Uit een whatsappgesprek met mijn contactpersoon van het schoonmaakbedrijf blijkt dat de huurder op 3 juli al tegen haar heeft gezegd dat de deuren vervangen zouden worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou dat is duidelijk, niet betalen. Het lijkt erop dat de nieuwe bewoners hun wensenlijstje hebben doorgemaild maar er ontbreekt mooi een handtekening.
Het lijkt mij gebruikelijk, zo heb ik het de vijf keer meegemaakt toen ik/wij, een huurwoning bezem vrij gingen opleveren, dat je een finale kwijting krijgt met handtekening en zo is het klaar/goed?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit een whatsappgesprek met mijn contactpersoon van het schoonmaakbedrijf blijkt dat de huurder op 3 juli al tegen haar heeft gezegd dat de deuren vervangen zouden worden.
Als ik dit lees, zou ik het op deze zaken gooien:quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze hebben dertig dagen de tijd. Alles daarna is jammerdebammer (dit is trouwens als ze het willen verrekenen met de borg).
Lees hier meer:
https://www.juridischloke(...)osten-van-mij-vragen
Waar staat dat van die 30 dagen? Borg is volgens hun overigens niet betaald (ik kan dat niet controleren - mijn moeder heeft helaas een hoop spullen weggegooid, ze heeft dementie).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze hebben dertig dagen de tijd. Alles daarna is jammerdebammer (dit is trouwens als ze het willen verrekenen met de borg).
Lees hier meer:
https://www.juridischloke(...)osten-van-mij-vragen
Dat staat onder het kopje borg. Heb dat dit jaar uitgezocht toen mijn vriendin haar appartement moest opleveren en we een tijd lang niets hoorden. Precies op dag 31 een mail gestuurd met deadline, en op de deadline werd de borg volledig terugbetaald. Er staat op die site ook meerdere voorbeeldbrieven, en je kan ze vaak ook even bellen om te zien of ze je kunnen helpen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waar staat dat van die 30 dagen? Borg is volgens hun overigens niet betaald (ik kan dat niet controleren - mijn moeder heeft helaas een hoop spullen weggegooid, ze heeft dementie).
Er is wel een voorinspectie geweest, nu je dat zo zegt. Naar aanleiding daarvan heb ik met het schoonmaakbedrijf afgesproken dat zij de punten daarvan zouden aanpakken. Bij de eindinspectie vond de verhuurder nog niet alles naar wens, zoals in dat rapport staat. Hierin staan overigens weer heel andere dingen dan bij de eindinspectie (niks over deuren bv).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik dit lees, zou ik het op deze zaken gooien:
- er is geen voorinspectie geweest, alleen eindinspectie. Er mogen dus geen uren in rekening worden gebracht, alleen materiaalkosten;
- er hoeft niet betaald te worden voor slijtage door normaal gebruik. De deuren zaten er vermoedelijk al heel lang in en waren daarom aan vervanging toe. Tenzij die deuren echt vernield waren, lijkt vervanging van de deuren me niet voor jullie rekening te komen.
Als je deze kosten van het totaal aftrekt, dan scheelt dat aanzienlijk.
Dan wordt het al iets lastiger. Dan heb je dus wel de kans gehad om zaken te herstellen, maar dan is dat kennelijk niet voldoende gebeurd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er is wel een voorinspectie geweest, nu je dat zo zegt. Naar aanleiding daarvan heb ik met het schoonmaakbedrijf afgesproken dat zij de punten daarvan zouden aanpakken. Bij de eindinspectie vond de verhuurder nog niet alles naar wens, zoals in dat rapport staat. Hierin staan overigens weer heel andere dingen dan bij de eindinspectie (niks over deuren bv).
[ afbeelding ]
De flat is trouwens uit 2016 en was nieuw toen mijn moeder er ging wonen.
Klopt, maar dat hebben we dus na de eindinspectie op 3 juli alsnog laten doen. En daarna hebben ze niets meer laten horen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Dan wordt het al iets lastiger. Dan heb je dus wel de kans gehad om zaken te herstellen, maar dan is dat kennelijk niet voldoende gebeurd.
Even advocaat van de duivel: toen hadden jullie twee keer de kans gehad om de gebreken te herstellen, dus twee keer de kans gehad om te voorkomen dat e.e.a. op jullie kosten door de verhuurder hersteld zou worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hebben we dus na de eindinspectie op 3 juli alsnog laten doen. En daarna hebben ze niets meer laten horen.
Klopt, dat ging om de dingen uit de eindinspectie. Dus met name schoonmaken van sommige dingen en gaatjes netter dichtmaken. Over de voorinspectie is toen niet meer gesproken.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:53 schreef Lienekien het volgende:
Even advocaat van de duivel: toen hadden jullie twee keer de kans gehad om de gebreken te herstellen, dus twee keer de kans gehad om te voorkomen dat e.e.a. op jullie kosten door de verhuurder hersteld zou worden.
Dat is dan dus weer afgezien van die 5 deuren die vervangen zijn.
Nu volg ik het niet meer.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, dat ging om de dingen uit de eindinspectie. Dus met name schoonmaken van sommige dingen en gaatjes netter dichtmaken. Over de voorinspectie is toen niet meer gesproken.
Volgordequote:
En heb je de punten van de eindinspectie, de opdrachtbon, en een checklist van die werkzaamheden?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgorde
1 voorinspectie (huis was toen nog gemeubileerd)
2 bedrijf haalt huis leeg en pakt de punten van de voorinspectie aan
3 eindinspectie
4 bedrijf maakt meer schoon en pakt de verbeterpunten uit de eindinspectie aan
5 stilte gedurende 3 maanden
6 rekening van 1800 euro
Zo duidelijker?
Alles staat hier in het topic.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
En heb je de punten van de eindinspectie, de opdrachtbon, en een checklist van die werkzaamheden?
Of geloof je dat bedrijf op hun blauwe ogen?
Dan had je dus verwacht dat ze na punt 4 contact met je zouden hebben opgenomen als het nog niet goed was?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgorde
1 voorinspectie (huis was toen nog gemeubileerd)
2 bedrijf haalt huis leeg en pakt de punten van de voorinspectie aan
3 eindinspectie
4 bedrijf maakt meer schoon en pakt de verbeterpunten uit de eindinspectie aan
5 stilte gedurende 3 maanden
6 rekening van 1800 euro
Zo duidelijker?
Ja, inderdaad, na punt 4 hoorde ik niets meer, daarom ging ik ervan uit dat alles naar tevredenheid opgelost was.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:33 schreef Lienekien het volgende:
Dan had je dus verwacht dat ze na punt 4 contact met je zouden hebben opgenomen als het nog niet goed was?
Ik denk dat het een keer ophoudt met de huurder zelf de gelegenheid bieden om dingen op te lossen.
En zijn die duidelijk en overtuigend genoeg om als (tegen)bewijs te dienen? B.v. de deuren, die zijn zichtbaar netjes overgeschilderd?quote:
Het zijn telefoonfoto's, dus niet erg gedetailleerd. Ze laten vooral zien dat alles schoon is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:07 schreef r_one het volgende:
En zijn die duidelijk en overtuigend genoeg om als (tegen)bewijs te dienen? B.v. de deuren, die zijn zichtbaar netjes overgeschilderd?
En de deuren?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het zijn telefoonfoto's, dus niet erg gedetailleerd. Ze laten vooral zien dat alles schoon is.
Daar heb ik geen foto's van.quote:
Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?quote:
Dat kan ik inderdaad niet, en ik denk ook niet dat ze geschilderd hebben. Alleen vind ik het wel vreemd dat ik na hun laatste bezoek (op 3 juli) niets meer gehoord heb. Het verhuurbedrijf heeft niet laten weten dat de deuren niet aan hun eisen voldeden, noch ons voor andere dingen in gebreke gesteld. En nu komt dus ineens die rekening, met een opdrachtbon die niet door ons getekend is, maar wel namens mijn moeder is verzonden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:13 schreef r_one het volgende:
Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?
Die opdracht hebben wij inderdaad nooit gegeven en die is ook niet ondertekend. Daarom denk ik ook dat ze gewoon proberen de kosten die ze voor de nieuwe huurder hebben gemaakt op ons te verhalen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:54 schreef Queller het volgende:
Ik zou om te beginnen gaan voor de Gekke Henkie-methode; dat je geen idee hebt wie er opdracht heeft gegeven, maar dat jouw moeder het zeker niet is geweest. Dat jullie na de xx-controle alle openstaande punten hebben laten verhelpen / opgelost, dus dat je vermoed dat er een foutje is gemaakt. Dat je ervan uit gaat dat ze dat corrigeren en dat je ze er veel succes mee wenst.
Nog een vraagje aan jouquote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:13 schreef r_one het volgende:
Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?
Maar je hebt er wél voor getekend, op het rapport van de eindinspectie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat kan ik inderdaad niet, en ik denk ook niet dat ze geschilderd hebben.
Ik sluit me volledig bij deze woorden van Lienekien aan:quote:Alleen vind ik het wel vreemd dat ik na hun laatste bezoek (op 3 juli) niets meer gehoord heb. Het verhuurbedrijf heeft niet laten weten dat de deuren niet aan hun eisen voldeden,
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan had je dus verwacht dat ze na punt 4 contact met je zouden hebben opgenomen als het nog niet goed was?
Ik denk dat het een keer ophoudt met de huurder zelf de gelegenheid bieden om dingen op te lossen.
Okee, dat snap ik. Ik vraag me alleen af of ze zonder verdere berichtgeving ineens met een rekening mogen komen waar dingen opstaan die niet in het rapport van de eindinspectie staan.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar je hebt er wél voor getekend, op het rapport van de eindinspectie.
[..]
Ik sluit me volledig bij deze woorden van Lienekien aan:
[..]
Ik weet niet wat er allemaal aan gaten en gaatjes in de deuren zaten en of dat überhaupt nog reparabel was. Maar normaal gesproken kunnen ze niet zomaar nieuwe deuren bij de huurder in rekening brengen nee. Ook de verhuurder is gebonden aan het opleveringsrapport en kan daar niet eenzijdig alsnog van afwijken.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nog een vraagje aan jou
Zij hebben in de eindinspectie gezegd dat de deuren moesten worden geschilderd. Als dat inderdaad niet is gedaan, mogen ze dan zomaar nieuwe deuren laten plaatsen? Het lijkt me dat ze eventueel alsnog geschilderd zouden moeten worden op onze kosten, maar niet vervangen. Bovendien is er bij de eindinspectie sprake van 2 deuren (waarvan eentje niet aangevinkt) en ze hebben 5 deuren vervangen.
Dat is inderdaad een goed advies, dank je welquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:55 schreef r_one het volgende:
Ik zou proberen er in goed overleg met verhuurder uit te komen als ik jou was om tot een kostenverdeling te komen. Afspraken wel schriftelijk vast laten leggen en tegen finale kwijting!
Neem zelf de eerste stap (heb je al een punt voorsprongquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed advies, dank je wel
Dank je welquote:Op vrijdag 1 november 2024 10:04 schreef r_one het volgende:
Neem zelf de eerste stap (heb je al een punt voorsprong), doe een eenmalig aanbod "uit coulance" van b.v. ¤ 500 (even slikken dan maar), niet verder onderhandelbaar, take it or leave it, om "uit de impasse te komen".
Happen ze niet toe, dan mogen ze in rechte gaan vorderen. Denk niet dat de rechter jou 5 nieuwe deuren laat betalen en dat weten zij ook wel (maar proberen kunnen ze het).
Succes!
(en vergeet de 'finale kwijting' niet!)
Screendump(s) bewaren en confronteer de verhuurder daar maar mee (want wat heeft gaatjes vullen en overschilderen dan nog voor zin?)quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit een whatsappgesprek met mijn contactpersoon van het schoonmaakbedrijf blijkt dat de huurder op 3 juli al tegen haar heeft gezegd dat de deuren vervangen zouden worden.
Een vriend van ons is jurist en heeft inmiddels aangeboden ons te helpenquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:03 schreef Lizayra het volgende:
Wat bij bedrijven soms ook helpt, is bluffen met een advocaat. Dus: "ik heb dit even met mijn advocaat overlegd en die zei dat dit en dat niet is toegestaan".
En schade door een rekje oplossen door een gloednieuwe deur houdt denk ik voor de rechter geen stand. Plamuren en verven was ook prima geweest.
Wat me ook opvalt is de datum van reparatie of vervanging. Omdat de nieuwe bewoners de sleutel al hadden is niet meer na te gaan of er door hen ook schade is gemaakt met de verhuizing. Daarom is alle schade, buiten het eindinspectierapport, niet aan je moeder te verwijten.
Gaat het om een sociale huurwoning dan zal er van borg geen sprake zijn.
Jawel, ik was bij beide inspecties. Er is bij geen van beide iets vermeld over deuren vervangen, alleen over het dichtmaken van de gaatjes (en het overschilderen).quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je niet bij de eindinspectie was (als ik het goed begrijp?).
Normaal (althans bij ons) gaat het zo dat je er met de voor en eindinspectie bent.
Eerst komt er een voorinspectie met iemand waar je van huurt en krijg je punten te horen die niet in orde zijn of anders moeten en krijg je tot de eindinspectie de tijd dit aan te pakken.
Dan loop je samen met de verhuurder een rondje en als iets niet klopt krijg je dit te horen en kun je gelijk in discussie als iets bijvoorbeeld niet op de lijst stond. Daarna zet je beide een handtekening en klaar.
Dat er nieuwe bewoner inzitten maakt niet uit hoor. Als zij foto's hebben gemaakt van de staat op het moment dat ze introkken (of de verhuuder zelf want meestal is er ook weer een inspectie met nieuwe bewoners) en ze hebben niet getekend voor een overname van bepaalde schade is alsnog de vorige bewoner aansprakelijk. Wij moesten bij onze huurwoning 8 jaar geleden ook tekenen of we het eens waren met bepaalde gaatjes of niet.
En bij de eindinspectie ook getekend? want dat hoort normaal gesproken wel.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jawel, ik was bij beide inspecties. Er is bij geen van beide iets vermeld over deuren vervangen, alleen over het dichtmaken van de gaatjes (en het overschilderen).
Ja, door mij en door degene die de inspectie deed.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:08 schreef SacreCoeur het volgende:
En bij de eindinspectie ook getekend? want dat hoort normaal gesproken wel.
Want dan is het gewoon klaar en hebben ze pech.
Nou dan is het klaar, simpel.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, door mij en door degene die de inspectie deed.
Dat lijkt me niet zo'n goed ideequote:Op vrijdag 1 november 2024 16:14 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou dan is het klaar, simpel.
Ik zou de rekening negeren in dat geval.
Waarom niet? er is toch getekend door beide partijen tijdens de eindinspectie, dan is het toch gewoon afgerond?quote:
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Je geeft een aantal goede punten mee, over de deuren en de vrieslade (ik ben op die laatste tijdens beide inspecties niet gewezen). Ik denk ook dat ze zwak(ker) staan doordat ze ons niet eerst in gebreke hebben gesteld en daarnaast allerlei zaken hebben laten uitvoeren die niet in de eindinspectie stonden.quote:Op zaterdag 2 november 2024 09:59 schreef HannahVrede het volgende:
Jurisprudentie omtrent deze zaken leert dat er pas vervanging kan worden gedaan als er onherstelbare schade zich heeft voorgedaan aan het gehuurde (en gezien de leeftijd van het huis met deuren uit 2016 is slijtage waarschijnlijk niet van toepassing)
Dus ik vind een combinatie van wat @:r_one zegt en @:SacreCoeur een goede en dat is: een brief opstellen waarin je aangeeft dat bij de eindinspectie is getekend voor de zaken die op papier werden vermeld als te moeten herstellen en aangeven dat er, op gronden van een al gepasseerde sleuteloverdracht tijdens de inspectie rondes, geen aansprakelijkheid kan worden vastgesteld op grote schadepost en die niet zichtbaar zijn vastgesteld in de inspectie rondes - in dit geval zijn dat dus de 5 deuren.
Ook vermelden dat er geen ingebrekestelling is gestuurd na de laatste inspectieronde (dat is toch ook een eerste stap voor vordering van een aanzienlijke naheffing en te betwisten bedrag) en vooralsnog aanbieden om voor de mogelijkhe afhandeling van finale kwijtschelding in gesprek te willen. (Noem nog geen bedrag maar 500 euro zou een uiterste kunnen zijn.)
Ik denk namelijk dat meteen je uitkoop bedrag noemen hier een sprong te hoog is. Het verhuurdersbelang lag hier kennelijk hoger dan de juiste afwikkeling, gezien de snelle sleuteloverdracht. Gebreken hadden destijds door de huurder, vóór over verhuizen, moeten worden vermeld.
Nog even over die vriezer- of ijskastlade: als dat al is opgetekend als huisraad aangeboden bij het gehuurde, dan is met 7 jaar gebruik toch een barst of dergelijke niet meer nahefbaar. Met dat soort posten gaat de rechter ook hoogstwaarschijnlijk niet in mee - met een redelijkheidstoets zal een plastic onderdeel met dagelijks gebruik en toestelduur met hoge kans op vervanging toch echt niet worden doorberekend. Al met al horen dat soort zaken bij goed verhuurderschap: voornamelijk het administratief weten wat de juiste aanhef is en vastlegging van regels, vóór je iemand kan vorderen een naheffingsaanslag te betalen.
Het ging om 2 of 3 gaatjes in de deur van de berging (aan de binnenkant) waar een rekje had gehangen. In de woonkamer heeft een dranger gehangen, die gaatjes zaten ergens bovenin de deur.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:25 schreef Gia het volgende:
In eerste instantie hebben ze het over 2 deuren bijwerken. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de nieuwe bewoners niet accepteren hoe die 2 deuren eruit zien. Verhuurder besluit dan deze te vervangen. Maar dan zit je met verschillende deuren, dus besluiten ze alle deuren te vervangen. Dit kunnen ze niet op jullie afwentelen. Echt niet.
Jij hoeft hier niets aan te tonen. Wie eist, bewijst. Zij kunnen dit niet aantonen dus hebben geen poot om op te staan.quote:Wat jij zegt over schade na het inleveren van de sleutels is natuurlijk ook waar, daar kunnen wij niet over aantonen.
Is ook, maar zoals ik het hoor, wilde de nieuwe bewoner dit niet. Aangezien het maanden later is gedaan.quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het ging om 2 of 3 gaatjes in de deur van de berging (aan de binnenkant) waar een rekje had gehangen. In de woonkamer heeft een dranger gehangen, die gaatjes zaten ergens bovenin de deur.
Dus gaatjes (nog netter?) dichten en overschilderen lijkt me logischer dan compleet nieuwe deuren plaatsen.
Gezien de prijs van de deuren zou vervangen goedkoper zijn dan overschilderen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nog een vraagje aan jou
Zij hebben in de eindinspectie gezegd dat de deuren moesten worden geschilderd. Als dat inderdaad niet is gedaan, mogen ze dan zomaar nieuwe deuren laten plaatsen? Het lijkt me dat ze eventueel alsnog geschilderd zouden moeten worden op onze kosten, maar niet vervangen. Bovendien is er bij de eindinspectie sprake van 2 deuren (waarvan eentje niet aangevinkt) en ze hebben 5 deuren vervangen.
Dit dus tenzij je het lelijk gerepareerd hebt.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nou dan is het klaar, simpel.
Ik zou de rekening negeren in dat geval.
Nog steeds stilte?quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:55 schreef Rewimo het volgende:
Een update is altijd leuk
Op 19 november is onze (d.w.z. van onze vriend die advocaat is) aangetekende brief bezorgd bij het bedrijf (tevens per e-mail verzonden). Daarop volgde een lange stilte.
En vervolgens op 13 december een aanmaning per e-mail, zonder enige verwijzing naar onze brief.
Vandaag kreeg onze advocaat bericht dat zijn e-mail is doorgestuurd naar de desbetreffende accountmanager, die hem in behandeling zal nemen.
Wordt vervolgd dus. Ga ik vanuit
Ja, woensdag onze jurist nog gesproken en die had nog steeds geen antwoord op de brief gekregen.quote:
Negerenquote:
Mogelijk sturen ze daarop aan ja. Onze jurist heeft al een lijstje met zaken die niet kloppen klaarliggen voor dat gevalquote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Blijven vastleggen, blijven corresponderen met aangetekend schrijven / goede vastlegging. Is je enige bescherming als het op een rechtszaak uitdraait (waar deze verhuurder wellicht op koerst?).
Sterkte
Goh. Je verwacht het niet hequote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:46 schreef Rewimo het volgende:
En maar weer eens een update. Hoewel wij noch onze jurist antwoord hebben ontvangen op ons bezwaar van november 2024, gaat de verhuurder lekker door met zijn inningstraject. Ik kreeg nu een e-mail van een incassobureau.
Dat hebben we uiteraard met onze jurist besproken. Na inloggen in het dossier bij het incassobureau blijkt er niets in te staan over ons bezwaar of enige andere correspondentie. Goh.
Dus heeft mevrouw de manager kennelijk niets gedaan met de aangetekende brief van onze jurist. Die duikt hier uiteraard weer in
De nota bedraagt intussen ruim 2300 euro
Nee hè?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:20 schreef r_one het volgende:
Goh. Je verwacht het niet he![]()
( goed bezig)
De brief is aangekomen, er is voor getekend. Ze hebben er, ondank hun toezegging dat een of andere manager hem zou beantwoorden, niets mee gedaan. Behalve het incassotraject laten doorlopen, danquote:Op zondag 16 februari 2025 10:09 schreef fietsmiep het volgende:
Ik lees dit topic nu pas.
Heeft je jurist de aangetekende brief ongeopend terug gekregen, of hebben ze hem aangenomen, en er niks mee gedaan. Beiden zegt natuurlijk iets over de arrogantie van dit bedrijf.
Maar wat een gedoe, daar zit je niet op te wachten, als je dingen wilt afronden.
Ja, dat vermoeden wij ook, ze proberen het gewoon. En veel mensen zullen ervan schrikken en betalen om er vanaf te zijn. Wij nietquote:Op zondag 16 februari 2025 10:18 schreef matthijst het volgende:
Wat een tuig. Lijkt erop dat ze het gewoon proberen. Zal wel werken bij een hoop mensen maar aan jou hebben ze, terecht, de verkeerde getroffen.
Benieuwd wat eruit komt.
Jeetje wat een arrogantie, wij hebben in een (arbeidsconflict) wel eens de aangetekende brief terug gehad, deze toen wel bewaard in ons dossier uiteraard.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De brief is aangekomen, er is voor getekend. Ze hebben er, ondank hun toezegging dat een of andere manager hem zou beantwoorden, niets mee gedaan. Behalve het incassotraject laten doorlopen, dan
Ja, dat heb je goed onthoudenquote:Op zondag 16 februari 2025 21:56 schreef AnneX het volgende:
Wat een rare geintjes heb jij toch!
Jaren terug ook iets stoms, toen bleek dat je vader een oud onbekend testament, waarin hij een klooster tot erfgenaam had benoemd. Zoiets herinner ik mij.
Kopie hiervan wordt uiteraard meegestuurd, neem ik aan:quote:Op maandag 17 februari 2025 10:41 schreef Rewimo het volgende:
Onze jurist heeft zich lekker kunnen uitleven op een fraaie brief, die we vandaag nog even samen bekijken. Het incassobureau weet kennelijk niets van ons in november ingediende bezwaar, daarover staat niets in het dossier. Dat zullen ze niet leuk vinden
quote:Op dinsdag 24 december 2024 16:55 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag kreeg onze advocaat bericht dat zijn e-mail is doorgestuurd naar de desbetreffende accountmanager, die hem in behandeling zal nemen.
Nou nee, laat ze die maar lekker bij het verhuurbedrijf opvragen. Die moeten dan bekennen dat ze er niets mee gedaan hebben. Ik vermoed dat het incassobedrijf de opdracht dan teruggeeft, omdat hun info niet klopt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 06:50 schreef r_one het volgende:
Kopie hiervan wordt uiteraard meegestuurd, neem ik aan
Ik doelde op het bericht terug dat ze de klacht doorgeleiden.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 10:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou nee, laat ze die maar lekker bij het verhuurbedrijf opvragen. Die moeten dan bekennen dat ze er niets mee gedaan hebben. Ik vermoed dat het incassobedrijf de opdracht dan teruggeeft, omdat hun info niet klopt.
Incasso bureau dit ook laten weten. Als het een fatsoenlijke is zitten die daar ook niet op te wachten.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:46 schreef Rewimo het volgende:
En maar weer eens een update. Hoewel wij noch onze jurist antwoord hebben ontvangen op ons bezwaar van november 2024, gaat de verhuurder lekker door met zijn inningstraject. Ik kreeg nu een e-mail van een incassobureau.
Dat hebben we uiteraard met onze jurist besproken. Na inloggen in het dossier bij het incassobureau blijkt er niets in te staan over ons bezwaar of enige andere correspondentie. Goh.
Dus heeft mevrouw de manager kennelijk niets gedaan met de aangetekende brief van onze jurist. Die duikt hier uiteraard weer in
De nota bedraagt intussen ruim 2300 euro
Zie boven, dat hebben we inderdaad gedaan. Volgens de regels van het incassobureau zelf moeten we uiterlijk 4 maart antwoord krijgen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Incasso bureau dit ook laten weten. Als het een fatsoenlijke is zitten die daar ook niet op te wachten.
Nou, dan heeft mijn zusje een probleem als ze ooit zou verhuizen, of haar kinderen als ze overlijdt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:48 schreef Visualthinker het volgende:
Vandaag in het AD; https://www.ad.nl/wonen/h(...)utm_campaign=stdc_ad
Gewoon volhouden. Dit winnen zij niet. Denk echt dat het door de nieuwe bewoners komt. Dat die nieuwe deuren wilden. Anders had dit wel op de voorinspectie gestaan.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat vermoeden wij ook, ze proberen het gewoon. En veel mensen zullen ervan schrikken en betalen om er vanaf te zijn. Wij niet
Ja, maar voor dat soort zaken moet je sowieso ontheffingen voor aanvragen lijkt mij.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, dan heeft mijn zusje een probleem als ze ooit zou verhuizen, of haar kinderen als ze overlijdt.
Ze woont in de huurwoning van haar overleden man, die daar geboren is. Dus zijn ouders huurden die woning. Toen die overleden waren heeft hij er met zijn broer gewoond. Die is verhuisd en mijn zus is er bij gaan wonen. Nu is mijn zwager overleden en woont mijn zus er alleen.
Maar wat is er niet gedaan aan die woning!!
De deur naar de keuken is weg, er is alleen nog de deur naar de huiskamer. De keuken is een hoekkeuken. Over de hele breedte is een glazen serre aangebouwd en de achtergevel verwijderd. Naast/achter de woning (in het verlengde van de oprit naast de woning) is een complete aanbouw, wat eerst hobbykamer van de kinderen was en nu praktijkruimte voor mijn zus. Achter de woning is een halfdichte overkapping.
Echt nooit te doen om dat weer in originele staat terug te brengen.
Ben dus benieuwd. Denk dat ze beter de woning kunnen kopen als dat zou mogen.
Geen idee of dat gedaan is. Mijn zwager was bouwvakker/aannemer en heeft alles zelf gedaan.quote:Op donderdag 6 maart 2025 12:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, maar voor dat soort zaken moet je sowieso ontheffingen voor aanvragen lijkt mij.
En dan is het geen probleem hoor.
Nou zelfde met mijn schoonouders, maar de nieuwe eigenaar wist niet hoe het was toen ze erin trokken. Daar waren wel foto’s van. Hij wilde dat ze het zouden opleveren in die staat maar dat wist hij helemaal niet. Geef de sleutels maar dan gaan we dat pieko bello in orde maken. Maar laten hem wel een paar foto’s zien. Hij was snel weg en nooit meer gezienquote:Op donderdag 6 maart 2025 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, dan heeft mijn zusje een probleem als ze ooit zou verhuizen, of haar kinderen als ze overlijdt.
Ze woont in de huurwoning van haar overleden man, die daar geboren is. Dus zijn ouders huurden die woning. Toen die overleden waren heeft hij er met zijn broer gewoond. Die is verhuisd en mijn zus is er bij gaan wonen. Nu is mijn zwager overleden en woont mijn zus er alleen.
Maar wat is er niet gedaan aan die woning!!
De deur naar de keuken is weg, er is alleen nog de deur naar de huiskamer. De keuken is een hoekkeuken. Over de hele breedte is een glazen serre aangebouwd en de achtergevel verwijderd. Naast/achter de woning (in het verlengde van de oprit naast de woning) is een complete aanbouw, wat eerst hobbykamer van de kinderen was en nu praktijkruimte voor mijn zus. Achter de woning is een halfdichte overkapping.
Echt nooit te doen om dat weer in originele staat terug te brengen.
Ben dus benieuwd. Denk dat ze beter de woning kunnen kopen als dat zou mogen.
Wederom: je verwacht het niet hè ....quote:Op donderdag 6 maart 2025 21:15 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe update: antwoord van het incassobureau met o.a. een brief die de verhuurmaatschappij op 5 december naar onze jurist zou hebben gestuurd.
Met de nadruk op "zou hebben" want:
1. Jurist heeft na 5 december nog 2x telefonisch contact met ze gehad, waarbij geen enkele keer is verwezen naar de brief die hij inmiddels in zijn postbus had moeten vinden
2. In de brief wordt het totaalbedrag verlaagd met het bedrag van de vrieslade () want die was inderdaad niet vermeld bij de eindinspectie
3. In februari heeft de verhuurmaatschappij de totale vordering (dus inclusief de vrieslade) overgedragen aan het incassobureau - dat in hun mail vermeldt dat ze die bewuste brief nu pas gekregen hebben.
Kortom, de brief is pas na onze klacht bij het incassobureau opgesteld en geantedateerd.
Nog een kleinigheidje: over de vrieslade is in de totaalfactuur 21% btw berekend, maar de vermindering in de "brief van 5 december" is alleen het bedrag zonder btw van de nota afgehaald. Stelletje linkmichels.
Menig incassobureau zal dat een rotzorg zijn.quote:Kortom: het verhuurbedrijf liegt zowel tegen ons als tegen het incassobureau.
Ja, en dan? Wie is er nu 'aan zet'? Of gaat jullie jurist ook melden dat die geweldige brief (quote:Onze jurist gaat nu de ontvangst van de mail van het incassobureau bevestigen met daarbij nog even de subtiele vermelding dat wij nu, net als zijzelf, voor het eerst kennis hebben genomen van de bewuste "brief van 5 december".
Ja, dit inderdaad. We betwisten nog steeds de nota en betalen deze niet.quote:Op donderdag 6 maart 2025 22:14 schreef r_one het volgende:
Ja, en dan? Wie is er nu 'aan zet'? Of gaat jullie jurist ook melden dat die geweldige brief ( ) jullie niet tot andere standpunten brengt (en dat jullie persisteren)?
Nog updates?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dit inderdaad. We betwisten nog steeds de nota en betalen deze niet.
Nee, nog niet. Misschien morgen als we onze jurist weer spreken.quote:
Nog geen nieuws @Rewimo?quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:11 schreef Rewimo het volgende:
Nog steeds geen nieuwe actie van het incassobureau. We wachten rustig af.
Nee, nog steeds niets gehoord. Stilte voor de stormquote:
mag ik overigens even opmerken dat het prettig is dat je updates blijft delen? het siert je, vele mensen komen in WGR voor raad en laten nooit meer iets horen als een antwoord niet aanstaat of als ze het antwoord hebben.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, nog steeds niets gehoord. Stilte voor de storm
Gelukkig heb ik wekelijks contact met een jurist die een erg goede vriend van me is. Want anders hadden we ook allang betaald. Je hebt geen zin in gezeur en ze zullen wel gelijk hebben. Dankzij mijn vriend de jurist weten we dat ze geen poot hebben om op te staan. Zoals bijvoorbeeld zo'n zinnetje van het incassobureau "anders gaan we juridische stappen nemen en dat gaat u veel geld kosten" of woorden van die strekking. Dankzij hem weten we dat het hun veel geld gaat kosten,behalve als ze heel de rechtszaak winnen. Wat vrijwel onmogelijk is dankzij alle fouten in de rekening.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:09 schreef freak1 het volgende:
[..]
verder zoals er al in het gehele topic wordt gemeld, je neemt de juiste stappen, lekker blijven zitten. dat incasso bureau kan hoog en laag springen maar heeft geen terechte vordering dus zal de stap naar de rechter niet zo snel maken. en zelfs al doen ze dat, jij hebt aangetekende brieven, zij hebben antigedateerde brieven zonder enige ontvangstbevestiging en inconsistentie in de papieren.
de verhuurder doet waar ze goed in zijn. een grote maatschappij zijn, alles door de papiermolen blijven duwen en hopen dat jij het zo beu bent/raakt dat je maar gewoon betaald. het is geen enkele moeite om een incasso bureau in te schakelen voor hun en dat doen ze dus ook. gewoon weer eentje op de stapel.
ik vermoed dat er pas echt naar je dossier gekeken wordt als er juridische stappen nodig zijn.. dus rustig blijven zitten, wachten, en mochten die stappen nodig zijn zou ik met een big smile naar de zitting gaan, advocaat mee en ik verwacht dat je dan zelfs de kosten voor je advocaat nog kan declareren.
ik denk dat dat ook wel het eindstation gaat zijn.quote:
laten ze het er niet gewoon bij zitten?quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:06 schreef Rewimo het volgende:
Nog steeds geen nieuws. In het online dossier is ook niets veranderd.
Dat zit er inderdaad dik in. Waarschijnlijk hebben ze door hoe kansloos de vordering is.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:44 schreef mschol het volgende:
[..]
laten ze het er niet gewoon bij zitten?
Er is altijd nog de kans dat het incassobureau na verloop van tijd de oninbare vorderingen verpatst aan een nog laagbijdegrondser incassobureau en dat de vordering dan opeens weer opleeft. Zou voor fok wel leuk zijn over een jaar of watquote:Op donderdag 24 april 2025 10:44 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik denk dat dat ook wel het eindstation gaat zijn.
incassobureau komt erachter dat er niets te halen valt en geeft dus verdre stappen op.
Die wetgeving is er welquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:14 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Toch jammer dat er niet wetgeving is (of komt) waarin dit soort praktijken gewoon verboden worden. Na verloop van vooraf gestelde termijnen / deadlines / het niet voldoen aan bepaalde informatievoorziening, vervalt een claim (of eis) van zo'n partij definitief.
Ja dat dan weer nietquote:En bij eventuele "heropleving" wordt een bepaalde boeteclausule automatisch van toepassing, indien alsnog (of wederom) blijkt dat de vordering (weer) onterecht is.
As consument kun je zoiets natuurlijk ook gewoon storneren totaal negerenquote:Dit om het pesten van consumenten echt af te straffen.
Niet op reagerenquote:Op woensdag 25 juni 2025 16:19 schreef Rewimo het volgende:
Yay nieuwe ontwikkelingen
Nou ja... ze hebben nu een brief met een betalingsverzoek (binnen 15 dagen - het complete bedrag dus inclusief de vrieslade die we niet hoefden te betalen) en anders... wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau. Waar het dus al in behandeling is, want deze brief komt van datzelfde incassobureau en staat in hun online dossier.
En er komen incassokosten bij als we niet betalenMaar gelukkig kunnen we binnen die 15 dagen wel bezwaar maken dat we dan met bewijs kunnen opsturen naar het incassobureau
Wat een feest. Vanavond overleg met onze jurist.
Deze brief was overigens naar mijn moeder gestuurd, in het verzorgingstehuis. En dat terwijl we nadrukkelijk verzocht hadden alle correspondentie via onze jurist te laten lopen.
Whoops, dat soort foutjes zorgen er voor dat post helemaal niet behandeld wordtquote:Op woensdag 25 juni 2025 16:19 schreef Rewimo het volgende:
Deze brief was overigens naar mijn moeder gestuurd, in het verzorgingstehuis. En dat terwijl we nadrukkelijk verzocht hadden alle correspondentie via onze jurist te laten lopen.
Lijkt me vooropgezet doel om onrust aan jullie kant te stoken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:24 schreef Rewimo het volgende:
De vraag is ook weer: hoe komen ze aan het adres? Want dat was niet bekend bij de verhuurder of het incassobureau. En zomaar de BRP raadplegen mogen ze niet.
Ik vind 'lachwekkend' een betere typeringquote:
En ook de jurist zou ik willen adviseren er geen seconde tijd aan te verspillen.quote:inderdaad aan de jurist overlaten, en over gaan tot de orde van de dag.
Ik heb wel aan hem gevraagd om even te kijken of een gerechtsdeurwaarder in het BRP een adres mag nazoeken voor incassowerkzaamheden. En nee, dat mag dus niet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:10 schreef r_one het volgende:
[..]
En ook de jurist zou ik willen adviseren er geen seconde tijd aan te verspillen.
Klopt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb wel aan hem gevraagd om even te kijken of een gerechtsdeurwaarder in het BRP een adres mag nazoeken voor incassowerkzaamheden. En nee, dat mag dus niet.
Maar een advocaat kan dat wel, en daar werken deurwaarders mee samen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb wel aan hem gevraagd om even te kijken of een gerechtsdeurwaarder in het BRP een adres mag nazoeken voor incassowerkzaamheden. En nee, dat mag dus niet.
Voor een incassobrief. Nee.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:07 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Maar een advocaat kan dat wel, en daar werken deurwaarders mee samen.
Deurwaarders kunnen het zelf ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:07 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Maar een advocaat kan dat wel, en daar werken deurwaarders mee samen.
Dat laatste dus. Plus een tik op de vingers van de deurwaarder omdat deze buiten zijn boekje is gegaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:11 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Had jullie jurist nog goede adviezen? Ik neem aan iets in de trent van "negeren" of anders een kort briefje met "lazer op" in juristentaal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |