Ja. Ik vind dat ook gewoon bij hun vak horen. Spreken met Jan en alleman.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Don Ceder was eerder dit jaar in Israël en sprak met jan en alleman.
Dit gedrag ontstaat niet in een vacuum. Anti-semitisme is een probleem in moslimgemeenschappen en dat is niet toevallig zo. Natuurlijk moet je mensen aankijken op hun geloof, als dat geloof leidt tot gewelddadig gedrag.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je moet mensen niet aankijken op hun geloof. Dat is toch de stelling. Daarom zijn mensen toch boos dat er over jodenjacht werd gesproken in telegram groepjes.
Dan slaat het dus als kut op dirk om vervolgens te zeggen moslims zijn het probleem. Er leven hier 1.000.000 moslims. Als ik royaal ben waren er gisteren 1000 een probleem. Dus 99.9% van de moslims zijn niet het probleem. Maarja logica, dat is een lastige voor velen.
Er is wel een verschil tussen tweedekamerleden die op werkbezoek zijn en een partijleider die achter de rug van het kabinet om even het buitenlandse beleid denkt te kunnen bepalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Don Ceder was eerder dit jaar in Israël en sprak met jan en alleman.
Correct.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:00 schreef Nielsch het volgende:
Dick Schoof is een laffe man aan de halsband van Geert Wilders.
Dat tweede is dan ook niet aan de hand. Er is geen verschil.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen tweedekamerleden die op werkbezoek zijn en een partijleider die achter de rug van het kabinet om even het buitenlandse beleid denkt te kunnen bepalen natuurlijk.
Dat je het natuurlijk vindt dat je mensen aankijkt op hun geloof is vrij bizar. Logisch volgens jou dus dat gisteren werd gekeken of mensen joods waren? Israeli's hebben zich het afgelopen jaar extreem gewelddadig getoond.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit gedrag ontstaat niet in een vacuum. Anti-semitisme is een probleem in moslimgemeenschappen en dat is niet toevallig zo. Natuurlijk moet je mensen aankijken op hun geloof, als dat geloof leidt tot gewelddadig gedrag.
Ik weet dat je het eens bent met zo'n stelling als je het hebt over extreem-rechtse groepen die allerlei smerigheid geloven.
Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat je het natuurlijk vindt dat je mensen aankijkt op hun geloof is vrij bizar. Logisch volgens jou dus dat gisteren werd gekeken of mensen joods waren? Israeli's hebben zich het afgelopen jaar extreem gewelddadig getoond.
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.
Er zitten wat verzen in de Koran waarin negatief over het Jodendom gesproken wordt, maar dat de kern van het probleem in de Islam zou zitten lijkt me schromelijk overdreven. Veel eerder in de historie van Israël en de verbondenheid die Arabische volken voelen met hun Palestijnse broedervolk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.
Je hebt gelijk dat we in Europa geen islam nodig hadden om zelf Joden te vernietigen, maar dat betekent niet dat er geen structureel probleem is met (delen van) de Islam en andersdenkenden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.
Het zit allemaal in elkaar verweven tegenwoordig. Maar het blijft fundamenteel: dit land is voor de moslims en niet voor de Joden. Dat is een eeuwenoud religieus conflict, dat zit ingebakken in zowel de religie als de cultuur.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:29 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Er zitten wat verzen in de Koran waarin negatief over het Jodendom gesproken wordt, maar dat de kern van het probleem in de Islam zou zitten lijkt me schromelijk overdreven. Veel eerder in de historie van Israël en de verbondenheid die Arabische volken voelen met hun Palestijnse broedervolk.
Misschien houden ze daar gewoon niet zo van Amsterdam.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me dat de NCTV dit kennelijk niet gezien heeft.
Als ze echt geen signalen van voorbereiding op hebben gevangen, is daar iets goed mis.
Ik vind het echt verschrikkelijk hoe jij hier allemaal totaal onschuldige Nederlanders loopt te beschuldigen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.
Dat dus, ik vind het echt niet normaal. Stukje grootheidswaanzin.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]
Waarom? Waar bemoeit deze partijleider zich mee?
Nee de kern van het probleem zit in groepsdenken. Omdat mensen van een bepaalde groep iets doen kijk je de hele groep erop aan. Dat is wat er gisteren ook gebeurde. Omdat Israel iets doet worden Israelische mensen daar op aangekeken. Dat is het probleem.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.
Ja of, we laten onze schaduwpremier dan ook lekker zelf de verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat dus, ik vind het echt niet normaal. Stukje grootheidswaanzin.
Ik vind het vooral bijzonder dat de Israëlische diensten beweren Nederland gewaarschuwd te hebben voor ongeregeldheden, en de NCTV aangeeft geen waarschuwingen gehad te hebben vanuit Israël. Ik zie eigenlijk niet in waarom de NCTV hierover zou liegen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
Ik verbaas me dat de NCTV dit kennelijk niet gezien heeft.
Als ze echt geen signalen van voorbereiding op hebben gevangen, is daar iets goed mis.
Ook wel opmerkelijk dat dezelfde figuren die aan de lopende band aan het huilen zijn over buitenlandse inmenging in onze politiek ("BrusSELse EurOCRaten !!!~EINZ) hier dan weer geen enkel probleem in zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]
Waarom? Waar bemoeit deze partijleider zich mee?
Wie weet, aangezien de grenzen tussen wie wat doet kennelijk nogal vervaagd zijn, hebben ze hun bevindingen misschien wel per ongeluk naar een partijleider gestuurd ipv naar de juiste dienst.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:49 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat de Israëlische diensten beweren Nederland gewaarschuwd te hebben voor ongeregeldheden, en de NCTV aangeeft geen waarschuwingen gehad te hebben vanuit Israël. Ik zie eigenlijk niet in waarom de NCTV hierover zou liegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |