abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215344235
Meer Nederlanders met noodpakket in huis, zorgen over Russische dreiging nemen toe
Steeds meer mensen maken zich zorgen over een oorlog met Rusland en aanvallen op ons land. Dat blijkt uit onderzoek onder het RTL Nieuwspanel. Mensen vrezen vooral Russische cyberaanvallen en sabotage van Nederlandse nutsvoorzieningen. Het aantal Nederlanders dat een noodpakket in huis heeft gehaald, is gestegen.

Rusland boekt de laatste tijd bescheiden successen op het slagveld en dat zorgt ervoor dat de zorgen over een oorlog tussen Rusland en de NAVO zijn toegenomen. In januari maakte ruim de helft (52 procent) zich zorgen dat het conflict in Oekrane zou uitlopen tot een oorlog met de NAVO, nu is dat gestegen naar 62 procent.

Sommige deelnemers aan het onderzoek rekenen erop dat er een moment komt waarop de NAVO moet gaan voorkomen dat Rusland Oekrane helemaal inneemt. Ook de dreiging voor de Baltische staten wordt genoemd. Anderen noemen ook Donald Trump: ze vrezen dat als hij de Amerikaanse verkiezingen wint, dat de kans op oorlog vergroot.

Er leven ook zorgen over Russische aanvallen op ons eigen land. Weinig mensen vrezen conventionele aanvallen met tanks of vliegtuigen – dat percentage is sinds januari zelfs gedaald. Ook voor een atoomaanval zijn weinig mensen bang.

Maar de afgelopen maanden maakten geheime diensten van bijvoorbeeld Duitsland, Groot-Brittanni en de Nederlandse MIVD melding van Russische cyberaanvallen en sabotagepogingen. De zorgen van mensen over dergelijke aanvallen en hacks zijn dan ook groot.

"We maken ons daar vaak zorgen over omdat we niet het gevoel hebben dat onze overheid goed op zulke dreigingen is voorbereid," zegt RTL Nieuws-opiniepeiler Gijs Rademaker. "In alle gevallen vindt een ruime meerderheid dat Nederland zich beter kan voorbereiden dan het nu doet. Mensen zien natuurlijk niet alles wat er wordt voorbereid, maar het publiek wordt daar in elk geval niet bij betrokken en dat zou denk ik beter kunnen."

Het aantal mensen dat een 'noodpakket' in huis heeft, stijgt licht. De overheid voerde eerder dit jaar campagne om zo'n pakket in huis te halen, met daarin bijvoorbeeld een radio op batterijen, een zaklamp en een noodrantsoen. Begin dit jaar vond een meerderheid (56 procent) zo'n pakket niet nodig. Nu is dat gedaald naar 45 procent. Opgeteld heeft de helft van de mensen zo'n pakket in huis, of overweegt aanschaf daarvan.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ging-sabotage-aanval
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215344252
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:12:08 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_215344255
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:13:57 #4
284411 crew  heywoodu
pi_215344295
Overigens is het sowieso natuurlijk prima om een 'noodpakket' in huis te hebben. Beetje raar dat er vaak wat 'complotterig' over wordt gedaan, maar er kunnen zich natuurlijk ook gewoon 'normale' calamiteiten voor doen (problemen met stroom, water, etc).

Gewoon in elk geval wat flessen water en wat potten en blikken eten in huis is nooit verkeerd :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215344316
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben. :X
Heel veel sambal
pi_215344323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is het sowieso natuurlijk prima om een 'noodpakket' in huis te hebben. Beetje raar dat er vaak wat 'complotterig' over wordt gedaan, maar er kunnen zich natuurlijk ook gewoon 'normale' calamiteiten voor doen (problemen met stroom, water, etc).

Gewoon in elk geval wat flessen water en wat potten en blikken eten in huis is nooit verkeerd :P
Denk vooruit ;)
https://www.denkvooruit.nl/
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:16:51 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215344354
We moeten echt niet naef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechi en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:16:54 #8
284411 crew  heywoodu
pi_215344356
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben. :X
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".

Uh, dat is het hele onderwerp niet eens _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215344366
Hoelang kun je overleven op een krat bier?
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:17:28 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215344370
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:18:21 #11
284411 crew  heywoodu
pi_215344384
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef RotatoR het volgende:
Hoelang kun je overleven op een krat bier?
Ligt er maar net aan. Als je genoeg eten en drinken hebt kun je in principe onbeperkt overleven op een krat bier, alleen lijkt het me buitengewoon ongemakkelijk zitten voor zo'n lange tijd.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:18:32 #12
495427 LiptonLemon
Houdt van ijsthee drinken
pi_215344388
Ik woon binnen 15km van een belangrijke NAVO basis in Limburg. Als de bom valt ben ik verbrand en stort mijn appartement waarschijnlijk in. Dus ik denk niet dat een noodpakket dan gaat helpen.
pi_215344397
Tijd voor een Preppers (PRP) subforum _O_
pi_215344409
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk zijn gemiddelde post in het Oekrane topic en je snapt waar het vandaan komt.
pi_215344413
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
We moeten echt niet naef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechi en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
@LXIV
pi_215344486
Overheid voert campagne opdat Nederlanders een noodpakket aanschaffen. Nederlanders schaffen noodpakket aan of denken erover na. Je zou haast denken dat daar een verband tussen bestaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:24:14 #17
284411 crew  heywoodu
pi_215344497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Overheid voert campagne opdat Nederlanders een noodpakket aanschaffen. Nederlanders schaffen noodpakket aan of denken erover na. Je zou haast denken dat daar een verband tussen bestaat.
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
pi_215344524
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.
pi_215344581
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De meerderheid is een mak schaap.

Maar RTL heeft er weer een mooie kop van weten te maken met een zelfverzonnen verband.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:29:18 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215344592
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
95%
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215344595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Al geruime tijd helemaal voorbereid
CUL / Stavromulabeta's culinaire schuilkelder
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215344621
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
95%
Laten we het hopen.
pi_215344649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Al geruime tijd helemaal voorbereid
CUL / Stavromulabeta's culinaire schuilkelder
_O_
pi_215344652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.
60% niet dat is een meerderheid.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215344765
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215344831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!

Vrijdag = B:)B
pi_215344852
Ik heb een noodpakket, niet zozeer vanwege Rusland, meer omdat ik een gezin heb en als dan ooit de dijken doorbreken of er iets gebeurd met de stroom ofzo, dat ik dan niet met m'n goede gedrag met m'n pik in de hand sta te niksen.

Ik heb twee grote koffertassen met basics als hygiene en blikvoer erin, powerbanks, zaklamp, radio, eigenlijk het standaard riedeltje. Er zit ook een gasmasker en een geigerteller in, maar dat is omdat het wel grappig was om er in te doen, ik had deze dingen ooit gefikst voor een verkleedfeest, ik weet niet eens hoe die geigerteller werkt.

Dat eten zal wel over datum zijn, de apocalyps moet niet vanavond komen.

Overigens denk ik ook wel dat de Russen nog een probleem gaan worden, die gaan heus niet zomaar liggen.
-nee-
pi_215344855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

SPOILER
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
Heel veel sambal
pi_215344905
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
Wat een emotionele reactie :o
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:40:09 #30
284411 crew  heywoodu
pi_215344933
quote:

[..]
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekrane-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:41:37 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215344976
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!

Vrijdag = B:)B
En het is nog maar dinsdag.

Kunnen we het noodpakket al aanbreken?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:42:37 #32
38496 Perrin
pi_215345000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Na 80 jaar vrede en welvaart beseffen we niet meer dat het ook anders kan.
pi_215345004
Russisch gevaar? Je bedoelt "dat gevaar" grotendeel uitgeschakeld ligt op de Oekraense vlakten?

quote:
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_215345229
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
De meerderheid is een mak schaap.

Maar RTL heeft er weer een mooie kop van weten te maken met een zelfverzonnen verband.
Het zit wel goed hoor met de Nederlandse sneuvelbereidheid tegen de Russen:

quote:
’Sneuvelbereidheid’ onder Nederlanders groeit: bijna de helft wil vaderland verdedigen in oorlog
Nederlanders zijn geen vechtersbazen, toch lijken we voor het eerst in lange tijd weer bereid om te vechten voor het vaderland. Dat is een van de uitkomsten van een groot onderzoek door het Haagse instituut Clingendael

Nederland bungelt steevast in de onderste regionen als het gaat om ’gevechts- of sneuvelbereidheid’. Maar er tekent zich een stijgende lijn af in het percentage burgers dat zich bereid verklaart om de wapens op te pakken bij een oorlog. Bijna de helft wil het land verdedigen. Een derde ziet dat niet zitten en de rest weet het niet.
Uit de nieuwe cijfers blijkt dat er behoefte is aan meer weerbaarheid: Europa moet sterker en onafhankelijker worden van Rusland, de VS of China.

Russische invasie van de Krim
We moeten dus meer op eigen benen staan, ook militair. Nederland bungelde altijd onderaan als het ging om wat ook wel ’sneuvelbereidheid’ heet. Een onderzoek van het tv-programma Dit is de kwestie stelde kort na de Russische invasie in februari 2022 vast dat slechts 16 procent van de Nederlanders klaar stond was om te vechten voor het land als we betrokken raken bij een militair conflict. In 2014, toen Rusland de Krim veroverde, was dat net zo laag.
https://www.telegraaf.nl/(...)verdedigen-in-oorlog
pi_215345257
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:42 schreef HSG het volgende:
Russisch gevaar? Je bedoelt "dat gevaar" grotendeel uitgeschakeld ligt op de Oekraense vlakten?
[..]
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.
Kernwapens zijn nutteloos en automatisch zelfmoord wie ze ook afvuurt, maar de wereld heeft genoeg psychopaten en dictators gekend die zo'n knop wel hadden kunnen indrukken. Poetin heeft wel een beetje een debiel profiel, ik denk dat hij oprecht wel eens er over nadenkt.
-nee-
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:52:01 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215345268
Gelukkig hebben ze Hertog Jan die hun door de apocalypse heen sleept.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:56:20 #37
236264 crew  capricia
pi_215345353
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.

quote:
If Russia is victorious in Ukraine, Europe itself will face collapse, U.S. Defense Secretary Lloyd Austin said in a speech at the Diplomatic Academy in Kyiv on Oct. 21.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:57:39 #38
38496 Perrin
pi_215345386
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
[..]

Je kunt dan tenminste nog een maandje of wat langer genieten van het einde van de wereld.
pi_215345416
quote:
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!

NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land
pi_215345454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!

NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?
pi_215345472
quote:
[..]

En Europa staat nog altijd toe dat in heel Europa langzaam maar zeker steeds meer Russische marionetten in regeringen terechtkomen om de invloedssfeer van dat onderontwikkelde volk van misdadigers en zuiplappen te vergroten.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:03:36 #42
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215345502
quote:
Dat is het toch ook gewoon.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215345503
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekrane-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie dan maar
Heel veel sambal
pi_215345556
quote:
allemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.

quote:
Wat mij betreft zou Oekrane (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215345578
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:03 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet. Oekrane is onze achtertuin, en Rusland is onze buurman. Geopolitiek gezien gaat dit ons heel veel aan. En als je een praktisch voorbeeld wil hoef je alleen maar naar de olie en gasprijs te kijken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215345590
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot. *O*
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:08:20 #47
236264 crew  capricia
pi_215345593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:06 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou Oekrane (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215345666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot. *O*
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.

quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij deze boycot ik mijzelf en zal ik in 2022 voor het eerst sinds 15 jaar geen Russische kvass meer kopen of maken.
SPOILER
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:18:01 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215345774
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.
Wat zou je willen doen? Zou jij bereid zijn om daar te vechten of eventueel je naasten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215345834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.
[..]
SPOILER
Deugers deugen niet.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:23:17 #51
236264 crew  capricia
pi_215345880
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat zou je willen doen? Zou jij bereid zijn om daar te vechten of eventueel je naasten?
Ik ben gewoon nog steeds flabbergasted hoeveel burgers Rusland de meatgrinder in duwt.
Echt gewoon zo'n eng land. Onbegrijpelijk. Een leven heeft geen enkele betekenis meer.

De afgelopen dagen ook weer een record aantal. Eerst 1000 per dag, nu al 1700 per dag die gewond of gedood worden.

Hoe moet je daar nu tegen vechten?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215345910
Oke, ik ga morgen meteen wc papier halen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:26:35 #53
38496 Perrin
pi_215345929
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben gewoon nog steeds flabbergasted hoeveel burgers Rusland de meatgrinder in duwt.
Echt gewoon zo'n eng land. Onbegrijpelijk. Een leven heeft geen enkele betekenis meer.

De afgelopen dagen ook weer een record aantal. Eerst 1000 per dag, nu al 1700 per dag die gewond of gedood worden.

En al die Russen die wandelen gehoorzaam hun dood in. Mensen zijn vreemde wezens.
pi_215345954
quote:

[..]

De afgelopen dagen ook weer een record aantal. Eerst 1000 per dag, nu al 1600 per dag die gewond of gedood worden.

Blijven doorschieten tot de Russen op zijn?

Overigens vallen deze aantallen in breder historisch perspectief gezien behoorlijk in het niets. Deze oorlog is uiteraard gruwelijk, maar in de geschiedenis van de mens verre van uniek.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:28:34 #55
236264 crew  capricia
pi_215345965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
En al die Russen die wandelen gehoorzaam hun dood in. Mensen zijn vreemde wezens.
Ja. En dat geeft mij een heel naar gevoel. Zoiets wil je niet bij je grens hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:45:39 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215346207
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Dat dachten de Duitsers ook. :+
pi_215346365
twitter
pi_215346508
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En het is nog maar dinsdag.

Kunnen we het noodpakket al aanbreken?
Neeneeneenee, duizend bommen en granaten, maar; Vrijmibo IS Vrijmibo.`

Afblijven. :(
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:10:20 #59
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215346556
Tofste mensen die ik ooit ontmoet heb in mijn leven, Russen. O+ _O_ _O_ _O_

Niets om bang voor te zijn.

Ik zou eerder bang zijn voor de agressieve NAVO en de Amerikanen-Britten die onze pijpleiding opblazen en zich telkens met Nederlandse interne zaken bemoeien.

We zijn bevrijd door de Russen in 1945, Vergeten we maar even voor het gemak, niet.
pi_215346675
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Ik zou eerder bang zijn voor de agressieve NAVO en de Amerikanen-Britten die onze pijpleiding opblazen en zich telkens met Nederlandse interne zaken bemoeien.

We zijn bevrijd door de Russen in 1945, Vergeten we maar even voor het gemak, niet.
Voor een pro-vrijheid blijheid boomknuffelaar ben je toch merkwaardig verzot op regimes die je in het gevang of uit een raam gooien voor zoiets onschuldigs als het hebben van een ongewenste mening.
pi_215346739
quote:
Meer ook niet nodig als er een atoombom komt.
Dan kan je buiten zitten met een worsje en biertje .
Om de mooiste vuurwerk te gaan bekijken.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:47:36 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215346762
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
@:lxiv
? De wijsheid van Starhopper? Jullie zijn allen dwazen
The End Times are wild
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:50:47 #63
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_215346775
quote:
Mensen zouden zich ook vrijwillig kunnen dienen in een soort van Rampenbrigade. Vrijwilligers die in actie komen bij natuurrampen zoals hoog water ed. In Deventer is er een hele vereniging van mensen die opgeroepen worden als het water in de IJssel te hoog wordt. We moeten als maatschappij weer leren meer zelfredzaam te worden en te leren samenwerken.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:56:59 #64
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215346801
quote:
Valt wel mee. Elk land doet rare dingen met geheime diensten in landen dat geen bondgenoten zijn.

De NSA deed het zelfs met Duitsland
pi_215346818
quote:
Ik onder anderen. Als die gast nu al Noord-Korea nodig heeft om oorlog te voeren, dan is dan al een teken dat zijn eigen leger er niet best voor staat. Ik denk dat er helemaal niets gaat gebeuren.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 00:43:41 #66
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215346975
quote:

[..]

Rusland is geen eng land, alleen een mensenleven is daar minder waard dan hier. Ze zijn daar ook een stuk spiritueler en opofferingsgezind. Maar ga er maar gerust vanuit dat aan Oekraiense zijde er minstens zoveel levens verloren gaan. En dat is iets wat Europa zich heel erg moet aantrekken.

Niet vechten is de beste optie, soms ontkom je er niet aan. Maar ik geloof oprecht dat deze oorlog cht niet nodig is, en dat het meer draait om het ego van Poetin en de ego's van de Rutte's en co.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 00:46:38 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215346984
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Toen ik in Moskou was viel mij meer de stugheid van die mensen op, weinig knikjes, weinig animo om je te helpen. Komt ook omadt ze geen woord Engels uit hun bek krijgen.

Vind hun lompigheid en het feit dat ze risico's niet uit de weg gaan wel cool, niks zo mooi als met 100 door een taxi door Moskou te scheuren.
pi_215347422
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:51 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Kernwapens zijn nutteloos en automatisch zelfmoord wie ze ook afvuurt, maar de wereld heeft genoeg psychopaten en dictators gekend die zo'n knop wel hadden kunnen indrukken. Poetin heeft wel een beetje een debiel profiel, ik denk dat hij oprecht wel eens er over nadenkt.
Mee eens en je hebt maar 1 debiel nodig.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  woensdag 23 oktober 2024 @ 07:33:26 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215347443
Een paar flessen water (voor als er, met name hartje zomer, ooit iets met het drinkwater zou zijn) en zo'n radiootje met een hendel en zonnecellen. Die laatste kwam er naar aanleiding van de oorlog in de Oekrane, want je weet maar nooit. Het dingetje loopt niet weg. Verder dan dat ben ik qua noodvoorzieningen nog niet. Lang houdbaar eten (groente, knakworst, Spaghetteria en zo) en een zaklamp zijn er sowieso al, die zijn makkelijk uit de kast te halen.

Gelukkig zijn zowel het water als de radio nog niet nodig geweest.

quote:
Zoals ik hierboven al zei: je weet maar nooit.
pi_215347449
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:03 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
2000km is niet ver anno 2024.
pi_215347464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:50 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Mensen zouden zich ook vrijwillig kunnen dienen in een soort van Rampenbrigade. Vrijwilligers die in actie komen bij natuurrampen zoals hoog water ed. In Deventer is er een hele vereniging van mensen die opgeroepen worden als het water in de IJssel te hoog wordt. We moeten als maatschappij weer leren meer zelfredzaam te worden en te leren samenwerken.
Die "rampenbrigade" is er al, in de vorm van het Nederlands Rode Kruis. Naast het regelen en inrichten van noodopvanglocaties en helpen bij evacuaties, helpt het rode kruis bij bijvoorbeeld hoog water ook met het vullen van zandzakken en dergelijke om zo hopelijk gebieden droog te houden.

Je kunt je bij het Rode Kruis aanmelden als "ready to help".
pi_215347547
quote:

[..]
Gaat het met je? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215349570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Overigens vallen deze aantallen in breder historisch perspectief gezien behoorlijk in het niets. Deze oorlog is uiteraard gruwelijk, maar in de geschiedenis van de mens verre van uniek.
Jep in WO1 joeg men er met gemak per dag 60.000 de dood in door ze op te laten rukken richting machinegeweren en artillerie. Daar hebben wij (behalve de Russen) wel van geleerd dat dat niet handig is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:53:25 #74
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_215349855
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:39 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Die "rampenbrigade" is er al, in de vorm van het Nederlands Rode Kruis. Naast het regelen en inrichten van noodopvanglocaties en helpen bij evacuaties, helpt het rode kruis bij bijvoorbeeld hoog water ook met het vullen van zandzakken en dergelijke om zo hopelijk gebieden droog te houden.

Je kunt je bij het Rode Kruis aanmelden als "ready to help".
Helaas doen steeds minder mensen dit.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 13:12:30 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215350007
quote:

Is dan ook niet waar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215350072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is dan ook niet waar
Zou je die troll kunnen bannen?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:20:46 #77
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_215350075
Als het noodpakket bestaat uit wat blikken soep en een krat bier, heb ik het ook al in huis ja.

Ik snap de angst niet zo eigenlijk, niet alleen voor Rusland althans. Maar de gespannen verhoudingen in de wereld kunnen natuurlijk wel een grond zijn om iets angstiger te worden. Maar angstig leven is niet leuk, dus wacht het lekker rustig af zou ik zeggen.
AZ
ALKMAAR
pi_215350121
Alleen water en medicijnen, verbanddoos en batterijen, lucifers. En niet vanwege de angst voor Rusland maar ivm eventueel besmet drinkwater en zoals we gezien hebben tijdens corona er amper paracetamol te krijgen was.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:26:00 #79
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215350135
mocht de hel ooit losbreken ga ik op een stoel buiten zitten en in mijn laatste momenten nog even genieten van het vuurwerk.

"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_215395196
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:19 schreef RotatoR het volgende:
Tijd voor een Preppers (PRP) subforum _O_
Ik had er een mooi topic van gemaakt maar die is verplaatst naar de vergaarbak 8)7
pi_215400901
quote:
Landen zoals Rusland en China vallen steeds vaker Nederlandse overheidsorganisaties en Nederlandse bedrijven aan. Het gebeurt vaker n op verschillende manieren, constateert de Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) in het nieuwste cybersecuritybeeld. Ze gebruiken hackersgroepen, maar ook bedrijven en universiteiten om informatie binnen te halen.

Volgens de NCTV werd vorig jaar een groter deel van de Russische digitale spionage en sabotage-operaties uitgevoerd door zogenoemde 'hacktivistische collectieven', groepen hackers die in het verlengde van de Russische overheid werken of daarvoor worden gebruikt.

"Het tempo en de complexiteit van statelijke cybercampagnes wordt opgevoerd. Ook zetten ze andere actoren, zoals bedrijven of 'hacktivisten', in om digitale aanvallen uit te kunnen voeren", zegt Pieter-Jaap Aalbersberg, Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. "De scheidslijnen tussen verschillende organisaties zijn in toenemende mate onduidelijk. Personen vervullen bijvoorbeeld soms een wetenschappelijke rol of een rol in het bedrijfsleven, maar zijn tegelijkertijd verbonden aan een inlichtingendienst."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)len-rusland-en-china
pi_215400966
Hoe staat het met jullie sneuvelbereidheid tegenwoordig?
Heel veel sambal
  maandag 28 oktober 2024 @ 13:16:53 #83
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_215401331
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:41 schreef Nyamuk het volgende:
Eerst Russische trolletjes zoals jij als kanonnenvoer gebruiken :W
Krekker is de bom!
pi_215401361
quote:
Iedere deuger wil sterven voor de elite.
pi_215401779
quote:
Ligt eraan voor wat, waar en wie. Ik zou willen vechten voor het vrije leven wat we hier hebben, niet voor een marionet die bepaalt dat het ook 'onze' oorlog is.
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:42:32 #86
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215401893
quote:
Zolang er nog aardig wat Oekraense mannen rondlopen in West-Europa (en deserteurs in Oekrane zelf) die voor hun land kunnen sneuvelen lijkt me dat niet van belang.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215401909
Je kan beter emigreren, dan met je noodpakket wachten op wederom een wereldoorlog die uitgevochten gaat worden in Europa. Met de huidige appeasement vanuit de EU/NAVO geef ik het nog een jaar of 5 tot een open conflict in Europa.
  maandag 28 oktober 2024 @ 14:54:50 #88
38496 Perrin
pi_215401962
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 14:45 schreef byah het volgende:
Je kan beter emigreren, dan met je noodpakket wachten op wederom een wereldoorlog die uitgevochten gaat worden in Europa. Met de huidige appeasement vanuit de EU/NAVO geef ik het nog een jaar of 5 tot een open conflict in Europa.
Kwestie van tijd idd. Enig leiderschap of staatsmanschap ontbreekt ook in de EU en de VS.

In elk land winnen populisten die de interne verdeeldheid en strategische zwakte alleen maar aanwakkeren.

Het 'vrije westen' loopt op zijn laatste benen. De oude elite probeert het nog een beetje te rekken en de status quo nog ietsje langer in stand te houden.
pi_215402017
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:13 schreef heywoodu het volgende:

Nee, maar voor een full blown invasie van de Russen is wat contant geld niet echt de oplossing. ;)

quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:26 schreef cherrycoke het volgende:
mocht de hel ooit losbreken ga ik op een stoel buiten zitten en in mijn laatste momenten nog even genieten van het vuurwerk.

[ afbeelding ]
Jij zit nog steeds vast in het ISS?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 28 oktober 2024 @ 15:10:57 #90
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215402063
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:50 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
De grap is dat dit er ten tijde van de koude oorlog allemaal was in NL. We hebben het samen met het 'formele' defensieapparaat allemaal afgebouwd en wegbezuinigd. Die bezuinigingen op onze veiligheid zijn echt veel verder gegaan dan alleen een paar Leopard tanks en wat mobiel luchtafweergeschut.

We zullen het allemaal weer op moeten bouwen. Ik ben er van overtuigd dat die derde wereld oorlog al lang begonnen is. Als het straks de Russen niet zijn, dan zullen het de Amerikanen zijn die een beroep op ons doen om de Chinezen in toom te houden. En als we dat niet willen zullen we voordat we "nee" zeggen als Europa voldoende zelf in staat moeten zijn om onze boontjes te doppen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215402069
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:26 schreef cherrycoke het volgende:

[ afbeelding ]
Woon je op de maan dan?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 28 oktober 2024 @ 16:45:18 #92
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_215402648
quote:
Ik zal niet wegvluchten na een oproep, maar opteer wel voor een staffunctie ergens ver achter het front.
pi_215402866
quote:

Wordt je nu echt gelukkig van al die ragebait posts?
  maandag 28 oktober 2024 @ 17:34:27 #94
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215403074
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 15:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Woon je op de maan dan?
nee he he, ik zit dan op aarde terwijl alles knalt. 3
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_215403106
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wordt je nu echt gelukkig van al die ragebait posts?
Ook gewoon keihard stellen dat we bevrijd zijn door de Russen. _O-

Geef mij ook wat van die zooi die hij rookt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_215403159
2 scenario’s. Er ontstaan bombardementen met nucleaire wapens.
Over de grond wordt er ingevallen en moet je meevechten.

Wat heb je dan in godsnaam aan een voedselpakket en waxinelichtjes?
Ja als de nuts wordt aangevallen misschien maar dan heb je je al in cuckrol van thuis vluchter gestald.
Vakman pur sang
pi_215403161
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laatst wilde deze boomknuffelaar nog meer fossiele energie uit Rusland importeren. Rook alsjeblieft niet wat deze man rookt, want je gaat volledig van het padje af.
pi_215403178
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zijn username zegt al genoeg :D
pi_215403238
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:45 schreef Lospedrosa het volgende:
2 scenario’s. Er ontstaan bombardementen met nucleaire wapens.
Over de grond wordt er ingevallen en moet je meevechten.

Wat heb je dan in godsnaam aan een voedselpakket en waxinelichtjes?
Ja als de nuts wordt aangevallen misschien maar dan heb je je al in cuckrol van thuis vluchter gestald.
Waarom zouden ze hier gaan bombarderen en dan ook nog met nucleaire wapens?
Alles is zo fragiel hier en afhankelijk van internet of stroom.
Zorg dat 1 van die 2 onderbroken wordt en de hele maatschappij stort in elkaar.
Ik zie echt geen nucleaire bommen ontploffen, hooguit in de ruimte om wat satellieten uit te schakelen.
pi_215403303
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:34 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
nee he he, ik zit dan op aarde terwijl alles knalt. 3
Rip aan je nabestaanden!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:04:43 #101
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_215403311
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 17:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom zouden ze hier gaan bombarderen en dan ook nog met nucleaire wapens?
Alles is zo fragiel hier en afhankelijk van internet of stroom.
Zorg dat 1 van die 2 onderbroken wordt en de hele maatschappij stort in elkaar.
Ik zie echt geen nucleaire bommen ontploffen, hooguit in de ruimte om wat satellieten uit te schakelen.
als je militarie vliegveld in Volkel, Leeuwarden en de Marine kan uitschakelen dan ben je er al, daarnaast kan je nog de overheidszetel in den haag wegvagen, Schiphol en de Rotterdamse Haven.
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:09:07 #102
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_215403336
Hier ook standaard tray Klok en blik Drum in de voorraadkast
leuk
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:28:50 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215403478
The End Times are wild
pi_215403498
Je kan beter bang zijn voor de Chinzen dan die slappe Russen
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:33:06 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215403515
quote:
Als mijn land wordt aangevallen ga ik dienen ja.

Jij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215403528
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij?
Ik maak dat ik weg kom
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:54:43 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215403703
quote:

[..]

Jij?
Hoe geldt dat in een casus als onze westerse waarden verdedigd moeten worden in Oekraiene?
Dus geen oorlog in Limburg of Overijssel, maar dat die oorlog elders plaatsvindt?
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:55:36 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215403710
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe geldt dat in een casus als onze westerse waarden verdedigd moeten worden in Oekraiene?
Dus geen oorlog in Limburg of Overijssel, maar dat die oorlog elders plaatsvindt?
Wat bedoel je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:56:25 #109
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215403718
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Kort en wel: Nederlandse regering mobiliseert om te gaan vechten in Oekraiene tegen de Russische agressie.
  maandag 28 oktober 2024 @ 18:57:51 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215403734
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kort en wel: Nederlandse regering mobiliseert om te gaan vechten in Oekraiene tegen de Russische agressie.
Niet; want ik zal enkel dienen wanneer mijn land wordt aangevallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 28 oktober 2024 @ 19:01:56 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215403802
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet; want ik zal enkel dienen wanneer mijn land wordt aangevallen.
Het was ook beetje flauw bedoeld.
Ik zie sowieso geen oorlog in de nabije toekomst zich op Nederlands grondgebied afspelen. Ik acht het zeker niet uitgesloten dat er Russische plaagstootjes gaan plaatsvinden aan of over de NAVO grenzen. In zo'n geval -bij mobilisatie- ben ik benieuwd of wij dan ook bereid zijn om daarheen te gaan.
  maandag 28 oktober 2024 @ 19:13:13 #112
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_215403889
quote:

[..]

Jij?
Voor Indonesie zou ik dienen.
Heel veel sambal
pi_215403943
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 19:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zie sowieso geen oorlog in de nabije toekomst zich op Nederlands grondgebied afspelen. Ik acht het zeker niet uitgesloten dat er Russische plaagstootjes gaan plaatsvinden aan of over de NAVO grenzen. In zo'n geval -bij mobilisatie- ben ik benieuwd of wij dan ook bereid zijn om daarheen te gaan.
Als het een artikeltje-5 wordt, waarom niet? Daarvoor zitten we tenslotte in de Navo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 28 oktober 2024 @ 19:28:21 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215404025
quote:

[..]
'wij' zijn al daar
pi_215405569
quote:

[..]
Hoezo bereid, getekend is gewoon moeten gaan.
Als ww3 uitbreekt zal iedereen onder de 50 ook gewoon moeten, of anders strafkamp of gevangenis.
Denk dat we ons nu slecht kunnen voorstellen hoe het zou zijn.
Vakman pur sang
pi_215405993
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb een noodpakket, niet zozeer vanwege Rusland, meer omdat ik een gezin heb en als dan ooit de dijken doorbreken of er iets gebeurd met de stroom ofzo, dat ik dan niet met m'n goede gedrag met m'n pik in de hand sta te niksen.

Ik heb twee grote koffertassen met basics als hygiene en blikvoer erin, powerbanks, zaklamp, radio, eigenlijk het standaard riedeltje. Er zit ook een gasmasker en een geigerteller in, maar dat is omdat het wel grappig was om er in te doen, ik had deze dingen ooit gefikst voor een verkleedfeest, ik weet niet eens hoe die geigerteller werkt.

Dat eten zal wel over datum zijn, de apocalyps moet niet vanavond komen.

Overigens denk ik ook wel dat de Russen nog een probleem gaan worden, die gaan heus niet zomaar liggen.
Even een serieuze vraag, hoe ga je genieten van je noodpakket met je gasmasker op?
pi_215406017
Als het einde van de wereld nabij is is het toch wel een schrale troost om te weten dat vrijwel elke Rus gelimineerd wordt. Er zijn landen en beschavingen minder glorieus ten onder gegaan.
pi_215406467
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 22:56 schreef Ondskapt het volgende:

[..]
Even een serieuze vraag, hoe ga je genieten van je noodpakket met je gasmasker op?
Ik verwacht dat gasmasker alleen te dragen als ik op raids ga om andere overlevers van hun voorraden af te helpen.
-nee-
pi_215406914
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 01:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik verwacht dat gasmasker alleen te dragen als ik op raids ga om andere overlevers van hun voorraden af te helpen.
Ook handig als je je ongedouchte vrouw zo nu en dan toch nog wil ballen
pi_215424272
twitter
.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 23:43:56 #121
38496 Perrin
pi_215424497
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ] .
pi_215426745
quote:
9s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Vakman pur sang
pi_215426782
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:31 schreef koffiekoekjes het volgende:
Je kan beter bang zijn voor de Chinzen dan die slappe Russen
In welk opzicht?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 31 oktober 2024 @ 11:29:16 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215426827
Ben toch wel benieuwd naar het bewijs dat Putin dom genoeg is om een NAVO land aan te vallen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 11:34:44 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215426877
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar het bewijs dat Putin dom genoeg is om een NAVO land aan te vallen.
bewijs is er uiteraard sowieso niet. Het is mi ook onwaarschijnlijk aangezien dat voor hem letterlijk zijn ondergang is. En als hij aanvalt denk ik niet dat hij ver komt. Rusland heeft nu de grootste moeite om een kutdorp 15 km diep in Oekraine in te nemen. Maar hij zou wel de hele NAVO kunnen aanvallen en opstomen naar Berlijn-Parijs-Amsterdam?
Daarnaast is er (itt de Krim/Donbass vanuit Russisch perspectief) geen enkele claim op die NAVO-gebieden

Dus hij wil het niet, hij kan het niet en hij mag het niet.

En als hij zou willen aanvallen, dan had hij het allang gedaan. Hij gaat natuurlijk niet wachten totdat wij onze voorbereidingen afgerond hebben. Dat zou nog dommer zijn!
The End Times are wild
pi_215426927
quote:
Je hebt aanvallen en je hebt aanvallen. Dat kans hij een NAVO-lid op conventionele manier zal aanvallen lijkt me nul. Maar de kans dat er toevallig ineens wat internetkabels doorgesneden worden, hackpogingen op belangrijke infrastructuur of een toevallige brand lijkt me niet uitgesloten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 31 oktober 2024 @ 11:47:17 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215426969
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je hebt aanvallen en je hebt aanvallen. Dat kans hij een NAVO-lid op conventionele manier zal aanvallen lijkt me nul. Maar de kans dat er toevallig ineens wat internetkabels doorgesneden worden, hackpogingen op belangrijke infrastructuur of een toevallige brand lijkt me niet uitgesloten.
Voor doorgesneden kabels op zee waarschuwen de Belgen al jaren. Dat Nederland stronteigenwijs dat negeert is stupide.
Daarbij zijn de grootste hackaanvallen nog steeds van onze "bondgenoten" dan van de Russen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215427077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
bewijs is er uiteraard sowieso niet. Het is mi ook onwaarschijnlijk aangezien dat voor hem letterlijk zijn ondergang is. En als hij aanvalt denk ik niet dat hij ver komt. Rusland heeft nu de grootste moeite om een kutdorp 15 km diep in Oekraine in te nemen. Maar hij zou wel de hele NAVO kunnen aanvallen en opstomen naar Berlijn-Parijs-Amsterdam?
Daarnaast is er (itt de Krim/Donbass vanuit Russisch perspectief) geen enkele claim op die NAVO-gebieden

En als hij zou willen aanvallen, dan had hij het allang gedaan. Hij gaat natuurlijk niet wachten totdat wij onze voorbereidingen afgerond hebben. Dat zou nog dommer zijn!
Russen zijn wel van de hele lange adem. Steeds iets verder de grenzen oprekken en her en der wat niet- navo landen pesten en binnentrekken. Of benvloeden van buitenaf.
Vakman pur sang
pi_215427112
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Voor doorgesneden kabels op zee waarschuwen de Belgen al jaren. Dat Nederland stronteigenwijs dat negeert is stupide.
Daarbij zijn de grootste hackaanvallen nog steeds van onze "bondgenoten" dan van de Russen.
Ook vreemd de grootsten van de afgelopen tijd allemaal uit Kiev, op vliegvelden zag ik allemaal opsporingsbevellen van Oekraense hackers.
Daar zit wel een luchtje Russisch aan maar als dat vanuit Kiev gebeurt hebben de Oekraners daar zeker wel verantwoordelijkheid in, ook om dat aan te pakken en voorkomen.
Bovendien is het dom omdat de hele toekomst van Oekrane van westers geld afhangt.
Vakman pur sang
pi_215427147
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk al gebeurd. Vraag maar aan een willekeurige agent.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 13:00:28 #131
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215427679
quote:

[..]

Eens. Goed omschreven ook.
Waarom dit gepanikeer uit de EU? Zoeken naar verbinding door aanwijzen gemeenschappelijke vijand?
pi_215427716
Ja, het dictatortje dat er al tig jaar alles aan doet om de EU te ondermijnen is onze vriend. Putinverstehers :'):')
  donderdag 31 oktober 2024 @ 13:48:02 #133
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215428044
quote:
Als je bereid bent cyber- en informatiecampagnes, o.a. gericht op het zaaien van tweespalt in de samenleving en het benvloeden van verkiezingen, als strategische aanvallen te zien dan vallen de Russen ons al lang aan.

Of dacht jij dat het geheel toevallig was dat het alleen nog maar over migratie gaat anno nu, en er "ineens" pro-palestina protesten bij universiteiten waren vlak voor de verkiezingen?

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 31 oktober 2024 @ 13:53:13 #134
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215428076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je bereid bent cyber- en informatiecampagnes, o.a. gericht op het zaaien van tweespalt in de samenleving en het benvloeden van verkiezingen, als strategische aanvallen te zien dan vallen de Russen ons al lang aan.

Of dacht jij dat het geheel toevallig was dat het alleen nog maar over migratie gaat anno nu, en er "ineens" pro-palestina protesten bij universiteiten waren vlak voor de verkiezingen?
Het verdelen van de bevolking is een zeer oude tactiek. Niks nieuws onder de zon dus.
Dat de Russen trollenfabrieken hebben is ook oud nieuws. Wederom niks nieuws onder de zon.
Dat de overheid zeer laks is om de bevolking hier goed over te informeren is ook oud nieuws.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 14:04:38 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215428169
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, het dictatortje dat er al tig jaar alles aan doet om de EU te ondermijnen is onze vriend. Putinverstehers :'):')
Jij gaat liever a la A. Hilter operatie Barbarossa 2.0 beginnen?
pi_215428178
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij gaat liever a la A. Hilter operatie Barbarossa 2.0 beginnen?
Dat is werkelijk de enige andere mogelijkheid ja. :')
  donderdag 31 oktober 2024 @ 14:06:08 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215428185
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is werkelijk de enige andere mogelijkheid ja. :')
Nee, ik gebruik hyperbolen om aan te geven hoe bizar het is om mensen Putin verstehers te noemen.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 14:30:24 #138
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215428424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het verdelen van de bevolking is een zeer oude tactiek. Niks nieuws onder de zon dus.
Dat de Russen trollenfabrieken hebben is ook oud nieuws. Wederom niks nieuws onder de zon.
Dat de overheid zeer laks is om de bevolking hier goed over te informeren is ook oud nieuws.
Mja, blitzkrieg is ook een oude taktiek, ook niets nieuws onder de zon. Maar het gaat er in beide gevallen om of ze anno nu gericht wordt toegepast door rivalen / tegenstanders, en of dat dan als een aanval beschouwd mag worden. Ik zeg in beide gevallen ja.

pi_215586711
quote:
Rusland saboteert zes Europese satellieten, ook Nederlandse tv geraakt
Achter de verstoringen van kinderzender BabyTV gaat een uitgebreid Russisch offensief op Europese satellieten schuil. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.

Dit voorjaar krijgen kijkers van kinderzender BabyTV in Nederland en andere Europese landen plotseling minutenlang Russische propaganda te zien. Wie er achter die verstoring zit, is op dat moment onduidelijk. In mediaberichten wordt gespeculeerd over een mogelijke 'hack' bij satellietbedrijf Eutelsat, dat het televisiesignaal van BabyTV leverde.

Maar de verstoringen van BabyTV zijn nevenschade van een breder Russisch sabotage-offensief waarbij Europese satellieten worden ontregeld. Minstens zes Europese satellieten werden de afgelopen maanden aangevallen door Rusland - de laatste verstoring dateert van begin deze maand.

"Dat is heel veel, en het is kwalijk dat het gebeurt", zegt Patrick Bolder, deskundige op het gebied van militaire activiteiten in de ruimte en verbonden aan het The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS). "Het laat zien dat we niet weerbaar zijn. We zijn ons onvoldoende bewust van onze kwetsbaarheden."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)derlandse-tv-geraakt
pi_215586888
Rusland gaat de EU overnemen 🤡
pi_215618945
quote:
Zweden en Finland waarschuwen burgers voor mogelijke oorlog
Zweden en Finland waarschuwen hun burgers voor een mogelijke oorlog, terwijl de spanningen rond de Russische oorlog tegen Oekrane verder oplopen. De Zweedse overheid verstuurt zo'n vijf miljoen brochures met de oproep zich voor te bereiden op een eventueel conflict. Buurland Finland, dat aan Rusland grenst, lanceerde gelijktijdig een website met een vergelijkbare strekking.

Beide landen sloten zich na de Russische invasie in Oekrane in 2022 aan bij de NAVO. Daarvoor behoorden ze lange tijd tot geen enkel militair bondgenootschap.

De brochure van het Zweedse agentschap voor rampenbestrijding MSB bevat praktische adviezen over wat te doen bij bijvoorbeeld oorlogen, natuurrampen of cyberaanvallen. Het is pas de vijfde keer sinds de Tweede Wereldoorlog dat een dergelijke brochure wordt verstuurd. De veiligheidssituatie is ernstig en ,,we moeten allemaal onze weerbaarheid versterken" om crises het hoofd te bieden, en uiteindelijk ook de oorlog, aldus de MSB.
https://www.ad.nl/buitenl(...)jke-oorlog~a95d2948/
pi_215619204
quote:

[..]
Geen officiele claim. Maar zulke claims worden ook niet officieel gedaan.

Je kent vast Narva wel, een Estse stad waar meer dan 95% van de bevolking Russisch spreekt. De stad grenst aan Rusland en vormt net een vreemd hoekje van Estland.

Waarom zou Poetin die stad er niet bij kunnen pakken?

quote:

Als hij het wel wilde, had hij het al gedaan?

Wat is dat nu weer voor logica?

Weinigen hadden de inval van Rusland in Oekrane voorspeld. Gewoon omdat wij het niet rationeel vinden. Maar ik denk dat we er anders tegenaan moeten kijken. Poetin is ideologisch gedreven, voor hem is het Russische rijk herstellen het belangrijkst, en dat hoeft niet per se door EU landen binnen te vallen, dat kan met het ondersteunen van vazallen (in Wit-Rusland en Moldavi) of door er grond bij te pakken (in Oekrane en Georgi).
pi_215637079
quote:
Marine heeft dit jaar al 16 Russische schepen begeleid uit de Noordzee
De Nederlandse marine heeft dit jaar tot dusver al 16 Russische schepen begeleid uit Nederlandse delen van de Noordzee. Dat is een stuk meer dan in voorgaande jaren. Sinds de Russische inval in Oekrane in 2022 voeren Russische schepen mogelijk spionage- en sabotage-werkzaamheden uit in de zeen van bondgenoten van Oekrane.

De vitale infrastructuur in verschillende zeen, zoals de Noordzee, kan op veel belangstelling van de Russen rekenen. Vorig jaar liet de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) al weten dat de Russen proberen om in kaart te brengen 'hoe de Nederlandse energievoorziening eruit ziet', en zo te onderzoeken hoe ze die kunnen saboteren.

Er is al langere tijd bezorgdheid over de zogeheten vitale infrastructuur in de Noordzee. Het gaat dan onder meer om internetkabels, gas- en elektriciteitskabels en boorplatformen en windmolenparken.

Directe aanleiding is de ontploffing van de Nord Streamgaspijpleidingen in de Oostzee. Het is nog steeds niet duidelijk wie dat gedaan heeft. Wel wordt ervanuit gegaan dat de oorlog tussen Rusland en Oekrane een reden was voor die sabotage.

Uit internationaal journalistiek onderzoek bleek afgelopen december dat Russische onderzoeksschepen met aan boord gewapende militairen systematisch gaspijpleidingen, datakabels, windparken en militaire infrastructuur in de Oost- en Noordzee bespioneren.

Zondag en maandag nog ontstond schade aan een datakabel tussen Litouwen en Zweden en tussen Duitsland en Finland. De onderzoeken lopen nog, maar Duitsland en Zweden vermoeden dat er mogelijk sprake was van sabotage. Het Kremlin ontkent dat Rusland betrokken is geweest bij de schade aan twee communicatiekabels in de Oostzee.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)epen-uit-de-noordzee
pi_215637091
Ik vrees dat het volgend jaar losgaat.. RIP alvast aan een ieder
  woensdag 20 november 2024 @ 19:42:36 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215637230
Laten we vast een beetje Russisch leren, en wat lekker eten en drinken bewaren voor het geval de soldaten uit het oosten door onze straten lopen. Wie goed doet, goed ontmoet dan.
pi_215637623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 19:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Directe aanleiding is de ontploffing van de Nord Streamgaspijpleidingen in de Oostzee. Het is nog steeds niet duidelijk wie dat gedaan heeft.
Dat was uiteindelijk Oekraine toch?
pi_215637766
Een oud hollands spreekwoord zegt; beter een goede buur dan een verre vriend.

Wat zijn we opgeschoten met de vijandschap tegen Rusland?
En waarom moeten we het corrupte Oekraine steunen?
Het had allemaal vermeden kunnen worden, maar helaas is het nu een gepasserd station, defacto zijn wij al in oorlog met Rusland.
Alle hoop is gericht op Trump, die zal een soort deal maken waardoor het zinloze sterven een einde heeft.
Maar dat willen de oorlogszuchtige westerse leiders niet, weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_215637791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:39 schreef Oud_student het volgende:

Het had allemaal vermeden kunnen worden, maar helaas is het nu een gepasserd station, defacto zijn wij al in oorlog met Rusland.
Alle hoop is gericht op Trump, die zal een soort deal maken waardoor het zinloze sterven een einde heeft.
Maar dat willen de oorlogszuchtige westerse leiders niet, weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
De enige oorlogszuchtige leider zit in het Kremlin.
pi_215639191
quote:
Ze hadden best een paar kratten bier meer bij kunnen neerzetten voor die paar dagen.. B:)B
  donderdag 21 november 2024 @ 00:43:26 #150
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215639551
quote:

Dit inderdaad.

Rusland is sowieso niet onze vijand. Zijn ze ook nooit geweest trouwens.

Wel hebben ze ons bevrijd in 1945, maar veel dankbaarheid zit er bij ons niet in blijkbaar.
pi_215640053
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2024 00:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Wel hebben ze ons bevrijd in 1945, maar veel dankbaarheid zit er bij ons niet in blijkbaar.
Bevrijd vind ik een groot woord. In feite kwamen de landen die zij bevrijdden onder een ander totalitair regime. Voor het Oostblok duurde WO2 tot de val van de Sovjet Unie.
  donderdag 21 november 2024 @ 07:18:26 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215640065
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2024 00:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Volgens mij hebben de Canadezen, Amerikanen en Britten dat gedaan. Er is geen Rus in Nederland geweest.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215640129
quote:
16s.gif Op donderdag 21 november 2024 07:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens mij hebben de Canadezen, Amerikanen en Britten dat gedaan. Er is geen Rus in Nederland geweest.
Dit.

Wel heeft de harde strijd die de Russen aan het Oostfront voerden natuurlijk een belangrijke bijdrage geleverd aan hoe de strijd hier in het Westen verliep. Zonder strijd aan het Oostfront zouden de Amerikanen, Britten en Canadezen nog een heel stuk lastiger hebben gehad om in hun strijd tegen de Duitsers.
pi_215640182
Ik heb geen zorgen. Rutte gaat ons verdedigen.
PWBF
  donderdag 21 november 2024 @ 08:02:18 #155
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215640234
Van klimaathysterie naar Russenhysterie. We gaan allemaal dooooooood.
pi_215640299
De Rus in onbetrouwbaar, hoelang heeft Luns wel niet geroepen dat ze komen? En doen ze het? :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 21 november 2024 @ 08:29:07 #157
38496 Perrin
pi_215640318
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:02 schreef Twiitch het volgende:
Van klimaathysterie naar Russenhysterie. We gaan allemaal dooooooood.
De enige die hysterisch doet, ben jij.
  donderdag 21 november 2024 @ 08:29:23 #158
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215640320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
De enige die hysterisch doet, ben jij.
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii een RUS
pi_215640335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 07:37 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit.

Wel heeft de harde strijd die de Russen aan het Oostfront voerden natuurlijk een belangrijke bijdrage geleverd aan hoe de strijd hier in het Westen verliep. Zonder strijd aan het Oostfront zouden de Amerikanen, Britten en Canadezen nog een heel stuk lastiger hebben gehad om in hun strijd tegen de Duitsers.
Uiteindelijk zou een Duitse overwinning aan het oostfront in WO II beter zijn geweest kunnen we nu stellen. Ook Patton's plan om na de Japanse capitulatie iedere gereed gekomen atoombom op Rusland te gooien zou absoluut beter zijn geweest.
pi_215640421
quote:

[..]
Dit inderdaad.

Wellicht dat we niet bevrijd hadden hoeven worden als Russen de oorlog niet gestart waren als bondgenoot van Nazi Duitsland. En wat ze in Oost Europa gedaan hebben zou ik geen bevrijding noemen, maar een nieuwe bezetting.
pi_215640436
quote:

[..]
Dit inderdaad.

Als je dit serieus denkt doe je aan geschiedvervalsing, ga maar vragen aan de Polen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215640459
quote:

Laten we dit punt voor punt afgaan.
Wat zijn we opgeschoten? Dat jij vrij bent om zonder angst dit soort domme posts te maken.
Waarom is Oekrane altijd het corrupte Oekrane, maar gebruik je dat woordje niet voor Rusland?
Dus we zijn in oorlog met Rusland en jij kiest liever voor de vijand, dan je eigen land. Wat zegt dat over jou?
Genoeg oorlogszuchtige westerse leiders ja, maar dit is nu net een conflict dat Rusland in zijn eentje is gestart. Ik verbaas mij echt hoe het meest imperialistische land in de geschiedenis een vrijpas heeft gekregen en mag wemelen in slachtofferschap terwijl ze het merendeel van hun kolonin nog bruut onderdrukken.
pi_215640463
quote:
16s.gif Op donderdag 21 november 2024 07:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Snap uberhaupt niet dat je dit soort gasten nog aandacht geeft hoor :')
pi_215640472
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Als je dit serieus denkt doe je aan geschiedvervalsing, ga maar vragen aan de Polen.
Hij is gewoon helemaal van het padje af. Heb je ooit een boomknuffelaar gezien die meer fossiele brandstoffen wil importeren? Nou vandaag heb je een post naar hem gemaakt.
  donderdag 21 november 2024 @ 09:34:44 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215640766
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Snap uberhaupt niet dat je dit soort gasten nog aandacht geeft hoor :')
Eens maar weerspreken van bullshit is belangrijk :Y
pi_215640867
Zorgen hebben = angst en angst is een goed verdienmodel en breekijzer om (politiek) allerlei dingen er doorheen te drukken.
pi_215644007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 08:52 schreef Glazenmaker het volgende:

Laten we dit punt voor punt afgaan.
quote:
Wat zijn we opgeschoten? Dat jij vrij bent om zonder angst dit soort domme posts te maken.
Dat kon ik ook al voordat "wij" Rusland de oorlog verklaarden.
Verder moeten we gigantische bedragen ophoesten voor Oekraine. En met de sancties treffen we voornamelijk Europa. Verder moeten we duur gas uit de VS invoeren
(fijne vrienden)
quote:
Waarom is Oekrane altijd het corrupte Oekrane, maar gebruik je dat woordje niet voor Rusland?
Dat woord is idd overbodig, want je zegt ook niet witte sneeuw en zwarte neger. Oekarine is het zinbeeld van corruptie, met een acteur als puppet en een (corrupte) oligarch die aan de touwtjes trekt.
quote:
Dus we zijn in oorlog met Rusland en jij kiest liever voor de vijand, dan je eigen land. Wat zegt dat over jou?
Ik kies niet voor Rusland, ik zei "dat is een gepasseerd station". Volgens jou zijn wij in oorlog met Rusland?
Zo ver is het nog niet, maar we staan op de drempel van een grote oorlog.
Wat zegt het over mij? ik wil de oorlog vermijden. De EU slaat alleen maar oorlogstaal uit dus het wachten is op Trump. Biden probeert op de valreep nog even de zaak te escaleren, met inzet van de Atacms. Rusland reageert met intercontinentale raketten, de escalatie gaat weer een stap verder.
De oorlog zal vrnl op europees grondgebied worden uitgevochten (fijne vrienden de VS)

quote:
Genoeg oorlogszuchtige westerse leiders ja, maar dit is nu net een conflict dat Rusland in zijn eentje is gestart. Ik verbaas mij echt hoe het meest imperialistische land in de geschiedenis een vrijpas heeft gekregen en mag wemelen in slachtofferschap terwijl ze het merendeel van hun kolonin nog bruut onderdrukken.
We hadden het kunnen vermijden :{
Exaudi orationem meam
pi_215644331
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 16:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]
[..]
Dat kon ik ook al voordat "wij" Rusland de oorlog verklaarden.
Verder moeten we gigantische bedragen ophoesten voor Oekraine. En met de sancties treffen we voornamelijk Europa. Verder moeten we duur gas uit de VS invoeren
(fijne vrienden)
[..]
Dat woord is idd overbodig, want je zegt ook niet witte sneeuw en zwarte neger. Oekarine is het zinbeeld van corruptie, met een acteur als puppet en een (corrupte) oligarch die aan de touwtjes trekt.
[..]
Ik kies niet voor Rusland, ik zei "dat is een gepasseerd station". Volgens jou zijn wij in oorlog met Rusland?
Zo ver is het nog niet, maar we staan op de drempel van een grote oorlog.
Wat zegt het over mij? ik wil de oorlog vermijden. De EU slaat alleen maar oorlogstaal uit dus het wachten is op Trump. Biden probeert op de valreep nog even de zaak te escaleren, met inzet van de Atacms. Rusland reageert met intercontinentale raketten, de escalatie gaat weer een stap verder.
De oorlog zal vrnl op europees grondgebied worden uitgevochten (fijne vrienden de VS)
[..]
Volgens mij ben jij niet in staat een gesprek te voeren. Je post is een grote jij-bak/ontwijking en is tegenstrijdig met zichzelf.
  donderdag 21 november 2024 @ 18:27:29 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_215644805
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 16:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Door Putin overal zijn egostische klote-zin in te geven, ja.

twitter
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215645384
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij ben jij niet in staat een gesprek te voeren. Je post is een grote jij-bak/ontwijking en is tegenstrijdig met zichzelf.
hahahahahahahahha :) 8)7 :W
Exaudi orationem meam
pi_215645425
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Door Putin overal zijn egostische klote-zin in te geven, ja.

[ x ]
Nee,
wel garanties geven dat Oekraine niet bij de Navo komt en dus geen VS raketten geplaatst gaan worden in de achtertuin van Rusland.
Als je kijkt hoe ver de Navo na 1989 (val van de muur) naar het oosten is opgeschoven, dan is het logisch dat Putin dit niet zomaar accepteert.
Maar dit is alles achteraf, nu zitten we bijna met een oorlog met Rusland.
Alleen de VS kan het nog oplossen
Exaudi orationem meam
pi_215645474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:34 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee,
wel garanties geven dat Oekraine niet bij de Navo komt en dus geen VS raketten geplaatst gaan worden in de achtertuin van Rusland.
Als je kijkt hoe ver de Navo na 1989 (val van de muur) naar het oosten is opgeschoven, dan is het logisch dat Putin dit niet zomaar accepteert.
Maar dit is alles achteraf, nu zitten we bijna met een oorlog met Rusland.
Waar is hij bang voor dan? Het is zijn eigen schuld dat de landen om Rusland heen bij de NAVO willen.
pi_215645522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:38 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Waar is hij bang voor dan? Het is zijn eigen schuld dat de landen om Rusland heen bij de NAVO willen.
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Daarom zal Putin nooit accepteren dat Oekraine bij de Navo komt
Exaudi orationem meam
pi_215645550
quote:

[..]
Nee,
Kijk eens waar Finland, de Baltische staten en Turkije liggen
quote:
Maar dit is alles achteraf,
Kut voor 'm, daar heeft hij nou eens lekker helemaal niks over te zeggen. Snap deze landen ook helemaal dat ze na de "zegeningen" van het leven onder het Warschaupact helemaal klaar zijn met Moskou.

quote:
nu zitten we bijna met een oorlog met Rusland.
Hahah nee. De persoon die het kan oplossen zit in het Kremlin, maar die wil niet.
pi_215645689
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kijk eens waar Finland, de Baltische staten en Turkije liggen
Ja en, ook dicht bij Rusland bedoel je? Erdogan kan het goed vinden met Putin.

quote:
Kut voor 'm, daar heeft hij nou eens lekker helemaal niks over te zeggen. Snap deze landen ook helemaal dat ze na de "zegeningen" van het leven onder het Warschaupact helemaal klaar zijn met Moskou.
OK, dat zijn onafhankelijke landen, Oekraine was ooit deel van de USSR.
Maar Putin ziet een bedreiging als Oekraine bij de Navo komt, dat is niet mijn standpunt maar dat van Putin.
quote:
Hahah nee. De persoon die het kan oplossen zit in het Kremlin, maar die wil niet.
Putin wil niet dus moet iemand anders het oplossen. Ik hoop op Trump, anders wordt het oorlog.
Exaudi orationem meam
pi_215645710
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Wat heeft dat met het heden te maken?
Poetin heeft zijn hand overspeeld, deze oorlog beginnen was oliedom en heeft hem alleen gebracht wat hij niet wilde. Namelijk een hele lange grens met de NAVO.
pi_215645748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat heeft dat met het heden te maken?
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.
De situatie toen met Cuba is vergelijkbaar met de situatie nu of straks als Oekraine bij de Navo zou komen.
Exaudi orationem meam
  donderdag 21 november 2024 @ 19:58:01 #178
pi_215645770
quote:
wel garanties geven
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.

Rusland is door en door onbetrouwbaar. Dat bewijzen ze met ieder verdrag dat ze schenden. Ze hebben het echt helemaal zelf verbruit.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215645778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.
De situatie toen met Cuba is vergelijkbaar met de situatie nu of straks als Oekraine bij de Navo zou komen.
Ik snap zijn angst niet. NAVO is geen agressor, Rusland wel. Immers, zo de waard is..
Misschien moet Rusland eens een keer iets leren.
  donderdag 21 november 2024 @ 20:00:07 #180
pi_215645792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Putin valt landen binnen waardoor landen bij de NATO willen. Hij creert zijn eigen excuus om herrie te trappen, het is zo cynisch als de pest.
pi_215645800
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.

Rusland is door en door onbetrouwbaar. Dat bewijzen ze met ieder verdrag dat ze schenden. Ze hebben het echt helemaal zelf verbruit.
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.
Ik bedoel: je gelijk heeft weinig waarde in een atoomoorlog
Exaudi orationem meam
pi_215645814
Misschien is Poetin bang dat hij zijn grip verliest op een bevolking die murw is door alle armoede en achterbakse ellende, en dan ziet dat het veel beter kan. Want dat kan al snel voor de gemiddelde Rus.
  donderdag 21 november 2024 @ 20:05:17 #183
pi_215645877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.
Ik bedoel: je gelijk heeft weinig waarde in een atoomoorlog
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.
pi_215645929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:
Misschien is Poetin bang dat hij zijn grip verliest op een bevolking die murw is door alle armoede en achterbakse ellende, en dan ziet dat het veel beter kan. Want dat kan al snel voor de gemiddelde Rus.
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
Exaudi orationem meam
pi_215645938
Ik heb sinds kort een hoge druk inmaakkoker, om zelf mijn maaltijden te maken. Ok, dat is voornamelijk omdat ik nu naar de voedselbank ga en dan krijg je 1 keer per week eten dat bijna over de datum is. Dus dan moet je er meteen wat mee.

Maar zo kun je het lang bewaren.
pi_215645955
China is/wordt een veel groter probleem dan Rusland
pi_215645963
In wat voor wereld leven we als je een tiran zijn zin moet blijven geven? Daar gaat onze wereld niet van opknappen. Misschien voor heel even, maar een tiran wil vroeg of laat meer. En waarom ook niet als er slappelingen zijn die voor de zogenaamde lieve vrede alles maar best lijken te vinden. Goed signaal man. :N
pi_215645971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
De oplossing is dus heel simpel; de Russische diaspora terugbonjouren naar hun eigen land. ^O^
pi_215646017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:11 schreef eenjongen... het volgende:
China is/wordt een veel groter probleem dan Rusland
Idd, net als Noord Korea of Iran en wrs nog een lijst met landen.
Iran heeft wrs, nog geen kernwapens, dus daar kan je nu nog wat aan doen.
(Onder Trump waren er sancties waardoor Iran weinig olie kon verkopen)
Exaudi orationem meam
pi_215646046
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.
In het westen kennen we oorlog alleen uit geromantiseerde Hollywood films of uit de ver van mijn bed conflicten.
Maar een grote oorlog in Europa is gelijk het einde van Europa (geen wederopbouw zoals na WO1 en 2)
Exaudi orationem meam
pi_215646110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dat zeg ik, zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Paranode types die Russen.
  donderdag 21 november 2024 @ 21:10:33 #192
pi_215646592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:17 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.
Ja, dat zegt Putin ook altijd.
pi_215688294
Angst onder de Nederlandse jeugd:

twitter
pi_215688723
quote:
Je kunt je zorgen maken. Het is niet dat je op een bepaald moment kunt zeggen 'ik heb voorraad; laat die oorlog maar komen' Het is geen voetbalwedstrijd. Iets gebeurd of gebeurd niet of veel later ander dan verwacht en gegeven we (in tegenstelling tot 40-45) inmiddels in een rijker land leven waarbij de voorraadverstrekking altijd voorrang heeft op vele andere delen van de wereld, maak ik me over de supermarktbevoorrading eerst nog geen zorgen.

Ik heb in verschillende delen van de wereld gewoond, ik pas me wel aan. Maar wat ik in een naderend hoofdstuk 'oorlog' zou doen is waarschijnlijk al vroegtijdig orienteren op waar het veiliger is.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:30:10 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215688738

[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 26-11-2024 16:34:27 ]
pi_215688747
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat ze vooral zorgen hebben om het feit dat mensen minder de staatsmedia volgen.
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?

of neem ik het te letterlijk nu
pi_215688766
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Angst onder de Nederlandse jeugd:

[ x ]
Mijn zoontje kwam ook thuis, helemaal bang gemaakt op school.
Papa wat als de Russen komen?
De Russen hoef je niet bang voor te zijn jongen, de deepstate en de CIA moet je voor oppassen.
Die veroorzaken oorlog en ellende, brengen ziektes in de wereld enzo.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:34:58 #198
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215688767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?

of neem ik het te letterlijk nu
Per abuis in foute topic gepost, ik was even in verwarring. Zie mijn bijdrage in het topic over nieuwsmijders.
pi_215688775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De Russen hoef je niet bang voor te zijn jongen, de deepstate en de CIA moet je voor oppassen.

Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?
pi_215688808
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?
Gast, ik ben geen amateur.
Dak van m'n huis is bekleed met lood.
pi_215688815
quote:

[..]
En toen hebben jullie een gezinsticket voor een enkele reis Moskou gehaald.
pi_215688820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En toen hebben jullie een gezinsticket voor een enkele reis Moskou gehaald.
Klimaat staat me niet echt aan.
Zou liever naar zuid-Amerika gaan maar daar heb je weer van die vieze beesten.
pi_215688900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klimaat staat me niet echt aan.
Zou liever naar zuid-Amerika gaan maar daar heb je weer van die vieze beesten.
Heb een tarantula en tropische kakkerlakken over de vloer gehad.

Chili en Peru zijn volgens mij goed te doen als je dit soort beesten niet wilt.
  dinsdag 26 november 2024 @ 17:00:10 #204
pi_215688916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 07:37 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit.

En zonder geallieerd lend-lease programma waren de Russen door de Nazi's afgeslacht.
pi_215688937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Heb een tarantula en tropische kakkerlakken over de vloer gehad.

Chili en Peru zijn volgens mij goed te doen als je dit soort beesten niet wilt.
Bedankt voor de tip :) ^O^
  Moderator dinsdag 26 november 2024 @ 18:36:57 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215689634
quote:

[..]
Die zal prima slapen vannacht
pi_215689648
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
_O-
pi_215791046
quote:
Russische ex-medewerker van chipmachinemaker ASML verdacht van diefstal bedrijfsgeheimen
Een oud-medewerker van chipmachinefabrikant ASML heeft van minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie) een inreisverbod voor twintig jaar gekregen, meldt Nieuwsuur. Zo’n verbod wordt zelden opgelegd, alleen als er gevaar dreigt voor de nationale veiligheid. Het ministerie wil geen toelichting geven op de reden voor het inreisverbod.

Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat het gaat om een Russische ingenieur van 43 jaar. Tegen de man loopt een rechtszaak waarbij hem meerdere overtredingen ten laste zijn gelegd.

Hij wordt over een periode van jaren verdacht van het stelen van documenten, zoals handleidingen van microchips, van ASML en chiptechnologiebedrijf Mapper Lithography. Met de gestolen informatie zou onder meer de Russische chipproductie verder zijn geholpen. In ruil daarvoor kreeg de man enkele tienduizenden euro’s, zo is de verdenking.

De man verblijft nog in Nederland en zit vast. Hij moet maandag voor de rechtbank in Rotterdam verschijnen in een pro-formazitting waar de rechter zich onder andere buigt over zijn voorarrest.
https://www.ad.nl/tech/ru(...)fsgeheimen~a3c6f4b8/
pi_215792972
Is er de helemaal niemand in de nederlandse journalistiek wie de moeite neemt om de argumenten en de aantagingen te vertalen en wat uitgebreider artikel te schrijven.
pi_215795974
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 08:30 schreef Korenfok het volgende:
Is er de helemaal niemand in de nederlandse journalistiek wie de moeite neemt om de argumenten en de aantagingen te vertalen en wat uitgebreider artikel te schrijven.
Dat geeft te denken, vind je ook niet.
Geen journalist die zich in de activiteiten van FSB en SVR in Nederland gespecialiseerd heeft en regelmatig over publiceert, en getipt wordt om met mooie scoops te komen.
  zaterdag 7 december 2024 @ 13:22:29 #211
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215796169
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
_O-
pi_215796427
quote:

[..]
Zoals je ziet gaan de weekdieren en andere prooidieren het liefst voor hun eigen nachtrust.

:X
Heel veel sambal
pi_215796479
Schitterend nieuws. Beter een beetje overdreven alarmisme jegens Rusland, dan het landverraad van een FvD.
pi_215796501
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar dat gaan we niet doen
pi_215796542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:56 schreef theunderdog het volgende:
Schitterend nieuws. Beter een beetje overdreven alarmisme jegens Rusland, dan het landverraad van een FvD.
Landverraad van de PVV, moeten we het ook nog eens over hebben. Wilders met zijn Russissche vriendschapsspeldje.
pi_215796546
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:02 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Landverraad van de PVV, moeten we het ook nog eens over hebben. Wilders met zijn Russissche vriendschapsspeldje.
Qua beeld heel slecht. Maar qua beleid valt dat nu mee.
pi_215796571
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Qua beeld heel slecht. Maar qua beleid valt dat nu mee.
Het is een fascistische organisatie die al heel lang in Nederland bezig is, als kontenkussers van dhr Poetin, ingevuld met 'couleur locale' van de Nederlandse volksaard
pi_215796595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:05 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het is een fascistische organisatie die al heel lang in Nederland bezig is, als kontenkussers van dhr Poetin, ingevuld met 'couleur locale' van de Nederlandse volksaard
Was het maar een fascistische organisatie. Dan zouden ze wat minder liefde bedrijven met die communistische horde uit Rusland
pi_215796784
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Was het maar een fascistische organisatie. Dan zouden ze wat minder liefde bedrijven met die communistische horde uit Rusland
Misschien moeten we even onderling afstemmen wat we onder fascisme verstaan, in een of twee zinnen. Het is een beladen en vervuild begrip.

[ Bericht 0% gewijzigd door yessie234 op 07-12-2024 15:45:39 ]
pi_215847142
twitter
pi_215847336
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is een taak voor BBT'ers en nooit voor de reservisten of dienstplichtigen.

Die zijn er alleen voor het geval er aangevallen wordt op Nederlands grondgebied.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 12 december 2024 @ 16:33:58 #222
38496 Perrin
pi_215847528
twitter
pi_215847555
quote:
9s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:33 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
De speld, dat is toch nieuws bedoeld om te lachen? Lubach, kom er maar in.
  donderdag 12 december 2024 @ 16:38:33 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215847563
quote:
Doen we niks mee.
pi_215847585
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doen we niks mee.
Ik bemerk dat jij nog niet de gewenste oorlogsmentaliteit bezit. Dat kan natuurlijk niet.
  donderdag 12 december 2024 @ 17:00:27 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215847756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik bemerk dat jij nog niet de gewenste oorlogsmentaliteit bezit. Dat kan natuurlijk niet.
Ik span mij anders aardig in om de mainstream politiek digitaal te bevechten om juist oorlog te voorkomen!

Hopelijk krijg ik ooit nog een onderscheiding van de president van de Russische federatie voor al mijn nobele werk voor het belang van de Russische staat.
Held van de soviet unie!

SPOILER
pi_215852081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Jij wel dan?
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 08:57:17 #228
8781 crew  Frutsel
pi_215854239
Ik neem aan dat de Handhavingspolitie straks deur aan deur gaan om te kijken wie er geprept heeft en wie niet.
Degene die dat niet heeft gedaan mag dan meteen naar het front.
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:03:31 #229
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215854272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:57 schreef Frutsel het volgende:
Ik neem aan dat de Handhavingspolitie straks deur aan deur gaan om te kijken wie er geprept heeft en wie niet.
Top. Wat wil je dat ik ga doen aan het front? Kan namelijk letterlijk niets.
Trotste mama van Ambar
Het officile liefje van @Monitor O+
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 09:06:24 #230
8781 crew  Frutsel
pi_215854297
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:03 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Top. Wat wil je dat ik ga doen aan het front? Kan namelijk letterlijk niets.
Jij kunt heul veul ientje...ik geloof daar niets van

Maar wat zou kunnen:
-de Russische soldaat verleiden?
-Munitie dragen
-Pleisters plakken
-Voedsel en dekens brengen
pi_215854317
quote:
7s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik span mij anders aardig in om de mainstream politiek digitaal te bevechten om juist oorlog te voorkomen!

Hopelijk krijg ik ooit nog een onderscheiding van de president van de Russische federatie voor al mijn nobele werk voor het belang van de Russische staat.
Held van de soviet unie!

SPOILER
Een soort bruinhemd-medaille dus. Tja, tis net waar je je trots op kan zijn
  vrijdag 13 december 2024 @ 09:09:54 #232
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215854334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Jij kunt heul veul ientje...ik geloof daar niets van

Maar wat zou kunnen:
-de Russische soldaat verleiden?
-Munitie dragen
-Pleisters plakken
-Voedsel en dekens brengen
Ik zal het in overweging nemen.
Beter drukken ze allebei tegelijkertijd op de grote rode knop en is het gewoon klaar.
Trotste mama van Ambar
Het officile liefje van @Monitor O+
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 09:12:30 #233
8781 crew  Frutsel
pi_215854355
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 09:09 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik zal het in overweging nemen.
Beter drukken ze allebei tegelijkertijd op de grote rode knop en is het gewoon klaar.
Ik zal eens op jouw rode knop drukken :(
pi_215855976
We hadden allang alle pro-Russische elementen uit de samenleving moeten liquideren.
  vrijdag 13 december 2024 @ 11:58:07 #235
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_215855995
quote:

[..]
:')

Je zal maar zo'n persoon als jij als vader hebben.

Lekker je kind indoctrineren met bullshit over de 'deep state'
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_215856033
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is een taak voor BBT'ers en nooit voor de reservisten of dienstplichtigen.

Die zijn er alleen voor het geval er aangevallen wordt op Nederlands grondgebied.
Zij die er nog, die beroeps voor bepaalde tijd?
Hoe zat dat ook weer met die contracten.
pi_215856050
quote:

[..]

Held van de soviet unie!

SPOILER
Steek nog zo'n sigaret van de bruinhemden op man!
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:06:23 #238
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215856068
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We hadden allang alle pro-Russische elementen uit de samenleving moeten liquideren.
eens.

Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_215856070
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:58 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
:')

Je zal maar zo'n persoon als jij als vader hebben.

Lekker je kind indoctrineren met bullshit over de 'deep state'
Of ligt de fout bij school?
Kind had ook thuis kunnen komen met de vraag "wat als het hier oorlog is papa".
pi_215856093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:06 schreef BertV het volgende:

[..]
eens.

[ afbeelding ]
Daar hebben we weer van die zieners die het aanzagen komen en als early adapters over gingen op warmtepompen in 2010
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:09:42 #241
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215856104
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:07 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Daar hebben we weer van die zieners die het aanzagen komen en als early adapters over gingen op warmtepompen in 2010
Nee, ik ben gewoon pro-Russisch.
pi_215856109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 11:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
We hadden in 2016 niet zo hard moeten lachen om het "nep-nieuwsen" als gezelschapsspel, ook hier op FOK
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 12:10:11 #243
236264 crew  capricia
pi_215856110
quote:

[..]

Held van de soviet unie!

SPOILER
_O-

Held van de arbeid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215856117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:09 schreef BertV het volgende:

[..]
Nee, ik ben gewoon pro-Russisch.
Welkom in mijn illegale casino. We spelen diverse varianten, waaronder Russisch Roulette.
pi_215856128
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]
_O-

Held van de arbeid.
[ afbeelding ]
Nog steeds knoeien op die babytrui?
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:12:30 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215856132
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:04 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Steek nog zo'n sigaret van de bruinhemden op man!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Held_van_de_Socialistische_Arbeid_(Sovjet-Unie)
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:13:24 #247
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215856142
quote:
Het grootste gevaar zijn al die grijze 60+'ers in ons land die nog iedere avond aan de TV gekluisterd zitten en zich helemaal gek laten maken over de vermeende Russische dreiging.

Eigenlijk een beetje hetzelfde idee waar Poetin zijn support vandaan haalt, het is is kwestie van tijd tot de bange boomer de jeugd naar het front zal stemmen.
pi_215856218
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]
_O-

Held van de arbeid.
[ afbeelding ]
Nog steeds knoeien op die babytrui?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 08:57 schreef Frutsel het volgende:
O je hebt die nep clowns nog niet gesignaleerd, die komen controleren of je preppie pakket in orde is? Ze dragen een uniform van een particulier beveiligingsbureau.

Stapels zijn er laatst weer verhandeld. Er zit er een te preppen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:20:32 #249
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215856253
Die Russen komen nog niet eens voorbij Polen mocht het erop aankomen. En voordat een Russische soldaat ook maar de kans krijgt Nederlands grondgebied te betreden is Rusland al massaal genuked.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 13 december 2024 @ 12:21:51 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215856266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:13 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het grootste gevaar zijn al die grijze 60+'ers in ons land die nog iedere avond aan de TV gekluisterd zitten en zich helemaal gek laten maken over de vermeende Russische dreiging.

Eigenlijk een beetje hetzelfde idee waar Poetin zijn support vandaan haalt, het is is kwestie van tijd tot de bange boomer de jeugd naar het front zal stemmen.
Knokken voor romantische waarden aan het front voor jouw thuisland.
Als je overlijdt komt er wel weer een woning vrij tenminste, die kan dan gaan naar (...) O+
pi_215856269
quote:
O, interessant wat Malle Pietje nu weer laat zien uit een Geschiedenisboek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:13 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Je hebt er echt verstand van.
pi_215856289
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:20 schreef PzKpfw het volgende:
Die Russen komen nog niet eens voorbij Polen mocht het erop aankomen. En voordat een Russische soldaat ook maar de kans krijgt Nederlands grondgebied te betreden is Rusland al massaal genuked.
Wat is dat toch voor een bezetenheid, dat met nuken.

Zit dat in een pilletje ofzo? Of een drankje?
pi_215856312
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Knokken voor romantische waarden aan het front voor jouw thuisland.
Als je overlijdt komt er wel weer een woning vrij tenminste, die kan dan gaan naar (...) O+
Wie, wie, vertel wie.
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:01:53 #254
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215856698
Zo goedgelovig, dat moet heerlijk zijn. Ik snap de insteek ook wel, want de invloed die we op dit alles hebben is nihil.

Mensen met oud geld en macht zitten de hele dag een beetje wijn te proeven, beetje shoppen, dineren. _O-
pi_215856726
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:01 schreef BertV het volgende:
Zo goedgelovig, dat moet heerlijk zijn. Ik snap de insteek ook wel, want de invloed die we op dit alles hebben is nihil.

Mensen met oud geld en macht zitten de hele dag een beetje wijn te proeven, beetje shoppen, dineren. _O-
Dat zijn juist de parvenu's die dat doen.
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:04:38 #256
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215856733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 12:23 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Wat is dat toch voor een bezetenheid, dat met nuken.

Zit dat in een pilletje ofzo? Of een drankje?
Meestal in een bommetje.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 13 december 2024 @ 13:06:19 #257
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215856749
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:03 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Dat zijn juist de parvenu's die dat doen.
Om maar even met die termen te strooien, Deep state (even als theoretisch concept) is vast geen nouveau riche.
pi_215856771
Als de Russen hierheen komen, ga ik gewoon naar Rusland. dat zien ze never nooit niet aankomen.
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 13:11:21 #259
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215856806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:09 schreef Hathor het volgende:
Als de Russen hierheen komen, ga ik gewoon naar Rusland. dat zien ze never nooit niet aankomen.
Norilsk is lovely this time of the year

pi_215856816
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zou me daar wel thuisvoelen, lijkt een beetje op Overvecht.
pi_215856844
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het heeft ook wel wat. Hoop dat Bald & Bankrupt er nog eens naar toe kan, gesloten stad namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 13 december 2024 @ 13:14:05 #262
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215856848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zou me daar wel thuisvoelen, lijkt een beetje op Overvecht.
Maar dan met meer sneeuw en (ik gok) minder Marokkanen.
pi_215856880
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:06 schreef BertV het volgende:

[..]
Om maar even met die termen te strooien, Deep state (even als theoretisch concept) is vast geen nouveau riche.
Nou...ik heb zo mijn twijfels als ik naar ze luister, en de stukken lees van hun hand. Maar dat is altijd zo geweest, elkaar concurrerende stromingen. Al vraag ik me af waar de concurrent zich nu verscholen houdt.
pi_215856902
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De foto is, van compositie en nabewerking, echt prachtig.
pi_216198436
quote:
Ook Nederlandse zeekabel doelwit van Russisch spionageschip
Het schip dat op Eerste Kerstdag zeekabels tussen Finland en Estland beschadigde, heeft ook voor de Nederlandse kust verdachte activiteiten uitgevoerd, blijkt uit onderzoek van NRC. Het spionageschip Eagle S voer een jaar eerder, in de avond van 24 november 2023, ten noorden van Terschelling zo’n twee uur lang op minimale snelheid boven de telecommunicatiekabel Atlantic Crossing 1, een dataverbinding tussen Europa en de Verenigde Staten.

Volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken behoort deze zeekabel tot de “kritieke infrastructuur” in Nederland, zo blijkt uit interne stukken die door WikiLeaks zijn vrijgegeven. “Dit is zonder enige twijfel verdacht”, zegt Rob de Wijk, hoogleraar internationale betrekkingen aan de Universiteit Leiden en oprichter van de denktank The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS).
https://www.hln.be/buiten(...)onageschip~a510d444/
pi_216198486
Preppen heeft geen zin, je gaat dan toch deaud..
  dinsdag 7 januari 2025 @ 11:34:37 #267
pi_216201256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:17 schreef yessie234 het volgende:

[..]
De foto is, van compositie en nabewerking, echt prachtig.
Heeft de sfeer van Duke Nuke 'm.
pi_216241006
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Heeft de sfeer van Duke Nuke 'm.
Ze zitter achter het driemanschap aan, allemaal vuile poten in de financiering, hele ader ligt open.
pi_216608064
twitter
pi_216608113
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 14:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Boomers die hun scherm filmen :')
pi_216608309
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2024 13:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Maar dan met meer sneeuw en (ik gok) minder Marokkanen.
Het percentage moslims daarentegen is meer dan 2x zo groot in Rusland, dan in Nederland.
pi_216608601
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 14:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Dit is wel echt pure propaganda vanuit onze kant zeg. Dat mensen dat nog niet inzien. Hij lijkt wat dat betreft wel op een Russische ambtenaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216609511
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 15:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is wel echt pure propaganda vanuit onze kant zeg. Dat mensen dat nog niet inzien. Hij lijkt wat dat betreft wel op een Russische ambtenaar.
Die vent is toch ook totaal ongeloofwaardig in die positie?
Hij heeft de defensie van z'n eigen land kapot bezuinigd en zegt nu dat we echt meer aan defensie moeten uitgeven.
pi_216609726
'bescheiden successen'. Vandaar dat zelensky overal ter wereld zielig deed en bedelde om meer geld en wapens. Want Oekraine won zogenaamd.
pi_217084659
quote:
Rusland achter brand in Ikea, zegt Litouwse aanklager
Een Litouwse aanklager zegt dat de Russische geheime dienst achter de brandstichting zit van een Ikea in Vilnius, in mei vorig jaar. De brandstichting wordt door justitie beschouwd als terrorisme.

De uitvoerders zijn volgens de aanklager twee Oekraners, van wie er een minderjarig is. Een van de twee is opgepakt in Polen. Justitie heeft meer betrokkenen op het oog. Er zouden zo'n twintig verdachten zijn.

De aanklager zei vanochtend dat de groep die verantwoordelijk is voor de brand in Vilnius ook verantwoordelijk is voor een aantal warenhuisbranden in Polen. Negen verdachten die eerder in Polen waren opgepakt zouden door dezelfde mensen aangestuurd zijn als de verdachten van de brand in Vilnius.

Met dergelijke aanvallen voert Rusland volgens experts een hybride oorlog tegen het Westen. Het gaat dan om sabotage-acties, maar ook om politieke benvloeding door steun te verlenen aan pro-Russische politici.
https://nos.nl/collectie/(...)ouwen-zegt-aanklager
pi_217440944
quote:
Onrust bij Albert Heijn: namen en salarisbetalingen in handen van ‘Russische cyberbende’
Gegevens van medewerkers van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall zijn in handen gekomen van hackers die banden hebben met Rusland. In een interne mail aan betrokken personeelsleden wordt gesproken over namen, bankrekeningnummers en het bedrag van de salarisbetaling van begin april 2021, zo meldt een medewerker van Albert Heijn aan het AD.

Ahold Delhaize USA, de Amerikaanse tak van moederbedrijf Ahold Delhaize, bevestigt in een verklaring dat er ‘bepaalde Nederlandse medewerkersgegevens’ tussen de gestolen bestanden zitten. „We worden opgedragen alert te zijn op vreemde telefoontjes of berichten via e-mail en WhatsApp”, meldt de medewerker, die anoniem wil blijven. Hij laat weten erg bezorgd te zijn over de kwestie, net als vele anderen.
Bij Albert Heijn werken circa 125.000 mensen. Bij Etos zijn meer dan 5400 medewerkers in dienst. Het is niet duidelijk of de gegevens van alle medewerkers zijn gestolen. Duidelijk is wel dat ransomwaregroep INC Ransom achter de aanval zit. Deze groep heeft volgens cyberexperts banden met Rusland.

Mogelijk een miljoenenclaim
De grootschalige ransomware-aanval op Ahold Delhaize USA, de Amerikaanse tak van het bedrijf achter Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en Bol.com, vond afgelopen november plaats. Hackers dreigen binnenkort voor zes terabyte aan gegevens openbaar te maken als niet aan hun eisen wordt voldaan.
Ter vergelijking: 6 terabyte komt overeen met ongeveer 1,2 tot 2 miljoen foto’s of 1500 tot 2000 films in full HD-kwaliteit. Een terabyte staat gelijk aan duizend gigabyte. Het gaat volgens cyberspecialisten om een ongekend grote hoeveelheid.

Vermoedelijk eisen de hackers een miljoenenbedrag van Ahold Delhaize en is daar nog niet aan voldaan. INC Ransom beweert dat Ahold slachtoffer is geworden van ‘het grootste datalek’ sinds hele lange tijd.
https://www.ad.nl/tech/on(...)cyberbende~a2fc5a33/
pi_217995047
quote:
Man in Nederland ingehuurd voor verkenning aanslag met DHL-pakket
Een Oekraense man die in Nederland woont, is vorig jaar via berichtenapp Telegram ingehuurd voor het verkennen van een route voor aanslagen met luchtpost naar de VS en Canada. De man verstuurde met hulp van een Nederlander twee testpakketten vanaf een DHL-punt in Amsterdam. Waarschijnlijk werkten ze zonder het te weten in opdracht van een Russische inlichtingendienst.

De NCTV waarschuwde afgelopen week nog dat Rusland "low-level agenten" rekruteert om in Europese landen sabotageacties te plegen. Eerder maakte inlichtingendienst AIVD bekend dat er in Nederland "logistieke verkenningen" plaatsvonden voor het verzenden van brandbare pakketten. Meer details deelde ze toen niet.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)nslag-met-dhl-pakket
pi_218307194
quote:
'Sterke signalen dat Rusland achter hack OM zit'
Het AD heeft 'sterke signalen' dat Rusland achter de hack van het Openbaar Ministerie (OM) zit. De krant baseert zich op goed ingevoerde bronnen en zegt dat de hackers mogelijk wekenlang toegang tot de systemen van het OM hebben gehad.

Het Openbaar Ministerie (OM) koppelde vorige week alle interne systemen los van het internet. Dat gebeurde na een waarschuwing van het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) voor een 'kwetsbaarheid' in het systeem.

Doet denken aan Chinese hackersgroep
Een woordvoerder van het OM zei te vermoeden dat er 'ook werkelijk gebruik is gemaakt van deze mogelijke kwetsbaarheid', maar trad niet in details. Later werd duidelijk dat de systemen mogelijk nog weken offline blijven. Een oplossing is 'ingewikkeld en vergt tijd', klonk het.

Techredacteur Danil Verlaan van RTL Nieuws zei op basis van die informatie al dat het vermoedelijk om een hack gaat. "Maar wie daar achter zit en of ze gegevens hebben ingezien of gestolen, wordt momenteel door het OM onderzocht", vertelde Verlaan. Geen enkele criminele hackersgroep heeft de hack nog opgeist.

De waarschuwing voor het probleem ging al even rond. Het NCSC waarschuwde vorige en begin deze maand voor het mogelijke probleem met Citrix NetScalers. Dat is het systeem waarmee gebruikers toegang krijgen tot de kantoorautomatisering. Volgens het AD konden Russen mogelijk al die tijd meekijken in de systemen van het OM.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-hack-van-het-om-zit
  donderdag 24 juli 2025 @ 15:57:41 #279
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218308982
Ik heb geen noodpakket, wel wat voorraad waarmee wel 3 dagen wel doorkomen. Ook genoeg hout voor de kachel e.d.

Niet zo zeer voor Rusland, maar er kan altijd wat gebeuren. Zit zelf in de energie, en zou verbaasd zijn als we niet eens een stroomstoring gaan hebben. Ik woon zo een beetje aan een dijk, dus teveel water zou ook best wel eens kunnen gebeuren. Cyberstoring/hack, kan dingen ook gerust wel eens een dagje lastig maken. Dat soort dingen.

Daarnaast vind ik een beetje zelfredzaamheid wel iets om over na te denken. Als er wel wat gebeurt (wat dan ook) kan je ook niet verwachten dat de regering een uurtje later door de straat rijdt met eten, water en kratten bier.
pi_218309015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 00:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En doelwit van Amerika zie Nordstream.
  donderdag 24 juli 2025 @ 17:54:16 #281
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218310750
Rusland zat ook al achter mijn vervelende dromen en slechte nachtrust van afgelopen nacht. STOP ER EENS MEE!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')