Nebelwerfer | zondag 20 oktober 2024 @ 23:58 |
![]() ![]() Circuit of The Americas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
SiGNe | zondag 20 oktober 2024 @ 23:59 |
Max had toen aan een half seizoen eigenlijk ook al genoeg. Tsunoda en Perez doen het in elk geval niet goed genoeg. Als Lawson geen gridstraf had gehad had ie verder vooraan gestaan en meer resultaat kunnen laten zien. Andere nieuwelingen die we dit seizoen gezien hebben laten ook meteen zien dat ze voor de puntne mee kunnen strijden. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 00:00 |
Max is dan ook van totaal andere klasse. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:00 |
Lawson heeft ook geen half seizoen gehad.. Geef hem gewoon de tijd. In het "opleidingsteam" (officieel nu zusterteam). Net als Max. | |
SiGNe | maandag 21 oktober 2024 @ 00:01 |
Misschien maar die nieuwelingen worden wel allemaal met Max vergeleken en dan komen ze er best goed uit qua resultaten in het verleden. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:01 |
Max kreeg bijna 1,5 seizoen STR. Gun dat Lawson ook. | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:02 |
Ricciardo had gewoon beter moeten presteren. Red Bull weet gewoon niet waar ze goed aan doen. Doen ze vooraan mee wil je Perez niet weer een seizoen laten verkloten. Hebben ze een mindere auto kun je Coureurs meer tijd gunnen. Zekerheidjes hebben ze, buiten de voor de hand liggende om, niet. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:02 |
Anyway, ik val in herhaling.. Truste allen ![]() | |
trein2000 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:02 |
Wat goed is komt snel. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 00:03 |
Lawson destroyt gelijk Yuki’s carrière. Perez zal nog vast een jaar blijven stuntelen bij het hoofdteam en dan zal die er wel uitloggen. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:03 |
Max was/is niet goed? Ok.. | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:03 |
![]() ![]() | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:03 |
Max had bijna 1,5 seizoen STR voordat hij naar RBR ging. | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:03 |
Lawson heeft wel een compleet nieuwe setup gehad voor de race. Dus welke vliegers er op zouden zijn gegaan zonder straf, dat weet je niet. | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:05 |
Colapinto ook die van Albon ![]() Buxton vindt hem beter dan Norris vandaag ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 00:07 |
Colapinto is echt wel goed ja. Die verdient ook een zitje. Misschien moet wat oud vlees eruit in de F1. | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:07 |
Ik ga eens even goed zitten voor Ted's notebook. | |
-XOR- | maandag 21 oktober 2024 @ 00:07 |
Albon is inderdaad een paar treden gezakt, die gaat als zijn contract afloopt moeite krijgen een stoeltje te vinden terwijl hij genoemd werd voor een rentree bij RB. | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:08 |
1 jaar en 4 races.. | |
Peterselieman | maandag 21 oktober 2024 @ 00:09 |
Hij zit qua rijstijl veel dichter op Max dan de andere Red Bull rijders | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:10 |
Dan gun hem hetzelfde privilege.. Build him up, don't break him down.. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 00:10 |
Das een beetje overdreven. Ook Norris was goed. Alleen tegen Max vechten kan soms irritant zijn. | |
THEFXR | maandag 21 oktober 2024 @ 00:11 |
Yuki is een pay driver, wie anders wil hem hebben? | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 00:13 |
Niemand. Misschien lekker naar Japan in de super formula. | |
SiGNe | maandag 21 oktober 2024 @ 00:13 |
Was een zekere P1 geweest ![]() ![]() ![]() | |
Origami94 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:14 |
Ik vind Formule 1 maar niks Je hebt 10 teams in plaats van 20, waarvan de helft een zuster team is, de racers van het team mogen niet met elkaar racen tenzij er toestemming is, zweren mag ook niet, motoren zijn kut, te veel regels, te veel green washing en het grote deel van het racen draait om de auto ipv de skills Pluspuntje is dan wel de jonge honden die punten pakken. Oh ja en Stroll is een papa's kindje. En dan worden de spanjaarden ook nog ondergewaardeerd door de teams (zie Sainz, Perez inbegrepen met een slechte afstelling) Ik weet niet zoveel van de regels af maar het lijkt willekeur als de ene wel in dezelfde bocht mag inhalen en afsnijden en de andere niet. Nee geef mij maar voetbal. Daar kan een vrouw zelfs buitenspel snappen (tenzij de keeper niet de laatste man is) | |
Peterselieman | maandag 21 oktober 2024 @ 00:14 |
Snap ik, maar imo is hij er klaar voor en verdient hij de credits om voor langere tijd bij RBR te zitten | |
SiGNe | maandag 21 oktober 2024 @ 00:14 |
Niemand maar teams met een Honda motor moeten 'm wel nemen. Komt dus neer op Aston Martin eigenlijk | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:14 |
Waarvan akte | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 00:16 |
Als Leclerc volgende race wint, en Norris pakt geen punten, is hij Norris voorbij in de stand ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:16 |
Whut? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 00:16 |
Dan ga je dressuursport kijken. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:16 |
Nogmaals: prima laat ze lekker vechten ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:17 |
Verder is Perez niet Spaans. Maar bedankt voor je waardevolle inzichten.. | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:18 |
Krijsen? | |
Peterselieman | maandag 21 oktober 2024 @ 00:18 |
Zeg je nu dat Norris een prutser is? | |
butz0rs | maandag 21 oktober 2024 @ 00:19 |
zweren? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 00:19 |
Uhm... nee...? ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:20 |
Engels letterlijk vertalen ![]() Maar eigen mening hoor ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 oktober 2024 @ 00:20 |
Het verschil had namelijk veel groter moeten zijn ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 oktober 2024 @ 00:21 |
Daar zijn clickbaitsites goed in ![]() | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:21 |
Nee, hij is alleen maar vol lof over Verstappen en hem aan het verdedigen. Ik denk dat 'ie ziek is. ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:21 |
Ik wel ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:22 |
Dat is dan een notebook van eerder dit weekend. Niet van na de race.. | |
SiGNe | maandag 21 oktober 2024 @ 00:22 |
In 2026 gaat Aston met Honda rijden, toch? Was altijd een publiek geheim dat Tsunoda er alleen maar zat omdat Honda de motorleverancier van RB was. En in het verleden zaten de Japanse rijders ook alleen in de F1 omdat ze een contract hadden met Honda. Het is geen zekerheid dat Aston ook met een Japanse coureur moet rijden maar helemaal uitsluiten kan je het ook niet. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 00:23 |
Ted moet naar bed. | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:24 |
Hij zegt gewoon dat Max binnen de regels bleef. De regels waar alle teams mee akkoord gingen voor het seizoen. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:24 |
Gelukkig spreek je jezelf al tegen nu. | |
Rnie | maandag 21 oktober 2024 @ 00:25 |
Hoe vind je zelf dat je act gaat? | |
trein2000 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:27 |
Technisch uiterst begaafde coureur maar mist net dat beetje extra killersmentaliteit dat exceptioneel goede rijders zoals een Verstappen of een Alonso dat hebben/hadden. | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:27 |
Waarschijnlijk is de tendens achter de schermen dan dat de straf gewoon terecht was. Zo klonk het bij Viaplay ook al. | |
SiGNe | maandag 21 oktober 2024 @ 00:28 |
Alleen is de rest van de zin belangrijker, je kan het voorlopig nog niet uitsluiten. Plus ervaring uit het verleden telt ook mee. | |
-XOR- | maandag 21 oktober 2024 @ 00:29 |
Is natuurlijk niet zo gek. Sjarrel zou dan ook 1 overwinning meer hebben. | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:30 |
Nouja, in voetbal weet inmiddels ook niemand meer wanneer het wel of niet bewust hands is. Penalties zijn vrij willekeurig en kaarten bepaald niet consequent. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:30 |
Alonso was en is niet exceptioneel goed. Vettel ook niet. Button ook niet. Hakkinen evenmin. En zo zijn er meer. Wie wél? Fangio, Schumacher, Verstappen. Om er een paar te noemen uit verschillende decennia. | |
Origami94 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:30 |
Goed punt | |
trein2000 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:33 |
Dat is subjectief natuurlijk ![]() | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:33 |
Ze vroegen het Verstappen zelf ook en die zei dat hij in 2017 zelfs van het podium werd gehaald vanwege inhalen buiten de baan, dus ja, hij vond de straf terecht. | |
ootjekatootje | maandag 21 oktober 2024 @ 00:34 |
Mooie start van Hamilton, eerste bocht zes man voorbij! Jammer dat die er in de tweede ronde uitlag. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:34 |
Dat denk ik niet eigenlijk. Degenen die ik noemde als niet exceptioneel zullen niet snel genoemd worden als "hoort bij de grootsten ooit". | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 00:36 |
Dan nog blijft het subjectief. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:36 |
Alles is subjectief als we zo gaan beginnen.. | |
THEFXR | maandag 21 oktober 2024 @ 00:37 |
voetballers zijn aanstellers, proberen de tegenstanders zoveel mogelijk kaarten aan te smeren, whahahah.... | |
ootjekatootje | maandag 21 oktober 2024 @ 00:37 |
Blijft een gaaf circuit daar en we vroegen ons af, dit was toch altijd een showtje na de wedstrijd? Met die bumping car en winnende wagen in de lift naar het podium? | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:38 |
Een "gust of wind" volgens Toto, want een coureur van zijn niveau vliegt niet zomaar van de baan. Bij Lewis is er altijd wel een excuus. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 00:38 |
![]() | |
Knurft-Zork3 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:39 |
F1 coureurs doen dan wel precies hetzelfde op de radio. ![]() | |
ootjekatootje | maandag 21 oktober 2024 @ 00:40 |
Volgens mij raakte de onderplaat de cerb verkeerd, en schoot die daarom weg. | |
trein2000 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:43 |
Maar om bij de grootsten ooit te horen heb je natuurlijk ook meer nodig dan exceptioneel goed zijn. Dat is ook een kwestie van juiste moment, juiste plek. Dat heb je niet alleen zelf in de hand. En andersom is ook waar, Hamilton hoort natuurlijk ook bij de grootsten ooit met zijn statistieken. Maar ik vind het toch echt geen exceptioneel goede coureur. | |
-XOR- | maandag 21 oktober 2024 @ 00:45 |
Brug stond ook open | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:45 |
Tja dat was wel binnenbochtje waar Kimi verder geen invloed had op het net buiten de baan gaan. Zonde was het wel. Maar over de straf dus verder weinig discussie. Over de vele regels rondom het inhalen des te meer. | |
-XOR- | maandag 21 oktober 2024 @ 00:46 |
Mwah, dat hij in zijn debuutjaar teamgenoot Alonso versloeg zegt wel wat natuurlijk, dan kun je echt wel iets. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:47 |
Ja, dat heb je wel. In die zin dat je talent dan opvalt, zelfs als je in een ongekend onbestuurbaar hok rijdt. En andersom. Dat laatste is de reden dat jij en anderen Hamilton niet als exceptioneel goede coureur zien. En bijv. Senna wél, al komt die niet in de buurt van de meeste WDC's. Dat hij veel te vroeg stierf hielp uiteraard ook wel. Maar in bijv. Ratzenberger heeft niemand ooit de grootste ooit gezien. | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:48 |
Hamilton is minder compleet dan andere groten. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:51 |
Je onderschrijft mijn punt, waarvoor dank. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 00:54 |
Oh het Hamilton bash kwartier is weer aangebroken | |
Radegast | maandag 21 oktober 2024 @ 00:56 |
Hoe lang kijk je al F1? | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 00:57 |
Weet ik. Toch zijn er momenten dat Hamilton toont dat hij tot de groten behoord hoor. Alleen zijn er ook momenten dat ie steken laat vallen waar je dat niet zou verwachten. Ik vind het wel jammer dat ik zijn eerste f1 jaren niet heb meegemaakt. Die hadden vast bijgedragen aan enigszins een ander beeld van hem. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 00:57 |
Jij? | |
ootjekatootje | maandag 21 oktober 2024 @ 01:00 |
Nee hoor, het is oprecht jammer dat hij als meervoudig kampioen niet met al die nieuwen kon strijden. Alonso hadden we ook niks aan. Ocon, Gasly, Bottas, Zhou en Stroll zijn redelijk in slaap gesukkeld. Hamilton eruit en Alonso heeft een rotbak. Tja, best een makkelijke race voor de nieuwe jongens. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 01:01 |
Ik bash Hamilton nergens hoor. Ik zeg slechts wat er gewoon gebeurd is. Ondanks zijn evenaring vh record aan WDC's van Schumacher zien velen Hamilton toch niet als 1 vd grootsten ooit. Dat heb ik niet verzonnen. En zo wordt Senna wél gezien. Met véél minder titels. Ook dat heb ik niet verzonnen | |
Radegast | maandag 21 oktober 2024 @ 01:06 |
Dat weet ik niet heel precies, maar één van de eerste herinneringen is aan Patrese die San Marino won in 1990. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 01:06 |
Ok, dan ik later. Keek eerst MotoGP (fan van Doohan) en stapte pas in 1994 over ![]() | |
Radegast | maandag 21 oktober 2024 @ 01:09 |
Maar je hebt Fernando Alonso dus bezig gezien in die Minardi? | |
Nebelwerfer | maandag 21 oktober 2024 @ 01:10 |
Ach, sws blijven die discussies persoonlijk. Als fans hebben we natuurlijk ook gewoon voorkeuren en stellen we allemaal andere eisen. Wel grappig vind ik het dat die “grootse” coureurs het niet zo hebben over een goat. Die weten waar ze zelf staan en hebben respect voor de anderen. Misschien niet tijdens hun race carrière, maar zeker wel erna. | |
Whiskers2009 | maandag 21 oktober 2024 @ 01:15 |
Nee, denk ik. Wellicht ook wel. Maar Lewis heb i.i.g. niet gezien in zijn beginjaren. Toen keek ik niet meer, ben ergens begin jaren 2000 tijdelijk gestopt met kijken. Ik kijk 30 jaar F1 met 20 jaar ervaring ![]() | |
SiGNe | maandag 21 oktober 2024 @ 01:43 |
Aan een kwartier hebben we lang niet genoeg... Alleen met Norris ben je binnen een kwartier wel klaar maar daar valt ook niet zoveel over te zeggen. | |
SiGNe | maandag 21 oktober 2024 @ 01:59 |
Schumacher heeft ook niet alle races eerlijk gewonnen... En waarom Senna zo geliefd is is omdat die een heel erg technische rijder was, die had aan 1 ronde genoeg om te zien wat het team aan de auto moest veranderen. Senna werkte ook echt samen met het team om de auto te verbeteren, dat is iets dat Lewis totaal niet heeft, die rijdt zelfs amper in de simulator "omdat hij dat niet leuk vind". Bij Verstappen zie je ook wel een beetje iets van Senna terug, vooral het consistente rijden maar ook Max weet waar het team zaken moet verbeteren, weet ie ook vaak binnen 1 ronde. Lewis gaf dit weekend gister al op na z'n slechte quali, "see you next weekend" zei hij toen al . Terwijl Russell helemaal achteraan moest starten en alsnog een nette P6 binnen wist te halen. | |
Rianne84 | maandag 21 oktober 2024 @ 06:49 |
Rianne84 | maandag 21 oktober 2024 @ 06:49 |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 06:58 |
Allebei van de baan af dus wat maakt het dan uit dan Lando inhaalt? Onzinregel en een onzinstraf voor Norris. | |
manny | maandag 21 oktober 2024 @ 07:00 |
Dat klopt. Echter: ook bij Viaplay werd er flink gemopperd op "de regels", want dit uit de baan duwen van je concurrent door gewoon geen enkele ruimte te laten en min of meer te "dive bomben" (deze bocht is er ook uitermate geschikt voor) zorgt voor zoveel discussie en is toch ook lastig uit te leggen... je mag je tegenstander er gewoon afrijden. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 07:06 |
Ik vind wel dat Norris gewoon coaching nodig had om Max te pakken. Ik had hem gewoon ingefluisterd: pak hem aan de binnenkant. Bocht 1 was daarvoor geschikt geweest. Norris had net moeten doen wat Max deed bij de start. Dat was de ultieme revanche geweest. | |
manny | maandag 21 oktober 2024 @ 07:08 |
Tevens aangaande Hamilton bashing: Als die Ferrari volgend jaar weer zo snel is, dan gaan we het zien. No more excuses, en hopelijk een 3 strijd om te titel, zonder 1 super dominant team. Ik ga er dan even van uit dat Red Bull niet zover een doodlopende weg is ingeslagen met het design, dat ze de auto ook weer stabiel supersnel kunnen krijgen. | |
TweedeKlum | maandag 21 oktober 2024 @ 07:09 |
Niet alleen van de regels weet je bar weinig, van de rest ook niet getuige bovenstaand gezwam. ![]() | |
manny | maandag 21 oktober 2024 @ 07:10 |
Goed punt. Team had dit kunnen voorkomen met wat aanwijzingen. Want buitenkant in die bocht is bijna gegarandeerd dit scenario, of een botsing en dan heeft McLaren het meest te verliezen. | |
PirE | maandag 21 oktober 2024 @ 08:03 |
Two wrongs don't make a right. In meest positieve geval hadden ze beiden een track limit gehad. Volgens mij zat Norris al op het maximum qua toegestane TLs, enige reden dat hij geen penalty kreeg was de omzetting van TL naar "leaving track and gaining advantage".* * Durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen, track limits en dergelijke turf ik zelf niet. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 08:37 |
Het evenement werd gesponsord door Disney? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 08:38 |
Tis nie waar! | |
Evenstar | maandag 21 oktober 2024 @ 08:41 |
Als ik het goed heb begrepen heeft Max een "track limit" aan zijn broek gekregen door die actie. Norris kreeg alleen straf voor "leaving the track and gaining an advantage" en zijn "track limit" voor die keer werd een soort van kwijtgescholden, omdat hij volgens de stewards niet echt anders kon en het vooral deed om een botsing te voorkomen. | |
Wienerschnitzels | maandag 21 oktober 2024 @ 09:10 |
Nog even het officiële document erbij gepakt maar eigenlijk slaat het gewoon nergens op, de regel is dus nu dat je als verdedigende partij gewoon een bocht na een lang recht eind moet divebomben zodat je altijd de apex hebt en de bocht erna niet meer uitmaakt of je die haalt of niet.![]() | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:17 |
Effectief wel inderdaad. Dus je kan zeggen: wat Norris deed was fout, maar Max ook. Dus die fouten heffen elkaar op en dus is de straf onzin. | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 09:19 |
Niet nu, dat is dus al heel erg lang zo. Daar gaat de meeste kritiek ook naartoe. Die zie je ook niet beargumenteren op wat voor manier dan ook dat de straf onterecht was. [ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 21-10-2024 14:04:16 ] | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:21 |
Veel publiek met hersencellen vindt deze straf natuurlijk onzin. [ Bericht 3% gewijzigd door ChevyCaprice op 21-10-2024 10:30:02 ] | |
Rianne84 | maandag 21 oktober 2024 @ 09:21 |
Als ze beiden fout zitten mag Norris profiteren ![]() | |
Adames | maandag 21 oktober 2024 @ 09:23 |
Nee, inhalen buiten de baan is fouter. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:24 |
2x min is plus. Zeker in de racerij moet je zo redeneren. Of je had Max ook 5s moeten geven. Was leuker geweest voor de championship ook. Was die namelijk achter Oscar geëindigd. Nu eindigt die hele race in 1 groot schandaal. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:24 |
Forcing off track is ook 5 seconden zoals we zagen eerder in de race. | |
Adames | maandag 21 oktober 2024 @ 09:25 |
Ik zou zeggen dat een tijdstraf geven omdat dat leuker is voor het kampioenschap, een veel groter schandaal is | |
Rianne84 | maandag 21 oktober 2024 @ 09:25 |
Ja 2x min is plus, in het voordeel van de verdediger. Dat is niks nieuws. | |
Netsplitter | maandag 21 oktober 2024 @ 09:26 |
Mclaren vind het een schandaal. De rest van de wereld is het allang vergeten. | |
Adames | maandag 21 oktober 2024 @ 09:26 |
Het was zijn bocht | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 09:27 |
Ik heb het idee dat ik dit allemaal wel eens eerder heb gezien... | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 09:29 |
Het schandaal dat we jankende kleine Zak Brown noemen. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:29 |
Nee, Max verdiende gewoon die 5s. Met of zonder Piastri in zijn penalty window. | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 09:29 |
Russell was de aanvallende partij die inhaalde nadat hij Bottas van de baan had geduwd. Straf is opgelegd omdat hij de plek niet teruggaf. Gasly is op precies dezelfde manier als Norris gestraft. Norris niet straffen was inconsequent geweest. De straf is voor inhalen buiten de baan. Daarom is Verstappen ook niet gestraft in de eerste ronde voor T12. Als het andersom was geweest, had je ook moord en brand geschreeuwd als het niet bestraft was. Je bent totaal niet in staat om neutraal naar dingen te kijken en het wordt eens tijd dat je dat beseft. | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 09:31 |
Two wrongs doesn't make it right. Dus dan beide beiden straf plus Norris nog een voor track limits. Zou hij zelfs achter Piastri geëindigd zijn ![]() | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 09:31 |
Dit is wel het mooiste van dit alles ![]() Die TL hing er ook nog. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:31 |
Ik als algemeen F1 liefhebber niet. Kan me er woest aan ergeren. Er is maar één iemand eigenaar van de bocht en dat is de eigenaar van het terrein zeg ik altijd maar 😜 Nee dat Max aan de binnenkant zit geeft hem geen recht om Lando van de baan af te bonjouren. | |
Rianne84 | maandag 21 oktober 2024 @ 09:33 |
De regel is niet waterdicht en Max maakt daar handig gebruik van, niks mis mee. | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 09:33 |
De regels zeggen van wel. Zie post #88 van het vorige topic. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:36 |
De eisen die staan gesteld in die regel is juist alles wat Max niet deed. Namelijk binnen de lijntjes. | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 09:38 |
Zeg kerel, leg je er bij neer. Je komt nu over of jij eigenlijk de gene bent die de alomvattende waarheid en regels bezit en de rest het fout heeft. Je hebt geen gelijk, en dat zien we in de uitslag. [ Bericht % gewijzigd door ChevyCaprice op 21-10-2024 09:38:20 ] | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:41 |
Valt mee toch? We komen hier om onze mening te geven. Kijk toen Max hier van het podium gegooid werd in 2017 was ook bijna heel Nederland het er niet mee eens. Maar het was wel de uitslag. Ik ben zeker niet iemand die zegt dat die de waarheid in pacht heeft, maar ik heb wel een vrij stevige mening regelmatig. Moet kunnen toch? Altijd binnen de fatsoensnormen die van kracht zijn natuurlijk ![]() | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 09:45 |
Je mening moet je altijd kunnen geven, tot een zekere hoogte. Dan kan het nogal overkomen als koppigheid. | |
JohnnyKnoxville | maandag 21 oktober 2024 @ 09:47 |
Als Max niet had hoeven verdedigen, was-ie ook niet buiten de baan gekomen. Eigenlijk had Norris nog eens 5 sec moeten krijgen voor "forcing driver off track". ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 09:47 |
Lewis deed dat ook in 2021. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:48 |
Hoop dat ik binnen die "bepaalde hoogte" blijf! | |
WheeledWarrior | maandag 21 oktober 2024 @ 09:49 |
Misschien moet Norris gewoon een keer een fatsoenlijke start maken. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:50 |
Wat ik het aller ergst vond in eerste instantie was dat Norris niet voor de switchback koos. Dan was Max de baan afgezoefd en was Norris er zo langs gereden ![]() | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 09:50 |
Het was een hele fatsoenlijke start. Alleen liet ie de deur open aan de binnenkant direct na de start ![]() | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 09:51 |
Dat laatste is in de F1 ook wel een gevaarlijke opmerking.. als de stewards het altijd bij het rechte eind hebben en je daar niet over mag discussiëren, valt een groot deel van de posts op dit forum weg ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:51 |
Het erge was: zijn start was ook perfect. Was net zo snel of misschien sneller weg dan Max. Maar vervolgens vergeet hij die binnenkant keihard dicht te smijten. | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 09:51 |
185,5 cm is wel goed genoeg. | |
franklop | maandag 21 oktober 2024 @ 09:51 |
Het levert in ieder geval weer discussie op. Die er eigenlijk niet zou moeten zijn | |
WheeledWarrior | maandag 21 oktober 2024 @ 09:52 |
Kortom: geen goede start dus. Het is meer dan alleen goed wegrijden bij het licht. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 09:52 |
De start was dit keer prima toch? De 1e bocht niet.. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:52 |
Discussie over dit soort dingen ga je altijd wel houden. Hoe je de regels ook vormgeeft. Blijft een arbitraire zaak. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 09:52 |
Norris mist nog het een en ander om WK te zijn. Max, Lewis, Vettel, etc hebben en hadden dat allemaal wel. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:54 |
Het wegrijden was goed. Dat was de start. Vervolgens het verdedigen was slecht. | |
JohnnyKnoxville | maandag 21 oktober 2024 @ 09:54 |
Ik kan er wel van genieten dat juist Max juist Norris zo lang er niet langs liet komen. Dat juist Red Bull juist McLaren ook nog met juist FIA-regeltjes verslaat. Als je Max met Red Bull wil verslaan, moet je niet je A-game brengen, maar je A++-game. Je rijdt niet tegen Bottas ofzo. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 09:54 |
Ik genoot ook van het gevecht. Was één van de belangrijkste battles van het huidige seizoen. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 09:56 |
Stewards hebben hun oordeel geveld. Door naar Maxico ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 10:00 |
Nu aan ons de beurt ![]() | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 10:00 |
De stewards, Sky, F1TV, Viaplee, diverse online media. Het komt niet vaak voor dat ik die allemaal hetzelfde zie zeggen. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 10:00 |
Die in Oostenrijk was ook een belangrijke battle. Als Norris dit jaar niet wk wordt, dan leert hij dit seizoen om volgend seizoen wel te worden. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 10:01 |
Ik denk volgend jaar ook niet, als het dit jaar niet lukt. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 10:02 |
Nieuw seizoen, nieuwe kansen. Zal wel leuk zijn als 4 teams voor het kampioenschap strijden. | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 10:02 |
Volgend jaar bouwt Red Bull weer een ruimteschip. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 10:03 |
Maar er wordt dan gezegd dat Piastri die capaciteiten wel heeft, maar die reed echt volledig anoniem rond dit weekend zeg.. dat kun je niet hebben als je echt wil strijden voor de titel | |
shiz | maandag 21 oktober 2024 @ 10:05 |
🏎️💨 RACEWEEK | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 10:05 |
Dat sowieso. Dat zou dan wel weer tof zijn ![]() Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze Norris voortrekken als het om de titel gaat. Blijkbaar krijgt Norris dus eerst alle upgrades voordat Piastri ze krijgt. | |
Elan | maandag 21 oktober 2024 @ 10:06 |
Max en Norris was vermakelijk, maar wel in de marge. Ferrari heeft het echt goed voor elkaar. | |
WheeledWarrior | maandag 21 oktober 2024 @ 10:06 |
Lijkt me niet handig als de races gewoon op planeet Aarde zijn. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 10:07 |
Ferrari was echt van een ander niveau. Terechte winnaars. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 10:08 |
En ChevyCaprice heeft ook zijn oordeel geveld ![]() | |
quo_ | maandag 21 oktober 2024 @ 10:09 |
Zo is het, ook keurig beschreven hier;
| |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 10:09 |
En die is, verrassend genoeg, helemaal de andere kant op! Gelukkig is daar die balans | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 10:10 |
True. De vraag is alleen wel voor of ze dit weten vol te houden. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 10:11 |
"helemaal de andere kant"? Van wat? Van de stewards? Volgens mij zegt juist iedereen dat die hele regels onzin zijn. Ik ben daarin dus niks anders. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 10:11 |
Plus eerste ronde van de race, dan is de wedstrijdleiding meestal nog wat coulanter. | |
quo_ | maandag 21 oktober 2024 @ 10:12 |
Die Norris begint een zielig figuur te worden i.p.v. die aardige jongen.De fout die Max maakte levert een TL op en je bent zelf een sukkel als je daar nog een keer weer buiten om gaat. | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 10:13 |
De rekensom die zich begint te ontvouwen: 354-297 = 57 punten voorsprong tussen 1 en 2 in het kampioenschap. 5 wedstrijden en 2 sprints te gaan is maximaal (2*8)+(5*26)=146 punten te behalen. Nummer 1 moet dus 89 punten scoren. Afgerond moet de nummer 1 per weekend 18 scoren. Let wel, dit zijn ook de punten die de nummer 2 niet binnen haalt. Iedere keer wanneer de nummer 2 eventueel niet met het maximale aantal punten naar huis gaat, zijn dit ook punten die meetellen. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 10:15 |
Dit is een ingewikkelde rekensom! | |
Caland | maandag 21 oktober 2024 @ 10:16 |
De strijd om het kampioenschap lijkt me ook niet echt gerommel in de marge. | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 10:20 |
[Aad de Mos modus] Door de sprint even iets ingewikkelder maar eigenlijk vrij makkelijk. Je telt de punten van de nummer 1 + de punten die de nummer 2 niet heeft behaalt Afgelopen weekend dus: Nummer 1: sprint winst, 8 punten + race nummer 3, 15 = 23 eigen punten Nummer 2: sprint 3, (8 was het maximale, 6 gescoord=) 2 punten + race 4 (26 was het maximale, 12 gescoord=)14 punten niet binnen gehaald. 23+14=37 punten 'gescoord' [/Aad de Mos modus] | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 10:23 |
Dat kunnen pas achter als Perez goed presteert. Tenzij hij zijn afscheid aankondigt volgende week. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 10:25 |
Doet er niet toe. Oordeel van de stewards is wat er telt ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 10:25 |
Ben ik ook wel benieuwd naar. | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 10:26 |
Perez gaat niet meer presteren voor een langere periode. Sowieso had Red Bull wel meer positie 1 en 2 mogen bezetten. Perez heeft genoeg tijd gehad . | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 10:27 |
Je kan heel snel van hero naar zero gaan, Leclerc weet dat maar al te goed. Ik denk dat dat niet ondenkbaar is. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 10:28 |
Red Bull heeft straks wel meer windtunneltijd voor de ontwikkeling van de auto. Gezien de huidige stand van het kampioenschap. | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 10:29 |
Klopt, maar dan alsnog vraag ik mij af of Perez het nog in zich heeft om er voor te zorgen dat Red Bull 2 podium plekken zal bezetten. | |
PirE | maandag 21 oktober 2024 @ 10:31 |
Colapinto zal ook wel blikjes Red Bull verkopen in Latijns-Amerika. Perez was de enige voor die regio maar nu is daar een optie voor. Ik zie het niet gebeuren maar puur voor de marketing kan het interessant zijn. | |
byah | maandag 21 oktober 2024 @ 10:31 |
Ik hoop echt dat ze Perez nog voor het eind van het seizoen vervangen | |
PirE | maandag 21 oktober 2024 @ 10:32 |
Zeker als ze 3e eindigen. | |
Netsplitter | maandag 21 oktober 2024 @ 10:35 |
Dat zie ik niet gebeuren. Zal pas na het seizoen gebeuren als het gaat gebeuren. | |
Elan | maandag 21 oktober 2024 @ 10:38 |
Dat is amper nog een strijd te noemen. Het was even spannend maar Max gaat met een straatlengte kampioen worden. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 10:41 |
Die kans lijkt me ongeveer 0,0 | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 10:42 |
Perez maakt gewoon ook nog 2025 af denk ik. | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 10:45 |
Ik geef het een 0,1. Minimaal kansje moet je altijd open houden. | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 10:45 |
En wat is de reden dat Perez nog kan blijven? Kwaliteiten of dat hij flink wat geld weet in te brengen door al die Mexicaanse fans? | |
Elan | maandag 21 oktober 2024 @ 10:47 |
Lawson een kans geven zou wel tof zijn. Maar ik vrees dat er inderdaad grotere commerciële belangen spelen om Perez te laten zitten. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 10:47 |
1 hele belangrijke (denk ik) is dat die Max cruciaal heeft geholpen bij het kampioenschap 2021. Voor de rest geld geld en ook nog geld. | |
schommelstoel | maandag 21 oktober 2024 @ 11:11 |
Hoe lang kunnen ze daar nog op teren? | |
alpeko | maandag 21 oktober 2024 @ 11:17 |
Bottas zit toch ook niet meer bij Mercedes? | |
WheeledWarrior | maandag 21 oktober 2024 @ 11:17 |
Perez is een vriendje van Horner, hij zeurt niet en hij is commercieel interessant. Ziedaar waarom hij lekker in die Red Bull mag blijven zitten. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 11:17 |
Hierna nog één seizoen. Dan is het uit met de pret. | |
opgebaarde | maandag 21 oktober 2024 @ 11:19 |
De jaren dat de coureur die kampioen wordt en het team niet het constructeurskampioenschap wint komt al niet zo vaak voor. Ik vergeet er vast een paar (of meer): Surtees 1964 Rosberg 1982 Schumacher 1994 Hakkinen 1999 Hamilton 2008 Verstappen 2021 Alleen er is maar een jaar dat het team zelfs geen tweede geworden is en dat is 1982 Rosberg waar zijn team Williams zelfs maar vierde werd. De kans dat 2024 hierbij komt is groot | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 11:32 |
Als hij dat jaar beter had gepresteerd was dat helemaal niet nodig geweest. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 11:32 |
Even los van de vraag of Lawson de kwaliteiten heeft, moet je hem niet aan willen doen om hem meteen in de RB te zetten na een paar F1-races. Dan is de kans groot dat je hem kapot maakt met Max naast hem. Dan had je hem als RB/AT vanaf het begin van 2024 in de AT moeten zetten zodat hij Tsunoda echt naar huis kon rijden. Dan is alsnog de vraag of je klaar bent voor een plek naast Max, maar nu heeft hij 4 (?) races F1-ervaring.. | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 11:34 |
6. Vorig jaar 5 en nu 1. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 11:36 |
Feit blijft dat hij Max heeft geholpen. | |
Droopie | maandag 21 oktober 2024 @ 11:48 |
Helmut en Horner zijn geen pannenkoeken, dus ze zullen een reden hebben om Perez te behouden. Pas geleden zag ik een podcast met Newey en die vertelde hoeveel stress er in een team zit gedurende een seizoen, na Silverstone 2021, met Vettel/ Webber, pers, slechte updates etc etc. Met Perez heb je niet zoveel gezeik en Max kan het prima in zijn eentje af. Hoewel Perez nu zo slecht is, dat je voor lul komt te staan. Dus ik snap het wel, Max zal echt niet zoveel stress krijgen als een Russel of Sainz erbij komt, echter de rest van het team zit vandaag de dag niet te wachten op een heftige team battle. Tis een keuze en die pakt niet eens zo heel slecht uit. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 11:50 |
Dan mag je als dank eeuwig in de auto blijven zitten? | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 11:51 |
Mja, het kost je dit jaar gewoon de titel bij de constructeurs | |
Droopie | maandag 21 oktober 2024 @ 11:55 |
Misschien wel, misschien geeft de data aan dat de auto echt heel slecht was. Volgend jaar Tsunoda erin, 1 opdracht meegeven (Max zijn auto niet aanraken) en dan hebben ze er gelijk miljoenen fans bij. In Japan, maar ook heel veel fans erbuiten die zijn rijstijl en fratsen wel gaan waarderen. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 11:58 |
Max mag van mij na al die jaren weleens weer een fatsoenlijke teamgenoot hebben. Hij heeft het lang genoeg makkelijk zat gehad. Lawson erin graag ![]() Yuki zeker niet hoop ik. Die verdient het niet | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 12:00 |
Maar je punt over die rust in het team, klopt wel zeker. Met Perez is er gewoon nauwelijks gezeik. Hij kent zijn plek wel. WCC komt hiermee inderdaad wel in het geding, maar de WDC is het belangrijkst lijkt het. En die lijkt vrij veilig. | |
WheeledWarrior | maandag 21 oktober 2024 @ 12:02 |
Tsunoda is het ook niet hoor. | |
Droopie | maandag 21 oktober 2024 @ 12:03 |
Lawson mag eerst kilometers gaan maken, anders eindigt hij net als Albon. Ook hij kwam in dezelfde podcast aan t woord, het is stress, stress en nog eens stress. Rijden is bijna een bijzaak aan het worden in dat wereldje. | |
Origami94 | maandag 21 oktober 2024 @ 12:03 |
Je moet als team ook elkaar kunnen uitdagen. Perez zit er goed, die hoeft niet meer te strijden om het kampioenschap. Maar wat gaat Max toen als het team zich niet meer ontwikkeld? | |
Origami94 | maandag 21 oktober 2024 @ 12:05 |
Ik weet niet of het van de regels mag maar je kan toch ook Lawson en Tsunoda afwisselen in de tweede Red Bull? | |
Droopie | maandag 21 oktober 2024 @ 12:06 |
Vanaf minuut nummer 7, newey kan je hier ook vinden. ![]() | |
Droopie | maandag 21 oktober 2024 @ 12:12 |
Klopt. Maar er werken volgens mij 1200 mensen in dat team en zijn teamgenoot vind ie waarschijnlijk alleen belangerijk om de mediaoptredens. Anders had ie misschien wel specifiek gevraagd om een Alonso of Hamilton naast hem neer te zetten. Dat laatste is een aanname, maar als Max of het team de 2e rijder een andere rol hadden willen hebben zouden ze daar wel op geanticipeerd hebben. | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 12:36 |
De regels hebben het over maximaal 4 coureurs per team, dus ja, dat kan. | |
PzKpfw | maandag 21 oktober 2024 @ 12:46 |
Beter schuiven ze Tsunoda door naar Red Bull. Red hij het wel is dat mooi meegenomen, presteert ie niet gooi je hem eruit en kun je Lawson altijd nog doorschuiven voor het 2026 seizoen en komt er ruimte voor nieuw talent. | |
PirE | maandag 21 oktober 2024 @ 12:56 |
WDC is voor Red Bull belangrijkste. WCC is vaak belangrijk als er een automerk achter zit en voor de fabriek ivm bonussen. Maar bonussen kan je ook koppelen aan WDC ipv WCC. Strategisch is WDC icm p3 in WCC het beste. Dan heb je een titel en extra tijd in de windtunnel vs de concurrentie die op P1 en P2 eindigen. Best een slimme tactiek omdat de teams in dit tijdperk van de budgetcap gewoon makkelijk winstgevend draaien. En de meeste sponsors zullen ook gewoon tevreden zijn met WDC. Waarschijnlijk is Zak Brown weer ziedend als het scenario waarin Verstappen WDC wint en het team 3e wordt in WCC uitkomt. Dan is de extra tijd in de windtunnel ineens oneerlijk volgens Temu Wolff. | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 oktober 2024 @ 13:07 |
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10665353/ Dit vind ik toch getuigen van een dusdanig stuitende domheid en naïviteit dat ik het haast ongelofelijk vind. ‘We dachten dat Verstappen onderzocht zou worden en gaven Piastri opdracht om het gat te dichten’. Krijgt McLaren niet de internationale feed door? Het was toch duidelijk dat Norris onderzocht werd? En op basis waarvan zou Verstappen een straf moeten krijgen als Norris er aan met de positie vandoor is? Nee, op deze manier wordt het nooit wat bij McLaren. Maar ze zijn daar zo druk met anderen dat ze volgens mij geen enkele zelfreflectie meer hebben. | |
Nieuwschierig | maandag 21 oktober 2024 @ 13:10 |
Norris zit niet in de positie dat hij zich van de baan kan laten rijden door een Tboner Maar misschien had hij dat dit keer wel moeten doen om de boel op te schudden. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 13:10 |
Mercedes 2021 all over again. | |
Droopie | maandag 21 oktober 2024 @ 13:12 |
Ik ben van mening dat beide heren geen straf verdiende, voornamelijk omdat het fantastisch racen was. Dat gezegd hebbende, ik denk dat ze allemaal dachten dat Norris er niet nog een keer langs was gekomen. Ik betwijfel dat namelijk heel erg, dan maar de gok wagen dat de stewards geen actie ondernemen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 oktober 2024 @ 13:15 |
Maar het was toch vrij snel duidelijk dat Norris onderzocht werd? Dat stond toch gewoon in beeld? De naïviteit dat je helemaal niet verdacht bent snap ik echt niet. In beginsel haal je in buiten de baan. Welke andere omstandigheden er zijn doet er dan even niet toe. Het inhalen is sowieso niet OK. Je kunt dan nog stellen dat je van de baan af geduwd bent en dan wachten op een straf voor Verstappen. Maar denken dat je gewoon door kunt en zelfs nog een straf voor Verstappen verwachten..?! | |
Droopie | maandag 21 oktober 2024 @ 13:19 |
Ja, t was noted, maar toen waren er nog maar 4 rondes over? Nu weet ik ook niet hoe de banden eraan toe waren van Norris na die rondes in die S-bochten. Zag er zo spectaculair uit, maar in de vuile lucht zo trappen kan het best zijn dat het beste eraf was. Snap eigenlijk niet waarom ik vooraf dacht bah Austin. Wat een fantastische baan is dat eigenlijk. | |
Gremen | maandag 21 oktober 2024 @ 13:20 |
Volgens mij dacht Noris zelf al dat hij fout zat, want het leek erop dat hij daarna op het rechte stuk de positie wilde terug geven. Alleen kreeg hij toen een bericht binnen van het team met dat het wel goed zat en gaf hij gauw weer gas. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 13:24 |
Het moment dat je buiten de baan zit moet je eigenlijk al je inhaalactie staken ivm risico op penalty vind ik. | |
Managarm | maandag 21 oktober 2024 @ 13:28 |
dan verdiende Norris er ook nog 5 voor moving under breaking. | |
greysbones | maandag 21 oktober 2024 @ 13:34 |
en zijn TL's daar klopte ook niks van | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 13:37 |
Blijkbaar vonden ze dat niet nodig om er nog eens 5 seconden bij te doen. Staat ergens in het document, is in deze reeks ook gedeeld. | |
greysbones | maandag 21 oktober 2024 @ 13:38 |
koekoek ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 21 oktober 2024 @ 13:38 |
Snap ik ook wel. Anders zou je 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 13:39 |
Deels eens. Want de vergrijpen staan wel los van elkaar. Track limits en leaving the track and gaining advantage. Subtiel verschil, dus vandaar maar 1 straf dan. | |
Vliegbaard | maandag 21 oktober 2024 @ 13:41 |
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit serieus is. Ook McLaren heeft toch -tig mensen die andere teams in de gaten houden en de livestream bekijken. In het kader van consequent straffen was het volgens Sky al heel snel duidelijk dat Norris een straf zou krijgen, dat was al voordat ze de tweede DRS-zone in reden. Het lijkt mij toch ook dat de coureurs via de boordradio de straffen van andere coureurs mee krijgen en de reden waarvoor. Met net wat meer venijn en slimmigheid had Norris Max direct voorgelaten vóór het DRS detectiepunt om vervolgens in bocht 1 met DRS binnendoor te gaan. Als er al een mogelijkheid was geweest voor Norris om Max in te halen dan was dat het wel want ik denk dat Max zijn positie anders tot het eind had kunnen verdedigen. | |
OmniRocket | maandag 21 oktober 2024 @ 13:41 |
En dan daar net de tijd verloren zijn om 5 seconden voorsprong op verstappen te hebben :-D | |
greysbones | maandag 21 oktober 2024 @ 13:41 |
dus voor de volgende zit je aan je limiet qua tl's kun je beter iemand naast de baan in halen dan krijg je maar 1 straf ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 13:42 |
En dat is precies wat Norris mist en Max beheerst. Plus dat Max ook minder te verliezen heeft. Gaan ze er samen af, tja jammer. Nu is de schade zelfs groter als je naar punten kijkt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 13:43 |
Ik had ook liever 2 straffen gezien ![]() Maar ik ben geen steward ![]() | |
Origami94 | maandag 21 oktober 2024 @ 13:48 |
Mclaren dacht dat Verstappen ook over de lijn was. Anderzijds wat is het verschil met Oostenrijk? Norris was daar een ronde voordat het ongeluk gebeurde voor de apex, Verstappen haalt in buiten de baan om en krijgt geen straf want de FIA vond het goed. | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 13:52 |
Nee. Die van gisteren ging over tracklimits. RBR dacht dat bij de mislukte inhaalactie Lando TL nummer 4 had gescoord. Maar dit was deemed by the stewards als leaving the track and gaining an advantage en werd ingewisseld voor de tracklimits. Dat was bocht 12. In de volgende ronde deed hij dat in bocht 1, dat was moving under breaking. Lando keek duidelijk in de spiegel, lette op het sluiten van de DRS flap van Max zodat hij wist dat hij ging remmen, en ging toen agressief en plotseling 20 meter naar links. Dat is officieel niet onderzocht geweest. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 13:54 |
Dat laatste heb ik dan gemist of ik zat niet goed op te letten ![]() | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 13:56 |
Dan krijg je alsnog een 2e straf bij je volgende TL natuurlijk, dat is dan niet opeens weg ![]() | |
Adames | maandag 21 oktober 2024 @ 13:56 |
Wat heb je aan meer tijd in een zwaar verouderde tunnel | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 13:58 |
6:08 | |
greysbones | maandag 21 oktober 2024 @ 14:08 |
Frank1893 | maandag 21 oktober 2024 @ 14:15 |
Ook Ted is het eens met de stewards | |
PirE | maandag 21 oktober 2024 @ 14:24 |
Ik vond die beweging op het rechte stuk een stuk gevaarlijker. Snap niet dat daar niet meer discussie over is. Zag er behoorlijk gevaarlijk uit omdat hij hem echt aggressief naar links gooide als reactie op een beweging van Verstappen. Het is heel even aangestipt in de post-race, dat die move niet legaal is, maar daarna gingen ze snel verder over die penalty. | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 14:40 |
Hoe vaker ik het zie, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Lando hier ook een straf voor had moeten krijgen. Het is gewoon zichtbaar een bewussie omdat hij in de spiegels kijkt wat Max aan het doen is en daarna hard zn auto naar naar de andere kant van de baan gooit 'while breaking'. Had Lando nog een plek gescheeld. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 14:47 |
Oog van de naald. | |
VEM2012 | maandag 21 oktober 2024 @ 14:47 |
Ik denk dat Lando al genoeg is genaaid gisteren... | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 14:48 |
Ach, Max heeft ook wel eens meerdere straffen in 1 race gehad toch? En recent Magnussen en Ocon. Dus Norris zou hier net zo goed voor gestraft kunnen worden, alleen is dat niet gebeurd. | |
Managarm | maandag 21 oktober 2024 @ 14:50 |
Ik noem expres een gevaarlijke actie doen en een straf krijgen niet naaien, als Max dit had gedaan dan was de wereld te klein: reckless and dangerous driving. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 14:50 |
"HE DID A VERSTAPPEN!" | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 14:55 |
Dan hadden ze Piastri kunnen vragen om wat te vertragen, die had genoeg ruimte achter zich (Tenzij het pas heel laat of na de race uitgedeeld zou zijn) | |
VEM2012 | maandag 21 oktober 2024 @ 14:56 |
Ik vind dat gisteren Max een straf had moeten krijgen voor het van de baan af drukken van Lando en niet Lando omdat hij voor Max aan de kant ging. Daarom ben ik van mening dat Lando is genaaid. Sowieso zit ik met verbazing te kijken naar de beslissingen. Eerst de spoilers van McLaren waar niet tegen werd opgetreden. Nu weer was het Red Bull die kennelijk iets gedaan hadden wat tot niets anders leidt dan niet meer doen (waarschijnlijk omdat ze hetzelfde gedaan hebben bij McLaren en het wat al te dol is om dan wel hard te zijn tegen RB). Het heeft weer alle schijn van dat men het vooral tot de laatste race spannend wil houden. | |
ESF1Gamer | maandag 21 oktober 2024 @ 14:58 |
| |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 14:59 |
Dan hadden ze juist Max moeten straffen gisteren.. | |
Evenstar | maandag 21 oktober 2024 @ 14:59 |
Dat was echt HEEL gevaarlijk en wat mij betreft meer een straf waard dan al het andere bijelkaar. Dat kon echt zo fout aflopen wat Norris daar deed. | |
Evenstar | maandag 21 oktober 2024 @ 15:03 |
Volgens de regels had Max recht op de baan, dus er kan daarom geen sprake zijn van dat hij Norris van de baan drukte. De vleugels van McLaren, hoe irritant het ook mag zijn, komen door alle testen, dus wat moet de FIA dan doen? RB heeft helemaal niks fouts gedaan. De andere teams waren bang dat RB misbruik zou kunnen maken van iets en FIA heeft geconcludeerd dat dat niet mogelijk is, case closed. | |
Managarm | maandag 21 oktober 2024 @ 15:04 |
Ja, daar lijkt het wel op ja, je mag blijkbaar zonder problemen met een illegale vleugel rondrijden. Bij Red Bull hebben andere teams over iets geprotesteerd, maar de FIA heeft niets kunnen vinden. Vind je overigens dat Lando een straf had moeten krijgen voor het moving under breaking? | |
Evenstar | maandag 21 oktober 2024 @ 15:05 |
Als je de beelden rond 6:10 per seconde bekijkt zie je dat de snelheid van Norris terugloopt, terwijl hij die beweging maakt. Het is zo duidelijk dat het onder (af)remmen is en echt levensgevaarlijk. Hij begint rond 292 te bewegen en als zijn beweging is afgelopen zit hij al onder de 200. | |
Managarm | maandag 21 oktober 2024 @ 15:05 |
Stond er niet zoiets in het reglement als the spirit of the game of iets dergelijks. Ze hebben het wel degelijk aangepast want de FIA had anders wel maatregelen genomen, dus dat er geen grond was is dus niet waar. | |
Evenstar | maandag 21 oktober 2024 @ 15:10 |
Ik vind trouwens ook wel dat er iets verzonnen mag worden op de +5s regel. Stel race was 2 rondjes langer .... Norris had dan kunnen wegkomen door een "illegale" move, buiten de baan inhalen en dan 5s weglopen, terwijl hij op de normale manier er niet langs kwam. Ze moeten echt die plaats verplicht teruggeven en anders DQ in dat soort situaties, want anders kom je er wel eens mee weg en dat lijkt mij nou niet echt de bedoeling. | |
VEM2012 | maandag 21 oktober 2024 @ 15:22 |
Dan zou ik die situatie nog eens goed moeten bekijken. Heb ik gisteren niet goed meegekregen. | |
WheeledWarrior | maandag 21 oktober 2024 @ 15:24 |
Schumacher kwam toch ook ooit weg met een drive-thru, die deed hij in de laatste ronde en ging toen in de pits meteen over de finish, of hoe zat dat ook alweer ![]() | |
Origami94 | maandag 21 oktober 2024 @ 15:25 |
- Max kreeg geen straf in Oostenrijk voor hetzelfde vergrijp waar Norris gisteren wel een straf voor kreeg. En achteraf zei de FIA in Oostenrijk, eigenlijk moesten we Max daarvoor straffen. Wat resulteerde in een DNF voor Norris toen het misging. Formule 1 is geen serieuze sport en de stewards die vrijwillig hun werk doen met de vele regels en willekeur erbij gaat het zo houden [ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 21-10-2024 15:29:44 (hoeft niet persoonlijk te worden) ] | |
Origami94 | maandag 21 oktober 2024 @ 15:26 |
Overigens zou ik het er wel mee eens zijn na Silverstone 2021 ![]() | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 16:02 |
Jep. Alles leuk en aardig Evenstar, maar waarom nu al je kerst UI. Het is nog niet eens wintertijd... | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 16:05 |
Op Silverstone ja. Was legaal op dat moment door een maas in de regels die op Silverstone in de praktijk kwam. Werd hem niet in dank afgenomen. Maarja, legaal. | |
RealistAtheist | maandag 21 oktober 2024 @ 16:26 |
Dat kwamen de vleugels van Red Bull ook 2? of is het alweer 3? Jaar geleden. Toen besloot de FIA doodleuk de manier van testen halverwege het seizoen ineens volledig te veranderen. Bijzonder was dat wel toen. ![]() | |
Red_85 | maandag 21 oktober 2024 @ 16:35 |
Meest bijzondere was het voorval van de benzineleidingen van Ferrari. Keihard valsgespeeld, veel voordeel van gehad, moesten het aanpassen, nooit meer wat van gehoord. Geen enkel negatief effect. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 16:51 |
Zo zal RB vast ook met zaken “weggekomen” zijn de afgelopen jaren, het wordt nu gebracht alsof RB overal het slachtoffer is.. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 16:55 |
Iedereen zoekt de grenzen op. Ergens kan ik er wel om lachen. Zodra er bij 1 team iets gevonden is, wordt er vrij snel bij een ander team ook wat gevonden ![]() | |
Zorro | maandag 21 oktober 2024 @ 16:57 |
Dat sloeg ook helemaal nergens op. Hij moest de straf binnen drie ronden doen en deed dat in de laatste ronde en finishte in de pits. Maar wat mij betreft doe je dan de straf dus NA de finish (Dus eigenlijk: Niet) en voldoe je niet aan de regels, OF je bent op dat moment nog niet gefinisht en anderen rijden je voorbij. Compleet van de pot gerukt. | |
Managarm | maandag 21 oktober 2024 @ 17:04 |
Misschien had Max die vleugel van Norris een paar races eerder moeten aanraken, werkte bij Lewis ook ![]() | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 17:08 |
Ze hebben daarna een paar jaar beduidend minder gepresteerd. | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 17:09 |
En is daarna meteen aangepast, dat als het in de laatste ronden gebeurt er een tijdstraf volgt. | |
Starflyer | maandag 21 oktober 2024 @ 17:12 |
En sindsdien wordt het elke keer bestraft. Wat niet bestraft werd de afgelopen race en sprintrace is het aan de binnenkant inhalen en je tegenstander van de baan duwen, wat sinds dit jaar duidelijk in de regels is opgenomen dat het niet mag. Het werd alleen bestraft als je de ander raakte (Russell en Tsunoda). | |
Zorro | maandag 21 oktober 2024 @ 17:56 |
Ja maar ik vraag me nog altijd af WAT er is aangepast. Je bent gefinisht of je bent het niet. Ik zie niet wat daar voor een misverstand over kan bestaan. | |
Marcoss | maandag 21 oktober 2024 @ 18:19 |
Hij finishte tijdens het uitvoeren van z’n straf, iets dat waarschijnlijk niet expliciet in de regels is genoemd.. dat hij gefinisht is, kan inderdaad geen misverstand over zijn | |
Wienerschnitzels | maandag 21 oktober 2024 @ 18:19 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Wienerschnitzels op 21-10-2024 18:21:37 ] | |
Nober | maandag 21 oktober 2024 @ 18:50 |
Wienerschnitzels | maandag 21 oktober 2024 @ 18:59 |
Doe mij de analyse van Davidson maar. | |
Managarm | maandag 21 oktober 2024 @ 19:04 |
Ze kunnen analyseren tot ze een ons wegen, straf is gegeven, klaar. | |
StephanL | maandag 21 oktober 2024 @ 19:09 |
Viaplay In de slipstream helemaal op Youtube Toch maar hier. Staat hier beter. | |
Tarado | maandag 21 oktober 2024 @ 19:10 |
Dit ja en de teams die een slimmigheidje niet hebben zijn allemaal NSBer genoeg om er wat van te zeggen bij de FIA, daar doet Red Bull net zo hard aan mee. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 19:13 |
Leuk ![]() | |
Tarado | maandag 21 oktober 2024 @ 19:23 |
Kees mag ik wel, niet altijd met hem eens maar hij heeft er een leuke kijk op. | |
-XOR- | maandag 21 oktober 2024 @ 19:28 |
Volgens de Engelsen zit de FIA al 4 jaar bij RB in de zak. De waarheid zal ergens in het midden liggen. | |
Wienerschnitzels | maandag 21 oktober 2024 @ 19:28 |
2 jaar? ![]() | |
Tarado | maandag 21 oktober 2024 @ 19:34 |
De Engelsen? het was een engelsman die de straf aan Norris gaf, Verstappen weet gewoon heel goed hoe de regels zijn en deed net op tijd een dive bomb om er voor te zitten bij de apex. Dat Norris en McLaren niet slim genoeg zijn om die plek terug te geven en het gewoon weer opnieuw proberen is aan hun, zowel hij als z'n team missen vooralsnog net dat beetje extra dat nodig is. | |
-XOR- | maandag 21 oktober 2024 @ 19:36 |
Het Engelse publiek, daarbij opgezweept door wat pundits en Toto. Dat gelooft echt dat het allemaal een groot complot is. Bovendien zijn ze ervan overtuigd dat ze zelf enorme engeltjes zijn en altijd worden genaaid door de smerige streken van tegenstanders uit landen met een lagere sportieve moraal. Norris heeft het gister weer voor elkaar gekregen om met een snellere wagen dan Verstappen achter hem te finishen. | |
Tarado | maandag 21 oktober 2024 @ 19:37 |
Ik weet wel hoe Engelsen zijn, ze vinden het leuk als anderen meedoen maar die mogen niet winnen. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 19:40 |
Echt zo'n stereotype boomer. Vond Silverstone 2021 een race-incident, en vond de straf voor Norris gisteren onterecht ![]() Geweldig ![]() | |
Tarado | maandag 21 oktober 2024 @ 19:42 |
Daarom zeg ik, niet altijd met hem eens ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 19:43 |
Over Norris 5s had die gelijk vond ik. Silverstone 2021 was wel Lewis. Maar goed, hij heeft er een frisse kijk op. Mooi om te zien. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 19:44 |
Maar goed sowieso kan je het nooit met iemand 100% eens zijn. Je komt altijd wel wat tegen waar je anders tegenaan kijkt, zeker bij iemand wiens baan het is om meninkjes hier en daar eruit te gooien. | |
Tarado | maandag 21 oktober 2024 @ 19:45 |
Het ging hem meer om de regel, die is absurd, dat ben ik wel met hem eens, maar als je ze zo hebt moet je het toepassen, al zijn ze daar ook weer inconsequent in. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 19:54 |
Geinig wat Rudy zegt trouwens, namelijk wat ik ook zei over Norris: had nou die deur dicht gegooid in bocht 1! (ronde 1) ruimte genoeg. | |
Wienerschnitzels | maandag 21 oktober 2024 @ 20:00 |
Lando is een snelle coureur maar of het nou een goede coureur is begin ik me wel wat af te vragen. Met die starts maar ook met aanvallen, het is het allemaal net niet in vergelijking met de echte top. | |
ChevyCaprice | maandag 21 oktober 2024 @ 20:06 |
Hartstikke snel, maar zijn racecraft valt me wel redelijk tegen als die om topposities strijdt. Start bij de sprint was top, maar dat gehannes gister snapte ik weer niks van. Hij had alles kunnen voorbereiden tot in de puntjes, en nog wil het maar niet lukken. Zo zonde dit allemaal. | |
opgebaarde | maandag 21 oktober 2024 @ 21:19 |
Dat ze verwachtte dat Verstappen een straf zou krijgen is een spelletje. Als Verstappen een straf zou hebben verdiend zonder dat er contact was, dan was dat allereerst een unicum geweest. Daarnaast verloor Verstappen zijn positie dus dan zou het buiten de baan inhalen van Norris door de vingers gezien worden en was dat al als voldoende straf gezien. Als mclaren/Stella echt dachten dat Verstappen gestraft zou worden, dan hadden ze voor de veilige weg moeten kiezen en Norris opdracht moeten gegeven om de positie terug te geven (zoals hij ook direct leek te doen). Norris was duidelijk sneller dus hij hoefde alleen maar binnen vijf seconden van Verstappen te blijven. Hij had zelfs nog een overbodige superveilige inhaalpoging kunen proberen voor als Verstappen toch geen straf zou krijgen McLaren geloofde er zelf ook niet, ze waagde het er op en kozen er bewust voor. | |
Kleffe_Dop | maandag 21 oktober 2024 @ 22:24 |
![]() How the turn tables. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 22:25 |
Wel nog 'Question?' gehoord ![]() | |
Zwoerd | maandag 21 oktober 2024 @ 22:35 |
En hardop gelachen om Sainz: "I don't know what that means" | |
TheStigsDutchCousin | maandag 21 oktober 2024 @ 22:36 |
Dat was prachtig ja ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 21 oktober 2024 @ 22:55 |
Ik moest lachen hoe Verstappen reageerde op de tweede startplek, net na de kwali. Hij stond bij Norris en reageerde: "Oh, well" | |
Nattekat | maandag 21 oktober 2024 @ 23:05 |
Ferrari kon gisteren niet falen, ik ga nog geen conclusies trekken. | |
trein2000 | maandag 21 oktober 2024 @ 23:09 |
Gewoon een dikke blunder vanaf de pitmuur. Ze hadden niets te winnen bij die plek niet teruggeven (waren véél sneller) maar alles te verliezen. | |
Peterselieman | maandag 21 oktober 2024 @ 23:11 |
Het is nog geen topteam | |
Perox | maandag 21 oktober 2024 @ 23:43 |
Misschien waren ze bij McLaren toch een beetje van verouderde regeltjes uitgegaan. ![]()
| |
THEFXR | dinsdag 22 oktober 2024 @ 03:08 |