Het is alleen koud. Opbokken met die kouquote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vanaf vakantie nog klagen over Nederland.![]()
A. Wat doe je op FOK!.
B. Het is echt veel dagen mega mooi weer geweest. Vandaag eerste grijze dag.
Kom op hoor. Het is een prima herfst.
Naja laten we eerlijk zijn de breedtegraad (onder andere) maakt wel een flink verschil in hoe een klimaat zich gedraagt.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen 2 weken was er wat vaker geluk met zon. Wel jammer dat ik dat net mis. Maar normaal is het echt vaker grijs dan niet grijs, hoor. Valt niet te ontkennen.
Waarom zou ander continent uit moeten maken? Nederland heeft gewoon pech met die Noordzee voor de deur. Al is de zee hier ook niet ver.
Zit hier op de 37/38e breedtegraad ongeveer
Daarom maakt het dus inderdaad uit. New York ligt op dezelfde breedtegraad als Madrid bijvoorbeeld en in the Big Appellll wordt het gewoon zomers warm de komende dagen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja laten we eerlijk zijn de breedtegraad (onder andere) maakt wel een flink verschil in hoe een klimaat zich gedraagt.
Ik woon qua breedtegraad ook op dezelfde hoogte als waar jij je nu bevindt, en de zon staat hier vandaag ruim 36 graden boven de evenaar.
In midden Nederland is dat ruim 22 graden vandaag. Da's een aardig verschil.
Om een vergelijkbare zonnestand te krijgen als wij vandaag hebben zou je in Nederland terug moeten naar 28 september!
Dit dus, de herfst is echt meer dan prima dit jaar en het ziet er ook nog eens top uit voor de komende weken.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
A. Wat doe je op FOK!.
Afgelopen 2 weken gemis, dus mag niet eens klagenquote:Op woensdag 6 november 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
A. Wat doe je op FOK!.
Eigenlijk liggen wij in Nederland dus te hoog. Deze breedtegraad heeft in de herfst veel meer voordelen. Alleen de zomer niet. Niet te doen hierquote:Op woensdag 6 november 2024 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja laten we eerlijk zijn de breedtegraad (onder andere) maakt wel een flink verschil in hoe een klimaat zich gedraagt.
Ik woon qua breedtegraad ook op dezelfde hoogte als waar jij je nu bevindt, en de zon staat hier vandaag ruim 36 graden boven de evenaar.
In midden Nederland is dat ruim 22 graden vandaag. Da's een aardig verschil.
Om een vergelijkbare zonnestand te krijgen als wij vandaag hebben zou je in Nederland terug moeten naar 28 september!
We hadden altijd al een beetje een meh klimaat maar de laatste jaren verschuift dat toch echt naar "kut klimaat"quote:Op woensdag 6 november 2024 22:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eigenlijk liggen wij in Nederland dus te hoog. Deze breedtegraad heeft in de herfst veel meer voordelen. Alleen de zomer niet. Niet te doen hier
Vasthouden deze positieve vibequote:Op donderdag 7 november 2024 00:31 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, ik vlieg zo weer terug. Terug in de tijd. 14 uur vliegen. Kom wel aan in het donker.
Morgen een graad of 10 en zo'n, toch? Helemaal prima. Weekend 12/13 graden, zie ik. Nog beter. Hopelijk met zon
Het wordt weer een zonovergoten weekend. Weer zo'n weekend met volle terrassen. Wat een najaar en dan zitten we alweer halverwege novemberquote:Op donderdag 7 november 2024 00:31 schreef INViCTuS het volgende:
Goed, ik vlieg zo weer terug. Terug in de tijd. 14 uur vliegen. Kom wel aan in het donker.
Morgen een graad of 10 en zo'n, toch? Helemaal prima. Weekend 12/13 graden, zie ik. Nog beter. Hopelijk met zon
We willen wel dat @INViCTuS zich weer direct thuisvoelt in de grijze treurnis, vandaar even de zon op on hold.quote:Op donderdag 7 november 2024 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ziet er inderdaad weer zonovergoten uit op de webcam bij jullie in Hollandia
Voor Dick is donderdag al weekendquote:Op donderdag 7 november 2024 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ziet er inderdaad weer zonovergoten uit op de webcam bij jullie in Hollandia
Vrijdag moet je ook je ook niet altijd werken. Zeker geen hele dagquote:Op donderdag 7 november 2024 14:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voor Dick is donderdag al weekend
Ja, waarom is gevoelstemperatuur eigenlijk weg bij de KNMI-site?quote:Op donderdag 7 november 2024 12:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Waterkoud is het, gevoelstemperatuur van 1-4 graden
Ben iig weer in Nederland. 13.5 uur in vliegtuig gezeten. Pohquote:Op donderdag 7 november 2024 12:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We willen wel dat @:INViCTuS zich weer direct thuisvoelt in de grijze treurnis, vandaar even de zon op on hold.
Die is al tijd weg, toch? Weerplaza heeft 'm nog wel?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, waarom is gevoelstemperatuur eigenlijk weg bij de KNMI-site?
Ja al even, maar ik dacht dat die wellicht terug zou komen als het weer echt koud werd (of was 'ie ook al weg toen het echt warm was?).quote:Op donderdag 7 november 2024 19:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die is al tijd weg, toch? Weerplaza heeft 'm nog wel?
Komende paar dagen zou er wel wat ruimte voor de zon moeten zijn ja.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ben iig weer in Nederland. 13.5 uur in vliegtuig gezeten. Poh. Morgen zon, toch?
Seoul vanochtend ook maar 4 graden hoor.
Maar het houdt niet over, zo te zienquote:Op donderdag 7 november 2024 19:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Komende paar dagen zou er wel wat ruimte voor de zon moeten zijn ja.
Ik begin toch langzaam te denken dat jij het probleem bent.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar het houdt niet over, zo te zien. Jammer dat ik de zonuren hier heb gemist de afgelopen 2 weken. Maar goed, dat was natuurlijk wel uitzonderlijk. Voor hier als het meezit 4 uur zon in 4 dagen tijd
![]()
. Hogedruk invloed wordt langzaam minder, dus langzaam terug default grijs.
![]()
Ik trek grijs weer aanquote:Op vrijdag 8 november 2024 08:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begin toch langzaam te denken dat jij het probleem bent.
Desondanks hebben we een zeer zonnige oktober gehad. Laten we blij zijn dat het voorlopig nog relatief droog is.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
Uiteraard genieten we van de spaarzame zon momenten.
Ik dacht ook altijd dat ik dat deed, maar het bleek toch gewoon aan de locatie te liggenquote:Op vrijdag 8 november 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik trek grijs weer aan. M'n haar heeft er gelukkig nog geen last van.
Dat geloof ik graag. Afgelopen 2 weken waren de zon uren echt uitzondering. Helaas gemist, maar prettig voor wie erbij was. Al heb ik zelf meer zon gehad dan ik hier thuis had gehad, dus niks gemist. Temperatuur was ook beter.quote:Op vrijdag 8 november 2024 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik dacht ook altijd dat ik dat deed, maar het bleek toch gewoon aan de locatie te liggen![]()
Ik ook.quote:Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu nog echte kou, wil wel weer een x schaatsen.
Doe maar in de kerst vakantie. Komende dagen gelukkig weer warmerquote:Op vrijdag 8 november 2024 18:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Nu nog echte kou, wil wel weer een x schaatsen.
quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net nog in de korte broek en t-shirt gefietst. Prima te doen nog
Van die waardeloze nepkou. Leukquote:
Net. Kun je het tijdstip specificeren?quote:Op vrijdag 8 november 2024 22:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net nog in de korte broek en t-shirt gefietst. Prima te doen nog
Gevoelstemperatuur iets boven nul. Meeste inwendige lichamen vinden dat oprecht niet leuk.quote:
Zoals gister. Heb je echt precies niks aan. Kan het net zo goed en beter nog gewoon 12 graden zijnquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Van die waardeloze nepkou. Leuk
Rond 21.45 kwam ik thuisquote:Op vrijdag 8 november 2024 23:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Net. Kun je het tijdstip specificeren?
Kan ik me wel voorstellen hoor. Ik vind het daarentegen gewoon lekker fris. De interne motor is dan ook altijd snel op temperatuur.quote:Op zaterdag 9 november 2024 06:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur iets boven nul. Meeste inwendige lichamen vinden dat oprecht niet leuk.
Eerst 2 dagen 10+ en dan een dag of 4 maar 5-7 graden om vervolgens in het weekend weer richting dubbele cijfers te gaan. op en neer.quote:Op zaterdag 9 november 2024 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf volgende week weer meer regen en een stuk kouder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |