abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215645710
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Daarom zal Putin nooit accepteren dat Oekraine bij de Navo komt
Wat heeft dat met het heden te maken?
Poetin heeft zijn hand overspeeld, deze oorlog beginnen was oliedom en heeft hem alleen gebracht wat hij niet wilde. Namelijk een hele lange grens met de NAVO.
pi_215645748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat heeft dat met het heden te maken?
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.
De situatie toen met Cuba is vergelijkbaar met de situatie nu of straks als Oekraine bij de Navo zou komen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 21 november 2024 @ 19:58:01 #178
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_215645770
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:34 schreef Oud_student het volgende:
wel garanties geven
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.

Rusland is door en door onbetrouwbaar. Dat bewijzen ze met ieder verdrag dat ze schenden. Ze hebben het echt helemaal zelf verbruit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215645778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.
De situatie toen met Cuba is vergelijkbaar met de situatie nu of straks als Oekraine bij de Navo zou komen.
Ik snap zijn angst niet. NAVO is geen agressor, Rusland wel. Immers, zo de waard is..
Misschien moet Rusland eens een keer iets leren.
  donderdag 21 november 2024 @ 20:00:07 #180
pi_215645792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Daarom zal Putin nooit accepteren dat Oekraine bij de Navo komt
Putin valt landen binnen waardoor landen bij de NATO willen. Hij creëert zijn eigen excuus om herrie te trappen, het is zo cynisch als de pest.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215645800
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.

Rusland is door en door onbetrouwbaar. Dat bewijzen ze met ieder verdrag dat ze schenden. Ze hebben het echt helemaal zelf verbruit.
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.
Ik bedoel: je gelijk heeft weinig waarde in een atoomoorlog
Exaudi orationem meam
pi_215645814
Misschien is Poetin bang dat hij zijn grip verliest op een bevolking die murw is door alle armoede en achterbakse ellende, en dan ziet dat het veel beter kan. Want dat kan al snel voor de gemiddelde Rus.
  donderdag 21 november 2024 @ 20:05:17 #183
pi_215645877
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.
Ik bedoel: je gelijk heeft weinig waarde in een atoomoorlog
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.
pi_215645929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:
Misschien is Poetin bang dat hij zijn grip verliest op een bevolking die murw is door alle armoede en achterbakse ellende, en dan ziet dat het veel beter kan. Want dat kan al snel voor de gemiddelde Rus.
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
Exaudi orationem meam
pi_215645938
Ik heb sinds kort een hoge druk inmaakkoker, om zelf mijn maaltijden te maken. Ok, dat is voornamelijk omdat ik nu naar de voedselbank ga en dan krijg je 1 keer per week eten dat bijna over de datum is. Dus dan moet je er meteen wat mee.

Maar zo kun je het lang bewaren.
pi_215645955
China is/wordt een veel groter probleem dan Rusland
pi_215645963
In wat voor wereld leven we als je een tiran zijn zin moet blijven geven? Daar gaat onze wereld niet van opknappen. Misschien voor heel even, maar een tiran wil vroeg of laat meer. En waarom ook niet als er slappelingen zijn die voor de zogenaamde lieve vrede alles maar best lijken te vinden. Goed signaal man. :N
pi_215645971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
De oplossing is dus heel simpel; de Russische diaspora terugbonjouren naar hun eigen land. ^O^
pi_215646017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:11 schreef eenjongen... het volgende:
China is/wordt een veel groter probleem dan Rusland
Idd, net als Noord Korea of Iran en wrs nog een lijst met landen.
Iran heeft wrs, nog geen kernwapens, dus daar kan je nu nog wat aan doen.
(Onder Trump waren er sancties waardoor Iran weinig olie kon verkopen)
Exaudi orationem meam
pi_215646046
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.
In het westen kennen we oorlog alleen uit geromantiseerde Hollywood films of uit de ver van mijn bed conflicten.
Maar een grote oorlog in Europa is gelijk het einde van Europa (geen wederopbouw zoals na WO1 en 2)
Exaudi orationem meam
pi_215646110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Dat zeg ik, zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Paranoïde types die Russen.
  donderdag 21 november 2024 @ 21:10:33 #192
pi_215646592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:17 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.
Ja, dat zegt Putin ook altijd.
pi_215688294
Angst onder de Nederlandse jeugd:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215688723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Je kunt je zorgen maken. Het is niet dat je op een bepaald moment kunt zeggen 'ik heb voorraad; laat die oorlog maar komen' Het is geen voetbalwedstrijd. Iets gebeurd of gebeurd niet of veel later ander dan verwacht en gegeven we (in tegenstelling tot 40-45) inmiddels in een rijker land leven waarbij de voorraadverstrekking altijd voorrang heeft op vele andere delen van de wereld, maak ik me over de supermarktbevoorrading eerst nog geen zorgen.

Ik heb in verschillende delen van de wereld gewoond, ik pas me wel aan. Maar wat ik in een naderend hoofdstuk 'oorlog' zou doen is waarschijnlijk al vroegtijdig orienteren op waar het veiliger is.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:30:10 #195
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215688738

[ Bericht 100% gewijzigd door phpmystyle op 26-11-2024 16:34:27 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215688747
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat ze vooral zorgen hebben om het feit dat mensen minder de staatsmedia volgen.
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?

of neem ik het te letterlijk nu
pi_215688766
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Angst onder de Nederlandse jeugd:

[ x ]
Mijn zoontje kwam ook thuis, helemaal bang gemaakt op school.
Papa wat als de Russen komen?
De Russen hoef je niet bang voor te zijn jongen, de deepstate en de CIA moet je voor oppassen.
Die veroorzaken oorlog en ellende, brengen ziektes in de wereld enzo.
  dinsdag 26 november 2024 @ 16:34:58 #198
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215688767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?

of neem ik het te letterlijk nu
Per abuis in foute topic gepost, ik was even in verwarring. Zie mijn bijdrage in het topic over nieuwsmijders.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 26 november 2024 @ 16:36:25 #199
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215688775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mijn zoontje kwam ook thuis, helemaal bang gemaakt op school.
Papa wat als de Russen komen?
De Russen hoef je niet bang voor te zijn jongen, de deepstate en de CIA moet je voor oppassen.
Die veroorzaken oorlog en ellende, brengen ziektes in de wereld enzo.

Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215688808
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 16:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?
Gast, ik ben geen amateur.
Dak van m'n huis is bekleed met lood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')