abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 oktober 2024 @ 08:38:54 #51
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215215912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:15 schreef alopio het volgende:

[..]
Het is natuurlijk jammer dat Wilders geen premier is, dan had je hem namelijk echt kunnen aanpakken en afrekenen op beleid. Nu als het mis gaat kan hij weer schreeuwen en de schuld bij Schoof leggen en andere partijen, gaat het opeens heel goed dan pakt die de eer. Hij zit in de ideale positie. Zelfs als PVV ministers het verkloten, want de PVV is Wilders, de rest boeit niemand
Wilders als premier is levensgevaarlijk. Hij kan dan het kabinet van binnenuit slopen, verder gaan als rompkabinet, een motie van wantrouwen negeren (daar is geen wet voor) en de kamer ontbinden (dat kan hij doen). Veiligheidsdiensten onder zijn hoede en dat misbruiken... griezelig. De consequenties van premier Wilders moet je niet lichtzinnig over doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 08:46:48 #52
236264 crew  capricia
pi_215215946
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe is dat er uit gesloopt door Paars?
Is het afschaffen van de aftrek voor niet-werkende partners van kostwinners ook niet uit die tijd?
De zgn aanrechtsubsidie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215215955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, het wordt wel steeds gezegd over NSC en niet over BBB en VVD, alsof men dus van NSC wat anders verwacht.
NSC heeft als eerste hoofdstuk van hun verkiezingsprogramma “Goed Bestuur”, dat hebben BBB en VVD niet. Daarnaast heeft Pieter Omtzigt meer dan twee jaar lang iedereen in de tweede kamer de les gelezen, dat zijn de partijen echt nog niet vergeten en krijgt NSC nu ook als een boemerang weer terug.
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 08:49:15 #54
236264 crew  capricia
pi_215215960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
NSC heeft als eerste hoofdstuk van hun verkiezingsprogramma “Goed Bestuur”, dat hebben BBB en VVD niet. Daarnaast heeft Pieter Omtzigt meer dan twee jaar lang iedereen in de tweede kamer de les gelezen, dat zijn de partijen echt nog niet vergeten en krijgt NSC nu ook als een boemerang weer terug.
Het zijn de kroonjuwelen van NSC.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 oktober 2024 @ 08:58:18 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215216025
quote:

[..]
Omtzigt heeft er hard aan moeten trekken om Wilders geen premier te laten zijn. Yesilgöz had geen bezwaar (nogmaals: de VVD zijn graaiers en democratie slopers, @Heer_van_Bartolhoven).

Net zoals nu de VVD een noodwet wel prima vindt, in de Senaat. Omtzigt staat dus redelijk alleen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215216078
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Omtzigt heeft er hard aan moeten trekken om Wilders geen premier te laten zijn. Yesilgöz had geen bezwaar (nogmaals: de VVD zijn graaiers en democratie slopers, @:Heer_van_Bartolhoven).

Net zoals nu de VVD een noodwet wel prima vindt, in de Senaat. Omtzigt staat dus redelijk alleen.
Je weet niet wat de VVD allemaal wel en niet prima vind omdat ze dit niet echt uitspreken en waarom zouden ze ook? Je moet ook je strijd kiezen en de VVD strijd voor hun belangen terwijl NSC de staatrechtelijke kogels uit het vuur moet slepen. Ook ik vind het helemaal niks, maar ik vind het wel een logische strategie.

Choose your battles, eerst het bordje van een ander leeg eten, etc.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 09:10:05 #57
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215216095
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je weet niet wat de VVD allemaal wel en niet prima vind omdat ze dit niet echt uitspreken en waarom zouden ze ook? Je moet ook je strijd kiezen en de VVD strijd voor hun belangen terwijl NSC de staatrechtelijke kogels uit het vuur moet slepen. Ook ik vind het helemaal niks, maar ik vind het wel een logische strategie.

Je kunt veel van de VVD inhoudelijk vinden maar het politieke spelletje beheersen ze uitstekend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215216098
quote:

[..]
Nogmaals: zo is Omtzigt al 25 jaar. 'Doe wat ik zeg, niet wat ik doe' lijkt door hem uitgevonden. Ik heb Omtzigt dan ook nooit echt een goed kamerlid gevonden (al was hij van waarde toen hij alleen nog financiën deed, van belastingen heeft hij wel verstand).

Omtzigt is ook de man die in 2013 zei dat iedereen die een vinkje verkeerd zet een fraudeur is en vervolgens in 2020 boos werd toen daar naar werd gehandeld.

Ik zou de morele standaard bij Omtzigt niet hoger zetten dan bij Yeşilgöz.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 9 oktober 2024 @ 09:16:22 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215216129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: zo is Omtzigt al 25 jaar. 'Doe wat ik zeg, niet wat ik doe' lijkt door hem uitgevonden. Ik heb Omtzigt dan ook nooit echt een goed kamerlid gevonden (al was hij van waarde toen hij alleen nog financiën deed, van belastingen heeft hij wel verstand).

Omtzigt is ook de man die in 2013 zei dat iedereen die een vinkje verkeerd zet een fraudeur is en vervolgens in 2020 boos werd toen daar naar werd gehandeld.

Ik zou de morele standaard bij Omtzigt niet hoger zetten dan bij Yeşilgöz.
Goed verwoord. Jammer en tekenend dat we als land niks positiefs hoeven te verwachten van al die nieuwe partijen.

Stuk voor stuk holle populistische vaten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215216138
Daarnaast heeft bijvoorbeeld D66 ook wat boter op het hoofd. Jetten heeft wel gesproken over het opschorten van de bezwaarprocedures ed om de aanleg van het electriciteitsnet te versnellen, ook de LNG fabriek in de Eemsvlakte ging niet helemaal op de officiële manier.

Waarom mag je hierbij wel vandalisme aan de rechtstaat bedrijven en bij asiel niet?
  woensdag 9 oktober 2024 @ 09:26:11 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215216184
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ja dat snap ik maar in de Senaat kan de DSM lobby wat meer vrijheid veroorloven. De VVD steunt daar uiteindelijk gewoon de noodwetprocedure en stemde tegen de motie Rosenmoller (waar zelfs SGP voor stemde).

Wél grote woorden door de VVD over een "agenda voor werkend Nederland"
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215216263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mijn mening is dat Paars I en II de wereldwijde trend van de individualisering in Nederland flink hebben aangewakkerd, waardoor wij in 2002 het meest individualistische land van de wereld werden. De gevolgen daarvan zie je in Fortuyn en nu Wilders. De hele gemeenschapszin is er in de Paarse jaren uitgesloopt en dat krijg je niet zo makkelijk terug. Een deel van de bevolking wilde dat wel, vandaar de polulariteit van Balkenende die je wel echt een anti-Paars zou kunnen noemen.
Daar ben ik het niet mee eens, wat jij noemt zijn culturele ontwikkelingen, de invloed van de politiek daarop is gering. Zoiets als bijvoorbeeld de Melkert banen staat haaks op wat jij zegt, die zijn vakkundig om zeep geholpen door Balkenende I.

En ja Balkenende profileerde zich een beetje met gedoe over normen en waarden, maar zijn kabinetten waren er absoluut niet voor de gemeenschap, maar vooral voor het bedrijfsleven en bovenmodale inkomens.
Onder de eerste 2 kabinetten Lubbers is er juist veel uitgekleed en gesloopt als het gaat om zaken die de gemeenschapszin aangaan. Hoewel ik dat jammer vind, denk ik dat dit onontkoombaar was. Terug naar de jaren '70 lijkt me ook niet wenselijk, daar snijdt links zich alleen maar in de vingers mee omdat het niet haalbaar is in mijn optiek.
Een heer met stijl
pi_215216549
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Het zijn de kroonjuwelen van NSC.
Ik denk dat we dat gewoon verkeerd zien. Het is net als Wilders's AOW standpunt. Leuk spul om stemmen mee te winnen, maar uiteindelijk volstrekt onbelangrijk voor ze. Anders zouden ze toch wel iets van zich laten horen? Ook nu Wilders weer doorgaat en zegt bij de begroting binnenlandse zaken een motie in te willen dienen voor het ontslag van Halsema. Is dat dan goed bestuur? Bij die begroting om het ontslag van een burgemeester waar de Führer het niet in ziet zitten aan te vragen.
Hebben we Schoof gisteren, wij steunen alle burgemeesters. De dag erna, motie om Halsema te ontslaan. Nou wat een steun. Misschien moet hij toch eens wat duidelijke taal gaan spreken in plaats van telkens duiken.
pi_215216575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens, wat jij noemt zijn culturele ontwikkelingen, de invloed van de politiek daarop is gering. Zoiets als bijvoorbeeld de Melkert banen staat haaks op wat jij zegt, die zijn vakkundig om zeep geholpen door Balkenende I.

En ja Balkenende profileerde zich een beetje met gedoe over normen en waarden, maar zijn kabinetten waren er absoluut niet voor de gemeenschap, maar vooral voor het bedrijfsleven en bovenmodale inkomens.
Onder de eerste 2 kabinetten Lubbers is er juist veel uitgekleed en gesloopt als het gaat om zaken die de gemeenschapszin aangaan. Hoewel ik dat jammer vind, denk ik dat dit onontkoombaar was. Terug naar de jaren '70 lijkt me ook niet wenselijk, daar snijdt links zich alleen maar in de vingers mee omdat het niet haalbaar is in mijn optiek.
Dat vat het wel kort samen.

Ik vind dat zo'n "asielcrisis" als nummer 1 onderwerp wel erg de bliksemafleider is van de werkelijke problemen.

De toenemende onvoorspelbaarheid en omvang van orkanen als gevolg van de klimaatcrisis (die door sommige politici alvast op lijkpikken vakkundig worden gebruikt als billboard) is zo'n grote.

Wat ook een zeer grote uitdaging is, is dat het meer en meer toepassen van AI met nog omvangrijkere experimenten de crisis nog een factor x gaat versterken. Hoorde van de week een VR project waar je dmv AI "door de geschiedenis" kan wandelen als een soort time machine.

Allemaal heel leuk en aardig, dit soort entertainment en infotainment. Ik zou het vroeger zeker hebben aangeprezen. Maar de duistere kant is dat er 'zulke' gigantische hoeveelheden energie nodig zijn. Microsoft wil al een eigen kernreactor en denk aan al die datacenters die hier direct aan de wind- en zonneparken willen hangen voor een habbekrats.

VVD was al erg, maar 'Dit kabinet' gaat er gewoon voor zorgen dat "het volk" zijn brood en spelen krijgt met een mistbank van een totaal gespeelde competentiecrisis om ondertussen via de achterdeur dezelfde bevolking snoeihard te naaien in dezelfde mistbank.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 10:30:26 #65
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215216601
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 09:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kunt veel van de VVD inhoudelijk vinden maar het politieke spelletje beheersen ze uitstekend.
Walgelijk ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215216679
En even op een post terugkomend van een Eerdmans die een 'goede dictator' wilde.

Hoe hij 'goed' intepreteerde is me niet duidelijk, maar er zijn 'goede dictators' geweest. Leiders die zagen dat een systeem niet werkte en 'radicaal positief' het roer omgooiden en bevolkingen verlichten. Een Ataturk is een goed voorbeeld (ja, ik weet het.. er is kritiek, maar zijn Turkije was beter dan het laatste restant van het Ottomaanse Rijk)

Ik denk dat er prima een dictaat kan worden gevoerd waarin het Rijnlandmodel leidend is en aan wordt gegeven dat het ons niet uitmaakt waar het met AI en al die datacenters met multinationals die hele bevolkingen kapotstoken. Dat het ons niet uitmaakt dat er miljardairs zijn die met de skepter zwaaien en anderen hier jaloers naar kijken om beneden te zuigen en zelf persoonlijk daar gi-gantisch rijk van te worden. Dat we dit alles beteugelen en hier een fatsoenlijke grens trekken voor we hier ook derde-wereld taferelen krijgen in inbalans. Maar dat dit ook wereldwijd navolging krijgt.

Eerdmans zal hier wel niet achterstaan, maar het is wel nodig. En hoe langer "het PVV volk" dit soort gedrag van de PVV accepteert en totaal niet naar parlementaire democratie kijkt. Des te meer ruimte komt er ook voor het redelijke midden om harder te spelen met een echte crisis.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 09-10-2024 10:44:11 ]
  woensdag 9 oktober 2024 @ 10:41:19 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215216698
https://nos.nl/artikel/25(...)dopvang-asielzoekers

https://www.gld.nl/nieuws(...)ng-naast-basisschool

Hier zou veel meer ophef over moeten zijn. 'Het land uit!'

Waar komt toch het idee vandaan dat asielzoekers extra crimineel zouden zijn?
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 oktober 2024 @ 10:47:20 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215216746
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:41 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)dopvang-asielzoekers

https://www.gld.nl/nieuws(...)ng-naast-basisschool

Hier zou veel meer ophef over moeten zijn. 'Het land uit!'

Waar komt toch het idee vandaan dat asielzoekers extra crimineel zouden zijn?
NWS / Grotere kans op celstraf laag opgeleide migrant
  woensdag 9 oktober 2024 @ 10:55:33 #69
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215216813
quote:
Ja en @Hanca heeft al meerdere keren uitgelegd dat dit beeld niet klopt. Slechts een heel klein percentage van de asielzoekers gaat over de schreef (3%, en dat zijn niet eens misdrijven maar ook zoiets als personeel uitschelden).

Misschien kan Hanca de hele mikmak er weer even bij halen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215217028
Moet dat nou alweer uitgelegd worden? }:|
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:22:35 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215217043
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:19 schreef BlackLining het volgende:
Moet dat nou alweer uitgelegd worden? }:|
Ja, want mensen ervaren dat de meeste asielzoekers crimineel zijn. Dan zal er toch wel een kern van waarheid in zitten?

Groetjes,
Henk Kamp.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215217056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, want mensen ervaren dat de meeste asielzoekers crimineel zijn. Dan zal er toch wel een kern van waarheid in zitten?

Groetjes,
Henk Kamp.
Als er maar genoeg rechtsdraaiende politici zijn die in hun uitspraak 'veel mensen ervaren.. ' gebruiken dan gaat het toch wel om grote fictieve aantallen.
pi_215217070
quote:
D66 wil bij wet vastleggen aan welke “minimale democratische principes” politieke partijen moeten voldoen. Eenmanspartijen zoals de PVV, waarvan leider Geert Wilders het enige lid is, zouden niet meer moeten kunnen, vindt de partij. “Wilders is absoluut geen obsessie”, zegt D66-Kamerlid Hanneke van der Werf.

Volgens haar is het belangrijk dat “mensen op een democratische partij kunnen stemmen en niet afhankelijk zijn van wat één leider uiteindelijk besluit”. Dat Wilders de absolute baas is binnen de PVV, leidt tot “heel gekke dingen voor PVV-Kamerleden”, zegt Van der Werf in Goedemorgen Nederland op NPO 1.
https://wnl.tv/2024/10/09(...)lders-geen-obsessie/
Is er geen tweet over dit van onze eigen partijdictator
pi_215217073
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 08:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
En de partij van het goed bestuur en de integriteit kijkt weg en doet alsof de neus bloedt. Wat een lege huls is me dat zeg.
[ x ]
pg kroeger :')
de aivd journalist
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:28:17 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215217075
Nimbys zijn trouwens wel een groeiend probleem. Of het nu gaat om windmolens, nieuwe appartementen, een asielzoekersopvang of een nieuwe supermarkt, we draaien echt vast door de ellenlange officiële bezwaarprocedures en eventueel vandalisme als die route niet lukt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215217088
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 10:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja en @:Hanca heeft al meerdere keren uitgelegd dat dit beeld niet klopt. Slechts een heel klein percentage van de asielzoekers gaat over de schreef (3%, en dat zijn niet eens misdrijven maar ook zoiets als personeel uitschelden).

Misschien kan Hanca de hele mikmak er weer even bij halen.
Daar komt nog bij dat 3/4 van de assielzoekers onder de 35 zijn (bron), ze niet mogen werken en ze relatief weinig geld hebben.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:36:02 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215217119
twitter

Hopeloos deze verslaggeving. De anderen aan tafel waren Vd Wulp en een troela van RTL (voorheen bij EenVandaag).

Dit is trouwens de tweede rij op een dag dat deze blonde aan dezelfde tafel Faber neer zet als een 'leuke vrouw'. Maandag ook al. Zucht... Orban en Polen zijn niet ver weg meer.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Elodie_Verweij
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215217156
Een talkshow op NPO1 waarbij ingegaan wordt op hoe leuk PVV minister Faber is. Het mag wel eens klaar zijn met dat linkse bolwerk wat de publieke omroep is.
pi_215217162
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Hopeloos deze verslaggeving. De anderen aan tafel waren Vd Wulp en een troela van RTL (voorheen bij EenVandaag).

Dit is trouwens de tweede rij op een dag dat deze blonde aan dezelfde tafel Faber neer zet als een 'leuke vrouw'. Maandag ook al. Zucht... Orban en Polen zijn niet ver weg meer.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Elodie_Verweij
Als ze had gezegd dat stijlvolle Hugo Boss pakken op maat beter zouden passen was het best een scherpe analyse geweest.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:44:33 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215217180
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daar komt nog bij dat 3/4 van de assielzoekers onder de 35 zijn (bron), ze niet mogen werken en ze relatief weinig geld hebben.
https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/

Waar ik nog wel in mee kan voelen is dat de communicatie van gemeenten beter kan, en ook de besluitvorming. Maar ik heb zo een vermoeden dat bepaalde typen gemeenten dat expres zo doen, om draagvlak te slopen.

Het beste zou zijn dat er vaste locaties komen, en dat de permanente crisisstand weg gaat. Maar dat wil rechts niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:44:59 #81
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215217185
Misschien moet Jeroen Pauw eens tegen zijn redactie zeggen dat ze met betere gasten moeten komen aanzetten...
  woensdag 9 oktober 2024 @ 11:46:32 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215217201
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Misschien moet Jeroen Pauw eens tegen zijn redactie zeggen dat ze met betere gasten moeten komen aanzetten...
Pauw is zelf kneiterrechts (de man van dat fameuze SBS6 debat, met die o zo zielige PVV mevrouw, waarvan Pauw wist dat ze bij de PVV hoorde).

Toen hij die advocaat Khalid verving werd het gelijk een rechtser programma. Zag je veel vaker De Telegraaf aan tafel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215217319
Ik ken die Verweij verder niet maar even googlen geeft als eerste hit.

https://www.mediacourant.(...)blunder-nachtmerrie/
quote:
Elodie Verweij laat zich wel héél makkelijk om de tuin leiden. De kersverse politiek verslaggeefster van het AD heeft een foptelefoongesprek gehouden met iemand die zich voordeed als VVD-prominent Hans Hoogervorst en is er met boter en suiker ingetrapt. Ze schreef eind maart zonder het te dubbelchecken een artikel over dat hij premier zou willen worden.
Die zal wel goede connecties hebben dan als ze ook wordt uitgenodigd bij die talkshows.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:04:24 #84
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215217330
Hier word ik ook niet vrolijk van ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215217438
Morgen 100 dagen kabinet Schoof *O*
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:24:53 #86
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215217489
twitter

Hier schrik ik wel van eigenlijk... Ook ik ging mee met het beeld van 'Duitsland jaren 70 terreur was vooral links en was RAF'. Met ook dank aan historici als Willem Melching en Wim Berkelaar.

Zou me niet verbazen als dat in Nederland ook zo speelt (in verg. met RaRa bijvoorbeeld, later in de jaren 80)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215217490
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:19 schreef StephanL het volgende:
Morgen 100 dagen kabinet Schoof *O*
Ze zijn zowat met reces begonnen, dus er gaan wel wat werkdagen af.

Ik hoop dat het de kerst niet haalt, maar met deze soapsterren valt alles te verwachten.
pi_215217584
Wanneer kunnen we een uitspraak van de RvS ongeveer verwachten?
Kan niet wachten tot de nieuwste spin van NSC.
pi_215217608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:24 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Hier schrik ik wel van eigenlijk... Ook ik ging mee met het beeld van 'Duitsland jaren 70 terreur was vooral links en was RAF'. Met ook dank aan historici als Willem Melching en Wim Berkelaar.

Zou me niet verbazen als dat in Nederland ook zo speelt (in verg. met RaRa bijvoorbeeld, later in de jaren 80)
Volgens mij was extreem rechts in Nederland in die tijd een stuk minder georganiseerd als extreem links.
Er waren wel white power groepjes, maar het rechtse geweld beperkte zich volgens mij tot incidenten (zoals de moord op Kerwin Duinmeijer).
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:43:15 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215217653
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eerst nog de ontslagaanvraag van Wilders voor Halsema aan Uitermark met Uitermark die dan heeft laten uitzoeken dat dat staatsrechtelijk niet kan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215217716
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eerst moet Faber een plan maken, dat zou 24 oktober naar de ministerraad gaan, daarna is pas de RvS aan zet en bij dit voorbeeld zou dat best even kunnen duren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:51:28 #92
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215217731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ken die Verweij verder niet maar even googlen geeft als eerste hit.

https://www.mediacourant.(...)blunder-nachtmerrie/
[..]
Die zal wel goede connecties hebben dan als ze ook wordt uitgenodigd bij die talkshows.
Het zal vast wel goed (bij)betalen om een rechtse VVD spreekbuis te zijn. Daar zit geld. Ik weet ook niet of er nog goed te verdienen valt met de journalistiek bij het AD.

Klassieker:
twitter

De mainstream versie van Raisa en Eva Vlaar?
Deuger, Woke & Gutmensch
  Moderator woensdag 9 oktober 2024 @ 12:52:52 #93
236264 crew  capricia
pi_215217750
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerst moet Faber een plan maken, dat zou 24 oktober naar de ministerraad gaan, daarna is pas de RvS aan zet en bij dit voorbeeld zou dat best even kunnen duren.
Goh, een spoedwet was sneller geweest. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215217782
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Eerst nog de ontslagaanvraag van Wilders voor Halsema aan Uitermark met Uitermark die dan heeft laten uitzoeken dat dat staatsrechtelijk niet kan.
Of en zo ja wanneer zou dat in de kamer behandeld worden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:56:46 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215217788
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het zal vast wel goed (bij)betalen om een rechtse VVD spreekbuis te zijn. Daar zit geld. Ik weet ook niet of er nog goed te verdienen valt met de journalistiek bij het AD.

Klassieker:
[ x ]

Ah joh, het is Elodie Verweij, voormalig matras en hand-(en-span)dienstenverleenster voor VVD-kamerleden en thans redacteur politiek bij spek-en-bonenkrant AD. Een combinatie van veel ambitie en weinig talent, verder niet al teveel aandacht aan besteden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:56:56 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215217790
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:39 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Volgens mij was extreem rechts in Nederland in die tijd een stuk minder georganiseerd als extreem links.
Er waren wel white power groepjes, maar het rechtse geweld beperkte zich volgens mij tot incidenten (zoals de moord op Kerwin Duinmeijer).
Ik zie hier weinig logica in. Georganiseerde groepen begaan incidenteel geweld ja. Een reeks aan incidenten betekent niet dat er geen organisatie achter zit. Vergeet niet: CPN verdween uit de Tweede Kamer, Janmaat kwam erin (wiens handlangers wel degelijk een strafblad hadden voor openlijke geweldpleging). Kwamen ook in de gemeenteraden. De aanslagen van RaRa waren er niet heel veel van, maar het was wel georganiseerd. Nogmaals, ik vraag het me af.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:57:43 #97
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215217794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Opvallend, getuige de noodtoestand waarin we verkeren.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 12:58:24 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215217799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah joh, het is Elodie Verweij, voormalig matras en hand-(en-span)dienstenverleenster voor VVD-kamerleden en thans redacteur politiek bij spek-en-bonenkrant AD. Een combinatie van veel ambitie en weinig talent, verder niet al teveel aandacht aan besteden.
Het heeft invloed, helaas... dat coterietje van politiek duiders. Waar ook Bremer en De Winther toe behoren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 9 oktober 2024 @ 13:03:41 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215217838
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Goh, een spoedwet was sneller geweest. :P
Het punt is helemaal niet het probleem oplossen, maar het buitenspel zetten van de kamer, meerdere dingen kunnen uitvoeren die tegen onze wetten en verdragen ingaan, mensen met een dubbel paspoort een paspoort ontnemen (in het begin nog de 'criminele'), etc.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215217849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Klassieker:
[ x ]

Iemand die met een dikke BMW langs een asielzoeker met wandelwagen op weg naar het centrum tuft zal wel allemaal waanbeelden over z'n eigen leefcomfort krijgen van al dat 'nieuws"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')