Hoort er ook bijquote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:39 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het is gewoon een kneus haha, maar wel vermakelijk om te zien hoe je hem op een voetstuk zet.
Zet ook ff de Volkskrant als bron erbijquote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bezuinigingen in onderwijs: groep 5 geschrapt
24 september 2024 door Jochem van den Berg, Jaap van de Venis en Maarten Hopman
Het regeerakkoord en de Algemene Beschouwingen waren er compleet helder over: er moet bezuinigd worden op het onderwijs. Hoe dat precies gedaan gaat worden, was nog niet bekend, maar de eerste plannen worden nu geopenbaard. Onderwijsminister Eppo Bruins laat weten dat het kabinet van plan is om groep 5 te schrappen.
Leerlingen die overgaan van groep 4 naar groep 5 moeten maar een jaartje iets voor zichzelf gaan doen, laat Bruins weten. Na dat jaar mogen ze zich weer melden bij hun basisschool voor groep 6. Bruins: “Misschien niet ideaal voor die leerlingen, maar het geld moet ergens vandaan komen. En laten we eerlijk zijn, groep 5 is van alles net niks. Vanaf groep 6 begint het allemaal pas echt wat voor te stellen.”
Met het schrappen van groep 5 hoopt het kabinet zo’n 200 miljoen euro vrij te maken. “Het scheelt enorm dat we straks alle groep 5 juffen en meesters elders kunnen inzetten. En dan bespaar je nog op schoolmateriaal, boeken, overblijfmoeders, noem maar op”, rekent Bruins voor.
Critici van de maatregel zijn bang dat er de komende jaren veel groep 6-leerlingen zullen zijn met enorme achterstanden. “We krijgen straks een generatie die geen idee heeft wat een voltooid deelwoord is”, zegt hoogleraar onderwijskunde Monique Polman. “En denk maar niet dat er straks in groep 6 nog één kind zit dat Zoetermeer kan aanwijzen op de kaart.”
Het kabinet maakt zich geen zorgen over de achterstanden. Bruins: “De meeste kinderen kunnen op de middelbare school toch al niet goed lezen, dus het verschil gaan we amper merken.”
Dat mag maar gewoon een politicusquote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Baas? Ik vind het een kutmongool.
Ik denk dat ik zijn relevantie helemaal niet onderschat en dat ik heel goed door heb waar hij mee bezig is. Tegelijk wordt hij relevanter en relevanter door alle (negatieve) aandacht die er aan hem besteedt wordt. Hij wil regeren per decreet, hij wil politieke tegenstanders ontslaan en weg, hij wil zijn mini Nexit en veel vernielen wat een westerse samenleving sterk gemaakt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan toch vooral een beetje onderschat hoe relevant Wilders is. Door meteen in de eerste week over Schoof heen te denderen en zijn eigen buitenlandbeleid te voeren inclusief staatsbezoeken heeft ie zichzelf in een verdomd sterke positie gemanoeuvreerd. Het is nu al te vaak fout gegaan om nog op te kunnen treden tegen zijn gedrag. Als hij wil laat hij de boel klappen en wordt hij nog groter ook. Ik snap je punt, maar Wilders ís machtig nu. En zijn ministers zijn zo trouw als een hond.
Het staat er naar mijn idee nog slechter voor dan het er van buitenaf uitziet. Besef je dus ook even dat deze man onwelgevallige burgemeesters wil deporteren. Liever per decreet regeert dan via de Kamer. De man die de touwtjes in handen zou moeten hebben verschuilt zich achter een lullig smoesje over het gebruikte medium en durft verder überhaupt geen stelling in te nemen tegen Wilders. Zo ver zijn we dus al.
Het wordt een soort Trump. Op gegeven moment wordt er zoveel vandalisme aan de rechtsstaat gepleegd dat het niet meer opvalt en we eraan gewend raken. Maar het is niet normaal. Het is bijzonder ernstig. Wat dat betreft mag de toon van de media wel wat urgenter.
Gelukkig kunnen de Nederlandse instituties wel wat hebben, maar dit moet echt niet te lang gaan duren. Er ontstaat ongelofelijk veel schade aan de rechtsstaat en geopolitieke positie en die schade repareer je niet zomaar even. Je kunt, wat dat betreft, op zich best spreken van een crisis.![]()
Wie hem een podium geven zijn de collaborateurspartijen VVD,BBB en NSC. De hele tijd dat gezeik over de journalistiek die de uitspraken van de partijleider van de grootste partij zouden moeten negeren mag wel ophouden. Schoof, Yesilgos, Vroonhoven die moeten keihard zulke uitspraken tegenspreken. Niet een beetje doen ja wat die gekke geert twittert daar hebben wij hélemaal niks mee te maken. Dat hebben ze wel ze laten onze dictator in spe gewoon zijn ding doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zijn relevantie helemaal niet onderschat en dat ik heel goed door heb waar hij mee bezig is. Tegelijk wordt hij relevanter en relevanter door alle (negatieve) aandacht die er aan hem besteedt wordt. Hij wil regeren per decreet, hij wil politieke tegenstanders ontslaan en weg, hij wil zijn mini Nexit en veel vernielen wat een westerse samenleving sterk gemaakt.
En wat hij zegt krijgt alle aandacht, tweet na tweet, crisiswet na crisiswet, hij beheerst het publieke debat en al wat journalistiek Nederland doet is hem dat podium geven.
Tegelijk is hij op het topic waar hij issue owner op is nog niks opgeschoten behalve een briefje aan de verkeerde Europese instantie, heeft hij qua “linkse economische topics” alles ingeleverd behalve een halvering van het eigen risico (betaald door een hogere premie) in twee jaar en heeft hij ruzie met alles en iedereen.
Is het niet tijd dat het journaille eens stopt met steeds aandacht te besteden aan het geschreeuw en zich te richten op het resultaat wat hij bereikt? Waarbij best aandacht mag zijn voor het staatsrechtelijk vandalisme, maar waarbij de pers Wilders niet meer in charge laat van wat ze schrijven?
Oh ja, de NVU had je ook nog, die was ik even vergetenquote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja heel leuk allemaal maar ik zie zoals gebruikelijk nul bewijs. Ik heb dat wel
https://sargasso.nl/haati(...)istorisch-overzicht/
Na de Eerste Golfoorlog werden honderden moskeeën aangevallen (in die tijd functioneerde de lokale pers nog wel, nu niet meer). Zo blijkt.
De Anne Frank Stichting hield dit vanaf de jaren 90 tot 2017 allemaal keurig bij trouwens. Waarom ze daarmee gestopt zijn? Vanwege PVV maatregelen tijdens Rutte-1. Net zoals dat het meldpunt discriminatie werd opgeheven.
https://www.annefrank.org(...)cisme-en-extremisme/
https://www.bol.com/nl/nl(...)tvrij-volk/30556064/
Zou me dus niet verbazen als de Duitse situatie (in één jaar veroorzaakte extreem-rechts meer gewonden dan de RAF in zijn hele bestaan) ook in Nederland opgeld doet, en dat dit goeddeels wordt vergeten.
Dit komt van de Speld, toch?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bezuinigingen in onderwijs: groep 5 geschrapt
24 september 2024 door Jochem van den Berg, Jaap van de Venis en Maarten Hopman
Het regeerakkoord en de Algemene Beschouwingen waren er compleet helder over: er moet bezuinigd worden op het onderwijs. Hoe dat precies gedaan gaat worden, was nog niet bekend, maar de eerste plannen worden nu geopenbaard. Onderwijsminister Eppo Bruins laat weten dat het kabinet van plan is om groep 5 te schrappen.
Leerlingen die overgaan van groep 4 naar groep 5 moeten maar een jaartje iets voor zichzelf gaan doen, laat Bruins weten. Na dat jaar mogen ze zich weer melden bij hun basisschool voor groep 6. Bruins: “Misschien niet ideaal voor die leerlingen, maar het geld moet ergens vandaan komen. En laten we eerlijk zijn, groep 5 is van alles net niks. Vanaf groep 6 begint het allemaal pas echt wat voor te stellen.”
Met het schrappen van groep 5 hoopt het kabinet zo’n 200 miljoen euro vrij te maken. “Het scheelt enorm dat we straks alle groep 5 juffen en meesters elders kunnen inzetten. En dan bespaar je nog op schoolmateriaal, boeken, overblijfmoeders, noem maar op”, rekent Bruins voor.
Critici van de maatregel zijn bang dat er de komende jaren veel groep 6-leerlingen zullen zijn met enorme achterstanden. “We krijgen straks een generatie die geen idee heeft wat een voltooid deelwoord is”, zegt hoogleraar onderwijskunde Monique Polman. “En denk maar niet dat er straks in groep 6 nog één kind zit dat Zoetermeer kan aanwijzen op de kaart.”
Het kabinet maakt zich geen zorgen over de achterstanden. Bruins: “De meeste kinderen kunnen op de middelbare school toch al niet goed lezen, dus het verschil gaan we amper merken.”
Dat gaat niet lukken. De media in de VS werden gillend rijk toen Trump aan de macht was. Comedy Central met The Daily Show van John Stewart werd razend populair en zo ook andere comedy shows. En de CNN/Fox hebben ook een aardige aandeel gewonnen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 16:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Is het niet tijd dat het journaille eens stopt met steeds aandacht te besteden aan het geschreeuw en zich te richten op het resultaat wat hij bereikt? Waarbij best aandacht mag zijn voor het staatsrechtelijk vandalisme, maar waarbij de pers Wilders niet meer in charge laat van wat ze schrijven?
Ja, maar het is niet zijn beleid, toch? Hij zit niet in de regeringquote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken. De media in de VS werden gillend rijk toen Trump aan de macht was. Comedy Central met The Daily Show van John Stewart werd razend populair en zo ook andere comedy shows. En de CNN/Fox hebben ook een aardige aandeel gewonnen.
Anyway het kabinet Circus 6 mag snel opgedoekt worden. En de gehele oppositie daarna op Wilders na mag Wilders aanvallen voor zijn wanbeleid.
Kweenie. Ik kreeg het geappt door een vriend. Het erge is, met deze club zou het me niet eens verbazen als hetwel echt zou zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:00 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dit komt van de Speld, toch?
Nee, PVV wil geen oplossing. Dan valt hun bestaansrecht (de boze blanke man) weg.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Want je wil de asielzoekers lekker in de arme wijken wegstoppen?
En met Sinterklaas zit de Tweede Kamer er al weer een jaar.quote:
Ja, gelukkig wel, maar ik moest het zelf voor de zekerheid ook even nakijken. Dat we daar überhaupt over moeten twijfelen geeft wel aan hoe ver we afgezakt zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:00 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dit komt van de Speld, toch?
En nog niets bereikt....toch knapquote:Op woensdag 9 oktober 2024 17:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En met Sinterklaas zit de Tweede Kamer er al weer een jaar.
Ho ho. Vergeet de 130 km trajecten niet. Die komen weer terug. Ik geloof wel 13 km in totaal of zo. Plus de regering een pleefiguur laten slaan in het buitenland. En vergeet niet dat er een fascist op de voorzittersstoel zit. Het vergif sijpelt langzaam het landsbestuur in. Goering was ook president van de Rijksdag.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |