Uit een whatsappgesprek met mijn contactpersoon van het schoonmaakbedrijf blijkt dat de huurder op 3 juli al tegen haar heeft gezegd dat de deuren vervangen zouden worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou dat is duidelijk, niet betalen. Het lijkt erop dat de nieuwe bewoners hun wensenlijstje hebben doorgemaild maar er ontbreekt mooi een handtekening.
Het lijkt mij gebruikelijk, zo heb ik het de vijf keer meegemaakt toen ik/wij, een huurwoning bezem vrij gingen opleveren, dat je een finale kwijting krijgt met handtekening en zo is het klaar/goed?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit een whatsappgesprek met mijn contactpersoon van het schoonmaakbedrijf blijkt dat de huurder op 3 juli al tegen haar heeft gezegd dat de deuren vervangen zouden worden.
Als ik dit lees, zou ik het op deze zaken gooien:quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze hebben dertig dagen de tijd. Alles daarna is jammerdebammer (dit is trouwens als ze het willen verrekenen met de borg).
Lees hier meer:
https://www.juridischloke(...)osten-van-mij-vragen
Waar staat dat van die 30 dagen? Borg is volgens hun overigens niet betaald (ik kan dat niet controleren - mijn moeder heeft helaas een hoop spullen weggegooid, ze heeft dementie).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze hebben dertig dagen de tijd. Alles daarna is jammerdebammer (dit is trouwens als ze het willen verrekenen met de borg).
Lees hier meer:
https://www.juridischloke(...)osten-van-mij-vragen
Dat staat onder het kopje borg. Heb dat dit jaar uitgezocht toen mijn vriendin haar appartement moest opleveren en we een tijd lang niets hoorden. Precies op dag 31 een mail gestuurd met deadline, en op de deadline werd de borg volledig terugbetaald. Er staat op die site ook meerdere voorbeeldbrieven, en je kan ze vaak ook even bellen om te zien of ze je kunnen helpen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waar staat dat van die 30 dagen? Borg is volgens hun overigens niet betaald (ik kan dat niet controleren - mijn moeder heeft helaas een hoop spullen weggegooid, ze heeft dementie).
Er is wel een voorinspectie geweest, nu je dat zo zegt. Naar aanleiding daarvan heb ik met het schoonmaakbedrijf afgesproken dat zij de punten daarvan zouden aanpakken. Bij de eindinspectie vond de verhuurder nog niet alles naar wens, zoals in dat rapport staat. Hierin staan overigens weer heel andere dingen dan bij de eindinspectie (niks over deuren bv).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik dit lees, zou ik het op deze zaken gooien:
- er is geen voorinspectie geweest, alleen eindinspectie. Er mogen dus geen uren in rekening worden gebracht, alleen materiaalkosten;
- er hoeft niet betaald te worden voor slijtage door normaal gebruik. De deuren zaten er vermoedelijk al heel lang in en waren daarom aan vervanging toe. Tenzij die deuren echt vernield waren, lijkt vervanging van de deuren me niet voor jullie rekening te komen.
Als je deze kosten van het totaal aftrekt, dan scheelt dat aanzienlijk.
Dan wordt het al iets lastiger. Dan heb je dus wel de kans gehad om zaken te herstellen, maar dan is dat kennelijk niet voldoende gebeurd.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er is wel een voorinspectie geweest, nu je dat zo zegt. Naar aanleiding daarvan heb ik met het schoonmaakbedrijf afgesproken dat zij de punten daarvan zouden aanpakken. Bij de eindinspectie vond de verhuurder nog niet alles naar wens, zoals in dat rapport staat. Hierin staan overigens weer heel andere dingen dan bij de eindinspectie (niks over deuren bv).
[ afbeelding ]
De flat is trouwens uit 2016 en was nieuw toen mijn moeder er ging wonen.
Klopt, maar dat hebben we dus na de eindinspectie op 3 juli alsnog laten doen. En daarna hebben ze niets meer laten horen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Dan wordt het al iets lastiger. Dan heb je dus wel de kans gehad om zaken te herstellen, maar dan is dat kennelijk niet voldoende gebeurd.
Even advocaat van de duivel: toen hadden jullie twee keer de kans gehad om de gebreken te herstellen, dus twee keer de kans gehad om te voorkomen dat e.e.a. op jullie kosten door de verhuurder hersteld zou worden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hebben we dus na de eindinspectie op 3 juli alsnog laten doen. En daarna hebben ze niets meer laten horen.
Klopt, dat ging om de dingen uit de eindinspectie. Dus met name schoonmaken van sommige dingen en gaatjes netter dichtmaken. Over de voorinspectie is toen niet meer gesproken.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:53 schreef Lienekien het volgende:
Even advocaat van de duivel: toen hadden jullie twee keer de kans gehad om de gebreken te herstellen, dus twee keer de kans gehad om te voorkomen dat e.e.a. op jullie kosten door de verhuurder hersteld zou worden.
Dat is dan dus weer afgezien van die 5 deuren die vervangen zijn.
Nu volg ik het niet meer.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, dat ging om de dingen uit de eindinspectie. Dus met name schoonmaken van sommige dingen en gaatjes netter dichtmaken. Over de voorinspectie is toen niet meer gesproken.
Volgordequote:
En heb je de punten van de eindinspectie, de opdrachtbon, en een checklist van die werkzaamheden?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgorde
1 voorinspectie (huis was toen nog gemeubileerd)
2 bedrijf haalt huis leeg en pakt de punten van de voorinspectie aan
3 eindinspectie
4 bedrijf maakt meer schoon en pakt de verbeterpunten uit de eindinspectie aan
5 stilte gedurende 3 maanden
6 rekening van 1800 euro
Zo duidelijker?
Alles staat hier in het topic.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
En heb je de punten van de eindinspectie, de opdrachtbon, en een checklist van die werkzaamheden?
Of geloof je dat bedrijf op hun blauwe ogen?
Dan had je dus verwacht dat ze na punt 4 contact met je zouden hebben opgenomen als het nog niet goed was?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgorde
1 voorinspectie (huis was toen nog gemeubileerd)
2 bedrijf haalt huis leeg en pakt de punten van de voorinspectie aan
3 eindinspectie
4 bedrijf maakt meer schoon en pakt de verbeterpunten uit de eindinspectie aan
5 stilte gedurende 3 maanden
6 rekening van 1800 euro
Zo duidelijker?
Ja, inderdaad, na punt 4 hoorde ik niets meer, daarom ging ik ervan uit dat alles naar tevredenheid opgelost was.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:33 schreef Lienekien het volgende:
Dan had je dus verwacht dat ze na punt 4 contact met je zouden hebben opgenomen als het nog niet goed was?
Ik denk dat het een keer ophoudt met de huurder zelf de gelegenheid bieden om dingen op te lossen.
En zijn die duidelijk en overtuigend genoeg om als (tegen)bewijs te dienen? B.v. de deuren, die zijn zichtbaar netjes overgeschilderd?quote:
Het zijn telefoonfoto's, dus niet erg gedetailleerd. Ze laten vooral zien dat alles schoon is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:07 schreef r_one het volgende:
En zijn die duidelijk en overtuigend genoeg om als (tegen)bewijs te dienen? B.v. de deuren, die zijn zichtbaar netjes overgeschilderd?
En de deuren?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het zijn telefoonfoto's, dus niet erg gedetailleerd. Ze laten vooral zien dat alles schoon is.
Daar heb ik geen foto's van.quote:
Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?quote:
Dat kan ik inderdaad niet, en ik denk ook niet dat ze geschilderd hebben. Alleen vind ik het wel vreemd dat ik na hun laatste bezoek (op 3 juli) niets meer gehoord heb. Het verhuurbedrijf heeft niet laten weten dat de deuren niet aan hun eisen voldeden, noch ons voor andere dingen in gebreke gesteld. En nu komt dus ineens die rekening, met een opdrachtbon die niet door ons getekend is, maar wel namens mijn moeder is verzonden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:13 schreef r_one het volgende:
Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?
Die opdracht hebben wij inderdaad nooit gegeven en die is ook niet ondertekend. Daarom denk ik ook dat ze gewoon proberen de kosten die ze voor de nieuwe huurder hebben gemaakt op ons te verhalen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:54 schreef Queller het volgende:
Ik zou om te beginnen gaan voor de Gekke Henkie-methode; dat je geen idee hebt wie er opdracht heeft gegeven, maar dat jouw moeder het zeker niet is geweest. Dat jullie na de xx-controle alle openstaande punten hebben laten verhelpen / opgelost, dus dat je vermoed dat er een foutje is gemaakt. Dat je ervan uit gaat dat ze dat corrigeren en dat je ze er veel succes mee wenst.
Nog een vraagje aan jouquote:Op donderdag 31 oktober 2024 23:13 schreef r_one het volgende:
Dus je kunt niet hard maken dat ze netjes overgeschilderd zijn. Heeft dat schoonmaakbedrijf dat überhaupt wel gedaan (kan het me haast niet voorstellen)?
Maar je hebt er wél voor getekend, op het rapport van de eindinspectie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat kan ik inderdaad niet, en ik denk ook niet dat ze geschilderd hebben.
Ik sluit me volledig bij deze woorden van Lienekien aan:quote:Alleen vind ik het wel vreemd dat ik na hun laatste bezoek (op 3 juli) niets meer gehoord heb. Het verhuurbedrijf heeft niet laten weten dat de deuren niet aan hun eisen voldeden,
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan had je dus verwacht dat ze na punt 4 contact met je zouden hebben opgenomen als het nog niet goed was?
Ik denk dat het een keer ophoudt met de huurder zelf de gelegenheid bieden om dingen op te lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |