abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 16:57:22 #126
236264 crew  capricia
pi_215521753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Don Ceder was eerder dit jaar in Israël en sprak met jan en alleman.
Ja. Ik vind dat ook gewoon bij hun vak horen. Spreken met Jan en alleman.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215521763
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Helemaal niet. Je moet mensen niet aankijken op hun geloof. Dat is toch de stelling. Daarom zijn mensen toch boos dat er over jodenjacht werd gesproken in telegram groepjes.
Dan slaat het dus als kut op dirk om vervolgens te zeggen moslims zijn het probleem. Er leven hier 1.000.000 moslims. Als ik royaal ben waren er gisteren 1000 een probleem. Dus 99.9% van de moslims zijn niet het probleem. Maarja logica, dat is een lastige voor velen.
Dit gedrag ontstaat niet in een vacuum. Anti-semitisme is een probleem in moslimgemeenschappen en dat is niet toevallig zo. Natuurlijk moet je mensen aankijken op hun geloof, als dat geloof leidt tot gewelddadig gedrag.

Ik weet dat je het eens bent met zo'n stelling als je het hebt over extreem-rechtse groepen die allerlei smerigheid geloven.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:00:16 #128
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215521780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Don Ceder was eerder dit jaar in Israël en sprak met jan en alleman.
Er is wel een verschil tussen tweedekamerleden die op werkbezoek zijn en een partijleider die achter de rug van het kabinet om even het buitenlandse beleid denkt te kunnen bepalen natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215521785
Dick Schoof is een bange laffe man aan de halsband van Geert Wilders, die af en toe een rotschop van zn baasje krijgt als ie niet luistert. Totaal niet geschikt als MP. Weer zo'n faalplan van Pieter "Extraparlementair" Omtzigt.

[ Bericht 29% gewijzigd door capricia op 08-11-2024 17:16:10 ]
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:00:52 #130
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215521790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:00 schreef Nielsch het volgende:
Dick Schoof is een laffe man aan de halsband van Geert Wilders.
Correct.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 08-11-2024 17:16:18 ]
pi_215521795
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is wel een verschil tussen tweedekamerleden die op werkbezoek zijn en een partijleider die achter de rug van het kabinet om even het buitenlandse beleid denkt te kunnen bepalen natuurlijk.
Dat tweede is dan ook niet aan de hand. Er is geen verschil.
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:03:45 #132
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215521826
Het lijkt mij erg handig dat we, ongeacht wat Israel, Rusland, de VS of wie dan ook waar uitspookt we burgers van dat land sterker nog personen in algemene zin niet (als in nooit) gewelddadig tegemoet treden. Er is geen enkele rechtvaardiging voor geweld tegen personen omdat ze toevallig deel van een volk, een ras, een sekse, een gender, een religie, een fanclub of welke willekeurige groep dan ook uitmaken. Geen enkele! Ook wanneer personen liedjes zingen die je niet aanstaan, jou in jouw beleving belachelijk maken, of overduidelijk fan zijn van een club die jou niet aanstaat is er nooit, maar dan ook nooit een excuus om in geweld te gebruiken

Personen die dergelijk geweld toepassen mogen van mij hetzelfde geweld of erger ondergaan. Personen met een niet Nederlandse of dubbele nationaliteit mogen van mij uitgezet worden. Zware straffen, heropvoeding en indien onverbeterbaar levenslang opsluiten vind ik ook helemaal prima. Weg met die idioten die de kern van onze samenleving niet begrijpen, gewoon opzouten of ga alsjeblieft gewoon dood. Wanneer je jouw woede niet onder controle hebt, wanneer je in geweld vervalt omdat je het met iets niet eens bent dan hoor je niet in onze samenleving thuis. Links en rechts, raciaal en religieus.

Tegelijkertijd mag je Israel een genocide plegende misdadige staat vinden, mag je hetzelfde van Rusland vinden, mag je Hezbollah of Hamas terroristen of juist vrijheidsstrijders vinden, mag je zwarte piet racisme vinden (of juist niet), het mag allemaal. Maar zodra je de grens van demonstratie en protest oversteekt hoor je of in het gevang of gewoon niet in ons land thuis.

En van politici verwacht ik dat ze daders veroordelen en niet dit soort shit misbruiken voor een eigen agenda of het vervolgen van hele bevolkingsgroepen.
pi_215521895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit gedrag ontstaat niet in een vacuum. Anti-semitisme is een probleem in moslimgemeenschappen en dat is niet toevallig zo. Natuurlijk moet je mensen aankijken op hun geloof, als dat geloof leidt tot gewelddadig gedrag.

Ik weet dat je het eens bent met zo'n stelling als je het hebt over extreem-rechtse groepen die allerlei smerigheid geloven.
Dat je het natuurlijk vindt dat je mensen aankijkt op hun geloof is vrij bizar. Logisch volgens jou dus dat gisteren werd gekeken of mensen joods waren? Israeli's hebben zich het afgelopen jaar extreem gewelddadig getoond.

Ik vind niet logisch dat je mensen aankijkt op hun geloof. Dat moet je niet doen, kijk ze aan op hun denkbeelden. Zoals ik je al even voorrekende als gisteren 0,1% van de moslims zich misdroegen moet je niet de 99,9% die dat niet deden daar ook op aankijken die zijn niet verantwoordelijk voor de acties van anderen. Wilders doet dat wel meteen, die zit dus bijna net zo fout als de lui die hij keihard veroordeelt.
pi_215521926
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat je het natuurlijk vindt dat je mensen aankijkt op hun geloof is vrij bizar. Logisch volgens jou dus dat gisteren werd gekeken of mensen joods waren? Israeli's hebben zich het afgelopen jaar extreem gewelddadig getoond.

Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.
pi_215522049
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, het moslimgeloof is giftig en de wereld en Nederland zou beter zijn als het niet zou bestaan. Want dan zou dit geweld simpelweg niet voorkomen. Mensen die dat geloof aanhangen moeten hier iets mee. Ik ga mensen niet veroordelen voor alleen het hebben van denkbeelden, maar anti-semitisme is ingebakken in de islam en dat is een probleem. Dat probleem moet opgelost worden door moslims zelf.
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.
pi_215522092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dit soort achterlijke leugens zijn giftig. Ook zonder islam zijn er miljoenen joden in Europa vergast. De Islam bestaat ook niet in de zin dat niet al die mensen hetzelfde over dingen denken, zulke extreme simplificatie vind jij misschien makkelijk maar daar zit ook de kern van het probleem.
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.
pi_215522164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De kern van het probleem zit in de islam ja. Gelukkig dat niet iedereen er hetzelfde over denkt, maar dat maakt het niet minder fundamenteel. We hebben die mensen hier nou eenmaal geimporteerd dus moeten we er wat mee. Dan is oproepen tot het uitroeien van de meest giftige fundamenten absoluut nodig.
Er zitten wat verzen in de Koran waarin negatief over het Jodendom gesproken wordt, maar dat de kern van het probleem in de Islam zou zitten lijkt me schromelijk overdreven. Veel eerder in de historie van Israël en de verbondenheid die Arabische volken voelen met hun Palestijnse broedervolk.
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:32:46 #138
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215522211
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je hebt gelijk dat we in Europa geen islam nodig hadden om zelf Joden te vernietigen, maar dat betekent niet dat er geen structureel probleem is met (delen van) de Islam en andersdenkenden.

Moslims (en leden van elke andere bevolkingsgroep) moeten zich aan Nederlandse wetgeving houden, altijd en overal binnen Nederland. Doe je dat niet, dan hoor je hier niet. Individuen van elke bevolkingsgroep die zich gewoon aan de wet houden moeten tegelijkertijd gewoon hun leven kunnen leiden.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:35:35 #139
236264 crew  capricia
pi_215522247
Ik verbaas me dat de NCTV dit kennelijk niet gezien heeft.
Als ze echt geen signalen van voorbereiding op hebben gevangen, is daar iets goed mis.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215522254
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:29 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Er zitten wat verzen in de Koran waarin negatief over het Jodendom gesproken wordt, maar dat de kern van het probleem in de Islam zou zitten lijkt me schromelijk overdreven. Veel eerder in de historie van Israël en de verbondenheid die Arabische volken voelen met hun Palestijnse broedervolk.
Het zit allemaal in elkaar verweven tegenwoordig. Maar het blijft fundamenteel: dit land is voor de moslims en niet voor de Joden. Dat is een eeuwenoud religieus conflict, dat zit ingebakken in zowel de religie als de cultuur.
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:39:12 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215522284
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
Als ze echt geen signalen van voorbereiding op hebben gevangen, is daar iets goed mis.
Misschien houden ze daar gewoon niet zo van Amsterdam.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215522295
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk hoe jij hier allemaal totaal onschuldige Nederlanders loopt te beschuldigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:43:57 #143
375570 crew  Cyan9
pi_215522335
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]

Waarom? Waar bemoeit deze partijleider zich mee? :')
Dat dus, ik vind het echt niet normaal. Stukje grootheidswaanzin.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:44:44 #144
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215522340
Heeft iemand hier trouwens het telefoonnummer van Netanyahu? Dan bel ik 'm ook ff om te zeggen wat ik er van denk. Moet geen probleem als je niet in het kabinet zit.
pi_215522352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee de kern van het probleem zit in groepsdenken. Omdat mensen van een bepaalde groep iets doen kijk je de hele groep erop aan. Dat is wat er gisteren ook gebeurde. Omdat Israel iets doet worden Israelische mensen daar op aangekeken. Dat is het probleem.
Dezelde denkfout te herhalen door wat jij doet, sommige moslims (dan moet ik nog maar aannemen dat het allemaal moslims waren) doen iets fout en dan wil je alle moslims daarop aankijken, brengt je niks verder.
Al helemaal niet van dat gedoe dat het ingebakken zou zijn in het geloof of whatever. Zoals we dus weten was voor de holocaust helemaal geen islam nodig wel groepsdenken.

Met het groepsdenken wat je wil doen, dat het ingebakken zit in de Islam. Kun je prima verantwoorden dat er gisteren joden aan werden gevallen. Iedereen in Israel heeft diensplicht in het IDF, allemaal schuldig aan de massamoorden daar. Maar dat vindt je juist fout om die willekeurige mensen hier daarop aan te kijken. Doe dat dus ook niet met moslims die gisteren zich niet misdragen hebben.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:46:02 #146
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215522361
quote:
85s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat dus, ik vind het echt niet normaal. Stukje grootheidswaanzin.
Ja of, we laten onze schaduwpremier dan ook lekker zelf de verantwoordelijkheid nemen.
Maar iets zegt me dat GW die verantwoordelijkheid liever afschuift.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:49:30 #147
375570 crew  Cyan9
pi_215522393
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder dat de Israëlische diensten beweren Nederland gewaarschuwd te hebben voor ongeregeldheden, en de NCTV aangeeft geen waarschuwingen gehad te hebben vanuit Israël. Ik zie eigenlijk niet in waarom de NCTV hierover zou liegen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:50:10 #148
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215522400
Als ze zo graag oorlog willen voeren, waarom sluit men niet gewoon aan bij die regio en gaan ze daar vechyen of helpen. Het heeft zo weinig zin om duizenden kilometers verderop iemand te willen slaan, ga dan naar dat gebied. Misscien kan de staat voor een enkele reis zorgen.

Iemand pijn willen doen is al dom, laat staan voor een oorlog die zo ver weg gehouden wordt en niet eens een land is waar je ooit hebt gewoond.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215522415
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Dit ook:
[ x ]

Waarom? Waar bemoeit deze partijleider zich mee? :')
Ook wel opmerkelijk dat dezelfde figuren die aan de lopende band aan het huilen zijn over buitenlandse inmenging in onze politiek ("BrusSELse EurOCRaten !!!~EINZ) hier dan weer geen enkel probleem in zien.
  Moderator vrijdag 8 november 2024 @ 17:52:11 #150
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215522421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:49 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind het vooral bijzonder dat de Israëlische diensten beweren Nederland gewaarschuwd te hebben voor ongeregeldheden, en de NCTV aangeeft geen waarschuwingen gehad te hebben vanuit Israël. Ik zie eigenlijk niet in waarom de NCTV hierover zou liegen.
Wie weet, aangezien de grenzen tussen wie wat doet kennelijk nogal vervaagd zijn, hebben ze hun bevindingen misschien wel per ongeluk naar een partijleider gestuurd ipv naar de juiste dienst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')