Denk vooruitquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is het sowieso natuurlijk prima om een 'noodpakket' in huis te hebben. Beetje raar dat er vaak wat 'complotterig' over wordt gedaan, maar er kunnen zich natuurlijk ook gewoon 'normale' calamiteiten voor doen (problemen met stroom, water, etc).
Gewoon in elk geval wat flessen water en wat potten en blikken eten in huis is nooit verkeerd
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Ligt er maar net aan. Als je genoeg eten en drinken hebt kun je in principe onbeperkt overleven op een krat bier, alleen lijkt het me buitengewoon ongemakkelijk zitten voor zo'n lange tijd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef RotatoR het volgende:
Hoelang kun je overleven op een krat bier?
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".
Uh, dat is het hele onderwerp niet eensBekijk zijn gemiddelde post in het Oekraïne topic en je snapt waar het vandaan komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@LXIVquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
We moeten echt niet naïef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechië en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Overheid voert campagne opdat Nederlanders een noodpakket aanschaffen. Nederlanders schaffen noodpakket aan of denken erover na. Je zou haast denken dat daar een verband tussen bestaat.
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
De meerderheid is een mak schaap.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
95%quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
Al geruime tijd helemaal voorbereidquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
Laten we het hopen.quote:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Al geruime tijd helemaal voorbereid
CUL / Stavromulabeta's culinaire schuilkelder
60% niet dat is een meerderheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".
Uh, dat is het hele onderwerp niet eensKlopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel sambal
Wat een emotionele reactiequote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekraïne-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
En het is nog maar dinsdag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!
Vrijdag =
Na 80 jaar vrede en welvaart beseffen we niet meer dat het ook anders kan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
We moeten echt niet naïef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechië en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben.
Het zit wel goed hoor met de Nederlandse sneuvelbereidheid tegen de Russen:quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
De meerderheid is een mak schaap.
Maar RTL heeft er weer een mooie kop van weten te maken met een zelfverzonnen verband.
quote:’Sneuvelbereidheid’ onder Nederlanders groeit: bijna de helft wil vaderland verdedigen in oorlog
Nederlanders zijn geen vechtersbazen, toch lijken we voor het eerst in lange tijd weer bereid om te vechten voor het vaderland. Dat is een van de uitkomsten van een groot onderzoek door het Haagse instituut Clingendael
Nederland bungelt steevast in de onderste regionen als het gaat om ’gevechts- of sneuvelbereidheid’. Maar er tekent zich een stijgende lijn af in het percentage burgers dat zich bereid verklaart om de wapens op te pakken bij een oorlog. Bijna de helft wil het land verdedigen. Een derde ziet dat niet zitten en de rest weet het niet.
Uit de nieuwe cijfers blijkt dat er behoefte is aan meer weerbaarheid: Europa moet sterker en onafhankelijker worden van Rusland, de VS of China.
Russische invasie van de Krim
We moeten dus meer op eigen benen staan, ook militair. Nederland bungelde altijd onderaan als het ging om wat ook wel ’sneuvelbereidheid’ heet. Een onderzoek van het tv-programma Dit is de kwestie stelde kort na de Russische invasie in februari 2022 vast dat slechts 16 procent van de Nederlanders klaar stond was om te vechten voor het land als we betrokken raken bij een militair conflict. In 2014, toen Rusland de Krim veroverde, was dat net zo laag.
https://www.telegraaf.nl/(...)verdedigen-in-oorlog
Kernwapens zijn nutteloos en automatisch zelfmoord wie ze ook afvuurt, maar de wereld heeft genoeg psychopaten en dictators gekend die zo'n knop wel hadden kunnen indrukken. Poetin heeft wel een beetje een debiel profiel, ik denk dat hij oprecht wel eens er over nadenkt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:42 schreef HSG het volgende:
Russisch gevaar? Je bedoelt "dat gevaar" grotendeel uitgeschakeld ligt op de Oekraïense vlakten?
[..]
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.
quote:If Russia is victorious in Ukraine, Europe itself will face collapse, U.S. Defense Secretary Lloyd Austin said in a speech at the Diplomatic Academy in Kyiv on Oct. 21.
Je kunt dan tenminste nog een maandje of wat langer genieten van het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
[..]
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!
NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land
En Europa staat nog altijd toe dat in heel Europa langzaam maar zeker steeds meer Russische marionetten in regeringen terechtkomen om de invloedssfeer van dat onderontwikkelde volk van misdadigers en zuiplappen te vergroten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
[..]
Dat is het toch ook gewoon.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie dan maarquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekraïne-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.
Wat mij betreft zou Oekraïne (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
allemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
quote:
Nee, dat is het niet. Oekraïne is onze achtertuin, en Rusland is onze buurman. Geopolitiek gezien gaat dit ons heel veel aan. En als je een praktisch voorbeeld wil hoef je alleen maar naar de olie en gasprijs te kijken.quote:
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou Oekraïne (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot.
quote:Op zondag 27 februari 2022 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij deze boycot ik mijzelf en zal ik in 2022 voor het eerst sinds 15 jaar geen Russische kvass meer kopen of maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Wat zou je willen doen? Zou jij bereid zijn om daar te vechten of eventueel je naasten?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.
[..]Deugers deugen niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |