De VVDer Raymond Mens is het spoor simpelweg bijster.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:10 schreef Droopie het volgende:
Raymond Mens zei vandaag, en dat vond ik wel een goede.
Die Bezos kan niet nu Harris endorsen en straks president Trump vragen om subsidie voor Bezos zijn eigen ruimtevaart programma.
Dan kan je beter nu maar eieren voor je geld kiezen, kunnen ze dat straks niet voor je poten gooien.
In de WaPo misschien wel maar ik heb het over de media in het algemeen. Dat vertrouwen ligt echt op een historisch dieptepunt en ik vermoed dat Bezos daar wat aan wilt doen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het werkt tot nu toe net omgekeerd.
Vlak voordat Bezos begon met conservatieve Trumpgezinden aan te stellen bij de krant, in 2023, was het vertrouwen in de WaPo relatief hoog
[ afbeelding ]
Dat is daarna juist omlaag gegaan. In de zomer van 2024 zag het er zo uit. Gezakt tot onder de New York Times en de klassieke Big Three
https://today.yougov.com/(...)lets-americans-trust
Wat vrij logisch is. De gemiddelde Republikein blijft vrij wantrouwend en de rest ziet de krant zienderogen naar rechts/Trump verschuiven.
De persoon van het gewraakte artikel, de niet-endorsement, komt van de Daily Telegraph vandaan. En nee, Daily Telegraph is niet zo maar een rechtse krant.
https://en.wikipedia.org/wiki/William_Lewis_(journalist)
Ik zie in Bezos echt geen wereld verbeteraar hoor, die doet die krant als sidehustle met het idee om geld te verdienen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In de WaPo misschien wel maar ik heb het over de media in het algemeen. Dat vertrouwen ligt echt op een historisch dieptepunt en ik vermoed dat Bezos daar wat aan wilt doen.
Het niet aanbevelen van een presidentskandidaat is een kleine stap om het vertrouwen in het algemeen te herstellen.
Natuurlijk. Multi-miljardair koopt een krant omdat hij graag 'het vertrouwen in de media wil herstellen'. Man, man, man...quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In de WaPo misschien wel maar ik heb het over de media in het algemeen. Dat vertrouwen ligt echt op een historisch dieptepunt en ik vermoed dat Bezos daar wat aan wilt doen.
Het niet aanbevelen van een presidentskandidaat is een kleine stap om het vertrouwen in het algemeen te herstellen.
Multi-miljardair koopt social media platform om 'free speech te promoten'.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Natuurlijk. Multi-miljardair koopt een krant omdat hij graag 'het vertrouwen in de media wil herstellen'. Man, man, man...
Nee, want dan zou het geen verassing meer zijn en dat is klaarblijkelijk belangrijk voor het slagen van dat plan, aldus Trump.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:46 schreef capricia het volgende:
Als Trump het wordt, heb ik begrepen dat de oorlog van Rusland in Oekraïne heel snel opgelost wordt.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Heeft hij daar iets over gezegd?
Sommige mensen kun je ook alles wijsmaken.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Natuurlijk. Multi-miljardair koopt een krant omdat hij graag 'het vertrouwen in de media wil herstellen'. Man, man, man...
Oh, ik dacht begrepen te hebben dat ie al een paar keer contact met Poetin gehad heeft.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, want dan zou het geen verassing meer zijn en dat is klaarblijkelijk belangrijk voor het slagen van dat plan, aldus Trump.
Oftewel, er is helemaal geen plan en dat gaat ook niet gebeuren.
Trump heeft zich daar zelf niet zo expliciet over uitgelaten. Die houdt het bij roepen dat hij het zo geregeld heeft, zonder dat van enige inhoud te voorzien. Vance heeft er iets meer over gezegd en ja, dat is eigenlijk gewoon: 'Geef Putin gewoon zijn zin.'quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik dacht begrepen te hebben dat ie al een paar keer contact met Poetin gehad heeft.
Misschien heeft ie een idee hoe deze oorlog op te lossen.
Dus stukken Oekraïens land opgeven voor vrede. En om dat te bewerkstelligen dus geen wapens en steun aan Oekraïne meer te leveren.
Zoiets?
Dat dat zijn plan is.
Het gedaalde vertrouwen heeft meer met andere dingen te maken. Aanbevelingen waren er ook in de periode van vertrouwencijfers boven de 70%.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zou me benieuwen of Oekraïne überhaupt een partij is en inbreng heeft in zijn plan. En ook in Oekraïne zullen ze nog niet vergeten zijn dat Trump hun al een keer heeft proberen te chanteren.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik dacht begrepen te hebben dat ie al een paar keer contact met Poetin gehad heeft.
Misschien heeft ie een idee hoe deze oorlog op te lossen.
Dus stukken Oekraïens land opgeven voor vrede. En om dat te bewerkstelligen dus geen wapens en steun aan Oekraïne meer te leveren.
Zoiets?
Dat dat zijn plan is.
Meest briljante is dat de Alex Jones' van deze wereld jarenlang riepen dat de diabolische elite plannen had om chips in de hoofden van mensen te drukken.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Multi-miljardair koopt social media platform om 'free speech te promoten'.
Volgens mij is Oekraïne geen partij hierin.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou me benieuwen of Oekraïne überhaupt een partij is en inbreng heeft in zijn plan. En ook in Oekraïne zullen ze nog niet vergeten zijn dat Trump hun al een keer heeft proberen te chanteren.
Laten we ook niet vergeten dat toen hij bezig was met de terugtrekking uit Afghanistan hij ook niet onderhandelde met de regering in Kabul maar enkel met de Taliban.
Nou ja zoiets, tel er een paar tweets van Trump bij op, dat Oekraine corruptiebestrijding prioriteit moet geven en dat zal het plan wel zo zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij is Oekraïne geen partij hierin.
Ik denk zoiets: Trump belt met Poetin. De VS stopt met wapenleveranties en steun aan Oekraïne. En Rusland belooft zich aan de Donbas-grenzen te houden. En gaat niet verder naar het westen. Volodymyr Zelensky wordt vervangen. Want verkiezingen.
Daarom kan hij ook zeggen dat de oorlog heel snel stopt.
Okay. Maar dan zal de VS ook garanties moeten geven dat Rusland niet verder gaat. Dus de rompstaat/vrije deel van Oekraïne bij de NAVO?quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou ja zoiets, tel er een paar tweets van Trump bij op, dat Oekraine corruptiebestrijding prioriteit moet geven en dat zal het plan wel zo zijn.
Je vraagt je af of een man die dag in dag uit compleet uit z’n nek lult een doordacht plan heeft, nee oke.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk zoiets: Trump belt met Poetin. De VS stopt met wapenleveranties en steun aan Oekraïne. En Rusland belooft zich aan de Donbas-grenzen te houden. En gaat niet verder naar het westen. Volodymyr Zelensky wordt vervangen. Want verkiezingen.
Dit denk ik. Maar ik weet het niet. En vroeg me af of er al iets bekend was.
Trump, die we allemaal kennen als een 'student of history', die boeken en verslagen verslindt, bergen informatie tot zich neemt, aandachtig luistert naar adviseurs, om uiteindelijk tot een weloverwogen plan te komen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Je vraagt je af of een man die dag in dag uit compleet uit z’n nek lult een doordacht plan heeft, nee oke.
Die garanties gaan alleen Europa geven gok ik, Trump zie ik dat niet doen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Maar dan zal de VS ook garanties moeten geven dat Rusland niet verder gaat. Dus de rompstaat/vrije deel van Oekraïne bij de NAVO?
Trump's verlangen om Liz Cheney voor een vuurpeleton te zetten is ook alleen maar omdat hij goed doordachte kritiek heeft op haar buitenlandbeleid:quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:07 schreef Szura het volgende:
[..]
Je vraagt je af of een man die dag in dag uit compleet uit z’n nek lult een doordacht plan heeft, nee oke.
The wrong side of Trump is per definitie de juiste kant van de geschiedenisquote:Op zaterdag 2 november 2024 20:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump's verlangen om Liz Cheney voor een vuurpeleton te zetten is ook alleen maar omdat hij goed doordachte kritiek heeft op haar buitenbeleid:
[ x ]
Precies en aangezien Zelensky niet meeging in zijn plan om Biden zwart te maken kan hij natuurlijk nooit aan Trump's kant staan.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:17 schreef Szura het volgende:
[..]
The wrong side of Trump is per definitie de juiste kant van de geschiedenis
Het zal een 1/2tje zijn zodat Rusland zich kan voorbereiden op een volgende aanval.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit denk ik. Maar ik weet het niet. En vroeg me af of er al iets bekend was.
Nou ja gelukkig is er altijd nog een Congres die daar wat over te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:29 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het zal een 1/2tje zijn zodat Rusland zich kan voorbereiden op een volgende aanval.
Anders zie ik Rusland echt niet schikken naar de VS die overigens Oekraïne gewoon een mes in de rug steken als ze alle hulp staken.
In feite moet Oekraïne dus zorgen dat ze weer kernwapens krijgen op een of andere manier want die hadden ze dus nooit moeten opgeven.
Die gaan ook gewoon schikken naar Trump als hij herkozen word verwacht ik.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nou ja gelukkig is er altijd nog een Congres die daar wat over te zeggen heeft.
Tja ook dat is afhankelijk van de samenstelling na de verkiezing.quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die gaan ook gewoon schikken naar Trump als hij herkozen word verwacht ik.
Excuses. Statement van Trump was een hoaxquote:Op zaterdag 2 november 2024 17:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik ken die gast niet, maar ik las het ook in de Nederlandse kranten vandaag.
Reden dat ik het nu plaats is omdat iemand hem retweette en omdat er een statement van Trump in staat.
Er is wel meer een hoax:quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Excuses. Statement van Trump was een hoax
Dat argument maak ik toch helemaal niet, wel bij de les blijven Jam.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Het wordt steeds spannender gemaaktquote:Op zaterdag 2 november 2024 20:58 schreef Beathoven het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)y-stance-2024-11-01/
Trump kan weer een rechtszaak tegemoet zien vanwege z’n oproep om een kogel door het gezicht van Liz Cheney te jagen.
Eigenlijk is de verkiezingsavond-/nacht het saaiste van de hele verkiezing.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:07 schreef Droopie het volgende:
Wees eens lief tegen elkaar
Bekijk deze YouTube-video
Hier een uitleg waar op moeten letten.
Geen idee waarom ik wakker ga blijven, dit gaat wel een paar dagen duren.
Maar als Trump gaat praten, is dat ook daar rond middernacht.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eigenlijk is de verkiezingsavond-/nacht het saaiste van de hele verkiezing.
Tenzij zich verrassingen voordoen en Trump die voortijdig de overwinning gaat uitroepen zal ook geen verrassing zijn
Overigens ook wel hilarisch om je tegenover Dick Cheney te beklagen over de vermeende oorlogszucht van zijn dochter.quote:Op zaterdag 2 november 2024 21:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het wordt steeds spannender gemaakt
“I don’t want to go to war. [Liz Cheney] wanted to go, she wanted to stay in Syria. I took [troops] out. She wanted to stay in Iraq. I took them out. I mean, if it were up to her, we’d be in 50 different countries. And you know, number one, it’s very dangerous. Number two, a lot of people get killed. And number three, I mean, it’s very, very expensive. I don’t blame [Dick Cheney] for sticking with his daughter, but his daughter is a very dumb individual, very dumb. She is a radical war hawk. Let’s put her with a rifle standing there with nine barrels shooting at her, OK? Let’s see how she feels about it. You know, when the guns are trained on her face.”
Ik kan googlen. Maar heel kort? Wie is dat?quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:43 schreef Mani89 het volgende:
(nog) Geen Kamala bij Joe Rogan maar wel John Fetterman, nog niet 100% maar wel groot respect dat hij daar 2 uur zit, met een mooi verhaal.
Bekijk deze YouTube-video
De enige reden dat dat niet kan is omdat Trump een rancuneuze kleuter is.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:10 schreef Droopie het volgende:
Raymond Mens zei vandaag, en dat vond ik wel een goede.
Die Bezos kan niet nu Harris endorsen en straks president Trump vragen om subsidie voor Bezos zijn eigen ruimtevaart programma.
Dan kan je beter nu maar eieren voor je geld kiezen, kunnen ze dat straks niet voor je poten gooien.
Senator van Pennsylvania.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik kan googlen. Maar heel kort? Wie is dat?
Defensie of buitenlandse zaken ligt het meest voor de hand.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:58 schreef AnneX het volgende:
Als…als…als…Harris/Waltz winnen, ben ik benieuwd naar de Rep in haar kabinet en op welke positie.
En naar de vervanger van Merrick Garland.
Bijvoorbeeld:quote:A disinformation expert said the state was ground zero for social media content on voter fraud — much of it untrue.
Same old, same old ....quote:At 3:16 p.m. Wednesday, the Trump campaign emailed a news release with the headline: "Trump-Vance Campaign Discovers Leftist Activists Impersonating Election Officials."
"Radical leftists are trying to intimidate voters and interfere with Pennsylvanians' right to cast their ballots," the campaign wrote, alleging that Democrats were wearing "fake badges" and "impersonating election officials to suppress the vote."
At 8:44 a.m. Thursday, Republican vice presidential nominee JD Vance retweeted a Blair post on the same issue and added: "If you commit voter fraud, or try to deprive people of their right to vote, we will prosecute you!"
None of it was true.
There was no intimidation. No impersonation. No fake badges. No fraud. The entire ordeal was fabricated.
Ik ga hier dus niet op stemmen, want waar zou ik me in hemelsnaam op moeten baseren? M'n eigen onderbuik (wensdenken), of op de door extreem-rechts compleet verkankerde polls? Ik zie het 6 november wel...quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:00 schreef capricia het volgende:
[..]
POL / Voorspel de nieuwe president van de VS
Stem hier.
Een derde optie: Geen idee! zou leuk geweest zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2024 23:27 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik ga hier dus niet op stemmen, want waar zou ik me in hemelsnaam op moeten baseren? M'n eigen onderbuik (wensdenken), of op de door extreem-rechts compleet verkankerde polls? Ik zie het 6 november wel...
Die verkiezingen zijn op dinsdag.quote:Op zondag 3 november 2024 00:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Wanneer komen morgen de eerste resultaten? Is dat zondag avond of ergens diep in de nacht?
Neem aan dat je het over de echte uitslagen hebt, maw, de zgn 'exit polls'? Die beginnen meestal kort na de sluiting van de stembussen/lokalen binnen te druppelen. Wat dat betreft verschilt het weinig met hoe het er hier aan toe gaat.quote:Op zondag 3 november 2024 00:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Wanneer komen morgen de eerste resultaten? Is dat zondag avond of ergens diep in de nacht?
quote:Op zondag 3 november 2024 00:20 schreef Perrin het volgende:
Alhoewel dit wel weer hoopgevend klinkt, Kamala gaat Iowa misschien winnen?
[ x ]
Dit schijnt een goede pollster te zijn die de resultaten van 2016 en 2020 ook voortijdig in de smiezen had. Goed nieuws voor Harris dus, want als dit landelijk doortrekt dan is de stem van de vrouwen doorslaggevend en wint Harris.quote:Op zondag 3 november 2024 00:20 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 3 november 2024 00:20 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 3 november 2024 01:01 schreef JAM het volgende:
Er moet de afgelopen paar dagen toch wel wat bijzonders zijn gebeurd. De (overigens ook niet heel betrouwbare, maar toch) prediction markets zijn volkomen omgeslagen. Waar het eind oktober 309/299 voor Trump stond, staat het nu op 307/231 voor Harris. Wat is daar dan gebeurd?
Zie hier en hier:
https://virtualtout.com/news-log/2024-10-31/
https://www.virtualtout.i(...)te&utm_campaign=beta
"De wereld" zal echt blij zijn als een vrouwelijke president drones op kinderen afstuurt, weer bakken met geld voor wapens in Israel overmaakt om Palestijnse kinderen mee af te maken en de Amerikaanse wapenindustrie overuren laat maken om te profiteren van de oorlog in Oekraïne. Dat is een stuk prettiger dan dat Trump dat doet.quote:Op zondag 3 november 2024 01:09 schreef AnneX het volgende:
En ik ga ‘ons’ als ‘in de wereld’ niet rijk rekenen.
Beetje een vreemde opmerking, moet ik zeggen. Is het niet zo dat Harris een stuk kritischer tegenover het beleid van de regering Netanyahu staat dan Trump?quote:Op zondag 3 november 2024 01:14 schreef Bezsen het volgende:
[..]
"De wereld" zal echt blij zijn als een vrouwelijke president drones op kinderen afstuurt, weer bakken met geld voor wapens in Israel overmaakt om Palestijnse kinderen mee af te maken en de Amerikaanse wapenindustrie overuren laat maken om te profiteren van de oorlog in Oekraïne. Dat is een stuk prettiger dan dat Trump dat doet.
Wat zal de wereld juichen!
Dat ligt er maar net aan waar in de VS je bent!quote:Op zondag 3 november 2024 01:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Beetje een vreemde opmerking, moet ik zeggen. Is het niet zo dat Harris een stuk kritischer tegenover het beleid van de regering Netanyahu staat dan Trump?
https://edition.cnn.com/2(...)ael-gaza-ebof-digvidquote:CNN's Andrew Kaczynski and Erin Burnett discuss how the Kamala Harris campaign's messaging about Israel and Gaza differs depending on which battleground state voters are in.
Nou ja, ik wil niet naïef doen in de zin dat ik denk dat als Harris wint er direct een einde aan dat conflict komt en de VS opeens een veel kritischer houding tegenover Israël aan zal nemen dan nu, maar waar ik wel vrij sterk van overtuigd ben is dat als Trump wint, Netanyahu van de VS helemaal vrij baan zal krijgen en dat conflict waarschijnlijk nog een heel stuk zal verergeren. Dus ja, ik denk wel dat dat uitmaakt.quote:Op zondag 3 november 2024 01:24 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar in de VS je bent!
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)ael-gaza-ebof-digvid
Zowel de Republikeinen als de Democraten gaan Israel natuurlijk massaal steunen. Zoals ze dat al tientallen jaren doen.
Als je echt denkt dat het voor de wereld uitmaakt wie van de twee poppetjes wint, dan kijk je echt in een totaal vacuum naar de politiek.
Dan overschat je vooral de invloed van het poppetje op een veel grotere lobby.quote:Op zondag 3 november 2024 01:26 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, ik wil niet naïef doen in de zin dat ik denk dat als Harris wint er direct een einde aan dat conflict komt en de VS opeens een veel kritischer houding tegenover Israël aan zal nemen dan nu, maar waar ik wel vrij sterk van overtuigd ben is dat als Trump wint, Netanyahu van de VS helemaal vrij baan zal krijgen en dat conflict waarschijnlijk nog een heel stuk zal verergeren.
Okay, heel even. Wat is de stelling nu precies? De VS zal altijd militaire steun leveren aan Israël (dat geloof ik best), dus in dat opzicht maakt het niet uit of het Trump of Harris wordt? Je denkt niet dat de hoeveelheid, vorm en voorwaarden van die steun daarbij een rol zal spelen?quote:Op zondag 3 november 2024 01:28 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dan overschat je vooral de invloed van het poppetje op een veel grotere lobby.
Yep. Ik denk trouwens dat we in 2028 ook allerlei AI geknoei gaan zien met betrekking tot 'early voting' uitslagen, en dan tast iedereen tot aan de exit polls helemaal compleet in het duister!quote:Op zaterdag 2 november 2024 23:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Een derde optie: Geen idee! zou leuk geweest zijn.
quote:Op zondag 3 november 2024 01:45 schreef Kijkertje het volgende:
Fetterman bij Joe Rogan en Harris bij SNL?
[ x ]
Dat is het nog steeds? Immigranten aantrekken omdat dat economisch voordelig is voor de VS is wat anders dan immigranten aantrekken omdat ze dan voor de Democraten gaan stemmen.quote:Op zondag 3 november 2024 02:38 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
[ x ]
Dit is wel interessant. Dit was voorheen een complottheorie.
Het zijn ook steeds tweets van Collin Rugg. Blijkbaar erg populair bij MAGA-rechts.quote:Op zondag 3 november 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
Uitermate stompzinnig gelul van Joe Rogan en wie die tweeter ook mag zijn. Die claim van die tweet blijkt helemaal niet uit dat filmpje, wat een waardeloze gast.
Het gaat niet om joe rogan maar om de persoon die te gast is. Bedankt voor je bijdrage 🤡quote:Op zondag 3 november 2024 02:51 schreef OMG het volgende:
Uitermate stompzinnig gelul van Joe Rogan en wie die tweeter ook mag zijn. Die claim van die tweet blijkt helemaal niet uit dat filmpje, wat een waardeloze gast.
Die komen aan de lopende band langs? De laatste was Harrison Ford geloof ik.quote:Op zondag 3 november 2024 04:04 schreef stinkielinkie het volgende:
Wake me up when Kamala gets a celebrity endorsement from someone who hasn’t been to a Diddy party or Epstein Island.
Het kan natuurlijk ook beide waar zijn afhankelijk van de locatie:quote:Op zaterdag 2 november 2024 04:44 schreef Eagles89 het volgende:
Ik weet nog dat er hier mensen waren die zeiden dat Trump steeds kleinere zalen moest huren omdat er bijna niemand meer kwam opdagen. Het tegendeel is waar, er komen steeds meer mensen. Ik heb nog nooit zoiets gezien, een zee aan rode MAGA petjes, en buiten het stadion stonden ze nog te wachten. En as we speak staat die in een vol stadion van 33,000 mensen in Wisconsin.
[ x ]
Hebben ze van het begin af aan uitstekend georganiseerd. De Trump-campagne vond dat niet nodig. Veel te veel werk met hoge kosten en de media waren genoeg ...quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:23 schreef AnneX het volgende:
En weer een linkje over het inrichten van een campagne, de planning en uitvoering.
Ook over het positieve effect van ‘canvassen’.
https://reportersonline.n(...)0#pt-payment-details
Wij krijgen flyers in de bus van diverse politieke partijen.
En één keer iemand van GL aan.de.deur!
Iowa gaat gewoon naar Trump, het is volgens FiveThirtyEight niet eens een Near Swing State (bijnakantelstaat). Die verhalen van dat Iowa of Ohio naar Harris zou gaan is gewoon een stuk wensdenken van de Democraten die hopen op meer dan 350 kiesmannen. De waarheid is dat in 43 Staten de uitslag al vast staat en dat de kans groot is dat Arizona, North-Carolina en Georgia naar Trump gaan, Nevada, Wisconsin en Michigan naar Harris en Pennsylvenia naar de winnaar en dat je op die manier maanden gezeik krijgt, omdat de winnaar geen enkele marge heeft.quote:Op zondag 3 november 2024 00:20 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Het is ook gewoon één poll natuurlijk (dat weten de Democraten ook wel) en Harris' voorsprong is nog binnen de foutmarge zei de pollster zelf ook. Bijzonder is het wel maar zekerheid hebben we allemaal sws pas na de verkiezingen.quote:Op zondag 3 november 2024 06:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Iowa gaat gewoon naar Trump, het is volgens FiveThirtyEight niet eens een Near Swing State (bijnakantelstaat). Die verhalen van dat Iowa of Ohio naar Harris zou gaan is gewoon een stuk wensdenken van de Democraten die hopen op meer dan 350 kiesmannen. De waarheid is dat in 43 Staten de uitslag al vast staat en dat de kans groot is dat Arizona, North-Carolina en Georgia naar Trump gaan, Nevada, Wisconsin en Michigan naar Harris en Pennsylvenia naar de winnaar en dat je op die manier maanden gezeik krijgt, omdat de winnaar geen enkele marge heeft.
Je verdraait weer eens verhaaltjes.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou je denken, maar er zijn echt een hoop true believers. Laatst nog met Bidens comment kwam @:Basp1 nog vol bravoure vertellen dat ik er naast zat omdat de NYT het had debunked.
NYT verteld gewoon letterlijk dat je je eigen oren en ogen niet moet geloven want hun hebben de waarheid in pacht.
Uiteindelijk kom je wel op een punt dat niemand de media nog gelooft, in de VS zitten ze nu ongeveer op de helft. En mocht Trump het winnen en ze gaan weer heel activistisch te werk word dat percentage nog veel lager.
1 2 3 4 5 6 7 | Datum Trump Harris 28-10-2024 1.60 2.70 29-10-2024 1.53 2.87 30-10-2024 1.61 2.63 31-10-2024 1.66 2.50 01-11-2024 1.67 2.40 02-11-2024 1.80 2.20 |
Dit doet ze goedquote:
Er is vanuit rechtse pollstations enorm overvloedig gemanipuleerd en dat lijkt nu in de eindfase door onafhankelijke polls en daadwerkelijke trends in stemgedrag ontmaskerd te wordenquote:Op zondag 3 november 2024 08:31 schreef Arcee het volgende:
Opvallend hoe de wedkantoren de kansen voor Trump aanvankelijk steeds hoger inschatten en na 29 oktober een duidelijke kentering laten zien:
[ code verwijderd ]
(Voor de niet-kenners: een kleiner getal is een hogere kans om te winnen.)
Datzelfde zie je bij Trump's aandeel, dat gaat ook na een dagenlange stijging na 29 oktober omlaag:
[ afbeelding ]
Het zou grappig zijn als alle 7 Swing States, (nr. 5, nr. 8, nr. 9, nr. 10, nr. 14) plus Florida (nr. 3), plus Texas (nr. 2), plus Ohio (nr. 7) naar Harris gaan, want dan heeft Harris de 15 grootste Staten te pakken, het eerstvolgende Republikeins Bolwerk is Tennessee op plaats 16. Maar ja, dat is wensdenken.quote:Op zondag 3 november 2024 07:24 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is ook gewoon één poll natuurlijk (dat weten de Democraten ook wel) en Harris' voorsprong is nog binnen de foutmarge zei de pollster zelf ook. Bijzonder is het wel maar zekerheid hebben we allemaal sws pas na de verkiezingen.
Het wensdenken is denk ik meer dat het in de swing states en dan met name Pennsylvania mss ook wel een laatste 'boost' kan geven zoals een commentator (bij MSNBC) het formuleerde.
Het blijft spannend ....
Voor de liefhebbers, een samenvatting van de lelijkheid. --> https://www.parool.nl/wer(...)eft-gezien~bb9bd47e/quote:Op zondag 3 november 2024 08:39 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb Amerikaanse verkiezingen jaren op de voet gevolgd. Dit jaar heb ik er geen fut voor. Het is mij te deprimerend, te vuil, te inhoudsloos, te ondemocratisch.
Kortom: het is echt 50/50. Niemand gaat het antwoord geven op de vragen wie de volgende president wordt vóór 5 november. Het zou ook in de US al 6 november kunnen zijn voor dat antwoord komt.quote:Op zondag 3 november 2024 09:21 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Voor de liefhebbers, een samenvatting van de lelijkheid. --> https://www.parool.nl/wer(...)eft-gezien~bb9bd47e/
Deze verkiezingen komen op mij nogal kinderlijk over.
Dat zit er dik in dat het later is dan 5 novemberquote:Op zondag 3 november 2024 09:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kortom: het is echt 50/50. Niemand gaat het antwoord geven op de vragen wie de volgende president wordt vóór 5 november. Het zou ook in de US al 6 november kunnen zijn voor dat antwoord komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |