Nieuwe update: toen ik vanmorgen wakker werd rook mijn huis naar bier en vooral naar citroen. Het rook nog eigenlijk best lekker. De kleur was toen geel en inmiddels, na het zeven van het brouwsel, is dat donker geel tot lichtbruin geworden. Het ziet er nog wel troebel uit.
Met een zeef heb ik de vaste ingrediėnten uit het brouwsel gehaald. De gist zit er nog wel in. Ik heb al even geproefd en het smaakt naar citroenlimonade met een biersmaakje. De smaak is prima, maar niet wat ik gehoopt had. Ik hoopte op een bier/brood smaak met citroen erbij. Zeg maar zoals een goede citroenkvass smaakt.
Het heeft nog een kleine dag te gaan dus ik hoop dat dat nog beter word en de gist is ook nog actief.
Even duimen dus.
De adviezen van
@qajariaq neem ik sowieso ter harte. De weckpot sluit ik niet helemaal af omdat ik niet zo'n zin heb in in glazen weckpot die in 3000 stukjes uit elkaar klapt. Zeker niet als ik me dan ook in die ruimte bevind.
En zijn andere advies is voor deze ronde te laat, maar zal ik voor een volgende ronde wel ter harte nemen: een betere gist gebruiken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.