Die woede is vooral gericht op het feit dat de steenrijke eigenaar zich bemoeit met de redactie.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het doel is ook niet om vertrouwen te winnen, het doel is om Trump te beschadigen voor de kiezers.
Dit zijn geen journalisten maar activisten, ik verwijs even naar de woede van de werknemers bij de WaPo toen Bezos had gezegd dat ze geen aanbeveling doen voor president.
Ik vind onafhankelijke journalistiek krankzinnig…….quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die woede is vooral gericht op het feit dat de steenrijke eigenaar zich bemoeit met de redactie.
Jij zal het ongetwijfeld krankzinnig vinden, maar journalisten koesteren hun onafhankelijkheid, ze willen niet dat een miljardair ze vertelt wat ze wel en niet mogen schrijven. Dat ondermijnt hun betrouwbaarheid.
Ik weet niet of het bijdraagt aan de stemgang maar dat is vrij hilarisch.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:23 schreef Droopie het volgende:
Officieel statement van de president van Amerika en huidige kandidaat voor de aanstaande verkiezingen.
[ x ]
Wat vind je dan van de bemoeienis van Bezos?quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind onafhankelijke journalistiek krankzinnig…….
Oké koos.
Als een krant onafhankelijk wil lijken is het openbaar steunen van een politieke kandidaat nogal tegendraads. Daarmee haal je de schijn van neutraliteit deels weg, wie er ook wint.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die woede is vooral gericht op het feit dat de steenrijke eigenaar zich bemoeit met de redactie.
Jij zal het ongetwijfeld krankzinnig vinden, maar journalisten koesteren hun onafhankelijkheid, ze willen niet dat een miljardair ze vertelt wat ze wel en niet mogen schrijven. Dat ondermijnt hun betrouwbaarheid.
Valt wel mee, het verschil tussen nieuws en opinie lijkt voor sommige mensen vandaag de dag heel moeilijk.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:56 schreef Writersright het volgende:
[..]
Als een krant onafhankelijk wil lijken is het openbaar steunen van een politieke kandidaat nogal tegendraads. Daarmee haal je de schijn van neutraliteit deels weg, wie er ook wint.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Endorsements zijn gebruikelijk in de Amerikaanse, wat je daar verder ook van vindt. Het gebeurt van links tot rechts.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:56 schreef Writersright het volgende:
[..]
Als een krant onafhankelijk wil lijken is het openbaar steunen van een politieke kandidaat nogal tegendraads. Daarmee haal je de schijn van neutraliteit deels weg, wie er ook wint.
Ik vind het echt minimaal, een ieder kan nog schrijven wat hij/zij wil.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind je dan van de bemoeienis van Bezos?
Journalisten zien dat dus anders, die zien het al ongewenste bemoeienis die het vertrouwen in hun medium ondermijnt. En zij vrezen de glijdende schaal. Wat als Bezos in de toekomst opnieuw ingrijpt?quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het echt minimaal, een ieder kan nog schrijven wat hij/zij wil.
Terwijl vroeger The Economist eerder naar de Republikeinen neigden, net zoals een neiging naar de Tories in het VK. Ze vonden zelfs ooit Mussolini een prima gozer.. Om maar één voorbeeld te noemen. Want tegen vakbonden enzo.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Valt wel mee, het verschil tussen nieuws en opinie lijkt voor sommige mensen vandaag de dag heel moeilijk.
Ik lees de Economist en die doen wel gewoon een endorsement met een uitgebreide onderbouwing en het zal je niet verrassen dat die niet naar Trump is gegaan.
Waar het klip en klaar is dat Rupert Murdoch dit zo wil. Hij hoeft na al die jaren niet eens direct in te grijpen of een marsorder te geven.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
De WSJ en New York Post steunen bijvoorbeeld Trump.
Ik vind dat even goed belachelijk dat je als outlet een kandidaat aanprijst. Ik vind dat een ondermijning van de journalistiek zelf. Als je een aanbeveling doet voor president dan heb je alle schijn van onpartijdigheid bij het grofvuil gezet.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Journalisten zien dat dus anders, die zien het al ongewenste bemoeienis die het vertrouwen in hun medium ondermijnt. En zij vrezen de glijdende schaal. Wat als Bezos in de toekomst opnieuw ingrijpt?
En voordat je de hele WaPo in de activistische hoek drukt: endorsements zijn gebruikelijk in Amerikaanse media. De WSJ en New York Post steunen bijvoorbeeld Trump.
Wat je verder ook van endorsements vindt, ze zijn gebruikelijk in de VS.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat even goed belachelijk dat je als outlet een kandidaat aanprijst. Ik vind dat een ondermijning van de journalistiek zelf. Als je een aanbeveling doet voor president dan heb je alle schijn van onpartijdigheid bij het grofvuil gezet.
Ik denk dat Bezos van de WaPo een gebalanceerde krant wil maken die het vertrouwen van de bevolking terug wint.
De bevolking van de VS vertrouwt in grote getallen de journalistiek niet meer en geheel onterecht is dat niet.
Het werkt tot nu toe net omgekeerd.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat even goed belachelijk dat je als outlet een kandidaat aanprijst. Ik vind dat een ondermijning van de journalistiek zelf. Als je een aanbeveling doet voor president dan heb je alle schijn van onpartijdigheid bij het grofvuil gezet.
Ik denk dat Bezos van de WaPo een gebalanceerde krant wil maken die het vertrouwen van de bevolking terug wint.
De bevolking van de VS vertrouwt in grote getallen de journalistiek niet meer en geheel onterecht is dat niet.
Overdrijf niet zo dit is juist een goede ontwikkeling. Andere kranten zouden hierin een voorbeeld moeten nemen aan Bezos en de WaPo. Slaat helemaal nergens op al die endorsements van nieuws media. Dat wekt schijn van partijdigheid en dat is funest voor het vertrouwen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat je verder ook van endorsements vindt, ze zijn gebruikelijk in de VS.
Prima als Bezos dat gebruik ter discussie wil stellen. Ga daarover in gesprek met de redactie en kom daarna in gezamenlijkheid tot een besluit.
Maar neem zo'n besluit niet eenzijdig, en doe dat niet tien dagen voor de verkiezingen. Voer die discussie twee jaar eerder.
Nu komt het neer op ongewenste bemoeienis. Whats next? Een column schrappen omdat Bezos het niet eens is met de inhoud? Bloedlink, zo'n ontwikkeling.
Lees je überhaupt wat ik schrijf?quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo dit is juist een goede ontwikkeling. Andere kranten zouden hierin een voorbeeld moeten nemen aan Bezos en de WaPo. Slaat helemaal nergens op al die endorsements van nieuws media. Dat wekt schijn van partijdigheid en dat is funest voor het vertrouwen.
Gezien je idioterie over X en het toejuichen dat een miljardair tientallen miljarden laat verdampen om in jouw ogen onwenselijke meningen te onderdrukken en dat vervolgens effectieve bedrijfsvoering noemen maakt het inderdaad redelijk aannemelijk dat jij nogal een groot tegenstander van vrije journalistiek bent.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind onafhankelijke journalistiek krankzinnig…….
Oké koos.
Wat meteen laat zien waarom de bemoeienis van Bezos zo gevaarlijk is.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:10 schreef Droopie het volgende:
Raymond Mens zei vandaag, en dat vond ik wel een goede.
Die Bezos kan niet nu Harris endorsen en straks president Trump vragen om subsidie voor Bezos zijn eigen ruimtevaart programma.
Dan kan je beter nu maar eieren voor je geld kiezen, kunnen ze dat straks niet voor je poten gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |