Over frames gesproken, zeg. Alsof je COPD kunt voorkomen. Of diabetes wat dat betreft. Ik heb erfelijke hoge bloeddruk en diabetes type 2. Kan ik allebei niets aan doen. Ik heb geen overgewicht en de artsen geven aan dat al had ik mijn hele leven als een konijn geleefd qua voeding etc, dan was ik nu op hetzelfde punt geweest, puur vanwege mijn genen. Ik heb dus chronische aandoeningen waarvoor ik vele medicijnen slik. Die allemaal deels onder het ER vallen, waardoor ik meestal rond september mijn hele ER al heb verbruikt. Waarbij het dan nog een voordeel is dat bezoeken aan de huisarts er niet onder vallen, want met alle controles in een jaarzouik er anders al in mei doorheen zijn. Dat gevoegd bij de megawinsten van de verzekerings-cowboys maakt dat ik zeker van mening ben dat het ER minimaal gehalveerd zou moeten worden. Ik ga door dit ER zeker niet minder naar de dokter. En als die zegt dat ik meer behandeling of medicatie nodig heb, dan doe ik dat, want anders is er grote kans dat ik binnen nu en vijf jaar omval.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:00 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat hele frame van ‘een boete op ziek zijn’ begint me wel een beetje tegen te staan. Mijn buurvrouw heeft diabetes, COPD en nog wat ziektes die voorkomen hadden kunnen worden met een betere levensstijl.
Terecht, het is dan ook de schuld van de meerderheid der belastingbetalers.quote:Op zondag 13 oktober 2024 10:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het COA, gehoord de beraadslaging,
Constaterende dat andere gemeentes niet bereid zijn te hulp te schieten,
Overwegende dat het kabinet niet van plan is om in Ter Apel een probleem op te gaan lossen,
Tikt over 100 dagen opnieuw een paar miljoen aan dwangsom af op kosten van de belastingbetaler,
En gaat over tot de orde van de dag.
Toch heeft de PvdA ook veel geblokkeerd. Zoals de privatisering van Schiphol en de privatisering van de waterleidingbedrijven. Wat natuurlijk ook best lastig is wanneer 'links' continu niet de meerderheid heeft.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De Pvda is dan ook een neoliberale bestuurderspartij. Heb ooit een PVDA tweede kamerlid gesproken die er zat tijdens Rutte 2 en die vond de inflatie van diploma's een groot issue.
Ik snap wel dat de proteststemmer niet met Frans Timmermans in zee is gegaan omdat ze denken dat het alleen VVD beleid gaat opleveren (wat de PVV nu overigens ook doet) al wist Kockelmann Agema in een interview laatst wel kritische vragen hierover te stellen
Die rol zouden ze prima op moeten kunnen vangen inderdaad, maar verkopen is Eerdmans' forte helaas niet en gekkigheid als die Nationaal Coördinator helpt ook niet echt. Helaas.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef StephanL het volgende:
Dat Ja21 op 2 staat vind ik wel weinig. Die zouden kunnen profiteren van de chaos in de coalitie maar doen dat vooralsnog bijna niet.
Net als Reaganquote:Op zondag 13 oktober 2024 14:10 schreef Szura het volgende:
Niks helaas, Eerdmans is een volbloed racist
Ja 0 zetels voor Eerdmans lijkt me altijd het beste. Waarom zou je ook op hem stemmen in ipv een van de andere rechtse partijen. PVV,FvD,VVD dat is toch precies wat Eerdmans ook wil zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:10 schreef Szura het volgende:
Niks helaas, Eerdmans is een volbloed racist die nog met Baudet in zee ging toen allang bekend was wat voor dubieuze die had. Verspilling van belastinggeld dat zo’n man nog steeds in de Kamer zit.
Wat een gluiperd is dat. Heeft echt hele vuile tactieken. Dan is die Kockelmann nog beter.quote:
Zolang die van de PVV af gaan is er weinig aan de hand. Krijgen onderling toch wel ruzie, hoe meer verdeling op extreemrechts hoe beter.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja 0 zetels voor Eerdmans lijkt me altijd het beste. Waarom zou je ook op hem stemmen in ipv een van de andere rechtse partijen. PVV,FvD,VVD dat is toch precies wat Eerdmans ook wil zijn.
Ik had al zo'n vermoeden dat hij wat hoog in je irritatie zou schieten, maar het valt nog alleszins mee.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een gluiperd is dat. Heeft echt hele vuile tactieken.
Ik weet wel dat je een grapje maakt met 'de altijd correcte Nieman'. Kockelmann is dan nog beter.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat hij wat hoog in je irritatie zou schieten, maar het valt nog alleszins mee.
Eerdmans heeft het charisma van een stoeptegel en daarnaast met zijn lijst aan partijen nou niet het imago van een stabiele factor.quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat Ja21 op 2 staat vind ik wel weinig. Die zouden kunnen profiteren van de chaos in de coalitie maar doen dat vooralsnog bijna niet.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat hij wat hoog in je irritatie zou schieten, maar het valt nog alleszins mee.
De laatste keer dat de VVD 20 zetels of minder had was 1971quote:Op zondag 13 oktober 2024 11:15 schreef StephanL het volgende:
[..]
Is maar wat je lezen wil. -4 bij de vvd vind ik niet echt gigantisch. Die staan al tijden rond de 20 zetels.
Op provinciaal vlak botsen PvdA en GL op wel meer terreinen veel harder en ook veel diepgewortelder. Maar het is goed dat de centrumstem binnen de Partij ook wat meer aandacht krijgt, juist om die linkse speeltuinjongens en -meisjes wat te vervreemden. Want uiteindelijk ligt de oplossing inderdaad in het centrum.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:02 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is toch smakeloos? Op 85000 leden zitten er een paar gekken met malle moties. Nou en?
De grootste tegenstanders van die fusie lijken VVD’ers als Klaas Dijkhof te zijn, plus partijprominenten als Melkert of Oudkerk die al 80 jaar niet relevant meer zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:44 schreef nostra het volgende:
Oudkerk (goed opdroogd) bij (de altijd correcte) Rick Nieman over de voorgenomen fusie GL-PvdA, zijn vrienden van de VVD en D66 en een prima verhaal:
Wat bedoel je voor botsingen? Of Tata open mag blijven of niet? Of er buitenstedelijk gebouwd mag worden?quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Op provinciaal vlak botsen PvdA en GL op wel meer terreinen veel harder en ook veel diepgewortelder. Maar het is goed dat de centrumstem binnen de Partij ook wat meer aandacht krijgt, juist om die linkse speeltuinjongens en -meisjes wat te vervreemden. Want uiteindelijk ligt de oplossing inderdaad in het centrum.
Redelijk bizar inderdaad. "Allochtonen deporteren en een netto-ontvanger worden in de EU en dan zijn we allemaal rijk, YOLO" gelijkstellen aan de sociaal-democratische financiele degelijkheid en nivellering van de PvdA.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
Oudkerk gaat echt de mist in wanneer hij het sociaal-economische programma van de PVV gaat aanprijzen bij Nieman.
De fusie is toch ook grandioos mislukt? Ze gingen voor de macht. We hebben nog een rechtsere regering gehad.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De grootste tegenstanders van die fusie lijken VVD’ers als Klaas Dijkhof te zijn, plus partijprominenten als Melkert of Oudkerk die al 80 jaar niet relevant meer zijn.
Hadden we zonder fusie natuurlijk ook.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De fusie is toch ook grandioos mislukt? Ze gingen voor de macht. We hebben nog een rechtsere regering gehad.
https://eenvandaag.avrotr(...)r-dan-je-zou-denken/quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
Wat bedoel je voor botsingen? Of Tata open mag blijven of niet? Of er buitenstedelijk gebouwd mag worden?
Hij heeft gelijk als hij zegt dat dat thema in de campagne gekaapt is door de PVV (op zeer slimme, of sluwe als je het een negatieve connotatie wil geven, wijze). Dat in de uitvoering de PVV achter de VVD, deo volente, aanhobbelt is vers twee.quote:Oudkerk gaat echt de mist in wanneer hij het sociaal-economische programma van de PVV gaat aanprijzen bij Nieman. Dat is schandalig. Royeer die vent dan maar. Oudkerk zou de PVV moeten doorprikken! Niet bevestigen!
Mwoah dat weet ik niet. Ze hebben het zichzelf vooral onmogelijk gemaakt door mekaar vast te houden. De VVD was best bereid met een van de twee het kabinet in te gaan.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hadden we zonder fusie natuurlijk ook.
Neuh, de fusiepartij is de eennagrootste, er kan nu in ieder geval iets van een links-progressieve vuist tegen de autoritair-rechtse regering gemaakt worden die niet kan worden afgedaan als 'wat tegengesputter van partijtjes met minder dan 15 zetels'.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De fusie is toch ook grandioos mislukt? Ze gingen voor de macht. We hebben nog een rechtsere regering gehad.
Die fusie is prima gelukt. Ze zijn de tweede grootste partij.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, het verschil tussen het Trumpisme en de sociaaldemocratie is daarvoor veel te groot. Waarom zou de VVD met de PvdA in zee willen terwijl ze ook een coalitie kunnen vormen met hun ideologische broer?quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:38 schreef trein2000 het volgende:
De VVD was best bereid met een van de twee het kabinet in te gaan.
Met het huidige VVD vraag ik me dat echt heel sterk af.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwoah dat weet ik niet. Ze hebben het zichzelf vooral onmogelijk gemaakt door mekaar vast te houden. De VVD was best bereid met een van de twee het kabinet in te gaan.
Links moet eens gaan leren dat Nederland geen links land is.
Maar wat valt er in die vorm te halen voor de partij? Meer dan een paar kruimels aan beleid zou er gezien de zetelverhoudingen niet echt in zitten. En ondertussen ben je wel voor iedereen de gebeten hond, voor links Nederland omdat je allerlei rechts beleid faciliteert en voor rechts Nederland ben je de grote bliksemafleider waar alles wat er mis loopt op geprojecteerd wordt.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwoah dat weet ik niet. Ze hebben het zichzelf vooral onmogelijk gemaakt door mekaar vast te houden. De VVD was best bereid met een van de twee het kabinet in te gaan.
Het kan niet (alleen maar) herverdeling zijn. Het gaat ook om rechten en om wetgeving dat niet teveel naar één kant toe helt. Dit is nu net waar het post-neoliberale project over gaat: na het slopen van arbeidersrechten nu ook de burgerrechten kapot maken, contractarbeid weer mogelijk maken (werkgevers kunnen vrijelijk ontslaan, en ook weer ketenen met concurrentiebedingen en wat al dan niet). Idealiter is er zo min mogelijk herverdeling nodig, wat mij betreft.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Redelijk bizar inderdaad. "Allochtonen deporteren en een netto-ontvanger worden in de EU en dan zijn we allemaal rijk, YOLO" gelijkstellen aan de sociaal-democratische financiele degelijkheid en nivellering van de PvdA.
Links beleid betekent herverdeling, dat aspect ontbreekt totaal in de"economische paragraaf" van het PVV-verkiezingsvod.
Het doel was een sterke linkse partij en die is er. Het is de tweede partij van het land.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat er dan maar beter geen grote linkse partij kan worden opgericht?quote:Links moet eens gaan leren dat Nederland geen links land is.
Dit inderdaad. Het is vooral tekenend en veelzeggend wat betreft de eigen huidige positie dat de VVD liever met extreem-rechts in zee gaat dan met een beschaafde partij.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat valt er in die vorm te halen voor de partij? Meer dan een paar kruimels aan beleid zou er gezien de zetelverhoudingen niet echt in zitten. En ondertussen ben je wel voor iedereen de gebeten hond, voor links Nederland omdat je allerlei rechts beleid faciliteert en voor rechts Nederland ben je de grote bliksemafleider waar alles wat er mis loopt op geprojecteerd wordt.
Wat ik daarmee wil zeggen? Dat voor links er altijd een compromis zal moeten worden gesloten met partijen rechts van hen. Maar zodra je dat probeert komt het messenblok tevoorschijn. Vraag Asscher maar.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het doel was een sterke linkse partij en die is er. Het is de tweede partij van het land.
Dat er verder een rechtse coalitie mogelijk is gebleken doet daar natuurlijk niks aan af. Het is heel lang geleden dat we een links blok van 20+ zetels hebben gehad. In die zin is de fusie zeker geslaagd. Kinderziektes horen daarbij.
Als er iets gefaald heeft, is het NSC wel.
[..]
Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat er dan maar beter geen grote linkse partij kan worden opgericht?
"Voert u maar geen oppositie, u bent toch in de minderheid"
Links probeert ook geen halve staatsgreep te plegen he. Beter leert extreemrechts dat Nederland geen extreem- maar centrumrechts land is, met een stevige linkse oppositie.
Dit is natuurlijk geen wetmatigheid en automatisme, anders zou rechts ook niet zo hard van stal gaan en links helemaal wegdrukken uit de media (waar is een linkse variant van WNL op Zondag?; SBS, TROS, WNL, Powned zijn allemaal Telegraaf spin-offs).quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:38 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op zondag 13 oktober 2024 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een gluiperd is dat. Heeft echt hele vuile tactieken. Dan is die Kockelmann nog beter.
Nederland is in principe altijd een die-hard rechts land geweest en die homorechten en euthenasie /abortusrechten en het liberale drugsbeleid zijn er dankzij korte periodes van grotere linkse blokken gekomen. Als die linksere periodes er niet waren geweest waren we zo'n beetje het achterlijkste land van West-Europa gebleven.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:08 schreef Klopkoek het volgende:
Ook het progressieve karakter van Nederland, voor wat betreft homorechten, euthanasie e.d. is niet in beton gegoten.
Hij vertelt geen leugens. Zelf zal ik er niet meer op gaan stemmen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is toch smakeloos? Op 85000 leden zitten er een paar gekken met malle moties. Nou en?
U heeft de verkiezingen van de afgelopen, mwuah, 25 jaar gemist?quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
Verkiezingsfraude in mogelijke Vlaams Belang strongholds.
https://m.gva.be/cnt/dmf2(...)neybuilder=nopaywall
Dit is waar Vlaams Belang een absolute meerderheid kan behalen.
Zoals ik al zei: tactieken zoals kiezers uitsluiten, met de stembureaus spelen, kunnen ook naar Nederland kan komen.
Kan trein2000 cs. daarna weer zeggen dat Nederland gewoon geen links land is, en Oudkerk pruttelen over woke.
De leugen is dat hij die groep veel groter maakt dan die is en alle congresmoties negeert (met 95% aangenomen).quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hij vertelt geen leugens. Zelf zal ik er niet meer op gaan stemmen.
Ik vind het vooral heel sneu voor de PvdA.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hij vertelt geen leugens. Zelf zal ik er niet meer op gaan stemmen.
Dit wordt vooral gezegd door mensen die er toch al niet op zouden stemmen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het vooral heel sneu voor de PvdA.
Die heeft zichzelf nu op.
Exact dat punt kun je natuurlijk maken voor GL.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij, ik zou nooit op PvdA hebben gestemd zonder die fusie. Het lijkt er meer op dat rechts Nederland gewoon niks met een compromis te maken wil hebben. Nu na de fusie heeft een PvdA/GL misschien iets in te brengen mochten ze een coalitie vinden. Nee links mag alleen meedoen als ze klein zijn ofzo zodat ze werkelijk niks binnen kunnen halen behalve de zondebok voor zowel hun stemmers als alle rechtse kiezers die weer gaan wijzen naar links. Doen ze trouwens nog steeds, op de frontpage krijgt Timmermans ongeveer de meeste kritiek dat we niks vooruit komen met deze rechtse coalitie.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is oprecht klote om chronisch ziek te zijn en vervelend dat je snel door je ER heen bent, maar aan de andere kant is dat geen enorm bedrag en krijg je daarna bijna alles vergoed.quote:Op zondag 13 oktober 2024 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Over frames gesproken, zeg. Alsof je COPD kunt voorkomen. Of diabetes wat dat betreft. Ik heb erfelijke hoge bloeddruk en diabetes type 2. Kan ik allebei niets aan doen. Ik heb geen overgewicht en de artsen geven aan dat al had ik mijn hele leven als een konijn geleefd qua voeding etc, dan was ik nu op hetzelfde punt geweest, puur vanwege mijn genen. Ik heb dus chronische aandoeningen waarvoor ik vele medicijnen slik. Die allemaal deels onder het ER vallen, waardoor ik meestal rond september mijn hele ER al heb verbruikt. Waarbij het dan nog een voordeel is dat bezoeken aan de huisarts er niet onder vallen, want met alle controles in een jaarzouik er anders al in mei doorheen zijn. Dat gevoegd bij de megawinsten van de verzekerings-cowboys maakt dat ik zeker van mening ben dat het ER minimaal gehalveerd zou moeten worden. Ik ga door dit ER zeker niet minder naar de dokter. En als die zegt dat ik meer behandeling of medicatie nodig heb, dan doe ik dat, want anders is er grote kans dat ik binnen nu en vijf jaar omval.
En dan vindt men de PVV eng, terwijl er openlijk wordt gevraagd om 1 van de meest dodelijke en gevreesde terroristische organisaties te bejubelen. Het vermoorden van onschuldige burgers en verkrachten van kinderen is helemaal bon ton bij GL.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ x ]
Ondertussen faciliteert de VVD openlijk de volledige uitroeiing van de Palestijnen (vind jij prima natuurlijk, lekker 'small government').
Weg met deze heroïne hoerenloper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |