abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 31 oktober 2024 @ 11:40:34 #126
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215426927
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar het bewijs dat Putin dom genoeg is om een NAVO land aan te vallen.
Je hebt aanvallen en je hebt aanvallen. Dat kans hij een NAVO-lid op conventionele manier zal aanvallen lijkt me nul. Maar de kans dat er toevallig ineens wat internetkabels doorgesneden worden, hackpogingen op belangrijke infrastructuur of een toevallige brand lijkt me niet uitgesloten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 31 oktober 2024 @ 11:47:17 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215426969
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je hebt aanvallen en je hebt aanvallen. Dat kans hij een NAVO-lid op conventionele manier zal aanvallen lijkt me nul. Maar de kans dat er toevallig ineens wat internetkabels doorgesneden worden, hackpogingen op belangrijke infrastructuur of een toevallige brand lijkt me niet uitgesloten.
Voor doorgesneden kabels op zee waarschuwen de Belgen al jaren. Dat Nederland stronteigenwijs dat negeert is stupide.
Daarbij zijn de grootste hackaanvallen nog steeds van onze "bondgenoten" dan van de Russen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_215427077
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
bewijs is er uiteraard sowieso niet. Het is mi ook onwaarschijnlijk aangezien dat voor hem letterlijk zijn ondergang is. En als hij aanvalt denk ik niet dat hij ver komt. Rusland heeft nu de grootste moeite om een kutdorp 15 km diep in Oekraine in te nemen. Maar hij zou wel de hele NAVO kunnen aanvallen en opstomen naar Berlijn-Parijs-Amsterdam?
Daarnaast is er (itt de Krim/Donbass vanuit Russisch perspectief) geen enkele claim op die NAVO-gebieden

Dus hij wil het niet, hij kan het niet en hij mag het niet.

En als hij zou willen aanvallen, dan had hij het allang gedaan. Hij gaat natuurlijk niet wachten totdat wij onze voorbereidingen afgerond hebben. Dat zou nog dommer zijn!
Russen zijn wel van de hele lange adem. Steeds iets verder de grenzen oprekken en her en der wat niet- navo landen pesten en binnentrekken. Of beïnvloeden van buitenaf.
Vakman pur sang
pi_215427112
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Voor doorgesneden kabels op zee waarschuwen de Belgen al jaren. Dat Nederland stronteigenwijs dat negeert is stupide.
Daarbij zijn de grootste hackaanvallen nog steeds van onze "bondgenoten" dan van de Russen.
Ook vreemd de grootsten van de afgelopen tijd allemaal uit Kiev, op vliegvelden zag ik allemaal opsporingsbevellen van Oekraïense hackers.
Daar zit wel een luchtje Russisch aan maar als dat vanuit Kiev gebeurt hebben de Oekraïners daar zeker wel verantwoordelijkheid in, ook om dat aan te pakken en voorkomen.
Bovendien is het dom omdat de hele toekomst van Oekraïne van westers geld afhangt.
Vakman pur sang
pi_215427147
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk al gebeurd. Vraag maar aan een willekeurige agent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 31 oktober 2024 @ 13:00:28 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215427679
quote:

[..]
bewijs is er uiteraard sowieso niet. Het is mi ook onwaarschijnlijk aangezien dat voor hem letterlijk zijn ondergang is. En als hij aanvalt denk ik niet dat hij ver komt. Rusland heeft nu de grootste moeite om een kutdorp 15 km diep in Oekraine in te nemen. Maar hij zou wel de hele NAVO kunnen aanvallen en opstomen naar Berlijn-Parijs-Amsterdam?
Daarnaast is er (itt de Krim/Donbass vanuit Russisch perspectief) geen enkele claim op die NAVO-gebieden

En als hij zou willen aanvallen, dan had hij het allang gedaan. Hij gaat natuurlijk niet wachten totdat wij onze voorbereidingen afgerond hebben. Dat zou nog dommer zijn!
Eens. Goed omschreven ook.
Waarom dit gepanikeer uit de EU? Zoeken naar verbinding door aanwijzen gemeenschappelijke vijand?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 31 oktober 2024 @ 13:05:05 #132
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215427716
Ja, het dictatortje dat er al tig jaar alles aan doet om de EU te ondermijnen is onze vriend. Putinverstehers :'):')
  donderdag 31 oktober 2024 @ 13:48:02 #133
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215428044
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ben toch wel benieuwd naar het bewijs dat Putin dom genoeg is om een NAVO land aan te vallen.
Als je bereid bent cyber- en informatiecampagnes, o.a. gericht op het zaaien van tweespalt in de samenleving en het beïnvloeden van verkiezingen, als strategische aanvallen te zien dan vallen de Russen ons al lang aan.

Of dacht jij dat het geheel toevallig was dat het alleen nog maar over migratie gaat anno nu, en er "ineens" pro-palestina protesten bij universiteiten waren vlak voor de verkiezingen?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 31 oktober 2024 @ 13:53:13 #134
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215428076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als je bereid bent cyber- en informatiecampagnes, o.a. gericht op het zaaien van tweespalt in de samenleving en het beïnvloeden van verkiezingen, als strategische aanvallen te zien dan vallen de Russen ons al lang aan.

Of dacht jij dat het geheel toevallig was dat het alleen nog maar over migratie gaat anno nu, en er "ineens" pro-palestina protesten bij universiteiten waren vlak voor de verkiezingen?
Het verdelen van de bevolking is een zeer oude tactiek. Niks nieuws onder de zon dus.
Dat de Russen trollenfabrieken hebben is ook oud nieuws. Wederom niks nieuws onder de zon.
Dat de overheid zeer laks is om de bevolking hier goed over te informeren is ook oud nieuws.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 14:04:38 #135
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215428169
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:05 schreef xpompompomx het volgende:
Ja, het dictatortje dat er al tig jaar alles aan doet om de EU te ondermijnen is onze vriend. Putinverstehers :'):')
Jij gaat liever a la A. Hilter operatie Barbarossa 2.0 beginnen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 31 oktober 2024 @ 14:05:21 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215428178
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 14:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij gaat liever a la A. Hilter operatie Barbarossa 2.0 beginnen?
Dat is werkelijk de enige andere mogelijkheid ja. :')
  donderdag 31 oktober 2024 @ 14:06:08 #137
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215428185
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is werkelijk de enige andere mogelijkheid ja. :')
Nee, ik gebruik hyperbolen om aan te geven hoe bizar het is om mensen Putin verstehers te noemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 31 oktober 2024 @ 14:30:24 #138
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215428424
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 13:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het verdelen van de bevolking is een zeer oude tactiek. Niks nieuws onder de zon dus.
Dat de Russen trollenfabrieken hebben is ook oud nieuws. Wederom niks nieuws onder de zon.
Dat de overheid zeer laks is om de bevolking hier goed over te informeren is ook oud nieuws.
Mja, blitzkrieg is ook een oude taktiek, ook niets nieuws onder de zon. Maar het gaat er in beide gevallen om of ze anno nu gericht wordt toegepast door rivalen / tegenstanders, en of dat dan als een aanval beschouwd mag worden. Ik zeg in beide gevallen ja.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215586711
quote:
Rusland saboteert zes Europese satellieten, ook Nederlandse tv geraakt
Achter de verstoringen van kinderzender BabyTV gaat een uitgebreid Russisch offensief op Europese satellieten schuil. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.

Dit voorjaar krijgen kijkers van kinderzender BabyTV in Nederland en andere Europese landen plotseling minutenlang Russische propaganda te zien. Wie er achter die verstoring zit, is op dat moment onduidelijk. In mediaberichten wordt gespeculeerd over een mogelijke 'hack' bij satellietbedrijf Eutelsat, dat het televisiesignaal van BabyTV leverde.

Maar de verstoringen van BabyTV zijn nevenschade van een breder Russisch sabotage-offensief waarbij Europese satellieten worden ontregeld. Minstens zes Europese satellieten werden de afgelopen maanden aangevallen door Rusland - de laatste verstoring dateert van begin deze maand.

"Dat is heel veel, en het is kwalijk dat het gebeurt", zegt Patrick Bolder, deskundige op het gebied van militaire activiteiten in de ruimte en verbonden aan het The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS). "Het laat zien dat we niet weerbaar zijn. We zijn ons onvoldoende bewust van onze kwetsbaarheden."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)derlandse-tv-geraakt
pi_215586888
Rusland gaat de EU overnemen 🤡
pi_215618945
quote:
Zweden en Finland waarschuwen burgers voor mogelijke oorlog
Zweden en Finland waarschuwen hun burgers voor een mogelijke oorlog, terwijl de spanningen rond de Russische oorlog tegen Oekraïne verder oplopen. De Zweedse overheid verstuurt zo'n vijf miljoen brochures met de oproep zich voor te bereiden op een eventueel conflict. Buurland Finland, dat aan Rusland grenst, lanceerde gelijktijdig een website met een vergelijkbare strekking.

Beide landen sloten zich na de Russische invasie in Oekraïne in 2022 aan bij de NAVO. Daarvoor behoorden ze lange tijd tot geen enkel militair bondgenootschap.

De brochure van het Zweedse agentschap voor rampenbestrijding MSB bevat praktische adviezen over wat te doen bij bijvoorbeeld oorlogen, natuurrampen of cyberaanvallen. Het is pas de vijfde keer sinds de Tweede Wereldoorlog dat een dergelijke brochure wordt verstuurd. De veiligheidssituatie is ernstig en ,,we moeten allemaal onze weerbaarheid versterken" om crises het hoofd te bieden, en uiteindelijk ook de oorlog, aldus de MSB.
https://www.ad.nl/buitenl(...)jke-oorlog~a95d2948/
pi_215619204
quote:

[..]
Geen officiele claim. Maar zulke claims worden ook niet officieel gedaan.

Je kent vast Narva wel, een Estse stad waar meer dan 95% van de bevolking Russisch spreekt. De stad grenst aan Rusland en vormt net een vreemd hoekje van Estland.

Waarom zou Poetin die stad er niet bij kunnen pakken?

quote:

Als hij het wel wilde, had hij het al gedaan?

Wat is dat nu weer voor logica?

Weinigen hadden de inval van Rusland in Oekraïne voorspeld. Gewoon omdat wij het niet rationeel vinden. Maar ik denk dat we er anders tegenaan moeten kijken. Poetin is ideologisch gedreven, voor hem is het Russische rijk herstellen het belangrijkst, en dat hoeft niet per se door EU landen binnen te vallen, dat kan met het ondersteunen van vazallen (in Wit-Rusland en Moldavië) of door er grond bij te pakken (in Oekraïne en Georgië).
pi_215637079
quote:
Marine heeft dit jaar al 16 Russische schepen begeleid uit de Noordzee
De Nederlandse marine heeft dit jaar tot dusver al 16 Russische schepen begeleid uit Nederlandse delen van de Noordzee. Dat is een stuk meer dan in voorgaande jaren. Sinds de Russische inval in Oekraïne in 2022 voeren Russische schepen mogelijk spionage- en sabotage-werkzaamheden uit in de zeeën van bondgenoten van Oekraïne.

De vitale infrastructuur in verschillende zeeën, zoals de Noordzee, kan op veel belangstelling van de Russen rekenen. Vorig jaar liet de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) al weten dat de Russen proberen om in kaart te brengen 'hoe de Nederlandse energievoorziening eruit ziet', en zo te onderzoeken hoe ze die kunnen saboteren.

Er is al langere tijd bezorgdheid over de zogeheten vitale infrastructuur in de Noordzee. Het gaat dan onder meer om internetkabels, gas- en elektriciteitskabels en boorplatformen en windmolenparken.

Directe aanleiding is de ontploffing van de Nord Streamgaspijpleidingen in de Oostzee. Het is nog steeds niet duidelijk wie dat gedaan heeft. Wel wordt ervanuit gegaan dat de oorlog tussen Rusland en Oekraïne een reden was voor die sabotage.

Uit internationaal journalistiek onderzoek bleek afgelopen december dat Russische onderzoeksschepen met aan boord gewapende militairen systematisch gaspijpleidingen, datakabels, windparken en militaire infrastructuur in de Oost- en Noordzee bespioneren.

Zondag en maandag nog ontstond schade aan een datakabel tussen Litouwen en Zweden en tussen Duitsland en Finland. De onderzoeken lopen nog, maar Duitsland en Zweden vermoeden dat er mogelijk sprake was van sabotage. Het Kremlin ontkent dat Rusland betrokken is geweest bij de schade aan twee communicatiekabels in de Oostzee.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)epen-uit-de-noordzee
pi_215637091
Ik vrees dat het volgend jaar losgaat.. RIP alvast aan een ieder
  woensdag 20 november 2024 @ 19:42:36 #145
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215637230
Laten we vast een beetje Russisch leren, en wat lekker eten en drinken bewaren voor het geval de soldaten uit het oosten door onze straten lopen. Wie goed doet, goed ontmoet dan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215637623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 19:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Directe aanleiding is de ontploffing van de Nord Streamgaspijpleidingen in de Oostzee. Het is nog steeds niet duidelijk wie dat gedaan heeft.
Dat was uiteindelijk Oekraine toch?
pi_215637766
Een oud hollands spreekwoord zegt; beter een goede buur dan een verre vriend.

Wat zijn we opgeschoten met de vijandschap tegen Rusland?
En waarom moeten we het corrupte Oekraine steunen?
Het had allemaal vermeden kunnen worden, maar helaas is het nu een gepasserd station, defacto zijn wij al in oorlog met Rusland.
Alle hoop is gericht op Trump, die zal een soort deal maken waardoor het zinloze sterven een einde heeft.
Maar dat willen de oorlogszuchtige westerse leiders niet, weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator woensdag 20 november 2024 @ 20:42:01 #148
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215637791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:39 schreef Oud_student het volgende:

Het had allemaal vermeden kunnen worden, maar helaas is het nu een gepasserd station, defacto zijn wij al in oorlog met Rusland.
Alle hoop is gericht op Trump, die zal een soort deal maken waardoor het zinloze sterven een einde heeft.
Maar dat willen de oorlogszuchtige westerse leiders niet, weten ze wel waar ze mee bezig zijn?
De enige oorlogszuchtige leider zit in het Kremlin.
pi_215639191
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Ze hadden best een paar kratten bier meer bij kunnen neerzetten voor die paar dagen.. B:)B
  donderdag 21 november 2024 @ 00:43:26 #150
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215639551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 20:39 schreef Oud_student het volgende:

Dit inderdaad.

Rusland is sowieso niet onze vijand. Zijn ze ook nooit geweest trouwens.

Wel hebben ze ons bevrijd in 1945, maar veel dankbaarheid zit er bij ons niet in blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')