abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215292536
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 18:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Uitzendcentra voor arbeidsmigranten of uitzetcentra?
Overigens zijn uitzendcentra in bepaalde landen nog niet eens zo'n heel idioot idee :P.
pi_215292544
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Helemaal eens, dat is vrij makkelijk. Er is geen reden om Syriërs verblijfsvergunningen te geven dus dan heb je al een flink percentage te pakken.
Waarom is daar geen reden toe? Die mensen zijn hun leven niet zeker. Ook daarom is het inwilligingspercentage hoog. Hoger dan voor andere herkomstlanden.

Eigenlijk hoop ik dat jij eens moet vluchten :)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215292561
quote:

[..]
Helemaal eens, dat is vrij makkelijk. Er is geen reden om Syriërs verblijfsvergunningen te geven dus dan heb je al een flink percentage te pakken.
Oh ja, voor jullie is Assad ook al zo’n toffe peer natuurlijk.
pi_215292562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom is daar geen reden toe? Die mensen zijn hun leven niet zeker. Ook daarom is het inwilligingspercentage hoog. Hoger dan voor andere herkomstlanden.

Eigenlijk hoop ik dat jij eens moet vluchten :)
Er is geen oorlog meer in Syrië.
pi_215292585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er is geen oorlog meer in Syrië.
Sinds wanneer precies?
pi_215292592
quote:

[..]
Wel eens met een gemartelde Syriër uit de gevangenissen van Assad gesproken? Zijn littekens gezien en hoe hij jaren later nog niet normaal kan rennen omdat het permanent beschadigd is?

Ik wel namelijk. En ik zeg je daarom nu hier dat er alle reden is die mensen asiel te geven.
pi_215292616
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:48 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wel eens met een gemartelde Syriër uit de gevangenissen van Assad gesproken? Zijn littekens gezien en hoe hij jaren later nog niet normaal kan rennen omdat het permanent beschadigd is?

Ik wel namelijk. En ik zeg je daarom nu hier dat er alle reden is die mensen asiel te geven.
Ok, voor zo iemand kunnen we best een uitzondering maken. Maar die persoon hoeft ook niet per se in Nederland te leven, daarom nogmaals de oproep om deze dingen EU-breed te regelen.
pi_215292646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:37 schreef MoreDakka het volgende:
voorkomen dat Europa nog meer geregeerd wordt door ruime interpretaties van ongekozen rechters.
Dit valt wel mee en wordt vooral geroepen door mensen die de uitspraken niet leuk vinden.

Zo heeft het Hof van de Mensenrechten bijvoorbeeld bepaald dat Holocaustontkenning niet onder vrijheid van meningsuiting valt.

Ook is er van rechterzijde weinig tamtam geweest toen werd besloten dat overheden hoofddoeken op hun werkplek mogen verbieden (maar private werkgevers mogen dat niet zomaar).

Heel veel wordt gewoon toe gestaan. Frankrijk kan laicite hanteren en heel veel andere landen doen dat niet.

En zo zijn er heel veel fundamentele verschillen tussen landen waar de Europese rechters geen streep door zetten.

Je kunt dat framen als 'ruimte interpretatie', maar als men dat niet doet is het gebruikelijke populistische verweer ook weer heel voorspelbaar.

Je lijkt de consequenties van je eigen gedachtes niet helemaal te begrijpen, behalve dan dat je over wil gaan tot een vorm van willekeur. Recht van de sterkste, zoals het ongeveer in de middeleeuwen was.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215292689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit valt wel mee en wordt vooral geroepen door mensen die de uitspraken niet leuk vinden.

Andersom. Het is een mensenrechtenverdrag dus is het perfect dus kan je geen kritiek hebben want dan ben je tegen mensenrechten. Beetje opletten in het topic he :D

Overigens ben ik principieel tegen de ruime interpretaties.
pi_215292740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, voor zo iemand kunnen we best een uitzondering maken. Maar die persoon hoeft ook niet per se in Nederland te leven, daarom nogmaals de oproep om deze dingen EU-breed te regelen.
Heb je enig idee hoeveel gevluchte Syriërs gewoonweg NIET naar Nederland komen? Überhaupt niet naar Europa komen? Welk aandeel is dat? Nou?

Ze leven al "niet per se" in Nederland. Dat is de huidige realiteit.

Je roept gewoon maar wat.

Nogmaals: de ideologie en de vrienden van Wilders zijn hier voor de volle 100% verantwoordelijk voor. Los dat op, het Syrië gebeuren destabiliseert in meerdere opzichten Europa, en je hebt de helft minder asielaanvragen.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)van-syrie-wel-zitten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215292807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 20:56 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens ben ik principieel tegen de ruime interpretaties.
Dan krijg je dus precies one-size-fits-all. Wat jij niet wil. Dat valt op veel onderdelen dan niet te vermijden.

En ja, uit jouw eerdere teksten is het wel helder dat je geen zier geeft om mensenrechten (behalve wanneer je er zelf direct baat bij hebt).

Mensenrechten die alleen gelden wanneer het je eigen ik goed uit komt en niet conflicteert zijn geen mensenrechten maar privileges.

In geen van jouw teksten geef je blijk van een door jouw goedgekeurd mensenrecht waar je niet direct zelf baat bij hebt, of zelfs last van kunt hebben.

Dat zijn dus privileges. Recht van de sterkste.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 oktober 2024 @ 21:32:01 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215293107
@Hanca ik zou nog even terugkomen over de nieuwe leerdoelen uit dat document van gisteren. Ik heb vooral naar het domein Rekenen/wiskunde gekeken natuurlijk, want op het gebied van taal heb ik weinig expertise. Ik vind het in principe een mooi rijtje, dat de belangrijke domeinen wel omvat. Ik zou niet weten hoe je hier toe kan werken naar (nog) minder leerdoelen zonder dat je het onderwijs en dus de kinderen echt tekort doet; je zou zelfs kunnen betogen dat het weinig ambitieus is, maar met de huidige situatie als uitgangspunt is dit waarschijnlijk al uitdagend genoeg. Daarnaast lijkt men zich vrij goed gehouden te hebben aan de doelstelling 'niet het hoe, wel het wat'.

Dat gezegd hebbende: ook in het verleden waren de leerdoelen in mijn optiek niet direct het probleem, maar de manier waarop men die wel (of niet) bereikt. Daar verandert dit plan vooralsnog niets aan. We krijgen nu ook al (vrij veel) leerlingen binnen die geen idee hebben hoe veel 8x7 is, wat een procent is of hoe veel centimeter er in een meter gaan. Of, incidenteel, niet eens kunnen klokkijken. Het op dit moment vastgestelde 1S-streefniveau voor basisscholen wordt op dit moment door meer dan de helft van de vmbo-brugklassers niet gehaald. Wat zeggen die doelen dan nog?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215293187
https://www.volkskrant.nl(...)ezuiniging~b2e08409/

Opschalen IC capaciteit? Mensen opleiden dat ze sneller en gemakkelijk flexibel inzetbaar zijn bij een pandemie? GGD’s goed op sterkte? Allemaal niet meer nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 oktober 2024 @ 21:39:57 #214
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215293199
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:38 schreef miss_sly het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ezuiniging~b2e08409/

Opschalen IC capaciteit? Mensen opleiden dat ze sneller en gemakkelijk flexibel inzetbaar zijn bij een pandemie? GGD’s goed op sterkte? Allemaal niet meer nodig.
Grote mond van allerlei gulle kadootjes in de oppositie, keihard bezuinigen in het kabinet. Wat een flapdrollenbestuur.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215293372
Bottom line is het 300 miljoen aan paraatheid welke op korte termijn beter besteed kan worden en hopelijk op lange termijn nooit gebruikt gaat worden.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 21:55:45 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215293400
Weinig verrassend dat zulke dingen worden afgebouwd. Wel verrassend dat ze het nu meteen doet... Meestal gaat daar toch wat jaar overheen voordat iemand het stilletjes wegstreept
pi_215293495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Grote mond van allerlei gulle kadootjes in de oppositie, keihard bezuinigen in het kabinet. Wat een flapdrollenbestuur.
Eigen schuld toch.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 17 oktober 2024 @ 22:13:26 #218
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215293590
Ik ben benieuwd hoe de toekomst eruit gaat zien. Je zal maar tijdens een pandemie in het ziekenhuis(als het al mogelijk is) liggen en dan een verpleger hebben die je een verkeerde dosis medicijnen geeft omdat ie niet kan rekenen :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_215293628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weinig verrassend dat zulke dingen worden afgebouwd. Wel verrassend dat ze het nu meteen doet... Meestal gaat daar toch wat jaar overheen voordat iemand het stilletjes wegstreept
Nouja, de conclusie was dat Nederland slecht was voorbereid en het ook allemaal een lappendeken en spaghetti was, met deels dubbel werk en dubbele kosten. Hugo de Jonge was voor alles verantwoordelijk maar had nergens wat over te zeggen.

Die minister Kuipers wilde dat dus versterken en ook enigszins centraliseren en nationaliseren. Meer samenwerking was het devies.

Zou me niet verbazen als hier wat verzekeraarslobbies achter zitten en andere verdienmodelletjes.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215293770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 21:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Bottom line is het 300 miljoen aan paraatheid welke op korte termijn beter besteed kan worden en hopelijk op lange termijn nooit gebruikt gaat worden.
En dadelijk als er weer een pandemie is staat iedereen weer om het hardst te roepen dat de IC capaciteit veel te laag is en waarom we daar niet allang wat aan gedaan hebben. Of waarom we niet een heel leger flexibel inzetbaar personeel hebben dat bij een crisis direct in kan springen.

Korte termijn denken en met liefde alles kapot maken wat niet door dit kabinet is voorgesteld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215293895
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dadelijk als er weer een pandemie is staat iedereen weer om het hardst te roepen dat de IC capaciteit veel te laag is en waarom we daar niet allang wat aan gedaan hebben. Of waarom we niet een heel leger flexibel inzetbaar personeel hebben dat bij een crisis direct in kan springen.

Korte termijn denken en met liefde alles kapot maken wat niet door dit kabinet is voorgesteld.
Ja, dit is gewoon plat bezuinigen.

Die 300 miljoen was ook (voor een deel) bestemd om kosten en inefficiëntie elders weg te nemen.

Goed. Misschien moet de bevolking op een harde manier leren hoe 'links dubbelen in standpunten zonder pijn (en rekenwerk)' bij populistisch rechts werkt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 oktober 2024 @ 22:52:27 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215294044
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 22:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja, dit is gewoon plat bezuinigen.

Die 300 miljoen was ook (voor een deel) bestemd om kosten en inefficiëntie elders weg te nemen.

Goed. Misschien moet de bevolking op een harde manier leren hoe 'links dubbelen in standpunten zonder pijn (en rekenwerk)' bij populistisch rechts werkt.
Nee, dat is dan vast weer de schuld van (vul hier iets in wat er niets mee te maken heeft) en dan stemmen we gewoon nóg rechtser.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 17 oktober 2024 @ 23:50:30 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215294344
Asielzoekers naar Oeganda sturen _O-

Dit is de Speld toch met een parodie op het Rwanda plan? Toch Toch?
pi_215294520
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 23:50 schreef Hexagon het volgende:
Asielzoekers naar Oeganda sturen _O-

Dit is de Speld toch met een parodie op het Rwanda plan? Toch Toch?
Lijkt me niet toch, zelfde met die emissievrije binnensteden. Waar de minister buiten zijn bevoegdheid het heen en weer heeft, dan wil hij er weer wat aan doen, dan weer niet, dan weer wel. Toch fijn dat we een partij hebben die goed bestuur in de gaten houd want moet je nagaan wat dit zou zijn zonder NSC.

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik vond dat de NOS een bericht erover schreef dat dermate serieus was over dat 'plan' dat ik bijna een mailtje naar ze had gestuurd om te vragen waar het op slaat dat ze zulke proefballonnetjes presenteren als plannen.
pi_215294687
Interessant artikel in de NRC vandaag:
Zelfverrijking, fraude-aangifte en ondermaatse zorg: hoe Co-Med pokerde met praktijken en de patiënten verloren

Heb net wat zitten googelen, die Guy Schulpen zit ook nog in de Raad van Toezicht van GGz Oost Brabant. Het lijkt mij dat dat snel een functie elders wordt voor meneer, wasknijpers in elkaar zetten in de gevangenis ofzo. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')