SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ik was echt zo blij en toen keek ik op de Nederlandse kaarten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:15 schreef dick_laurent het volgende:
Lekker hoor, lente gaat nu beginnen. Graadje of 21 overdag komende week, warm zonnetje. Beste tijd van het jaar
Valt mee. Net ten zuiden van het rampgebiedquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik was echt zo blij en toen keek ik op de Nederlandse kaarten.
Je zit zeker aan de andere kant van de werels?
Rijp op de velden, strakblauwe lucht, ochtendzonnetjequote:Op vrijdag 1 november 2024 10:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Het kan vriezen de komende dagen.
Extra fleece op bed leggen.
Nee, ik. 9600 km ongeveerquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:10 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik was echt zo blij en toen keek ik op de Nederlandse kaarten.
Je zit zeker aan de andere kant van de werels?
HET IS WEEKENDquote:
En dat duurde ook lang. Hele herfst, winter en lente waren verregend.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:16 schreef dick_laurent het volgende:
Mooi dat jullie wat compensatie krijgen voor het moesson najaar van vorig jaar. Zo zie je maar, het kan verkeren.
NOU MOOIquote:Op vrijdag 1 november 2024 17:43 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
HET IS WEEKEND![]()
![]()
![]()
30 GRADEN ZON DIT DAT ALLES, HEB MIJN ZWEMBROEK AL AAN
Dat is geen berg he? Dat is een piramide, dat zie ik zo.quote:Op zaterdag 2 november 2024 13:50 schreef Salina het volgende:
Dertig graden, btje vochtig, zwembadje.
Klinkt alsof je dicht bij mij in de buurt bent.![]()
Alhoewel het nu hier in de bergen wat behaaglijker is met 20 graden.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 november 2024 15:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is geen berg he? Dat is een piramide, dat zie ik zo.
Mwoah lekker man, morgenochtend ook zou fijn zijn, lekker fris naar kantoorquote:
Net even een wandeling gemaakt. Fris, maar wel mooi buitenquote:Op zondag 3 november 2024 09:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwoah lekker man, morgenochtend ook zou fijn zijn, lekker fris naar kantoor
Nagenoeg windstil en een zonnetje is ongeacht het seizoen altijd genieten.quote:Op zondag 3 november 2024 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Rondje hardlopen al gehad deze ochtend en wat is het prachtig en heerlijk buiten
Vanmorgen vroeg voor het eerst dit najaar de ruiten van de auto moeten krabben.quote:
Zonkracht 1. Hoeft niet.quote:Op zondag 3 november 2024 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
Niet vergeten om te smeren vandaag jongens en meisjes!!
[ afbeelding ]
Verhuis naar de Randstad, het is hier altijd prachtig.quote:Op zondag 3 november 2024 13:08 schreef Berto het volgende:
Wat een tegenvaller vandaag. Heel Nederland schijnbaar lekker weer, behalve West-Brabant. Nu 6 graden en nog steeds dichte mist. Rond 16:00 zou het misschien/eventueel nog wat open kunnen trekken. Tis hier helemaal niks.
Zouden er echt van die stakkers zijn die dat doen?quote:Op zondag 3 november 2024 11:03 schreef dick_laurent het volgende:
Niet vergeten om te smeren vandaag jongens en meisjes!!
[ afbeelding ]
Jij bent op vakantie en het is zonovergoten hierquote:Op zondag 3 november 2024 13:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zouden er echt van die stakkers zijn die dat doen?
Hier ook weer fijn 22 graden vandaag en volle bak zon! Mooi dagje wandelen langs de Seoul city wall. Afgesloten met potje bowlen op de 14e etage en een pot bier
Mwa, ik ken er een die zou dat doen hoor als die vandaag de hele dag buiten zou zijn. Maar die presteert het ook werkelijk om te verbranden met zonkracht 2.quote:Op zondag 3 november 2024 13:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zouden er echt van die stakkers zijn die dat doen?
Hier ook weer fijn 22 graden vandaag en volle bak zon! Mooi dagje wandelen langs de Seoul city wall. Afgesloten met potje bowlen op de 14e etage en een pot bier
Geen wind en met zon. Heerlijk.quote:Op zondag 3 november 2024 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier was het helemaal niet zo koud vannacht. En nu heel mooi weer, ook best zacht.
Hier moesten ze krabben vanmorgenquote:Op zondag 3 november 2024 14:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier was het helemaal niet zo koud vannacht. En nu heel mooi weer, ook best zacht.
Ik net ook. Poh, wat een jeukquote:Op zondag 3 november 2024 18:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier moesten ze krabben vanmorgen
Perfect herfstdagje wel verder zo ja
Nee, maar vind het wel kansloosquote:Op zondag 3 november 2024 15:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, ik ken er een die zou dat doen hoor als die vandaag de hele dag buiten zou zijn. Maar die presteert het ook werkelijk om te verbranden met zonkracht 2.
Sommige mensen hebben een overgevoeligheid voor zonlicht. Dat maakt je nog geen stakker natuurlijk.
Zelfs thuis in het oosten was het zonnig, zag ik.quote:Op zondag 3 november 2024 14:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij bent op vakantie en het is zonovergoten hier
Natte Geitquote:Op maandag 4 november 2024 09:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Laten we het hopen. Hebben we wel verdiend na al die nattigheid van vorig jaar.
quote:Op zondag 3 november 2024 12:46 schreef Pisces29 het volgende:
Deze herfst kun je wel een 8/10 geven.
Zonovergoten zondag maandag.
Prima weertje vandaag. Echt geweldig mooi om buiten te zijn. Wat een prachtweer om te gaan wandelen. Genotsweer met de volle zon. Echt fantastisch weer hier, geen wolkje aan de lucht. Zo heerlijk dat we inderdaad amper tijd hebben om te FOK!ken ja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zat al te denken, waar blijven de inmiddels standaard "heerlijk weertje vandaag" posts nou vanuit het altijd zonnige tropische Hollandistan?
Jep, afgelopen dagen zijn we goed verwend. Blijft wel ruimte voor de zon gelukkig. En zo goed als droogquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Minder zonnig de komende dagen:
[ afbeelding ]
Hier ook alleen maar zon de afgelopen 10 dagen. Doet mensen toch altijd goed en maakt ze vrolijk. Sowieso beter dan het 80% grijze treurnis ohne ende wat we normaal hebben. Maar dat komt vast nog welquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, afgelopen dagen zijn we goed verwend. Blijft wel ruimte voor de zon gelukkig. En zo goed als droog
Beter nog dan gister want net wat minder koud.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Prima weertje vandaag. Echt geweldig mooi om buiten te zijn. Wat een prachtweer om te gaan wandelen. Genotsweer met de volle zon. Echt fantastisch weer hier, geen wolkje aan de lucht. Zo heerlijk dat we inderdaad amper tijd hebben om te FOK!ken ja.
Is dat voldoende voor de komende uurtjes?
In de zon is het gewoon lekkerquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:09 schreef dick_laurent het volgende:
Minder koud?![]()
[ afbeelding ]
Gevoelstemperatuur bijna overal ruim onder de 10 graden.
Maar het zal vast als 33 graden voelen in de zon as usual
Als het vriest doe ik ook handschoenen aan. Maar eigenlijk ook vooral uit bescherming. In de koude periode vrij snel "last" van uitdrogende handen en dan scheuren/kloven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Prachtig weertje
Wel jammer van al die elektrische fietsen mietjes met winterhandschoenen en mutsen op
Het was gvd 0 graden![]()
#nietsmeergewendtegenwoordig
Hier op mijn kantoor 24.2. Lekker die zon op de ramen zo!quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
25.3 hier binnen.... heb de deuren maar weer open gegooid
jij mag datquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het vriest doe ik ook handschoenen aan. Maar eigenlijk ook vooral uit bescherming. In de koude periode vrij snel "last" van uitdrogende handen en dan scheuren/kloven.
Ah de bekende wie mag wat dragen discussie.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Prachtig weertje
Wel jammer van al die elektrische fietsen mietjes met winterhandschoenen en mutsen op
Moet ze blijven prikkelen natuurlijk. Rokjes mogen ook hoorquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah de bekende wie mag wat dragen discussie.
Kutboomersquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Prachtig weertje
Verschrikkelijk ja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Draag maar vooral waar je zin in hebt, dat is het beste.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Korte broek genotquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Draag maar vooral waar je zin in hebt, dat is het beste.als iemand het koud heeft en handschoenen aan wil, dan moet ie dat lekker doen. Korte broek mag ook 🥶
Onzin app. Het KNMI moet nu al bezig zijn met volgend seizoen. Haal een bult non-nonse weermannen en meteoroloogen die de waarheid niet schuwen. En als dat mogelijk is, een paar socialmediakunstenaars. Meningvaste medewerkers, snelle stagiaires, weervrouwen die er de beuk in gooien (ala helga van leur). Weersvoorspellingen zijn frontgevechten, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat je gewoon bovenin meedoen. Moet je wel weermannen hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en het KNMI wordt komend seizoen weer serieus genomen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:
Geglimlacht.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Onzin app. Het KNMI moet nu al bezig zijn met volgend seizoen. Haal een bult non-nonse weermannen en meteoroloogen die de waarheid niet schuwen. En als dat mogelijk is, een paar socialmediakunstenaars. Meningvaste medewerkers, snelle stagiaires, weervrouwen die er de beuk in gooien (ala helga van leur). Weersvoorspellingen zijn frontgevechten, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat je gewoon bovenin meedoen. Moet je wel weermannen hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en het KNMI wordt komend seizoen weer serieus genomen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.
quote:Op woensdag 6 november 2024 00:04 schreef INViCTuS het volgende:
En toch hoor je zelden iemand zeggen van goh we hebben eigenlijk gewoon overbevolking
[ x ]
Wat een totale onzin toch weer, we hebben de afgelopen weken super veel zon gehad. Daarnaast ligt Zuid Korea op een andere breedtegraad in een ander continent, dus die vergelijking slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in Seoul is het ook herfst en heb vrijwel alleen maar zon gehad de afgelopen 2 weken. Dat is in Nederland een utopie. Zo jammer
Afgelopen 2 weken was er wat vaker geluk met zon. Wel jammer dat ik dat net mis. Maar normaal is het echt vaker grijs dan niet grijs, hoor. Valt niet te ontkennen.quote:Op woensdag 6 november 2024 13:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een totale onzin toch weer, we hebben de afgelopen weken super veel zon gehad. Daarnaast ligt Zuid Korea op een andere breedtegraad in een ander continent, dus die vergelijking slaat ook nergens op.
Twin Peaks is ook net zo mysterieusquote:Op woensdag 6 november 2024 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker het bos in nu. Dit weer vind ik ook wel wat hebben, zo mysterieus, Twin Peaks achtig. Als het maar niet waait en dat doet het niet. Het regent ook niet echt, maar de lucht is wel nat. Apart.
Vanaf vakantie nog klagen over Nederland.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in Seoul is het ook herfst en heb vrijwel alleen maar zon gehad de afgelopen 2 weken. Dat is in Nederland een utopie. Zo jammer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |