Wat heeft dat met het heden te maken?quote:Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Daarom zal Putin nooit accepteren dat Oekraine bij de Navo komt
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:53 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het heden te maken?
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.quote:
Ik snap zijn angst niet. NAVO is geen agressor, Rusland wel. Immers, zo de waard is..quote:Op donderdag 21 november 2024 19:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je kunt er misschien van leren, hoewel dat voor de meeste mensen niet opgaat.
De situatie toen met Cuba is vergelijkbaar met de situatie nu of straks als Oekraine bij de Navo zou komen.
Putin valt landen binnen waardoor landen bij de NATO willen. Hij creëert zijn eigen excuus om herrie te trappen, het is zo cynisch als de pest.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Denk even terug aan de raketten crisis in de jaren 60, toen stonden er raketten van Rusland gericht op de VS in cuba (de achtertuin van de VS) Kennedy heeft toen terecht hier tegen actie genomen, ultimatum gesteld en de raketten werden terug getrokken.
Daarom zal Putin nooit accepteren dat Oekraine bij de Navo komt
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland was 1 van de landen die veiligheidsgaranties gaf aan Ukraine. De andere landen houden zich daar wel aan.
Rusland is door en door onbetrouwbaar. Dat bewijzen ze met ieder verdrag dat ze schenden. Ze hebben het echt helemaal zelf verbruit.
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nou fijn als straks deze tekst op jouw radioactieve graf wordt gezet.
Ik bedoel: je gelijk heeft weinig waarde in een atoomoorlog
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:
Misschien is Poetin bang dat hij zijn grip verliest op een bevolking die murw is door alle armoede en achterbakse ellende, en dan ziet dat het veel beter kan. Want dat kan al snel voor de gemiddelde Rus.
De oplossing is dus heel simpel; de Russische diaspora terugbonjouren naar hun eigen land.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
Idd, net als Noord Korea of Iran en wrs nog een lijst met landen.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:11 schreef eenjongen... het volgende:
China is/wordt een veel groter probleem dan Rusland
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik laat me niet door jou of Putin chanteren en bang maken. Als mensen oorlog willen kunnen ze het krijgen. Dat gelul van Putin heeft lang genoeg geduurd, Ukraine zegt nu keihard nee en daar moeten we ze keihard in steunen.
Dat zeg ik, zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Paranoïde types die Russen.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:08 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat de reden ook mag zijn, bijv het streven naar een groot russisch rijk, maakt niet uit.
Putin ziet het anders en denkt minimaal recht te hebben op bepaalde gebieden waar veel Russen wonen, Luhansk en Donbas (en uiteraard de Krim). Hij ziet de oorlog met Oekraine als een proxy oorlog tussen de VS en Rusland, waarbij de EU gebruikt wordt als useful idiot door de VS.
Ja, dat zegt Putin ook altijd.quote:Op donderdag 21 november 2024 20:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik maak je niet bang, maar wijs op mogelijke consequenties.
Je kunt je zorgen maken. Het is niet dat je op een bepaald moment kunt zeggen 'ik heb voorraad; laat die oorlog maar komen' Het is geen voetbalwedstrijd. Iets gebeurd of gebeurd niet of veel later ander dan verwacht en gegeven we (in tegenstelling tot 40-45) inmiddels in een rijker land leven waarbij de voorraadverstrekking altijd voorrang heeft op vele andere delen van de wereld, maak ik me over de supermarktbevoorrading eerst nog geen zorgen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat ze vooral zorgen hebben om het feit dat mensen minder de staatsmedia volgen.
Mijn zoontje kwam ook thuis, helemaal bang gemaakt op school.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Angst onder de Nederlandse jeugd:
[ x ]
Per abuis in foute topic gepost, ik was even in verwarring. Zie mijn bijdrage in het topic over nieuwsmijders.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tot staatsmedia behoren toch ook de eindeloze tweets van Trump?
of neem ik het te letterlijk nu
Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mijn zoontje kwam ook thuis, helemaal bang gemaakt op school.
Papa wat als de Russen komen?
De Russen hoef je niet bang voor te zijn jongen, de deepstate en de CIA moet je voor oppassen.
Die veroorzaken oorlog en ellende, brengen ziektes in de wereld enzo.
Gast, ik ben geen amateur.quote:Op dinsdag 26 november 2024 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar papa, draag je daarom een muts van aluminiumfolie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |