abonnement Unibet Coolblue
pi_215344235
Meer Nederlanders met noodpakket in huis, zorgen over Russische dreiging nemen toe
Steeds meer mensen maken zich zorgen over een oorlog met Rusland en aanvallen op ons land. Dat blijkt uit onderzoek onder het RTL Nieuwspanel. Mensen vrezen vooral Russische cyberaanvallen en sabotage van Nederlandse nutsvoorzieningen. Het aantal Nederlanders dat een noodpakket in huis heeft gehaald, is gestegen.

Rusland boekt de laatste tijd bescheiden successen op het slagveld en dat zorgt ervoor dat de zorgen over een oorlog tussen Rusland en de NAVO zijn toegenomen. In januari maakte ruim de helft (52 procent) zich zorgen dat het conflict in Oekraïne zou uitlopen tot een oorlog met de NAVO, nu is dat gestegen naar 62 procent.

Sommige deelnemers aan het onderzoek rekenen erop dat er een moment komt waarop de NAVO moet gaan voorkomen dat Rusland Oekraïne helemaal inneemt. Ook de dreiging voor de Baltische staten wordt genoemd. Anderen noemen ook Donald Trump: ze vrezen dat als hij de Amerikaanse verkiezingen wint, dat de kans op oorlog vergroot.

Er leven ook zorgen over Russische aanvallen op ons eigen land. Weinig mensen vrezen conventionele aanvallen met tanks of vliegtuigen – dat percentage is sinds januari zelfs gedaald. Ook voor een atoomaanval zijn weinig mensen bang.

Maar de afgelopen maanden maakten geheime diensten van bijvoorbeeld Duitsland, Groot-Brittannië en de Nederlandse MIVD melding van Russische cyberaanvallen en sabotagepogingen. De zorgen van mensen over dergelijke aanvallen en hacks zijn dan ook groot.

"We maken ons daar vaak zorgen over omdat we niet het gevoel hebben dat onze overheid goed op zulke dreigingen is voorbereid," zegt RTL Nieuws-opiniepeiler Gijs Rademaker. "In alle gevallen vindt een ruime meerderheid dat Nederland zich beter kan voorbereiden dan het nu doet. Mensen zien natuurlijk niet alles wat er wordt voorbereid, maar het publiek wordt daar in elk geval niet bij betrokken en dat zou denk ik beter kunnen."

Het aantal mensen dat een 'noodpakket' in huis heeft, stijgt licht. De overheid voerde eerder dit jaar campagne om zo'n pakket in huis te halen, met daarin bijvoorbeeld een radio op batterijen, een zaklamp en een noodrantsoen. Begin dit jaar vond een meerderheid (56 procent) zo'n pakket niet nodig. Nu is dat gedaald naar 45 procent. Opgeteld heeft de helft van de mensen zo'n pakket in huis, of overweegt aanschaf daarvan.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ging-sabotage-aanval
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215344252
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:12:08 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215344255
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:13:57 #4
284411 crew  heywoodu
pi_215344295
Overigens is het sowieso natuurlijk prima om een 'noodpakket' in huis te hebben. Beetje raar dat er vaak wat 'complotterig' over wordt gedaan, maar er kunnen zich natuurlijk ook gewoon 'normale' calamiteiten voor doen (problemen met stroom, water, etc).

Gewoon in elk geval wat flessen water en wat potten en blikken eten in huis is nooit verkeerd :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_215344316
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben. :X
Heel veel sambal
pi_215344323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:13 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is het sowieso natuurlijk prima om een 'noodpakket' in huis te hebben. Beetje raar dat er vaak wat 'complotterig' over wordt gedaan, maar er kunnen zich natuurlijk ook gewoon 'normale' calamiteiten voor doen (problemen met stroom, water, etc).

Gewoon in elk geval wat flessen water en wat potten en blikken eten in huis is nooit verkeerd :P
Denk vooruit ;)
https://www.denkvooruit.nl/
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:16:51 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215344354
We moeten echt niet naïef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechië en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:16:54 #8
284411 crew  heywoodu
pi_215344356
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:15 schreef Nyamuk het volgende:
Snel! Trommel de bevolking op voor actieve dienst. Kijken of mensen er dan nog trek in hebben. :X
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".

Uh, dat is het hele onderwerp niet eens _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215344366
Hoelang kun je overleven op een krat bier?
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:17:28 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215344370
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef heywoodu het volgende:
Goede foto voor het onderwerp noodpakketten. Paar blikken knakworsten, een potje saus en een krat bier.
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:18:21 #11
284411 crew  heywoodu
pi_215344384
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef RotatoR het volgende:
Hoelang kun je overleven op een krat bier?
Ligt er maar net aan. Als je genoeg eten en drinken hebt kun je in principe onbeperkt overleven op een krat bier, alleen lijkt het me buitengewoon ongemakkelijk zitten voor zo'n lange tijd.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:18:32 #12
495427 LiptonLemon
Houdt van ijsthee drinken
pi_215344388
Ik woon binnen 15km van een belangrijke NAVO basis in Limburg. Als de bom valt ben ik verbrand en stort mijn appartement waarschijnlijk in. Dus ik denk niet dat een noodpakket dan gaat helpen.
pi_215344397
Tijd voor een Preppers (PRP) subforum _O_
pi_215344409
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat een rare reactie. Van "Meer mensen maken zich zorgen om de agressie van Rusland" naar "Nou, als ze zelf moeten vechten zouden ze wel anders piepen!".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk zijn gemiddelde post in het Oekraïne topic en je snapt waar het vandaan komt.
pi_215344413
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
We moeten echt niet naïef zijn over hoe gevaarlijk Rusland kan zijn. Ze hebben in het verleden al best wel enge dingen gedaan, zoals die spion die ze in Engeland hebben vergiftigd. En vergeet niet dat ze ook dingen hebben gesaboteerd, zoals fabrieken in Tsjechië en in Duitsland. Dit laat echt zien dat ze totaal geen grenzen kennen als het gaat om aanvallen in Europa. Nu hoor je ook steeds vaker over hun cyberaanvallen en sabotagepogingen, zelfs hier in Nederland. Dus ja, het is super logisch dat mensen zich zorgen maken en dat er meer noodpakketten worden gekocht. Het voelt gewoon alsof we beter voorbereid moeten zijn, want Rusland heeft al vaak laten zien dat ze tot veel in staat zijn. Zoek eens op GRU unit 29155
@LXIV
pi_215344486
Overheid voert campagne opdat Nederlanders een noodpakket aanschaffen. Nederlanders schaffen noodpakket aan of denken erover na. Je zou haast denken dat daar een verband tussen bestaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:24:14 #17
284411 crew  heywoodu
pi_215344497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Overheid voert campagne opdat Nederlanders een noodpakket aanschaffen. Nederlanders schaffen noodpakket aan of denken erover na. Je zou haast denken dat daar een verband tussen bestaat.
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
pi_215344524
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het verbaast me enigszins, gezien hoe vol alles staat met onzin die neerkomt op de overheid is tegen ons!'.
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.
pi_215344581
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De meerderheid is een mak schaap.

Maar RTL heeft er weer een mooie kop van weten te maken met een zelfverzonnen verband.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:29:18 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215344592
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De helft van de Nederlanders heeft al een noodpakket in huis. Hoeveel fokkers zouden dat al hebben?
95%
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215344595
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Al geruime tijd helemaal voorbereid
CUL / Stavromulabeta's culinaire schuilkelder
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215344621
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
95%
Laten we het hopen.
pi_215344649
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Al geruime tijd helemaal voorbereid
CUL / Stavromulabeta's culinaire schuilkelder
_O_
pi_215344652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De meeste Nederlanders hebben over het algemeen best vertrouwen in de overheid. Een minderheid verkondigd nogal luidruchtig hun afwijkende mening daarover.
60% niet dat is een meerderheid.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215344765
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215344831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat is geen noodpakket maar een vrijdagavond tussen 5 en 10.
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!

Vrijdag = B:)B
pi_215344852
Ik heb een noodpakket, niet zozeer vanwege Rusland, meer omdat ik een gezin heb en als dan ooit de dijken doorbreken of er iets gebeurd met de stroom ofzo, dat ik dan niet met m'n goede gedrag met m'n pik in de hand sta te niksen.

Ik heb twee grote koffertassen met basics als hygiene en blikvoer erin, powerbanks, zaklamp, radio, eigenlijk het standaard riedeltje. Er zit ook een gasmasker en een geigerteller in, maar dat is omdat het wel grappig was om er in te doen, ik had deze dingen ooit gefikst voor een verkleedfeest, ik weet niet eens hoe die geigerteller werkt.

Dat eten zal wel over datum zijn, de apocalyps moet niet vanavond komen.

Overigens denk ik ook wel dat de Russen nog een probleem gaan worden, die gaan heus niet zomaar liggen.
-nee-
pi_215344855
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

SPOILER
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
Heel veel sambal
pi_215344905
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Klopt. Eerst moet je het volk eerst mentaal klaarstomen dat soort kul te slikken. Netzoals jullie ooit van helmen en kogelvesten/non-lethal aid uiteindelijk tot f16's en leopards zijn overgestapt.
Wat een emotionele reactie :o
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:40:09 #30
284411 crew  heywoodu
pi_215344933
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:37 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekraïne-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:41:37 #31
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215344976
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja, maar ook die zullen DE RUSSEN ons niet ontnemen, ja!

Vrijdag = B:)B
En het is nog maar dinsdag.

Kunnen we het noodpakket al aanbreken?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:42:37 #32
38496 Perrin
pi_215345000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid mensen die nog steeds denken dat dit een ver van mijn bed show is waar wij nooit last van zullen krijgen.
Na 80 jaar vrede en welvaart beseffen we niet meer dat het ook anders kan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215345004
Russisch gevaar? Je bedoelt "dat gevaar" grotendeel uitgeschakeld ligt op de Oekraïense vlakten?

quote:
16s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215345229
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:28 schreef Claudia_x het volgende:
De meerderheid is een mak schaap.

Maar RTL heeft er weer een mooie kop van weten te maken met een zelfverzonnen verband.
Het zit wel goed hoor met de Nederlandse sneuvelbereidheid tegen de Russen:

quote:
’Sneuvelbereidheid’ onder Nederlanders groeit: bijna de helft wil vaderland verdedigen in oorlog
Nederlanders zijn geen vechtersbazen, toch lijken we voor het eerst in lange tijd weer bereid om te vechten voor het vaderland. Dat is een van de uitkomsten van een groot onderzoek door het Haagse instituut Clingendael

Nederland bungelt steevast in de onderste regionen als het gaat om ’gevechts- of sneuvelbereidheid’. Maar er tekent zich een stijgende lijn af in het percentage burgers dat zich bereid verklaart om de wapens op te pakken bij een oorlog. Bijna de helft wil het land verdedigen. Een derde ziet dat niet zitten en de rest weet het niet.
Uit de nieuwe cijfers blijkt dat er behoefte is aan meer weerbaarheid: Europa moet sterker en onafhankelijker worden van Rusland, de VS of China.

Russische invasie van de Krim
We moeten dus meer op eigen benen staan, ook militair. Nederland bungelde altijd onderaan als het ging om wat ook wel ’sneuvelbereidheid’ heet. Een onderzoek van het tv-programma Dit is de kwestie stelde kort na de Russische invasie in februari 2022 vast dat slechts 16 procent van de Nederlanders klaar stond was om te vechten voor het land als we betrokken raken bij een militair conflict. In 2014, toen Rusland de Krim veroverde, was dat net zo laag.
https://www.telegraaf.nl/(...)verdedigen-in-oorlog
pi_215345257
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:42 schreef HSG het volgende:
Russisch gevaar? Je bedoelt "dat gevaar" grotendeel uitgeschakeld ligt op de Oekraïense vlakten?
[..]
Het enige wat echt gevaarlijk aan Rusland is zijn hun kernwapens.
Kernwapens zijn nutteloos en automatisch zelfmoord wie ze ook afvuurt, maar de wereld heeft genoeg psychopaten en dictators gekend die zo'n knop wel hadden kunnen indrukken. Poetin heeft wel een beetje een debiel profiel, ik denk dat hij oprecht wel eens er over nadenkt.
-nee-
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:52:01 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215345268
Gelukkig hebben ze Hertog Jan die hun door de apocalypse heen sleept.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:56:20 #37
236264 crew  capricia
pi_215345353
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.

quote:
If Russia is victorious in Ukraine, Europe itself will face collapse, U.S. Defense Secretary Lloyd Austin said in a speech at the Diplomatic Academy in Kyiv on Oct. 21.
Definitely not CIA
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:57:39 #38
38496 Perrin
pi_215345386
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:56 schreef capricia het volgende:
We gaan er gewoon allemaal aan. Heel Europa naar de gallemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.
[..]

Je kunt dan tenminste nog een maandje of wat langer genieten van het einde van de wereld.
pi_215345416
quote:
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!

NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land
pi_215345454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Sneuvelbereidheid is inmiddels al over de 100%! Op naar stalingrad!

NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit #2 Ja maar je doet het voor je land
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?
pi_215345472
quote:
[..]

En Europa staat nog altijd toe dat in heel Europa langzaam maar zeker steeds meer Russische marionetten in regeringen terechtkomen om de invloedssfeer van dat onderontwikkelde volk van misdadigers en zuiplappen te vergroten.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:03:36 #42
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215345502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat is het toch ook gewoon.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215345503
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Laat maar, iemand wees me al even op je Oekraïne-posts (waarvoor dank), dus je insteek is al duidelijk en daar gaat verder geen weldenkend mens in mee.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie dan maar
Heel veel sambal
pi_215345556
quote:
allemiezen. Daar helpt geen noodpakket tegen.

quote:
Wat mij betreft zou Oekraïne (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215345578
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:03 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat is het toch ook gewoon.
Nee, dat is het niet. Oekraïne is onze achtertuin, en Rusland is onze buurman. Geopolitiek gezien gaat dit ons heel veel aan. En als je een praktisch voorbeeld wil hoef je alleen maar naar de olie en gasprijs te kijken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_215345590
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat heb jij al gedaan tegen het Russische gevaar?
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot. *O*
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:08:20 #47
236264 crew  capricia
pi_215345593
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:06 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou Oekraïne (lees: Rusland op zijn plek zetten) ook prioriteit nummer 1 mogen zijn. Maar goed, we zijn liever bezig met noodwetten voor een stel asielzoekers, rechtsherstel box 3, boeren pleasen en andere dagelijkse beslommeringen.
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.
Definitely not CIA
pi_215345666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik maak geen gebruik meer van nordstream. Qatarees duurder maar t zelfde gas genot. *O*
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.

quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij deze boycot ik mijzelf en zal ik in 2022 voor het eerst sinds 15 jaar geen Russische kvass meer kopen of maken.
SPOILER
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:18:01 #49
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215345774
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ben het helemaal met je eens. Het krijgt veel te weinig aandacht.
Wat zou je willen doen? Zou jij bereid zijn om daar te vechten of eventueel je naasten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215345834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 22:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik brouw en/of koop sinds 2022 geen kvass meer.
[..]
SPOILER
Deugers deugen niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')