abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215522454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk hoe jij hier allemaal totaal onschuldige Nederlanders loopt te beschuldigen.
Ik beschuldig helemaal niemand, het is wel typisch dat je daar naar grijpt in plaats van een argument te gebruiken.

Er is een probleem in een gemeenschap. Die gemeenschap moet dat oplossen. Ik vind dat ook bij andere groepen, zoals boeren. Die hadden er veel beter aan gedaan om die walgelijke extremisten niet zo veel ruimte te geven en de extreme groepen zo het beeld te laten bepalen.

Ook vind ik het absurd dat universiteiten dit soort rot zo ver hebben laten komen. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de daden, dat zijn alleen de daders. Gemeenschappen zijn wél verantwoordelijk voor de denkbeelden. Het is niet zo dat een groep moslims zomaar toevallig een groep Joden aan gaat vallen. Daar zitten giftige denkbeelden onder. Dat maakt de groep moslims in het algemeen niet schuldig aan de daden. Nogmaals: moslims in het algemeen zijn niet schuldig aan daden van andere moslims. Schijnbaar moet ik dat drie keer zeggen.

En ja, dit geldt ook voor de Joodse gemeenschap in Nederland. Dat extreme Zionisme waar Wilders ook mee dweept vind ik net zo walgelijk.
pi_215522473
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik beschuldig helemaal niemand, het is wel typisch dat je daar naar grijpt in plaats van een argument te gebruiken.

Er is een probleem in een gemeenschap. Die gemeenschap moet dat oplossen. Ik vind dat ook bij andere groepen, zoals boeren. Die hadden er veel beter aan gedaan om die walgelijke extremisten niet zo veel ruimte te geven en de extreme groepen zo het beeld te laten bepalen.

Ook vind ik het absurd dat universiteiten dit soort rot zo ver hebben laten komen. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de daden, dat zijn alleen de daders. Gemeenschappen zijn wél verantwoordelijk voor de denkbeelden.
Er is geen probleem in de gemeenschap, er is een probleem met allerlei individuën met allerlei verschillende achtergronden. Dat groepsdenken waarmee jij dus wel allerlei Nederlanders vals beschuldigd slaat helemaal nergens op. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat een andere christen doet, jij bent niet verantwoordelijk voor wat andere rechtse figuren doen en zo zijn moslims niet verantwoordelijk voor de andere moslims en boeren niet voor andere boeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215522484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen probleem in de gemeenschap
Jij wil ontkennen dat anti-semitisme geen probleem is in de moslimgemeenschap in Nederland? Of bestaat er nu ineens geen gemeenschap meer?
pi_215522506
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jij wil ontkennen dat anti-semitisme geen probleem is in de moslimgemeenschap in Nederland? Of bestaat er nu ineens geen gemeenschap meer?
Ik ga alle vorm van walgelijk groepsdenken waarbij anderen verantwoordelijk zijn voor andermans daden inderdaad ontkennen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215522507
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk hoe jij hier allemaal totaal onschuldige Nederlanders loopt te beschuldigen.
Het is wel een feit dat in de Nederlandse moslimgemeenschap enig vermogen tot zelfkritiek afwezig lijkt te zijn. We zien dat keer op keer opnieuw, of het nu om straattuig, terrorisme of uitwassen als die van gisteravond gaat. Elk wangedrag wordt goedgepraat en de mislukte integratie is altijd de schuld van aan ‘islamofobie’ lijdende Nederlanders.

Dat moet echt een keer gaan veranderen, want mensen beginnen er steeds meer genoeg van te krijgen. En dat is een trend die we in heel West-Europa zien.
pi_215522514
Eeen kleine compacte overheid dat moeten we hebben
wie het meeste geld kan printen, zonder in de problemen te komen, die heeft gewonnen
pi_215522520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ga alle vorm van walgelijk groepsdenken waarbij anderen verantwoordelijk zijn voor andermans daden inderdaad ontkennen.
Prima, dat doe ik ook. Zoals ik al meerdere keren heb gezegd. Misschien kun je eens reageren op wat ik wél zeg.

Maar kun je de vraag beantwoorden? Is anti-semitisme een probleem in de moslimgemeenschap of niet? Of bestaat die gemeenschap nu ineens niet meer?
pi_215522532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is wel een feit dat in de Nederlandse moslimgemeenschap enig vermogen tot zelfkritiek afwezig lijkt te zijn.
Nonsens. Moslims hebben zelfkritiek genoeg. Maar groepskritiek oid zou echt absurd zijn, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en misschien voor die van je eigen minderjarige kinderen, maar voor verder helemaal niemand.
pi_215522555
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nonsens. Moslims hebben zelfkritiek genoeg. Maar groepskritiek oid zou echt absurd zijn, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en misschien voor die van je eigen minderjarige kinderen, maar voor verder helemaal niemand.
Wat een verrassing ineens, Hanca die uit de kast komt als een individualist ^O^
pi_215522564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar kun je de vraag beantwoorden? Is anti-semitisme een probleem in de moslimgemeenschap of niet? Of bestaat die gemeenschap nu ineens niet meer?
Er is geen 'gemeenschap' wat betreft antisemitisme, inderdaad. Ze delen een geloof, ze delen niet alle opvattingen over alles in de wereld.
pi_215522565
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
Het is toch geen geheim dat Amsterdam bol staat van anti-semitisme uit moslimhoek? Dat weten we al heel lang, Amsterdam is wat dat betreft al een flinke tijd geen Nederlandse stad meer. Wat er allemaal in die stad gebeurt moeten we wat mij betreft maar zoveel mogelijk negeren, heeft weinig te doen met de rest van het land.

Zoals jij ook weet is Amsterdam al sinds 'het (vrij politiek getinte) mirakel van Amsterdam' een pelgrimstad. De transitie van pelgrims naar toeristen is met de tijd mee een feit geweest. Tel daar de VOC en latere internationale bedrijfsvoering bij op en je hebt Amsterdam in een notendop. Iedereen die in een stad wil wonen 'waar het gebeurd' gaat naar Amsterdam (niet mijn keuze..).

Maar zo heeft ieder land ter wereld eigenlijk wel "een Amsterdam" waar men met de neus in de lucht 'internationaal georienteerd' loopt te doen. :) Dus van Amsterdam een groot Spakenburg maken gaat je sowieso niet lukken.
pi_215522570
Eigenlijk buitelen we nu over elkaar wie de schuld hiervan moeten geven, met als resultaat dat we vooral naar elkaar wijzen en er niks gebeurt aan de oorzaken.
pi_215522588
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een verrassing ineens, Hanca die uit de kast komt als een individualist ^O^
Je verdraait mijn woorden bewust, het lijkt er op dat je teveel hebt genoten bij de VrijMiBo. Dan heeft het verder geen zin. Gegroet verder.
pi_215522589
Ik vind het sowieso wel weer heel makkelijk om Halsema en de politie de schuld te geven, zoals Wilders weer probeert te framen. 800 man extra inzet was blijkbaar nog niet genoeg.

Sowieso ook vreemd dat Wilders dan op Schiphol staat om de Israëlische regering te ontvangen. Die heeft daar niets te zoeken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:07:33 #165
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215522597
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:00 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is wel een feit dat in de Nederlandse moslimgemeenschap enig vermogen tot zelfkritiek afwezig lijkt te zijn. We zien dat keer op keer opnieuw, of het nu om straattuig, terrorisme of uitwassen als die van gisteravond gaat. Elk wangedrag wordt goedgepraat en de mislukte integratie is altijd de schuld van aan ‘islamofobie’ lijdende Nederlanders.

Dat moet echt een keer gaan veranderen, want mensen beginnen er steeds meer genoeg van te krijgen. En dat is een trend die we in heel West-Europa zien.
Joh, dit kun je toch ook allemaal over voetbalhooligans zeggen. Maccabi Tel Aviv staat bekend als de meest racistische club van Israel. Zelfkritiek is voor elk 'volk' een lastig ding, ook Nederlanders.

Voor wat betreft de integratie: ik verzeker je dat een steeds verder doorgaande verrechtsing daar niks aan gaat oplossen. Doet het al meer dan 25 jaar niet. Zo werkt rechtse politiek niet. Rechts doet niet aan verbinding en integratie. Doet niet aan gelijkheid en gelijkwaardigheid bevorderen.

En nogmaals, ook blanke mannen deden mee aan de Jodenjacht. Het is niet alleen een Moslim dingetje hoor (5% bevolking).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215522606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk buitelen we nu over elkaar wie de schuld hiervan moeten geven, met als resultaat dat we vooral naar elkaar wijzen en er niks gebeurt aan de oorzaken.
De oorzaak is heel simpel: individuele mensen die antisemitisch zijn en die geweldadig zijn. En dat moeten ze dus veel harder aanpakken.
pi_215522629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oh? Als het om boerenprotesten of voetbalsupporters gaat lees ik hier meestal andere dingen. Dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden. Over vermeende ereschulden van alle ‘witte’ Nederlanders aan allerlei groepen zal ik het maar niet hebben.

Maar goed. Amsterdam is wereldwijd voorpaginanieuws nu; iedereen moet dan maar zelf zijn conclusies trekken over die gezellige, ruimdenkende Nederlandse moslims.
pi_215522637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen 'gemeenschap' wat betreft antisemitisme, inderdaad. Ze delen een geloof, ze delen niet alle opvattingen over alles in de wereld.
Leuk geprobeerd weer, maar geen antwoord op de vraag. Is anti-semitisme een probleem onder moslims of niet?
pi_215522651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
De oorzaak is heel simpel: individuele mensen die antisemitisch zijn en die geweldadig zijn. En dat moeten ze dus veel harder aanpakken.
En waarom zijn die mensen anti-semitisch? Of vind je die vraag niet interessant?

Kom op zeg, denk je dat we dom zijn ofzo :D Niemand gelooft dit.
pi_215522656
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Joh, dit kun je toch ook allemaal over voetbalhooligans zeggen. Maccabi Tel Aviv staat bekend als de meest racistische club van Israel.
Als je er niks vanaf weet moet je er niet over praten.
pi_215522661
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het sowieso wel weer heel makkelijk om Halsema en de politie de schuld te geven, zoals Wilders weer probeert te framen. 800 man extra inzet was blijkbaar nog niet genoeg.

Sowieso ook vreemd dat Wilders dan op Schiphol staat om de Israëlische regering te ontvangen. Die heeft daar niets te zoeken.
Je kan je grootste sponsor niet voor joker zetten natuurlijk (wilders heeft in zijn jeugd in een Kibboets gewoond)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215522665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd weer, maar geen antwoord op de vraag. Is anti-semitisme een probleem onder moslims of niet?
Er zijn antisemitische moslims en niet antisemitisme moslims. Zoals je ook antisemitische rechtse Nederlanders hebt en niet antisemitische rechtse Nederlanders hebt. Dus nee, je kunt niet zeggen dat dat een probleem is onder moslims, aangezien je niet alle moslims over 1 kam kunt scheren. Zo simpel is het en zo simpel zou het ook voor jou moeten zijn.
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:14:10 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215522675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Maar goed. Amsterdam is wereldwijd voorpaginanieuws nu; iedereen moet dan maar zelf zijn conclusies trekken over die gezellige, ruimdenkende Nederlandse moslims.
Het waren niet alleen moslims.

Zijn voetbalhooligans zo ruimdenkend dan?

En laten we ook de proporties in het oog houden: 5 gewonden. Dat is geen Kristallnacht en vele voetbalrellen zorgen voor een gelijk aantal gewonden.

Daarmee praat ik het niet goed alleen is 'integratie mislukt' veel te simpel. Wat is gelukte integratie? Feyenoord supporters die het hele centrum afbreken na een landstitel? Blanke jonge mannen in de Kuip met 'Hamas, Hamas alle Joden [...]'? Dan je dus heel goed geïntegreerd!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215522681
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:13 schreef Hanca het volgende:
Dus nee, je kunt niet zeggen dat dat een probleem is onder moslims, aangezien je niet alle moslims over 1 kam kunt scheren.
Dat zijn twee verschillende dingen en dat weet je best. Kom op zeg. :D
pi_215522694
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En waarom zijn die mensen anti-semitisch? Of vind je die vraag niet interessant?

Kom op zeg, denk je dat we dom zijn ofzo :D Niemand gelooft dit.
Jij bent gewoon dom, met je walgelijke, discriminerende groepsdenken. Ze zouden naast antisemitisme trouwens ook het anti-moslim gedrag keihard moeten aanpakken. Anti-moslim leuzen of geweld of vervelend gedrag naar moslims puur omdat ze moslims zijn is natuurlijk exact hetzelfde als antisemitisme. En jij bent daar nu eigenlijk wel flink mee bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')