abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215292536
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 18:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Uitzendcentra voor arbeidsmigranten of uitzetcentra?
Overigens zijn uitzendcentra in bepaalde landen nog niet eens zo'n heel idioot idee :P.
pi_215292544
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Helemaal eens, dat is vrij makkelijk. Er is geen reden om Syriërs verblijfsvergunningen te geven dus dan heb je al een flink percentage te pakken.
Waarom is daar geen reden toe? Die mensen zijn hun leven niet zeker. Ook daarom is het inwilligingspercentage hoog. Hoger dan voor andere herkomstlanden.

Eigenlijk hoop ik dat jij eens moet vluchten :)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215292561
quote:

[..]
Helemaal eens, dat is vrij makkelijk. Er is geen reden om Syriërs verblijfsvergunningen te geven dus dan heb je al een flink percentage te pakken.
Oh ja, voor jullie is Assad ook al zo’n toffe peer natuurlijk.
pi_215292562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom is daar geen reden toe? Die mensen zijn hun leven niet zeker. Ook daarom is het inwilligingspercentage hoog. Hoger dan voor andere herkomstlanden.

Eigenlijk hoop ik dat jij eens moet vluchten :)
Er is geen oorlog meer in Syrië.
pi_215292585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is geen oorlog meer in Syrië.
Sinds wanneer precies?
pi_215292592
quote:

[..]
Wel eens met een gemartelde Syriër uit de gevangenissen van Assad gesproken? Zijn littekens gezien en hoe hij jaren later nog niet normaal kan rennen omdat het permanent beschadigd is?

Ik wel namelijk. En ik zeg je daarom nu hier dat er alle reden is die mensen asiel te geven.
pi_215292616
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:48 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wel eens met een gemartelde Syriër uit de gevangenissen van Assad gesproken? Zijn littekens gezien en hoe hij jaren later nog niet normaal kan rennen omdat het permanent beschadigd is?

Ik wel namelijk. En ik zeg je daarom nu hier dat er alle reden is die mensen asiel te geven.
Ok, voor zo iemand kunnen we best een uitzondering maken. Maar die persoon hoeft ook niet per se in Nederland te leven, daarom nogmaals de oproep om deze dingen EU-breed te regelen.
pi_215292646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:37 schreef MoreDakka het volgende:
voorkomen dat Europa nog meer geregeerd wordt door ruime interpretaties van ongekozen rechters.
Dit valt wel mee en wordt vooral geroepen door mensen die de uitspraken niet leuk vinden.

Zo heeft het Hof van de Mensenrechten bijvoorbeeld bepaald dat Holocaustontkenning niet onder vrijheid van meningsuiting valt.

Ook is er van rechterzijde weinig tamtam geweest toen werd besloten dat overheden hoofddoeken op hun werkplek mogen verbieden (maar private werkgevers mogen dat niet zomaar).

Heel veel wordt gewoon toe gestaan. Frankrijk kan laicite hanteren en heel veel andere landen doen dat niet.

En zo zijn er heel veel fundamentele verschillen tussen landen waar de Europese rechters geen streep door zetten.

Je kunt dat framen als 'ruimte interpretatie', maar als men dat niet doet is het gebruikelijke populistische verweer ook weer heel voorspelbaar.

Je lijkt de consequenties van je eigen gedachtes niet helemaal te begrijpen, behalve dan dat je over wil gaan tot een vorm van willekeur. Recht van de sterkste, zoals het ongeveer in de middeleeuwen was.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215292689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit valt wel mee en wordt vooral geroepen door mensen die de uitspraken niet leuk vinden.

Andersom. Het is een mensenrechtenverdrag dus is het perfect dus kan je geen kritiek hebben want dan ben je tegen mensenrechten. Beetje opletten in het topic he :D

Overigens ben ik principieel tegen de ruime interpretaties.
pi_215292740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, voor zo iemand kunnen we best een uitzondering maken. Maar die persoon hoeft ook niet per se in Nederland te leven, daarom nogmaals de oproep om deze dingen EU-breed te regelen.
Heb je enig idee hoeveel gevluchte Syriërs gewoonweg NIET naar Nederland komen? Überhaupt niet naar Europa komen? Welk aandeel is dat? Nou?

Ze leven al "niet per se" in Nederland. Dat is de huidige realiteit.

Je roept gewoon maar wat.

Nogmaals: de ideologie en de vrienden van Wilders zijn hier voor de volle 100% verantwoordelijk voor. Los dat op, het Syrië gebeuren destabiliseert in meerdere opzichten Europa, en je hebt de helft minder asielaanvragen.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)van-syrie-wel-zitten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215292807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:56 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens ben ik principieel tegen de ruime interpretaties.
Dan krijg je dus precies one-size-fits-all. Wat jij niet wil. Dat valt op veel onderdelen dan niet te vermijden.

En ja, uit jouw eerdere teksten is het wel helder dat je geen zier geeft om mensenrechten (behalve wanneer je er zelf direct baat bij hebt).

Mensenrechten die alleen gelden wanneer het je eigen ik goed uit komt en niet conflicteert zijn geen mensenrechten maar privileges.

In geen van jouw teksten geef je blijk van een door jouw goedgekeurd mensenrecht waar je niet direct zelf baat bij hebt, of zelfs last van kunt hebben.

Dat zijn dus privileges. Recht van de sterkste.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 oktober 2024 @ 21:32:01 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215293107
@Hanca ik zou nog even terugkomen over de nieuwe leerdoelen uit dat document van gisteren. Ik heb vooral naar het domein Rekenen/wiskunde gekeken natuurlijk, want op het gebied van taal heb ik weinig expertise. Ik vind het in principe een mooi rijtje, dat de belangrijke domeinen wel omvat. Ik zou niet weten hoe je hier toe kan werken naar (nog) minder leerdoelen zonder dat je het onderwijs en dus de kinderen echt tekort doet; je zou zelfs kunnen betogen dat het weinig ambitieus is, maar met de huidige situatie als uitgangspunt is dit waarschijnlijk al uitdagend genoeg. Daarnaast lijkt men zich vrij goed gehouden te hebben aan de doelstelling 'niet het hoe, wel het wat'.

Dat gezegd hebbende: ook in het verleden waren de leerdoelen in mijn optiek niet direct het probleem, maar de manier waarop men die wel (of niet) bereikt. Daar verandert dit plan vooralsnog niets aan. We krijgen nu ook al (vrij veel) leerlingen binnen die geen idee hebben hoe veel 8x7 is, wat een procent is of hoe veel centimeter er in een meter gaan. Of, incidenteel, niet eens kunnen klokkijken. Het op dit moment vastgestelde 1S-streefniveau voor basisscholen wordt op dit moment door meer dan de helft van de vmbo-brugklassers niet gehaald. Wat zeggen die doelen dan nog?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215293187
https://www.volkskrant.nl(...)ezuiniging~b2e08409/

Opschalen IC capaciteit? Mensen opleiden dat ze sneller en gemakkelijk flexibel inzetbaar zijn bij een pandemie? GGD’s goed op sterkte? Allemaal niet meer nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 oktober 2024 @ 21:39:57 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215293199
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:38 schreef miss_sly het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ezuiniging~b2e08409/

Opschalen IC capaciteit? Mensen opleiden dat ze sneller en gemakkelijk flexibel inzetbaar zijn bij een pandemie? GGD’s goed op sterkte? Allemaal niet meer nodig.
Grote mond van allerlei gulle kadootjes in de oppositie, keihard bezuinigen in het kabinet. Wat een flapdrollenbestuur.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215293372
Bottom line is het 300 miljoen aan paraatheid welke op korte termijn beter besteed kan worden en hopelijk op lange termijn nooit gebruikt gaat worden.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 21:55:45 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215293400
Weinig verrassend dat zulke dingen worden afgebouwd. Wel verrassend dat ze het nu meteen doet... Meestal gaat daar toch wat jaar overheen voordat iemand het stilletjes wegstreept
pi_215293495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Grote mond van allerlei gulle kadootjes in de oppositie, keihard bezuinigen in het kabinet. Wat een flapdrollenbestuur.
Eigen schuld toch.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 17 oktober 2024 @ 22:13:26 #218
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215293590
Ik ben benieuwd hoe de toekomst eruit gaat zien. Je zal maar tijdens een pandemie in het ziekenhuis(als het al mogelijk is) liggen en dan een verpleger hebben die je een verkeerde dosis medicijnen geeft omdat ie niet kan rekenen :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_215293628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weinig verrassend dat zulke dingen worden afgebouwd. Wel verrassend dat ze het nu meteen doet... Meestal gaat daar toch wat jaar overheen voordat iemand het stilletjes wegstreept
Nouja, de conclusie was dat Nederland slecht was voorbereid en het ook allemaal een lappendeken en spaghetti was, met deels dubbel werk en dubbele kosten. Hugo de Jonge was voor alles verantwoordelijk maar had nergens wat over te zeggen.

Die minister Kuipers wilde dat dus versterken en ook enigszins centraliseren en nationaliseren. Meer samenwerking was het devies.

Zou me niet verbazen als hier wat verzekeraarslobbies achter zitten en andere verdienmodelletjes.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215293770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Bottom line is het 300 miljoen aan paraatheid welke op korte termijn beter besteed kan worden en hopelijk op lange termijn nooit gebruikt gaat worden.
En dadelijk als er weer een pandemie is staat iedereen weer om het hardst te roepen dat de IC capaciteit veel te laag is en waarom we daar niet allang wat aan gedaan hebben. Of waarom we niet een heel leger flexibel inzetbaar personeel hebben dat bij een crisis direct in kan springen.

Korte termijn denken en met liefde alles kapot maken wat niet door dit kabinet is voorgesteld.
pi_215293895
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dadelijk als er weer een pandemie is staat iedereen weer om het hardst te roepen dat de IC capaciteit veel te laag is en waarom we daar niet allang wat aan gedaan hebben. Of waarom we niet een heel leger flexibel inzetbaar personeel hebben dat bij een crisis direct in kan springen.

Korte termijn denken en met liefde alles kapot maken wat niet door dit kabinet is voorgesteld.
Ja, dit is gewoon plat bezuinigen.

Die 300 miljoen was ook (voor een deel) bestemd om kosten en inefficiëntie elders weg te nemen.

Goed. Misschien moet de bevolking op een harde manier leren hoe 'links dubbelen in standpunten zonder pijn (en rekenwerk)' bij populistisch rechts werkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 oktober 2024 @ 22:52:27 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215294044
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die 300 miljoen was ook (voor een deel) bestemd om kosten en inefficiëntie elders weg te nemen.

Goed. Misschien moet de bevolking op een harde manier leren hoe 'links dubbelen in standpunten zonder pijn (en rekenwerk)' bij populistisch rechts werkt.
Nee, dat is dan vast weer de schuld van (vul hier iets in wat er niets mee te maken heeft) en dan stemmen we gewoon nóg rechtser.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 17 oktober 2024 @ 23:50:30 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215294344
Asielzoekers naar Oeganda sturen _O-

Dit is de Speld toch met een parodie op het Rwanda plan? Toch Toch?
pi_215294520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 23:50 schreef Hexagon het volgende:

Lijkt me niet toch, zelfde met die emissievrije binnensteden. Waar de minister buiten zijn bevoegdheid het heen en weer heeft, dan wil hij er weer wat aan doen, dan weer niet, dan weer wel. Toch fijn dat we een partij hebben die goed bestuur in de gaten houd want moet je nagaan wat dit zou zijn zonder NSC.

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik vond dat de NOS een bericht erover schreef dat dermate serieus was over dat 'plan' dat ik bijna een mailtje naar ze had gestuurd om te vragen waar het op slaat dat ze zulke proefballonnetjes presenteren als plannen.
pi_215294687
Interessant artikel in de NRC vandaag:
Zelfverrijking, fraude-aangifte en ondermaatse zorg: hoe Co-Med pokerde met praktijken en de patiënten verloren

Heb net wat zitten googelen, die Guy Schulpen zit ook nog in de Raad van Toezicht van GGz Oost Brabant. Het lijkt mij dat dat snel een functie elders wordt voor meneer, wasknijpers in elkaar zetten in de gevangenis ofzo. :')
pi_215294950
quote:

Waarom zou een uitgeprocedeerde asielzoeker hier moeten blijven hangen?

Je mag vanuit bijv. Somalië hier asiel aanvragen. We vangen je op en loodsen je door de procedure. Meerdere instanties en rechters bepalen of je recht hebt op asiel. Is dat uiteindelijk niet het geval, dan stopt onze verantwoordelijkheid om je op te vangen en mag je zelf terugkeren naar Somalië. Wil je dat niet, of wil het land van herkomst niet meewerken, dan moet je je terugkeer afwachten in een buurland.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:26:00 #227
38496 Perrin
pi_215295044
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vrees dat er weinig lerend vermogen is onder dat gedeelte van het electoraat.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:26:47 #228
38496 Perrin
pi_215295045
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 01:53 schreef Kowloon het volgende:
Interessant artikel in de NRC vandaag:
Zelfverrijking, fraude-aangifte en ondermaatse zorg: hoe Co-Med pokerde met praktijken en de patiënten verloren

Heb net wat zitten googelen, die Guy Schulpen zit ook nog in de Raad van Toezicht van GGz Oost Brabant. Het lijkt mij dat dat snel een functie elders wordt voor meneer, wasknijpers in elkaar zetten in de gevangenis ofzo. :')
Het VVD-walhalla. Lekker zakken vullen ten koste van de samenleving.
pi_215295244
Het kabinet spreekt misschien met 1 mond, maar niet met elkaar: https://nos.nl/artikel/25(...)-terugkeerhub-uganda

Schoof wist niks van het feit dat Klever in Oeganda namens Faber wilde vragen of ze onze asielzoekers wilden hebben. Hoezo, los zand? Sowieso lijkt Faber geen woord te wisselen met haar collega's, maar Klever heeft dus haar doelen van een buitenlandreis ook niet eerst netjes besproken. Ben benieuwd of ze wel comtact met minister BuZa Veldkamp heeft gehad, of dat die 2 ook langs elkaar heen werken.

En van Schoof had ik toch meer leidinggevende capaciteiten heeft verwacht, hij gedraagt zich als het minst populaire jongetje van de klas die de leiding heeft gekregen over een klasseproject, maar niemand durft te vragen waar ze nu mee bezig zijn. Hij heeft geen enkel idee wat zijn ministers aan het doen zijn, maar is wel verantwoordelijk voor wat ze doen. Dit kabinet heeft juist een premier nodig die overal heel dicht bovenop zit. Ik had geen goede verwachtingen van de groep die hier staat, maar juist Schoof leek me nog wel geschikt maar die is toch inmiddels ook wel volledig door de mand gevallen. Alles overkomt hem, hij heeft nergens de leiding in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215295264
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:20:07 #231
5428 crew  miss_sly
pi_215295276
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:16 schreef Em31 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik wist dat zoiets tevoorschijn gehaald kon worden uit de krochten van het world wide web.

Het is pure afbraakpolitiek, vooral van PVV bewindslieden. Ook dat gebeuren nu met de emissievrije zones. Ze verdiepen zich er niet eens in, weten niet voldoende van de mogelijkheden tot ontheffing en willen er gewoon vanaf omdat ze dat willen *stampvoet*
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:30:58 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215295352
Benieuwd naar Andere Tijden aflevering over 15 jaar met Dick Schoof.

Heeft echt nul grip op dit kabinet
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:32:01 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215295354
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 07:06 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Waarom zou een uitgeprocedeerde asielzoeker hier moeten blijven hangen?

Je mag vanuit bijv. Somalië hier asiel aanvragen. We vangen je op en loodsen je door de procedure. Meerdere instanties en rechters bepalen of je recht hebt op asiel. Is dat uiteindelijk niet het geval, dan stopt onze verantwoordelijkheid om je op te vangen en mag je zelf terugkeren naar Somalië. Wil je dat niet, of wil het land van herkomst niet meewerken, dan moet je je terugkeer afwachten in een buurland.
Het is toch gewoon een kansloos plan?
pi_215295410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:13 schreef Hanca het volgende:
Het kabinet spreekt misschien met 1 mond, maar niet met elkaar: https://nos.nl/artikel/25(...)-terugkeerhub-uganda

Schoof wist niks van het feit dat Klever in Oeganda namens Faber wilde vragen of ze onze asielzoekers wilden hebben. Hoezo, los zand? Sowieso lijkt Faber geen woord te wisselen met haar collega's, maar Klever heeft dus haar doelen van een buitenlandreis ook niet eerst netjes besproken. Ben benieuwd of ze wel comtact met minister BuZa Veldkamp heeft gehad, of dat die 2 ook langs elkaar heen werken.

En van Schoof had ik toch meer leidinggevende capaciteiten heeft verwacht, hij gedraagt zich als het minst populaire jongetje van de klas die de leiding heeft gekregen over een klasseproject, maar niemand durft te vragen waar ze nu mee bezig zijn. Hij heeft geen enkel idee wat zijn ministers aan het doen zijn, maar is wel verantwoordelijk voor wat ze doen. Dit kabinet heeft juist een premier nodig die overal heel dicht bovenop zit. Ik had geen goede verwachtingen van de groep die hier staat, maar juist Schoof leek me nog wel geschikt maar die is toch inmiddels ook wel volledig door de mand gevallen. Alles overkomt hem, hij heeft nergens de leiding in.
Ik vermoed dat PVV-ministers hem gewoon bewust erbuiten houden. Ongeacht wat je vindt van het plan, snapt iedereen dat het dermate beladen is dat je op zijn minst de premier even moet inlichten. Dat dat niet gebeurt zegt veel over de onderlinge verhoudingen.

Het verbaast me ook wel dat die lijntjes er op ambtelijk niveau blijkbaar ook niet liggen. Als Schoof al niet geïnformeerd wordt door Klever, dan zou je toch op zijn minst verwachten dat ambtenaren op AZ weten wat er speelt op alle departementen.
pi_215295418
Lekker gewerkt weer, Schoof. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215295423
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is toch gewoon een kansloos plan?
Wellicht is het niet uitvoerbaar, dat kan ik lastig inschatten. Als leek zou ik zeggen: richt een opvangplek in in Oeganda, regel een paar lijnvluchten en gaan. Maar het zal vast een stuk complexer zijn.

Grootste obstakel voor nu is het juridisch raamwerk, maar ik las al dat Frankrijk en Duitsland niet onwelwillend staan tegen aanpassingen.
pi_215295522
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:43 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Wellicht is het niet uitvoerbaar, dat kan ik lastig inschatten. Als leek zou ik zeggen: richt een opvangplek in in Oeganda, regel een paar lijnvluchten en gaan. Maar het zal vast een stuk complexer zijn.

Grootste obstakel voor nu is het juridisch raamwerk, maar ik las al dat Frankrijk en Duitsland niet onwelwillend staan tegen aanpassingen.
De Britten kwamen buiten het Europese raamwerk al nergens toe. Dat zou toch iets moeten zeggen?
pi_215295539
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De Britten kwamen buiten het Europese raamwerk al nergens toe. Dat zou toch iets moeten zeggen?
Het Rwanda plan van de Britten was dat asielzoekers ook in eerste instantie al in Rwanda opgevangen zouden worden. En zelfs dat als hun asiel goedgekeurd zou worden, ze in Rwanda moesten blijven. Een beetje alsof wij een dependance van Ter Apel zouden openen in Oeganda. Dat is een wezenlijk ander plan.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:05:10 #239
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215295548
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:03 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het Rwanda plan van de Britten was dat asielzoekers ook in eerste instantie al in Rwanda opgevangen zouden worden. En zelfs dat als hun asiel goedgekeurd zou worden, ze in Rwanda moesten blijven. Een beetje alsof wij een dependance van Ter Apel zouden openen in Oeganda. Dat is een wezenlijk ander plan.
De soort mensen die erheen moesten is wat anders maar de fundamentele redenen waarom het niet gelukt is zijn zelfde.

Maar goed. Elk woord verspild aan dit kansloze plan is er een te veel.

Zet gewoon in op wat wel kan. Betere controles aan Europese grenzen. Snellere terugkeer (onderhandel met landen waarnaar ze terug moeten). Dat levert gewoon meer op. Aan het werk dus.
pi_215295551
quote:

[..]
Het gaat om het gevoel hè. Het idee om die 'Die vervelende asielzoekers/dobbernegers lekker terug naar Afrika schoppen' geeft gewoon een lekker gevoel. Of het ook daadwerkelijk kan en effect heeft is iets wat niet zo belangrijk is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215295588
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
De soort mensen die erheen moesten is wat anders maar de fundamentele redenen waarom het niet gelukt is zijn zelfde.
Ik vind dat wel een essentieel verschil. Als de PVV zou zeggen: mensen die hier asiel aanvragen vangen we niet meer op in Ter Apel maar in Oeganda, dan lijkt me dat van de start een kansloos plan.

Maar voor die terugkeerhubs lijkt nog best animo te zijn in Europa. En onder (politieke) druk wordt een hoop vloeibaar. Laten we wel zijn, zo’n Turkije-deal is ook op het juridische randje, maar is er toch gewoon gekomen.
pi_215295601
quote:

[..]
edit, @Lichtloper noemt het al. uitgeprocedeerd dus, niet alle aanvragen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215295722
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:12 schreef Sabata het volgende:

[..]
edit, @:Lichtloper noemt het al. uitgeprocedeerd dus, niet alle aanvragen
Waarom zou dat juridisch gezien heel veel uitmaken?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:30:16 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215295742
quote:

Uitgeprocedeerden.
Dat is niet geheel hetzelfde als "de Rwanda-deal".

Blijft verder een idioot plan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215295767
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:03 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Men wil een deel van de asielprocedure (dat is voor mij van aanmelding tot en met eventuele uitzetting) in een of ander autoritair land zo ver mogelijk weg afhandelen in ruil voor heel veel geld.
Ik zie het wezenlijke verschil niet.
pi_215295769
Nou, het nog bij zinnen zijnde smaldeel van de VVD laat zich ook meer horen gelukkig, benieuwd maar het congres volgende maand

https://www.volkskrant.nl/cs-b06cf9ca/

En tevens de Rechtsstatelijke Toets van het Regeerprogramma door de Orde:

https://www.google.com/ur(...)EMV41AUPBbDR2fhVF9dT
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_215295785
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:12 schreef Sabata het volgende:

[..]
edit, @:Lichtloper noemt het al. uitgeprocedeerd dus, niet alle aanvragen
Laat ze dan de tijd en energie steken in het op orde brengen van het uitzetcentrum in Rotterdam. Volgens mij heeft dat veel meer nut dan dit soort peperdure symboolpolitiek najagen.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:37:33 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215295817
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 09:11 schreef Lichtloper het volgende:
Laten we wel zijn, zo’n Turkije-deal is ook op het juridische randje, maar is er toch gewoon gekomen.
Gezien de wantoestanden daar verdient dit navolging? Lijkt me niet hè?

Hein de Haas heeft nog wat opmerkingen over die Turkije deal en het idee dat dit de aanzuigende werking verminderde.

Het blijft mesjogge hoe 40% van Nederland schijnt te denken dat migratie hét grote probleem is van Nederland, en niet bijvoorbeeld onderwijs. En dat na Fortuyn dit al minimaal 20 jaar op de agenda staat, met centrum-rechtse meerderheden.

Op een gegeven moment kom je wel in fascistisch en morbide vaarwater terecht ja.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:40:00 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215295842
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 08:43 schreef Lichtloper het volgende:

[..]

Het is en blijft gewoon het dumpen van je probleemgevallen bij een ander. Tegen ongetwijfeld een hoop geld. En waarbij de ander een zéér beroerde reputatie heeft op het gebied van mensenrechten in het algemeen en LHBTQ+rechten in het bijzonder.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:40:14 #250
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215295844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 07:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het VVD-walhalla. Lekker zakken vullen ten koste van de samenleving.
De zorg net zo duur en ontoegankelijk maken als in de Verenigde Staten.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')