laten ze het er niet gewoon bij zitten?quote:Op donderdag 1 mei 2025 11:06 schreef Rewimo het volgende:
Nog steeds geen nieuws. In het online dossier is ook niets veranderd.
Dat zit er inderdaad dik in. Waarschijnlijk hebben ze door hoe kansloos de vordering is.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:44 schreef mschol het volgende:
[..]
laten ze het er niet gewoon bij zitten?
Er is altijd nog de kans dat het incassobureau na verloop van tijd de oninbare vorderingen verpatst aan een nog laagbijdegrondser incassobureau en dat de vordering dan opeens weer opleeft. Zou voor fok wel leuk zijn over een jaar of watquote:Op donderdag 24 april 2025 10:44 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik denk dat dat ook wel het eindstation gaat zijn.
incassobureau komt erachter dat er niets te halen valt en geeft dus verdre stappen op.
Die wetgeving is er welquote:Op woensdag 4 juni 2025 22:14 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Toch jammer dat er niet wetgeving is (of komt) waarin dit soort praktijken gewoon verboden worden. Na verloop van vooraf gestelde termijnen / deadlines / het niet voldoen aan bepaalde informatievoorziening, vervalt een claim (of eis) van zo'n partij definitief.
Ja dat dan weer nietquote:En bij eventuele "heropleving" wordt een bepaalde boeteclausule automatisch van toepassing, indien alsnog (of wederom) blijkt dat de vordering (weer) onterecht is.
As consument kun je zoiets natuurlijk ook gewoon storneren totaal negerenquote:Dit om het pesten van consumenten echt af te straffen.
Niet op reagerenquote:Op woensdag 25 juni 2025 16:19 schreef Rewimo het volgende:
Yay nieuwe ontwikkelingen
Nou ja... ze hebben nu een brief met een betalingsverzoek (binnen 15 dagen - het complete bedrag dus inclusief de vrieslade die we niet hoefden te betalen) en anders... wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau. Waar het dus al in behandeling is, want deze brief komt van datzelfde incassobureau en staat in hun online dossier.
En er komen incassokosten bij als we niet betalenMaar gelukkig kunnen we binnen die 15 dagen wel bezwaar maken dat we dan met bewijs kunnen opsturen naar het incassobureau
Wat een feest. Vanavond overleg met onze jurist.
Deze brief was overigens naar mijn moeder gestuurd, in het verzorgingstehuis. En dat terwijl we nadrukkelijk verzocht hadden alle correspondentie via onze jurist te laten lopen.
Whoops, dat soort foutjes zorgen er voor dat post helemaal niet behandeld wordtquote:Op woensdag 25 juni 2025 16:19 schreef Rewimo het volgende:
Deze brief was overigens naar mijn moeder gestuurd, in het verzorgingstehuis. En dat terwijl we nadrukkelijk verzocht hadden alle correspondentie via onze jurist te laten lopen.
Lijkt me vooropgezet doel om onrust aan jullie kant te stoken.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:24 schreef Rewimo het volgende:
De vraag is ook weer: hoe komen ze aan het adres? Want dat was niet bekend bij de verhuurder of het incassobureau. En zomaar de BRP raadplegen mogen ze niet.
Ik vind 'lachwekkend' een betere typeringquote:
En ook de jurist zou ik willen adviseren er geen seconde tijd aan te verspillen.quote:inderdaad aan de jurist overlaten, en over gaan tot de orde van de dag.
Ik heb wel aan hem gevraagd om even te kijken of een gerechtsdeurwaarder in het BRP een adres mag nazoeken voor incassowerkzaamheden. En nee, dat mag dus niet.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:10 schreef r_one het volgende:
[..]
En ook de jurist zou ik willen adviseren er geen seconde tijd aan te verspillen.
Klopt.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb wel aan hem gevraagd om even te kijken of een gerechtsdeurwaarder in het BRP een adres mag nazoeken voor incassowerkzaamheden. En nee, dat mag dus niet.
Maar een advocaat kan dat wel, en daar werken deurwaarders mee samen.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb wel aan hem gevraagd om even te kijken of een gerechtsdeurwaarder in het BRP een adres mag nazoeken voor incassowerkzaamheden. En nee, dat mag dus niet.
Voor een incassobrief. Nee.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:07 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Maar een advocaat kan dat wel, en daar werken deurwaarders mee samen.
Deurwaarders kunnen het zelf ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:07 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Maar een advocaat kan dat wel, en daar werken deurwaarders mee samen.
Dat laatste dus. Plus een tik op de vingers van de deurwaarder omdat deze buiten zijn boekje is gegaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:11 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Had jullie jurist nog goede adviezen? Ik neem aan iets in de trent van "negeren" of anders een kort briefje met "lazer op" in juristentaal?
Is het nog steeds stil?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:29 schreef Rewimo het volgende:
Nog maar eens melden dat we niets gehoord hebben. Er zijn weer 2 maanden voorbij, dus wie weet
Gaat dit topic net zolang lopen als de befaamde waterskikabelbaantrekmotor?quote:
En de ID&T bomber, respect.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaat dit topic net zolang lopen als de befaamde waterskikabelbaantrekmotor?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |