abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215249171
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215249224
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die welke @:Klopkoek noemde en waarnaar ik verwees toen ik het had over dat het om een groep van 6 miljoen gaat. Er zijn 5,4 tot 6 miljoen mensen die zich christen noemen in dit land. Dat die niet allemaal 2 keer per zondag naar de kerk gaan hoef je mij niet te vertellen, ik zit er namelijk wel 2 keer en zie het deels leeglopen (al zie ik gelukkig ook groeiende kerken, Hillsong, Mozaïek, diverse evangelische en baptistische gemeentes met goede sprekers, de Stadskerk in Groningen, maar daar gaat het nu niet om).

Het was een onderzoek naar wat mensen die zichzelf christen noemen vinden van de PVV. En dan spreek je dus over een enorm diverse groep van 6 miljoen mensen.

Ga je naar de mensen kijken die werkelijk die dominees horen die inderdaad vaak wel waarschuwen voor de PVV (mijn eigen dominee ook, die houdt ook 'klimaatpreken'), dan zie je inderdaad dat die veel minder geneigd zijn de PVV te steunen. Ben ik ook van overtuigd, maar dat werd hier dus niet onderzocht.
Een steekproef of een onderzoek omzetten naar een getal van 6 miljoen blijft altijd discutabel

Dat is net als die peilingen die Maurice de Hond altijd doet en waarvan de uiteindelijke werkelijke verkiezingsuitslag bijna nooit klopt.

Ik vind zes miljoen wel een heel hoog getal. In mijn optiek kan dat niet kloppen dat we zoveel christelijke/katholieken in Nederland hebben.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_215249252
Het eigen risico, als ze nu groep die afgekeurd is van werk gaan ontzien, dat zijn grotendeels chronisch zieken
pi_215249358
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:17 schreef Cupfighter het volgende:
Het eigen risico, als ze nu groep die afgekeurd is van werk gaan ontzien, dat zijn grotendeels chronisch zieken
Maar niet elke chronisch zieke is afgekeurd, dus dan maak je weer een vervelend onderscheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215249432
Eigen risico halveren is gewoon prima. De remfunctie blijft behouden (200 of 400 euro is echt niet meer of minder prikkel), maar de boete op ziek zijn wordt wel een stuk dragelijker. En inderdaad, dat veelgebruikers iets meer betalen dan mensen die eens per 5 jaar de huisartsenpraktijk van binnen zien is uitlegbaar.
zie email 27 oktober
pi_215249495

Ik heb nu drie kwartier beluisterd en na circa 15 minuten wordt het interessant.

- Het stembureau op de universiteit had 0% voor PVV, 0% voor JA21 en 0% voor FvD.

- De gemeente Rucphen heeft het laagste opleidingsniveau (gemiddeld) van Nederland. Deze drie partijen hebben daar bij elkaar 70% van de stemmen.

Ook een overtuigend verhaal over hoe de afname van vakbonden en de kerk de ruimte opent voor radicaal-rechts, het ergens bij horen op een andere manier. Er wordt inderdaad gezegd dat de kerk nog dempend werkt, ook bij de kerkgangers die het inhoudelijk eens zijn met de PVV en daarin zijn groot gebracht (m.n. groot deel van SGP).

Het wordt niet expliciet gezegd maar niet-fascistoide Nederland heeft een probleem, zowel beleidsmatig als in communicatie, om een bindend verhaal te bedenken. Wat de sociaal-democratie vroeger met vakbonden, buurthuizen e.d. nog wel had.

Vakbondsleden zijn nog steeds minder geneigd om PVV te stemmen (gecorrigeerd voor leeftijd), wordt gezegd. Dat ben ik idd wel vaker tegen gekomen. Hoe het causaal verband dan loopt is een tweede...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215249501
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar niet elke chronisch zieke is afgekeurd, dus dan maak je weer een vervelend onderscheid.
Alle chronisch zieken bedoel ik
pi_215249569
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Alle chronisch zieken bedoel ik
Ik ben chronisch ziek, sta nergens geregistreerd (tenminste, niet bij de overheid) en heb geen zorg nodig. Ik vind het in stukken hakken van het eigen risico en dat dan per ziekte laten betalen echt veel beter. Ja, dan betaal je elk jaar in mijn plan 50, in dat van Rutte IV 150 euro voor de zorg die je nodig hebt als chronisch zieke extra, maar dat vind ik niet onverdedigbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215249592
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:39 schreef trein2000 het volgende:
Eigen risico halveren is gewoon prima. De remfunctie blijft behouden (200 of 400 euro is echt niet meer of minder prikkel), maar de boete op ziek zijn wordt wel een stuk dragelijker. En inderdaad, dat veelgebruikers iets meer betalen dan mensen die eens per 5 jaar de huisartsenpraktijk van binnen zien is uitlegbaar.
Dat hele frame van ‘een boete op ziek zijn’ begint me wel een beetje tegen te staan. Mijn buurvrouw heeft diabetes, COPD en nog wat ziektes die voorkomen hadden kunnen worden met een betere levensstijl. Ze verbruikt denk ik makkelijk meer dan 200.000 euro per jaar aan zorgkosten. En terecht, want we moeten hier voor onze zieken zorgen. Helemaal prima. Maar als ze tegen me begint te klagen hoe onrechtvaardig het is dat ze maar liefst 400 euro moet bijdragen, vraag ik me wel af waarom dat minieme stukje óók nog eens van mijn premie betaald moet worden.
pi_215249600
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben chronisch ziek, sta nergens geregistreerd (tenminste, niet bij de overheid) en heb geen zorg nodig. Ik vind het in stukken hakken van het eigen risico en dat dan per ziekte laten betalen echt veel beter. Ja, dan betaal je elk jaar in mijn plan 50, in dat van Rutte IV 150 euro voor de zorg die je nodig hebt als chronisch zieke extra, maar dat vind ik niet onverdedigbaar.
150 euro er boven op is inderdaad te doen
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:03:00 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215249606
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:00 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat hele frame van ‘een boete op ziek zijn’ begint me wel een beetje tegen te staan. Mijn buurvrouw heeft diabetes, COPD en nog wat ziektes die voorkomen hadden kunnen worden met een betere levensstijl. Ze verbruikt denk ik makkelijk meer dan 200.000 euro per jaar aan zorgkosten. En terecht, want we moeten hier voor onze zieken zorgen. Helemaal prima. Maar als ze tegen me begint te klagen hoe onrechtvaardig het is dat ze maar liefst 400 euro moet bijdragen, vraag ik me wel af waarom dat minieme stukje óók nog eens van mijn premie betaald moet worden.
Voor haar is het waarschijnlijk veel geld, op die 2 ton is het een druppel op een gloeiende plaat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215249631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor haar is het waarschijnlijk veel geld, op die 2 ton is het een druppel op een gloeiende plaat.
Geloof me, voor haar is het niet veel geld. En ze is niet de enige natuurlijk, de meeste chronisch zieken behoren tot de rijkste generatie die Nederland ooit gekend heeft.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:08:13 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215249642
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:06 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Geloof me, voor haar is het niet veel geld. En ze is niet de enige natuurlijk, de meeste chronisch zieken behoren tot de rijkste generatie die Nederland ooit gekend heeft.
Ja dan is het wel nogal ondankbaar en egoïstisch. Ik heb ook aardig van ons zorgsysteem gebruik gemaakt, ik betaal het eigen risico juichend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215249693
quote:

[..]
Of die chronisch zieken hebben dus juist nooit gewerkt of geen werk meer vanwege hun ziekte en horen daardoor bij de armste 10%, die zijn er natuurlijk ook veel. Ik denk dat als je bij de armste 10% van Nederland gaat kijken, je veel zieken tegenkomt. Oorzaak en gevolg kunnen natuurlijk ook omgedraaid zijn (van een leven in armoede kun je ook ziek worden).
pi_215249757
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of die chronisch zieken hebben dus juist nooit gewerkt of geen werk meer vanwege hun ziekte en horen daardoor bij de armste 10%, die zijn er natuurlijk ook veel. Ik denk dat als je bij de armste 10% van Nederland gaat kijken, je veel zieken tegenkomt. Oorzaak en gevolg kunnen natuurlijk ook omgedraaid zijn (van een leven in armoede kun je ook ziek worden).
Die groep kan veel gerichter geholpen worden dan met een generieke verlaging van het eigen risico.

Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken en ik denk dat 90% van de gouden generatie wel aan die drempel van 400 euro komt. Daar kan je dan over een paar jaar 200 euro vanaf trekken en die kosten laten betalen door de rest van de bevolking. Is vooral een lekker extraatje voor de meesten.
  VIVA zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:26:40 #16
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_215249779
Alhoewel ik geen vvd stemmer ben, blijkt het toch dat het de meest stabiele kabinet is, de rest is gewoon nog kanslozer helaas.... We kunnen gewoon niet beter dan Rutte...
What lies behind makes no sense in my mind
pi_215249790
quote:

[..]
Pardon, hoe kom je hier op?
pi_215249804
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dan is het wel nogal ondankbaar en egoïstisch. Ik heb ook aardig van ons zorgsysteem gebruik gemaakt, ik betaal het eigen risico juichend.
Ik niet, ik vraag er niet om chronisch ziek te zijn, dat ik wat extra moet betalen vind ik geen probleem maar 350 vind ik schandalig
pi_215249830
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:29 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Pardon, hoe kom je hier op?
pi_215249865
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:36 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En dit moet de conclusie zijn dat chronisch zieken tot de rijke generatie behoren en het gemakkelijk kunnen betalen

Ik zal je uit eigen ervaring vertellen dat dit lang niet voor iedereen telt, sterker nog voor de meeste niet
pi_215249907
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:43 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En dit moet de conclusie zijn dat chronisch zieken tot de rijke generatie behoren en het gemakkelijk kunnen betalen

Ik zal je uit eigen ervaring vertellen dat dit lang niet voor iedereen telt, sterker nog voor de meeste niet
Nee, maar wel tot de conclusie dat veel mensen die elk jaar de grens van het eigen risico aantikken echt geen bonus van 200 euro nodig hebben. De mensen die dat wél echt nodig hebben kun je prima op andere manieren helpen.
pi_215249940
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:50 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Nee, maar wel tot de conclusie dat veel mensen die elk jaar de grens van het eigen risico aantikken echt geen bonus van 200 euro nodig hebben. De mensen die dat wél echt nodig hebben kun je prima op andere manieren helpen.
Hoe dan?
  zondag 13 oktober 2024 @ 02:01:58 #23
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215250336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:39 schreef trein2000 het volgende:
Lekker polderen
  zondag 13 oktober 2024 @ 02:03:01 #24
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215250341
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:47 schreef Klopkoek het volgende:

Ik heb nu drie kwartier beluisterd en na circa 15 minuten wordt het interessant.

- Het stembureau op de universiteit had 0% voor PVV, 0% voor JA21 en 0% voor FvD.

- De gemeente Rucphen heeft het laagste opleidingsniveau (gemiddeld) van Nederland. Deze drie partijen hebben daar bij elkaar 70% van de stemmen.

Ook een overtuigend verhaal over hoe de afname van vakbonden en de kerk de ruimte opent voor radicaal-rechts, het ergens bij horen op een andere manier. Er wordt inderdaad gezegd dat de kerk nog dempend werkt, ook bij de kerkgangers die het inhoudelijk eens zijn met de PVV en daarin zijn groot gebracht (m.n. groot deel van SGP).

Het wordt niet expliciet gezegd maar niet-fascistoide Nederland heeft een probleem, zowel beleidsmatig als in communicatie, om een bindend verhaal te bedenken. Wat de sociaal-democratie vroeger met vakbonden, buurthuizen e.d. nog wel had.

Vakbondsleden zijn nog steeds minder geneigd om PVV te stemmen (gecorrigeerd voor leeftijd), wordt gezegd. Dat ben ik idd wel vaker tegen gekomen. Hoe het causaal verband dan loopt is een tweede...
Stemmen ze dan wel PVDA of SP?
  zondag 13 oktober 2024 @ 02:04:32 #25
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215250347
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:26 schreef cosmosis het volgende:
Alhoewel ik geen vvd stemmer ben, blijkt het toch dat het de meest stabiele kabinet is, de rest is gewoon nog kanslozer helaas.... We kunnen gewoon niet beter dan Rutte...
GL heeft nooit de kans gekregen, PVDA deed het erg goed qua stabiliteit tijdens Rutte 2
pi_215250745
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:10 schreef Hanca het volgende:
Ik zou hem verder doortrekken: huisartsenbezoek een eigen risico van 25 euro, andere zaken 50 euro, met een maximum van 50 euro per behandeling/ziekte en een totaal maximum van 400 of 450 euro. Laat die mensen die met een verkoudheid naar de dokter gaan maar betalen, een chronisch zieke is voor zijn of haar ziekte dan maximaal 50 euro kwijt.
Administratieve kosten ga je met zo'n stelsel natuurlijk allesbehalve verlagen, dat wordt één grote rompslomp, helemaal als je ook nog eens wil bundelen per ziekte ipv behandeling: ik krijg dan mijn krukken wel vergoed als ik mijn been breek, maar niet als ik door mijn enkel heen ben gegaan? Laten we alsjeblieft juist versimpelen in plaats van, net als met de toeslagen, voor elk geval of uitzondering een nieuwe staffel te bedenken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_215250773
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 07:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Administratieve kosten ga je met zo'n stelsel natuurlijk allesbehalve verlagen, dat wordt één grote rompslomp, helemaal als je ook nog eens wil bundelen per ziekte ipv behandeling: ik krijg dan mijn krukken wel vergoed als ik mijn been breek, maar niet als ik door mijn enkel heen ben gegaan? Laten we alsjeblieft juist versimpelen in plaats van, net als met de toeslagen, voor elk geval of uitzondering een nieuwe staffel te bedenken.
Gewoon een stempelkaart. Heb je negen jaar op rij je eigen risico verbruikt, krijg je het tiende jaar gratis.
pi_215250800
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 07:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Per ziekte is dus om te voorkomen dat iemand die maandelijks medicijnen of hulpmiddelen nodig heeft, alsnog die boete op ziek zijn betaalt. Of iemand die kanker krijgt, gespreid over het jaar alsnog het hele eigen risico kwijt is. En per ziekte is in de zorg juist extreem simpel, aangezien aan elke declaratie een code hangt. Dat is totaal geen rompslomp, het is vrij duidelijk.
pi_215250886
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Per ziekte is dus om te voorkomen dat iemand die maandelijks medicijnen of hulpmiddelen nodig heeft, alsnog die boete op ziek zijn betaalt. Of iemand die kanker krijgt, gespreid over het jaar alsnog het hele eigen risico kwijt is. En per ziekte is in de zorg juist extreem simpel, aangezien aan elke declaratie een code hangt. Dat is totaal geen rompslomp, het is vrij duidelijk.
Aan elke declaratie ja, maar daar zit niet een algemene paraplucode boven. Als ik zetpillen krijg tegen de misselijkheid als gevolg van chemo, zouden die dus in het bakje 'kanker' moeten komen, maar als ik die krijg om een random andere reden niet. Om nog maar niet te spreken over indirecte gevolgschade, zoals psychische problemen bij ernstige ziektes of iets als een borstamputatie. Ondoenlijk en op enig moment ook arbitrair.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_215250953
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Aan elke declaratie ja, maar daar zit niet een algemene paraplucode boven. Als ik zetpillen krijg tegen de misselijkheid als gevolg van chemo, zouden die dus in het bakje 'kanker' moeten komen, maar als ik die krijg om een random andere reden niet. Om nog maar niet te spreken over indirecte gevolgschade, zoals psychische problemen bij ernstige ziektes of iets als een borstamputatie. Ondoenlijk en op enig moment ook arbitrair.
Er zit vaak juist wel een algemene code boven, de reden zit altijd in de code vermeld (anders weet een zorgverzekeraar niet of het een basispakket behandeling is of niet). Pillen voor chemo krijg je vergoed, die voor een cosmetische ingreep niet. Sowieso is de vergelijking met de toeslagenaffaire lachwekkend, dat ging namelijk om geld wat men eerst kreeg en meer dan een jaar later weer in moest leveren, soms duizenden euro's.

Als je het per behandeling doet, schiet niemand er wat mee op. Dan betaalt de persoon die maandelijks dezelfde behandeling moet alsnog het hele bedrag. Maar ook als je eenmalig in het ziekenhuis komt te liggen heb je rustig 10 verschillende 'behandelingen', namelijk 10 verschillende facturen uit datzelfde ziekenhuis. Dan is het een leuk voorstel op papier, maar doet het helemaal niks aan het werkelijke probleem.
pi_215251066
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zit vaak juist wel een algemene code boven, de reden zit altijd in de code vermeld (anders weet een zorgverzekeraar niet of het een basispakket behandeling is of niet). Pillen voor chemo krijg je vergoed, die voor een cosmetische ingreep niet. Sowieso is de vergelijking met de toeslagenaffaire lachwekkend, dat ging namelijk om geld wat men eerst kreeg en meer dan een jaar later weer in moest leveren, soms duizenden euro's.
Ik vergeleek niet met de toeslagenaffaire, maar met het toeslagenstelsel. Daarmee hebben we een zodanig zelfgecreeërd monster neergezet, dat simplificatie (lees: afschaffing) de facto onhaalbaar is geworden, ondanks een breed gedragen politieke wil om dat wel te doen.

Een enigszins soortgelijke situatie ga je met zo'n detaillering in de zorg creëren: niet alleen in directe administratieve lastenverzwaring, maar ook kom je er niet meer vanaf, want dan gaat er weer een groep op achteruit. Je legt op die manier zelf allemaal moerassen aan, die een bak geld kosten, nauwelijks het gewenste effect sorteren en voor alleen maar meer uitvoeringswerk gaan zorgen.
Friedman on Donahue
pi_215251463
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 02:04 schreef Origami94 het volgende:

[..]
GL heeft nooit de kans gekregen, PVDA deed het erg goed qua stabiliteit tijdens Rutte 2
PVDA heeft tijdens Rutte 2 teveel de VVD zijn zin gegeven daar zijn ze door de kiezer ook op afgerekend
pi_215251487
Ronde 2 in Westerwolde v/ COA gaat maandag door met verhoogde inzetten:

https://www.rtvnoord.nl/p(...)ort-geding-tegen-coa
Friedman on Donahue
pi_215251516
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 09:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
PVDA heeft tijdens Rutte 2 teveel de VVD zijn zin gegeven daar zijn ze door de kiezer ook op afgerekend
Samson heeft als fractievoorzitter vanuit de kamer ook niet echt aangegeven dat het compromissen waren
  zondag 13 oktober 2024 @ 10:04:41 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215251602
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan kan ik mijzelf net zo goed monotheïstisch noemen. Zijn we van dat onderscheid met Moslims ook af. ;)
Abrahamitisch. Dan heb je 3 geloven tegelijkertijd te pakken :P

NB: Topic is vast al bij een ander onderwerp,maar ik kon het niet laten :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-10-2024 10:10:23 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215251625
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 09:57 schreef nostra het volgende:
Ronde 2 in Westerwolde v/ COA gaat maandag door met verhoogde inzetten:

https://www.rtvnoord.nl/p(...)ort-geding-tegen-coa
En terecht. Het COA / het ministerie maken er een potje van.
  zondag 13 oktober 2024 @ 10:10:08 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215251697
quote:
Bijzondere conclusie wel :D
  zondag 13 oktober 2024 @ 10:19:27 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215251761
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En terecht. Het COA / het ministerie maken er een potje van.
Het COA, gehoord de beraadslaging,

Constaterende dat andere gemeentes niet bereid zijn te hulp te schieten,

Overwegende dat het kabinet niet van plan is om in Ter Apel een probleem op te gaan lossen,

Tikt over 100 dagen opnieuw een paar miljoen aan dwangsom af op kosten van de belastingbetaler,

En gaat over tot de orde van de dag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 13 oktober 2024 @ 10:41:01 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215251907
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het COA, gehoord de beraadslaging,

Constaterende dat andere gemeentes niet bereid zijn te hulp te schieten,

Overwegende dat het kabinet niet van plan is om in Ter Apel een probleem op te gaan lossen,

Tikt over 100 dagen opnieuw een paar miljoen aan dwangsom af op kosten van de belastingbetaler,

En gaat over tot de orde van de dag.
Was er maar een Spreidingswet.. :+
  zondag 13 oktober 2024 @ 10:49:43 #40
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215251980
twitter

Jammer dat Ja21 en FvD op winst staan.

Dat SGP op winst staat geloof ik niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 oktober 2024 @ 10:54:26 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215252015
quote:
Dit is hun plan B of plan C.

Wanneer het helemaal in vlammen op gaat jezelf weer als de competente en redelijke bestuurderspartij presenteren. De aan jou gelieerde media met pionnetjes op deze plekken (van De Winther tot Verweij) dan doet spel mee.

Maar de VVD heeft natuurlijk veel van de beleidsmatige ellende veroorzaakt (met name wonen, ook migratie) en heeft met het volle verstand de deur open gezet naar PVV. Het begon met Brekelmans in de Elsevier. Mensen vergeten dat of weten het niet. Voor de 60000 en stijgende daklozen is het allemaal niet zo stabiel.

Rutte zijn eerste keus was ook gewoon de PVV. Hij vindt het huidige coalitieakkoord het beste sinds Rutte-1. Maar ik vrees ervoor dat net als met Bush jr. een enorm revisionisme gaat optreden.

Tijdens corona was de DPG lijn: wat een staatsman. Overal las je staatsman.

Bananenland.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215252200
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 10:49 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Jammer dat Ja21 en FvD op winst staan.

Dat SGP op winst staat geloof ik niet.
Is maar wat je lezen wil. -4 bij de vvd vind ik niet echt gigantisch. Die staan al tijden rond de 20 zetels.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:20:58 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215252236
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:15 schreef StephanL het volgende:

[..]
Is maar wat je lezen wil. -4 bij de vvd vind ik niet echt gigantisch. Die staan al tijden rond de 20 zetels.
24 zetels was voor deze kleptocratenclub al een historisch slechte uitslag. Nog vier eraf is dus niet zo best.

Maarja, dat gaat dan ook weer deels naar MAGA debielen als FvD en JA21.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215252397
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
24 zetels was voor deze kleptocratenclub al een historisch slechte uitslag. Nog vier eraf is dus niet zo best.

Maarja, dat gaat dan ook weer deels naar MAGA debielen als FvD en JA21.
Onder Rutte was het inderdaad hoger zie ik.

Dat Ja21 op 2 staat vind ik wel weinig. Die zouden kunnen profiteren van de chaos in de coalitie maar doen dat vooralsnog bijna niet.

PVV stabiel :)
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:37:52 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215252449
Eigen risico gewoon inkomensafhankelijk maken ipv voor iedereen halveren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:38:47 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215252472
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef StephanL het volgende:
"Russofiele uitbuiting-rechtse dictator stabiel"
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:39:05 #47
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215252477
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:33 schreef StephanL het volgende:

[..]
Onder Rutte was het inderdaad hoger zie ik.

Dat Ja21 op 2 staat vind ik wel weinig. Die zouden kunnen profiteren van de chaos in de coalitie maar doen dat vooralsnog bijna niet.

Dat er uberhaupt mensen overwegen om te stemmen op Eerdmans :') Nanninga zou ik nog begrijpen
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:40:41 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215252502
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:39 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat er uberhaupt mensen overwegen om te stemmen op Eerdmans :') Nanninga zou ik nog begrijpen
Nanninga van de "Mooie Ovens in Auschwitz" en dobbernegers?

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 13 oktober 2024 @ 11:45:19 #49
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215252574
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 09:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De Pvda is dan ook een neoliberale bestuurderspartij. Heb ooit een PVDA tweede kamerlid gesproken die er zat tijdens Rutte 2 en die vond de inflatie van diploma's een groot issue.

Ik snap wel dat de proteststemmer niet met Frans Timmermans in zee is gegaan omdat ze denken dat het alleen VVD beleid gaat opleveren (wat de PVV nu overigens ook doet) al wist Kockelmann Agema in een interview laatst wel kritische vragen hierover te stellen
pi_215252841
5 miljard voor grensbewaking?

Ik zeg totale bullshit

Gebruik dat geld gewoon voor ziektekosten laag te houden.

Zo zijn er wel meer potjes waarvan ik denk waarom zoveel geld daaraan uitgeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')