quote:Op donderdag 21 november 2024 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Qua lange geschiedenis zou je ook moeten kunnen waarom de Oekraïners zich hier met hand en tand tegen verzetten
Uiteraard speelt dat (ruimschoots) mee. Heb dergelijke 'sentimenten' aangaande 'geschiedmatige visies' van Rusland over het verleden overigens nooit ontkend. Echter, het laten meewegen hiervan vanuit hun visie om deze oorlog te voeren valt niet goed te praten ook.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
De motivatie van rusland is extreem simpel, en al honderden keren hier onderstreept, met _russische_ bronnen.
rusland denkt dat het een 19e eeuwse Grootmacht is, op basis van byzantijnse, tsaristische of soviet geschiedenis.
Tevens denkt rusland dat andere landen zoals zij zijn: gericht op expansie en in bezit nemen van grondstoffen. Voeg hier een denkbeeldig trauma aan toe van invasies door o.a. Polen en mongolen. En natuurlijk revanchisme na de -verloren- koude oorlog. Er zijn vele gelijkenissen te maken met nazi Duitsland in de jaren 30.
(bijvoorbeeld het verdelen van genationaliseerde bedrijven onder nazi kopstukken)
<Einde samenvatting>
Ze kunnen het nog 1,5 jaar volhouden tot de boel instort zeggen ze.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Russische economische groei komt door de oorlogseconomie. Het is een luchtkasteel, de economie is volledig oververhit en nu probeert men met allerlei kunstgrepen de brand te blussen.
Ik ben benieuwd naar jouw definitie van "groei".quote:Op donderdag 21 november 2024 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik lees voldoende, maak je geen zorgen. Na een tijdspanne van 3 jaar krijg je echt wel de eerste krakkelee scheurtjes, ga je uit van 2014 (begin invasie) dan zou je al veel meer moeten zien. De realiteit is dat de Russische economie gewoon groeit,.
bullshit. Oekraine kan niet bij de EU, want dan komt iedere Rus met bekenden/familie in Crimea/Donbass erachter dat je in Europa voor 2000 euro de maand, ipv 200 in Rusland, kan gaan werken. Pure overlevingsoorlog voor het Kremlin.quote:Op donderdag 21 november 2024 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
De motivatie van rusland is extreem simpel, en al honderden keren hier onderstreept, met _russische_ bronnen.
rusland denkt dat het een 19e eeuwse Grootmacht is, op basis van byzantijnse, tsaristische of soviet geschiedenis.
Tevens denkt rusland dat andere landen zoals zij zijn: gericht op expansie en in bezit nemen van grondstoffen. Voeg hier een denkbeeldig trauma aan toe van invasies door o.a. Polen en mongolen. En natuurlijk revanchisme na de -verloren- koude oorlog. Er zijn vele gelijkenissen te maken met nazi Duitsland in de jaren 30.
(bijvoorbeeld het verdelen van genationaliseerde bedrijven onder nazi kopstukken)
<Einde samenvatting>
Ukraine zal daar helaas nooit mee akkoord gaan.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:18 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)delen-op-te-splitsen
De T heeft het opgepikt.
Hard gelachen.
quote:Op donderdag 21 november 2024 17:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ukraine zal daar helaas nooit mee akkoord gaan.
Oost Ukraine hoort aan Rusland toe en dat gaan ze krijgen ook, zodra jouw Amerikaanse presidentje de steun intrekt voor de nazi's van Azov.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:35 schreef fjs het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkel adres gekregen van die pro Russische mensen in dit forum waarvan ik het huis en spullen kan nemen. En als ze gaan steigeren en dat niet willen gooi ik er een ICBM op. Dat is toch een beetje hoe deze rugzakjes denken?
Jij gaat toch tegen Rusland vechten met al je fatsoen? Dan is de kans aanzienlijk dat je ergens op een oorlogbegraafplaats eindigt en je dus niets aan spullen van 'de vijand' hebt.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:35 schreef fjs het volgende:
Ik heb nog steeds geen enkel adres gekregen van die pro Russische mensen in dit forum waarvan ik het huis en spullen kan nemen. En als ze gaan steigeren en dat niet willen gooi ik er een ICBM op. Dat is toch een beetje hoe deze rugzakjes denken?
En jij gaat toch richting Putin om daar te demonstreren tegen de oorlog totdat je uit een raam valt 12 hoog?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij gaat toch tegen Rusland vechten met al je fatsoen? Dan is de kans aanzienlijk dat je ergens op een oorlogbegraafplaats eindigt en je dus niets aan spullen van 'de vijand' hebt.
Dat hoort ze helemaal niet toe en de inval is helemaal niet legitiem maar ze gaan het inderdaad wel krijgen.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Oost Ukraine hoort aan Rusland toe en dat gaan ze krijgen ook, zodra jouw Amerikaanse presidentje de steun intrekt voor de nazi's van Azov.
De speciale operatie is legitiem.
Zelfde zoals ze dat al jaar of 3 doen? Vanwaar dat obsessieve gebrul?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:47 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Ukraine zich denkt te verdedigen als Rusland ook langeafstandsraketten gaat inzetten. Frankrijk en UK waren eerder dit jaar toch niet bijzonder succesvol in het neerhalen van Iraanse ballistische raketten.
Zijn opvolging is al lang geregeld. Patrushev of Toertsjak zijn geen haar beter.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:47 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Een mens mag dromen. Heerlijk wakker worden wel, mocht dat morgenvroeg in de krant staan.
Even een statement afgeven. Rusland zit natuurlijk helemaal niet te wachten op escalatie die zitten het rustig uit totdat Trump straks de steun intrekt en krijgen dan Oost Ukraine cadeau.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:48 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zelfde zoals ze dat al jaar of 3 doen? Vanwaar dat obsessieve gebrul?
En waarom gebruikt Rusland ze nu pas, als ze toch niks te vrezen hebben, gaan ze toch niet wachten tot Oekraïne eerst toeslaat?
Binnen drie dagen?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:36 schreef Elan het volgende:
Rusland gaat Kiev van de kaart vegen met ICBM's Россия Родина
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |