Denk vooruitquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is het sowieso natuurlijk prima om een 'noodpakket' in huis te hebben. Beetje raar dat er vaak wat 'complotterig' over wordt gedaan, maar er kunnen zich natuurlijk ook gewoon 'normale' calamiteiten voor doen (problemen met stroom, water, etc).
Gewoon in elk geval wat flessen water en wat potten en blikken eten in huis is nooit verkeerd
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Ligt er maar net aan. Als je genoeg eten en drinken hebt kun je in principe onbeperkt overleven op een krat bier, alleen lijkt het me buitengewoon ongemakkelijk zitten voor zo'n lange tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef RotatoR het volgende:
Hoelang kun je overleven op een krat bier?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".
Uh, dat is het hele onderwerp niet eensBekijk zijn gemiddelde post in het Oekrane topic en je snapt waar het vandaan komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@LXIVquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
We moeten echt niet naef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechi en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Overheid voert campagne opdat Nederlanders een noodpakket aanschaffen. Nederlanders schaffen noodpakket aan of denken erover na. Je zou haast denken dat daar een verband tussen bestaat.
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
De meerderheid is een mak schaap.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
95%quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
Al geruime tijd helemaal voorbereidquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Al geruime tijd helemaal voorbereid
CUL / Stavromulabeta's culinaire schuilkelder
60% niet dat is een meerderheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".
Uh, dat is het hele onderwerp niet eensKlopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel sambal
Wat een emotionele reactiequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekrane-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
En het is nog maar dinsdag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!
Vrijdag =![]()
Na 80 jaar vrede en welvaart beseffen we niet meer dat het ook anders kan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
We moeten echt niet naef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechi en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben.
Het zit wel goed hoor met de Nederlandse sneuvelbereidheid tegen de Russen:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
De meerderheid is een mak schaap.
Maar RTL heeft er weer een mooie kop van weten te maken met een zelfverzonnen verband.
quote:’Sneuvelbereidheid’ onder Nederlanders groeit: bijna de helft wil vaderland verdedigen in oorlog
Nederlanders zijn geen vechtersbazen, toch lijken we voor het eerst in lange tijd weer bereid om te vechten voor het vaderland. Dat is een van de uitkomsten van een groot onderzoek door het Haagse instituut Clingendael
Nederland bungelt steevast in de onderste regionen als het gaat om ’gevechts- of sneuvelbereidheid’. Maar er tekent zich een stijgende lijn af in het percentage burgers dat zich bereid verklaart om de wapens op te pakken bij een oorlog. Bijna de helft wil het land verdedigen. Een derde ziet dat niet zitten en de rest weet het niet.
Uit de nieuwe cijfers blijkt dat er behoefte is aan meer weerbaarheid: Europa moet sterker en onafhankelijker worden van Rusland, de VS of China.
Russische invasie van de Krim
We moeten dus meer op eigen benen staan, ook militair. Nederland bungelde altijd onderaan als het ging om wat ook wel ’sneuvelbereidheid’ heet. Een onderzoek van het tv-programma Dit is de kwestie stelde kort na de Russische invasie in februari 2022 vast dat slechts 16 procent van de Nederlanders klaar stond was om te vechten voor het land als we betrokken raken bij een militair conflict. In 2014, toen Rusland de Krim veroverde, was dat net zo laag.
https://www.telegraaf.nl/(...)verdedigen-in-oorlog
Kernwapens zijn nutteloos en automatisch zelfmoord wie ze ook afvuurt, maar de wereld heeft genoeg psychopaten en dictators gekend die zo'n knop wel hadden kunnen indrukken. Poetin heeft wel een beetje een debiel profiel, ik denk dat hij oprecht wel eens er over nadenkt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:42 schreef HSG het volgende:
Russisch gevaar? Je bedoelt "dat gevaar" grotendeel uitgeschakeld ligt op de Oekraense vlakten?
[..]
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.
quote:If Russia is victorious in Ukraine, Europe itself will face collapse, U.S. Defense Secretary Lloyd Austin said in a speech at the Diplomatic Academy in Kyiv on Oct. 21.
Je kunt dan tenminste nog een maandje of wat langer genieten van het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
[..]
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!
NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land
En Europa staat nog altijd toe dat in heel Europa langzaam maar zeker steeds meer Russische marionetten in regeringen terechtkomen om de invloedssfeer van dat onderontwikkelde volk van misdadigers en zuiplappen te vergroten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
[..]
Dat is het toch ook gewoon.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie dan maarquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekrane-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.
Wat mij betreft zou Oekrane (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
allemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
quote:
Nee, dat is het niet. Oekrane is onze achtertuin, en Rusland is onze buurman. Geopolitiek gezien gaat dit ons heel veel aan. En als je een praktisch voorbeeld wil hoef je alleen maar naar de olie en gasprijs te kijken.quote:
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou Oekrane (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot.
quote:Op zondag 27 februari 2022 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij deze boycot ik mijzelf en zal ik in 2022 voor het eerst sinds 15 jaar geen Russische kvass meer kopen of maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Wat zou je willen doen? Zou jij bereid zijn om daar te vechten of eventueel je naasten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.
[..]Deugers deugen niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben gewoon nog steeds flabbergasted hoeveel burgers Rusland de meatgrinder in duwt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zou je willen doen? Zou jij bereid zijn om daar te vechten of eventueel je naasten?
En al die Russen die wandelen gehoorzaam hun dood in. Mensen zijn vreemde wezens.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nog steeds flabbergasted hoeveel burgers Rusland de meatgrinder in duwt.
Echt gewoon zo'n eng land. Onbegrijpelijk. Een leven heeft geen enkele betekenis meer.
De afgelopen dagen ook weer een record aantal. Eerst 1000 per dag, nu al 1700 per dag die gewond of gedood worden.
Hoe moet je daar nu tegen vechten?
Blijven doorschieten tot de Russen op zijn?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben gewoon nog steeds flabbergasted hoeveel burgers Rusland de meatgrinder in duwt.
Echt gewoon zo'n eng land. Onbegrijpelijk. Een leven heeft geen enkele betekenis meer.
De afgelopen dagen ook weer een record aantal. Eerst 1000 per dag, nu al 1600 per dag die gewond of gedood worden.
Ja. En dat geeft mij een heel naar gevoel. Zoiets wil je niet bij je grens hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
En al die Russen die wandelen gehoorzaam hun dood in. Mensen zijn vreemde wezens.
Dat dachten de Duitsers ook.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Blijven doorschieten tot de Russen op zijn?
Neeneeneenee, duizend bommen en granaten, maar; Vrijmibo IS Vrijmibo.`quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En het is nog maar dinsdag.
Kunnen we het noodpakket al aanbreken?
Voor een pro-vrijheid blijheid boomknuffelaar ben je toch merkwaardig verzot op regimes die je in het gevang of uit een raam gooien voor zoiets onschuldigs als het hebben van een ongewenste mening.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tofste mensen die ik ooit ontmoet heb in mijn leven, Russen.![]()
![]()
![]()
![]()
Niets om bang voor te zijn.
Ik zou eerder bang zijn voor de agressieve NAVO en de Amerikanen-Britten die onze pijpleiding opblazen en zich telkens met Nederlandse interne zaken bemoeien.
We zijn bevrijd door de Russen in 1945, Vergeten we maar even voor het gemak, niet.
Meer ook niet nodig als er een atoombom komt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Mensen zouden zich ook vrijwillig kunnen dienen in een soort van Rampenbrigade. Vrijwilligers die in actie komen bij natuurrampen zoals hoog water ed. In Deventer is er een hele vereniging van mensen die opgeroepen worden als het water in de IJssel te hoog wordt. We moeten als maatschappij weer leren meer zelfredzaam te worden en te leren samenwerken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Valt wel mee. Elk land doet rare dingen met geheime diensten in landen dat geen bondgenoten zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
Ik onder anderen. Als die gast nu al Noord-Korea nodig heeft om oorlog te voeren, dan is dan al een teken dat zijn eigen leger er niet best voor staat. Ik denk dat er helemaal niets gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Rusland is geen eng land, alleen een mensenleven is daar minder waard dan hier. Ze zijn daar ook een stuk spiritueler en opofferingsgezind. Maar ga er maar gerust vanuit dat aan Oekraiense zijde er minstens zoveel levens verloren gaan. En dat is iets wat Europa zich heel erg moet aantrekken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
De afgelopen dagen ook weer een record aantal. Eerst 1000 per dag, nu al 1700 per dag die gewond of gedood worden.
Toen ik in Moskou was viel mij meer de stugheid van die mensen op, weinig knikjes, weinig animo om je te helpen. Komt ook omadt ze geen woord Engels uit hun bek krijgen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik zou eerder bang zijn voor de agressieve NAVO en de Amerikanen-Britten die onze pijpleiding opblazen en zich telkens met Nederlandse interne zaken bemoeien.
We zijn bevrijd door de Russen in 1945, Vergeten we maar even voor het gemak, niet.
Mee eens en je hebt maar 1 debiel nodig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:51 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Kernwapens zijn nutteloos en automatisch zelfmoord wie ze ook afvuurt, maar de wereld heeft genoeg psychopaten en dictators gekend die zo'n knop wel hadden kunnen indrukken. Poetin heeft wel een beetje een debiel profiel, ik denk dat hij oprecht wel eens er over nadenkt.
Zoals ik hierboven al zei: je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Die "rampenbrigade" is er al, in de vorm van het Nederlands Rode Kruis. Naast het regelen en inrichten van noodopvanglocaties en helpen bij evacuaties, helpt het rode kruis bij bijvoorbeeld hoog water ook met het vullen van zandzakken en dergelijke om zo hopelijk gebieden droog te houden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:50 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Mensen zouden zich ook vrijwillig kunnen dienen in een soort van Rampenbrigade. Vrijwilligers die in actie komen bij natuurrampen zoals hoog water ed. In Deventer is er een hele vereniging van mensen die opgeroepen worden als het water in de IJssel te hoog wordt. We moeten als maatschappij weer leren meer zelfredzaam te worden en te leren samenwerken.
Gaat het met je?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Jep in WO1 joeg men er met gemak per dag 60.000 de dood in door ze op te laten rukken richting machinegeweren en artillerie. Daar hebben wij (behalve de Russen) wel van geleerd dat dat niet handig is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Blijven doorschieten tot de Russen op zijn?
Overigens vallen deze aantallen in breder historisch perspectief gezien behoorlijk in het niets. Deze oorlog is uiteraard gruwelijk, maar in de geschiedenis van de mens verre van uniek.
Helaas doen steeds minder mensen dit.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die "rampenbrigade" is er al, in de vorm van het Nederlands Rode Kruis. Naast het regelen en inrichten van noodopvanglocaties en helpen bij evacuaties, helpt het rode kruis bij bijvoorbeeld hoog water ook met het vullen van zandzakken en dergelijke om zo hopelijk gebieden droog te houden.
Je kunt je bij het Rode Kruis aanmelden als "ready to help".
Is dan ook niet waarquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
quote:Landen zoals Rusland en China vallen steeds vaker Nederlandse overheidsorganisaties en Nederlandse bedrijven aan. Het gebeurt vaker n op verschillende manieren, constateert de Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) in het nieuwste cybersecuritybeeld. Ze gebruiken hackersgroepen, maar ook bedrijven en universiteiten om informatie binnen te halen.
Volgens de NCTV werd vorig jaar een groter deel van de Russische digitale spionage en sabotage-operaties uitgevoerd door zogenoemde 'hacktivistische collectieven', groepen hackers die in het verlengde van de Russische overheid werken of daarvoor worden gebruikt.
"Het tempo en de complexiteit van statelijke cybercampagnes wordt opgevoerd. Ook zetten ze andere actoren, zoals bedrijven of 'hacktivisten', in om digitale aanvallen uit te kunnen voeren", zegt Pieter-Jaap Aalbersberg, Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. "De scheidslijnen tussen verschillende organisaties zijn in toenemende mate onduidelijk. Personen vervullen bijvoorbeeld soms een wetenschappelijke rol of een rol in het bedrijfsleven, maar zijn tegelijkertijd verbonden aan een inlichtingendienst."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)len-rusland-en-china
Eerst Russische trolletjes zoals jij als kanonnenvoer gebruikenquote:Op maandag 28 oktober 2024 12:41 schreef Nyamuk het volgende:
Hoe staat het met jullie sneuvelbereidheid tegenwoordig?
Iedere deuger wil sterven voor de elite.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:41 schreef Nyamuk het volgende:
Ligt eraan voor wat, waar en wie. Ik zou willen vechten voor het vrije leven wat we hier hebben, niet voor een marionet die bepaalt dat het ook 'onze' oorlog is.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:41 schreef Nyamuk het volgende:
Zolang er nog aardig wat Oekraense mannen rondlopen in West-Europa (en deserteurs in Oekrane zelf) die voor hun land kunnen sneuvelen lijkt me dat niet van belang.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:41 schreef Nyamuk het volgende:
Kwestie van tijd idd. Enig leiderschap of staatsmanschap ontbreekt ook in de EU en de VS.quote:Op maandag 28 oktober 2024 14:45 schreef byah het volgende:
Je kan beter emigreren, dan met je noodpakket wachten op wederom een wereldoorlog die uitgevochten gaat worden in Europa. Met de huidige appeasement vanuit de EU/NAVO geef ik het nog een jaar of 5 tot een open conflict in Europa.
Nee, maar voor een full blown invasie van de Russen is wat contant geld niet echt de oplossing.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is het sowieso natuurlijk prima om een 'noodpakket' in huis te hebben. Beetje raar dat er vaak wat 'complotterig' over wordt gedaan, maar er kunnen zich natuurlijk ook gewoon 'normale' calamiteiten voor doen (problemen met stroom, water, etc).
Gewoon in elk geval wat flessen water en wat potten en blikken eten in huis is nooit verkeerd
Jij zit nog steeds vast in het ISS?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mocht de hel ooit losbreken ga ik op een stoel buiten zitten en in mijn laatste momenten nog even genieten van het vuurwerk.
[ afbeelding ]
De grap is dat dit er ten tijde van de koude oorlog allemaal was in NL. We hebben het samen met het 'formele' defensieapparaat allemaal afgebouwd en wegbezuinigd. Die bezuinigingen op onze veiligheid zijn echt veel verder gegaan dan alleen een paar Leopard tanks en wat mobiel luchtafweergeschut.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:50 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Mensen zouden zich ook vrijwillig kunnen dienen in een soort van Rampenbrigade. Vrijwilligers die in actie komen bij natuurrampen zoals hoog water ed. In Deventer is er een hele vereniging van mensen die opgeroepen worden als het water in de IJssel te hoog wordt. We moeten als maatschappij weer leren meer zelfredzaam te worden en te leren samenwerken.
Woon je op de maan dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mocht de hel ooit losbreken ga ik op een stoel buiten zitten en in mijn laatste momenten nog even genieten van het vuurwerk.
[ afbeelding ]
Ik zal niet wegvluchten na een oproep, maar opteer wel voor een staffunctie ergens ver achter het front.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:41 schreef Nyamuk het volgende:
Wordt je nu echt gelukkig van al die ragebait posts?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
![]()
![]()
nee he he, ik zit dan op aarde terwijl alles knalt. 3quote:
Ook gewoon keihard stellen dat we bevrijd zijn door de Russen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wordt je nu echt gelukkig van al die ragebait posts?
Laatst wilde deze boomknuffelaar nog meer fossiele energie uit Rusland importeren. Rook alsjeblieft niet wat deze man rookt, want je gaat volledig van het padje af.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook gewoon keihard stellen dat we bevrijd zijn door de Russen.![]()
Geef mij ook wat van die zooi die hij rookt.
Zijn username zegt al genoegquote:Op maandag 28 oktober 2024 17:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook gewoon keihard stellen dat we bevrijd zijn door de Russen.![]()
Geef mij ook wat van die zooi die hij rookt.
Waarom zouden ze hier gaan bombarderen en dan ook nog met nucleaire wapens?quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:45 schreef Lospedrosa het volgende:
2 scenario’s. Er ontstaan bombardementen met nucleaire wapens.
Over de grond wordt er ingevallen en moet je meevechten.
Wat heb je dan in godsnaam aan een voedselpakket en waxinelichtjes?
Ja als de nuts wordt aangevallen misschien maar dan heb je je al in cuckrol van thuis vluchter gestald.
Rip aan je nabestaanden!quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
nee he he, ik zit dan op aarde terwijl alles knalt. 3
als je militarie vliegveld in Volkel, Leeuwarden en de Marine kan uitschakelen dan ben je er al, daarnaast kan je nog de overheidszetel in den haag wegvagen, Schiphol en de Rotterdamse Haven.quote:Op maandag 28 oktober 2024 17:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze hier gaan bombarderen en dan ook nog met nucleaire wapens?
Alles is zo fragiel hier en afhankelijk van internet of stroom.
Zorg dat 1 van die 2 onderbroken wordt en de hele maatschappij stort in elkaar.
Ik zie echt geen nucleaire bommen ontploffen, hooguit in de ruimte om wat satellieten uit te schakelen.
Als mijn land wordt aangevallen ga ik dienen ja.quote:Op maandag 28 oktober 2024 12:41 schreef Nyamuk het volgende:
Ik maak dat ik weg komquote:Op maandag 28 oktober 2024 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als mijn land wordt aangevallen ga ik dienen ja.
Jij?
Hoe geldt dat in een casus als onze westerse waarden verdedigd moeten worden in Oekraiene?quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij?
Wat bedoel je?quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe geldt dat in een casus als onze westerse waarden verdedigd moeten worden in Oekraiene?
Dus geen oorlog in Limburg of Overijssel, maar dat die oorlog elders plaatsvindt?
Kort en wel: Nederlandse regering mobiliseert om te gaan vechten in Oekraiene tegen de Russische agressie.quote:
Niet; want ik zal enkel dienen wanneer mijn land wordt aangevallen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kort en wel: Nederlandse regering mobiliseert om te gaan vechten in Oekraiene tegen de Russische agressie.
Het was ook beetje flauw bedoeld.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet; want ik zal enkel dienen wanneer mijn land wordt aangevallen.
Voor Indonesie zou ik dienen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij?
Als het een artikeltje-5 wordt, waarom niet? Daarvoor zitten we tenslotte in de Navo.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het was ook beetje flauw bedoeld.
Ik zie sowieso geen oorlog in de nabije toekomst zich op Nederlands grondgebied afspelen. Ik acht het zeker niet uitgesloten dat er Russische plaagstootjes gaan plaatsvinden aan of over de NAVO grenzen. In zo'n geval -bij mobilisatie- ben ik benieuwd of wij dan ook bereid zijn om daarheen te gaan.
'wij' zijn al daarquote:Op maandag 28 oktober 2024 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie sowieso geen oorlog in de nabije toekomst zich op Nederlands grondgebied afspelen. Ik acht het zeker niet uitgesloten dat er Russische plaagstootjes gaan plaatsvinden aan of over de NAVO grenzen. In zo'n geval -bij mobilisatie- ben ik benieuwd of wij dan ook bereid zijn om daarheen te gaan.
Hoezo bereid, getekend is gewoon moeten gaan.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, hoe ga je genieten van je noodpakket met je gasmasker op?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb een noodpakket, niet zozeer vanwege Rusland, meer omdat ik een gezin heb en als dan ooit de dijken doorbreken of er iets gebeurd met de stroom ofzo, dat ik dan niet met m'n goede gedrag met m'n pik in de hand sta te niksen.
Ik heb twee grote koffertassen met basics als hygiene en blikvoer erin, powerbanks, zaklamp, radio, eigenlijk het standaard riedeltje. Er zit ook een gasmasker en een geigerteller in, maar dat is omdat het wel grappig was om er in te doen, ik had deze dingen ooit gefikst voor een verkleedfeest, ik weet niet eens hoe die geigerteller werkt.
Dat eten zal wel over datum zijn, de apocalyps moet niet vanavond komen.
Overigens denk ik ook wel dat de Russen nog een probleem gaan worden, die gaan heus niet zomaar liggen.
Ik verwacht dat gasmasker alleen te dragen als ik op raids ga om andere overlevers van hun voorraden af te helpen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 22:56 schreef Ondskapt het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, hoe ga je genieten van je noodpakket met je gasmasker op?
Ook handig als je je ongedouchte vrouw zo nu en dan toch nog wil ballenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 01:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik verwacht dat gasmasker alleen te dragen als ik op raids ga om andere overlevers van hun voorraden af te helpen.
In welk opzicht?quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:31 schreef koffiekoekjes het volgende:
Je kan beter bang zijn voor de Chinzen dan die slappe Russen
bewijs is er uiteraard sowieso niet. Het is mi ook onwaarschijnlijk aangezien dat voor hem letterlijk zijn ondergang is. En als hij aanvalt denk ik niet dat hij ver komt. Rusland heeft nu de grootste moeite om een kutdorp 15 km diep in Oekraine in te nemen. Maar hij zou wel de hele NAVO kunnen aanvallen en opstomen naar Berlijn-Parijs-Amsterdam?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar het bewijs dat Putin dom genoeg is om een NAVO land aan te vallen.
Je hebt aanvallen en je hebt aanvallen. Dat kans hij een NAVO-lid op conventionele manier zal aanvallen lijkt me nul. Maar de kans dat er toevallig ineens wat internetkabels doorgesneden worden, hackpogingen op belangrijke infrastructuur of een toevallige brand lijkt me niet uitgesloten.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar het bewijs dat Putin dom genoeg is om een NAVO land aan te vallen.
Voor doorgesneden kabels op zee waarschuwen de Belgen al jaren. Dat Nederland stronteigenwijs dat negeert is stupide.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt aanvallen en je hebt aanvallen. Dat kans hij een NAVO-lid op conventionele manier zal aanvallen lijkt me nul. Maar de kans dat er toevallig ineens wat internetkabels doorgesneden worden, hackpogingen op belangrijke infrastructuur of een toevallige brand lijkt me niet uitgesloten.
Russen zijn wel van de hele lange adem. Steeds iets verder de grenzen oprekken en her en der wat niet- navo landen pesten en binnentrekken. Of benvloeden van buitenaf.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
bewijs is er uiteraard sowieso niet. Het is mi ook onwaarschijnlijk aangezien dat voor hem letterlijk zijn ondergang is. En als hij aanvalt denk ik niet dat hij ver komt. Rusland heeft nu de grootste moeite om een kutdorp 15 km diep in Oekraine in te nemen. Maar hij zou wel de hele NAVO kunnen aanvallen en opstomen naar Berlijn-Parijs-Amsterdam?
Daarnaast is er (itt de Krim/Donbass vanuit Russisch perspectief) geen enkele claim op die NAVO-gebieden
Dus hij wil het niet, hij kan het niet en hij mag het niet.
En als hij zou willen aanvallen, dan had hij het allang gedaan. Hij gaat natuurlijk niet wachten totdat wij onze voorbereidingen afgerond hebben. Dat zou nog dommer zijn!
Ook vreemd de grootsten van de afgelopen tijd allemaal uit Kiev, op vliegvelden zag ik allemaal opsporingsbevellen van Oekraense hackers.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voor doorgesneden kabels op zee waarschuwen de Belgen al jaren. Dat Nederland stronteigenwijs dat negeert is stupide.
Daarbij zijn de grootste hackaanvallen nog steeds van onze "bondgenoten" dan van de Russen.
Dat is natuurlijk al gebeurd. Vraag maar aan een willekeurige agent.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt aanvallen en je hebt aanvallen. Dat kans hij een NAVO-lid op conventionele manier zal aanvallen lijkt me nul. Maar de kans dat er toevallig ineens wat internetkabels doorgesneden worden, hackpogingen op belangrijke infrastructuur of een toevallige brand lijkt me niet uitgesloten.
Eens. Goed omschreven ook.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
bewijs is er uiteraard sowieso niet. Het is mi ook onwaarschijnlijk aangezien dat voor hem letterlijk zijn ondergang is. En als hij aanvalt denk ik niet dat hij ver komt. Rusland heeft nu de grootste moeite om een kutdorp 15 km diep in Oekraine in te nemen. Maar hij zou wel de hele NAVO kunnen aanvallen en opstomen naar Berlijn-Parijs-Amsterdam?
Daarnaast is er (itt de Krim/Donbass vanuit Russisch perspectief) geen enkele claim op die NAVO-gebieden
Dus hij wil het niet, hij kan het niet en hij mag het niet.
En als hij zou willen aanvallen, dan had hij het allang gedaan. Hij gaat natuurlijk niet wachten totdat wij onze voorbereidingen afgerond hebben. Dat zou nog dommer zijn!
Als je bereid bent cyber- en informatiecampagnes, o.a. gericht op het zaaien van tweespalt in de samenleving en het benvloeden van verkiezingen, als strategische aanvallen te zien dan vallen de Russen ons al lang aan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
Het verdelen van de bevolking is een zeer oude tactiek. Niks nieuws onder de zon dus.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je bereid bent cyber- en informatiecampagnes, o.a. gericht op het zaaien van tweespalt in de samenleving en het benvloeden van verkiezingen, als strategische aanvallen te zien dan vallen de Russen ons al lang aan.
Of dacht jij dat het geheel toevallig was dat het alleen nog maar over migratie gaat anno nu, en er "ineens" pro-palestina protesten bij universiteiten waren vlak voor de verkiezingen?
Jij gaat liever a la A. Hilter operatie Barbarossa 2.0 beginnen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, het dictatortje dat er al tig jaar alles aan doet om de EU te ondermijnen is onze vriend. Putinverstehers
Dat is werkelijk de enige andere mogelijkheid ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij gaat liever a la A. Hilter operatie Barbarossa 2.0 beginnen?
Nee, ik gebruik hyperbolen om aan te geven hoe bizar het is om mensen Putin verstehers te noemen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is werkelijk de enige andere mogelijkheid ja.
Mja, blitzkrieg is ook een oude taktiek, ook niets nieuws onder de zon. Maar het gaat er in beide gevallen om of ze anno nu gericht wordt toegepast door rivalen / tegenstanders, en of dat dan als een aanval beschouwd mag worden. Ik zeg in beide gevallen ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het verdelen van de bevolking is een zeer oude tactiek. Niks nieuws onder de zon dus.
Dat de Russen trollenfabrieken hebben is ook oud nieuws. Wederom niks nieuws onder de zon.
Dat de overheid zeer laks is om de bevolking hier goed over te informeren is ook oud nieuws.
quote:Rusland saboteert zes Europese satellieten, ook Nederlandse tv geraakt
Achter de verstoringen van kinderzender BabyTV gaat een uitgebreid Russisch offensief op Europese satellieten schuil. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.
Dit voorjaar krijgen kijkers van kinderzender BabyTV in Nederland en andere Europese landen plotseling minutenlang Russische propaganda te zien. Wie er achter die verstoring zit, is op dat moment onduidelijk. In mediaberichten wordt gespeculeerd over een mogelijke 'hack' bij satellietbedrijf Eutelsat, dat het televisiesignaal van BabyTV leverde.
Maar de verstoringen van BabyTV zijn nevenschade van een breder Russisch sabotage-offensief waarbij Europese satellieten worden ontregeld. Minstens zes Europese satellieten werden de afgelopen maanden aangevallen door Rusland - de laatste verstoring dateert van begin deze maand.
"Dat is heel veel, en het is kwalijk dat het gebeurt", zegt Patrick Bolder, deskundige op het gebied van militaire activiteiten in de ruimte en verbonden aan het The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS). "Het laat zien dat we niet weerbaar zijn. We zijn ons onvoldoende bewust van onze kwetsbaarheden."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)derlandse-tv-geraakt
quote:Zweden en Finland waarschuwen burgers voor mogelijke oorlog
Zweden en Finland waarschuwen hun burgers voor een mogelijke oorlog, terwijl de spanningen rond de Russische oorlog tegen Oekrane verder oplopen. De Zweedse overheid verstuurt zo'n vijf miljoen brochures met de oproep zich voor te bereiden op een eventueel conflict. Buurland Finland, dat aan Rusland grenst, lanceerde gelijktijdig een website met een vergelijkbare strekking.
Beide landen sloten zich na de Russische invasie in Oekrane in 2022 aan bij de NAVO. Daarvoor behoorden ze lange tijd tot geen enkel militair bondgenootschap.
De brochure van het Zweedse agentschap voor rampenbestrijding MSB bevat praktische adviezen over wat te doen bij bijvoorbeeld oorlogen, natuurrampen of cyberaanvallen. Het is pas de vijfde keer sinds de Tweede Wereldoorlog dat een dergelijke brochure wordt verstuurd. De veiligheidssituatie is ernstig en ,,we moeten allemaal onze weerbaarheid versterken" om crises het hoofd te bieden, en uiteindelijk ook de oorlog, aldus de MSB.
https://www.ad.nl/buitenl(...)jke-oorlog~a95d2948/
Geen officiele claim. Maar zulke claims worden ook niet officieel gedaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hij het wel wilde, had hij het al gedaan?quote:Dus hij wil het niet, hij kan het niet en hij mag het niet.
quote:Marine heeft dit jaar al 16 Russische schepen begeleid uit de Noordzee
De Nederlandse marine heeft dit jaar tot dusver al 16 Russische schepen begeleid uit Nederlandse delen van de Noordzee. Dat is een stuk meer dan in voorgaande jaren. Sinds de Russische inval in Oekrane in 2022 voeren Russische schepen mogelijk spionage- en sabotage-werkzaamheden uit in de zeen van bondgenoten van Oekrane.
De vitale infrastructuur in verschillende zeen, zoals de Noordzee, kan op veel belangstelling van de Russen rekenen. Vorig jaar liet de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) al weten dat de Russen proberen om in kaart te brengen 'hoe de Nederlandse energievoorziening eruit ziet', en zo te onderzoeken hoe ze die kunnen saboteren.
Er is al langere tijd bezorgdheid over de zogeheten vitale infrastructuur in de Noordzee. Het gaat dan onder meer om internetkabels, gas- en elektriciteitskabels en boorplatformen en windmolenparken.
Directe aanleiding is de ontploffing van de Nord Streamgaspijpleidingen in de Oostzee. Het is nog steeds niet duidelijk wie dat gedaan heeft. Wel wordt ervanuit gegaan dat de oorlog tussen Rusland en Oekrane een reden was voor die sabotage.
Uit internationaal journalistiek onderzoek bleek afgelopen december dat Russische onderzoeksschepen met aan boord gewapende militairen systematisch gaspijpleidingen, datakabels, windparken en militaire infrastructuur in de Oost- en Noordzee bespioneren.
Zondag en maandag nog ontstond schade aan een datakabel tussen Litouwen en Zweden en tussen Duitsland en Finland. De onderzoeken lopen nog, maar Duitsland en Zweden vermoeden dat er mogelijk sprake was van sabotage. Het Kremlin ontkent dat Rusland betrokken is geweest bij de schade aan twee communicatiekabels in de Oostzee.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)epen-uit-de-noordzee
Dat was uiteindelijk Oekraine toch?quote:Op woensdag 20 november 2024 19:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Directe aanleiding is de ontploffing van de Nord Streamgaspijpleidingen in de Oostzee. Het is nog steeds niet duidelijk wie dat gedaan heeft.
De enige oorlogszuchtige leider zit in het Kremlin.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:39 schreef Oud_student het volgende:
Een oud hollands spreekwoord zegt; beter een goede buur dan een verre vriend.
Wat zijn we opgeschoten met de vijandschap tegen Rusland?
En waarom moeten we het corrupte Oekraine steunen?
Het had allemaal vermeden kunnen worden, maar helaas is het nu een gepasserd station, defacto zijn wij al in oorlog met Rusland.
Alle hoop is gericht op Trump, die zal een soort deal maken waardoor het zinloze sterven een einde heeft.
Maar dat willen de oorlogszuchtige westerse leiders niet, weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
Ze hadden best een paar kratten bier meer bij kunnen neerzetten voor die paar dagen..quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:39 schreef Oud_student het volgende:
Het had allemaal vermeden kunnen worden, maar helaas is het nu een gepasserd station, defacto zijn wij al in oorlog met Rusland.
Alle hoop is gericht op Trump, die zal een soort deal maken waardoor het zinloze sterven een einde heeft.
Maar dat willen de oorlogszuchtige westerse leiders niet, weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
Bevrijd vind ik een groot woord. In feite kwamen de landen die zij bevrijdden onder een ander totalitair regime. Voor het Oostblok duurde WO2 tot de val van de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 21 november 2024 00:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Rusland is sowieso niet onze vijand. Zijn ze ook nooit geweest trouwens.
Wel hebben ze ons bevrijd in 1945, maar veel dankbaarheid zit er bij ons niet in blijkbaar.
Volgens mij hebben de Canadezen, Amerikanen en Britten dat gedaan. Er is geen Rus in Nederland geweest.quote:Op donderdag 21 november 2024 00:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Wel hebben ze ons bevrijd in 1945, maar veel dankbaarheid zit er bij ons niet in blijkbaar.
Dit.quote:Op donderdag 21 november 2024 07:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Canadezen, Amerikanen en Britten dat gedaan. Er is geen Rus in Nederland geweest.
De enige die hysterisch doet, ben jij.quote:Op donderdag 21 november 2024 08:02 schreef Twiitch het volgende:
Van klimaathysterie naar Russenhysterie. We gaan allemaal dooooooood.
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii een RUSquote:Op donderdag 21 november 2024 08:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige die hysterisch doet, ben jij.
Uiteindelijk zou een Duitse overwinning aan het oostfront in WO II beter zijn geweest kunnen we nu stellen. Ook Patton's plan om na de Japanse capitulatie iedere gereed gekomen atoombom op Rusland te gooien zou absoluut beter zijn geweest.quote:Op donderdag 21 november 2024 07:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit.
Wel heeft de harde strijd die de Russen aan het Oostfront voerden natuurlijk een belangrijke bijdrage geleverd aan hoe de strijd hier in het Westen verliep. Zonder strijd aan het Oostfront zouden de Amerikanen, Britten en Canadezen nog een heel stuk lastiger hebben gehad om in hun strijd tegen de Duitsers.
Wellicht dat we niet bevrijd hadden hoeven worden als Russen de oorlog niet gestart waren als bondgenoot van Nazi Duitsland. En wat ze in Oost Europa gedaan hebben zou ik geen bevrijding noemen, maar een nieuwe bezetting.quote:Op donderdag 21 november 2024 00:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Als je dit serieus denkt doe je aan geschiedvervalsing, ga maar vragen aan de Polen.quote:Op donderdag 21 november 2024 00:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Laten we dit punt voor punt afgaan.quote:Op woensdag 20 november 2024 20:39 schreef Oud_student het volgende:
Snap uberhaupt niet dat je dit soort gasten nog aandacht geeft hoorquote:Op donderdag 21 november 2024 07:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Canadezen, Amerikanen en Britten dat gedaan. Er is geen Rus in Nederland geweest.
Hij is gewoon helemaal van het padje af. Heb je ooit een boomknuffelaar gezien die meer fossiele brandstoffen wil importeren? Nou vandaag heb je een post naar hem gemaakt.quote:Op donderdag 21 november 2024 08:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als je dit serieus denkt doe je aan geschiedvervalsing, ga maar vragen aan de Polen.
Eens maar weerspreken van bullshit is belangrijkquote:Op donderdag 21 november 2024 08:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Snap uberhaupt niet dat je dit soort gasten nog aandacht geeft hoor
quote:Op donderdag 21 november 2024 08:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Laten we dit punt voor punt afgaan.
Dat kon ik ook al voordat "wij" Rusland de oorlog verklaarden.quote:Wat zijn we opgeschoten? Dat jij vrij bent om zonder angst dit soort domme posts te maken.
Dat woord is idd overbodig, want je zegt ook niet witte sneeuw en zwarte neger. Oekarine is het zinbeeld van corruptie, met een acteur als puppet en een (corrupte) oligarch die aan de touwtjes trekt.quote:Waarom is Oekrane altijd het corrupte Oekrane, maar gebruik je dat woordje niet voor Rusland?
Ik kies niet voor Rusland, ik zei "dat is een gepasseerd station". Volgens jou zijn wij in oorlog met Rusland?quote:Dus we zijn in oorlog met Rusland en jij kiest liever voor de vijand, dan je eigen land. Wat zegt dat over jou?
We hadden het kunnen vermijdenquote:Genoeg oorlogszuchtige westerse leiders ja, maar dit is nu net een conflict dat Rusland in zijn eentje is gestart. Ik verbaas mij echt hoe het meest imperialistische land in de geschiedenis een vrijpas heeft gekregen en mag wemelen in slachtofferschap terwijl ze het merendeel van hun kolonin nog bruut onderdrukken.
Volgens mij ben jij niet in staat een gesprek te voeren. Je post is een grote jij-bak/ontwijking en is tegenstrijdig met zichzelf.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
[..]
Dat kon ik ook al voordat "wij" Rusland de oorlog verklaarden.
Verder moeten we gigantische bedragen ophoesten voor Oekraine. En met de sancties treffen we voornamelijk Europa. Verder moeten we duur gas uit de VS invoeren
(fijne vrienden)
[..]
Dat woord is idd overbodig, want je zegt ook niet witte sneeuw en zwarte neger. Oekarine is het zinbeeld van corruptie, met een acteur als puppet en een (corrupte) oligarch die aan de touwtjes trekt.
[..]
Ik kies niet voor Rusland, ik zei "dat is een gepasseerd station". Volgens jou zijn wij in oorlog met Rusland?
Zo ver is het nog niet, maar we staan op de drempel van een grote oorlog.
Wat zegt het over mij? ik wil de oorlog vermijden. De EU slaat alleen maar oorlogstaal uit dus het wachten is op Trump. Biden probeert op de valreep nog even de zaak te escaleren, met inzet van de Atacms. Rusland reageert met intercontinentale raketten, de escalatie gaat weer een stap verder.
De oorlog zal vrnl op europees grondgebied worden uitgevochten (fijne vrienden de VS)
[..]
We hadden het kunnen vermijden
Door Putin overal zijn egostische klote-zin in te geven, ja.quote:Op donderdag 21 november 2024 16:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We hadden het kunnen vermijden
hahahahahahahahhaquote:Op donderdag 21 november 2024 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij niet in staat een gesprek te voeren. Je post is een grote jij-bak/ontwijking en is tegenstrijdig met zichzelf.
Nee,quote:Op donderdag 21 november 2024 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Door Putin overal zijn egostische klote-zin in te geven, ja.
[ x ]
Waar is hij bang voor dan? Het is zijn eigen schuld dat de landen om Rusland heen bij de NAVO willen.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee,
wel garanties geven dat Oekraine niet bij de Navo komt en dus geen VS raketten geplaatst gaan worden in de achtertuin van Rusland.
Als je kijkt hoe ver de Navo na 1989 (val van de muur) naar het oosten is opgeschoven, dan is het logisch dat Putin dit niet zomaar accepteert.
Maar dit is alles achteraf, nu zitten we bijna met een oorlog met Rusland.
Alleen de VS kan het nog oplossen
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:38 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Waar is hij bang voor dan? Het is zijn eigen schuld dat de landen om Rusland heen bij de NAVO willen.
Kijk eens waar Finland, de Baltische staten en Turkije liggenquote:Op donderdag 21 november 2024 19:34 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee,
wel garanties geven dat Oekraine niet bij de Navo komt en dus geen VS raketten geplaatst gaan worden in de achtertuin van Rusland.
Kut voor 'm, daar heeft hij nou eens lekker helemaal niks over te zeggen. Snap deze landen ook helemaal dat ze na de "zegeningen" van het leven onder het Warschaupact helemaal klaar zijn met Moskou.quote:Als je kijkt hoe ver de Navo na 1989 (val van de muur) naar het oosten is opgeschoven, dan is het logisch dat Putin dit niet zomaar accepteert.
Maar dit is alles achteraf,
Hahah nee. De persoon die het kan oplossen zit in het Kremlin, maar die wil niet.quote:nu zitten we bijna met een oorlog met Rusland.
Alleen de VS kan het nog oplossen
Ja en, ook dicht bij Rusland bedoel je? Erdogan kan het goed vinden met Putin.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kijk eens waar Finland, de Baltische staten en Turkije liggen
OK, dat zijn onafhankelijke landen, Oekraine was ooit deel van de USSR.quote:Kut voor 'm, daar heeft hij nou eens lekker helemaal niks over te zeggen. Snap deze landen ook helemaal dat ze na de "zegeningen" van het leven onder het Warschaupact helemaal klaar zijn met Moskou.
Putin wil niet dus moet iemand anders het oplossen. Ik hoop op Trump, anders wordt het oorlog.quote:Hahah nee. De persoon die het kan oplossen zit in het Kremlin, maar die wil niet.
Wat heeft dat met het heden te maken?quote:Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Daarom zal Putin nooit accepteren dat Oekraine bij de Navo komt
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het heden te maken?
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.quote:
Ik snap zijn angst niet. NAVO is geen agressor, Rusland wel. Immers, zo de waard is..quote:Op donderdag 21 november 2024 19:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.
De situatie toen met Cuba is vergelijkbaar met de situatie nu of straks als Oekraine bij de Navo zou komen.
Putin valt landen binnen waardoor landen bij de NATO willen. Hij creert zijn eigen excuus om herrie te trappen, het is zo cynisch als de pest.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Daarom zal Putin nooit accepteren dat Oekraine bij de Navo komt
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.
Rusland is door en door onbetrouwbaar. Dat bewijzen ze met ieder verdrag dat ze schenden. Ze hebben het echt helemaal zelf verbruit.
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.
Ik bedoel: je gelijk heeft weinig waarde in een atoomoorlog
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:
Misschien is Poetin bang dat hij zijn grip verliest op een bevolking die murw is door alle armoede en achterbakse ellende, en dan ziet dat het veel beter kan. Want dat kan al snel voor de gemiddelde Rus.
De oplossing is dus heel simpel; de Russische diaspora terugbonjouren naar hun eigen land.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
Idd, net als Noord Korea of Iran en wrs nog een lijst met landen.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:11 schreef eenjongen... het volgende:
China is/wordt een veel groter probleem dan Rusland
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.
Dat zeg ik, zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Paranode types die Russen.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
Ja, dat zegt Putin ook altijd.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.
Je kunt je zorgen maken. Het is niet dat je op een bepaald moment kunt zeggen 'ik heb voorraad; laat die oorlog maar komen' Het is geen voetbalwedstrijd. Iets gebeurd of gebeurd niet of veel later ander dan verwacht en gegeven we (in tegenstelling tot 40-45) inmiddels in een rijker land leven waarbij de voorraadverstrekking altijd voorrang heeft op vele andere delen van de wereld, maak ik me over de supermarktbevoorrading eerst nog geen zorgen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat ze vooral zorgen hebben om het feit dat mensen minder de staatsmedia volgen.
Mijn zoontje kwam ook thuis, helemaal bang gemaakt op school.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Angst onder de Nederlandse jeugd:
[ x ]
Per abuis in foute topic gepost, ik was even in verwarring. Zie mijn bijdrage in het topic over nieuwsmijders.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?
of neem ik het te letterlijk nu
Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mijn zoontje kwam ook thuis, helemaal bang gemaakt op school.
Papa wat als de Russen komen?
De Russen hoef je niet bang voor te zijn jongen, de deepstate en de CIA moet je voor oppassen.
Die veroorzaken oorlog en ellende, brengen ziektes in de wereld enzo.
Gast, ik ben geen amateur.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?
En toen hebben jullie een gezinsticket voor een enkele reis Moskou gehaald.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Russen hoef je niet bang voor te zijn jongen, de deepstate en de CIA moet je voor oppassen.
Klimaat staat me niet echt aan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En toen hebben jullie een gezinsticket voor een enkele reis Moskou gehaald.
Heb een tarantula en tropische kakkerlakken over de vloer gehad.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klimaat staat me niet echt aan.
Zou liever naar zuid-Amerika gaan maar daar heb je weer van die vieze beesten.
En zonder geallieerd lend-lease programma waren de Russen door de Nazi's afgeslacht.quote:Op donderdag 21 november 2024 07:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit.
Wel heeft de harde strijd die de Russen aan het Oostfront voerden natuurlijk een belangrijke bijdrage geleverd aan hoe de strijd hier in het Westen verliep. Zonder strijd aan het Oostfront zouden de Amerikanen, Britten en Canadezen nog een heel stuk lastiger hebben gehad om in hun strijd tegen de Duitsers.
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heb een tarantula en tropische kakkerlakken over de vloer gehad.
Chili en Peru zijn volgens mij goed te doen als je dit soort beesten niet wilt.
Die zal prima slapen vannachtquote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
quote:Russische ex-medewerker van chipmachinemaker ASML verdacht van diefstal bedrijfsgeheimen
Een oud-medewerker van chipmachinefabrikant ASML heeft van minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) een inreisverbod voor twintig jaar gekregen, meldt Nieuwsuur. Zo’n verbod wordt zelden opgelegd, alleen als er gevaar dreigt voor de nationale veiligheid. Het ministerie wil geen toelichting geven op de reden voor het inreisverbod.
Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat het gaat om een Russische ingenieur van 43 jaar. Tegen de man loopt een rechtszaak waarbij hem meerdere overtredingen ten laste zijn gelegd.
Hij wordt over een periode van jaren verdacht van het stelen van documenten, zoals handleidingen van microchips, van ASML en chiptechnologiebedrijf Mapper Lithography. Met de gestolen informatie zou onder meer de Russische chipproductie verder zijn geholpen. In ruil daarvoor kreeg de man enkele tienduizenden euro’s, zo is de verdenking.
De man verblijft nog in Nederland en zit vast. Hij moet maandag voor de rechtbank in Rotterdam verschijnen in een pro-formazitting waar de rechter zich onder andere buigt over zijn voorarrest.
https://www.ad.nl/tech/ru(...)fsgeheimen~a3c6f4b8/
Dat geeft te denken, vind je ook niet.quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:30 schreef Korenfok het volgende:
Is er de helemaal niemand in de nederlandse journalistiek wie de moeite neemt om de argumenten en de aantagingen te vertalen en wat uitgebreider artikel te schrijven.
quote:
Zoals je ziet gaan de weekdieren en andere prooidieren het liefst voor hun eigen nachtrust.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat gaan we niet doenquote:Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.
Landverraad van de PVV, moeten we het ook nog eens over hebben. Wilders met zijn Russissche vriendschapsspeldje.quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef theunderdog het volgende:
Schitterend nieuws. Beter een beetje overdreven alarmisme jegens Rusland, dan het landverraad van een FvD.
Qua beeld heel slecht. Maar qua beleid valt dat nu mee.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:02 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Landverraad van de PVV, moeten we het ook nog eens over hebben. Wilders met zijn Russissche vriendschapsspeldje.
Het is een fascistische organisatie die al heel lang in Nederland bezig is, als kontenkussers van dhr Poetin, ingevuld met 'couleur locale' van de Nederlandse volksaardquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Qua beeld heel slecht. Maar qua beleid valt dat nu mee.
Was het maar een fascistische organisatie. Dan zouden ze wat minder liefde bedrijven met die communistische horde uit Ruslandquote:Op zaterdag 7 december 2024 14:05 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Het is een fascistische organisatie die al heel lang in Nederland bezig is, als kontenkussers van dhr Poetin, ingevuld met 'couleur locale' van de Nederlandse volksaard
Misschien moeten we even onderling afstemmen wat we onder fascisme verstaan, in een of twee zinnen. Het is een beladen en vervuild begrip.quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Was het maar een fascistische organisatie. Dan zouden ze wat minder liefde bedrijven met die communistische horde uit Rusland
Dat is een taak voor BBT'ers en nooit voor de reservisten of dienstplichtigen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kort en wel: Nederlandse regering mobiliseert om te gaan vechten in Oekraiene tegen de Russische agressie.
Ik bemerk dat jij nog niet de gewenste oorlogsmentaliteit bezit. Dat kan natuurlijk niet.quote:
Ik span mij anders aardig in om de mainstream politiek digitaal te bevechten om juist oorlog te voorkomen!quote:Op donderdag 12 december 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik bemerk dat jij nog niet de gewenste oorlogsmentaliteit bezit. Dat kan natuurlijk niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Jij wel dan?quote:Op donderdag 12 december 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik bemerk dat jij nog niet de gewenste oorlogsmentaliteit bezit. Dat kan natuurlijk niet.
Top. Wat wil je dat ik ga doen aan het front? Kan namelijk letterlijk niets.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:57 schreef Frutsel het volgende:
Ik neem aan dat de Handhavingspolitie straks deur aan deur gaan om te kijken wie er geprept heeft en wie niet.
Degene die dat niet heeft gedaan mag dan meteen naar het front.
Jij kunt heul veul ientje...ik geloof daar niets vanquote:Op vrijdag 13 december 2024 09:03 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Top. Wat wil je dat ik ga doen aan het front? Kan namelijk letterlijk niets.
quote:Op donderdag 12 december 2024 17:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik span mij anders aardig in om de mainstream politiek digitaal te bevechten om juist oorlog te voorkomen!
Hopelijk krijg ik ooit nog een onderscheiding van de president van de Russische federatie voor al mijn nobele werk voor het belang van de Russische staat.
Held van de soviet unie!Een soort bruinhemd-medaille dus. Tja, tis net waar je je trots op kan zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal het in overweging nemen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 09:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jij kunt heul veul ientje...ik geloof daar niets van
Maar wat zou kunnen:
-de Russische soldaat verleiden?
-Munitie dragen
-Pleisters plakken
-Voedsel en dekens brengen
Ik zal eens op jouw rode knop drukkenquote:Op vrijdag 13 december 2024 09:09 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik zal het in overweging nemen.
Beter drukken ze allebei tegelijkertijd op de grote rode knop en is het gewoon klaar.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zij die er nog, die beroeps voor bepaalde tijd?quote:Op donderdag 12 december 2024 16:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is een taak voor BBT'ers en nooit voor de reservisten of dienstplichtigen.
Die zijn er alleen voor het geval er aangevallen wordt op Nederlands grondgebied.
[..]
Ik span mij anders aardig in om de mainstream politiek digitaal te bevechten om juist oorlog te voorkomen!
Hopelijk krijg ik ooit nog een onderscheiding van de president van de Russische federatie voor al mijn nobele werk voor het belang van de Russische staat.
Held van de soviet unie!Steek nog zo'n sigaret van de bruinhemden op man!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eens.quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We hadden allang alle pro-Russische elementen uit de samenleving moeten liquideren.
Of ligt de fout bij school?quote:Op vrijdag 13 december 2024 11:58 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je zal maar zo'n persoon als jij als vader hebben.
Lekker je kind indoctrineren met bullshit over de 'deep state'
Daar hebben we weer van die zieners die het aanzagen komen en als early adapters over gingen op warmtepompen in 2010quote:
Nee, ik ben gewoon pro-Russisch.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Daar hebben we weer van die zieners die het aanzagen komen en als early adapters over gingen op warmtepompen in 2010
We hadden in 2016 niet zo hard moeten lachen om het "nep-nieuwsen" als gezelschapsspel, ook hier op FOKquote:Op vrijdag 13 december 2024 11:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We hadden allang alle pro-Russische elementen uit de samenleving moeten liquideren.
[..]
Held van de soviet unie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Held van de arbeid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Nog steeds knoeien op die babytrui?quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Held van de arbeid.
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Held_van_de_Socialistische_Arbeid_(Sovjet-Unie)quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:04 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Steek nog zo'n sigaret van de bruinhemden op man!
Het grootste gevaar zijn al die grijze 60+'ers in ons land die nog iedere avond aan de TV gekluisterd zitten en zich helemaal gek laten maken over de vermeende Russische dreiging.quote:
Nog steeds knoeien op die babytrui?quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Held van de arbeid.
[ afbeelding ]
O je hebt die nep clowns nog niet gesignaleerd, die komen controleren of je preppie pakket in orde is? Ze dragen een uniform van een particulier beveiligingsbureau.quote:Op vrijdag 13 december 2024 08:57 schreef Frutsel het volgende:
Ik neem aan dat de Handhavingspolitie straks deur aan deur gaan om te kijken wie er geprept heeft en wie niet.
Degene die dat niet heeft gedaan mag dan meteen naar het front.
Knokken voor romantische waarden aan het front voor jouw thuisland.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:13 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het grootste gevaar zijn al die grijze 60+'ers in ons land die nog iedere avond aan de TV gekluisterd zitten en zich helemaal gek laten maken over de vermeende Russische dreiging.
Eigenlijk een beetje hetzelfde idee waar Poetin zijn support vandaan haalt, het is is kwestie van tijd tot de bange boomer de jeugd naar het front zal stemmen.
O, interessant wat Malle Pietje nu weer laat zien uit een Geschiedenisboek.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Held_van_de_Socialistische_Arbeid_(Sovjet-Unie)
Je hebt er echt verstand van.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:13 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het grootste gevaar zijn al die grijze 60+'ers in ons land die nog iedere avond aan de TV gekluisterd zitten en zich helemaal gek laten maken over de vermeende Russische dreiging.
Eigenlijk een beetje hetzelfde idee waar Poetin zijn support vandaan haalt, het is is kwestie van tijd tot de bange boomer de jeugd naar het front zal stemmen.
Wat is dat toch voor een bezetenheid, dat met nuken.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:20 schreef PzKpfw het volgende:
Die Russen komen nog niet eens voorbij Polen mocht het erop aankomen. En voordat een Russische soldaat ook maar de kans krijgt Nederlands grondgebied te betreden is Rusland al massaal genuked.
Wie, wie, vertel wie.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Knokken voor romantische waarden aan het front voor jouw thuisland.
Als je overlijdt komt er wel weer een woning vrij tenminste, die kan dan gaan naar (...)
Dat zijn juist de parvenu's die dat doen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:01 schreef BertV het volgende:
Zo goedgelovig, dat moet heerlijk zijn. Ik snap de insteek ook wel, want de invloed die we op dit alles hebben is nihil.
Mensen met oud geld en macht zitten de hele dag een beetje wijn te proeven, beetje shoppen, dineren.
Meestal in een bommetje.quote:Op vrijdag 13 december 2024 12:23 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor een bezetenheid, dat met nuken.
Zit dat in een pilletje ofzo? Of een drankje?
Om maar even met die termen te strooien, Deep state (even als theoretisch concept) is vast geen nouveau riche.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Dat zijn juist de parvenu's die dat doen.
Norilsk is lovely this time of the yearquote:Op vrijdag 13 december 2024 13:09 schreef Hathor het volgende:
Als de Russen hierheen komen, ga ik gewoon naar Rusland. dat zien ze never nooit niet aankomen.
Ik zou me daar wel thuisvoelen, lijkt een beetje op Overvecht.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Norilsk is lovely this time of the year
[ afbeelding ]
Het heeft ook wel wat. Hoop dat Bald & Bankrupt er nog eens naar toe kan, gesloten stad namelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan met meer sneeuw en (ik gok) minder Marokkanen.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou me daar wel thuisvoelen, lijkt een beetje op Overvecht.
Nou...ik heb zo mijn twijfels als ik naar ze luister, en de stukken lees van hun hand. Maar dat is altijd zo geweest, elkaar concurrerende stromingen. Al vraag ik me af waar de concurrent zich nu verscholen houdt.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Om maar even met die termen te strooien, Deep state (even als theoretisch concept) is vast geen nouveau riche.
De foto is, van compositie en nabewerking, echt prachtig.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Ook Nederlandse zeekabel doelwit van Russisch spionageschip
Het schip dat op Eerste Kerstdag zeekabels tussen Finland en Estland beschadigde, heeft ook voor de Nederlandse kust verdachte activiteiten uitgevoerd, blijkt uit onderzoek van NRC. Het spionageschip Eagle S voer een jaar eerder, in de avond van 24 november 2023, ten noorden van Terschelling zo’n twee uur lang op minimale snelheid boven de telecommunicatiekabel Atlantic Crossing 1, een dataverbinding tussen Europa en de Verenigde Staten.
Volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken behoort deze zeekabel tot de “kritieke infrastructuur” in Nederland, zo blijkt uit interne stukken die door WikiLeaks zijn vrijgegeven. “Dit is zonder enige twijfel verdacht”, zegt Rob de Wijk, hoogleraar internationale betrekkingen aan de Universiteit Leiden en oprichter van de denktank The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS).
https://www.hln.be/buiten(...)onageschip~a510d444/
Heeft de sfeer van Duke Nuke 'm.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:17 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De foto is, van compositie en nabewerking, echt prachtig.
Ze zitter achter het driemanschap aan, allemaal vuile poten in de financiering, hele ader ligt open.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heeft de sfeer van Duke Nuke 'm.
Het percentage moslims daarentegen is meer dan 2x zo groot in Rusland, dan in Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2024 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dan met meer sneeuw en (ik gok) minder Marokkanen.
Dit is wel echt pure propaganda vanuit onze kant zeg. Dat mensen dat nog niet inzien. Hij lijkt wat dat betreft wel op een Russische ambtenaar.quote:
Die vent is toch ook totaal ongeloofwaardig in die positie?quote:Op zondag 9 februari 2025 15:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is wel echt pure propaganda vanuit onze kant zeg. Dat mensen dat nog niet inzien. Hij lijkt wat dat betreft wel op een Russische ambtenaar.
quote:Rusland achter brand in Ikea, zegt Litouwse aanklager
Een Litouwse aanklager zegt dat de Russische geheime dienst achter de brandstichting zit van een Ikea in Vilnius, in mei vorig jaar. De brandstichting wordt door justitie beschouwd als terrorisme.
De uitvoerders zijn volgens de aanklager twee Oekraners, van wie er een minderjarig is. Een van de twee is opgepakt in Polen. Justitie heeft meer betrokkenen op het oog. Er zouden zo'n twintig verdachten zijn.
De aanklager zei vanochtend dat de groep die verantwoordelijk is voor de brand in Vilnius ook verantwoordelijk is voor een aantal warenhuisbranden in Polen. Negen verdachten die eerder in Polen waren opgepakt zouden door dezelfde mensen aangestuurd zijn als de verdachten van de brand in Vilnius.
Met dergelijke aanvallen voert Rusland volgens experts een hybride oorlog tegen het Westen. Het gaat dan om sabotage-acties, maar ook om politieke benvloeding door steun te verlenen aan pro-Russische politici.
https://nos.nl/collectie/(...)ouwen-zegt-aanklager
quote:Onrust bij Albert Heijn: namen en salarisbetalingen in handen van ‘Russische cyberbende’
Gegevens van medewerkers van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall zijn in handen gekomen van hackers die banden hebben met Rusland. In een interne mail aan betrokken personeelsleden wordt gesproken over namen, bankrekeningnummers en het bedrag van de salarisbetaling van begin april 2021, zo meldt een medewerker van Albert Heijn aan het AD.
Ahold Delhaize USA, de Amerikaanse tak van moederbedrijf Ahold Delhaize, bevestigt in een verklaring dat er ‘bepaalde Nederlandse medewerkersgegevens’ tussen de gestolen bestanden zitten. „We worden opgedragen alert te zijn op vreemde telefoontjes of berichten via e-mail en WhatsApp”, meldt de medewerker, die anoniem wil blijven. Hij laat weten erg bezorgd te zijn over de kwestie, net als vele anderen.
Bij Albert Heijn werken circa 125.000 mensen. Bij Etos zijn meer dan 5400 medewerkers in dienst. Het is niet duidelijk of de gegevens van alle medewerkers zijn gestolen. Duidelijk is wel dat ransomwaregroep INC Ransom achter de aanval zit. Deze groep heeft volgens cyberexperts banden met Rusland.
Mogelijk een miljoenenclaim
De grootschalige ransomware-aanval op Ahold Delhaize USA, de Amerikaanse tak van het bedrijf achter Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en Bol.com, vond afgelopen november plaats. Hackers dreigen binnenkort voor zes terabyte aan gegevens openbaar te maken als niet aan hun eisen wordt voldaan.
Ter vergelijking: 6 terabyte komt overeen met ongeveer 1,2 tot 2 miljoen foto’s of 1500 tot 2000 films in full HD-kwaliteit. Een terabyte staat gelijk aan duizend gigabyte. Het gaat volgens cyberspecialisten om een ongekend grote hoeveelheid.
Vermoedelijk eisen de hackers een miljoenenbedrag van Ahold Delhaize en is daar nog niet aan voldaan. INC Ransom beweert dat Ahold slachtoffer is geworden van ‘het grootste datalek’ sinds hele lange tijd.
https://www.ad.nl/tech/on(...)cyberbende~a2fc5a33/
quote:Man in Nederland ingehuurd voor verkenning aanslag met DHL-pakket
Een Oekraense man die in Nederland woont, is vorig jaar via berichtenapp Telegram ingehuurd voor het verkennen van een route voor aanslagen met luchtpost naar de VS en Canada. De man verstuurde met hulp van een Nederlander twee testpakketten vanaf een DHL-punt in Amsterdam. Waarschijnlijk werkten ze zonder het te weten in opdracht van een Russische inlichtingendienst.
De NCTV waarschuwde afgelopen week nog dat Rusland "low-level agenten" rekruteert om in Europese landen sabotageacties te plegen. Eerder maakte inlichtingendienst AIVD bekend dat er in Nederland "logistieke verkenningen" plaatsvonden voor het verzenden van brandbare pakketten. Meer details deelde ze toen niet.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nslag-met-dhl-pakket
quote:'Sterke signalen dat Rusland achter hack OM zit'
Het AD heeft 'sterke signalen' dat Rusland achter de hack van het Openbaar Ministerie (OM) zit. De krant baseert zich op goed ingevoerde bronnen en zegt dat de hackers mogelijk wekenlang toegang tot de systemen van het OM hebben gehad.
Het Openbaar Ministerie (OM) koppelde vorige week alle interne systemen los van het internet. Dat gebeurde na een waarschuwing van het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) voor een 'kwetsbaarheid' in het systeem.
Doet denken aan Chinese hackersgroep
Een woordvoerder van het OM zei te vermoeden dat er 'ook werkelijk gebruik is gemaakt van deze mogelijke kwetsbaarheid', maar trad niet in details. Later werd duidelijk dat de systemen mogelijk nog weken offline blijven. Een oplossing is 'ingewikkeld en vergt tijd', klonk het.
Techredacteur Danil Verlaan van RTL Nieuws zei op basis van die informatie al dat het vermoedelijk om een hack gaat. "Maar wie daar achter zit en of ze gegevens hebben ingezien of gestolen, wordt momenteel door het OM onderzocht", vertelde Verlaan. Geen enkele criminele hackersgroep heeft de hack nog opgeist.
De waarschuwing voor het probleem ging al even rond. Het NCSC waarschuwde vorige en begin deze maand voor het mogelijke probleem met Citrix NetScalers. Dat is het systeem waarmee gebruikers toegang krijgen tot de kantoorautomatisering. Volgens het AD konden Russen mogelijk al die tijd meekijken in de systemen van het OM.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-hack-van-het-om-zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |