Je moet torenhoge straffen geven voor groepshaat en uitingen daarvan. Echt snoeihard afstraffen en het een grote zonde in de moderne maatschappij maken, want anders gaat het inderdaad niet goed komen. Ook uitgebreid op scholen stilstaan bij de grote gevaren van groepshaat. Het is de kern van heel veel problemen. Je moet mensen beoordelen op hun eigen woorden en daden, en niet op hun afkomst.quote:Op vrijdag 8 november 2024 20:33 schreef mcmlxiv het volgende:
De grote vraag is, hoe gaan we binnen de rechtsstatelijke grenzen echt een antwoord vinden op deze shit.
Vinden we geen antwoord dan ben ik bang dat op enig moment de rechtsstaat ten onder gaat omdat het te lang duurt om binnen die grenzen een afdoende antwoord te vinden en daarmee antwoorden buiten die grenzen gezocht gaan worden.
We moeten een methode vinden om EN de daders van deze shit echt aan te pakken EN mensen die denken dit ook te gaan willen doen echt af te schrikken. Vinden we die methode niet, dan zijn de alternatieven eigenlijk te erg om over na te denken.
Dat is veel te woke / links. Als je dat wilt invoeren, gaat gegarandeerd de PVV steigeren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je moet torenhoge straffen geven voor groepshaat en uitingen daarvan. Echt snoeihard afstraffen en het een grote zonde in de moderne maatschappij maken, want anders gaat het inderdaad niet goed komen. Ook uitgebreid op scholen stilstaan bij de grote gevaren van groepshaat. Het is de kern van heel veel problemen. Je moet mensen beoordelen op hun eigen woorden en daden, en niet op hun afkomst.
Imo kun je niet voor verschillende individuen en groepen een andere meetlat gebruiken. Daar maken zowel PVV als Denk zich wel schuldig aan. Ik was overigens positief verrast dat de NOS dit berichtte Wilders voegde eraan toe dat niet alle Marokkanen "slecht zijn".. Dat valt me nog mee. Maar dit probleem ga je niet oplossen met thee drinken. Met thee drinken bereik je alleen jongeren die al bereid zijn om hun best te doen. De rest zit nog steeds op Telegram en Tiktok om een gewelddadige incel te worden. Hier moet echt een andere aanpak voor komen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is veel te woke / links. Als je dat wilt invoeren, gaat gegarandeerd de PVV steigeren.
Hangt er vanaf hoe je straft. Als er gebiedverboden of in elk geval verboden in een bepaalde tijd in een bepaald gebied bij zitten wel. Dat gebeurt bij voetbalhooligans ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef xpompompomx het volgende:
Maar heeft "snoeihard straffen" ooit wel eens effect gehad? Want het is niet bepaald een nieuw concept verder.
Deze gasten hebben geen respect meer voor de politie of wie dan ook. Dat respect moet terugkeren. Geen idee wat de beste methode is, maar snoeihard straffen lijkt mij zeer een optie.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef xpompompomx het volgende:
Maar heeft "snoeihard straffen" ooit wel eens effect gehad? Want het is niet bepaald een nieuw concept verder.
Ja, alleen zit dat probleem nu juist bij extreem-rechts natuurlijk. Met statistisch gezien ook een stuk meer aanvallen en gewonden per jaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Imo kun je niet voor verschillende individuen en groepen een andere meetlat gebruiken. Daar maken zowel PVV als Denk zich wel schuldig aan. Ik was overigens positief verrast dat de NOS dit berichtte Wilders voegde eraan toe dat niet alle Marokkanen "slecht zijn".. Dat valt me nog mee. Maar dit probleem ga je niet oplossen met thee drinken. Met thee drinken bereik je alleen jongeren die al bereid zijn om hun best te doen. De rest zit nog steeds op Telegram en Tiktok om een gewelddadige incel te worden. Hier moet echt een andere aanpak voor komen.
Nee joh, ten eerste kan dat niet in de Nederlandse rechtspraak, met name bij minderjarigen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze gasten hebben geen respect meer voor de politie of wie dan ook. Dat respect moet terugkeren. Geen idee wat de beste methode is, maar snoeihard straffen lijkt mij zeer een optie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 84% gewijzigd door Lospedrosa op 08-11-2024 22:04:42 ]Vakman pur sang
Eens. We staan tegenwoordig aan alle kanten toe dat men regels gaat overtreden. Mensen die zich op snelwegen vastlijmen, mensen die met tractors de boel blokkeren, mensen die demonstraties houden op plekken waar het verboden is... niemand krijgt een straf. Dan raakt het respect voor de politie natuurlijk weg. Je weet dat als je opgepakt wordt, de kans zeer groot is dat je alleen foei te horen krijgt voor je weer naar huis mag. En dat desnoods 10 keer achter elkaar.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Deze gasten hebben geen respect meer voor de politie of wie dan ook. Dat respect moet terugkeren. Geen idee wat de beste methode is, maar snoeihard straffen lijkt mij zeer een optie.
Het is ook niet zo dat Nederland soft straft nee. Je moet het toch echt op een meer sociaal-democratische manier benaderen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:43 schreef xpompompomx het volgende:
Volgens mij is het een breed levend probleem dat de jeugd door hun onervarenheid makkelijk te manipuleren is, en daar op grote schaal via social media misbruik van wordt gemaakt. We hebben daar nog geen goed antwoord op.quote:Op vrijdag 8 november 2024 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, alleen zit dat probleem nu juist bij extreem-rechts natuurlijk. Met statistisch gezien ook een stuk meer aanvallen en gewonden per jaar.
Keiharde repressie werkt ook niet en zijn in het verleden Amsterdamse burgemeesters voor gesneuveld. Gijs van Hall is het beroemdste voorbeeld.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. We staan tegenwoordig aan alle kanten toe dat men regels gaat overtreden. Mensen die zich op snelwegen vastlijmen, mensen die met tractors de boel blokkeren, mensen die demonstraties houden op plekken waar het verboden is... niemand krijgt een straf. Dan raakt het respect voor de politie natuurlijk weg. Je weet dat als je opgepakt wordt, de kans zeer groot is dat je alleen foei te horen krijgt voor je weer naar huis mag. En dat desnoods 10 keer achter elkaar.
Die hele geest moet weer in de fles, strafbare feiten moeten gewoon bestraft worden. Of je het nou doet voor het klimaat, tegen het kabinet, voor of tegen Israël of gewoon omdat je een idioot bent: de wet overtreden moet consequenties hebben.
Als iedereen die met politie in aanraking komt ook daadwerkelijk gestraft wordt, het liefst steeds zwaarder bij recidive, dan zal het respect voor de politie vanzelf toenemen.
Er zit iets tussen keiharde repressie en foei zeggen, natuurlijk. Ik zeg ook niet dat de straffen die er in het wetboek staan zwaarder moeten, ik zeg alleen dat ze moeten worden toegepast.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Keiharde repressie werkt ook niet en zijn in het verleden Amsterdamse burgemeesters voor gesneuveld.
Zie de scholierenverkiezingenquote:Op vrijdag 8 november 2024 22:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij is het een breed levend probleem dat de jeugd door hun onervarenheid makkelijk te manipuleren is, en daar op grote schaal via social media misbruik van wordt gemaakt. We hebben daar nog geen goed antwoord op.
Dat is altijd al zo, dat scholierenverkiezingen veel extremen laten zien. Heeft niks met hun gedachtegoed te maken, maar gewoon met stoer gedrag.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie de scholierenverkiezingen(massaal PVV en FvD)
Juist.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. We staan tegenwoordig aan alle kanten toe dat men regels gaat overtreden. Mensen die zich op snelwegen vastlijmen, mensen die met tractors de boel blokkeren, mensen die demonstraties houden op plekken waar het verboden is... niemand krijgt een straf. Dan raakt het respect voor de politie natuurlijk weg. Je weet dat als je opgepakt wordt, de kans zeer groot is dat je alleen foei te horen krijgt voor je weer naar huis mag. En dat desnoods 10 keer achter elkaar.
Die hele geest moet weer in de fles, strafbare feiten moeten gewoon bestraft worden. Of je het nou doet voor het klimaat, tegen het kabinet, voor of tegen Israël of gewoon omdat je een idioot bent: de wet overtreden moet consequenties hebben.
Als iedereen die met politie in aanraking komt ook daadwerkelijk gestraft wordt, het liefst steeds zwaarder bij recidive, dan zal het respect voor de politie vanzelf toenemen.
Yup. Een karikatuur van fatsoenlijk bestuur.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Dit is al langer aan de gang.
Maar een premier alla Schoof maakt het er niet beter op.
Dat is 0 gezag. Iedereen doet maar wat, lijkt het wel.
Dat hele hoofdlijnen akkoord is daar toch ook gewoon een uitvloeisel van. 0 visie.
Iedere partij een hoofdstukje. En geen samenhang.
Zoek het maar uit.
Volgens mij niet hoor. Laatste in 2023 was de eerste waar extreem-rechts een dikke meerderheid behaalde. In eerdere scholierenverkiezingen had je ook wel eens pvda of vvd als grootste.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is altijd al zo, dat scholierenverkiezingen veel extremen laten zien. Heeft niks met hun gedachtegoed te maken, maar gewoon met stoer gedrag.
Het is vooral ook de hele liveblogcultus. XR bezet een snelweg, hup een liveblog. Vroeger ging men daar wat ontspannender mee om. Natuurlijk, het wordt een ander verhaal wanneer ambulances worden gehinderd maar je kunt ook je schouders er een beetje over op houden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens mij heeft Nederland al hoge straffen vergeleken met andere landen. Maar ze worden niet opgelegd of de pakkans is te laag.
Ja.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Een karikatuur van fatsoenlijk bestuur.
Tijd om het Binnenhof maar op te doeken en een federale EU te beginnen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
En dan zit je daar als lokale bestuurder of ambtenaar tussen. Of als politie.
En vanuit Den Haag kun je enkel een kaasschaaf verwachten.
Wat een droefenis.
En onze minister David van Weel voor justitie staat daar enkel te knikken als een Israëlische minister naast hem vertelt dat dit toch wel het heftigste is wat er in Europa na WO2 gebeurd is met joden.
Het is allemaal zo incompetent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |