Nee, maar dat mag je schijnbaar ook niet zeggen want er zit vast wel een tolerant genie tussen ergens.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn voetbalhooligans zo ruimdenkend dan?
Kabinet Geert-1 staat er weer lekker op ja.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:10 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Oh? Als het om boerenprotesten of voetbalsupporters gaat lees ik hier meestal andere dingen. Dan moeten de goeden maar onder de kwaden lijden. Over vermeende ereschulden van alle ‘witte’ Nederlanders aan allerlei groepen zal ik het maar niet hebben.
Maar goed. Amsterdam is wereldwijd voorpaginanieuws nu; iedereen moet dan maar zelf zijn conclusies trekken over die gezellige, ruimdenkende Nederlandse moslims.
Rustig maar mannetje, je hoeft niet verder te posten als je je eigen graf gegraven hebt hequote:Op vrijdag 8 november 2024 18:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij bent gewoon dom, met je walgelijke, discriminerende groepsdenken. Ze zouden naast antisemitisme trouwens ook het anti-moslim gedrag keihard moeten aanpakken. Anti-moslim leuzen of geweld of vervelend gedrag naar moslims puur omdat ze moslims zijn is natuurlijk exact hetzelfde als antisemitisme. En jij bent daar nu eigenlijk wel flink mee bezig.
Jij hebt je eigen discriminerende kant wel weer genoeg laten zien, inderdaadquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Rustig maar mannetje, je hoeft niet verder te posten als je je eigen graf gegraven hebt he
Maccabi Tel Aviv is de meest racistische club en islamofobe club van Israel. Of je dat nu leuk vind of niet.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je er niks vanaf weet moet je er niet over praten.
Over dat gewelddadig zijn zat ik wel over na te denken, ergens is het acceptabel om maar met je vrienden zomaar iemand "willekeurig" in elkaar te slaan omdat hij een Jood/Homo/whatever is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
De oorzaak is heel simpel: individuele mensen die antisemitisch zijn en die geweldadig zijn. En dat moeten ze dus veel harder aanpakken.
Je hebt 0 verstand van het voetbal in Israël, hoe kom je hierbij?quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maccabi Tel Aviv is de meest racistische club en islamofobe club van Israel. Of je dat nu leuk vind of niet.
Maar ook omdat hij of zij moslim/dragqueen oid is. Minderheden zijn helaas altijd al slachtoffer van geweld geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Over dat gewelddadig zijn zat ik wel over na te denken, ergens is het acceptabel om maar met je vrienden zomaar iemand "willekeurig" in elkaar te slaan omdat hij een Jood/Homo/whatever is.
Geen idee wat je daar nu mee aanmoet.
Dat is Beitar Jerusalem. Maccabi Tel Aviv valt normaal nog relatief mee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maccabi Tel Aviv is de meest racistische club en islamofobe club van Israel. Of je dat nu leuk vind of niet.
Ik lees weinig geweld tegen moslims in NL om eerlijk te zijn. Discrimatie, ongetwijfeld. Maar de daders in dit soort gevallen zijn moslims hoor. Vannacht kon iedereen het op grote schaal zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook omdat hij of zij moslim/dragqueen oid is. Minderheden zijn helaas altijd al slachtoffer van geweld geweest.
Idd. Is 'algemeen' bekend.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dat is Beitar Jerusalem. Maccabi Tel Aviv valt normaal nog relatief mee.
Gelukkig heeft Geert meteen een boze tweet gestuurd om het op te lossen.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kabinet Geert-1 staat er weer lekker op ja.
Blijkt Geert ook geen oplossingen te hebben. Wie had dat kunnen denken.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kabinet Geert-1 staat er weer lekker op ja.
40% van de Nederlandse moskeeën kampt met geweldsincidenten: https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsincidentenquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Ik lees weinig geweld tegen moslims in NL om eerlijk te zijn. Discrimatie, ongetwijfeld. Maar de daders in dit soort gevallen zijn moslims hoor. Vannacht kon iedereen het op grote schaal zien.
Nee hoor dat kan niet. Het zijn altijd maar individuen die gewelddadig zijn en voetbalsupporter zijn heeft er niets mee te maken. Er zijn ook niet-gewelddadige voetbalsupporters. Heel smerig om een groep over 1 kam te smeren.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar zit dat hersenloos geweld gebruiken rondom voetbal ingebakken.
Dat viel ook samen met het einde van paars en de sfeer met vernielingen die “in de kern” (niet qua nieuwsopklopping) veel beladener was nog.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is al sinds de dagen van Pim Fortuyn zo in mijn beleving. Geldt eigenlijk voor de hele publieke omroep imho.
Haha ja hoor, we moeten een willekeurige 'fan' gelovenquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
Some Maccabi fans 'looking for a fight', witness tells BBC
published at 11:15
11:15
The BBC has spoken to a fan who went to the match last night, who reports seeing Maccabi Tel Aviv supporters on the Amsterdam metro "going up and down the carriages three or four times looking for a fight".
Conor says: "Everyone was going into the city so everyone knew what was going to happen."
He adds that he is "shocked by the portrayal" of the incident in the media, adding that the attacks were "completely provoked" and Palestinian flags were "torn down the night before".
-----------
Ik weet héél zeker dat die Maccabi supporters zelf uit waren op rellen en al twee dagen lang de politiek erbij sleepten. Taxichauffeurs belaagden, de minuut stilte negeerden enz.
Vervolgens raken ook onschuldigen erbij betrokken en dat is niet goed, nee, maar kom op, 5 gewonden is geen pogrom of Kristallnacht zeg.
Het Nederlandje dat zich drukker maakt om 5 gewonden dan tienduizenden doden.
Ja, het haalt lang niet altijd het nieuws. Sowieso haalt heel weinig islamofoob geweld het landelijk nieuws.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
40% van de Nederlandse moskeeën kampt met geweldsincidenten: https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsincidenten
Ze halen alleen lang niet allemaal het nieuws. Wellicht bewust, om kopieergedrag te voorkomen.
Er zijn er heel veel die dit zeggen en Maccabi heeft een geschiedenis.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha ja hoor, we moeten een willekeurige 'fan' geloven
Dat die hersenloze voetbalsupporters zich niet kunnen gedragen is logisch, maar dat is geen uitnodiging of reden tot geweld en dat weet je zelf ook wel. De reden voor het geweld ligt ergens anders.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er zijn er heel veel die dit zeggen en Maccabi heeft een geschiedenis.
Ook in Griekenland bijvoorbeeld. Hetzelfde liedje.
voetbal is de reden dat ze hier waren, verder houdt het daar wel een beetje bij op he. Het was de ultieme kans voor de kansenparels om hun aard te laten zien.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Zonder voetbal was dit niet gebeurd, wil je zeggen? Als er 2600 Israëliërs naar Amsterdam waren gekomen voor een weekendje Concertgebouw en Rijksmuseum waren ze ook in elkaar geslagen? Ik denk het niet.
Ik kan me niet herinneren dat er Benfica supporters werden opgejaagd 1,5 maand terug. Of dat je je paspoort moest afstaan om te kijken of je wel uit Amsterdam komt ipv Groningen drie weken geleden.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh?Zonder voetbal was dit niet gebeurd, wil je zeggen? Als er 2600 Israëliërs naar Amsterdam waren gekomen voor een weekendje Concertgebouw en Rijksmuseum waren ze ook in elkaar geslagen? Ik denk het niet.
Ik denk het ook niet. Als je onze Ajax en Feyenoord hooligans ergens naartoe stuurt ipv onze cultuurtoeristen, dan is er gegarandeerd ergens weer een rel.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |