"Foei, niet meer doen hoor. "quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nu wordt er eindelijk orde op zaken gesteld
quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onzin zeg. Hij kan toch gewoon voor de camera een praatje geven? Hier voegt hij nul komma niks toe.
En natuurlijk komen er nog steeds mensen uit Israël hierheen. Wat een treurnis.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rutte was gewoon weggebleven hoor. Je voegt echt niets toe als MP op dit moment hier.
De druk vanuit het kamp Wilders zal wel weer erg groot zijn geweest, gok ik.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Nu wordt er eindelijk orde op zaken gesteld
Je zou kunnen zeggen dat dit gedrag van een groep moslims die stelling meer onderbouwing geeft.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat monolith zegt is volledig waar. Dit wordt compleet aangegrepen door de zie je wel crowd. Die helemaal los gaat dat samenleven met moslims onmogelijk is.
Dramaqueen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
Het is toch geen geheim dat Amsterdam bol staat van anti-semitisme uit moslimhoek? Dat weten we al heel lang, Amsterdam is wat dat betreft al een flinke tijd geen Nederlandse stad meer. Wat er allemaal in die stad gebeurt moeten we wat mij betreft maar zoveel mogelijk negeren, heeft weinig te doen met de rest van het land.
Van het NOS liveblog. Een Israëlische delegatie die met de minister van justitie in gesprek gaat, niks bijzonders aan. Maar daarna gaan ze dus ook nog in gesprek met Wilders. Dat is natuurlijk totaal niet onverwacht, maar ik vind het wel weer heel typisch.quote:Minister Van Weel ontvangt Israëlische politici
Minister Van Weel (Justitie) verwelkomt vanmiddag op Schiphol de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Gideon Saar en parlementsvoorzitter Amir Ohana. Vanwege het geweld tegen Israëlische voetbalsupporters reizen zij naar Nederland. Later spreekt de delegatie ook nog met in ieder geval PVV-leider Wilders.
Blijkbaar hebben ze in Israël vrij goed begrepen hoe de politieke verhoudingen hier momenteel liggen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog. Een Israëlische delegatie die met de minister van justitie in gesprek gaat, niks bijzonders aan. Maar daarna gaan ze dus ook nog in gesprek met Wilders. Dat is natuurlijk totaal niet onverwacht, maar ik vind het wel weer heel typisch.
Typisch? Ik vind het bizar. Wilders spreek immers niet namens Nederland. Of gaan ze ook nog in gesprek met BBB, NSC en VVD?quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog. Een Israëlische delegatie die met de minister van justitie in gesprek gaat, niks bijzonders aan. Maar daarna gaan ze dus ook nog in gesprek met Wilders. Dat is natuurlijk totaal niet onverwacht, maar ik vind het wel weer heel typisch.
Nou ja, Schoof zou eerst niet terugkeren hè. En toen opeens wel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Schoof had lekker in Boedapest moeten blijven en Wilders eindelijk eens even een dikke middelvinger moeten geven.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, Schoof zou eerst niet terugkeren hè. En toen opeens wel.
Dus ja, echt een leider vind ik hem nu niet.
Het is denk ik eerder dat Wilders altijd al een bitch van Israël is geweest. Sowieso is dit hele tripje puur PR.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze in Israël vrij goed begrepen hoe de politieke verhoudingen hier momenteel liggen.
Zo klopt ie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is denk ik eerder dat Wilders altijd al een bitch agent van Israël is geweest. Sowieso is dit hele tripje puur PR.
Wilders is natuurlijk onze de facto MP, een die (indirect) ook nog eens vuistdiep in Mossad zit.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, Schoof zou eerst niet terugkeren hè. En toen opeens wel.
Dus ja, echt een leider vind ik hem nu niet.
Maar ook dat doet Schoof niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schoof had lekker in Boedapest moeten blijven en Wilders eindelijk eens even een dikke middelvinger moeten geven.
Schoof is helaas geen partij voor Wilders nee.quote:
Het waren dus lang niet alleen moslims. Verder krijgt Amsterdam natuurlijk altijd bovenmatig veel aandacht, om een tal van redenen. Antisemitisme is echt niet beter in Rotterdam, integendeel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
Het is toch geen geheim dat Amsterdam bol staat van anti-semitisme uit moslimhoek? Dat weten we al heel lang, Amsterdam is wat dat betreft al een flinke tijd geen Nederlandse stad meer. Wat er allemaal in die stad gebeurt moeten we wat mij betreft maar zoveel mogelijk negeren, heeft weinig te doen met de rest van het land.
Neuh, Wilders is een opportunist pur sang. Als Israël hem zou opdragen om voor open grenzen te zijn gaat hij echt niet meewerken.quote:
Waarom zou hij dit niet mogen dan? Hij spreekt als partijleider van de grootste partij.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]
Waarom? Waar bemoeit deze partijleider zich mee?
Ja zeer vreemd.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]
Dan had hij maar minister of minpres moeten worden. Niet deze sjit achter de rug van het kabinet om.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou hij dit niet mogen dan? Hij spreekt als partijleider van de grootste partij.
Don Ceder was eerder dit jaar in Israël en sprak met jan en alleman.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]
De NOS volgt gewoon de maatschappelijke en politieke teneur, zoals zoveel media (precies een gevaar bij een extreem-rechtse machtsovername, de bevolking heeft het niet eens door en komt het niet te weten). Is sinds Fortuyn zo. De directeur van de NOS is een politieke benoeming.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet geheel mee oneens, en de NOS is als geheel ook niet per se 'links'. Maar het idee dat de NOS water zou dragen voor extreem-rechts is echt onzin.
Kan me herinneren dat GW altijd graag bij de Israelische ambassade op bezoek ging en daar altijd erg geheimzinnig over deed. Dus vandaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Neuh, Wilders is een opportunist pur sang. Als Israël hem zou opdragen om voor open grenzen te zijn gaat hij echt niet meewerken.
Tenzij open grenzen ineens de populistische optie is natuurlijk.
Helemaal niet. Je moet mensen niet aankijken op hun geloof. Dat is toch de stelling. Daarom zijn mensen toch boos dat er over jodenjacht werd gesproken in telegram groepjes.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat dit gedrag van een groep moslims die stelling meer onderbouwing geeft.
Ja. Ik vind dat ook gewoon bij hun vak horen. Spreken met Jan en alleman.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Don Ceder was eerder dit jaar in Israël en sprak met jan en alleman.
Dit gedrag ontstaat niet in een vacuum. Anti-semitisme is een probleem in moslimgemeenschappen en dat is niet toevallig zo. Natuurlijk moet je mensen aankijken op hun geloof, als dat geloof leidt tot gewelddadig gedrag.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je moet mensen niet aankijken op hun geloof. Dat is toch de stelling. Daarom zijn mensen toch boos dat er over jodenjacht werd gesproken in telegram groepjes.
Dan slaat het dus als kut op dirk om vervolgens te zeggen moslims zijn het probleem. Er leven hier 1.000.000 moslims. Als ik royaal ben waren er gisteren 1000 een probleem. Dus 99.9% van de moslims zijn niet het probleem. Maarja logica, dat is een lastige voor velen.
Er is wel een verschil tussen tweedekamerleden die op werkbezoek zijn en een partijleider die achter de rug van het kabinet om even het buitenlandse beleid denkt te kunnen bepalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Don Ceder was eerder dit jaar in Israël en sprak met jan en alleman.
Correct.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:00 schreef Nielsch het volgende:
Dick Schoof is een laffe man aan de halsband van Geert Wilders.
Dat tweede is dan ook niet aan de hand. Er is geen verschil.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen tweedekamerleden die op werkbezoek zijn en een partijleider die achter de rug van het kabinet om even het buitenlandse beleid denkt te kunnen bepalen natuurlijk.
Dat je het natuurlijk vindt dat je mensen aankijkt op hun geloof is vrij bizar. Logisch volgens jou dus dat gisteren werd gekeken of mensen joods waren? Israeli's hebben zich het afgelopen jaar extreem gewelddadig getoond.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit gedrag ontstaat niet in een vacuum. Anti-semitisme is een probleem in moslimgemeenschappen en dat is niet toevallig zo. Natuurlijk moet je mensen aankijken op hun geloof, als dat geloof leidt tot gewelddadig gedrag.
Ik weet dat je het eens bent met zo'n stelling als je het hebt over extreem-rechtse groepen die allerlei smerigheid geloven.
Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat je het natuurlijk vindt dat je mensen aankijkt op hun geloof is vrij bizar. Logisch volgens jou dus dat gisteren werd gekeken of mensen joods waren? Israeli's hebben zich het afgelopen jaar extreem gewelddadig getoond.
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.
Er zitten wat verzen in de Koran waarin negatief over het Jodendom gesproken wordt, maar dat de kern van het probleem in de Islam zou zitten lijkt me schromelijk overdreven. Veel eerder in de historie van Israël en de verbondenheid die Arabische volken voelen met hun Palestijnse broedervolk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.
Je hebt gelijk dat we in Europa geen islam nodig hadden om zelf Joden te vernietigen, maar dat betekent niet dat er geen structureel probleem is met (delen van) de Islam en andersdenkenden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.
Het zit allemaal in elkaar verweven tegenwoordig. Maar het blijft fundamenteel: dit land is voor de moslims en niet voor de Joden. Dat is een eeuwenoud religieus conflict, dat zit ingebakken in zowel de religie als de cultuur.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:29 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er zitten wat verzen in de Koran waarin negatief over het Jodendom gesproken wordt, maar dat de kern van het probleem in de Islam zou zitten lijkt me schromelijk overdreven. Veel eerder in de historie van Israël en de verbondenheid die Arabische volken voelen met hun Palestijnse broedervolk.
Misschien houden ze daar gewoon niet zo van Amsterdam.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me dat de NCTV dit kennelijk niet gezien heeft.
Als ze echt geen signalen van voorbereiding op hebben gevangen, is daar iets goed mis.
Ik vind het echt verschrikkelijk hoe jij hier allemaal totaal onschuldige Nederlanders loopt te beschuldigen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.
Dat dus, ik vind het echt niet normaal. Stukje grootheidswaanzin.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]
Nee de kern van het probleem zit in groepsdenken. Omdat mensen van een bepaalde groep iets doen kijk je de hele groep erop aan. Dat is wat er gisteren ook gebeurde. Omdat Israel iets doet worden Israelische mensen daar op aangekeken. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.
Ja of, we laten onze schaduwpremier dan ook lekker zelf de verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat dus, ik vind het echt niet normaal. Stukje grootheidswaanzin.
Ik vind het vooral bijzonder dat de Israëlische diensten beweren Nederland gewaarschuwd te hebben voor ongeregeldheden, en de NCTV aangeeft geen waarschuwingen gehad te hebben vanuit Israël. Ik zie eigenlijk niet in waarom de NCTV hierover zou liegen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me dat de NCTV dit kennelijk niet gezien heeft.
Als ze echt geen signalen van voorbereiding op hebben gevangen, is daar iets goed mis.
Ook wel opmerkelijk dat dezelfde figuren die aan de lopende band aan het huilen zijn over buitenlandse inmenging in onze politiek ("BrusSELse EurOCRaten !!!~EINZ) hier dan weer geen enkel probleem in zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]
Wie weet, aangezien de grenzen tussen wie wat doet kennelijk nogal vervaagd zijn, hebben ze hun bevindingen misschien wel per ongeluk naar een partijleider gestuurd ipv naar de juiste dienst.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:49 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat de Israëlische diensten beweren Nederland gewaarschuwd te hebben voor ongeregeldheden, en de NCTV aangeeft geen waarschuwingen gehad te hebben vanuit Israël. Ik zie eigenlijk niet in waarom de NCTV hierover zou liegen.
Ik beschuldig helemaal niemand, het is wel typisch dat je daar naar grijpt in plaats van een argument te gebruiken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk hoe jij hier allemaal totaal onschuldige Nederlanders loopt te beschuldigen.
Er is geen probleem in de gemeenschap, er is een probleem met allerlei individuën met allerlei verschillende achtergronden. Dat groepsdenken waarmee jij dus wel allerlei Nederlanders vals beschuldigd slaat helemaal nergens op. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat een andere christen doet, jij bent niet verantwoordelijk voor wat andere rechtse figuren doen en zo zijn moslims niet verantwoordelijk voor de andere moslims en boeren niet voor andere boeren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik beschuldig helemaal niemand, het is wel typisch dat je daar naar grijpt in plaats van een argument te gebruiken.
Er is een probleem in een gemeenschap. Die gemeenschap moet dat oplossen. Ik vind dat ook bij andere groepen, zoals boeren. Die hadden er veel beter aan gedaan om die walgelijke extremisten niet zo veel ruimte te geven en de extreme groepen zo het beeld te laten bepalen.
Ook vind ik het absurd dat universiteiten dit soort rot zo ver hebben laten komen. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de daden, dat zijn alleen de daders. Gemeenschappen zijn wél verantwoordelijk voor de denkbeelden.
Jij wil ontkennen dat anti-semitisme geen probleem is in de moslimgemeenschap in Nederland? Of bestaat er nu ineens geen gemeenschap meer?quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen probleem in de gemeenschap
Ik ga alle vorm van walgelijk groepsdenken waarbij anderen verantwoordelijk zijn voor andermans daden inderdaad ontkennen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij wil ontkennen dat anti-semitisme geen probleem is in de moslimgemeenschap in Nederland? Of bestaat er nu ineens geen gemeenschap meer?
Het is wel een feit dat in de Nederlandse moslimgemeenschap enig vermogen tot zelfkritiek afwezig lijkt te zijn. We zien dat keer op keer opnieuw, of het nu om straattuig, terrorisme of uitwassen als die van gisteravond gaat. Elk wangedrag wordt goedgepraat en de mislukte integratie is altijd de schuld van aan ‘islamofobie’ lijdende Nederlanders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk hoe jij hier allemaal totaal onschuldige Nederlanders loopt te beschuldigen.
Prima, dat doe ik ook. Zoals ik al meerdere keren heb gezegd. Misschien kun je eens reageren op wat ik wél zeg.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ga alle vorm van walgelijk groepsdenken waarbij anderen verantwoordelijk zijn voor andermans daden inderdaad ontkennen.
Nonsens. Moslims hebben zelfkritiek genoeg. Maar groepskritiek oid zou echt absurd zijn, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en misschien voor die van je eigen minderjarige kinderen, maar voor verder helemaal niemand.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat in de Nederlandse moslimgemeenschap enig vermogen tot zelfkritiek afwezig lijkt te zijn.
Wat een verrassing ineens, Hanca die uit de kast komt als een individualistquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nonsens. Moslims hebben zelfkritiek genoeg. Maar groepskritiek oid zou echt absurd zijn, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en misschien voor die van je eigen minderjarige kinderen, maar voor verder helemaal niemand.
Er is geen 'gemeenschap' wat betreft antisemitisme, inderdaad. Ze delen een geloof, ze delen niet alle opvattingen over alles in de wereld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar kun je de vraag beantwoorden? Is anti-semitisme een probleem in de moslimgemeenschap of niet? Of bestaat die gemeenschap nu ineens niet meer?
Zoals jij ook weet is Amsterdam al sinds 'het (vrij politiek getinte) mirakel van Amsterdam' een pelgrimstad. De transitie van pelgrims naar toeristen is met de tijd mee een feit geweest. Tel daar de VOC en latere internationale bedrijfsvoering bij op en je hebt Amsterdam in een notendop. Iedereen die in een stad wil wonen 'waar het gebeurd' gaat naar Amsterdam (niet mijn keuze..).quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
Je verdraait mijn woorden bewust, het lijkt er op dat je teveel hebt genoten bij de VrijMiBo. Dan heeft het verder geen zin. Gegroet verder.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een verrassing ineens, Hanca die uit de kast komt als een individualist
Joh, dit kun je toch ook allemaal over voetbalhooligans zeggen. Maccabi Tel Aviv staat bekend als de meest racistische club van Israel. Zelfkritiek is voor elk 'volk' een lastig ding, ook Nederlanders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat in de Nederlandse moslimgemeenschap enig vermogen tot zelfkritiek afwezig lijkt te zijn. We zien dat keer op keer opnieuw, of het nu om straattuig, terrorisme of uitwassen als die van gisteravond gaat. Elk wangedrag wordt goedgepraat en de mislukte integratie is altijd de schuld van aan ‘islamofobie’ lijdende Nederlanders.
Dat moet echt een keer gaan veranderen, want mensen beginnen er steeds meer genoeg van te krijgen. En dat is een trend die we in heel West-Europa zien.
De oorzaak is heel simpel: individuele mensen die antisemitisch zijn en die geweldadig zijn. En dat moeten ze dus veel harder aanpakken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk buitelen we nu over elkaar wie de schuld hiervan moeten geven, met als resultaat dat we vooral naar elkaar wijzen en er niks gebeurt aan de oorzaken.
Oh? Als het om boerenprotesten of voetbalsupporters gaat lees ik hier meestal andere dingen. Dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden. Over vermeende ereschulden van alle ‘witte’ Nederlanders aan allerlei groepen zal ik het maar niet hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nonsens. Moslims hebben zelfkritiek genoeg. Maar groepskritiek oid zou echt absurd zijn, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en misschien voor die van je eigen minderjarige kinderen, maar voor verder helemaal niemand.
Leuk geprobeerd weer, maar geen antwoord op de vraag. Is anti-semitisme een probleem onder moslims of niet?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is geen 'gemeenschap' wat betreft antisemitisme, inderdaad. Ze delen een geloof, ze delen niet alle opvattingen over alles in de wereld.
En waarom zijn die mensen anti-semitisch? Of vind je die vraag niet interessant?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De oorzaak is heel simpel: individuele mensen die antisemitisch zijn en die geweldadig zijn. En dat moeten ze dus veel harder aanpakken.
Als je er niks vanaf weet moet je er niet over praten.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Joh, dit kun je toch ook allemaal over voetbalhooligans zeggen. Maccabi Tel Aviv staat bekend als de meest racistische club van Israel.
Je kan je grootste sponsor niet voor joker zetten natuurlijk (wilders heeft in zijn jeugd in een Kibboets gewoond)quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het sowieso wel weer heel makkelijk om Halsema en de politie de schuld te geven, zoals Wilders weer probeert te framen. 800 man extra inzet was blijkbaar nog niet genoeg.
Sowieso ook vreemd dat Wilders dan op Schiphol staat om de Israëlische regering te ontvangen. Die heeft daar niets te zoeken.
Er zijn antisemitische moslims en niet antisemitisme moslims. Zoals je ook antisemitische rechtse Nederlanders hebt en niet antisemitische rechtse Nederlanders hebt. Dus nee, je kunt niet zeggen dat dat een probleem is onder moslims, aangezien je niet alle moslims over 1 kam kunt scheren. Zo simpel is het en zo simpel zou het ook voor jou moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd weer, maar geen antwoord op de vraag. Is anti-semitisme een probleem onder moslims of niet?
Het waren niet alleen moslims.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Maar goed. Amsterdam is wereldwijd voorpaginanieuws nu; iedereen moet dan maar zelf zijn conclusies trekken over die gezellige, ruimdenkende Nederlandse moslims.
Dat zijn twee verschillende dingen en dat weet je best. Kom op zeg.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
Dus nee, je kunt niet zeggen dat dat een probleem is onder moslims, aangezien je niet alle moslims over 1 kam kunt scheren.
Jij bent gewoon dom, met je walgelijke, discriminerende groepsdenken. Ze zouden naast antisemitisme trouwens ook het anti-moslim gedrag keihard moeten aanpakken. Anti-moslim leuzen of geweld of vervelend gedrag naar moslims puur omdat ze moslims zijn is natuurlijk exact hetzelfde als antisemitisme. En jij bent daar nu eigenlijk wel flink mee bezig.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En waarom zijn die mensen anti-semitisch? Of vind je die vraag niet interessant?
Kom op zeg, denk je dat we dom zijn ofzoNiemand gelooft dit.
Nee, maar dat mag je schijnbaar ook niet zeggen want er zit vast wel een tolerant genie tussen ergens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn voetbalhooligans zo ruimdenkend dan?
Kabinet Geert-1 staat er weer lekker op ja.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Oh? Als het om boerenprotesten of voetbalsupporters gaat lees ik hier meestal andere dingen. Dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden. Over vermeende ereschulden van alle ‘witte’ Nederlanders aan allerlei groepen zal ik het maar niet hebben.
Maar goed. Amsterdam is wereldwijd voorpaginanieuws nu; iedereen moet dan maar zelf zijn conclusies trekken over die gezellige, ruimdenkende Nederlandse moslims.
Rustig maar mannetje, je hoeft niet verder te posten als je je eigen graf gegraven hebt hequote:Op vrijdag 8 november 2024 18:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij bent gewoon dom, met je walgelijke, discriminerende groepsdenken. Ze zouden naast antisemitisme trouwens ook het anti-moslim gedrag keihard moeten aanpakken. Anti-moslim leuzen of geweld of vervelend gedrag naar moslims puur omdat ze moslims zijn is natuurlijk exact hetzelfde als antisemitisme. En jij bent daar nu eigenlijk wel flink mee bezig.
Jij hebt je eigen discriminerende kant wel weer genoeg laten zien, inderdaadquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Rustig maar mannetje, je hoeft niet verder te posten als je je eigen graf gegraven hebt he
Maccabi Tel Aviv is de meest racistische club en islamofobe club van Israel. Of je dat nu leuk vind of niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je er niks vanaf weet moet je er niet over praten.
Over dat gewelddadig zijn zat ik wel over na te denken, ergens is het acceptabel om maar met je vrienden zomaar iemand "willekeurig" in elkaar te slaan omdat hij een Jood/Homo/whatever is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De oorzaak is heel simpel: individuele mensen die antisemitisch zijn en die geweldadig zijn. En dat moeten ze dus veel harder aanpakken.
Je hebt 0 verstand van het voetbal in Israël, hoe kom je hierbij?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maccabi Tel Aviv is de meest racistische club en islamofobe club van Israel. Of je dat nu leuk vind of niet.
Maar ook omdat hij of zij moslim/dragqueen oid is. Minderheden zijn helaas altijd al slachtoffer van geweld geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Over dat gewelddadig zijn zat ik wel over na te denken, ergens is het acceptabel om maar met je vrienden zomaar iemand "willekeurig" in elkaar te slaan omdat hij een Jood/Homo/whatever is.
Geen idee wat je daar nu mee aanmoet.
Dat is Beitar Jerusalem. Maccabi Tel Aviv valt normaal nog relatief mee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maccabi Tel Aviv is de meest racistische club en islamofobe club van Israel. Of je dat nu leuk vind of niet.
Ik lees weinig geweld tegen moslims in NL om eerlijk te zijn. Discrimatie, ongetwijfeld. Maar de daders in dit soort gevallen zijn moslims hoor. Vannacht kon iedereen het op grote schaal zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook omdat hij of zij moslim/dragqueen oid is. Minderheden zijn helaas altijd al slachtoffer van geweld geweest.
Idd. Is 'algemeen' bekend.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat is Beitar Jerusalem. Maccabi Tel Aviv valt normaal nog relatief mee.
Gelukkig heeft Geert meteen een boze tweet gestuurd om het op te lossen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kabinet Geert-1 staat er weer lekker op ja.
Blijkt Geert ook geen oplossingen te hebben. Wie had dat kunnen denken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kabinet Geert-1 staat er weer lekker op ja.
40% van de Nederlandse moskeeën kampt met geweldsincidenten: https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsincidentenquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ik lees weinig geweld tegen moslims in NL om eerlijk te zijn. Discrimatie, ongetwijfeld. Maar de daders in dit soort gevallen zijn moslims hoor. Vannacht kon iedereen het op grote schaal zien.
Nee hoor dat kan niet. Het zijn altijd maar individuen die gewelddadig zijn en voetbalsupporter zijn heeft er niets mee te maken. Er zijn ook niet-gewelddadige voetbalsupporters. Heel smerig om een groep over 1 kam te smeren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar zit dat hersenloos geweld gebruiken rondom voetbal ingebakken.
Dat viel ook samen met het einde van paars en de sfeer met vernielingen die “in de kern” (niet qua nieuwsopklopping) veel beladener was nog.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is al sinds de dagen van Pim Fortuyn zo in mijn beleving. Geldt eigenlijk voor de hele publieke omroep imho.
Haha ja hoor, we moeten een willekeurige 'fan' gelovenquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
Some Maccabi fans 'looking for a fight', witness tells BBC
published at 11:15
11:15
The BBC has spoken to a fan who went to the match last night, who reports seeing Maccabi Tel Aviv supporters on the Amsterdam metro "going up and down the carriages three or four times looking for a fight".
Conor says: "Everyone was going into the city so everyone knew what was going to happen."
He adds that he is "shocked by the portrayal" of the incident in the media, adding that the attacks were "completely provoked" and Palestinian flags were "torn down the night before".
-----------
Ik weet héél zeker dat die Maccabi supporters zelf uit waren op rellen en al twee dagen lang de politiek erbij sleepten. Taxichauffeurs belaagden, de minuut stilte negeerden enz.
Vervolgens raken ook onschuldigen erbij betrokken en dat is niet goed, nee, maar kom op, 5 gewonden is geen pogrom of Kristallnacht zeg.
Het Nederlandje dat zich drukker maakt om 5 gewonden dan tienduizenden doden.
Ja, het haalt lang niet altijd het nieuws. Sowieso haalt heel weinig islamofoob geweld het landelijk nieuws.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
40% van de Nederlandse moskeeën kampt met geweldsincidenten: https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsincidenten
Ze halen alleen lang niet allemaal het nieuws. Wellicht bewust, om kopieergedrag te voorkomen.
Er zijn er heel veel die dit zeggen en Maccabi heeft een geschiedenis.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha ja hoor, we moeten een willekeurige 'fan' geloven
Dat die hersenloze voetbalsupporters zich niet kunnen gedragen is logisch, maar dat is geen uitnodiging of reden tot geweld en dat weet je zelf ook wel. De reden voor het geweld ligt ergens anders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn er heel veel die dit zeggen en Maccabi heeft een geschiedenis.
Ook in Griekenland bijvoorbeeld. Hetzelfde liedje.
voetbal is de reden dat ze hier waren, verder houdt het daar wel een beetje bij op he. Het was de ultieme kans voor de kansenparels om hun aard te laten zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Zonder voetbal was dit niet gebeurd, wil je zeggen? Als er 2600 Israëliërs naar Amsterdam waren gekomen voor een weekendje Concertgebouw en Rijksmuseum waren ze ook in elkaar geslagen? Ik denk het niet.
Ik kan me niet herinneren dat er Benfica supporters werden opgejaagd 1,5 maand terug. Of dat je je paspoort moest afstaan om te kijken of je wel uit Amsterdam komt ipv Groningen drie weken geleden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Zonder voetbal was dit niet gebeurd, wil je zeggen? Als er 2600 Israëliërs naar Amsterdam waren gekomen voor een weekendje Concertgebouw en Rijksmuseum waren ze ook in elkaar geslagen? Ik denk het niet.
Ik denk het ook niet. Als je onze Ajax en Feyenoord hooligans ergens naartoe stuurt ipv onze cultuurtoeristen, dan is er gegarandeerd ergens weer een rel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Logisch; hoe beter je witte-erfschuld-diversiteit-inclusie-fetisj tonen dan te stemmen op een salafisten partij.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.welingelichte(...)uld-aan-maccabi-tuig
DENK-Goden. Die krijgen de volgende keer mijn stem @:EttovanBelgie(grapje)
De daders waren gisteravond niet bepaald voetbalfans hè.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit geweld gebeurt echt alleen rondom voetbalwedstrijden. In binnen- en buitenland trouwens, niet voor niet dat Ajax geen fans naar San Sebastián mee mag nemen. Wat dat betreft is de snelste oplossing bij alle wedstrijden het uitvak afschaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |