abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215433323
Ik zou om te beginnen gaan voor de Gekke Henkie-methode; dat je geen idee hebt wie er opdracht heeft gegeven, maar dat jouw moeder het zeker niet is geweest. Dat jullie na de xx-controle alle openstaande punten hebben laten verhelpen / opgelost, dus dat je vermoed dat er een foutje is gemaakt. Dat je ervan uit gaat dat ze dat corrigeren en dat je ze er veel succes mee wenst.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 09:33:27 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_215434989
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 23:13 schreef r_one het volgende:

Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?
Dat kan ik inderdaad niet, en ik denk ook niet dat ze geschilderd hebben. Alleen vind ik het wel vreemd dat ik na hun laatste bezoek (op 3 juli) niets meer gehoord heb. Het verhuurbedrijf heeft niet laten weten dat de deuren niet aan hun eisen voldeden, noch ons voor andere dingen in gebreke gesteld. En nu komt dus ineens die rekening, met een opdrachtbon die niet door ons getekend is, maar wel namens mijn moeder is verzonden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 09:35:53 #28
13151 crew  Rewimo
pi_215435007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 23:54 schreef Queller het volgende:
Ik zou om te beginnen gaan voor de Gekke Henkie-methode; dat je geen idee hebt wie er opdracht heeft gegeven, maar dat jouw moeder het zeker niet is geweest. Dat jullie na de xx-controle alle openstaande punten hebben laten verhelpen / opgelost, dus dat je vermoed dat er een foutje is gemaakt. Dat je ervan uit gaat dat ze dat corrigeren en dat je ze er veel succes mee wenst.
Die opdracht hebben wij inderdaad nooit gegeven en die is ook niet ondertekend. Daarom denk ik ook dat ze gewoon proberen de kosten die ze voor de nieuwe huurder hebben gemaakt op ons te verhalen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 09:45:55 #29
13151 crew  Rewimo
pi_215435074
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 23:13 schreef r_one het volgende:
Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?
Nog een vraagje aan jou :)

Zij hebben in de eindinspectie gezegd dat de deuren moesten worden geschilderd. Als dat inderdaad niet is gedaan, mogen ze dan zomaar nieuwe deuren laten plaatsen? Het lijkt me dat ze eventueel alsnog geschilderd zouden moeten worden op onze kosten, maar niet vervangen. Bovendien is er bij de eindinspectie sprake van 2 deuren (waarvan eentje niet aangevinkt) en ze hebben 5 deuren vervangen.
pi_215435085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Dat kan ik inderdaad niet, en ik denk ook niet dat ze geschilderd hebben.
Maar je hebt er wél voor getekend, op het rapport van de eindinspectie.
quote:
Alleen vind ik het wel vreemd dat ik na hun laatste bezoek (op 3 juli) niets meer gehoord heb. Het verhuurbedrijf heeft niet laten weten dat de deuren niet aan hun eisen voldeden,
Ik sluit me volledig bij deze woorden van Lienekien aan:
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 19:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan had je dus verwacht dat ze na punt 4 contact met je zouden hebben opgenomen als het nog niet goed was?

Ik denk dat het een keer ophoudt met de huurder zelf de gelegenheid bieden om dingen op te lossen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 09:53:17 #31
13151 crew  Rewimo
pi_215435122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:46 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar je hebt er wél voor getekend, op het rapport van de eindinspectie.
[..]
Ik sluit me volledig bij deze woorden van Lienekien aan:
[..]

Okee, dat snap ik. Ik vraag me alleen af of ze zonder verdere berichtgeving ineens met een rekening mogen komen waar dingen opstaan die niet in het rapport van de eindinspectie staan.

We hebben het over 2 of 3 gaatjes waaraan een rekje heeft gehangen. Lijkt me geen reden om een deur compleet te vervangen.
pi_215435129
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Nog een vraagje aan jou :)

Zij hebben in de eindinspectie gezegd dat de deuren moesten worden geschilderd. Als dat inderdaad niet is gedaan, mogen ze dan zomaar nieuwe deuren laten plaatsen? Het lijkt me dat ze eventueel alsnog geschilderd zouden moeten worden op onze kosten, maar niet vervangen. Bovendien is er bij de eindinspectie sprake van 2 deuren (waarvan eentje niet aangevinkt) en ze hebben 5 deuren vervangen.
Ik weet niet wat er allemaal aan gaten en gaatjes in de deuren zaten en of dat überhaupt nog reparabel was. Maar normaal gesproken kunnen ze niet zomaar nieuwe deuren bij de huurder in rekening brengen nee. Ook de verhuurder is gebonden aan het opleveringsrapport en kan daar niet eenzijdig alsnog van afwijken.

Beide partijen valt dus wat te verwijten.

Ik zou proberen er in goed overleg met verhuurder uit te komen als ik jou was om tot een kostenverdeling te komen. Afspraken wel schriftelijk vast laten leggen en tegen finale kwijting!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 09:59:10 #33
13151 crew  Rewimo
pi_215435154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:55 schreef r_one het volgende:
Ik zou proberen er in goed overleg met verhuurder uit te komen als ik jou was om tot een kostenverdeling te komen. Afspraken wel schriftelijk vast laten leggen en tegen finale kwijting!
Dat is inderdaad een goed advies, dank je wel :)
pi_215435173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een goed advies, dank je wel :)
Neem zelf de eerste stap (heb je al een punt voorsprong :s) ), doe een eenmalig aanbod "uit coulance" van b.v. ¤ 500 (even slikken dan maar), niet verder onderhandelbaar, take it or leave it, om "uit de impasse te komen".

Happen ze niet toe, dan mogen ze in rechte gaan vorderen. Denk niet dat de rechter jou 5 nieuwe deuren laat betalen en dat weten zij ook wel (maar proberen kunnen ze het).

Succes!

(en vergeet de 'finale kwijting' niet!)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 10:11:55 #35
13151 crew  Rewimo
pi_215435239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 10:04 schreef r_one het volgende:

Neem zelf de eerste stap (heb je al een punt voorsprong :s) ), doe een eenmalig aanbod "uit coulance" van b.v. ¤ 500 (even slikken dan maar), niet verder onderhandelbaar, take it or leave it, om "uit de impasse te komen".

Happen ze niet toe, dan mogen ze in rechte gaan vorderen. Denk niet dat de rechter jou 5 nieuwe deuren laat betalen en dat weten zij ook wel (maar proberen kunnen ze het).

Succes!

(en vergeet de 'finale kwijting' niet!)
Dank je wel :)
pi_215435249
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 14:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Uit een whatsappgesprek met mijn contactpersoon van het schoonmaakbedrijf blijkt dat de huurder op 3 juli al tegen haar heeft gezegd dat de deuren vervangen zouden worden.
Screendump(s) bewaren en confronteer de verhuurder daar maar mee (want wat heeft gaatjes vullen en overschilderen dan nog voor zin?)

Daarmee is ¤ 500 een heel riant aanbod (ik zou gezien de screendumps heel snel toehappen als verhuurder) maar ben jij wel van het gelazer af.

(geen dank, daar zijn we voor, in WGR ;) )
pi_215437267
Wat bij bedrijven soms ook helpt, is bluffen met een advocaat. Dus: "ik heb dit even met mijn advocaat overlegd en die zei dat dit en dat niet is toegestaan".
En schade door een rekje oplossen door een gloednieuwe deur houdt denk ik voor de rechter geen stand. Plamuren en verven was ook prima geweest.
Wat me ook opvalt is de datum van reparatie of vervanging. Omdat de nieuwe bewoners de sleutel al hadden is niet meer na te gaan of er door hen ook schade is gemaakt met de verhuizing. Daarom is alle schade, buiten het eindinspectierapport, niet aan je moeder te verwijten.
Gaat het om een sociale huurwoning dan zal er van borg geen sprake zijn.
  vrijdag 1 november 2024 @ 15:20:19 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_215438008
Wat ik niet begrijp is dat je niet bij de eindinspectie was (als ik het goed begrijp?).
Normaal (althans bij ons) gaat het zo dat je er met de voor en eindinspectie bent.

Eerst komt er een voorinspectie met iemand waar je van huurt en krijg je punten te horen die niet in orde zijn of anders moeten en krijg je tot de eindinspectie de tijd dit aan te pakken.

Dan loop je samen met de verhuurder een rondje en als iets niet klopt krijg je dit te horen en kun je gelijk in discussie als iets bijvoorbeeld niet op de lijst stond. Daarna zet je beide een handtekening en klaar.

Dat er nieuwe bewoner inzitten maakt niet uit hoor. Als zij foto's hebben gemaakt van de staat op het moment dat ze introkken (of de verhuuder zelf want meestal is er ook weer een inspectie met nieuwe bewoners) en ze hebben niet getekend voor een overname van bepaalde schade is alsnog de vorige bewoner aansprakelijk. Wij moesten bij onze huurwoning 8 jaar geleden ook tekenen of we het eens waren met bepaalde gaatjes of niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 15:36:09 #39
13151 crew  Rewimo
pi_215438198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 14:03 schreef Lizayra het volgende:
Wat bij bedrijven soms ook helpt, is bluffen met een advocaat. Dus: "ik heb dit even met mijn advocaat overlegd en die zei dat dit en dat niet is toegestaan".
En schade door een rekje oplossen door een gloednieuwe deur houdt denk ik voor de rechter geen stand. Plamuren en verven was ook prima geweest.
Wat me ook opvalt is de datum van reparatie of vervanging. Omdat de nieuwe bewoners de sleutel al hadden is niet meer na te gaan of er door hen ook schade is gemaakt met de verhuizing. Daarom is alle schade, buiten het eindinspectierapport, niet aan je moeder te verwijten.
Gaat het om een sociale huurwoning dan zal er van borg geen sprake zijn.
Een vriend van ons is jurist en heeft inmiddels aangeboden ons te helpen ^O^

Wat jij zegt over schade na het inleveren van de sleutels is natuurlijk ook waar, daar kunnen wij niet over aantonen.

Het is geen sociale huurwoning, maar vrije vestiging.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 15:38:33 #40
13151 crew  Rewimo
pi_215438239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je niet bij de eindinspectie was (als ik het goed begrijp?).
Normaal (althans bij ons) gaat het zo dat je er met de voor en eindinspectie bent.

Eerst komt er een voorinspectie met iemand waar je van huurt en krijg je punten te horen die niet in orde zijn of anders moeten en krijg je tot de eindinspectie de tijd dit aan te pakken.

Dan loop je samen met de verhuurder een rondje en als iets niet klopt krijg je dit te horen en kun je gelijk in discussie als iets bijvoorbeeld niet op de lijst stond. Daarna zet je beide een handtekening en klaar.

Dat er nieuwe bewoner inzitten maakt niet uit hoor. Als zij foto's hebben gemaakt van de staat op het moment dat ze introkken (of de verhuuder zelf want meestal is er ook weer een inspectie met nieuwe bewoners) en ze hebben niet getekend voor een overname van bepaalde schade is alsnog de vorige bewoner aansprakelijk. Wij moesten bij onze huurwoning 8 jaar geleden ook tekenen of we het eens waren met bepaalde gaatjes of niet.
Jawel, ik was bij beide inspecties. Er is bij geen van beide iets vermeld over deuren vervangen, alleen over het dichtmaken van de gaatjes (en het overschilderen).
  vrijdag 1 november 2024 @ 16:08:33 #41
298315 SacreCoeur
pi_215438598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 15:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Jawel, ik was bij beide inspecties. Er is bij geen van beide iets vermeld over deuren vervangen, alleen over het dichtmaken van de gaatjes (en het overschilderen).
En bij de eindinspectie ook getekend? want dat hoort normaal gesproken wel.
Want dan is het gewoon klaar en hebben ze pech.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 16:12:43 #42
13151 crew  Rewimo
pi_215438648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 16:08 schreef SacreCoeur het volgende:

En bij de eindinspectie ook getekend? want dat hoort normaal gesproken wel.
Want dan is het gewoon klaar en hebben ze pech.
Ja, door mij en door degene die de inspectie deed.
  vrijdag 1 november 2024 @ 16:14:55 #43
298315 SacreCoeur
pi_215438685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 16:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Ja, door mij en door degene die de inspectie deed.
Nou dan is het klaar, simpel.

Ik zou de rekening negeren in dat geval.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 november 2024 @ 16:56:43 #44
13151 crew  Rewimo
pi_215439007
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 16:14 schreef SacreCoeur het volgende:

Nou dan is het klaar, simpel.

Ik zou de rekening negeren in dat geval.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee :N
  vrijdag 1 november 2024 @ 19:14:43 #45
298315 SacreCoeur
pi_215440228
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 16:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet zo'n goed idee :N
Waarom niet? er is toch getekend door beide partijen tijdens de eindinspectie, dan is het toch gewoon afgerond?

Het is goed of niet tijdens zo'n inspectie en daar teken je voor.
Anders had er een eind eindinspectie moeten komen :P

En dat is overigens ook het enige wat ze in rekening mogen brengen, de punten waar je tijdens de eindinspectie niet aan voldeed en die staan niet op de rekening :D
pi_215445268
Jurisprudentie omtrent deze zaken leert dat er pas vervanging kan worden gedaan als er onherstelbare schade zich heeft voorgedaan aan het gehuurde (en gezien de leeftijd van het huis met deuren uit 2016 is slijtage waarschijnlijk niet van toepassing)

Dus ik vind een combinatie van wat @r_one zegt en @SacreCoeur een goede en dat is: een brief opstellen waarin je aangeeft dat bij de eindinspectie is getekend voor de zaken die op papier werden vermeld als te moeten herstellen en aangeven dat er, op gronden van een al gepasseerde sleuteloverdracht tijdens de inspectie rondes, geen aansprakelijkheid kan worden vastgesteld op grote schadepost en die niet zichtbaar zijn vastgesteld in de inspectie rondes - in dit geval zijn dat dus de 5 deuren.
Ook vermelden dat er geen ingebrekestelling is gestuurd na de laatste inspectieronde (dat is toch ook een eerste stap voor vordering van een aanzienlijke naheffing en te betwisten bedrag) en vooralsnog aanbieden om voor de mogelijkhe afhandeling van finale kwijtschelding in gesprek te willen. (Noem nog geen bedrag maar 500 euro zou een uiterste kunnen zijn.)

Ik denk namelijk dat meteen je uitkoop bedrag noemen hier een sprong te hoog is. Het verhuurdersbelang lag hier kennelijk hoger dan de juiste afwikkeling, gezien de snelle sleuteloverdracht. Gebreken hadden destijds door de huurder, vóór over verhuizen, moeten worden vermeld.

Nog even over die vriezer- of ijskastlade: als dat al is opgetekend als huisraad aangeboden bij het gehuurde, dan is met 7 jaar gebruik toch een barst of dergelijke niet meer nahefbaar. Met dat soort posten gaat de rechter ook hoogstwaarschijnlijk niet in mee - met een redelijkheidstoets zal een plastic onderdeel met dagelijks gebruik en toestelduur met hoge kans op vervanging toch echt niet worden doorberekend. Al met al horen dat soort zaken bij goed verhuurderschap: voornamelijk het administratief weten wat de juiste aanhef is en vastlegging van regels, vóór je iemand kan vorderen een naheffingsaanslag te betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door HannahVrede op 02-11-2024 10:04:44 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 november 2024 @ 13:01:54 #47
13151 crew  Rewimo
pi_215446883
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 09:59 schreef HannahVrede het volgende:
Jurisprudentie omtrent deze zaken leert dat er pas vervanging kan worden gedaan als er onherstelbare schade zich heeft voorgedaan aan het gehuurde (en gezien de leeftijd van het huis met deuren uit 2016 is slijtage waarschijnlijk niet van toepassing)

Dus ik vind een combinatie van wat @:r_one zegt en @:SacreCoeur een goede en dat is: een brief opstellen waarin je aangeeft dat bij de eindinspectie is getekend voor de zaken die op papier werden vermeld als te moeten herstellen en aangeven dat er, op gronden van een al gepasseerde sleuteloverdracht tijdens de inspectie rondes, geen aansprakelijkheid kan worden vastgesteld op grote schadepost en die niet zichtbaar zijn vastgesteld in de inspectie rondes - in dit geval zijn dat dus de 5 deuren.
Ook vermelden dat er geen ingebrekestelling is gestuurd na de laatste inspectieronde (dat is toch ook een eerste stap voor vordering van een aanzienlijke naheffing en te betwisten bedrag) en vooralsnog aanbieden om voor de mogelijkhe afhandeling van finale kwijtschelding in gesprek te willen. (Noem nog geen bedrag maar 500 euro zou een uiterste kunnen zijn.)

Ik denk namelijk dat meteen je uitkoop bedrag noemen hier een sprong te hoog is. Het verhuurdersbelang lag hier kennelijk hoger dan de juiste afwikkeling, gezien de snelle sleuteloverdracht. Gebreken hadden destijds door de huurder, vóór over verhuizen, moeten worden vermeld.

Nog even over die vriezer- of ijskastlade: als dat al is opgetekend als huisraad aangeboden bij het gehuurde, dan is met 7 jaar gebruik toch een barst of dergelijke niet meer nahefbaar. Met dat soort posten gaat de rechter ook hoogstwaarschijnlijk niet in mee - met een redelijkheidstoets zal een plastic onderdeel met dagelijks gebruik en toestelduur met hoge kans op vervanging toch echt niet worden doorberekend. Al met al horen dat soort zaken bij goed verhuurderschap: voornamelijk het administratief weten wat de juiste aanhef is en vastlegging van regels, vóór je iemand kan vorderen een naheffingsaanslag te betalen.
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Je geeft een aantal goede punten mee, over de deuren en de vrieslade (ik ben op die laatste tijdens beide inspecties niet gewezen). Ik denk ook dat ze zwak(ker) staan doordat ze ons niet eerst in gebreke hebben gesteld en daarnaast allerlei zaken hebben laten uitvoeren die niet in de eindinspectie stonden.
  zaterdag 2 november 2024 @ 13:11:09 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215446944
Er staat onder aan de eindinspectie wel de zin dat ze jullie in gebreke stellen.

Maar dan nog is er de discrepantie tussen de punten op voorinspectie en eindinspectie én discrepantie met wat ze op jullie rekening hebben laten repareren.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 2 november 2024 @ 16:25:08 #49
3542 Gia
User under construction
pi_215449116
In eerste instantie hebben ze het over 2 deuren bijwerken. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de nieuwe bewoners niet accepteren hoe die 2 deuren eruit zien. Verhuurder besluit dan deze te vervangen. Maar dan zit je met verschillende deuren, dus besluiten ze alle deuren te vervangen. Dit kunnen ze niet op jullie afwentelen. Echt niet.

Overigens toen mijn moeder verhuisde naar een semi zorgwoning, werden ook alle deuren vervangen. Maar dat kwam omdat er voor haar een man woonde die in een elektrische rolstoel zat en nogal eens de deuren raakte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 november 2024 @ 16:54:25 #50
13151 crew  Rewimo
pi_215449326
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:25 schreef Gia het volgende:
In eerste instantie hebben ze het over 2 deuren bijwerken. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat de nieuwe bewoners niet accepteren hoe die 2 deuren eruit zien. Verhuurder besluit dan deze te vervangen. Maar dan zit je met verschillende deuren, dus besluiten ze alle deuren te vervangen. Dit kunnen ze niet op jullie afwentelen. Echt niet.
Het ging om 2 of 3 gaatjes in de deur van de berging (aan de binnenkant) waar een rekje had gehangen. In de woonkamer heeft een dranger gehangen, die gaatjes zaten ergens bovenin de deur.

Dus gaatjes (nog netter?) dichten en overschilderen lijkt me logischer dan compleet nieuwe deuren plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')