SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ik was echt zo blij en toen keek ik op de Nederlandse kaarten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:15 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker hoor, lente gaat nu beginnen. Graadje of 21 overdag komende week, warm zonnetje. Beste tijd van het jaar
Valt mee. Net ten zuiden van het rampgebiedquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik was echt zo blij en toen keek ik op de Nederlandse kaarten.
Je zit zeker aan de andere kant van de werels?
Rijp op de velden, strakblauwe lucht, ochtendzonnetjequote:Op vrijdag 1 november 2024 10:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Het kan vriezen de komende dagen.
Extra fleece op bed leggen.
Nee, ik. 9600 km ongeveerquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik was echt zo blij en toen keek ik op de Nederlandse kaarten.
Je zit zeker aan de andere kant van de werels?
HET IS WEEKENDquote:
En dat duurde ook lang. Hele herfst, winter en lente waren verregend.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
Mooi dat jullie wat compensatie krijgen voor het moesson najaar van vorig jaar. Zo zie je maar, het kan verkeren.
NOU MOOIquote:Op vrijdag 1 november 2024 17:43 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
HET IS WEEKEND![]()
![]()
![]()
30 GRADEN ZON DIT DAT ALLES, HEB MIJN ZWEMBROEK AL AAN
Dat is geen berg he? Dat is een piramide, dat zie ik zo.quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:50 schreef Salina het volgende:
Dertig graden, btje vochtig, zwembadje.
Klinkt alsof je dicht bij mij in de buurt bent.![]()
Alhoewel het nu hier in de bergen wat behaaglijker is met 20 graden.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is geen berg he? Dat is een piramide, dat zie ik zo.
Mwoah lekker man, morgenochtend ook zou fijn zijn, lekker fris naar kantoorquote:
Net even een wandeling gemaakt. Fris, maar wel mooi buitenquote:Op zondag 3 november 2024 09:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwoah lekker man, morgenochtend ook zou fijn zijn, lekker fris naar kantoor
Nagenoeg windstil en een zonnetje is ongeacht het seizoen altijd genieten.quote:Op zondag 3 november 2024 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Rondje hardlopen al gehad deze ochtend en wat is het prachtig en heerlijk buiten
Vanmorgen vroeg voor het eerst dit najaar de ruiten van de auto moeten krabben.quote:
Zonkracht 1. Hoeft niet.quote:Op zondag 3 november 2024 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
Niet vergeten om te smeren vandaag jongens en meisjes!!
[ afbeelding ]
Verhuis naar de Randstad, het is hier altijd prachtig.quote:Op zondag 3 november 2024 13:08 schreef Berto het volgende:
Wat een tegenvaller vandaag. Heel Nederland schijnbaar lekker weer, behalve West-Brabant. Nu 6 graden en nog steeds dichte mist. Rond 16:00 zou het misschien/eventueel nog wat open kunnen trekken. Tis hier helemaal niks.
Zouden er echt van die stakkers zijn die dat doen?quote:Op zondag 3 november 2024 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
Niet vergeten om te smeren vandaag jongens en meisjes!!
[ afbeelding ]
Jij bent op vakantie en het is zonovergoten hierquote:Op zondag 3 november 2024 13:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zouden er echt van die stakkers zijn die dat doen?
Hier ook weer fijn 22 graden vandaag en volle bak zon! Mooi dagje wandelen langs de Seoul city wall. Afgesloten met potje bowlen op de 14e etage en een pot bier
Mwa, ik ken er een die zou dat doen hoor als die vandaag de hele dag buiten zou zijn. Maar die presteert het ook werkelijk om te verbranden met zonkracht 2.quote:Op zondag 3 november 2024 13:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zouden er echt van die stakkers zijn die dat doen?
Hier ook weer fijn 22 graden vandaag en volle bak zon! Mooi dagje wandelen langs de Seoul city wall. Afgesloten met potje bowlen op de 14e etage en een pot bier
Geen wind en met zon. Heerlijk.quote:Op zondag 3 november 2024 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier was het helemaal niet zo koud vannacht. En nu heel mooi weer, ook best zacht.
Hier moesten ze krabben vanmorgenquote:Op zondag 3 november 2024 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier was het helemaal niet zo koud vannacht. En nu heel mooi weer, ook best zacht.
Ik net ook. Poh, wat een jeukquote:Op zondag 3 november 2024 18:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier moesten ze krabben vanmorgen
Perfect herfstdagje wel verder zo ja
Nee, maar vind het wel kansloosquote:Op zondag 3 november 2024 15:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, ik ken er een die zou dat doen hoor als die vandaag de hele dag buiten zou zijn. Maar die presteert het ook werkelijk om te verbranden met zonkracht 2.
Sommige mensen hebben een overgevoeligheid voor zonlicht. Dat maakt je nog geen stakker natuurlijk.
Zelfs thuis in het oosten was het zonnig, zag ik.quote:Op zondag 3 november 2024 14:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij bent op vakantie en het is zonovergoten hier
Natte Geitquote:Op maandag 4 november 2024 09:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Laten we het hopen. Hebben we wel verdiend na al die nattigheid van vorig jaar.
quote:Op zondag 3 november 2024 12:46 schreef Pisces29 het volgende:
Deze herfst kun je wel een 8/10 geven.
Zonovergoten zondag maandag.
Prima weertje vandaag. Echt geweldig mooi om buiten te zijn. Wat een prachtweer om te gaan wandelen. Genotsweer met de volle zon. Echt fantastisch weer hier, geen wolkje aan de lucht. Zo heerlijk dat we inderdaad amper tijd hebben om te FOK!ken ja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zat al te denken, waar blijven de inmiddels standaard "heerlijk weertje vandaag" posts nou vanuit het altijd zonnige tropische Hollandistan?
Jep, afgelopen dagen zijn we goed verwend. Blijft wel ruimte voor de zon gelukkig. En zo goed als droogquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Minder zonnig de komende dagen:
[ afbeelding ]
Hier ook alleen maar zon de afgelopen 10 dagen. Doet mensen toch altijd goed en maakt ze vrolijk. Sowieso beter dan het 80% grijze treurnis ohne ende wat we normaal hebben. Maar dat komt vast nog welquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, afgelopen dagen zijn we goed verwend. Blijft wel ruimte voor de zon gelukkig. En zo goed als droog
Beter nog dan gister want net wat minder koud.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Prima weertje vandaag. Echt geweldig mooi om buiten te zijn. Wat een prachtweer om te gaan wandelen. Genotsweer met de volle zon. Echt fantastisch weer hier, geen wolkje aan de lucht. Zo heerlijk dat we inderdaad amper tijd hebben om te FOK!ken ja.
Is dat voldoende voor de komende uurtjes?
In de zon is het gewoon lekkerquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:09 schreef dick_laurent het volgende:
Minder koud?![]()
[ afbeelding ]
Gevoelstemperatuur bijna overal ruim onder de 10 graden.
Maar het zal vast als 33 graden voelen in de zon as usual
Als het vriest doe ik ook handschoenen aan. Maar eigenlijk ook vooral uit bescherming. In de koude periode vrij snel "last" van uitdrogende handen en dan scheuren/kloven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Prachtig weertje
Wel jammer van al die elektrische fietsen mietjes met winterhandschoenen en mutsen op
Het was gvd 0 graden![]()
#nietsmeergewendtegenwoordig
Hier op mijn kantoor 24.2. Lekker die zon op de ramen zo!quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
25.3 hier binnen.... heb de deuren maar weer open gegooid
jij mag datquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het vriest doe ik ook handschoenen aan. Maar eigenlijk ook vooral uit bescherming. In de koude periode vrij snel "last" van uitdrogende handen en dan scheuren/kloven.
Ah de bekende wie mag wat dragen discussie.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Prachtig weertje
Wel jammer van al die elektrische fietsen mietjes met winterhandschoenen en mutsen op
Moet ze blijven prikkelen natuurlijk. Rokjes mogen ook hoorquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah de bekende wie mag wat dragen discussie.
Kutboomersquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Prachtig weertje
Verschrikkelijk ja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Draag maar vooral waar je zin in hebt, dat is het beste.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Korte broek genotquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Draag maar vooral waar je zin in hebt, dat is het beste.als iemand het koud heeft en handschoenen aan wil, dan moet ie dat lekker doen. Korte broek mag ook 🥶
Onzin app. Het KNMI moet nu al bezig zijn met volgend seizoen. Haal een bult non-nonse weermannen en meteoroloogen die de waarheid niet schuwen. En als dat mogelijk is, een paar socialmediakunstenaars. Meningvaste medewerkers, snelle stagiaires, weervrouwen die er de beuk in gooien (ala helga van leur). Weersvoorspellingen zijn frontgevechten, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat je gewoon bovenin meedoen. Moet je wel weermannen hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en het KNMI wordt komend seizoen weer serieus genomen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:
Geglimlacht.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Onzin app. Het KNMI moet nu al bezig zijn met volgend seizoen. Haal een bult non-nonse weermannen en meteoroloogen die de waarheid niet schuwen. En als dat mogelijk is, een paar socialmediakunstenaars. Meningvaste medewerkers, snelle stagiaires, weervrouwen die er de beuk in gooien (ala helga van leur). Weersvoorspellingen zijn frontgevechten, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat je gewoon bovenin meedoen. Moet je wel weermannen hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en het KNMI wordt komend seizoen weer serieus genomen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
quote:Op woensdag 6 november 2024 00:04 schreef INViCTuS het volgende:
En toch hoor je zelden iemand zeggen van goh we hebben eigenlijk gewoon overbevolking
[ x ]
Wat een totale onzin toch weer, we hebben de afgelopen weken super veel zon gehad. Daarnaast ligt Zuid Korea op een andere breedtegraad in een ander continent, dus die vergelijking slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in Seoul is het ook herfst en heb vrijwel alleen maar zon gehad de afgelopen 2 weken. Dat is in Nederland een utopie. Zo jammer
Afgelopen 2 weken was er wat vaker geluk met zon. Wel jammer dat ik dat net mis. Maar normaal is het echt vaker grijs dan niet grijs, hoor. Valt niet te ontkennen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een totale onzin toch weer, we hebben de afgelopen weken super veel zon gehad. Daarnaast ligt Zuid Korea op een andere breedtegraad in een ander continent, dus die vergelijking slaat ook nergens op.
Twin Peaks is ook net zo mysterieusquote:Op woensdag 6 november 2024 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker het bos in nu. Dit weer vind ik ook wel wat hebben, zo mysterieus, Twin Peaks achtig. Als het maar niet waait en dat doet het niet. Het regent ook niet echt, maar de lucht is wel nat. Apart.
Vanaf vakantie nog klagen over Nederland.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in Seoul is het ook herfst en heb vrijwel alleen maar zon gehad de afgelopen 2 weken. Dat is in Nederland een utopie. Zo jammer
Het is alleen koud. Opbokken met die kouquote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vanaf vakantie nog klagen over Nederland.![]()
A. Wat doe je op FOK!.
B. Het is echt veel dagen mega mooi weer geweest. Vandaag eerste grijze dag.
Kom op hoor. Het is een prima herfst.
Naja laten we eerlijk zijn de breedtegraad (onder andere) maakt wel een flink verschil in hoe een klimaat zich gedraagt.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen 2 weken was er wat vaker geluk met zon. Wel jammer dat ik dat net mis. Maar normaal is het echt vaker grijs dan niet grijs, hoor. Valt niet te ontkennen.
Waarom zou ander continent uit moeten maken? Nederland heeft gewoon pech met die Noordzee voor de deur. Al is de zee hier ook niet ver.
Zit hier op de 37/38e breedtegraad ongeveer
Daarom maakt het dus inderdaad uit. New York ligt op dezelfde breedtegraad als Madrid bijvoorbeeld en in the Big Appellll wordt het gewoon zomers warm de komende dagen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja laten we eerlijk zijn de breedtegraad (onder andere) maakt wel een flink verschil in hoe een klimaat zich gedraagt.
Ik woon qua breedtegraad ook op dezelfde hoogte als waar jij je nu bevindt, en de zon staat hier vandaag ruim 36 graden boven de evenaar.
In midden Nederland is dat ruim 22 graden vandaag. Da's een aardig verschil.
Om een vergelijkbare zonnestand te krijgen als wij vandaag hebben zou je in Nederland terug moeten naar 28 september!
Dit dus, de herfst is echt meer dan prima dit jaar en het ziet er ook nog eens top uit voor de komende weken.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
A. Wat doe je op FOK!.
Afgelopen 2 weken gemis, dus mag niet eens klagenquote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
A. Wat doe je op FOK!.
Eigenlijk liggen wij in Nederland dus te hoog. Deze breedtegraad heeft in de herfst veel meer voordelen. Alleen de zomer niet. Niet te doen hierquote:Op woensdag 6 november 2024 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja laten we eerlijk zijn de breedtegraad (onder andere) maakt wel een flink verschil in hoe een klimaat zich gedraagt.
Ik woon qua breedtegraad ook op dezelfde hoogte als waar jij je nu bevindt, en de zon staat hier vandaag ruim 36 graden boven de evenaar.
In midden Nederland is dat ruim 22 graden vandaag. Da's een aardig verschil.
Om een vergelijkbare zonnestand te krijgen als wij vandaag hebben zou je in Nederland terug moeten naar 28 september!
We hadden altijd al een beetje een meh klimaat maar de laatste jaren verschuift dat toch echt naar "kut klimaat"quote:Op woensdag 6 november 2024 22:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eigenlijk liggen wij in Nederland dus te hoog. Deze breedtegraad heeft in de herfst veel meer voordelen. Alleen de zomer niet. Niet te doen hier
Vasthouden deze positieve vibequote:Op donderdag 7 november 2024 00:31 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, ik vlieg zo weer terug. Terug in de tijd. 14 uur vliegen. Kom wel aan in het donker.
Morgen een graad of 10 en zo'n, toch? Helemaal prima. Weekend 12/13 graden, zie ik. Nog beter. Hopelijk met zon
Het wordt weer een zonovergoten weekend. Weer zo'n weekend met volle terrassen. Wat een najaar en dan zitten we alweer halverwege novemberquote:Op donderdag 7 november 2024 00:31 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, ik vlieg zo weer terug. Terug in de tijd. 14 uur vliegen. Kom wel aan in het donker.
Morgen een graad of 10 en zo'n, toch? Helemaal prima. Weekend 12/13 graden, zie ik. Nog beter. Hopelijk met zon
We willen wel dat @INViCTuS zich weer direct thuisvoelt in de grijze treurnis, vandaar even de zon op on hold.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ziet er inderdaad weer zonovergoten uit op de webcam bij jullie in Hollandia
Voor Dick is donderdag al weekendquote:Op donderdag 7 november 2024 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ziet er inderdaad weer zonovergoten uit op de webcam bij jullie in Hollandia
Vrijdag moet je ook je ook niet altijd werken. Zeker geen hele dagquote:Op donderdag 7 november 2024 14:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voor Dick is donderdag al weekend
Ja, waarom is gevoelstemperatuur eigenlijk weg bij de KNMI-site?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Waterkoud is het, gevoelstemperatuur van 1-4 graden
Ben iig weer in Nederland. 13.5 uur in vliegtuig gezeten. Pohquote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We willen wel dat @:INViCTuS zich weer direct thuisvoelt in de grijze treurnis, vandaar even de zon op on hold.
Die is al tijd weg, toch? Weerplaza heeft 'm nog wel?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, waarom is gevoelstemperatuur eigenlijk weg bij de KNMI-site?
Ja al even, maar ik dacht dat die wellicht terug zou komen als het weer echt koud werd (of was 'ie ook al weg toen het echt warm was?).quote:Op donderdag 7 november 2024 19:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die is al tijd weg, toch? Weerplaza heeft 'm nog wel?
Komende paar dagen zou er wel wat ruimte voor de zon moeten zijn ja.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ben iig weer in Nederland. 13.5 uur in vliegtuig gezeten. Poh. Morgen zon, toch?
Seoul vanochtend ook maar 4 graden hoor.
Maar het houdt niet over, zo te zienquote:Op donderdag 7 november 2024 19:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Komende paar dagen zou er wel wat ruimte voor de zon moeten zijn ja.
Ik begin toch langzaam te denken dat jij het probleem bent.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar het houdt niet over, zo te zien. Jammer dat ik de zonuren hier heb gemist de afgelopen 2 weken. Maar goed, dat was natuurlijk wel uitzonderlijk. Voor hier als het meezit 4 uur zon in 4 dagen tijd
![]()
. Hogedruk invloed wordt langzaam minder, dus langzaam terug default grijs.
![]()
Ik trek grijs weer aanquote:Op vrijdag 8 november 2024 08:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begin toch langzaam te denken dat jij het probleem bent.
Desondanks hebben we een zeer zonnige oktober gehad. Laten we blij zijn dat het voorlopig nog relatief droog is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
Uiteraard genieten we van de spaarzame zon momenten.
Ik dacht ook altijd dat ik dat deed, maar het bleek toch gewoon aan de locatie te liggenquote:Op vrijdag 8 november 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik trek grijs weer aan. M'n haar heeft er gelukkig nog geen last van.
Dat geloof ik graag. Afgelopen 2 weken waren de zon uren echt uitzondering. Helaas gemist, maar prettig voor wie erbij was. Al heb ik zelf meer zon gehad dan ik hier thuis had gehad, dus niks gemist. Temperatuur was ook beter.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik dacht ook altijd dat ik dat deed, maar het bleek toch gewoon aan de locatie te liggen![]()
Ik ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu nog echte kou, wil wel weer een x schaatsen.
Doe maar in de kerst vakantie. Komende dagen gelukkig weer warmerquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu nog echte kou, wil wel weer een x schaatsen.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net nog in de korte broek en t-shirt gefietst. Prima te doen nog
Van die waardeloze nepkou. Leukquote:
Net. Kun je het tijdstip specificeren?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net nog in de korte broek en t-shirt gefietst. Prima te doen nog
Gevoelstemperatuur iets boven nul. Meeste inwendige lichamen vinden dat oprecht niet leuk.quote:
Zoals gister. Heb je echt precies niks aan. Kan het net zo goed en beter nog gewoon 12 graden zijnquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Van die waardeloze nepkou. Leuk
Rond 21.45 kwam ik thuisquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Net. Kun je het tijdstip specificeren?
Kan ik me wel voorstellen hoor. Ik vind het daarentegen gewoon lekker fris. De interne motor is dan ook altijd snel op temperatuur.quote:Op zaterdag 9 november 2024 06:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur iets boven nul. Meeste inwendige lichamen vinden dat oprecht niet leuk.
Eerst 2 dagen 10+ en dan een dag of 4 maar 5-7 graden om vervolgens in het weekend weer richting dubbele cijfers te gaan. op en neer.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf volgende week weer meer regen en een stuk kouder
Ik zie alleen maar dalend eigenlijk richting ongeveer 5 graden overdagquote:Op zaterdag 9 november 2024 12:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerst 2 dagen 10+ en dan een dag of 4 maar 5-7 graden om vervolgens in het weekend weer richting dubbele cijfers te gaan. op en neer.
Ik zie woensdag, donderdag en vrijdag 7-5-7 hier als temperatuur. Daarna weer iets omhoogquote:Op zaterdag 9 november 2024 17:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar dalend eigenlijk richting ongeveer 5 graden overdag
Het is verdomd lekker. Net minder koud dan gister en geen wind en droog. Heerlijk om te (hard)lopen.quote:
Niks mis mee idd.quote:Op zondag 10 november 2024 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is verdomd lekker. Net minder koud dan gister en geen wind en droog. Heerlijk om te (hard)lopen.
Nou absurd he..terug gekomen in de koude grijze massa, ik vond er niets aan. Vandaag was het een fractie minder grijs maar ik vind het wel heftig na al die weken elke dag strak blauw en zon..zou bijna in een winterdepressie rakenquote:Op zondag 10 november 2024 09:54 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig is het niet zo koud, maar verder weer kansloos depressieve grijze treurnis ohne ende.![]()
Vandaag opnieuw grijs weer met soms enige motregen. Op Sint-Maarten komt de zon er weer aan te pas, maar ook buien en meer wind.
Op veel plaatsen wordt het vandaag de 5de, in delen van de provincie Zeeland de 7de opeenvolgende zonloze dag. Bovendien kan er vanochtend en vanmiddag plaatselijk wat lichte motregen vallen. Vanavond blijft het nagenoeg overal droog. De temperatuur loopt op naar 10 tot 11 graden
Sinds donderdagavond weer in Nederland en nog geen zon gezien.
Kun je nagaan hoe wij hier al een week in zitten, wat een waardeloos weertje is het...maar goed we moeten het hiermee doen natuurlijkquote:Op maandag 11 november 2024 00:05 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou absurd he..terug gekomen in de koude grijze massa, ik vond er niets aan. Vandaag was het een fractie minder grijs maar ik vind het wel heftig na al die weken elke dag strak blauw en zon..zou bijna in een winterdepressie raken
T/m vrijdag iig wel dubbele cijfers, dat is wel mooi meegenomen. Dat het dan waarschijnlijk 80% van de tijd grijs is, zie ik maar als "standaard hoort erbij"quote:Op maandag 11 november 2024 00:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe wij hier al een week in zitten, wat een waardeloos weertje is het...maar goed we moeten het hiermee doen natuurlijk
En als je denkt dat het beter wordt, nou morgen regen en wind erbijen daarna wordt het er ook niet beter op.
Kan je weer even gauw naar Spanje gaan voor de wolken terugkeren.quote:Op maandag 11 november 2024 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
@:dick_laurent, de zon schijnt 🫣. Donderdagochtend voor het laatst gezien.
Whoa!! Lekker man. Hier is het een beetje een 50/50 verhaal de afgelopen dagen. Ene moment geheel bewolkt, daarna trekt het open en weer helemaal blauw en zonnig. Temp blijft daarbij rond de 21 graden overdag.quote:Op maandag 11 november 2024 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
@:dick_laurent, de zon schijnt 🫣. Donderdagochtend voor het laatst gezien.
Zalig! Geniet ervan, ik mis het mega en ben pas sinds weekend terugquote:Op maandag 11 november 2024 10:22 schreef Salina het volgende:
Prima vertoeven in korte broek en tanktop.
Wel andere kant van de wereld.![]()
Een situatieschets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tip: Vermijd de drukte in Playa del Carmen en ga naar Xpu Ha beach. Wit strand: check. Azuurblauw water: check. Boh genot.![]()
![]()
![]()
Ohhhh dat is wel leuk snilquote:Op maandag 11 november 2024 11:58 schreef TLC het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)-landen-tweede-helft
Snil !!![]()
En diepvriesquote:Op maandag 11 november 2024 11:58 schreef TLC het volgende:
Snil !!![]()
quote:Op maandag 11 november 2024 11:58 schreef TLC het volgende:
Snil !!![]()
Hier overdag wat kleine buitjes gehad. Hopelijk is het één uur droog voor de kleinsten. (Maar mijn lampion was vroeger vaak genoeg na 2 straten al een prakje karton. Het hoort erbij.quote:Op maandag 11 november 2024 16:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heledag al op het randje hier met die neerslag, straks tijdens de sintmaartenloop uiteraard regenben ik blij dat ik dat niet meer hoef te doen
Plons?quote:Op maandag 11 november 2024 09:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Whoa!! Lekker man. Hier is het een beetje een 50/50 verhaal de afgelopen dagen. Ene moment geheel bewolkt, daarna trekt het open en weer helemaal blauw en zonnig. Temp blijft daarbij rond de 21 graden overdag.
Maar een echt volledig zonloze dag heb je hier zelden. Geloof dat het langste dat ik heb meegemaakt ooit hier compleet bewolkt en zonloos is 2 a 3 dagen achter elkaar.![]()
Komt wel weer wat regen aan deze week.
Waarom wel hier?quote:Op maandag 11 november 2024 22:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Spanje gaat weer de verkeerde kant op met hoge aantal sommen aan neerslag
Waarom niet hier?
Omdat hun daar wel genoeg hebben gehad en hier wel wat actie kunnen gebruikenquote:
Ja dat is klote voor ze en ik hoop dat het meevalt. Maar het gebeurt overal ter wereld. Ik hoef niet de regen van de hele aardkloot op m'n dak, omdat de rest het dan wél droog heeft.quote:Op maandag 11 november 2024 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Omdat hun daar wel genoeg hebben gehad en hier wel wat actie kunnen gebruikenwant echte grote sommen maak ik zelden mee hier
Tuurlijk is al die schade niet leuk, maar daar heb je hoogteverschil en krijg je zulke taferelen natuurlijk.
En een rotsharde bodem plus barslecht beleid want 'het regent toch nooit'quote:Op maandag 11 november 2024 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Omdat hun daar wel genoeg hebben gehad en hier wel wat actie kunnen gebruikenwant echte grote sommen maak ik zelden mee hier
Tuurlijk is al die schade niet leuk, maar daar heb je hoogteverschil en krijg je zulke taferelen natuurlijk.
Media, hè. Het is en blijft gewoon herfst tot ongeveer eind maart. Misschien tussendoor een weekje winter.quote:
Maar meteorologen en hun modellen kunnen niks voorspellen want tante Sjanie had gehoord dat het -42 zou worden.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Media, hè. Het is en blijft gewoon herfst tot ongeveer eind maart. Misschien tussendoor een weekje winter.
Het ziet er zelfs naar uit dat de herfst een tandje bij gaat schakelen met veel meer wind en regen volgende weekquote:Op dinsdag 12 november 2024 10:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar meteorologen en hun modellen kunnen niks voorspellen want tante Sjanie had gehoord dat het -42 zou worden.
Herfst halfjaar genotquote:Op dinsdag 12 november 2024 13:06 schreef Pisces29 het volgende:
STRAKblauw.Deze herfst blijft maar geven.
Voor mij begint het herfst halfjaar eigenlijk pas met ingaan wintertijd. Sinds ingaan wintertijd was ik tot afgelopen vrijdag niet eens in Nederland. Eigenlijk zijn het ook maar 5 maanden. Ik blijf erbij dat 80% van die tijd gewoon grijs is, dus extra genieten als dat niet zo isquote:Op dinsdag 12 november 2024 14:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Herfst halfjaar genot
@:INViCTuS
Hele week bruine bonen op het menu?quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:22 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week zou wel eens winderig en nat kunnen gaan worden.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 18:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hele week bruine bonen op het menu?
Natuurlijk wel! Genoeg saai windstille dagen gehad die ook nog eens grijs verliepen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 22:01 schreef aloa het volgende:
Zo. Hopelijk gaat dit niet uitkomen...
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
hosting png
Windkracht 11 zit ik niet op te wachtenquote:Op dinsdag 12 november 2024 22:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Genoeg saai windstille dagen gehad die ook nog eens grijs verliepen.
Het is tijd dat het SpeedyGJ weertje weer om de hoek komt kijken
Leuk! Waar ben je geweest? Ook Yucatán, Mexico? Of wat mis je?quote:Op maandag 11 november 2024 13:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zalig! Geniet ervan, ik mis het mega en ben pas sinds weekend terug![]()
Hier vandaag wel een lekker zonnetje..helaas ook regenbuitjes maar de zon is er wel steeds. Zelfs een half uur op balkon in dikke trui ff gezeten
Ik vermoed o.a de aangename temperatuur en zon. :p. Egypte was de locatie, volgens mijquote:Op woensdag 13 november 2024 01:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Leuk! Waar ben je geweest? Ook Yucatán, Mexico? Of wat mis je?
Zo heel blij moeten jullie daar in Spanje toch niet zijn met die nieuwe regen aan de kusten.. wat een drama zeg.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:11 schreef dick_laurent het volgende:
Grijs regenachtig 'Hollansch' dagje gaat het hier worden. Gister stevig onweer gehad, was mooi
Nouja de kustlijn van Spanje is 5X de lengte van heel Nederland he. Die overstromingen (die inderdaad heel dramatisch zijn) zijn relatief lokaal.quote:Op woensdag 13 november 2024 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo heel blij moeten jullie daar in Spanje toch niet zijn met die nieuwe regen aan de kusten.. wat een drama zeg.
Vandaag krijg je in jouw omgeving wel wat meer regen, toch?quote:Op woensdag 13 november 2024 08:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja de kustlijn van Spanje is 5X de lengte van heel Nederland he. Die overstromingen (die inderdaad heel dramatisch zijn) zijn relatief lokaal.
Mijn hele provincie, Alicante provincie, heeft nauwelijks betekenisvolle regen gehad, laat staan overstromingen (gelukkig ook).
Ik zie rond 1mm staan voor vandaag, dus mehquote:Op woensdag 13 november 2024 09:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vandaag krijg je in jouw omgeving wel wat meer regen, toch?
Valencia e.o is het nog wel een bendequote:Op woensdag 13 november 2024 08:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja de kustlijn van Spanje is 5X de lengte van heel Nederland he. Die overstromingen (die inderdaad heel dramatisch zijn) zijn relatief lokaal.
Mijn hele provincie, Alicante provincie, heeft nauwelijks betekenisvolle regen gehad, laat staan overstromingen (gelukkig ook).
Winter?quote:
Net even gekeken, onze provincie heeft een gele weerwaarschuwing, voor sneeuw boven de 1400 meterquote:Op woensdag 13 november 2024 09:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie rond 1mm staan voor vandaag, dus mehGister heeft het wel een uur lang echt goed hard gegoten, dus prima.
teveel er op hopen is garantie voor teleurstellingquote:Op woensdag 13 november 2024 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we volgende week echt sneeuw gaan krijgen. Sommige modellen zeg van wel voor de dagen dinsdag t/m donderdag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malaga alweer aardig natquote:Op woensdag 13 november 2024 09:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie rond 1mm staan voor vandaag, dus mehGister heeft het wel een uur lang echt goed hard gegoten, dus prima.
Hé, dit zijn archiefbeelden van mij uit augustus 2023.quote:Op woensdag 13 november 2024 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit -->
[ afbeelding ]
In december/Januari en Februari
Zo zien de winters er de laatste jaren wel uit helaasquote:Op woensdag 13 november 2024 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit -->
[ afbeelding ]
In december/Januari en Februari
Ik mis de warmte/zon en blauwe lucht van Egypte (marsa alam) het was mega genietenquote:Op woensdag 13 november 2024 01:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Leuk! Waar ben je geweest? Ook Yucatán, Mexico? Of wat mis je?
Laat maar komen dan *SNIL*quote:Op woensdag 13 november 2024 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we volgende week echt sneeuw gaan krijgen. Sommige modellen zeg van wel voor de dagen dinsdag t/m donderdag.
Pssstquote:Op woensdag 13 november 2024 16:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Malaga alweer aardig nat
[ x ]
[ x ]
10-12 graden mogen best blijven tot aan kerstquote:Op woensdag 13 november 2024 19:01 schreef Pisces29 het volgende:
In korte broek sporten in de avond.Zachte HerfstGod.
Ik geloof je nu @:geschiedkundige
Zeker. En dan 1 week sneeuw en schaatsmogelijkheden. En verder zacht.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
10-12 graden mogen best blijven tot aan kerst
En niet depressief, erg belangrijk.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
10-12 graden mogen best blijven tot aan kerst
Nu duikt die ten zuiden van ons, daardoor krijgen we wel een verhoogde kans op sneeuwquote:Op dinsdag 12 november 2024 23:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Windkracht 11 zit ik niet op te wachten![]()
Maar goed, is nog ver weg...kans op storm neemt wel toe.
Het is weer moeilijk te voorspellen het weer volgende week.quote:Op woensdag 13 november 2024 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nu duikt die ten zuiden van ons, daardoor krijgen we wel een verhoogde kans op sneeuw
Iewquote:Op woensdag 13 november 2024 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nu duikt die ten zuiden van ons, daardoor krijgen we wel een verhoogde kans op sneeuw
Lekker hequote:Op woensdag 13 november 2024 19:01 schreef Pisces29 het volgende:
In korte broek sporten in de avond.Zachte HerfstGod.
Ik geloof je nu @:geschiedkundige
Klopt, of het wordt storm en regen, of sneeuwquote:Op woensdag 13 november 2024 19:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is weer moeilijk te voorspellen het weer volgende week.
Daar zul je niet aan ontkomen, overdag 2 graden boven 0? Ik zou niet raar van opkijkenquote:Op woensdag 13 november 2024 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iew
Ik wil nog even het niet stoken volhouden
Gaat alleen niet vriezen, dus aan die sneeuw heb je dan precies niks. Van dat net niet weer. Week erna lijkt er qua temperatuur alweer beter uit te zienquote:Op donderdag 14 november 2024 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt een kille week met storm, mogelijk sneeuw en vrij veel regen iig.
Het blijft vooral erg nat tot eind november.quote:Op donderdag 14 november 2024 08:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gaat alleen niet vriezen, dus aan die sneeuw heb je dan precies niks. Van dat net niet weer. Week erna lijkt er qua temperatuur alweer beter uit te zien
En met of bij vlagen winderigquote:Op donderdag 14 november 2024 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het blijft vooral erg nat tot eind november.
Zou best wel weer 21 graden willen.quote:Op donderdag 14 november 2024 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
Vreemd weer, erg vochtig en klam met een waterig zonnetje. Graad of 21. Voelt beetje als een late augustus dag in NL ofzo
Ga verhuizen zou ik zeggenquote:Op donderdag 14 november 2024 13:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou best wel weer 21 graden willen.
Vorige week nog gehad.
Volgende week paar dagen gure graf kou
Ga eens terug. Heb jij 21 graden en wij niet die grafkou die je aan lijkt te trekkenquote:Op donderdag 14 november 2024 13:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou best wel weer 21 graden willen.
Vorige week nog gehad.
Volgende week paar dagen gure graf kou
Wellicht ooit, maar niet naar Spanje. Te heet in de zomerquote:
Even aandikkenquote:Op donderdag 14 november 2024 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
De ogenschijnlijk te droge november maand gaat alsnog te nat worden met deze vooruitzichten, jammer
Volgens mij is het zelfs in Nederland in november nooit zo warm geweest.quote:Op donderdag 14 november 2024 16:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Overwinteren in een dorp in IJsland?
Opbokken met die kouquote:Op donderdag 14 november 2024 23:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Sneeuwkansen wel redelijk in laatste ECMWF run
quote:Op donderdag 14 november 2024 23:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Sneeuwkansen wel redelijk in laatste ECMWF run
Niks mis mee, laat maar komen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
Paar dagen wat kouder en misschien wat verdwaalde sneeuwvlokken, maar daar heb je toch precies niks aan.
Precies, het moet ergens beginnenquote:
Het zou kunnen... de afgelopen dagen wisselen de kaartjes nogal. Van relatief weinig tot geen sneeuw tot overal sneeuw. Maar het kan lokaal zeker wit worden idd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
mogelijke hoeveelheid sneeuw voor de aankomende week.
Moet het nog zien hoor.. als het overdag 4-5 graden wordt zal het bij natte flatsen blijven.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het zou kunnen... de afgelopen dagen wisselen de kaartjes nogal. Van relatief weinig tot geen sneeuw tot overal sneeuw. Maar het kan lokaal zeker wit worden idd.
Sneeuwdek vormen zal wel heel moeilijk gaan worden bij de verwachte maxima. Moet de intensiteit wel heel erg hoog liggen. 2/3 dagen wat kouder, maar geen vorst/winterquote:Op vrijdag 15 november 2024 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Moet het nog zien hoor.. als het overdag 4-5 graden wordt zal het bij natte flatsen blijven.
Mooi... opbokken naar de noordpool met Koning Kutwinter.quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:02 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig niet te lang van die smerige net niet kou.
[ x ]
quote:Op vrijdag 15 november 2024 19:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Mooi... opbokken naar de noordpool met Koning Kutwinter.
Alles blijft netjes liggen ja,viel me ook al op.quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Valt me trouwens op dat ik nog nooit zoveel bladeren in de achtertuin heb zien liggen (staat een oude eikenboom). Maar dat is natuurlijk omdat het helemaal niet waait. Normaal waaien die wel weg, naar de buren of zo, of in een hoekje. Maar ziet er wel mooi uit. Ik houd er wel van. En ik haat wind.
Buienradar gaat voor een verzuip modusquote:Op woensdag 13 november 2024 19:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is weer moeilijk te voorspellen het weer volgende week.
Datquote:Op zaterdag 16 november 2024 00:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Buienradar gaat voor een verzuip modus
Komt wel veel water aan, ja! Komende week 50-100 mm verspreid over het landquote:Op zaterdag 16 november 2024 00:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Buienradar gaat voor een verzuip modus
Zit er wel aan te komen ja. Ik heb pas 2 mm gemeten deze maand namelijk. Dat kan niet blijven duren..quote:Op zaterdag 16 november 2024 07:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt wel veel water aan, ja! Komende week 50-100 mm verspreid over het land
Ik heb altijd in je geloofd Wim!quote:Op vrijdag 15 november 2024 21:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Korte broek en t-shirtgenot op de fiets
Voor de niet-believers![]()
[ afbeelding ]
Die 61 mm voor de maandvoorspelling moet wel lukken danquote:Op zaterdag 16 november 2024 08:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zit er wel aan te komen ja. Ik heb pas 2 mm gemeten deze maand namelijk. Dat kan niet blijven duren..
Kortom het kan alle kanten op, we kunnen met een winterjas maar ook in een t-shirt lopenquote:
Als we dan de gulden middenweg kiezen, dan wordt het hopelijk een graad of 12quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar de 25e is er ook een 4% kans dat het tussen de 18 en 20 graden wordt!
[ afbeelding ]
Welkom in Nederland, waar het niet elke dag mooi weer kan zijnquote:
quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, waar het niet elke dag mooi weer kan zijnmaar hey niet klagen het wordt nog erger
Ja meer kan ik er niet van makenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |