Dat zal inderdaad. Het had er sowieso nooit moeten komen natuurlijk.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat je vrij snel van een koude kermis thuis komt. De Britten vinden het ook maar wat vervelend dat dat soort verdragen in de weg zitten, maar eruit stappen heeft ook gewoon consequenties.
Begrijp nou eens dat mensenrechtenverdragen (en dat zo goed mogelijk handhaven) ook jou beschermen. Zodat als morgen Shell een leuke olieraffinaderij in je achtertuin wil neerzetten dit niet zomaar kan. Of dat een gemeente niet zomaar kan zeggen: dit is nu al de derde keer dat we uw rijbewijs afkeuren, u bent lastig, we sturen u naar de mensenrechtenschenders van Oeganda.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, dus we zijn geen democratie meer.
De pot op met mensenrechten zeg jij dus?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad. Het had er sowieso nooit moeten komen natuurlijk.
Be careful what you wish for...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, is op zich ook wel een idee. We hebben weinig tot niets aan dat hele EVRM.
Ach ja, ik wil niemand zijn gebrek aan historisch besef ontzeggen verder.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, er is een groep die nergens een minderheid in is, al is dat wel maar een kleine groep.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:36 schreef Klopkoek het volgende:
De mensen die hier zo harteloos over doen wens ik een mooie mensenrechtenschending toe. Uiteindelijk is iedereen ergens een minderheid van.
Mensenrechten, verdragen, wetten, zijn allemaal linkse hobbies.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah shit je was mij voor.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
Mensenrechten zijn sowieso een linkse hobby,
Dus een minderheidquote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee hoor, er is een groep die nergens een minderheid in is, al is dat wel maar een kleine groep.
Ja, als je ze constant kunt wijzigen heeft het weinig zin. Het is juist de bedoeling dat niemand met zijn fikken daar aan gaat zitten. Ik ril me kapot met al die mensen die denken dat verdragen en mensenrechten een rekbaar begrip zouden moeten zijn. Dan mis je het punt een beetje. Het zou echt totaal krankjorum zijn als je die even aanpast omdat het je even minder goed uitkomt.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 22:47 schreef Lichtloper het volgende:
Alleen in de praktijk zie je dat die verdragen, eenmaal geratificeerd, nauwelijks meer aan te passen zijn. Dat is wel een probleem
Het is een grap van Herman Finkers.quote:
Ik dacht van Bertrand Russell.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is een grap van Herman Finkers.
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee hoor, er is een groep die nergens een minderheid in is, al is dat wel maar een kleine groep.
Het duurt ook lang om ze in te voeren en iedereen mee te krijgen. Dat vergeet iedereen wel eens.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als je ze constant kunt wijzigen heeft het weinig zin. Het is juist de bedoeling dat niemand met zijn fikken daar aan gaat zitten. Ik ril me kapot met al die mensen die denken dat verdragen en mensenrechten een rekbaar begrip zouden moeten zijn. Dan mis je het punt een beetje. Het zou echt totaal krankjorum zijn als je die even aanpast omdat het je even minder goed uitkomt.
Ik krijg m'n zin niet => het is geen democratie.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, dus we zijn geen democratie meer.
Dit soort one-size-fits-all gedrochten werken nooit zoals verwacht en zijn vrijwel onmogelijk weer van af te komen, dat is juist historisch besef.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, ik wil niemand zijn gebrek aan historisch besef ontzeggen verder.
Volgens mij gaat het al 75 jaar prima op ons continentje, wat over de voorgaande 75 jaar niet te zeggen valt.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort one-size-fits-all gedrochten werken nooit zoals verwacht en zijn vrijwel onmogelijk weer van af te komen, dat is juist historisch besef.
Een goede stelregel zou zijn dat wanneer je heel graag mensenrechtenrechten wilt afpakken, dat je er dan eerst eentje uitgumt waar je zelf nadeel van zal gaan ondervinden. Dan ben je een stoere boy.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:03 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, waarom ook moeilijk doen. Noem het een 'mensenrechtenverdrag' en de inhoud doet er niet toe, want die is sowieso perfect en iedereen die er aan twijfelt is automatisch tegen mensenrechten.
Ach ja, zomaar causale verbanden uit je reet trekken kan ook nog natuurlijk. Ben benieuwd wat het volgende trucje zal zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het al 75 jaar prima op ons continentje, wat over de voorgaande 75 jaar niet te zeggen valt.
Kijk, als je een wat simpele ziel bent die vanuit zijn comfortabele zolderkamertje in 2024 wil beweren dat brede verdragen niet werken is dat prima hoor, maar dan is je blik ook wel vrij beperkt.
Dit is eigenlijk geheel volgens verwachting. Door eerst een absurd voorstel op tafel te leggen wat met geen mogelijkheid haalbaar is, lijkt een iets zwakker doch nog steeds absurd voorstel plots heel nobel en reëel.quote:Inmiddels is duidelijk dat over alternatieve trajecten naast de noodwet wordt gesproken. Daarbij ligt de optie om over te gaan op een ‘spoedwet’ nadrukkelijk op tafel. Over de details vinden momenteel onderhandelingen plaats. Bronnen in de coalitie spreken over ‘een soort nieuwe formatie’ over asiel en migratie, waarbij Wilders iets terug zou willen voor het opgeven van de noodwet.
Stropop.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een goede stelregel zou zijn dat wanneer je heel graag mensenrechtenrechten wilt afpakken
Je maakt die verdragen toch niet voor niets? Waarom zou je dat nu alweer willen aanpassen? Deze afspraken hebben we toch echt zelf gemaakt. Nogmaals, een verdrag stoppen omdat het effe niet uitkomt is juist de reden dat je die niet makkelijk kunt veranderen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:03 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, waarom ook moeilijk doen. Noem het een 'mensenrechtenverdrag' en de inhoud doet er niet toe, want die is sowieso perfect en iedereen die er aan twijfelt is automatisch tegen mensenrechten.
Nee hoor, een goed democratisch principe en een uitwerking van inverse reciprociteit. Mensenrechten van anderen afpakken is namelijk altijd nogal makkelijk.quote:
Tja, dat jij de oorsprong van het EVRM en de historische significantie niet kent moet je niet op mijn gaan afwentelen hè?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, zomaar causale verbanden uit je reet trekken kan ook nog natuurlijk. Ben benieuwd wat het volgende trucje zal zijn
Tegen verdagen zijn en het een gedrocht noemen, omdat je er zo moeilijk vanaf komt...quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort one-size-fits-all gedrochten werken nooit zoals verwacht en zijn vrijwel onmogelijk weer van af te komen, dat is juist historisch besef.
Lijkt me een ideale tijd om de stekker eruit te trekken toch? Als we het de afgelopen dagen volgen zijn er toch nog niet echt plannen verder.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk geheel volgens verwachting. Door eerst een absurd voorstel op tafel te leggen wat met geen mogelijkheid haalbaar is, lijkt een iets zwakker doch nog steeds absurd voorstel plots heel nobel en reëel.
Daarom hoopte ik ook dat die noodwet er wel was gekomen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk geheel volgens verwachting. Door eerst een absurd voorstel op tafel te leggen wat met geen mogelijkheid haalbaar is, lijkt een iets zwakker doch nog steeds absurd voorstel plots heel nobel en reëel.
Ik denk dat er aan Forumzijde wel een hang is naar die voorgaande 75 jaar. Een Van Meijeren is daar wel voor te porren.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het al 75 jaar prima op ons continentje, wat over de voorgaande 75 jaar niet te zeggen valt.
Kijk, als je een wat simpele ziel bent die vanuit zijn comfortabele zolderkamertje in 2024 wil beweren dat brede verdragen niet werken is dat prima hoor, maar dan is je blik ook wel vrij beperkt.
Je kunt ook gewoon normaal reageren zonder sneren. Maakt het een stuk leuker hier hequote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, dat jij de oorsprong van het EVRM en de historische significantie niet kent moet je niet op mijn gaan afwentelen hè?
Je wordt nogal snel vals als je gebrek aan kennis aan de kaak wordt gesteld merk ik.
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee hoor, een goed democratisch principe en een uitwerking van inverse reciprociteit. Mensenrechten van anderen afpakken is namelijk altijd nogal makkelijk.
Hou maar op hoor, dat trucje werkt echt niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:03 schreef MoreDakka het volgende:
Mensenrechtenverdragen hoeven niet heilig te zijn maar wanneer de rijksten op deze wereld heel hard roepen om de rechten van de armen in te perken moeten er alarmbelletjes afgaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Hou maar op hoor, dat trucje werkt echt niet.
Ok leuk, heeft verder niets te maken met wat ik zeg dus ga maar iemand anders quoten.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mensenrechtenverdragen hoeven niet heilig te zijn maar wanneer de rijksten op deze wereld heel hard roepen om de rechten van de armen in te perken moeten er alarmbelletjes afgaan.
Nee, beste Dakka, je doet je best om net te doen alsof je het niet snapt. Een verdrag is nu juist gemaakt om niet telkens iets anders te doen of te willen, maar het waarborgt mensenrechten. Als je dat naar hartenlust kunt aanpassen, dan heeft het totaal geen zin. Als een verdrag je effe niet uitkomt, ben je echt wel een schurk als je er om die persoonlijke redenen even onderuit wil komen. Dat arrogante toontje is juist de reden dat mensen zo op je reageren.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon normaal reageren zonder sneren. Maakt het een stuk leuker hier he
De historische significantie is simpelweg niet belangrijk. Het gaat erom wat het effect nu is, en dat is een probleem. Dat kun je anders zien, prima. Maar dat arrogante toontje alsof alleen jouw (niet onderbouwde) mening er toe doet helpt je niet.
Even deze redenatie doortrekken: Nederland op zichzelf is een kleine 'size'. Het grondoppervlak is op zichzelf te klein voor de welvaart en zekerheid die we hebben. Juist Nederland heeft er baat bij dat anderen in toom worden gehouden. One size fits all zorgt er voor dat vanuit die internationale orde Nederland zijn ding kan doen. Dingen die vanzelfsprekend lijken maar het niet zijn. Iedereen zijn eigen 'fit' voor zijn eigen 'size' brengt zoiets basaals als schoon drinkwater uit de kraan in gevaar. Wil je nu echt weer terug naar 1937, met hordes Joden aan de grenzen en dan Nederland hermetisch de grenzen sluiten?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan lees je toch niet helemaal goed of er mankeert iets aan je redeneervermogen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok leuk, heeft verder niets te maken met wat ik zeg dus ga maar iemand anders quoten.
Dat is dus maar de vraag, daar ben ik het niet mee eens. Het waarbogt bijvoorbeeld het belangrijkste recht, vrijheid op meningsuiting, niet of nauwelijks. Maar niemand lijkt het over de inhoud te willen hebben dus komen er alleen maar sneren en persoonlijke aanvallen. Typischquote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, beste Dakka, je doet je best om net te doen alsof je het niet snapt. Een verdrag is nu juist gemaakt om niet telkens iets anders te doen of te willen, maar het waarborgt mensenrechten.
Voor de zoveelste keer: nooit iets gezegd over rechten afpakken. Verdrag willen wijzigen =/= rechten willen afpakken.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan lees je toch niet helemaal goed of er mankeert iets aan je redeneervermogen.
OK, hoe zou je welk verdrag willen wijzigen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: nooit iets gezegd over rechten afpakken. Verdrag willen wijzigen =/= rechten willen afpakken.
Of is vluchtelingenrecht geen mensenrecht, jij mag het zeggen. Het is heel schattig dat je maar net doet alsof je zoiets gewoon effe op moet zeggen, maar misschien moet je dan toch eens een land opzoeken waar ze het niet zo nou nemen met mensenrechten.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus maar de vraag, daar ben ik het niet mee eens. Het waarborcht bijvoorbeeld het belangrijkste recht, vrijheid op meningsuiting, niet of nauwelijks. Maar niemand lijkt het over de inhoud te willen hebben dus komen er alleen maar sneren en persoonlijke aanvallen. Typisch
Dat mag best, het gaat er juist over dat in de afgelopen 70 jaar het begrip 'vluchteling' zo ver is opgerekt dat er van het originele idee niets meer over is. Een strakkere, nauwere definitie is dus nodig.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of is vluchtelingenrecht geen mensenrecht, jij mag het zeggen.
Wat is dit nu weer voor onzin?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is dus maar de vraag, daar ben ik het niet mee eens. Het waarbogt bijvoorbeeld het belangrijkste recht, vrijheid op meningsuiting, niet of nauwelijks. Maar niemand lijkt het over de inhoud te willen hebben dus komen er alleen maar sneren en persoonlijke aanvallen. Typisch
Ik zou het verdrag als geheel op knippen in de individuele onderdelen en die veel nauwer maken, maar dat is de utopie. Als het verdrag zo moet blijven maar wel wijzigingen zouden kunnen dan zou ik sowieso artikel 10 zo aanpassen dat het 1 op 1 overeenkomt met de First Amendment uit de Amerikaanse grondwet. Verder zou ik geen artikelen schrappen maar op vele onderdelen definities en bevoegdheden veel nauwer definiëren om te voorkomen dat Europa nog meer geregeerd wordt door ruime interpretaties van ongekozen rechters.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
OK, hoe zou je welk verdrag willen wijzigen?
Alweer je reinste onzin.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat mag best, het gaat er juist over dat in de afgelopen 70 jaar het begrip 'vluchteling' zo ver is opgerekt dat er van het originele idee niets meer over is. Een strakkere, nauwere definitie is dus nodig.
Helemaal eens, dat is vrij makkelijk. Er is geen reden om Syriërs verblijfsvergunningen te geven dus dan heb je al een flink percentage te pakken.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:39 schreef Klopkoek het volgende:
Nog een keer: los Syrië op en je hebt direct de helft minder asielaanvragen.
Okay, dat kan. Dat zou geen slechte verandering zijn wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:37 schreef MoreDakka het volgende:
Als het verdrag zo moet blijven maar wel wijzigingen zouden kunnen dan zou ik sowieso artikel 10 zo aanpassen dat het 1 op 1 overeenkomt met de First Amendment uit de Amerikaanse grondwet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |