ja precies ja, we moeten Rusland begrijpen.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niet dat goed te praten valt wat allemaal in Oekraïne gebeurt, maar men kan qua lange geschiedenis ook proberen Rusland te begrijpen.
Geen dank.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:16 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, ik herinneren mij iedere dag dat rusland tientallen miljoenen mensen vermoord heeft omdat ze anders waren. En dat ze al eeuwenlang annexatie oorlogen voeren. Zie bijv. Noord Manchurije.
En dat rusland daar nooit voor gestraft is. Bedankt voor je bijdrage.
Leg het ons eens uit dan. Als je over Neo Nazis in Donbas begint, laat maar zitten. Of is het wat anders?quote:Op donderdag 21 november 2024 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niet dat goed te praten valt wat allemaal in Oekraïne gebeurt, maar men kan qua lange geschiedenis ook proberen Rusland te begrijpen.
quote:Op donderdag 21 november 2024 13:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
We begrijpen Rusland prima hoor. Het is een behoorlijk arm en vervallen pauper dictatuur met een te groot leger dat zich diep in de slachtofferrol wentelt en dat niet snapt waarom andere landen wel welvaart en vooruitgang hebben en zij niet.
Rusland eist al stampvoetend iets op wat niet van hen is, en gaat vervolgens anderen lopen gaslighten omdat ze daar niet aan tegemoet willen komen. Zo werkt het niet hè.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Geen dank.![]()
Echter blijft het handig om de zaken van twee -of meerdere- kanten te bekijken. Maar wat Rusland nu allemaal in de strijd gooit valt uiteraard niet goed te praten.![]()
Alleen bij onduidelijke situaties, en dit is zo helder als water.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Geen dank.![]()
Echter blijft het handig om de zaken van twee -of meerdere- kanten te bekijken. Maar wat Rusland nu allemaal in de strijd gooit valt uiteraard niet goed te praten.![]()
Was er destijds nog niet!quote:Op donderdag 21 november 2024 13:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alleen bij onduidelijke situaties, en dit is zo helder als water.
Of lulde je ook zo toen Hitler Sudetenland wilde hebben?
ICBMs aan oekraine leveren natuurlijkquote:Op donderdag 21 november 2024 11:47 schreef Bensel het volgende:
Maar wat vinden de russofielen eigenlijk van deze provocatie en escalatie van rusland? Welk gevolg dienen wij het te geven?
Als Oekraïne slim is zorgen ze dat dat pas zo laat mogelijk naar buiten komt. Dan weten de Ruzzen ook niet hoeveel schade ze hebben veroorzaakt en wat ze de dus de volgende keer beter moeten doen.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:27 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
is er al iets geroepen over schade? We zouden toch inmiddels beelden moeten hebben?
Scherp +1quote:Op donderdag 21 november 2024 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Oekraïne slim is zorgen dat dat pas zo laat mogelijk naar buiten komt. Dan weten de Ruzzen ook niet hoeveel schade ze hebben veroorzaakt en wat ze de dus de volgende keer beter moeten doen.
Want de Russen hebben niet de beschikking over satellietbeelden?quote:Op donderdag 21 november 2024 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Oekraïne slim is zorgen ze dat dat pas zo laat mogelijk naar buiten komt. Dan weten de Ruzzen ook niet hoeveel schade ze hebben veroorzaakt en wat ze de dus de volgende keer beter moeten doen.
Waarom denk je dat er naast google earth/maps ook streetview is?quote:Op donderdag 21 november 2024 14:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Want de Russen hebben niet de beschikking over satellietbeelden?
Qua lange geschiedenis zou je ook moeten kunnen begrijpen waarom de Oekraïners zich hier met hand en tand tegen verzettenquote:Op donderdag 21 november 2024 13:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 november 2024 13:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Misschien kan iemand het filmpje van Kaja Kallas die in 2 minuten uiteenzet hoe Rusland “onderhandelt” nog even posten, ik heb het zo niet.
stond erbij en keek ernaar.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:35 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Westen: niks aan het handje.
[ afbeelding ]
Mark Rutte kan vast wel op een enthousiaste manier hieroverheen praten.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:35 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Westen: niks aan het handje.
[ afbeelding ]
Economen verwachten dat bij ongewijzigd beleid de Russische economie in de tweede helft van volgend jaar ontploft. Duurt nog even dus.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
Is rusland al gevallen? Gazprom maakt dacht ik 10 miljard usd verlies.
Wanneer kunnen we naar Moskou?
Ik hoor dat al 3 jaar, dat ze tanks van piepschuim hebben, dat hun kanonnen bruine klei schieten, Poetin kaal is van een chemokuur.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Economen verwachten dat bij ongewijzigd beleid de Russische economie in de tweede helft van volgend jaar ontploft. Duurt nog even dus.
Oké, hans.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zoals wel vaker hallucineer je.
De motivatie van rusland is extreem simpel, en al honderden keren hier onderstreept, met _russische_ bronnen.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:21 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Geen dank.![]()
Vraag me ook echt af hoe lang het nog moet gaan duren voordat het westen echt in gaat grijpen daar. Niet alleen Ukraine steunen met wapens, maar ook de russen actief terug duwen over de grens van 2014. Ze kunnen daar al 10 jaar hun gang gaan door de laffe afwachtende houding dat het allemaal goed komt. Dat komt het niet zolang je de agressor niet terug zijn hok in trapt.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoor dat al 3 jaar, dat ze tanks van piepschuim hebben, dat hun kanonnen bruine klei schieten, Poetin kaal is van een chemokuur.
Kijk weet je, het kan allemaal he, dat volgend jaar écht een crash kom. Maar het is allemaal niet waarschijnlijk.
Naja niet zo snel in in Oekraïne. Die brengen echt heel weinig naar buiten, land zal nog veel meer een teringzooi zijn dan we denken.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:27 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
is er al iets geroepen over schade? We zouden toch inmiddels beelden moeten hebben?
Zoals het heurt.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja niet zo snel in in Oekraïne. Die brengen echt heel weinig naar buiten, land zal nog veel meer een teringzooi zijn dan we denken.
Het is misschien heel vreemd, maar economische problemen uiten zich in een tijdspanne van jaren, niet weken.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoor dat al 3 jaar, dat ze tanks van piepschuim hebben, dat hun kanonnen bruine klei schieten, Poetin kaal is van een chemokuur.
Kijk weet je, het kan allemaal he, dat volgend jaar écht een crash kom. Maar het is allemaal niet waarschijnlijk.
Bedankt voor deze conclusie op basis van diepgaande informatie.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja niet zo snel in in Oekraïne. Die brengen echt heel weinig naar buiten, land zal nog veel meer een teringzooi zijn dan we denken.
Volg het nieuws. De rente is opgelopen tot boven de 20%. 10% inflatie. Mensen kunnen geen leningen meer afsluiten, een faillissementsgolf bij bedrijven is aanstaande. Alle westerse bedrijven en investeerders vertrokken of weggejaagd. De waarde van de roebel is ingestort. Boodschappen onbetaalbaar.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, dat is al die tijd al zo.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:15 schreef oheng het volgende:
[..]
Bedankt voor deze conclusie op basis van diepgaande informatie.
En de Amerikanen vonden tomahawks op lemen hutjes al overdreven laat staan dat ze een trident 2 zouden inzetten.quote:
Ik lees voldoende, maak je geen zorgen. Na een tijdspanne van 3 jaar krijg je echt wel de eerste krakkelee scheurtjes, ga je uit van 2014 (begin invasie) dan zou je al veel meer moeten zien. De realiteit is dat de Russische economie gewoon groeit,.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is misschien heel vreemd, maar economische problemen uiten zich in een tijdspanne van jaren, niet weken.
Bron: zie de complete menselijke geschiedenis, te beginnen met de ineenstorting van de bronstijd.
Of, kijk recenter naar het ineenstorten van de economie van de soviet unie. Duurt een paar decennia, maar dan heb je ook wat.
Sla eens een geschiedenisboek open, zou ik zeggen. Dan krijg je een goede indicatie van het verstrijken van tijd.
Boomers for Ukraine.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
ICBMs aan oekraine leveren natuurlijk
De VS is er terughoudend mee omdat het niet zonder consequenties kan blijven.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:27 schreef Discombobulate het volgende:
de VS beweert dat het geen ICBM is.
Je kunt wel van alles roepen maar een jaarrente van 20% die door de Russische centrale bank gerekend wordt vind je normaal bij officiële jaar inflatiecijfers van maar 8% ?quote:Op donderdag 21 november 2024 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
De Russische economische groei komt door de oorlogseconomie. Het is een luchtkasteel, de economie is volledig oververhit en nu probeert men met allerlei kunstgrepen de brand te blussen.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees voldoende, maak je geen zorgen. Na een tijdspanne van 3 jaar krijg je echt wel de eerste krakkelee scheurtjes, ga je uit van 2014 (begin invasie) dan zou je al veel meer moeten zien. De realiteit is dat de Russische economie gewoon groeit,.
De Russische economie die met donderend geraas in elkaar stort. Dat zou wel een mooi eindejaarscadeau zijn.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:39 schreef oheng het volgende:
Zoals ik gisteren al zei, er is een strijd gaande tussen Kremlin clans, o.a. qua economisch beleid.
En zeer verrassend (not) neemt de vice voorzitter van de centrale bank nu net ontslag.
RIA: First Deputy Chairman of the Central Bank Skorobogatova left
Zeer verstandige vrouw. Het zal me niks verbazen als Nabiullina over een paar weken ontslagen is en/of niet meer leeft. Maar waarschijnlijk is ze verstandig en bindt ze in.
20 december.
Je leest niet genoeg.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees voldoende, maak je geen zorgen. Na een tijdspanne van 3 jaar krijg je echt wel de eerste krakkelee scheurtjes, ga je uit van 2014 (begin invasie) dan zou je al veel meer moeten zien. De realiteit is dat de Russische economie gewoon groeit,.
Linksom of rechtsom moet er nu een enorme correctie komen, na het:quote:Op donderdag 21 november 2024 15:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Russische economie die met donderend geraas in elkaar stort. Dat zou wel een mooi eindejaarscadeau zijn.
JIJ kan altijd naar Moskou.quote:Op donderdag 21 november 2024 14:52 schreef phpmystyle het volgende:
Is rusland al gevallen? Gazprom maakt dacht ik 10 miljard usd verlies.
Wanneer kunnen we naar Moskou?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 21 november 2024 15:39 schreef oheng het volgende:
Zoals ik gisteren al zei, er is een strijd gaande tussen Kremlin clans, o.a. qua economisch beleid.
En zeer verrassend (not) neemt de vice voorzitter van de centrale bank nu net ontslag.
RIA: First Deputy Chairman of the Central Bank Skorobogatova left
Zeer verstandige vrouw. Het zal me niks verbazen als Nabiullina over een paar weken ontslagen is en/of niet meer leeft. Maar waarschijnlijk is ze verstandig en bindt ze in.
20 december.
Er zal weinig schade zijn aangezien er geen kernkoppen op zaten. Dus dan moeten ze het hebben van de energie die vrij komt bij de inslag en dan moet je geluk of pech hebben dat je een voltreffer hebt op iets belangrijks. Ze zijn niet heel nauwkeurig en niet bedoelt voor precisie bombardementen. Het zijn strategische wapens om kernkoppen op een stad of militaire basis te mikken.quote:Op donderdag 21 november 2024 13:27 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 21 november 2024 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Qua lange geschiedenis zou je ook moeten kunnen waarom de Oekraïners zich hier met hand en tand tegen verzetten
Uiteraard speelt dat (ruimschoots) mee. Heb dergelijke 'sentimenten' aangaande 'geschiedmatige visies' van Rusland over het verleden overigens nooit ontkend. Echter, het laten meewegen hiervan vanuit hun visie om deze oorlog te voeren valt niet goed te praten ook.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
De motivatie van rusland is extreem simpel, en al honderden keren hier onderstreept, met _russische_ bronnen.
rusland denkt dat het een 19e eeuwse Grootmacht is, op basis van byzantijnse, tsaristische of soviet geschiedenis.
Tevens denkt rusland dat andere landen zoals zij zijn: gericht op expansie en in bezit nemen van grondstoffen. Voeg hier een denkbeeldig trauma aan toe van invasies door o.a. Polen en mongolen. En natuurlijk revanchisme na de -verloren- koude oorlog. Er zijn vele gelijkenissen te maken met nazi Duitsland in de jaren 30.
(bijvoorbeeld het verdelen van genationaliseerde bedrijven onder nazi kopstukken)
<Einde samenvatting>
Ze kunnen het nog 1,5 jaar volhouden tot de boel instort zeggen ze.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Russische economische groei komt door de oorlogseconomie. Het is een luchtkasteel, de economie is volledig oververhit en nu probeert men met allerlei kunstgrepen de brand te blussen.
Ik ben benieuwd naar jouw definitie van "groei".quote:Op donderdag 21 november 2024 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
bullshit. Oekraine kan niet bij de EU, want dan komt iedere Rus met bekenden/familie in Crimea/Donbass erachter dat je in Europa voor 2000 euro de maand, ipv 200 in Rusland, kan gaan werken. Pure overlevingsoorlog voor het Kremlin.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
De motivatie van rusland is extreem simpel, en al honderden keren hier onderstreept, met _russische_ bronnen.
rusland denkt dat het een 19e eeuwse Grootmacht is, op basis van byzantijnse, tsaristische of soviet geschiedenis.
Tevens denkt rusland dat andere landen zoals zij zijn: gericht op expansie en in bezit nemen van grondstoffen. Voeg hier een denkbeeldig trauma aan toe van invasies door o.a. Polen en mongolen. En natuurlijk revanchisme na de -verloren- koude oorlog. Er zijn vele gelijkenissen te maken met nazi Duitsland in de jaren 30.
(bijvoorbeeld het verdelen van genationaliseerde bedrijven onder nazi kopstukken)
<Einde samenvatting>
Ukraine zal daar helaas nooit mee akkoord gaan.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:18 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)delen-op-te-splitsen
De T heeft het opgepikt.
Hard gelachen.
quote:Op donderdag 21 november 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ukraine zal daar helaas nooit mee akkoord gaan.
Oost Ukraine hoort aan Rusland toe en dat gaan ze krijgen ook, zodra jouw Amerikaanse presidentje de steun intrekt voor de nazi's van Azov.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:35 schreef fjs het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkel adres gekregen van die pro Russische mensen in dit forum waarvan ik het huis en spullen kan nemen. En als ze gaan steigeren en dat niet willen gooi ik er een ICBM op. Dat is toch een beetje hoe deze rugzakjes denken?
Jij gaat toch tegen Rusland vechten met al je fatsoen? Dan is de kans aanzienlijk dat je ergens op een oorlogbegraafplaats eindigt en je dus niets aan spullen van 'de vijand' hebt.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:35 schreef fjs het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkel adres gekregen van die pro Russische mensen in dit forum waarvan ik het huis en spullen kan nemen. En als ze gaan steigeren en dat niet willen gooi ik er een ICBM op. Dat is toch een beetje hoe deze rugzakjes denken?
En jij gaat toch richting Putin om daar te demonstreren tegen de oorlog totdat je uit een raam valt 12 hoog?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij gaat toch tegen Rusland vechten met al je fatsoen? Dan is de kans aanzienlijk dat je ergens op een oorlogbegraafplaats eindigt en je dus niets aan spullen van 'de vijand' hebt.
Dat hoort ze helemaal niet toe en de inval is helemaal niet legitiem maar ze gaan het inderdaad wel krijgen.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Oost Ukraine hoort aan Rusland toe en dat gaan ze krijgen ook, zodra jouw Amerikaanse presidentje de steun intrekt voor de nazi's van Azov.
De speciale operatie is legitiem.
Zelfde zoals ze dat al jaar of 3 doen? Vanwaar dat obsessieve gebrul?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:47 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Ukraine zich denkt te verdedigen als Rusland ook langeafstandsraketten gaat inzetten. Frankrijk en UK waren eerder dit jaar toch niet bijzonder succesvol in het neerhalen van Iraanse ballistische raketten.
Zijn opvolging is al lang geregeld. Patrushev of Toertsjak zijn geen haar beter.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Een mens mag dromen. Heerlijk wakker worden wel, mocht dat morgenvroeg in de krant staan.
Even een statement afgeven. Rusland zit natuurlijk helemaal niet te wachten op escalatie die zitten het rustig uit totdat Trump straks de steun intrekt en krijgen dan Oost Ukraine cadeau.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zelfde zoals ze dat al jaar of 3 doen? Vanwaar dat obsessieve gebrul?
En waarom gebruikt Rusland ze nu pas, als ze toch niks te vrezen hebben, gaan ze toch niet wachten tot Oekraïne eerst toeslaat?
Binnen drie dagen?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:36 schreef Elan het volgende:
Rusland gaat Kiev van de kaart vegen met ICBM's Россия Родина
Jij ging toch met al je fatsoen naar Moskou om Poetin te vragen met de oorlog te stoppen?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij gaat toch tegen Rusland vechten met al je fatsoen? Dan is de kans aanzienlijk dat je ergens op een oorlogbegraafplaats eindigt en je dus niets aan spullen van 'de vijand' hebt.
Oh, dus Russen zitten dit op hun gemakje uit te zitten tot Trump het eventjes oplost. Duidelijk. Vandaar ook die ICBM vandaag zeker. Want ze zitten niet op escalatie te wachten natuurlijk. Die Iraanse drones, het inzetten van gevangenen en burgerdoelen bombarderen heeft daar ook niks mee te maken?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Even een statement afgeven. Rusland zit natuurlijk helemaal niet te wachten op escalatie die zitten het rustig uit totdat Trump straks de steun intrekt en krijgen dan Oost Ukraine cadeau.
Gewoon een kant kiezen dan zie je vanzelf wie je dood wil hebben. Dus zeg 't maar.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:45 schreef havanagila het volgende:
Tjongejonge. wat een niveautje weer.
Wie begon er ook alweer met langeafstandsraketten?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:55 schreef havanagila het volgende:
[..]
Oh, dus Russen zitten dit op hun gemakje uit te zitten tot Trump het eventjes oplost. Duidelijk. Vandaar ook die ICBM vandaag zeker. Want ze zitten niet op escalatie te wachten natuurlijk. Die Iraanse drones, het inzetten van gevangenen en burgerdoelen bombarderen heeft daar ook niks mee te maken?
Ik heb Russische familie, wat is jouw persoonlijke relatie met de nazi's van Azov dat je al hun oorlogsmisdaden zo loopt op te hemelen?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:57 schreef fjs het volgende:
Iemand die zo voor deze oorlog is zou wat mij betreft een ban moeten krijgen met zijn 'Moederland Rusland'. Ga daar lekker wonen zodat je ook verplicht in het leger moet en stoer de vleesmolen ingaat. Deze mensen worden in een niet eens zo hypothetische oorlog met Rusland direct opgepakt onder het oorlogsrecht.
Oekraïne, maar dat was de vraag niet, geef je ook nog antwoord?quote:Op donderdag 21 november 2024 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie begon er ook alweer met langeafstandsraketten?
Rusland.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie begon er ook alweer met langeafstandsraketten?
Voor mensen met wat empathie en medeleven is het niet moeilijk om zich iets aan te trekken van het lot van Oekraïne. Vooral niet na MH17 en alle andere ellende waar Rusland verantwoordelijk voor is. Het is een schurkenstaat. En iedereen die een schurkenstaat ondersteunt, is zelf een schurk.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb Russische familie, wat is jouw persoonlijke relaties met de nazi's van Azov dat je al hun oorlogsmisdaden zo loopt op te hemelen?
Waar ergens als ik vragen mag?quote:Op donderdag 21 november 2024 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb Russische familie, wat is jouw persoonlijke relatie met de nazi's van Azov dat je al hun oorlogsmisdaden zo loopt op te hemelen?
Milblogger en furry kennelijk.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:56 schreef Ulx het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lbh76mrcxk2m
Milblogger kon na vijf dagen training de grinder in. Was snel 200.
Anders overdrijf even zeg. Je zult maar zo hysterisch reageren door een conflict in een slavisch oord aan de rand van het Europese plat.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:57 schreef fjs het volgende:
Iemand die zo voor deze oorlog is zou wat mij betreft een ban moeten krijgen met zijn 'Moederland Rusland'. Ga daar lekker wonen zodat je ook verplicht in het leger moet en stoer de vleesmolen ingaat. Deze mensen worden in een niet eens zo hypothetische oorlog met Rusland direct opgepakt onder het oorlogsrecht.
Dat is waar, maar toch.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn opvolging is al lang geregeld. Patrushev of Toertsjak zijn geen haar beter.
Dat zie je inderdaad maar aan 1 kant van het spectrumquote:Op donderdag 21 november 2024 18:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Anders overdrijf even zeg. Je zult maar zo hysterisch reageren door een conflict in een slavisch oord aan de rand van het Europese plat.
Waarom moet je pro of anti tegen Rusland of Oekraiene zijn? Mag je niet de problemen inzien waar beide kampen mee zitten?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:27 schreef fjs het volgende:
[..]
Elan spoort niet helemaal. Het zijn mensen met een rugzakje net zoals die pro-russen in dit forum. Mensen die het bejubelen dat Rusland een oorlog begonnen is en een strakke plasser krijgen bij steden die weggevaagd zijn. En dan dat ook nog goed praten.
Beter doet iedereen ff normaal ja.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:10 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad maar aan 1 kant van het spectrum
Man man, niet weer die nazi dicussie.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker die Azov-nazi's van Ukraine verdedigen. Vroeger werden mensen als jij kaalgeschoren.
En nu slurry.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Milblogger en furry kennelijk.
Ukraine is net zo goed een schurkenstaat. Ik kan me een zeker Nederlands referendum herinneren en hoe men zich duidelijk heeft uitgesproken tegen die mensen.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:08 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Voor mensen met wat empathie en medeleven is het niet moeilijk om zich iets aan te trekken van het lot van Oekraïne. Vooral niet na MH17 en alle andere ellende waar Rusland verantwoordelijk voor is. Het is een schurkenstaat. En iedereen die een schurkenstaat ondersteunt, is zelf een schurk.
Dat boeit bijna niemand hier wat. Ze zetten zo 100 Oekraiense levens in, om het Poetin een fractie lastiger te maken.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:47 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Ukraine zich denkt te verdedigen als Rusland ook langeafstandsraketten gaat inzetten. Frankrijk en UK waren eerder dit jaar toch niet bijzonder succesvol in het neerhalen van Iraanse ballistische raketten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |