz | dinsdag 3 december 2024 @ 16:12 |
Laat die Andrew Benson maar uitkijken dat hij niet aan stukken wordt gezaagd. | |
Zipportal | dinsdag 3 december 2024 @ 20:02 |
NOOIT MEER PEREZ. | |
Droopie | dinsdag 3 december 2024 @ 22:30 |
Bekijk deze YouTube-video Heel misschien wil ik beginnen met sparen van die kaartjes (voetbal of f1), maar misschien kan ik beter een goedkopere hobby zoeken. Bij het zien van dit filmpje kom ik er pas achter wat voor tyfushekel ik heb aan sommige racers. Dat gevoel merk je meer op als je zo'n kaartje trekt uit een pack. Als Lance Stroll rijd geef je er weinig aandacht aan, crasht die lach je erom. Trek je zo'n kaartje denk je, wat een eikel is het ook he en gooi je hem aan de kant ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 4 december 2024 @ 06:48 |
De Dutch Grand Prix stopt: Formule 1 verdwijnt na 2026 uit Zandvoort - https://nos.nl/l/2546997 Geen Zandvoort meer na 2026 ![]() | |
schommelstoel | woensdag 4 december 2024 @ 06:52 |
Tijd voor Max om dan te stoppen en een andere motorsport te proberen ![]() | |
Kapitein_Schavuit | woensdag 4 december 2024 @ 07:00 |
"We willen stoppen op ons hoogtepunt". Ja doei, en nu de waarheid. ![]() | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 4 december 2024 @ 07:01 |
Verstandig, zo snel Max stopt zakt het F1-kaartenhuis in NL volledig in elkaar. Gepiekt en gepakt. | |
Kapitein_Schavuit | woensdag 4 december 2024 @ 07:04 |
Kom er maar in Assen. ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 4 december 2024 @ 07:05 |
Jammer, maar begrijpelijk als het financieel niet meer uit kan. | |
franklop | woensdag 4 december 2024 @ 07:11 |
Yup optimaal geprofiteerd van het Verstappen effect | |
franklop | woensdag 4 december 2024 @ 07:14 |
O en in 2026 dus nog een sprintrace daar ook | |
AgnesGru | woensdag 4 december 2024 @ 07:15 |
Wel jammer ![]() Maar dan zijn we wel van de Red Bull reclame af ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door AgnesGru op 04-12-2024 07:28:42 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 4 december 2024 @ 07:17 |
Ja. Dat is óók jammer ![]() | |
Remco | woensdag 4 december 2024 @ 07:18 |
Het was dit jaar al niet uitverkocht. | |
ESF1Gamer | woensdag 4 december 2024 @ 07:19 |
Alleen jammer voor natte poezel hier | |
ESF1Gamer | woensdag 4 december 2024 @ 07:21 |
De organisatie had ook hoge kosten van niet doorgaan van de 2020 editie. | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 08:24 |
Ach, je kan er toch niet inhalen. ![]() | |
Nattekat | woensdag 4 december 2024 @ 08:24 |
Zeker wel | |
ESF1Gamer | woensdag 4 december 2024 @ 08:27 |
Zandvoort 2023: Hold my Red Bull ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 08:28 |
Bang dat Max stopt. | |
Nattekat | woensdag 4 december 2024 @ 08:28 |
Maar ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 08:29 |
Gaaf dat er nog een editie komt met sprint ![]() Daar ga ik zeker heen. Ook om te kijken naar de nieuwe generatie auto. | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 4 december 2024 @ 08:30 |
Met regen wordt er zelfs in Monaco ingehaald. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 4 december 2024 @ 08:35 |
Max stapt dan uit de F1, dus is het niet meer rendabel om een race te houden hier. ![]() | |
Rnie | woensdag 4 december 2024 @ 08:54 |
Zeer jammer, maar ook zeer logisch hoor. Zandvoort is totaal afhankelijk van Verstappen. | |
Wienerschnitzels | woensdag 4 december 2024 @ 09:07 |
'We willen stoppen terwijl het nog net aan winst maakt', maar dat is hetzelfde als stoppen op het hoogtepunt. Wel leuk dat ze nog een sprint race krijgen in 2026, mag ook wel na 2 edities ('24 en '25) met een zeer karig voorprogramma. | |
RipCity | woensdag 4 december 2024 @ 09:12 |
Schuldige is Viaplay | |
WheeledWarrior | woensdag 4 december 2024 @ 09:14 |
En de Rabobank. | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 09:24 |
Jammer. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 09:26 |
Geen Zandvoort meer ![]() | |
Droopie | woensdag 4 december 2024 @ 09:27 |
En nu zou Assen moeten doorpakken. Vind het jammer voor de fans, maar het circuit vond ik zelf nogal matig (zo zijn er nog wel een paar matige circuits), maar het zal ook wel wat met geld te maken hebben. | |
WheeledWarrior | woensdag 4 december 2024 @ 09:28 |
Je hebt nog 2 edities om af te kicken. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 09:30 |
Gaat niet werken vrees ik ![]() | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 09:35 |
Assen is kansloos joh, en ook veel te smal. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 09:52 |
Op Assen moeten alleen motoren gassen. | |
WheeledWarrior | woensdag 4 december 2024 @ 09:59 |
F1 gaat gewoon nog meer zielloze locaties zoals Qatar aandoen, die oliesjeiks moeten wel gepleased worden natuurlijk. Of nog een paar stratencircuits erbij. | |
Kleffe_Dop | woensdag 4 december 2024 @ 10:02 |
Het is ieder jaar een flink financieel risico. Dit is geen land gerund door oliesjeiks die met miljarden strooien voor een beetje sports washing. | |
Droopie | woensdag 4 december 2024 @ 10:04 |
Best triest dat een van oorsprong Nederlands bedrijf als Heineken niet de zorgen en financien op zich neemt. Zo duur is het niet als je het vanuit die kant bekijkt. | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 10:07 |
Dit ja. En dan raken de fans wel een beetje de binding kwijt he. Denk overigens dat juist met die iets kleinere auto's het leuker kan worden op Zandvoort qua inhalen. Was toch al geen gebrek aan, maar toch. Een iets kleinere auto is geschikter dan dit enorme hok. | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 10:09 |
Daar tegenover staat wel een enorme bak aan geld voor andere GP's. Had deze GP graag een vaste plek zien houden tot 2030 ofso. Niet tenkoste van Spa, dat dan weer niet. | |
Tijn | woensdag 4 december 2024 @ 10:10 |
Zeker omdat Max het er ook over heeft dat-ie niet weet hoe lang-ie nog in de F1 blijft. Zonder Verstappen verkoop je Zandvoort ook niet zomaar uit. | |
Droopie | woensdag 4 december 2024 @ 10:18 |
Dat snap ik ook hoor, maar volgens mij zijn ze hoofdsponsors voor 6 GP's, nou maak er daar 4 van en besteed het geld aan een Nederlandse GP. Nu denk ik wel dat ook meespeelt dat in Zandvoort de rek er nooit in heeft gezeten, vanaf dag 1 was het proppen en duwen, dus dat het niet een heel erg lang traject zou worden was te voorzien. Daarom heb ik het volgende voorstel. Vanaf 2030, de ASML Dutch Grand Prix at Neeltje Jans. Rammen we die sprintrace er in 10 minuten doorheen en de normale 300 kilometer raceafstand in 50 minuten. | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 10:19 |
Sneller dan Monza ![]() | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 10:21 |
Juist meer plek voor echte racefans en niet de discolovers. Vis iedere keer achter het net voor GA2 bijvoorbeeld. Voor mij het tofste stuk van de baan. Lekker plekje zoeken in de duinen en genieten van hoe hard het daar gaat in dat achtbaanstuk tot het Scheivlak. | |
Droopie | woensdag 4 december 2024 @ 10:22 |
En de eerste marshalls met een duikbrevet, want we gaan niet heel dat circuit volzetten met vangrails. | |
Tijn | woensdag 4 december 2024 @ 10:22 |
De organisatie zit natuurlijk niet te wachten op "meer plek voor echte fans", die willen dat het gegarandeerd uitverkocht is. | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 10:24 |
Exact. | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 10:24 |
Succes met de vergunning. ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 4 december 2024 @ 10:45 |
Ik kan het sentiment begrijpen als inwoner van Nederland, maar dit is niet de manier waarop er naar gekeken wordt in bestuurskamers. Heineken zit er aan het eind van de dag gewoon in voor de pegels en niet voor het sentiment (ongeacht PR campagnes). Die vijf/zes andere GP's die gesponsord worden als hoofdsponsor zullen niet compleet willekeurig uitgezocht zijn, dat zullen groeimarkten zijn waar Heineken marktaandeel kan veroveren. De Nederlandse markt is volwassen en verzadigd en bovendien small game voor een multinational; 129 miljoen Mexicanen die steeds wat meer te besteden krijgen is een veel interessantere markt. En ASML zal als B2B speler niet geïnteresseerd zijn om jaarlijks tientallen miljoenen te pompen in een Dutch GP. Voor de consument in Mexico hoeft ASML geen household name te worden en expats trek je er ook niet mee aan. Die richten zich liever op lokale initiatieven (Brainport Eindhoven consortium rondom PSV, marathon EHV bijv.) om goodwill te kweken onder de lokale bevolking en om medewerkers en relaties gebruik te laten maken van skyboxes, CL wedstrijden etc. | |
exile79 | woensdag 4 december 2024 @ 11:05 |
Ook met Verstappen zijn er in Nederland gewoon te weinig mensen om elk jaar 300.000 kaartjes aan te slijten denk ik. Zeker voor deze prijzen. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 4 december 2024 @ 11:20 |
1 inhaalactie inderdaad in 2023: Gasly. | |
greysbones | woensdag 4 december 2024 @ 11:23 |
Juist In Nl verkopen ze wel de buitenlandse markten zijn inderdaad veel interessanter | |
superniger | woensdag 4 december 2024 @ 11:23 |
Heel jammer. | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 4 december 2024 @ 11:26 |
Hier klopt natuurlijk geen snars van. | |
Netsplitter | woensdag 4 december 2024 @ 11:27 |
Zojuist een email naar de KNAC gestuurd met de vraag of zij actie gaan ondernemen tegen het idiote plan van Mohammed Ben Sulayem om alle macht naar zichzelf en de president van de senaat te trekken. https://nl.motorsport.com(...)npassingen/10678975/ | |
greysbones | woensdag 4 december 2024 @ 11:29 |
jep ook al gehoord bizar en als ze hiermee instemmen dan is het straks einde F1 | |
Netsplitter | woensdag 4 december 2024 @ 11:33 |
De geloofwaardigheid is al flink tanende en dat zal de rest teniet doen. Als dit doorgaat zal de opvolger van die lutser de zeer zware taak hebben om dit weer ter herstellen. Als dat al lukt. Er zal dan altijd een zweem van ongeloof blijven hangen. | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 11:34 |
🧐 | |
WismutVeilchen83 | woensdag 4 december 2024 @ 11:36 |
Benieuwd welke inhaalacties jij nog gezien hebt. Ik realiseer me trouwens dat ik me vergis: in 22 was het nat in Monaco. | |
Droopie | woensdag 4 december 2024 @ 11:37 |
Geen idee hoe het exact werkt Maar als Liberty een amerikaans bedrijf is, dan zal de amerikaanse overheid hier toch wel een stokje voor steken. Dat zag je bij de Fifa ook. Op het moment dat er Amerikaanse belangen of handelingen in beeld zijn dan moet alles perfect in orde zijn. T zal allemaal wel, we moeten maar accepteren als Europa dat we aan alle kanten voorbij gestormd worden en daar zijn we zelf mede debet aan. | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 4 december 2024 @ 11:38 |
Je vergist je niet alleen daarin. Zowel 22 als 23 waren nat. En alleen al de McLarens gingen Tsunoda voorbij in opeenvolgende rondes. | |
greysbones | woensdag 4 december 2024 @ 12:06 |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 12:10 |
Shots fired. | |
Nattekat | woensdag 4 december 2024 @ 12:15 |
Assen denkt ook meteen een slag te kunnen slaan ![]() Ja doei. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 12:15 |
Lekker strak ![]() | |
Nattekat | woensdag 4 december 2024 @ 12:21 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 12:21 |
Door de bochten ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 12:22 |
Waar haal jij dat vandaan? Als ik google is het eerste wat ik tegenkom dit TT Circuit Assen is 'helemaal niet bezig' met overnemen F1-race van Zandvoort | |
greysbones | woensdag 4 december 2024 @ 12:24 |
dan google maar even verder | |
Nattekat | woensdag 4 december 2024 @ 12:29 |
Tis echt een kutcircuit als ik simfluencers mag geloven. Dat woord heb ik net verzonnen. | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 12:29 |
Neh. Vanuit de woordvoerder TT assen wordt al duidelijk ontkend dat Assen er nu niet bovenop springt. Is voldoende informatie. | |
Questular | woensdag 4 december 2024 @ 12:29 |
Heel mooi woord. | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 12:30 |
Woord bestaat al. ![]() | |
Nattekat | woensdag 4 december 2024 @ 12:30 |
![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 12:32 |
TT Assen ‘helemaal niet bezig’ met overnemen Formule 1 van Zandvoort TT Assen is vooralsnog niet van plan de Formule 1 naar Drenthe te halen, nu de Grote Prijs van Nederland in 2026 voor het laatst in Zandvoort wordt gehouden. ,,We zijn er helemaal niet mee bezig”, laat een woordvoerder van het circuit weten. ,,Dit is ook vers voor ons, maar op dit moment speelt dit geen enkele rol in onze strategische overweging.” https://www.ad.nl/formule(...)%2Fwww.google.com%2F Maar goed ik zou het wel mooi vinden, race in Assen. Al is het denk ik niet erg waarschijnlijk. Laten we gewoon blij zijn dat Zandvoort een eenmalige opleving heeft gehad. Is al mooi genoeg op zichzelf. | |
greysbones | woensdag 4 december 2024 @ 12:33 |
deeltje van Speech Max voor RBR personeel | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 12:40 |
Lullig voor je, maar het komt van The Sims, ik heb nog een dochter van 18, vandaar. | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 12:40 |
Handje in zijn zak. Lekker laid back. Mooie woorden van onze Max! | |
greysbones | woensdag 4 december 2024 @ 12:42 |
NK is zelf ook nog een broekie ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 4 december 2024 @ 12:45 |
NatteKitten | |
greysbones | woensdag 4 december 2024 @ 12:46 |
Hoog tijd dat de kitten droog wordt achter de oren ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 12:46 |
![]() | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 12:48 |
Ja, zoveel was wel duidelijk. ![]() | |
Nizno | woensdag 4 december 2024 @ 12:49 |
vooral leuk dat het via de microfoon aan de headset van de DJ gaat ![]() | |
Rnie | woensdag 4 december 2024 @ 12:50 |
Stel dat Max eind 2025 zou kappen, hoeveel procent aan kaartjes zal er dan verkocht worden voor de GP van Zandvoort in 2026? 20? 30? | |
Rnie | woensdag 4 december 2024 @ 12:53 |
Het meest grappige is nog wel dat hij erbij staat alsof hij voor het eerst, heel nerveus, een spreekbeurt moet geven. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 12:58 |
Ik moet eerder denken aan hoe snel ViaPlay weg is, maar dat is voor een ander topic. | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 12:58 |
70% of zo denk ik Minder dan de helft lijkt mij niet. Althans, zoveel successupporters zitten er nu ook weer niet daar toch? | |
Droopie | woensdag 4 december 2024 @ 13:02 |
Ik heb het idee dat buitenlandse fans best wel een keer naar de "GP van Amsterdam" willen, maar dat is eenmalig. Tis duur, druk, misschien scheelt het wel dat je ze vaak voor bij ziet komen. Zelfde met Vegas, dat is 1x leuk en dan kom je daar tot de ontdekking dat het kapot duur is en sla je het jaar erna over. | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 13:05 |
Zandvoort wilde de grand prix tot voorheen ook aantrekkelijk proberen te maken bij buitenlandse fans vanuit lange termijn oogpunt. Is dus blijkbaar faliekant mislukt. Wat niet zo gek is, die kaarten zijn bijna uitsluitend in trek bij Nederlanders zelf. Is geen beginnen aan. | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 13:12 |
In die richting zal het wel gaan voor wat betreft de binnenlandse belangstelling, er zitten toch voornamelijk gloryhufters. Collega van mij gaat al tig jaar naar Spa en heeft Zandvoort ook een paar keer bezocht maar voor hem is Spa veel epischer. | |
ChevyCaprice | woensdag 4 december 2024 @ 13:13 |
Ik sluit me wel aan bij TT assen trouwens. Prima GP uitgetuigd daar in zandvoort. Ben er zelf ook gewoon bij geweest in 2021 dat was de grote return destijds. Mooie omgeving, leuk sfeertje. Fietsen door de duinen om bij de ingang te komen. Hebben ze echt gewoon top voor elkaar daar. | |
Jane | woensdag 4 december 2024 @ 13:39 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Origami94 | woensdag 4 december 2024 @ 13:42 |
Viaplay maakt toch dikke verlies. Kwestie van tijd. | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 13:47 |
Denk wel iets meer. Genoeg F1/autosport fans in NL die het ook nog volgen als die ene er niet meer in rijdt. Uitverkocht is een ander verhaal natuurlijk. [ Bericht 3% gewijzigd door Red_85 op 04-12-2024 13:52:58 ] | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 13:59 |
De rattenstreek van Russell perfect neergezet. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 14:14 |
Echt he ![]() | |
Red_85 | woensdag 4 december 2024 @ 14:35 |
Die kan ie ff in zn zak steken. Want ook de coureurs zelf kijken dit. En die Snitch o meter 3000 ![]() | |
Starflyer | woensdag 4 december 2024 @ 14:45 |
Zie ook post #158, waar dit al genoemd werd. Maar mijn steun heb je ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 4 december 2024 @ 15:10 |
Vooral Lewis stukjes zijn grappig | |
Starflyer | woensdag 4 december 2024 @ 15:34 |
Aankomende vrijdag hebben we 7 rookies in FP1. Naast Jack Doohan die zijn eerste Formule 1 race rijdt, hebben we de volgende rookies die alleen FP1 rijden. - Luke Browning (Williams) - Felipe Drugovich (Aston Martin) - Arthur Leclerc (Ferrari) - Ayumu Iwasa (Racing Bulls) - Isack Hadjar (Red Bull Racing) - Ryo Hirakawa (McLaren) De overige teams (inclusief Alpine) hebben eerder al voldaan aan de twee rookies per seizoen regel. Een unicum is dat Arthur Leclerc samen met zijn broer aan de FP1 zal deelnemen. Het is nooit eerder voorgekomen dat twee broers voor hetzelfde team uitkwamen. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 4 december 2024 @ 15:50 |
Kijken hoe goed de broer van Charles het doet ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 4 december 2024 @ 17:52 |
Announce rode vlag in FP1. | |
ESF1Gamer | woensdag 4 december 2024 @ 18:28 |
Lekker verwarrend in de tijdenoverzicht links in beeld | |
TweedeKlum | woensdag 4 december 2024 @ 19:13 |
Dat niet alleen, wat dacht je hiervan? Arthur, what do you think about the car? I am Charles, copy, we are checking, we will ask Charles in the other car too . No, I mean I am Charles, not Arthur. Copy, we will ask Charles too but what do you think Athur? I AM CHARLES! ![]() | |
Rnie | woensdag 4 december 2024 @ 20:16 |
![]() Checo zijn pa via Threads. | |
Mano_ | woensdag 4 december 2024 @ 20:43 |
Mooi interview/gesprek met Bernie Ecclestone: Bekijk deze YouTube-video | |
Droopie | donderdag 5 december 2024 @ 12:53 |
Bekijk deze YouTube-video Wat is dit nu weer? Dit ziet er geweldig uit ![]() The Blade, observation terraces, and more The track will run counterclockwise and feature over 350 feet (108 m) of elevation change and 21 corners. Cars will be able to reach speeds of up to 200 mph (320 km/h). But the jewel of the circuit’s crown will be what is destined to become one of the most iconic braking sections on the F1 calendar: The Blade. Marked by LED lighting, this corner will rise 230 feet (70 m), roughly equal to the height of a twenty-story building, like something out of a spokon – the sports-themed manga comics. The track will also have the biggest grandstand in the world, a paddock with 80 garages (a record for F1), and observation terraces with breathtaking views of the track. It goes without saying that there will be no shortage of areas dedicated to leisure, shopping, concerts, and entertainment, including the rollercoaster. The circuit will offer an unmissable spectacle. | |
Rnie | donderdag 5 december 2024 @ 14:03 |
https://www.ad.nl/formule(...)-zou-duwen~a178daff/ Ach, George ![]() | |
Nattekat | donderdag 5 december 2024 @ 14:06 |
https://nos.nl/artikel/25(...)-niet-gewoon-betalen Ik zeg doen ![]() | |
greysbones | donderdag 5 december 2024 @ 14:25 |
Ach hij heeft de Britse pers wel mee Nieuwe Verstappen is een pestkop Incoming | |
3rr0r | donderdag 5 december 2024 @ 17:42 |
Max versus George (uitspraken) https://nos.nl/artikel/25(...)-verbaal-de-tent-uit ![]() | |
TweedeKlum | vrijdag 6 december 2024 @ 11:34 |
Zo regelde Senna dat: Bekijk deze YouTube-video | |
RotatoR | vrijdag 6 december 2024 @ 15:30 |
Lol | |
Abdus18 | vrijdag 6 december 2024 @ 15:52 |
Die Balestre was me ook wel eentje zeg ![]() | |
WheeledWarrior | vrijdag 6 december 2024 @ 15:54 |
Balestre was gewoon een dictator daar binnen de FIA, die toen volgens mij nog FISA heette. | |
Abdus18 | vrijdag 6 december 2024 @ 15:56 |
Yep, die vage DSQ van Senna in Suzuka, omdat die de run-off gebruikte ipv de chicane... zover ik begreep heeft die dat ook wel toegegeven, dat die toen in het voordeel van Prost handelde. En als Senna dan moedwillig Prost ervan af ramt een jaar later, doet die niks ![]() | |
WheeledWarrior | vrijdag 6 december 2024 @ 15:59 |
Het was ook Balestre die in Suzuka 1990 de pole van Senna ineens liet verplaatsen naar de vieze zijde van de baan. | |
Netsplitter | vrijdag 6 december 2024 @ 16:03 |
Geschiedenis herhaalt zich | |
George_of_the_Jungle | vrijdag 6 december 2024 @ 17:37 |
Ben wel benieuwd wat er nu gebeurt na de beschuldiging van Russell jegens Max. Als hij geen bijval krijgt, dan valt hij door de mand, maar als hij gelijk heeft, moet hij wel bijval krijgen, want hij geeft aan niet het enige 'slachtoffer' van Max te zijn. Ik heb nog geen beschuldigingen van andere rijders gehoord (maar ook niet gezocht). | |
SiGNe | vrijdag 6 december 2024 @ 17:50 |
Bij het diner dat Hamilton georganiseerd had zat Max er gewoon bij, Norris er naast, Colapinto aan de andere kant. Als Max zo'n pestkop zou zijn dan stuur je die gewoon geen uitnodiging. Krijg een beetje het idee dat Russell gewoon jaloers was dat Hamilton deze laatste wedstrijden teveel aandacht zou krijgen, wil zich tegenover het team bewijzen dat hij Hamilton niet nodig heeft ofzo. | |
Evenstar | vrijdag 6 december 2024 @ 17:59 |
Norris zegt dat Max niet probeert te intimideren, hij gewoon de waarheid spreekt en men dat niet wil horen. Buxton zegt dat Russell zich wel vaker anders voordoet bij de stewards. Croft zegt dat Russell heeft gelogen over dat Max al scheldend bij de stewards zat. Tot nu toe is het alleen Toto die de kant van Russell kiest, heel gek. De rest schiet het verzonnen van verhaaltje lek en niemand die hem verder openlijk heeft gesteund zover ik het weet. | |
Red_85 | zondag 8 december 2024 @ 23:19 |
Narcistische dictator. | |
Netsplitter | maandag 9 december 2024 @ 15:01 |
Volledig overzicht: Wie rijdt waar tijdens post-season test Abu Dhabi Team - Pirelli-bandentest - Young Driver test Alpine - Jack Doohan Paul Aron Aston Martin- Lance Stroll Felipe Drugovich/Jak Crawford Ferrari - Charles Leclerc Arthur Leclerc/Antonio Fuoco Haas - Esteban Ocon Ryo Hirakawa McLaren - Lando Norris/Oscar Piasri Patricio O'Ward Mercedes - George Russell Andrea Kimi Antonelli RB - Liam Lawson Ayumu Iwasa Red Bull - Yuki Tsunoda Isack Hadjar Sauber - Nico Hülkenberg Gabriel Brotoleto Williams - Carlos Sainz Luke Browning | |
Jane | maandag 9 december 2024 @ 16:36 |
Opvallend dat nieuwkomer Hamilton niet bij Ferrari test, itt de nieuwkomers bij veel andere teams. Opvallend bij RBR is de afwezigheid van zowel Max als Checo, en wel Yuki ipv Liam. | |
Starflyer | maandag 9 december 2024 @ 17:05 |
Mercedes wilde Hamilton niet eerder vrijgegeven en Yuki heeft eindelijk zijn RB test. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 9 december 2024 @ 17:14 |
Hij stond ook gezellig te keuvelen met Ocon, dus ook daar is het kwaad bloed kennelijk allang weer vertrokken. Russell is gewoon de pestkop die het niet kan hebben dat hij tegengas krijgt. Uiterst zielig ventje. Heeft ook niets te zoeken als voorzitter van het coureursclubje, heb sterk de indruk dat hij die positie misbruikt voor goodwill ofwel druk zetten richting de FOM. | |
Rnie | maandag 9 december 2024 @ 17:22 |
The first lap of Carlos Sainz in a Williams @ YAS Marina circuit in Abu Dhabi Bekijk deze YouTube-video | |
ChevyCaprice | maandag 9 december 2024 @ 17:52 |
Waarom zouden die überhaupt ruzie hebben? Om dat incident van 6 jaar geleden in Brazilië? Nee joh, die gasten zijn dat echt al vergeten. | |
Red_85 | maandag 9 december 2024 @ 17:56 |
Cultuur shock. 'jesus what did I sign up for...?!" | |
BehoorlijkKritisch | maandag 9 december 2024 @ 17:59 |
Volgens Russell heeft toch iedereen ruzie met Verstappen? Hij is de grote pestkop op de grid. Overigens hadden Ocon en Verstappen al heel wat historie voor dat incident. Dat was één van de redenen dat Ocon zich zo nodig moest bewijzen daar. | |
ChevyCaprice | maandag 9 december 2024 @ 18:06 |
Volgens mij heeft Max zeker niet met iedereen ruzie. Die historie is dus nog langer gekeken dan die zes jaar. Nee ik heb niet het idee dat er drivers zijn die echt beef hebben met elkaar. Zijn gewoon goede gasten allemaal. Tuurlijk, soms bijt je ff van je af maar over het algemeen duurt dat dan niet heel lang. | |
ChevyCaprice | maandag 9 december 2024 @ 18:46 |
Bekijk deze YouTube-video Huh. Wtf. Check deze thumbnail ![]() | |
Red_85 | maandag 9 december 2024 @ 20:37 |
In de slipstream kwam met een gerucht: Sainz mogelijk naar Mer. Sommige aandeelhouders van Mer zien liever een ervarenere coureur dan antonelli in een mer. Antonelli dan naar Williams. Je verzint het niet. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 9 december 2024 @ 21:10 |
Het klinkt best logisch. Ik zie Sainz graag naast Russell. | |
Evenstar | maandag 9 december 2024 @ 21:24 |
Nog beter voor Max ook, dan kan iedereen bij McLaren, Ferrari en Mercedes races winnen. | |
Netsplitter | maandag 9 december 2024 @ 21:26 |
Ik ook, omdat ik Sainz veel hoger heb zitten dan russell. | |
Red_85 | maandag 9 december 2024 @ 22:18 |
Vlak AM niet uit. Die hebben een prima motor en als ze die auto een keer goed ontwerpen, kunnen die ook wel mee gaan doen om de hogere plekken en dus punten weghalen bij anderen. En laat daar nu net de witte tovenaar van de aerodynamica rondlopen. 3 tienden verschil maakt 7-10 plekken uit zo'n beetje zagen we de afgelopen races. |